سایر منابع:
سایر خبرها
ادعا مطرح شد که مرمت بهانه ای برای تخریب بوده است. کمی جست و جو در این زمینه، ما را به دی ماه 99 برد؛ زمانی که سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان و متخصصان دعوت کرد تا در فراخوان مرمت و ساخت المان های اطراف میدان حر شرکت کنند. بر این اساس تصمیم برای ترمیم یا تخریب شیرهای مجسمه نبرد گرشاسپ با اژدها چندان به یکباره هم صورت نگرفته بود. در ادامه سیدمجتبی موسوی که پیشتر مسوولیت ...
در برنامه اجرایی سال جاری قرار گرفته است. وی در خصوص عملکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران نیز گفت: در این دوره 57 بازار جدید در شهر تهران احداث شده است، یعنی در سال 96، 16 بازار، در سال 97نیز 14 بازار، سال 98، چهار بازار و در سال گذشته نیز 23 بازار جدید ساخته شده است. علاوه بر این تعداد زیادی بازار نیز بهسازی شده، در ساخت بازارهای جدید مناسب سازی برای معلولین در نظر ...
: من معتقد نیستم ارزش نداشته است. آن میدان یک المان شهری معروف است که اثر هنری مهمی از استاد ارژنگ در آن قرار گرفته است و کلیت آن میدان بخشی از تاریخ شهر است و به هیچ وجه این مساله که گفته شود ارزش نداشته است را توضیح درستی نمی دانیم. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: اگر مرمتی هم می خواست انجام شود با توجه به حساسیت موجود در این حوزه باید توجیه فنی، توجیه هنری و نظر نهاد تخصصی که انجمن مجسمه سازان است، فراهم و اعلام می شد. ...
اصلی وسط میدان (مجسمه گرشاسپ) برابری ندارد. شیرهای اصلی میدان که هم زمان با مجسمه ی مرکزی نصب شده بودند، اوایل انقلاب و در جریان اصلاح فیزیکی میدان، برداشته و تخریب شده بودند (خبرگزاری مهر، 5 خرداد). حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم این گونه گفته است که: این شیرها دهه هاست در اطراف میدان حُر قرار گرفته و در عکس ها و تصاویر مربوط به سال های پیش از انقلاب نیز این ...
عمرش می گذرد چه نیازی به مرمت داشته است؟ به هر حال این شیرها جزء الحاقات مجسمه ثبت شده در میدان حر بودند و باید برای مرمت و تخریب حساسیت نشان می دادند. سازمان زیباسازی شهر تهران باید درباره داستان شیرها پرس وجو و تحقیق می کرد تا متوجه شود که استاد و هنرمند سازنده شیرها چه کسی بوده است. استاد میرحسن ارژنگ، مجسمه ساز بنام و اثرگذار این شیرها بوده و حتی اگر این شیرها، آثار تاریخی محسوب ...