سایر خبرها
برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار
مردم در ارایه خدمات بهداشتی درمانی شده است. معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار تصریح کرد: در حال حاضر 240 هزار پرستار نسبت به جمعیت، 210 هزار پرستار نسبت به پزشک، 220 هزار پرستار نسبت به تخت بیمارستانی و 260 هزار پرستار نسبت به ارتقای بهره وری، و در مجموع 100 هزار نیروی پرستار کمبود داریم. دکتر آقاجانی همچنین بر آموزش نیروی پرستاری تاکید کرد و افزود: برای بکارگیری
ادغام روش مراقبت های موردی در نظام پرداخت برای پرستاران
/> معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه یکی از مشکلات موجود در حوزه زیرساختی خدمات درمانی را کمبود تخت های بیمارستانی بیان کرد و افزود: کمبود نیروی پرستار از دیگر مشکلات این حوزه است. وی با اشاره به وجود 109 هزار پرستار در کشور تعداد نیروی پرستاری را 140 هزار نفر بیان کرد و گفت: در حال حاضر 240 هزار پرستار نسبت به جمعیت، 210 هزار پرستار نسبت به پزشک، 220 هزار پرستار نسبت به تخت بیمارستانی و
بیشتر وقت پرستاران به دور از بالین بیمار صرف می شود
به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمد آقاجانی در مراسم تجلیل از پرستاران شاغل در معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، کار درمان و مراقبت از بیماران را کار تیمی مشترک و چند وجهی بیان کرد و گفت: نقش پرستار در مراقبت از بیمار کاملا برجسته و بارز است. وی بر مراقبت های مهربانانه از بیمار توسط پرستاران تاکید کرد و افزود: علاوه بر ضرورت تجربه، مهارت و
بهبود حقوق پرستاران در دولت یازدهم/ طرح جدید وزارت بهداشت برای سال آینده
اردیبهشت ماه سال 93 آغازشد. وی خطاب به پرستاران افزود: امروز با تلاش شما پرستاران و دیگر پرسنل درمانی در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی بیش از 80 درصدی مردم را به دنبال داشته است. این در حالیست که مشکلات همچنان باقی است و با چالش هایی مواجه هستیم. دو چالش مهم طرح تحول سلامت معاون درمان وزیر بهداشت دو چالش مهم طرح تحول سلامت را مورد
در عرصه پرستاری دنبال صید و شکار نباشید/ بگذارید پرستار اصیل بماند
معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح برخی اقدامات انجام شده در این حوزه به ارائه برنامه های سال 95 پرداخت و گفت: به افرادی که به دنبال سیاست بازی هستند برادرانه توصیه می کنیم در عرصه پرستاری با پخش دام و دانه به دنبال شکار نگردند و بگذارند پرستاری اصیل بماند. به گزارش خبرنگار سرویس سلامت ایسنا، دکتر محمد میرزابیگی در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت: اگرچه امروز به بهانه پرستار و به صورت
طرح مراقبت موردی در پرداختی پرستاران لحاظ می شود
هزار پرستار و بر اساس شاخص قانون ارتقای بهره وری 260 هزار پرستار کم داریم لذا این حوزه نیازمند توجه مجلس و دولت است. وی ادامه داد: یکی از دغدغه های پرستاران نظام پرداخت است و یک سال از موضوع پرداخت مبتنی بر عملکرد سپری شده و خوشبختانه امروز به طور داوطلبانه 43 دانشگاه شامل 400 بیمارستان این طرح را در دست اجرا دارند. معاون درمان وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه این طرح توانسته
پیشخوان خبر/ خبرهای خوش وزارت بهداشت برای پرستاران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به مناسبت "روز پرستار"، محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت در برنامه پیشخوان خبر، از فعالیت ها و دغدغه های پرستاران سخن گفت. وی توجه ویژه و تمرکز بر پرستاری جامعه نگر، اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای و تدوین شاخصه های پرستاری را از برنامه های معاونت پرستاری در سال آینده عنوان و آن را خبری خوش در این حوزه توصیف کرد. معاون پرستاری وزیر
پرداختی جدید به پرستاران با عنوان مراقبت موردی
خواهان اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد به جای نظام قدیم کارانه هستند که شامل دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، لرستان، اصفهان، زاهدان و ساوه است. معاون وزیر بهداشت افزود: از دانشگاههای علوم پزشکی نیز خواسته ایم که بهترین و ماهرین پرستاران در اورژانسها بکارگیری شوند و پرداختی به پرستاران اورژانس ها بیشتر از بخشهای دیگر خواهد بود. وی اضافه کرد: اقدام مهم دیگری که از این پس دنبال می شود
14 هزار پرستار جویای کار داریم
قائم مقام سازمان نظام پرستاری بارد اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر نبود پرستار بی کار گفت: طبق آمارها و مستنداتی که ما داریم و در اختیار رسانه ها و صداوسیما نیز قرار داده ایم هم اکنون 14 هزار پرستار جویای کارداریم. دکتر محمد شریفی مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت وگو با نسیم آنلاین درباره آمار پرستاران بی کار گفت: ما هم اینک کمبود نیروی پرستار راداریم. این مطلب را
تجهیز و توسعه مراکز مراقبت های پرستاری خارج از بیمارستان ضرورت دارد
پرستار که با هر قائده با این کمبود مواجه می شویم و حدود 100 هزار نفر در گروه پرستاری کمبود داریم،به کارگیری نیرو و سطح بندی مراقبت پرستاری می باشد، یعنی هم مراقبت عمومی و هم تخصصی و هم بالینی اولیه نیروی خاص خود را می طلبد. وی ادامه داد:در این رابطه علاوه بر ابلاغ چندین بخشنامه بصورت بنیادین هم چندین اقدام از جمله ایجاد موسسه مطمئن توسط هیئت امنای ارزی در کنار وزارت بهداشت همراه با حقوق
پرستاران سربازانی که سهمی از پیروزی ها نمی برند!
روز گذشته مراسم گرامیداشت روز پرستار در شرایطی برگزار شد که هنوز وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری روی بسیاری از مباحث این قشر با یکدیگر مشکل دارند و همین امر موجب شد هرکدام ساز خودشان را بزنند. در حالی که پرستاران چند سالی است به وضع موجود و نابرابر عادت کرده اند و خوب می دانند که با سالی یک روز به نام آنان آبی برای شان گرم نمی شود، اما امسال با اتفاقی روبه رو شدند که برای خودشان هم تعجب
پیش قراولان اجرای طرح تحول سلامت درگیر در معیشت
شد اما بیش از هشت سال است که روی زمین مانده است. قانون ارتقای بهره وری به طور کامل اجرا نمی شود و قانون مشاغل سخت و زیان آور که شغل پرستاری در دنیا بعد از معدن دومین شغل سخت و زیان آور است باید در همه بیمارستان ها اجرا شود. در این میان وزارت بهداشت نیز پرستاران را از یاد نبرده و پیگیر مطالبات به حق آنان است. در همین خصوص وزیر بهداشت روز گذشته در در مراسم بزرگداشت روز پرستار پرستاران را
انتقاد تند وزارت بهداشت به اظهارات نظام پرستاری در مورد مراسم روز پرستار/ مواظب دام و دانه های سیاسی ...
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، میرزا بیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشست خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به اظهارات اخیر سازمان نظام پرستاری در خصوص مراسم روز پرستار بیان کرد: بحث های مطرح شده از جمله پرداخت چهارصد هزار تومانی به پرستاران برای شرکت در مراسم و وجود مجسمه های پلاستیکی میان مدعوین کام پرستاران را تلخ کرد و این هدیه بدی
مواظب دام و دانه های سیاسی باشید
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ، محمد میرزابیگی در نشست خبری سخنگوی وزیر بهداشت در پاسخ به مراسم روز پرستار اظهار داشت: در دوره وزارت یکی از وزیران بهداشت که امروز در این رابطه مدعی است،پرستاری از بدترین وضعیت رنج می برد، حقوق پرستاران 120 هزار تومان و کارانه 10 تا 20 هزار تومان بود همچنین40 هزار پرستار بیکار داشتیم معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در طول دوره
سبد گل پرستاران برای رئیس جمهوری و وزیر بهداشت
مراسم برج میلاد، خانم دکتر مداح مادر پرستاری ایران نیز حضور داشت. در مراسم همایش روز پرستار در برج میلاد، معروف ترین چهره غیر پرستار که پاسخ مثبت به دعوت سازمان نظام پرستاری داده بود، دکتر مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود. همچنین دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز در این مراسم حاضر بود. پخش چند سرود روز پرستار، با تصاویری از حضور گروه های پرستاری در دوران هشت سال دفاع مقدس و...، با تشویق های بی امان پرستاران همراه شد. اغلب پرستاران در همایش برج میلاد مدعی بودند که از شهرستان ها آمده اند و برای آمدن هم مرخصی گرفته اند. ...
معضل کمبود پرستار جدی است
اقدامات این بود که برای جبران کمبود پرستار در گروه پرستاری که کمبودهای آن اظهر من الشمس است نیروهایی را به کار بگیریم. وی افزود: خود شما پرستاران شاهدید که این کمبودها بالغ بر 100هزار نفر است که براساس نظرات کارشناسی اقداماتی را برای جبران این کمبود انجام دادیم. میرزابیگی در تشریح این اقدامات برای جبران کمبود نیروی پرستاری گفت: نخستین اقدام ایجاد مؤسسه ای مطمئن در کنار وزارت بهداشت بود که امنیت
طرح پرداخت عملکردی در 43 دانشگاه اجرا می شود/ رسیدگی بیشتر پرستاران به بیماران با کاهش سنجه ها
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه با آغاز به کار دولت یازدهم با مشکلات مختلفی رو به رو بودیم، گفت: در حوزه سلامت درد مردم از حیث کمبودها و مشکلات مالی برای دریافت خدمات بسیار بود اما با تدبیر رئیس جمهور و وزیر بهداشت طرح تحول نظام سلامت در 15 اردیبهشت ماه 93 آغاز شد و امروز
85 درصد پرستاران زن هستند/ مشکلات زنان پرستار/ وزارت بهداشت نگاه پزشک سالارانه دارد
پرستار است که در کشور ما به ازای هر هزار نفر، 2 پرستار وجود دارد. علت این موضوع ،کمبود تعداد پرستار فارغ التحصیل نیست، بلکه جذب نیرو انجام نمی شود. در حال حاضر 180 دانشکده پرستاری داریم و سالانه حدود 10 هزار پرستار فارغ التحصیل می شوند، اما وزارت بهداشت توانایی جذب این پرستاران را ندارد. دبیرکل خانه پرستار با تأکید بر این که از طرفی کمبود نیرو و از طرف دیگر اشکال در جذب نیرو داریم
̋نظام پرستاری ̋ را به سمت دام و دانه های سیاسی نبرید
به گزارش خخبرگزاری پانا، محمد میرزابیگی در نشستی خبری با اشاره به جشن روز پرستار گفت: نظام سلامت یک صنف و مجموعه حرفه ای و مستقل است، اما جشن روز پرستار در کل کشور به صورت مشترک با نظام پرستاری برگزار شد و اینطور نبود که شکافی بین وزارت بهداشت و نظام پرستاری وجود داشته باشد؛ چرا که همه پرستاران زیر نظر نظام سلامت هستند و اصلا این دیدگاه در ما وجود ندارد که به فکر شکاف و تفرقه باشیم. وی
مخالفان بهبود معیشت پرستاران در آستانه انتخابات مجلس دلسوز شده اند / توهین به پرستاران موضع نظام پرستاری ...
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا محمد میرزا بیگی روز دوشنبه در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت افزود: افرادی امروز در تریبون های مختلف از اختلاف پزشک و پرستار و مشکلات پرستاران سخن می گویند که در چهارسال دوره مسئولیتشان در وزارت بهداشت که در سال های منتهی به سال 84 بود هیچ قدمی برای رفع مشکلات پرستاران انجام نداده اند و دوران مسئولیتشان پر حاشیه ترین و پر مسئله ترین دوران برای پرستاران بود. وی
جای خالی وزیر بهداشت در جشن پرستاران؛دو مراسم روز پرستار در یک روز
می رفت مثل سال های گذشته وزارت بهداشت مراسم روز پرستار را برگزار کند اما نظام پرستاری این بار زیر بار نرفت. نظام پرستارای از پرستاران دعوت کرد تا از ساعت 9 تا 13 درسالن همایش های برج میلاد جمع شوند. این سازمان از وزیر بهداشت و رئیس جمهور هم دعوت کرد تا در مراسم حضور پیدا کنند. معاون درمان و معاون پرستاری وزارت بهداشت هم همزمان از ساعت 8 تا 12 مراسمی را به مناسبت روز پرستار در سالن همایش های صدا و
42 پرستار برگزیده چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند
ایشان در راستای حمایت از امام حسین (ع) و کاروان ایشان است که پرستاری تنها یکی از مسئولیت های حضرت زینب (س) در دوران زندگی پربرکت ایشان بود و آن حضرت را باید پرستار نهضت حسینی بدانیم. هاشم زاده چالشتری با اشاره به اهمیت مراقبت های پرستاران در بیمارستان ها بیان داشت: جایگاه گروه پرستاری برای همه از جمله دولت و وزارت بهداشت بسیار والا و با ارزش است و پرستاران یکی از گروه های پرتلاش و مؤثر در
وزیربهداشت به برنامه نظام پرستاری نرفت یا اصلا دعوت نشد؟/ انتقاد هاشمی از برگزاری همزمان دو برنامه!
متوجه شدند که برای تقدیر از پرستاران دو همایش روز پرستار قرار است برگزار شود که هر کدام را یکی از سازمان ها عهده دار است. معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا وزیر بهداشت در برنامه ای که نظام پرستاری در برج میلاد برگزار می کند حضور می یابد یا نه گفت که از این برنامه اطلاعی نداریم اما خود وزارت بهداشت در صدد برنامه ریزی برای برگزاری همایش روز پرستار است. بالاخره روز پرستار
عنوان پرستار پلاستیکی توهین به شأن ایثارگری پرستاران است
اینکه 400 هزار تومان به پرستاران داده اند تا در جشن روز پرستار سازمان شرکت نکنند و این پرستارانی که در مراسم وزارت بهداشت شرکت کردند پلاستیکی هستند، بیان کرد: از کسی که عنوان رئیس کل را با خود حمل می کند بعید است این گونه صحبت کند . معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: در عین حال قطعا براساس شناخت چند ساله ای که از تک تک اعضای شورای عالی و هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور دارم
شکافی بین نظام پرستاری و معاونت پرستاری نیست
به گزارش خبرنگار خبرگزای صدا و سیما ، محمد میرزابیگی در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت به اتفاقات روز پرستار و برگزاری دو مراسم جشن جداگانه در این خصوص اشاره کرد و افزود: در 90 درصد استان های کشور یک بزرگداشت روز پرستار برگزار شده است و ما معتقدیم پرستاران همگی کارکنان نظام سلامت و وزارت بهداشت هستند. وی گفت: خبرنگاران می توانند با تحلیل گفته ها و مسائل پیش آمده تحلیلی از مصاحبه های
ضرورت درک فضای پرستاری در مجلس شورای اسلامی آینده
جذب پرستاران را در قالب استخدام نمی دهند، افزود: اقداماتی از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظام پرستاری انجام شده است و خوشبختانه آقای دکتر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت به صورت جدی اعتقاد به تحول در مورد همه رشته های علوم پزشکی از جمله پرستاری دارند. این استادیار دانشکده پرستاری افزود: انتظار می رود پس از انتخابات و شکل گیری کمیسیون بهداشت و درمان جدید در مجلس، با
قانونی که هشت سال بر زمین ماند/ پرستاران همچنان در تونل وعده و وعید مسئولان
بهداشت و درمان طی روز های اخیر از موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای جذب هزار پرستار در سال 95 خبر داد و اعلام کرد: وزارت بهداشت و درمان نیازهای خود در حوزه جذب پرستار را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین منابع اعلام کرده است لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم به خاطر محدودیت مالی بخشی از درخواست وزارتخانه را پذیرفته است. اینکه امروز جامعه پرستاری با مشکلات عدیده
موضوع اختلاف پرداختی پزشک و پرستار دور از واقعیت است
پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های وزارت بهداشت، 13 میلیون و 917 هزار تومان حقوق و کارانه دریافت می کنند که تعداد آنها تقریباً 21 هزار و 479 نفر است. آقاجانی در مورد حقوق پرستاران اظهار داشت: میانگین کل دریافتی پرستاران عادی و فاقد مسئولیت، نه سوپروایزر و مدیر حدود 3 میلیون و 136 هزار تومان بوده که تعداد آنها تقریباً 63 هزار و 689 نفر است. به گفته آقاجانی نسبت دریافتی پرستار
پرداخت 400 هزار تومان برای نرفتن به یک مراسم
عصر خبر: رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت را به تجارت خانه پزشکان تبدیل کرده اند، گفت: امیدواریم وزیر بهداشت و ریاست جمهوری این ندای پرستاران را جدی بگیرند، زیرا دیر نیست که جامعه پرستاری را از دولت جدا کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیمحمد آدابی در همایش روز پرستار با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته وزارت بهداشت تعامل خوبی با جامعه پرستاری نداشته است و با
به ازای هر تخت بیمارستانی یک و یک دهم نفر پرستار داریم
به دلایل مختلف بیش از هشت سال است که بر زمین مانده است ، ارتقاء بهره وری بطور کامل اجرا نمی شود و سختی کار پرستاران در همه بیمارستان ها اجرایی نشده است. وی گفت: پزشک و پرستار به مثابه دو انگشت هیچ برتری بر هم ندارند و بدون هم کامل نمی شوند. محمد آدابی در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: این طرح در ادامه تحولات نظام بهداشت و درمان و با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم آغاز شد. وی