سایر منابع:
سایر خبرها
که عمده نظراتش درست و راهگشا بوده است. علیرغم اینکه در دوران باستان و سده های میانه حتی تا امروز خیلی ها سعی می کردند استعدادشان را در این مسئله نشان دهند که می توانند ماشینی با حرکت دائمی اختراع کنند، یعنی یک بار حرکت می دهند و این تا ابد حرکت می کند که در قرن نوزدهم علم ترمودینامیک ثابت کرد که این عملی نیست و امکان ندارد. در آن غوغایی که همه تلاش می کردند استعدادشان را نشان بدهند که ...
را زیر سؤال ببرند و در آن ها تشکیک کرده و همه را ردّ کنند. بیشتر هم از راه “وجود شرّ در عالم” مثل اپیکور در یونان باستان این کار را می کردند. هنوز هم یکی از حربه های مهم خداناباوران، بی تردید “برهان شرّ [4]” است. اما رویکرد جریان “بی خدایی جدید” و شخص داوکینز و همفکرانش، رویکرد “علم گرا” و “علم محور” (Science Oriented) است. او به ویژه از موضع دانش زیست شناسی و نئوداروینیسم به دین حمله می کند؛ لذا ...
نیست که این قاعده در علم اقتصاد ثابت است بلکه جریان این قاعده در هر علم دلیل خاص خود را دارد. در این صورت باید گفت که در نوشته ایشان ،هیچ استدلالی برای جریان قاعده در حوزه سیاست و فرهنگ، ارائه نشده است. و روشن است که چند مثال (که به شدت مصداقیت آنها برای قاعده مخدوش است ) را نمی توان استدلال دانست. چهار) به احتمال بسیار جناب آقای رنانی خواهند گفت که نوشته شان اصلا در مقام بیان ادله ...
به عنوان یک متفکر برجسته اسلامی و ایرانی همخوانی دارد؟ در این باره توضیح مختصری می دهم.البته باید در جای دیگری به تفصیل به این نکته بپردازیم، چون بیشتر محور این گفت و گو بحث در باب چرایی و ضرورت ثبت روز بزرگداشت فارابی در تقویم ملی ایران به کوشش و پیشنهاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است. اما توضیح کوتاه اینکه: اولا فاصله زمانی فارابی با عصر طلایی یونان که قرن پنجم و چهارم قبل از میلاد است ...