سایر منابع:
سایر خبرها
حاکمیت اسلام بدون ولایت فقیه امکان پذیر نیست/پیوند مردم با فرهنگ شهادت، بهترین راه مقابله با شبیخون دشمن ...
برای هیچ یک از همسایگان خود گزند عملی و حرفی نداشته است و با وجود آن که دنیا، دنیایی پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است. فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها باوجود نامشروع بودن آن و با توجه به اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است ...
با بدعهدی آمریکایی ها چه باید کرد؟
داده است نسبت های ناروایی را به انقلابیون نسبت می دهد و می گوید: "انقلاب برای اخلاق، وحدت ملی، ادب و خلق نکو بود وگرنه اینکه بنده بگویم من انقلابی ام، انقلابی یعنی مطیع خداوند و اینکه مردم از دست و زبان ما در امان باشند". آیا این حرفها در حوزه وحدت ملی و ادب و خلق نکو است؟ اهل بصیرت می دانند این سخنان نوعی بزرگ نمایی چیزی است که وجود خارجی ندارد و در عین حال کوچک نمایی دشمن و نادیده گرفتن تهدیدات ریز و درشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... غرب است. این گونه سخن گفتن فرار از پاسخگویی به یک پرسش کلیدی است که؛ "با بدعهدی آمریکایی ها چه باید کرد؟". انتهای پیام/ ...
یادی از ستارگان دانشگاه شهید چمران
اجتماعی بیشتر اوقات خود را در خدمت به مردم صرف می کرد و از هر نوع خدمتی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و کمک به مستمندان دریغ نمی کرد. شهید غلامرضا پیرزاده؛ دانشجوی جامعه شناسی پیام شهید: امید آن دارم که در صورت کشته شدن خداوند خون مرا بپذیرد و مرا در زمره شهدای صدر اسلام محشور کند و می دانم که اگر در بستر به مرگ طبیعی بمیرم، امیدی به رستگاری من نخواهد بود. شهید ...
پیشینه تاریخی و کلامی هزاره گرایی مسیحی
ها مبلغانی هستند که مدعی اند هر فرد مؤمن به عیسی مسیح باید صورتی از هزاره گرایی را بپذیرد؛ گویی باور به این معنا، از لوازم ایمان مسیحی به شمار می رود. در مقابل این افراد و گروه ها نیز کسانی هستند که معتقدند هزاره گرایی ریشه تاریخی ندارد و به ویژه اگر صورت متأخر آن را در نظر بگیریم، این معنا یا نظریه عمری کمتر از دو هزار سال دارد؛ یعنی آموزه هزاره گرایی از متن اناجیل و گفتار عیسی مسیح بر نمی آید ...
سردار حاج قاسم سلیمانی:آیا دفاع از مسلمانان و مقابله با تروریست ها ماجراجویی است؟/ امروز امکان ندارد کسی ...
...، آن را بر نمی تابند و ماجراجویی می نامند. وی گفت: دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه کشور ما را از سایر کشورها متفاوت کرده و تفاوت های ایران با سایر کشورها یک تفاوت سلبی، منفی و بد نیست و تفاوتی پاک و نمونه است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استقلال ایران اسلامی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، نیروهای مسلح، تصمیم گیری و تصمیم سازی ...
رویکرد امانوئل لویناس نسبت به هنر و اخلاق بررسی شد
اخلاقی تصاویر رقت بار از کودکان گرسنه شهر از نظر لویناس به ما می رسد که شهروندان خودشان طلب اخلاقی دارند یعنی عکس العمل ما به این گونه تصاویر است که جلوگیری از خطر تحریف و تصرف سوژه که تاثیرگر مدرن از نظر لویناس از واقعیت است. وی معتقد است که تصویر از تحریف واقعیت توسط سوژه جلوگیری می کند. وی به تاکید لویناس نسبت به طبیعت که مهمترین منشاء الهام در هنر و اخلاق است، اشاره کرد و افزود: از ...
سازگار: در جشن ازدواج فرزند آقا مولودی خواندم
شب دزیدند و زیر نهر آبی دفن کردند که قبرش گم باشد، اکنون قبر میثم زیارتگاه است. مردم سخنان میثم را می نوشتند، هر چند او شعر نمی خواند، ولی مدح حضرت امیرالمؤمنین را می گفت و می نوشتند، به عبیدالله گفتند: اگر میثم این گونه حرف بزند، برای تو خطر دارد، دستور دارد او را به گونه ای به شهادت برسانند که مطابق با پیشگویی امام علی(ع) شد، امیرالمؤمنین به میثم گفته بودند، تو را می کشند و زبانت را ...
رخنه دشمن در مراجع تصمیم سازی خطرناکترین نوع نفوذ است
، نفوذ در آن ممکن نیست. رهبر معظم انقلاب طی ماه های اخیر در چندین نوبت، موضوع 'نفوذ دشمن' را مطرح کرده و در باره راهکارها، عرصه ها، راه مقابله و انواع نفوذ هشدار داده اند. ایشان در چهارم آذر ماه امسال، هدف نفوذ را نفوذ جریانی و شبکه ای دانستند و تاکید کردند که 'اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که در سرنوشت و سیاست کشور تأثیر دارند، آرمانها، ارزشها، خواست ها و باورها تغییر ...
آقا مهدی دلگیر از ناهماهنگی ها به شهادت رسید
قرارگاه بی سیم زد و گفت که مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشته ایم و خواستار دستور بعدی عملیات شدند البته لشگرهای همجوار ما هنوز به منطقه نرسیده بودند. آقا مهدی به بالای سیل بند رفته و به آقای جمشید نظمی گفتند چند آر پی جی زن را آماده کند تا در محل های تعیین شده مستقر شوند. گفتند: اگر از این نقطه ها راه را نبدیم دشمن نیروهای ما را تار و مار می کند. وضوی راز و نماز نیاز ... ...
یارکشی منطقه ای عربستان با مجازات حزب الله لبنان
های غربی رهبر معنوی حزب الله تلقی می شد. طبق اعترافات ویلیام کیسی رییس وقت سیا، بندر بن سلطان سه میلیون دلار در اختیار کیسی قرار داد تا انتقام تفنگداران امریکایی کشته شده در انفجار بیروت را از فضل الله که به باور دو طرف مشوق انجام عملیات انتحاری مقر تفنگداران امریکایی بوده است را بگیرد. فضل الله از آن حادثه جان به در برد و سال ها بعد که دست داشتن سفیر وقت سعودی در واشنگتن در آن جنایت آشکار شد، بهره ...
استقبال معنادار ورامینی ها از دکتر احمدی نژاد + تصاویر
اما با همه این اوصاف اصل قضیه را خلط نمی کنند و تفاوت مشی خادمی و ارباب و رعیتی را خوب می دانند. به گزارش بی باک، دکتر محمود احمدی نژاد به دعوت ستاد یادواره شهدای خیبر و به ورامین سفر کرد و پس از نماز مغرب و عشاء در جمع هزاران نفر از مردم ورامین به سخنرانی پرداخت و گفت: برخی از دشمنان ملت و شیطان بزرگ در مقاطعی آدم محکم جلوی خودشان ندیده اند فکر کردند همه ی ملت اینگونه هستند. شما هنوز ...
صالحی: دکتراحمدی نژاد گفتند که من موافق مذاکره با آمریکا نیستم به شما هم نصیحت می کنم موضوع را دنبال ...
افغانستان داشته باشیم که همه مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از جمله موضوع منابع آب در آن مدنظر قرار گیرد. اینها نمونه هایی از پرونده هایی بود که مزمن شده بود و باید حل می شد. موضوع آمیا در آمریکای لاتین، همواره مانعی برای گسترش فعالیت های تجاری-اقتصادی ایران بود، با اینکه روابط ما با منطقه خیلی خوب بود.... چرا این موضوع آنقدر برجسته شده بود؟ بالاخره ...
اتمام حجت شهدای گمنام با مردم چه بود؟
؟" و من به او گفتم "من حاضرم 20 سال نماز سجاده خود را بدهم در عوض شما دو رکعت از این نماز خود را به من بدهید". حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به روایت قرآن از ویژگی کسانی که عاقبت به خیر می شوند و به شهادت می رسند، گفت: در قرآن سه آیه از اولیاءالله می گوید که شهدا بخشی از اینان هستند. ما می بایست به این امام زادگان عصرمان توسل کنیم و رفتار و اعمال آنها را الگوی خود قرار دهیم. آیه 170 ...
شهیندخت مولاوردی: هر کاری انجام می دهیم، عده ای مخالفند/ زنانی داریم با قابلیت رئیس جمهور شدن
در برخی از کشورها، حتی همین کشورهای همسایه مثل افغانستان وزرات خانه دارد، در کشور ما اما با شروع به کار دولت یازدهم، ساختارش از یک مرکز به معاونت ارتقاء یافت؛ معاونت امور زنان و خانواده که شهیندخت مولاوردی بر مسندش نشسته است. زنی که در گفت وگوی نسبتا طولانی ما با او، مطئمن مان می کند که در حوزه زنان دغدغه هایش بیشتر از یک مسئول و یا معاون رئیس جمهور است. زنی که نگاهش به مسایل زنان امروزی است و به مطالباتی چون کاهش ساعت کاری زنان و یا افزایش مرخصی زایمان همان قدر نگا ...
دکترین اوباما
اتاق معاهده در وزارت امور خارجه آمریکا ایراد شد- درباره ایذای غیر نظامیان توسط بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود. اوباما خودش از فصاحت و بلاغت برخوردار بود اما نه از آن نوعی که چرچیل از آن برخوردار بود. اوباما بر این باور است که ویژگی جنگ طلب بودن به همراه فصاحت -که اغلب به چرچیل نسبت داده می شود- با ظهور هیتلر توجیه شد و این ویژگی چرچیل در جدال علیه اتحاد جماهیر شوروی (سابق ) قابل دفاع بود ...
آمریکا با تحریم می خواهد از توسعه موشکی ایران جلوگیری کند/ امیدواری آمریکا برای تصرف نهادهای تصمیم ساز
سپس با اشاره به افزایش سطح تماس ایران و آمریکا گفت: این افزایش سطح تماس، خطر نفوذ را بیشتر از سابق می کند چون دشمن با افزایش مذاکرات، امیدوار شده که می تواند با نفوذ در مردم ایران و تغییر باورهاشان نسبت به دشمن، بتواند اهداف خود را جلو ببرد. معاون سیاسی سپاه افزود: دشمن که راه های مختلف را برای مقابله با ما امتحان کرده، اکنون امیدوار است از طریق نفوذ سیاسی برخی از نهادهای تصمیم ساز را ...
اوشیدا گردشگران را فرا می خواند/زیارتگاهی که ورود مردان ممنوع است
فراموش نکرده و هر ساله در روزهای مقدس نو (عید نوروز) و مهرگان بر بلندای کوه خواجه می رفتند و آیین های دینی خود را بجا می آوردند و در دریاچه کیانسه آب تنی می کردند تا شاید امیدی از ظهور برای آنان نمایان شود. کوه موعود، کوهی که باور را در سه دین زنده نگه داشته است کوه خواجه قلعه ای عظیم و دژ شهری منحصر به فرد از دوره اشکانیان و ساسانیان است، این کوه از سنگ های بازالت سیاه رنگ ...
می گویند ایران ماجراجویی می کند؛ آیا این عیب است که در برابر داعش ایستاده ایم؟
پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها باوجود نامشروع بودن آن و با توجه به اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی کرده باشیم و همواره این سعودی بوده که علیه اسلام و ما ...
جورج فریدمن : آماده جنگ باشید
؟ یکی از کارهایی که وقتی پیش بینی می کنید باید بتوانید انجام دهید اینست که به آنچه می بینید باور داشته باشید حتی اگر آنچه می بینید با آنچه نیویورک تایمز می گوید تفاوت داشته باشد. این ماجرا به چه راه دیگری ممکن است ختم شود؟ آیا آلمان نجاتشان می دهد؟ در نهایت مجبور است اما آیا در توانش هم هست؟ 17 درصد از سیستم بانکی ایتالیا رقم بزرگی است. ب.ا: فکر می کنید این مسئله به دیگر ...
جمهوری اسلامی به دنبال ماجراجویی نیست/ همواره جان ما سپر سنی ها بوده است
... وی گفت: با وجود آنکه دنیا، دنیایی پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است. وی اظهار کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها به رغم نامشروع بودن آن، به رغم اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و به رغم اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی کرده باشیم. فرمانده نیروی قدس افزود: همواره ...
فواد معصوم، امید ثبات سیاست کردستان؟
حالی که بارزانی ها باوری به انقلاب ایران نداشتند اما طالبانی در قم به دیدار رهبر انقلاب رفت و در فرانسه هم فواد معصوم و عادل مراد رفته بودند. بعدها ایران متوجه شد که طالبانی دوستدار ایران و ایرانی است و وفادار به ایران. رویه اتحادیه میهنی نسبت به ایران مشخص است و نکته افتراق مابین مام جلال و بارزانی در این است که جلال طالبانی اهل دانش و تحصیلات و مطالعه و دوستدار تاریخ بود و یک عمر کتاب تاریخی مطالعه ...
هیچ جای دنیا علیه کسی ماجراجویی نکرده ایم/تکفیر و تکفیری آتش در خانه برادران سنی است
هیچ یک از همسایگان خود گزند عملی و حرفی نداشته است و با وجود آن که دنیا، دنیایی پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است. فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها باوجود نامشروع بودن آن و با توجه به اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی ...
مصرف گوشت قرمز سبب تسریع در بلوغ دختران می شود پیشگیری از بلوغ زودرس با مصرف ماهی
محققان دانشگاه میشیگان به مدت شش سال با بررسی چهار صد و پنجاه و شش دختر دانش آموز که در سن 5 تا 12 سال قرار داشتند به این نتیجه رسیدند که دخترانی که گوشت قرمز بیشتری مصرف می کنند نسبت به همسالان خود که در رژیم غذائی خود از ماهی و روغن ماهی استفاده می کنند ، زودتر وارد مرحله بلوغ و چرخه قاعدگی می شوند . به باور پزشکان ؛ بلوغ زودرس می تواند عوارض ناخوشایندی در پی داشته باشد واز مضرات ...
بی بی دوعالم؛ مرکز ولایت هستند!
فِی أَرْضِی بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْیِی ، این نور از نور من است. او را در آسمان خودم ساکن کردم. او را از عظمت خودم خلق کردم. منتها این نور را یک موقع از صلب نبی ای از انبیائم که افضل از همه انبیاء است، خارج می کنم و از او، نور ائمه ای را خارج می کنم که به امر من قیام می کنند و مردم را به سمت من هدایت می کنند و آن ها را خلفاء در زمین خودم، بعد از این که وحی منقضی شد، قرار می دهم. لذا بی بی دوعالم ...
غذاهای سنتی سیستان و بلوچستان ریشه در باور و طبیعت دارد
نشینان عمان یک غذائی دارند و مردمان سیستان غذائی دیگر. این تنوع غذائی به خوبی می تواند بسیاری از باورها و علاقه مندان به غذای محلی را در بر بگیرد و برای هر ذائقه ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشد. نان نان یکی از مهم ترین داشته های سیستان و بوچستان که در دو منطقه شمال و جنوب به گونه های متفاوت پخت می شود، طرز پختن این نان به این شکل است که آرد را پس از ورز دادن بسیار، به ...
آیا دفاع از مسلمانان و مقابله با تروریست ها ماجراجویی است؟
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمان دفاع مقدس دشمن در یک جبهه بود و امروز در چند جبهه است و آمادگی در برابر دشمن آمادگی چندوجهی را می طلبد، گفت: پیوند بین مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بهترین راه ها برای مقابله با شبیخون همه جانبه دشمنان است. به گزارش رجانیوز، سردار قاسم سلیمانی در یادواره شهدای مسجدالرسول (ص) کرمان با بیان اینکه جمهوری ...
از تاکید بر انتخاب رهبر تا اصلاح قانون بررسی صلاحیت ها
...: صرف نظر از واکنش های گوناگون، بیانات ایشان 5 فراز مهم داشت که آن گونه که باید دیده نشد و در این مجال تلاش می کنیم بازخوانی کوتاهی از آنها داشته باشیم. 1- انتخابات پُرمعنا رهبر انقلاب انتخابات 7 اسفند را انتخابات بسیار پُرمعنا و مهمّ می دانند و معتقدند این حضور مردمی، خیلی معنادار است؛ مردم به معنای واقعی کلمه اعتماد خودشان را به نظام اسلامی نشان دادند و عملًا ثابت ...
تمام قلبم تو را صدا می زند
از جامعه. ما فقط می خواهیم مردم عملاً مدافع خون شهدا باشند. طوری از خون شهدا دفاع کنند که گویا عزیز خود آنها است. نگذاریم خون شهدا پایمال و گم شود. نباید قداست های انقلاب خدشه دار شود سوگند می خورم شهید عموشاهی برای دین رفت. می گفت ما می رویم تا قرآن بماند، تا اسلام بماند *انسان کامل نبود! شهید عموشاهی در بین افراد جامعه خود، یک فرد عادی بود. درست مثل شما، افراد خانواده شما ...
برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی
در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است. به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است . به عنوان یک ویژگی اصلی از استراتژی دیجیتال، شرکت ها در مورد آنچه اغلب محتوای تبلیغاتی (branded-content) نامیده می شود، ریسک های بزرگی انجام می دهند. تفکری که وجود دارد این گونه است: رسانه های اجتماعی به شرکت شما اجازه می دهند از رسانه های سنتی عبور کرده و روابطی مستقیم با مشتریان برقرار کنید. اگر داستان های خوبی به آنها گفته باشید و در زمان درست با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، برندتان به قطب جامعه ای از مصرف کنندگان تبدیل می شود. کسب وکارها برای پیگیری این دیدگاه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، تعداد بسیار اندکی از برندها توانسته اند منافع معناداری برای مصرف کننده به صورت اینترنتی ایجاد کنند. در حقیقت، به نظر می رسد رسانه های اجتماعی از اهمیت برندها کاسته است. اشتباه کار کجاست؟ برای حل این معما، باید به یاد داشته باشیم برندها وقتی به موفقیت می رسند که درون فرهنگ ها نفوذ کنند و برندسازی مجموعه ای از تکنیک ها است که برای ایجاد قرابت فرهنگی طراحی شده است. تکنولوژی های دیجیتال نه تنها شبکه های اجتماعی پرقدرت جدیدی ایجاد کرده اند، بلکه نحوه کارکرد فرهنگ را به طور چشمگیری تغییر داده اند. جمعیت های دیجیتال اکنون نوآوران بسیار موثر و پربار فرهنگ محسوب می شوند؛ پدیده ای که ما آن را جمع فرهنگی (Crowdculture) می نامیم. جمع فرهنگی قوانین برندسازی را تغییر می دهد. اگر جمع فرهنگی را بشناسیم، می توانیم بفهمیم چرا استراتژی های محتوای تبلیغاتی نتوانسته اند اثرات لازم را داشته باشند و کدام روش های جایگزین برندسازی توسط رسانه های اجتماعی تقویت شده اند . چرا محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن کارآیی داشت با اینکه فعالان عرصه تبلیغات اصرار دارند که محتوای تبلیغاتی چیز جدیدی نیست، می توان آن را یادگار عصر رسانه های ارتباط جمعی دانست که در بسته بندی جدید به عنوان یک مفهوم دیجیتال ظاهر شده است. در اولین روزهای آن عصر، شرکت ها رویکردهایی را از سرگرمی های رایج قرض می گرفتند تا برندهای خود را مشهور کنند. مثلا از داستان گویی کوتاه، حقه های سینمایی، شعرهای معروف و شخصیت های تاثیرگذار برای جذب مخاطب استفاده می کردند. این شکل اولیه از محتوای تبلیغاتی کارآیی خوبی داشت، چون رسانه های سرگرم کننده انحصاری بودند و بنابراین رقابت فرهنگی محدود بود. در ایالات متحده آمریکا، سه شبکه به طور سالانه برنامه های تلویزیونی را به مدت 30 هفته یا بیشتر تولید می کردند. فیلم ها تنها از طریق سالن های فیلم محلی توزیع می شدند. شرکت های بازاریابی محصولات مصرفی، مسیر مشهور شدن را از طریق جای دادن برند خود در این عرصه فرهنگی به شدت کنترل شده طی کردند. همچنین برندها با اسپانسر شدن برنامه ها و وقایع تلویزیونی در فرهنگ تاثیر گذاشتند و خود را به محتوای موفق متصل کردند. از آنجا که طرفداران شخصیت های سرگرم کننده محبوب تلویزیونی دسترسی محدودی به این افراد داشتند، برندها مثل یک واسطه عمل می کردند. تماشاچیان آمریکایی سال ها عادت کرده بودند که فست فودهای زنجیره ای معروف اسپانسر فیلم های معروف جدید شوند و خودروهای لوکس آنها را به رقابت های گلف و تنیس ببرند. ظهور تکنولوژی های جدید که به مخاطب امکان می داد در میان آگهی ها حق انتخاب داشته باشد – از شبکه های کابلی گرفته تا DVR و سپس اینترنت – باعث شد برندها خیلی سخت تر بتوانند به دنبال شهرت باشند. اکنون آنها مجبور بودند مستقیما با خود سرگرمی ها رقابت کنند؛ بنابراین شرکت ها هزینه های بیشتری متحمل شدند. مثلا BMW پیشتاز ساخت فیلم های کوتاه در اینترنت شد. خیلی زود شرکت های بزرگ کارگردانان مطرح را استخدام کردند و خواستار به کار بردن جلوه های ویژه خاص در فیلم های تبلیغاتی خود شدند. این تلاش های دیجیتال اولیه (قبل از ظهور رسانه های اجتماعی) شرکت ها را به جایی هدایت کرد که باور کنند اگر فیلم های تبلیغاتی خلاقانه اینترنتی در سطح کیفیت هالیوود تولید کنند، می توانند مخاطبان بیشتری را برای برندهای خود جمع کنند؛ بنابراین حرکت به سوی محتوای تبلیغاتی ایجاد شد. اما قهرمانان آن روی رقابت جدید حساب نمی کردند و این بار این مساله از سوی شرکت های رسانه ای بزرگ ایجاد نشد، بلکه از سوی جمعیت بود . ظهور جمع فرهنگی از گذشته، نوآوری فرهنگی از حواشی جامعه جریان می یافت؛ از گروه های فرعی، جنبش های اجتماعی و محافل هنری که هنجارها و قراردادهای اصلی را به چالش می کشیدند. شرکت ها و رسانه های ارتباط جمعی مثل واسطه عمل می کردند و این ایده های جدید را در بازارهای گسترده پخش می کردند. اما رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند. رسانه های اجتماعی جوامعی را که زمانی از نظر جغرافیایی از هم جدا بودند، به یکدیگر متصل می کنند و سرعت و شدت همکاری را به شدت افزایش می بخشند. اکنون که این جوامع ارتباط بیشتری با هم دارند، نفوذ فرهنگی آنها مستقیم و برجسته شده است. این جمع فرهنگی با دو خاصیت ظاهر می شود: خرده فرهنگ ها که ایدئولوژی ها و فعالیت های تازه ای را می پرورانند و دنیاهای هنری که زمینه های جدیدی در سرگرمی ایجاد می کنند . برندسازی فرهنگی در حالی که ظهور جمع فرهنگی اثر محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن را کمرنگ می کند، شکل گیری رویکرد جایگزینی را که آن را برندسازی فرهنگی می نامیم، تسریع کرده است. پیشرفت چشمگیر رستوران های زنجیره ای غذای مکزیکی چیپاتل (Chipotle) بین سال 2011 تا 2013 نشان دهنده قدرت این رویکرد است. چیپاتل از یک فرصت فرهنگی بزرگ بهره برد. این فرصت زمانی ایجاد شد که جنبش هایی که فرهنگ غالب غذاهای صنعتی را به چالش کشیده بود، به نیرویی تبدیل شد که در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند. این زنجیره به عنوان مدافع این ایدئولوژی جمع فرهنگی به جنجال تبدیل شد. چیپاتل با به کارگیری برندسازی فرهنگی به یکی از جذاب ترین برندهای آمریکایی تبدیل شد که همه در مورد آن صحبت می کردند. به طور خاص، چیپاتل با دنبال کردن پنج اصل زیر به موفقیت رسید : طرح ریزی ارتدکسی فرهنگی در برندسازی فرهنگی، برند یک ایدئولوژی نوآورانه را شکل می دهد که با اصول مرسوم در یک دسته بندی محصولی در تعارض است. برای انجام این کار، برند ابتدا نیاز دارد تشخیص دهد کدام اصول باید کنار گذاشته شوند؛ چیزی که آن را ارتدوکسی فرهنگی می نامیم. ایدئولوژی غذای صنعتی آمریکا در اوایل قرن 20 توسط شرکت های بازاریابی غذا اختراع شد. آمریکایی ها به این باور رسیده بودند که از طریق درخشش اکتشافات علمی (مثل مارگارین یا قهوه فوری) و فرآیندهای تولید استاندارد، شرکت های بزرگ که تحت نظارت اداره غذا و دارو هستند، تولید غذاهای فراوان، سالم و خوشمزه را تضمین می کنند. این فرضیات دسته بندی فست فودها را زمان جهش مک دونالد در دهه 60 میلادی تقویت کرد . مکان یابی فرصت فرهنگی با گذشت زمان، اختلالات در جامعه باعث می شوند ارتدوکسی از مسیر خارج شود. مصرف کنندگان به دنبال جایگزین ها می روند و این مساله فرصت هایی را به روی برندهای نوآور می گشاید تا یک ایدئولوژی جدید را در دسته بندی های خود پیش ببرند. برای غذای صنعتی این نقطه عطف در سال 2001 پیش آمد؛ زمانی که کتاب اریک اسکلازر به نام ملت فست فود با قدرت آن را به چالش کشید. فیلم مورگان اسپرلاک به نام من را خیلی چاق کن در سال 2004 و کتاب تاثیرگذار مایکل پولان به نام معمای همه چیزخوار در سال 2006 این موضوع را دنبال کرد. این منتقدان به شدت بر طبقه متوسط رو به بالا تاثیر گذاشتند و نگرانی ها در مورد غذای صنعتی به سرعت گسترش یافت. تحول مشابهی در دیگر کشورها که ایدئولوژی غذای صنعتی در آنها رواج داشت، شکل گرفت. قبل از رسانه های اجتماعی، تاثیر این گونه فعالیت ها درون بخش کوچکی از جامعه محبوس می ماند. در عوض، جمع فرهنگی منتقدان را احاطه و آنها را عصبانی کرد و باعث شد نگرانی نسبت به غذای صنعتی به یک جریان اصلی تبدیل شود. خبرها در مورد هر مشکل مهمی به تولید غذای صنعتی ارتباط پیدا می کرد. والدین به شدت نگران غذاهایی بودند که به کودکان خود می دادند. جمع فرهنگی نگرانی یک قشر خاص را به یک آسیب اجتماعی ملی تبدیل کرد . هدف گیری جمع فرهنگی گروه هایی که ایدئولوژی غذای صنعتی را به چالش کشیده بودند بیش از 40 سال در کمین بودند و به عنوان مخالفان تکنولوژی های جدید نادیده گرفته می شدند. خرده فرهنگ های کوچک حول کشت محصولات ارگانیک و تغذیه سالم دام رشد کردند و در مرز بازار در کشاورزی مورد حمایت جامعه و بازارهای کشاورزان، کاستی ها را جبران کردند، اما وقتی رسانه های اجتماعی ظهور کردند، مجموعه تاثیرگذار و متنوعی از خرده فرهنگ های هم پوشاننده خواستار نوآوری در مواد غذایی شدند. این مجموعه طرفداران تغذیه تکاملی، مراتع پایدار، نسل جدیدی از فعالان محیط زیست، باغداران شهری و رستوران های که مواد غذایی ارگانیک و پرورش یافته مزارع را استفاده می کردند، تشکیل می داد. به طور خلاصه، جنبش فرهنگی گسترده ای برای احیای مواد غذایی قبل از غذاهای صنعتی سازماندهی شده بود. چیپاتل به موفقیت رسید، چون به سوی این جمع فرهنگی جهش کرده بود . انتشار ایدئولوژی جدید چیپاتل ایدئولوژی قبل از غذای صنعتی را با دو فیلم ترویج داد. در سال 2011 این شرکت فیلم انیمیشنی بازگشت به ابتدا را با شخصیت های ساده چوبی درست کرد. در این فیلم نشان داده می شود که یک مزرعه قدیمی ناگهان به مزرعه ای صنعتی و مدرن تبدیل می شود که حیوانات آن در طویله ای بتنی جا داده شده اند. سپس وارد یک خط تولید می شوند که ماده ای شیمیایی یک به یک به آنها تزریق می شود که آنها را به بالن های تپلی تبدیل می کند و بعد در مکعب هایی فشرده در یک ردیف کنار هم قرار می گیرند. کشاورز شگفت زده از این تحول تصمیم می گیرد مزرعه را به شکل سابق و قدیمی خودش برگرداند. فیلم دوم مترسک نام داشت که یک شرکت تولید غذای صنعتی را نشان می داد که با تصاویری از یک مزرعه طبیعی محصولات خود را معرفی می کرد، اما در واقعیت کارخانه داروهایی را به حیوانات تزریق می کرد و رفتار بدی با آنها داشت. این کارخانه وعده های غذایی نیم آماده را به سرعت و بدون دقت تولید می کرد. مترسکی که در این کارخانه کار می کرد و شاهد این قضایا بود افسرده شده بود، تا زمانی که ایده ای به ذهنش رسید. او مواد غذایی طبیعی را از باغ شخصی خودش چید و آنها را به شهر برد و یک دکه ساندویچ مکزیکی زد که شبیه رستوران های چیپاتل بود. این فیلم ها در پایگاه های رسانه های اجتماعی منتشر شدند که بسیار تاثیرگذار بودند و ده ها میلیون نفر آنها را دیدند. فیلم های شرکت چیپاتل را نمی توان نمونه های عالی محتوای تبلیغاتی دانست. این فیلم ها موفق بودند چون از سرگرمی صرف فراتر رفتند. این فیلم ها هنری بودند؛ داستان آنها واقعی نبود و بارها و بارها با اشتیاق خلاقانه در مورد دهه گذشته تکرار شدند. اما در رسانه های اجتماعی غوغا کردند، چون افسانه هایی بودند که مشتاقانه ایدئولوژی جمع فرهنگی نوظهور غذاهای غیرصنعتی را تسخیر کردند. چیپاتل تصویری الهام گرفته از آمریکا را که به سنت های قدیمی کشاورزی و تولید مواد غذایی بازگشته بود، ترسیم کرد و بسیاری از مشکلات موجود در نظام غذایی را وارونه کرد . نوآوری مداوم با استفاده از نقطه انفجار فرهنگی یک برند می تواند با دفع تعارضات یا توطئه های رایج در مباحث رسانه ای نسبت به یک ایدئولوژی، قرابت فرهنگی خود را حفظ کند. این همان کاری است که شرکت بن اند جری (Ben & Jerry) در دفاع از فلسفه کسب وکار پایدار خود به خوبی انجام داد. این شرکت از روش معرفی محصولات جدید خود استفاده کرد تا به شوخی به دولت ریگان در مورد مسائل روز مانند تخریب جنگل های بارانی و جنگ دارویی شکایت کند. چیپاتل برای پیشرفت کردن باید با محصولات و بیانیه های رسمی پیشبرد مسائل داغ روز را ادامه دهد. این شرکت در این بعد چندان موفق نبوده است. این شرکت مجموعه فیلم هایی را دنبال کرد که اثر چندانی در رسانه های اجتماعی نداشت، چون به جای اینکه به مسائل داغ روز بپردازد، فیلم های قبلی را به سادگی مسخره می کرد. پس از آن، چیپاتل به مساله جدیدی روی آورد و از غذاهایی که دستکاری ژنتیک نشده بودند دفاع کرد. جدا از این واقعیت که این موضوع خود این شرکت را به چالش می کشید، غذاهایی که دستکاری ژنتیک شده اند، موضوع داغ روز نبود. این تلاش ها نتوانست جمع فرهنگی را تقویت کند. تعدادی از دیگر مسائل روز مانند نوشابه های قندی و روغن های گیاهی صنعتی جنجال بیشتری ایجاد می کنند و باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. البته پیش رفتن با ایدئولوژی در بازار انبوه می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. برند باید به وعده های خود عمل کند، وگرنه با خطر روبه رو است. چیپاتل کسب وکاری بزرگ و در حال رشد است و فرآیندهای صنعتی زیادی دارد. ارائه مواد غذایی تازه که این شرکت به آن متعهد شده، یک چالش عملیاتی بزرگ است. این شرکت نمی تواند اعتماد مصرف کننده را از طریق آگهی یا تلاش های روابط عمومی برگرداند. در عوض مجبور است جمع فرهنگی را متقاعد کند که می خواهد به وعده خود مبنی بر بازگشت به غذاهای سالم قبل از دوران غذاهای صنعتی پایبند بماند و در این صورت مردم بار دیگر طرفدار این برند خواهند بود . منبع: دنیای اقتصاد ...
مکاشفه یوحنا؛ تفسیرها و رویکردها
که می نویسد: ... بیش از دو هزار سال از اثبات واهی بودن این آرزوها می گذرد و باید امروز نسبت به احیا و پذیرش مجدد آن هشیار بود. نویسندگان این کتاب ها که به نجات قریب الوقوع امید داشته اند و نیز مفسران آنها که بر این باور بودند که نقطه رهایی قطعی در روزگار آنها به وقوع می پیوندد، سخت در اشتباه بوده اند و نیز آنهایی که مبانی و امیدهای مشابه را زنده می کنند و معتقدند که این پیشگویی ها متحقق ...