سایر منابع:
سایر خبرها
بحران زیست محیطی در دریاچه نمک/ وقتی ریزگردها قلب کشور را نشانه می روند
کارکرد مجاز در پروانه های کشاورزان است ولی کشاورزان بیش از دو برابر حد مجاز از این آب ها بهره برداری می کنند. احمد حاجی حسینی مسگر افزود: بیش از 90 درصد مصرف آب کشاورزی از منابع زیرزمینی تامین می شود. وی از کاهش سفره های زیرزمینی و مصرف غیر مجاز کشاورزان خبر داد و گفت: وزارت نیرو برای اضافه برداشت از چاه ها اقدام به نصب کنترل های هوشمند در سراسر کشور کرده است که در استان قم
شش قفله شدن واحدهای صنعتی و تولیدی یکی پس از دیگری/ چشم انتظاری کارگران بی کار برای باز شدن گره صنعت ...
حال فعالیت هستند را 50 درصد از این تعداد عنوان کرد و گفت: 30 درصد واحدهای صنعتی و کارگاهی؛ پایین تر از 70 درصد، تولید دارند. تعطیلی بزرگترین کارخانه کاشی سازی استان خراسان رضوی از سویی دیگر هم سایت محلی قوچان خبر گزارش داده که یکی از کارگران کارخانه کاشی با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه گفته که از آبان ماه سال گذشته تا کنون مسئولین کارخانه حتی یک ریال از حقوق، عیدی و
تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان
: در دشت سمسور با ایجاد 17 تعاونی و عضویت 51 نفر از افراد واجد شرایط 300 هکتار از اراضی این منطقه ساماندهی و مجوز 17 فقره چاه مجاز با 150 لیتر آب دهی نیز صادر شده است. رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر جلوگیری از تصرفات جدید در دشت سمسور ادامه داد: باید از ادامه تصرفات در مابقی اراضی دشت سمسور جلوگیری بعمل آید و اجازه حفر چاه غیر مجاز نیز نداشته باشند.
30 معبر اصلی و فرعی در منطقه 10 آسفالت شد
جدولگذاری معابر سطح منطقه به طول سه هزار و 500 متر و پیاده رو سازی به مساحت دوهزار متر مربع از دیگر اقدامات بوده است . وی بیان داشت: برای هدایت آبهای سطحی 18 حلقه چاه جذبی طی این مدت حفر شده است. مدیر منطقه 10 شهرداری کرج گفت: عملیات عمرانی و محوطه سازی ساختمان عمران و خدمات شهری منطقه 10 با تخصیص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی در بوستان اتحاد رزکان با
انسداد 250 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان نهاوند
در دستگاه قضایی در حال بررسی است. کولیوند تاکید کرد: تا پایان سال گذشته تمامی چاه های غیر مجاز عمیق مسدود شده اند و در حال حاضر در شهرستان نهاوند توسط چاه های عمیق هیچ برداشتی انجام نمی شود که این یک اتفاق بسیار مهم برای شهرستان است. وی عنوان کرد: در سالهای 93 و 94 نیز 85 حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه 6 میلیون متر مکعب در سال، مسدود شده است که همین امر سبب صرفه جویی در برداشت از سفره
اختصاص 4 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آبرسانی توکهور
های این روستاها از آب چاه هایی که برای کشاورزی حفر شده است برای آشامیدن استفاده می کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: پارسال نیز برای رفع مشکل بی آبی در بخش توکهور و هشتبندی بیش از5 حلقه چاه عمیق حفر و بیش از 10 کیلومتر لوله گذاری شد. بخش توکهور و هشتبندی با 30 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی شهرستان میناب واقع شده است . انتهای پیام/ف
غفلت از صنعت و تخم مرغ هایی که در سبد کشاورزی قرار گرفت
کامل به فراموشی سپرده شد. این اقدام مصداق ضرب المثلی است که نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد بگذاریم. ولی متأسفانه استان فارس تمامی تخم مرغ ها را در سبد کشاورزی گذاشت و این اقدامات موجب شده با کمبود شدید آب های زیرزمینی مواجه باشیم تا حدی که فرونشت های زیادی را در سطح استان شاهد هستیم که به دلیل خالی شدن سفره های آب زیرزمینی این اتفاق رخ داده است و برای تأمین آب شرب مجبور به حفر چاه 400 متری می
قم نیازمند طرح جامع فضای سبز /در طرح تفصیلی به قم ظلم شده است
/> مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهرداری قم اقدامات این سازمان برای پارک غدیر مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: واگذاری کاربری های رفاهی و تفریحی با مشارکت بخش خصوصی، ساخت کمپینگ بزرگ قم به مساحت 16 هکتار، تکمیل بخشی از روشنایی بوستان برای افزایش امنیت، واکاوی کاشت درختان به یک پارک جنگلی مناسب، حفر یک حلقه چاه و ساماندهی یک چاه دیگر از مهمترین اقدامات در دستور کار است. ساخت
فاجعه بی آبی در استان/ 85درصد منابع آبی زیرزمینی استفاده شده است
اخیر در استان کاهش بارندگی وجود داشته است و این امر به کاهش آب رودخانه ها و آبهای روان منجر شده است. 85 درصد منابع آبهای زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد استفاده شده است وی برداشتهای غیر مجاز از آبهای زیزمینی را علت دیگر کم آبی در برخی شهرهای استان می داند و می گوید: سه هزار و 639 حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 168 حلقه چاه به صورت غیر مجاز حفر شده اند.
تغییر الگوی کشت، آخرین راهکار برای بقای کشاورزی در شاهرود
شاهرود با وسعتی قریب به یک سوم استان سمنان قطب کشاورزی این دیار تلقی می شود اما در 16 سال اخیر خشکسالی همیشه بلای جان تولیدات کشاورزی این شهرستان بوده و بسیاری برای برون رفت از آن تغییر الگوی کشت، تغییر الگوی آبیاری از سنتی به مدرن و انتقال آب از سرچشمه هایی مانند دریای خزر را تجویز می کنند. طی سال های اخیر روند بی رویه حفر چاه و بهره برداری بیش از توان منابع آبی در کنار تراز منفی بین
کاهش میزان آب طرح آبرسانی شهرضا به 80 لیتر در ثانیه
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر اداره آب و فاضلاب شهرضا گفت: در حالیکه ظرفیت این خط برای انتقال آب500 لیتر بر ثانیه است اما متاسفانه به خاطر جبران کمبود آب ما بقی نیاز آب شرب شهر از 15 حلقه چاه تامین می شود. سید محمد حسین صالح تصریح کرد: متاسفانه امسال افت منابع آب شهرضا زود تر از سال گذشته آغاز شده و به دلیل تداوم خشکسالی شرایط امسال سخت تر خواهد بود.
مشکل آب شرب 700 خانوار در بخش توکهور و هشتبندی برطرف شد
: خشکسالی و پائین رفتن سطح سفره های زیر زمینی در برخی موارد باعث ایجاد محدودیت هایی در توزیع آب شرب می شود. مدیر آبفار میناب گفت: به رغم مشکلات موجود تمام تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی بصورت شبانه روزی در راستای مترفع کردن مشکلات شهروندان در حوزه تامین آب شرب است. وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان میناب دارای پراکندگی و تعداد بالای روستا در استان هرمزگان است تصریح کرد: این موضوع
30 درصد آب ورودی استان کاهش یافت
به گزارش "کوگانا"، به نقل از تسنیم؛ کیقباد یاکیده صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر آبفای تنگستان با بیان اینکه خشکسالی های اخیر سبب افت ایستاه ایی سفره های زیر زمینی استان بوشهر شده است اظهار داشت: به سبب بحران خشکسالی و استفاده بی رویه از آب چاه ها درطی دوسال گذشته آبهای زیر زمینی دراستان بوشهر بیش ازدومتر پائین تر رفته است. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر از وجود 800 حلقه
باستی: آبشیرین کن بوشهر نیمه نخست امسال افتتاح می شود
شبکه و تعویض کنتورهای معیوب میزان هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بوشهر از 38 درصد به 20 درصد کاهش می یابد. باستی افزود: این شرکت خارجی با توافقات به عمل آمده از طریق فاینانس در طرح بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر مشارکت می کند که نقش مهمی در تامین کسری آب این شهر دارد. وی افزود: با قانونی شدن شش هزار انشعاب آب غیر مجاز روزانه میزان مصرف آب این انشعابات جوابگوی نیاز 20 هزار نفر در استان
صادرات آب و واردات خشکسالی
چندین دریاچه ارومیه از دریاچه های زیرزمینی استان کرمان خشک شده است 95 درصد آب موجود در بخش کشاورزی استفاده می شود و طی برداشت هایی که از سفره های آب زیرزمینی انجام گرفته این سفره ها به انتها رسیده و طی 35 سال بخش کشاورزی توسعه یافته و تعداد حلقه های چاه از سه تا چهار حلقه در این 35 سال به بیش از 30 هزار حلقه رسیده است. می گویند بزرگترین جنگل منصوعی جهان است، یعنی باغات پسته استان
طرحی قابل قبول بر پایه ای لرزان
خلاصه برای جذب تکنولوژی به یک نظام نوآوری نیاز است که باید همه حلقه های آن به درستی تعبیه شوند. البته همه می دانیم که انتظار سامان بخشی به نظام نوآوری در نفت از وزارت نفت، بسیار ایده آلی است. لذا توجه به یک ساز و کار که امکان انتقال تکنولوژی را به صورت انگیزشی و نه دستوری میسر می کند اقدامی مثبت و قابل قبول قلمداد می شود. 2- تعداد شرکت هایی که امکان همکاری با شرکت های خارجی در قالب مشارکت و
بحران شوری آب در راه است
چندان به آبیاری نیاز پیدا نمی کنند، از این رو پمپ خیلی از چاه ها روشن نمی شود و آب کمتری مورد استفاده قرار می گیرد. میبدی با اشاره به نبود تناسب در بارندگی کشور می افزاید: بارش های امسال در همه نقاط کشور یکسان نبوده است. در واقع ما در دشت ها و استان هایی مانند خراسان جنوبی، یزد، سمنان، اصفهان، کرمان که بیشترین بحران آب را داریم کاهش بارندگی ها را داشتیم. به همین دلیل، این بارندگی ها شاید به
بحران بی آبی در ساحل اقیانوس بیکرانی از آب
شهرستان چابهار در کنار اقیانوسی از آبهای خدادادی قرار دارند اما همیشه در انتظار ریزش نزولات جوی هستند. وی افزود: مشکل بی آبی آنقدر دامنگیر مردم شده که هر سال نماز باران در چابهار اقامه می شود ولی مسئولان استفاده از آب های فراوان اقیانوسی را فراموش کرده اند و هیچ مطالعه ای برای انتقال آب دریای عمان به روستاها ندارند. رئیس شورای اسلامی بخش پلان و عضو شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز اظهار
از سال 91 تا کنون صدای تشنه روستاهای محروم چهاردانگه به جایی نرسید
تأمین نیازهای کشاورزی آنها حفر کنند. اینکه اعتبار این طرح چگونه تأمین می شود؟ چه زمانی برای حفر چاه اقدام می شود؟ مردمی که در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستند و اصلاً اعتباری که برای رفع مشکل کم آبی مردم اختصاص داده شد و در حال حاضر بلااستفاده است، سؤالاتی است که اذهان عمومی و مردم را درگیر کرد و کمتر به آن پاسخ داده می شود. در همین ارتباط رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری در گفت
800 حلقه چاه غیرمجاز دراستان بوشهر تخریب می شود
انجام می شد این درحالی است که چاههای مجاز طبق قانون اجازه انتقال آب کشاورزی به خارج از زمین آبخور چاه را ندارند. رجایی گفت: با تخریب چاههای غیرمجاز بردخون یک میلیون و 200 هزار مترمکعب آب به سفره های زیر زمینی کمک می شود. وی یادآور شد: همچنین با پرشدن 800 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری 30 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی استان کمک خواهد شد. مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت
منابع آب میناب دیگر توان ندارد/ نابودی دشت و جلگه میناب به نابودی بندرعباس می انجامد
هرمزگان را درجهت روشنگری منطقی، آموزش حساب شده و تلاش خیرخواهانه برای تامین پایدار آب بندرعباس نادیده گرفته و درک درستی از اهداف فعالان محیط زیست استان ندارند. یکی از مواردی که این اواخر مورد بحث بود و هست جلوگیری از حفر چاه های پیزومتر توسط آب منطقه ای هرمزگان در دشت میناب است. لازم است توضیح داده شود که اعضای نجم به درستی و بطور کامل به ساز و کار استفاده از چاه های پیزومتر آشنا هستند
رکورد برداشت گندم در ایلام شکسته شد
صدای صنعت -رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه امسال رکورد برداشت گندم در استان شکسته شد، گفت: زنجیره تولید در بخش دام استان دارای حلقه های مفقوده ای است که به دنبال تکمیل آنها هستیم. دکتر سید محمدتراب میری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: بیست و یکم تا بیست و هفتم خرداد ماه هر سال به نام هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده که امسال در طول این هفته تعداد
پیشروی کویر به سمت طبس بر اثر خشکسالی/ وجه خرید تضمینی گندم سریعتر پرداخت شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از شبستان، مهدی اخوان صفار روز شنبه(22 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه شهرستان طبس 75 هزار نفر جعیت دارد، اظهار کرد: بر اثر خشکسالی های 17 ساله و فقر شدید مراتع 300 هزار دام موجود در این شهرستان در حال حاضر به 150 هزار رأس دام کاهش یافته است. وی بیان داشت: سال گذشته در شهرستان طبس 36 میلیمتر بارندگی شده که تنها 12
افت 18 متری سطح آّب سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر گچساران
امامزاده جعفر برداشت شود.وی گفت: 80 حلقه چاه غیرمجاز آب تاکنون در دشت امامزاده جعفر شناسایی شده است.بهگام خواستار صرفه جویی در مصرف آب بویژه از سوی کشاورزان شد و گفت: تغییر الگوی کشت در این شهرستان راهکاری مناسب برای جلوگیری از هدر روی منابع آبی در گچساران است.381حلقه چاه آب مجاز در گچساران وجود دارد که میزان آب استحصالی از این چاه ها یک هزار و 424 لیتر در ثانیه است.از این تعداد چاه آبی موجود در شهرستان گچساران ،313 حلقه چاه مجاز در دشت امامزاده جعفر قرار دارد.گَچساران از شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد است که بیش از 119 هزار نفر جمعیت و 683٫4 کیلومتر مربع مساحت دارد. ...
طرح های توسعه کشاورزی و صنعتی البرز بر اساس منابع آب در دسترس متناسب می شود
به برنامه های وزارت نیرو در بحث آب، اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند در روی چاه ها، نصب ابزارهای اندازه گیری بر روی هزار ایستگاه و جلوگیری از استفاده از 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز از جمله برنامه های دارای اولویت هستند. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه اهدافی برای این موضوع تعریف شده است، افزود: اصلاح نظام صنعت آب در قالب بنگاه اقتصادی، افزایش بهره وری آب در کلیه مراحل
وجود 1862 حلقه چاه مجاز در ملایر
رئیس اداره امور منابع آب ملایر گفت: در مجموع 1862 حلقه چاه مجاز در سطح شهرستان داریم که از این تعداد 1200 حلقه اختصاص به کشاورزی دارد و مابقی به مصارف شرب و صنعتی می رسد. به گزارش ایسنا، امیر شادفر، با با بیان اینکه 225 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب شهرستان در طول سال گذشته نصب شد، به وجود چاه های حفر شده غیرمجاز اشاره کرد و افزود: پیگیر رسیدگی به وضعیت آنها هستیم به طوریکه
253 حلقه چاه دردهگلان پلمپ می شود
وچاههای که کشت ننموده اند باید پلمپ شوند. درادامه غلامی رئیس منابع آب دهگلان گفت: با توجه به کسری مخزن تمام تلاش ما این بوده که طرح احیاء پیش رود غلامی گفت در سال 94 تعداد 780 کنتور هوشمند بر روی چاهها نصب شده و29 کنتو که نصب نشده به علت وجود مشکلات با کشاورزان بوده است. وی افزود: 15 حلقه از چاههای دهگلان فاقد آب دهی هستند که کشاورزان آن راترک نموده اند و حدود 10 نفر از
کار کودکان همچنان در سراسر جهان قربانی می گیرد
قانون کار پیش بینی کرده است که در مشاغل و کارهایی که ماهیت آن برای سلامتی یا اخلاق کارآموزان و نوجوانان زیان آور است، حداقل سن کار 18 سال تمام خواهد بود که تشخیص این امر با وزارت کار و امور اجتماعی است. آمار کودکان کار در ایران در ایران آمار دقیقی از تعداد کودکانی که در بخش های مختلف کار می کنند در دسترس نیست ولی برخی امارهای غیر رسمی تعداد این کودکان را بیشتر از 900 هزار نفر
پایان حفاری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت گفت : هم اکنون 15 حلقه چاه این طرح کاملا آماده تولید است و هفت حلقه نیز در مرحله تکمیل قرار دارند. بهزاد محمدی افزود : فازهای 20 و 21 امسال وارد مدار می شوند. وی بیان داشت : با تکمیل این طرح روزانه 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده می شود. محمدی تصریح کرد : فازهای 20 و 21 از جمله طرحهای اولویت دار شرکت ملی نفت ایران است. انتهای پیام /ت ...