سایر منابع:
سایر خبرها
ضرورت ها و زمینه های تحقق شعار همدلی و همزبانی
انقلاب اسلامی ایران، گره خوردن انقلاب اسلامی با مبانی اسلامی و تأکید بر نقش مردم است مردم، محور اصلی تحقق نظام اسلامی و مورد توجه ویژه امام و رهبری بوده است . در نظام اسلامی باید این اصل را بیشتر مورد توجه قرار دهیم که مردم سرمایه های واقعی به شمار میروند و بر این اساس، از یک سو، مردم می توانند مشکلات دولت را درک نموده و به یاری مسئولان و متولیان امر بشتابند و از سوی دیگر، دولت نیز با بهره گیری از ...
سردار دهقان عنصر اساسی عامل قدرت را مدیریت رهبری دانست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم اظهار داشت : هدف استکبار منزوی کردن نظام اسلامی است . وی افزود : بعد از جنگ تحمیلی متوجه شدیم که نظام سلطه از تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه باز نمی ایستد و هر روز افکار جدیدتری از مقابله با انقلاب به نمایش می گذارد و به دنبال آن قصد سرکوب، انحراف و نفوذ در نظام اسلامی را دارد. سردار دهقان تاکید کرد: قدرت ملت ایران اساسا در پیوند ...
پوردستان: خطر جنگ نرم برای ایران محتمل است
امام علی(ع) در خصوص لزوم برخورد قاطع با دشمنان گفت: امیرالمومنین علی (ع) بر این باور بودند که اگر روزی دشمن از در صلح و صفا با مسلمانان وارد بحث شود، به معنی خلوص و اعتقاد او نیست. آمریکا هم تا دیروز بر حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اصرار می ورزید و برای ایجاد قائله های خیابانی نقشه های نظامی و جنگ نرم طراحی می کرد و امروز برای گرفتن عکس یادگاری تلاش می کند. وی با تاکید براین که ...
مهمترین پایگاه جیش الفتح در ریف جنوبی حلب سقوط کرد +نقشه
به گزارش گروه بین الملل "رویکرد" جدیدترین گزارش های میدانی از استان حلب، در شمال سوریه از سیطره نیروهای مسلح و ارتش این کشور بر شهرک خان طومان و مزارع اطراف آن، در ریف جنوبی حلب خبر می دهد. شهرک خان طومان، اصلی ترین و بزرگترین پایگاه گروه های تروریستی وابسته به ائتلاف تکفیری جیش الفتح است که دو گروه تکفیری جبهه النصره و احرار شام مهمترین گروه های تشکیل دهنده آن شمرده می شوند. ...
رژیم صهیونیستی مسئول شهادت سمیر القنطاراست
باید بررسی شود اما در نهایت چیزی را تغییر نمی دهد و شکی نیست که صهیونیست ها مسئول شهادت سمیرالقنطار هستند. ** تلاش مذبوحانه برخی رسانه ها سید حسن نصرالله اظهارداشت: تلاش برخی رسانه های سیاه روز و بدبخت که می گویند گروه های مسلح در سوریه این عملیات ترور را انجام داده اند ، به طور کامل عاری از صحت است، حال اگر فرض کنیم این ادعا درست باشد، آنها اقدام این گروه های مسلح را که در ...
استکبار به دنبال منزوی کردن نظام جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه ای که در وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه امروز استکبار به دنبال ممانعت از الگو پذیری جهانیان از انقلاب اسلامی است، افزود: هدف آنها به انزوا کشاندن نظام اسلامی است و در همین راستا نظام اسلامی ما به گونه ای معرفی می کند که کاملا برعکس ارزش ...
روزنامه های دوشنبه
بیشتر آنان محدودیت مالکیت خارجی را لغو کردند. ترامپ؛ بهترین سرباز داعش، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: دونالد ترامپ نه تنها به دغدغه اصلی جمهوری خواهان تبدیل شده، بلکه دموکرات ها نیز در مناظرات خود سعی دارند وی را هدف قرار دهند. روز شنبه به میزبانی شبکه ای بی سی، مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات بیش از هر چیز تبدیل به صحنه انتقادات تند از دونالد ...
منتقد سیاست های سابق دولت اولاند در قبال ایران بودیم
این دلیل است که نشان بدهیم به مواضع ایران اهمیت می دهیم. تروریسم، پدیده ای است که بخش عمده ای از ریشه های شکل گیری و تقویت آن در حوزه فرهنگ ریشه دارد و برای مبارزه با آن باید بسترهای فرهنگی منجر به یارگیری تروریست ها را خشکاند. با این وجود شاهدیم ترویج اسلام هراسی و تندروی گروه های اسلام ستیز در غرب به یکی از عوامل بهره برداری گروه های تروریستی نظیر داعش برای یارگیری تبدیل شده است. تدبیر ...
جزئیات طرح داعش برای تشکیل امارت در لبنان
الجمهوریة لبنان حاکی است که در جریان بازجویی ها مشخص شد که میقاتی و جمعه وابسته به گروهک جبهه النصره نبوده بلکه با گروهک تروریستی داعش در ارتباط بوده و مستقیما دستورات خود را از داعش می گرفتند. ارتش لبنان هم اکنون در آستانه دستگیری مغز متفکر این گروهک در خاک کشورش است. یک منبع نظامی آگاه لبنانی تاکید کرد که بازجویی از جمعه و میقاتی پرده از توطئه افراد مسلح برای هدف قرار دادن ارتش و مقدمه چینی ...
چهارم محرم"در روز چهارم محرم،ابن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و سخنرانی نمود و ضمن آن مردم را برای ...
در روز چهارم محرم،ابن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و سخنرانی نمود و ضمن آن مردم را برای شرکت در جنگ با امام حسین علیه السلام تشویق و ترغیب نمود. عبیداللّه به منبر رفت و گفت: ای مردم! شما آل ابی سفیان را آزمودید و آنها را چنان که می خواستید، یافتید! و یزید را می شناسید که دارای سیره و طریقه ای نیکو است! و به زیر دستان احسان می کند! و عطایای او بجاست! و پدرش نیز چنین بود! و اینک یزید دستور داده است که بهره شما را از عطایا بیشتر کنم و پولی را نزد من فرستاده است که در میان شما قسمت نموده و شما را به جنگ با دشمنش حسین بفرستم! این سخن را به گوش جان بشنوید و اطاعت کنید.وی برای مردم شام نیز عطایائی مقرر کرد و دستور داد تا در تمام شهر ندا کنند که مردم برای حرکت آماده باشند، و خود و همراهانش به سوی نخیله حرکت کرد و حصین بن نمیر و حجار بن ابجر و شبث بن ربعی و شمر بن ذی الجوشن را به کربلا گسیل داشت تا عمربن سعد را در جنگ با حسین کمک نمایند. برخی از مورخین تعداد افرادی که به سپاه عمر بن سعد پیوستند را در 4گروه ذکر کرده اند که شامل: شمر بن ذی الجوشن با چهار هزار نفر؛ یزید بن رکاب کلبی با دو هزار نفر؛ حصین بن نمیر با چهار هزار نفر؛ و مضایر بن رهینه مازنی با سه هزار نفر؛ این نیروها تا روز عاشورا در سپاه عمر بن سعد حضور داشته اند.در برخی از اسناد تاریخی هم تعداد لشکریانی که به عمربن سعد ملحق شدند را بیست هزار نفر ذکر کرده اند. حر بن یزید ریاحی آزاد مرد کربلا حر بن یزید بن ناجیه ریاحی، جد او، عتاب ، ندیم نعمان بن منذر ( پادشاه حیره ) و پسر عمویش، احوص، شاعر و از اصحاب رسول خدا بود.حر از سران کوفه بشمار میرفت. عبید ا...ابن زیاد او رابرای رویارویی با امام حسین علیه السلام فرا خواند و با هزار سوار به سوی کاروان او فرستاد. حر اولین کسی بود که راه را بر امام علیه السلام بست و از ورود او به کوفه یا بازگشتش به مدینه جلوگیری نمود. حر علی رغم این که برای رویارویی با امام آمده بود، رفتارش خالی از ادب نبود و هنگامی که دید عمر بن سعد برای جنگ با امام حسین علیه السلام مصمم است، به کاروان حسینی ملحق شد، توبه کرد و در سپاه امام جنگید تا به شهادت رسید. در تاریخ آمده است: حر به امام حسین علیه السلام گفت: هنگامی که عبیدالله بن زیاد مرا به سوی شما روانه ساخت و از قصر بیرون آمدم، از پشت سرم صدایی شنیدم که می گفت: ای حر! شاد باش که به خیر رو می آوری. وقتی پشت سرم را نگاه کردم، کسی را ندیدم. با خود گفتم من به پیکار حسین علیه السلام می روم و این چه بشارتی است؟! هرگز تصور نمی کردم که سرانجام از شما پیروی خواهم کرد. (ابصار العین، صفحات 115 و 116) بعد از توقفگاه عقبه ، کاروان امام حسین یکسره تا منزل شراف رفت. هنگام سحر، امام به جوانان فرمان داد آب فراوان با خود بردارند و به راه بیفتند. نیمه های روز، همچنان که راه می رفتند، یکی از همراهان امام گفت: الله اکبر امام حسین علیه السلام فرمود: چرا تکبیر گفتی؟ عرض کرد: نخلستان دیدم. گروهی از اصحاب گفتند: به خدا سوگند، ما هرگز در این سرزمین، درخت خرما ندیده ایم. امام فرمود: پس چه می بینید؟ گفتند: به خدا سوگند آنچه می بینیم، تعداد زیادی اسب است. فرمود: به خدا من نیز همان را می بینم. آن گاه فرمود: اینجا پناهگاهی نداریم که به آن پناه ببریم؟ برخی از اصحاب گفتند: بله، داریم. توقفگاه ذوحسم سمت چپ ماست. اگر به آن جا برویم، تپه ای است که می توان از یک سو با این لشگر مواجه شد. امام به راه افتاد و اصحابش نیز به دنبالش به سوی ذوحسم رفتند. چیزی نگذشت که گردن اسبان نیز از دور پیدا شد. لشگریان ابن زیاد، چون دیدند کاروان امام حسین علیه السلام، راه خود را کج کرده است، آنان نیز راه خود را کج کردند و برای تصرف ذوحسم شتاب کردند اما کاروان امام زودتر به انجا رسید و آن را تصرف کرد. عصر شده بود و امام حسین علیه السلام و لشگر حر در راه کربلا در برابر هم قرار گرفته بودند. امام به سپاهش فرمود آماده رفتن شوند، آن گاه به منادی خود فرمود برای نماز عصر اذان بگوید. پس از نماز، امام حسین علیه السلام رو به لشگریان حر کرد و پس از حمد و ثنای خدا فرمود: اگر از خدا بترسید و حق را برای اهل آن بدانید، خداوند خشنود خواهد شد. ما خاندان محمد صلی الله علیه و آله هستیم و از اینها به فرمانروایی بر شما سزاوارتریم. اینها مدعی چیزی هستند که به ایشان تعلق ندارد و به زور و ستم در میان شما رفتار می کنند. اگر فرمانروایی ما را خوش ندارید و می خواهید درباره حق ما نادان بمانید و نظرتان چیزی غیر از آن است که در نامه هایتان به من نوشتید و فرستادگان شما به من گفتند، اکنون باز می گردم. حرّ گفت: به خدا سوگند، من نمی دانم این فرستادگان و این نامه ها که می گویی چیست؟ امام به یکی از یارانش فرمود: ای عقبة بن سمعان! آن دو خورجین را که نامه های ایشان در آن است بیرون بیاور. عقبه نامه ها را آورد و جلوی امام خالی کرد. حر گفت: ما از آن کسان نیستیم که این نامه ها را به تو نوشته اند. ما فقط دستور داریم که از وقتی تو را دیدیم، از تو جدا نشویم تا به کوفه نزد عبیدالله بن زیاد ببریم. امام حسین فرمود: این آرزویی بیش نیست و محال است من با تو نزد عبیدالله بروم. امام حسین علیه السلام پس از آن که نماز عصر را در ذوحسَمَ به جا آورد و با لشگریان حرّ احتجاج نمود، به اصحاب خود دستور داد: به سوی مدینه باز گردید. اما لشگر حر از بازگشت آنان جلوگیری کرد. حسین علیه السلام به حر فرمود: مادرت به عزایت بنشیند! از ما چه می خواهی؟ حرّ گفت: غیر از شما، هر کس از تبار عرب بود و چنین می گفت، من نیز می گفتم مادرش به عزایش بنشیند، ولی به خدا نمی توانم نام مادر تو را جز به نیکی ببرم. امام حسین فرمود: از من چه می خواهی؟ گفت: می خواهم شما را نزد امیر عبیدالله بن زیاد ببرم. فرمود: به خدا من همراه تو نخواهم آمد. حرّ گفت: من نیز به خدا سوگند، دست از تو بر نخواهم داشت. این سخنان سه بار میان امام و حرّ رد و بدل شد و سرانجام حر گفت: من دستور جنگ با شما را ندارم. اما دستور دارم از شما جدا نشوم تا با من به کوفه بیایید. اکنون که از آمدن به کوفه خودداری می کنید، پس راهی را در پیش بگیرید که نه به کوفه برود و نه به مدینه؛ و نه حرف من باشد، نه حرف شما؛ تا در این باره نامه ای به عبیدالله بنویسم. شاید خدا راهی پیش آرد که سلامت دین من در آن باشد و درباره ی شما مرتکب گناهی نشوم. اینجا بود که امام علیه السلام از راه قادسیه (که به کوفه می رفت) به سمت چپ حرکت کرد و حر و همراهانش نیز به دنبال او به راه افتادند. امام حسین علیه السلام پس از رویارویی با حرّ و لشگریانش و اصرار حر بر رفتن امام به کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و اصرار سرسختانه امام بر بازگشت به مدینه، تصمیم گرفت راه سومی را پیش گیرد. بنابراین حرکت کرد و حر و لشگریانش نیز در پی او به راه افتاد. حرّ پیوسته به امام علیه السلام می گفت: ای حسین! به خدا سوگند اگر جنگ کنی، کشته خواهی شد! امام حسین می فرمود: مرا از مرگ می ترسانی؟ آیا گمان می کنید اگر مرا بکشید، کارهای شما رو به راه و خاطرتان آسوده خواهد شد؟ اشتباه می کنید! من در پاسخ شما همان چیزی را می گویم که برادر اوس به پسر عمویش گفت. آن هنگام که اوس می خواست به یاری رسول خدا برود و پسر عمویش او را می ترساند و می گفت: کجا می روی؟ کشته خواهی شد. اوس در پاسخش سه بیت شعر خواند: من می روم و مرگ برای جوان ننگ نیست، آن هنگام که نیتش حق باشد و در حال ایمان به اسلام بجنگد. و در راه مردان صالح و شایسته جانبازی کند و از نابودشدگان در دین جدا گشته، به گنهکاری پشت کند. پس در این صورت اگر زنده ماندم، پشیمان نیستم و اگر مردم، بابت تو که زنده خواهی ماند و بینی ات به خاک مالیده خواهد شد، سرزنشی بر من نیست. حر بن یزید با شنیدن این حرف ها دانست که امام حسین تن به کشته شدن داده ولی تن به خواری و تسلیم شدن به ابن زیاد نداده است. از این رو خودش را کنار می کشید و با همراهان خود می رفت تا اینکه حسین علیه السلام به منزل عذیب الهجانات رسید. حر بن یزید ریاحی هنگامی که دید سپاه کوفه در جنگ با حسین علیه السلام مصمم است، به عمر بن سعد گفت: آیا با حسین جنگ خواهی کرد؟ عمر پاسخ داد: آری، به خدا سوگند جنگی کنم که آسان ترین اتفاقش افتادن سرها و بریده شدن دست ها باشد. حر گفت: آیا پیشنهادش راضی تان نکرد؟ ابن سعد گفت: اگر به دست من بود می پذیرفتم، ولی امیر تو، عبیدالله، نپذیرفت. حرّ که دید ابن سعد در جنگ با امام علیه السلام مصمم است، عقب رفت و در کنار لشگر ایستاد. مردی از قبیله ی او به نام قره بن قیس به او گفت: امروز اسب خود را آب داده ای؟ حر گفت:نه. گفت: نمی خواهی بدهی؟ من نیز اسبم را آب نداده ام و اکنون می روم آبش دهم. حرّ از آن جا که ایستاده بود کناره گرفت و اندک اندک به سوی سپاه حسین علیه السلام رفت. مهاجر بن ادس (که در لشگر عمر سعد بود) به او گفت: ای حرّ می خواهی چه کنی؟ می خواهی حمله کنی؟ حرّ پاسخی نداد و لرزه اندامش را فرا گرفت. مهاجر گفت: به خدا کار تو مرا به شک انداخته است. من در هیچ جنگی تو را به این حال ندیده بودم. هرگز ندیده بودم این گونه از ترس جنگ بلرزی. اگر به من می گفتند دلیرترین مردم کوفه کیست، تو را نام می بردم. پس این چه حالی است که در تو می بینم؟! حر گفت: به خدا سوگند خود را در میان بهشت و جهنم می بینم و جهنم را بر نمی گزینم گرچه پاره پاره شوم و مرا بسوزانند. این را گفت و اسب خود را هی کرد و به حسین علیه السلام پیوست. حّر هنگامی که دید سپاه کوفه در جنگ با امام حسین علیه السلام مصمّم است، به سپاه حسینی پیوست و به امام گفت: فدایت شوم ای پسر رسول خدا! من همان کسی هستم که تو را از بازگشت به وطنت بازداشتم و همراهت آمدم تا تو را ناچار کردم در این سرزمین توقف کنی. گمان نمی کردم پیشنهاد تو را نپذیرند و به این سرنوشت دچارت کنند. به خدا اگر می دانستم کار به این جا می کشد، هرگز به چنین کاری دست نمی زدم. اکنون از کرده ام به سوی خدا توبه می کنم. آیا توبه من پذیرفته است؟ حسین علیه السلام فرمود: آری، خداوند توبه تو را می پذیرد. اکنون از اسب پایین بیا. حر گفت: من سواره باشم برایم بهتر است از این که پیاده شوم. می خواهم همچنان که بر اسب خود سوار هستم، ساعتی با دشمن برای یاری ات بجنگم تا کشته شوم. سخنان حرّ خطاب به سپاهیان یزید حرّ پس از آنکه به سپاه امام حسین علیه السلام پیوست و توبه کرد، در برابر لشگر عمر بن سعد ایستاد و گفت: ای مردم کوفه، مادرتان در سوگتان بگرید! این بنده ی صالح خدا را فرا خواندید و هنگامی که به سوی شما آمد، دست از یاری او برداشتید؟ شما که می گفتید در یاری او با دشمنانش خواهیم جنگید، اکنون رو در روی او ایستاده اید و می خواهید او را بکشید؟ راه نفس کشیدن را بر او بسته اید، از هر سو محاصره اش کرده اید و از رفتنش به سوی سرزمین ها و شهرهای الهی جلوگیری می کنید. حسین همچون اسیری است که در دستان شما گرفتار شده؛ نه می تواند سودی به خود برساند و نه زیانی را از خود دور کند. آب فرات را که یهود و نصاری و مجوس از آن می آشامند و سگان و خوک های سیاه در آن می غلتند، بر روی حسین و زنان و کودکان و خاندانش بسته اید، تا جایی که آنان از فرط تشنگی به حال بیهوشی افتاده اند. چه بد رعایت محمد صلی الله علیه و آله را درباره فرزندانش کردید! خدا در روز تشنگی محشر، شما را سیراب نکند! . ظاهرا حر با اذن امام حسین اولین فردی است که به میدان رفت و در خطابه ای مؤثر، سپاه کوفه را به خاطر جنگیدن با حسین توبیخ کرد. چیزی نمانده بود که سخنان او، گروهی از سربازان عمر سعد را تحت تاثیر قرار داده از جنگ با حسین منصرف سازد، که سپاه عمر سعد، او را هدف تیرها قرار داد. نزد حسین بازگشت و پس از لحظاتی دوباره به میدان رفت و با رجزخوانی، به مبارزه پرداخت و کشته شد. رجز او چنین بود: اضرب فی اعناقکم بالسیف انی انا الحر و ماوی الضیف اضربکم و لا اری من حیف عن خیر من حل بارض الخیف که حاکی از شجاعت او در شمشیر زنی در دفاع از حسین و حق دانستن این راه بود. حسین بن علی بر بالین حر رفت و به او گفت: توهمانگونه که مادرت نامت را حر گذاشته است، حر و آزاده ای، آزاد در دنیا و سعادتمنددر آخرت! انت الحر کما سمیتک امک، و انت الحر فی الدنیا و انت الحر فی الآخرة و دست بر چهره اش کشید.حسین با دستمالی سر حر را بست. پس از عاشورا بنی تمیم او را بیرون کربلا دفن کردند، همانجا که قبر کنونی اوست، جایی که در قدیم به آن نواویس می گفته اند. درباره فرزندان حضرت زینب (سلام الله علیها) در منابع تاریخی آمده است که عون و محمد فرزندان عبدالله بن جعفر بودند. این دو برادر به میدان آمده و هر یک جداگانه وفاداری خویش را تا مرز شهادت به امام زمانشان ابراز داشتند. ابتدا محمد در حالی که اینگونه رجز می خواند وارد میدان شد: به خدا شکایت می کنم از دشمنان قومی که از کوردلی به هلاکت افتادند. نشانه های قرآنی که محکم و مبیّن بود، عوض کردند و کفر و طغیان را آشکار کردند. جمعی از سپاه کوفه به دست او کشته شدند و سر انجام عامر بن نهشل تمیمی، جناب محمد را به شهادت رساند. بعد از شهادت محمد، عون بن عبدالله بن جعفر وارد میدان شد و این گونه رجز خواند: اگر مرا نمی شناسید، من پسر جعفر هستم که از روی صدق شهید شد و در بهشت نورانی با بالهای سبز پرواز می کند، این شرافت برای من در محشر کافی است. نوشته اند تا بیست تن را به درک واصل کرد، آنگاه به دست عبدالله بن قطنه طائی به شهادت رسید. منقول است حضرت زینب(سلام الله علیها) زمانی که هر یک از بنی هاشم(ع) به شهادت می رسیدند، به کمک سید الشهدا (ع) برای تعزیت می آمد، ولی هنگام شهادت این دو بزرگوار پرده خیام را انداخت و از خیمه گاه خارج نشد. شهدای کربلا، در پایین پای حضرت حسین (علیه السلام) مدفونند و به احتمال قوی این دو دلداده نیز در همانجا پروانه شمع محفل حائر حسینی هستند. البته در 12 کیلومتری کربلا بارگاهی کوچک منصوب به عون ابن عبدالله وجود دارد که ملجأ زائرین است. برخی را عقیده بر این است که این مرقد یکی از نوادگان امام مجتبی (علیه السلام) به نام عون می باشد. گردآوری وتنظیم:مجید کریمی ...
خاطرات یک زائر حسینی از زیارت اربعین
جابر بود. عطیه می گوید، با جابر بن عبدالله انصاری به منظور زیارت قبر امام حسین (ع) وارد کربلا شدیم. جابر در شریعۀ فرات غسل کرد و لباس های نیکو پوشید و با ذکر خدا به سمت قبر مطهر حرکت کرد. جابر که نابینا بود از من خواست که او را به قبر برسانم. چون به قبر رسید، افتاد و غش کرد و هنگامی که بر رویش آب پاشیدم به هوش آمد و سه بار گفت: یا حسین. آنگاه گفت: ای حسین چرا جوابم را نمی دهی؟ و خود پاسخ داد ...
تفکر حاکم بر دو سوی خاکریز/ خاکریزنشینان عراقی مقابل تکفیری ها
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، شرایط خاکریزها سرشار از اضطراب است، اضطرابی که یک روی آن تشکیلات تروریستی داعش و احتمال بمباران های آمریکایی علیه خاکریز نشینان عراقی با ادعای هدف گیری های اشتباهی است و روی دیگرش، گرمای طاقت فرسا و نیش پشه ها و نبود حمام و خواب راحت در تابستان سوزان عراق و سرمای خشک و باد و باران و گل و لای این روزهای زمستان این کشور است. اگرچه در مناطق عملیاتی ...
تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع)
عقیق : جریان پیدایش تفسیر شیخ صدوق رحمه الله، نقل می کند: یوسف بن محمّد و علی بن محمد بن سیّار همراه پدران خود، از سلطة داعی الحق، حسن بن زید علوی - امام زیدیّه در طبرستان - گریختند و به سامرّا نزد امام حسن عسکری علیه السلام پناهنده شدند. حضرت این تفسیر را بر آنها املا فرمود، آن دو می گویند: پدران ما شیعة امامی بودند و در شهر استرآباد [گرگان] زیدیها غالب بوده و ما تحت حاکمیّت امام زیدیّه بودیم. او به اندک بهانه ای شیعیان را به ...
سامرا؛ میزبان بیش از سه میلیون زائر
سابقه بوده است . سالانه صدها هزار نفر از مسلمانان عراق و کشورهای دیگر، هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام امام یازدهم شیعیان، برای زیارت آستان مقدس این امام همام رهسپار مرقد مطهر ایشان در سامرا واقع در جنوب استان صلاح الدین می شوند.
2015، سال تحرک در روابط ایران-پاکستان/ ظریف، میهمان شماره یک پاکستان
قابلیت حمل کلاهک هسته ای با موفقیت آزمایش کرد. - برای نخستین بار از زمان سقوط رژیم طالبان در افغانستان، اولین گروه از اعضای ارتش افغانستان برای گذراندن دوره های آموزش نظامی در دانشکده های نظامی ارتش پاکستان، وارد این کشور همسایه شدند. - حمله تروریستی طالبان پاکستان علیه نماز گزاران شعیه در مسجد امام علی(ع) شهر پیشاور که در هنگام برگزاری نماز جمعه رخ داد، دستکم 20 کشته و بیش از 50 ...
رخدادهای روزهای ابتدایی امامت امام زمان+جدول
فردی به نام علی جریان است که گاه امام را میان حیوانات درنده قرار می دهد ولی امام به سلامت می ماند. خشکسالی در این سال در جغرافیای اسلامی و خصوصاً در عراق و حجاز بیداد می کند سپس شیعه جنوب عراق (سواد العراق) به امام متوسل شده و در نهایت به دعایی که امام به آنان می آموزد بر ایشان باران می بارد. سیاه خشکسالی و قحطی آخر این سال خصوصاً در عراق و حجاز و ایران خاکستری ...
چه کسی از حمله ارتش های سوریه و عراق به الرقه و موصل جلوگیری می کند؟
ندارد که این ویژگی را به دلیل طبیعت نظام سیاسی اش به طور کامل ندارد. شمار عناصر تروریستی در موصل از چند صد تروریست فراتر نمی رود و در الرقه نیز همین طور و شمار ساکنان شهر الرمادی نیز از 190 هزار نفر به 10 هزار نفر کاهش پیدا کرد اما این امر باعث نمی شود که ارتش های کشورهای مربوطه به این شهرها حمله کنند زیرا منافع منطقه ای و حساب و کتاب های اسراتژیک مانع از پیشروی ارتش عراق و گروه های مردمی ...
سقف تمدن نوین اسلامی متعلق به دوران ظهور است
شده است، و باوجود کریه کردن چهره اسلام از طریق حمایت هایی که از گروه های تروریستی کردند، مانند داعش و غیره، همچنان رجوع به اسلام برای رفع این تشنگی و شنیدن حرف های جدید وجود دارد. این را در غرب می توان حس کرد و طبعاً یک پیام نیز در بطن خود دارد و آن اینکه امکان شکل گیری تمدن نوین اسلامی نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است. دلیل ششم، شکل گیری فرایند تخلیص فکر اسلامی و پیرایش فکر اسلامی ...
روسیه، "برلینِ" فرات را آزاد می کند؟
دفاع درباره هدف نهایی ترسیم شده برای پایان عملیات نظامی روسیه در سوریه سؤال شد و وی پاسخ داد که هدف مذکور بر روی فرات یعنی الرقه قرار دارد. بنابراین با توجه به این اظهارات وزیر دفاع روسیه، روشن می شود شهر الرقه 70 سال پس از جنگ جهانی دوم و پیروزی تاریخی این کشور، برای روسیه به منزله برلین دوم درآمده است. پیروزی در نبرد برلین باعث ترسیم چارچوب نظم نوین جهانی شد که تا سقوط اتحاد جماهیر ...
اعتراض به قانون جدید ویزای آمریکا/ دیدار دکتر روحانی با رئیس مجلس سنای فرانسه/ یلدا، نماد فرهنگ زنده ...
کردم و اکنون منتظرم تا آنها تصمیم گیری کنند. وی ادامه داد: کشور شیعه ایران هیچ ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد بنابراین واضح است که این قانون جدید آمریکا بی معنی است. چراکه نه ایرانی ها و نه هیچ کسی که تاکنون به ایران سفر کرده اند هیچ ارتباطی با وقایع وحشتناکی که در پاریس یا در سن برناردینو یا هر جای دیگری اتفاق افتاده، ندارد. اما آن ها در این هدف قرار گرفته شده اند. من فکر می کنم که این ...
نخستین مجمع فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان برگزار شد
خراب و بهم ریخته ای است ، اقزود : از زمان شروع آدم کشی و سرخ پوست کشی ، دشمنان تا به امروز به دنبال یک سلطه جهانی ، طرح نوین ، دهکده جهانی و نظام سرمایه داری بوده اند و برای رسیدن به این هدف آدم کشتند و یه خاطر همین یک غده سرطانی به اسم اسرائیل ایجاد کرده و از او خواستند تا از نیل تا فرات را بگیرد. مدیر عامل سابق قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء ، گفت : در طی طراحی برای نظم نوین جهانی فردی مثل ...
خط تولید داعش و داعش گرایی کجاست؟
باید چند نکته را به عنوان اصل موضوع در نظر داشت. پدیده هایی که به نوعی با رفتار و تعاملات انسانی ارتباط دارند تک عاملی نیستند. اگر به دنبال این هستیم که ریشه های تاریخی یک پدیده را بررسی کنیم به معنای این نیست که این ریشه و عوامل تاریخی لزوما "علیت تام" دارند. بلکه با ریشه یابی تاریخی صرفا می خواهیم اصلی ترین عناصر و علل پیدایش آن پدیده را بررسی کنیم. در عین حال باید به این نکته نیز توجه داشت که در منشاءیابی پدیده ها بین علت و دلیل تفاوت وجود دارد. علت ، منطق درونی پدیده است که چرایی حدوث آن در یک موقعیت خاص جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی را توضیح می دهد، اما دلیل ، ساختار و عناصر استدلالیِ توجیه کننده یک پدیده بر اساس معیارهای عقل پذیر است و لذا منطق بیرونی آن پدیده را تشکیل می دهد. معمولا ما در بررسی تاریخی به دنبال دلایل هستیم و در بررسی شرایط عصری ، از علت ها جستجو می کنیم. ممکن است دلایل برانگیزنده در یک موضوعی باشد، اما هنوز علت بروز پیدا نکرده باشد؛ لذا معتقدم اگر تفاوتی در داعش با دیگر جریان های تاریخی تندرو وجود دارد در علت هاست، وگرنه در دلایل تفاوت چندانی وجود ندارد. در طول تاریخ این تفک ...
اخبار برتر ایران و جهان در 24 ساعت گذشته
...: تجمع مردم شهر استانبول ترکیه در حمایت از شیخ زکزاکی + تصویر مهر: آمار جنایت در نیجریه به 2000 نفر رسید؛ 3 پسر دیگر شیخ در میان شهدا ایرنا: تعرض جنسی وزیرصهیونیستی به 10 زن حوزه نیوز: لایحه وقیحانه نتانیاهو؛ بیرون کردن بیش از 230 هزار فلسطینی از سرزمینهای اشغالی خبرنگاران جوان: حمله خمپاره ای به مرقد امام حسن عسکری(ع) + فیلم جهان نیوز ...
غرضی: همه اطلاعات را به آیت الله منتظری می دادم
اجتماعی خصوصیت های خودش را دارد. الان داعش و طالبان و دیگر گروه های تروریستی همه جا هستند اما در کشور ما نیستند. دلیل آن این است که از این ملت نمی توانند سربازگیری کنند. چرا منافقین از بین رفتند؟ آنها خیلی محکم بودند و ستاد و پول و حمایت خارجی داشتند. دلیل نابودی آنها این بود که مردم دیگر به آنها سرباز ندادند. مردم می فهمیدند که آنها طالب قدرت هستند پس شان زدند. بیست تا سی هزار نفر را ...
تحریف تاریخی در مورد محتوای نهم ربیع الاول
و انگلیسی ها از این گروه و در اختیار قرار دادن مقادیر قابل توجهی از امکانات به منظور تحقق اهداف ایشان گردیده است. این گروه، علاوه بر آنکه موجبات وهن شیعه، در منظر عموم انسان های مسلمان و غیرمسلمان فراهم می سازد، مواضع وحدت بخش امام امت در بیداری اسلامی را نیز هدف هجوم خود قرار داده و با تزریق منابع نامعلوم و البته نامحدود مالی، اقدام به فحاشی و توهین به مقدسات اهل سنت کرده و با ترویج ...
بغداد: فقط 17 درصد خاک عراق در تصرف داعش باقی مانده است
داده که تروریست های داعش مرکز شهر سامرا را در شب یکشنبه با دو راکت هدف قرار دادند، ولی خوشبختانه در این حمله به کسی آسیبی نرسید. هنوز هیچ یک از مقامات عراقی در این باره رسما اظهارنظر نکرده اند. از شهر موصل نیز خبر رسیده که تروریست های داعش 12 غیرنظامی را در این شهر اعدام کردند. ترکیه به گزارش تسنیم، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، یکبار دیگر به آنکارا هشدار داد، اگر نیروهایش را از استان ...
آغاز امامت امام مهدی(عج)
مطهر امام یازدهم (علیه السلام)در سامرا قرار دارد. ب) ولادت حضرت مهدی (علیه السلام): خلفای عباسی از طریق روایات زیادی که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه ی اطهار (علیهم السلام) در باره ی امام مهدی (علیه السلام)نقل شده بود، بر این حقیقت کاملا آگاه بودند که به زودی در خاندان اهل بیت (علیهم السلام)، نوزادی چشم به جهان خواهد گشود که بساط ظلم و فساد نظام های خود کامه ...
بساط دی جی های خانم دراینترنت + تصاویر
ملت خواهد آمد سال ها پیش، من یک روز راجع به تهاجم فرهنگی صحبت کردم و گفتم دشمن از روزنه های فرهنگی به ما حمله می کند؛ اما متأسفانه عده ای این را نفهمیدند. بعضی صریح و بعضی هم در پرده گفتند فلانی به چه چیزی حمله می کند؟! کدام تهاجم، چه تهاجمی؟! امروز بعد از گذشت چند سال، آدم های دیرفهم کم کم می فهمند که تهاجم فرهنگی یعنی چه! موج حملات فرهنگی دشمن که ایمان جوانان را هدف قرار داده ...
حضور بی سابقه عاشقان اهل بیت (ع) در سامراء +فیلم
به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ ستار المرشدی خاطرنشان کرد که مرقد مطهر امام عسکری (ع) امروز میزبان بیش از دو میلیون زائر بوده و با توجه به سیل زائرانی که هنوز در راه سامرا هستند پیش بینی می شود تعداد آنها به بیش از سه میلیون نفر برسد. صدها هزار نفر از مسلمانان عراق و کشورهای مختلف سالانه در روز هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان در آیین سوگواری این امام ...