سایر منابع:
سایر خبرها
را قتل عام کردند. در واقع قیام 15خرداد 1342 خورشیدی مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود. محمدرضا پهلوی 2 روز بعد از نهضت 15 خرداد، قیام مردم را بلوا، اقدامی وحشیانه و نتیجه اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه نامید و سعی کرد تا آن را به خارج از مرز ها و اشخاصی همچون جمال عبدالناصر نسبت دهد. سستی ادعا های محمدرضا پهلوی بر هیچ کس پوشیده نبود. برخلاف ادعا های مکرر وی، عناصر چپ و کمونیست ها نه تنها هیچ ...
سنتی را هم درآورده بود. امام خمینی با این که در مراسم تشییع جنازه آیت الله بروجردی شرکت نکرده بود و با مشی آیت الله خویی در نجف اختلاف داشت اما هرگز رویاروی آنان قرار نگرفت و کاری کرد که پیروان آنان هم به مرور ذیل نهضت قرار گیرند و حالا نه آقای خویی که مراجعی چون آقای گلپایگانی و مرعشی نجفی را همراه کرد. دوم: اسلام انقلابی؛ نماد این گفتمان بی گمان دکتر علی شریعتی بود. در حالی که مرتضی ...
تشکل هایی چون پیکار در راه آزادی طبقه کارگر، سازمان چریک های فدایی خلق و غیره که از ابتدای انقلاب حرکت شان بر اساس مبارزه مسلحانه بود؛ دوم: گروهی موسوم به مدافع مبارزه ایدئولوژی و فعالیت های سیاسی مانند حزب توده و اتحاد چپ بودند که می گفتند که ما انقلاب را قبول داریم؛ ولی مبارزاتمان را ایدئولوژیکی می دانیم. سوم: مدافعین صرفا سیاسی بودند؛ مثل جنبش رنجبران، اگر چه آنها هم در ...
، هدفگیری سیاسی؛ یعنی اراده ی قاطع بر حاکمیت دین خدا و این که قدرت از دست شیطانهای ظالم و فاسد گرفته شود و حاکمیت و قدرت سیاسی جامعه بر اساس ارزشهای اسلامی شکل گیرد. دوم آن که برای تحقق این هدف، از توده های مؤمن و آگاه و دردمند و فداکار -و نه از احزاب و گروهها و سازمانهای سیاسی- نیروی انسانیِ لازم گرفته شد و رهبر حکیم، نصرت را پس از توکل به خدا، از نیروی لایزال مردم جستجو کرد و در سایه ی ...
این موارد در این کتاب، به صورت روزشمار آمده است. مهدی زاده تأکید کرد: شاه دو روز بعد از نهضت 15 خرداد، قیام مردم را بلوا و اقدامی وحشیانه و نتیجه اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه نامید و سعی کرد تا آن را به خارج از مرزها و کسانی همچون جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر نسبت دهد؛ البته سستی ادعاهای شاه بر هیچ کس پوشیده نبود و برخلاف ادعاهای مکرر شاه، عناصر چپ و کمونیست ها نه تنها هیچ گونه مشارکتی در این ...