سایر منابع:
سایر خبرها
یکی تعطیلی ارج را به زبان سرخه ای برای رئیس جمهور ترجمه کند!
. عباس عراقچی در بخشی از صحبت های خود در سرخه ، به تبیین جایگاه ویژه دستیار ویژه رئیس جمهور در طول ماه ها مذاکرات نفس گیر و حساس با کشور های 5+1 پرداخت و با بیان نقش بی بدیل حسین فریدون در ترجمه گفت و گوهای صورت گرفته در جریان مذاکرات به زبان سرخه ای برای رئیس جمهور، رنج فراق و حضور کم رنگ روزهای اخیر حسین فریدون را برای مردم و بخصوص دولت محترم، بیش از پیش سخت و طاقت فرسا کرد.
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
به دولت تذکر دادند. نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه اراده ای برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها در دولت وجود ندارد، گفت: کارخانه ارج تعطیل شد، کارخانه قند ورامین تعطیل شد، کارخانه کاله 400 کارگر خود را اخراج کرد، سلسله زنجیره ای تعطیلی کارخانه ها در جریان است، بنده 5 ماه قبل نسبت به تعطیلی کارخانه قند تذکر دادم اما هیچ کس از دولت با بنده تماس نگرفت که بپرسد چرا تعطیل شده است؟ من نماینده ملت
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
کشورمان می شنویم و من در هفته گذشته تذکر جدی به وزیر اقتصاد را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. وی در گفت وگو با بسیج افزود: کارخانه ارج اولین و آخرین کارخانه نیست که در دولت یازدهم تعطیل شده است، تاراج ارج از تبعات منفی رکود اقتصادی است که گریبانگیر اقتصاد کشورمان شده است. باید از دولت پرسیده شود چرا تورم تک رقمی کمرشکن تولید شده است؟! سعیدی در خاتمه افزود: بسیاری از کارخانجات تولیدی و صنعتی در سال
اجر ارج این نبود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از یزد رسا ؛ ارج نخستین کارخانه تولید لوزام خانگی کشور با 80 سال سابقه که نامی آشنا برای تمام مردم ما دارد و کمتر شخصی با تولیدات آن بیگانه است به دلیل تشدید مشکلات تولید رسماً از هفته گذشته تعطیل شد. البته این تعطیلی خیلی هم دور از ذهن نبود. زمانی که وزیر دولت تدبیر همین که به مقام وزارت صنعت رسید طرح شبنم را که به دنبال رهگیری و محدود کردن
می خواهند با فروش زمین ارج به سودهای کلان برسند
شرکت دنبال می کنند. وی با ابراز تأسف از اینکه کشمکش های این شرکت از 15 سال قبل بدون توجه دولت آن زمان آغاز شده است، افزود: دولت فعلی نیز بدون کنترل و نظارت دست مدیرانش را برای هر اقدامی باز گذاشته که متأسفانه شاهد تعطیلی این مجموعه با سابقه هستیم. رئیس انجمن های اسلامی کارگران کشور، در واکنش به اینکه این شرکت قرار است بازسازی و دوره تعمیرات خود را طی کند، گفت: چنین مسائلی
تعطیلی ارج نماد واضحی از شرایط واقعی اقتصاد ایران است
واقعی اقتصاد ایران است که همه در وخامت آن مقصر هستند، تصریح کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری بر ضرورت اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصلاح بزرگ ساختاری در کشور تاکید دارند اما عملیاتی نشدن این مطالبه منجر شده که اقتصادمان ضعیف شود . طباطبایی مزدآبادی با بیان اینکه وقتی یک کارخانه بزرگ مثل ارج به ورطه نابودی کشیده می شود باید متوجه بود که وضعیت برای کسب و کارهای خرد تا چه میزان اسفناک
دولت مدیر خوبی برای کارخانه ارج نیست/ بوروکراسی دولتی اجازه هماهنگی ارج با تغییرات بازار را نمی دهد
کارشناس صنعت با بیان اینکه دولت نمی تواند مدیر خوبی برای ارج باشد گفت: قاچاق لوازم خانگی باعث تضعیف صنایع داخلی شده است. آرمان خالقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، اظهار داشت: برخی برندها در کشور بودند که سابقه آنها به 50 سال یا بیشتر می رسد و حال اثری از آنها وجود ندارد. وی ادامه داد: کفش ملی، ارج، هپکو، نساجی مازندران، آزمایش و پارس الکتریک از جمله برندهایی
پشت پرده و جزئیات تعطیلی کارخانه ارج + اسناد
شده بوده و هدف آن نه شرکت ارج بلکه دولت بوده است. البته در این درستی بخشی از سخنان حسینی هیچ شکی نیست. رسانه های مشخصی که بلافاصله تعطیلی یک کارخانه را به ناکارآمدی دولت ارتباط دادند، اما در طول هشت سال دولت احمدی نژاد، تعطیلی صدها پروژه عظیم ملی از جمله عسلویه را ندیدند، مطمئنا درد مردم و کارگر جماعت را ندارند و سناریو آنها، سناریست بالادستی دارد. اما روی سخن با امثال جناب حسینی است، که
مرثیه ای برای مرگ برند 80 ساله
ای از رئیس جمهور مبنی بر اینکه بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم، نوشت: این اولین کارخانه نخواهد بود، ارج در دولت امید، نور، شعف و برجام جانش درآمد. برخی کابران مدیریت دولتی را عامل تعطیل شدن کارخانه ارج عنوان کرده و به مدیریت دولت انتقاد کردند و همچنین برخی کاربران به این نکته توجه کردند که همه در برابر تعطیلی ارج مسوول هستیم و باید با خرید کالای ایرانی از کارگر ایران حمایت کنیم نه
واکنش اینستاگرامی محسن رضایی به تعطیلی "کارخانه ارج"
محسن رضایی در آخرین پست اینستاگرامش نوشت: درخبرها آمده بود که کارخانه #ارج تعطیل شد! امیدوارم که اینطور نباشد. در سال 1354 کارگر این کارخانه بودم. با اینکه دانشجوی دانشگاه علم وصنعت بودم ولی یک شیفت هم در این کارخانه کار می کردم تا خرج زندگی را دربیاورم . البته برای فرار از مزاحمت های ساواک ناچار بودم با نام مستعار در این کارخانه کارکنم. من در بخش طراحی کار می کردم، آن موقع جو کارخانه این بود ک
دولت یازدهم؛ وارث ویرانی های احمدی نژاد یا کارگزاران؟
بیاید. حقوق های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی همچنان در سطوح بالای مدیران رواج دارد و تنها هنگامی که خبر یکی از این حقوق ها رسانه ای شد اسحاق جهانگیری در جایگاه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی موضوع را پیگیری کرد. پس از 3 سال با روحانی اینک با اطمینان می توان گفت روحانی و دولتش در "برجام" ماندند. نه تولیدات داخلی حمایت شدند و نه اشتغال تکانی خورد. نه حتی تغییر رتبه محسوسی در شاخص فساد اداری و یا
حقوق های نجومی کی عادی می شود؟
کاملا تعطیل شد و افتخار تعطیل آن به دوران دولت تدبیر و امید رسید! در دی ماه سال قبل اعلام شده بود؛ به دلیل زیان ده بودن تولید کلیه محصولات و عدم داشتن توجیه اقتصادی، برنامه ای برای ادامه روند تولید در شرکت ارج وجود ندارد. در میان ژنرال های دولت یازدهم، کسی می داند معنی زیان ده بودن تولید محصولات و عدم داشتن توجیه اقتصادی یعنی چه!؟ پاسخ را می توانند در بازار لوازم خانگی کشور که مملو از محصولات
سناریو تکراری یاران روحانی؛ دولت قبل مقصر تعطیلی کارخانه ارج شناخته شد
تولیدی همواره جایگاهی مطمئن در میان مصرف کنندگان ایرانی داشته است و متاسفانه شایعه تعطیلی ارج با هدف ناامید کردن مردم منتشر شد. همه این رسانه ها فقط دلیل شرایط نامساعد کارخانه های موجود در کشور را رکود حاکم بر اقتصاد کشور می دانند؛ رکودی که دولت یازدهم مسئول آن معرفی می شود. اما باید توجه داشت رکودی که در حال حاضر بر کشور حاکم شده است نتیجه هشت سال سیاست هایی است که موجب شد تحریم هایی بر کشور تحمیل شود
گذاری بر شبکه های مجازی/ انتقادهای اقتصادیِ سیاسی بنیان
حقوقی چند ده میلیونی برخی مدیران و تعطیلی کارخانه ارج بهانه ای شد تا منتقدان، دولت را به ترویج اشرافی گری و بی کفایتی در مدیریت اقتصادی کشور متهم کنند. یک کانال منتقد، زیر عنوان مدیریت اشرافی سد راه اقتصاد مقاومتی ادعا کرد: پیش از این و در مورد انتشار فیش های مدیران بیمه، دولت یازدهم تمام توان خود را برای سرپوش نهادن بر آن به کار گرفت. در تازه ترین موارد تخلف اسنادی نشان می دهد پرداختی برای
وزیر کار هم کارگر ارج بود/ کارگران برای وزیر ارج و قرب ندارند؟
حزب جمهوری اسلامی می شود و بعدها عضو موسس شورای مرکزی خانه کارگر می شود. در سال های اول انقلاب نماینده کارگران و عضو شورای عالی کار بود . وی که بعد از روی کار آمدن دولت کنونی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفته است امروز شاهد تعطیلی کارخانه ارج که خود سابقاً در آن کار می کرده است. پیش از این محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران نیز در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود که قبل
اپیدمی اعلام ورشکستگی
قاچاق و پدیده ای به نام قاچاق کنترل شده گرفتار مشکلات مالی عدیده ای شده و بعد از چندی فعالیتشان متوقف می شود. قاچاق کنترل شده به آن دست از کالا هایی اطلاق می شود که از طریق اسکله های غیرمجاز و فرودگاه های غیررسمی وارد بازار کشور می شود، به نحوی که سال 1378 که درآمد نفتی کشور 9 میلیارد دلار بود، آقای شریعتمداری، وزیر بازرگانی وقت قاچاق کالا را در کشور شش میلیارد دلار اعلام کرد و این قاچاق ادامه دار
سومین سالگرد وعده های ناکام را ارج می نهیم
نمودند، آیا لغو تحریم هایی که دولتی ها از آن دم می زدند و آزاد شدن پول های بلوکه شده و چندین و دیگر توانسته مردم را از دولت راضی نگه دارد؛ نگارنده به هیچ وجه اجازه ندارد جای مردم نظر بدهد و این نتیجه با گپی خودمانی در عوام به راحتی قابل لمس است. جالب اینجاست که رئیس جمهور محترم بعد از آن وعده های ناکام در سه سال قبل و عدم توفیق در عملی ساختن آن ها همچنان از آمارهای مثبت صحبت می کند و البته
تبخیر امید کارگران در دوران پسابرجام/ وقتی دولت یازدهم به صنعت کشور "ارج" نمی گذارد
گشایش جدید برای مردم حاصل می شود" ؛ یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولیدی ایران تعطیل شده است. کارخانه تولیدات لوازم خانگی "ارج" که برندی نام آشنا برای ایرانی است به دلیل مشکلات فراوان به تعطیلی کشیده شده است. کارخانه ای با قدمت چند ده ساله این کارخانه در طول سال های اخیر با بروز مشکلات مالی و حضور برندهای مختلف خارجی سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار نداشت وبا
تفکر گره خوردن تحریم به همه زندگی، ارج را به خاک سیاه نشاند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به عدم حمایت کافی دولت از تولید داخل گفت: متاسفانه نتیجه تفکر گره خوردن تحریم به همه زندگی است که امروزه ارج با سابقه را به خاک سیاه نشانده است محمد جندقی با اشاره به تعطیلی تاسف بار کارخانه ارج افزود: هنوز زمان زیادی نگذشته است که ریاست محترم جمهور همه زندگی ایرانیان از جمله آب خوردنشان
آخرین خبرها از کارخانه های ارج ، پارس الکتریک و آزمایش
ایران است که محمدحسن آقایی مدیرعامل پارس الکتریک مشکلات امروز را ناشی از عملکرد ضعیف دولت قبل می داند. او با تکذیب تعطیلی این شرکت گفت: مشکلاتی همچون پلمب کارخانه سیرجان و پرونده کارخانه کرج در کمیسیون ماده 100، مربوط به سال 1387 و زمان مدیریت های مختلف دولت گذشته است؛ در دو سال اخیر این موانع برطرف شده و پارس الکتریک درحال احیاست.اما پارس الکتریک که در سال 1372 بالای 60 درصد سهم بازار را
انتقاد روزنامه قانون از اظهارات ضددولتی امام جمعه مشهد
موارد را مردم می توانند در آینده ببینند. چراکه به خوبی روشن است برای دیده شدن آثار این مسائل، نیاز به کمی زمان وجود دارد. سوال این جاست: آیا عدالت که یکی از شروط امامان جماعت است، در این سخنان دیده می شود؟! آیا واقعا دولت یک قدم هم برنداشته است ؟! نگاهی به سخنان رهبرانقلاب به ما می گوید که آقای علم الهدی فرافکنی می کند! نادیده گرفتن اقدامات دولت به قصد ضربه زدن و ایجاد شکاف و اختلاف، همان نکته ای است که رهبری در این سال ها با آن مخالف بودند و حتی در آخرین سخنرانی در حرم امام(س) آن را به صورت یک تذکر (حتی با تاکید بیشتر بر روی آن) به همه گوشزد کردند. ...
بعد از ارج، "پارس الکتریک" هم "تعطیل" شد!
به گزارش شهدای ایران به نقل از بسیج، بعد از انتشار خبر تعطیلی ارج حالا نوبت به یک نشان دیگر شده است. پارس الکتریک مدت ها قبل از ارج، بی ارج شده و پارکینگ خودروهای خودروسازان شده است. پارس الکتریک چند سالی است که حتی یک تولید هم ندارد و جالب اینکه حسن روحانی از این برند در تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کرد! پارس الکتریک کارخانه تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری است که در جاده
ارج متاثر از گشایش های پسا برجامی
و درکنار آن به مقوله مهم بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی نیز نپرداخته نشد، در کنار این بی توجهی، واردات کالاهای نامرغوب و ارزان قیمت چینی از یک سو و قاچاق کالا از سوی دیگر، باعث تشدید رکود در بازار تولید داخل گردید، به طوری که طی چند سال اخیر این رکود بی سابقه همچون اژدهایی بر پای صنعت ملی پیچید و آن را از حرکت بازداشت. در این سال ها ارج نیز مانند سایر صنایع ملی با ترفندهایی
چرا باید یک بانک مالک کارخانه ارج باشد؟
که در سال 1761 (255 سال قبل) یعنی درست در زمانی که آدام اسمیت پدر علم اقتصاد در 36 سالگی به سر می برد، توسط کاسپر فابر در نورنبرگ آلمان تأسیس و تاکنون توسط خانواده فابر این کارخانه با قدمت اداره می شود. اما چگونه می شود که فابر، قدیمی ترین کارخانه تولید لوازم تحریر دنیا با ساخت سالانه نزدیک به 2 میلیارد مداد، همچنان تا امروز ادامه حیات می دهد، اما برند ها و کارخانجات ایرانی باید چشم
زمین "ارج" برج می شود؟!
به گزارش دولت بهار به نقل از نسیم، نام ارج که یکی از نمادهای صنعتی با قدمت کشور است این روزها در حال محو شدن است. تعطیلی کارخانه ارج خبری بود که باعث واکنش مردم شده است. تعطیلی که خبرهایی از دلالی در آن به گوش می رسد. رشد شهر تهران و دسترسی های مناسب به منطقه ای که کارخانه در آن واقع شده است و برج سازی های چند سال اخیر در این منطقه سبب افزایش ارزش زمین کارخانه شده است تا سهام داران و دلالان زمین
آخرین وضع کارخانه لوازم خانگی ارج/ دو برنامه میان مدت و بلندمدت شرکت
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی و نیز مدیرعامل کارخانه ارج در مورد مشکلات کارخانه ارج و رهایی از این معضل پس از بخش خبری ساعت 19 شبکه خبر، به گفت و گو پرداختند. ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اظهار کرد: اصل 44 و نیز واگذاری در اجرا باید توجه کرد، کارخانه ارج حدود 70 سال عمر دارد و لوازم خانگی زینت خانواده است.
برجام از اول هم آجیل مشکل گشا نبود
. کارخانه ارج با بیش از 80 سال سابقه تعطیل شده و صدها کارگر بیکار شده اند. از این دست، نمونه های زیادی وجود دارد که هر روز که چنین بگذرد باید شاهد تعطیلی بیشتر تولید کننده داخلی باشیم. رئیس جمهور محترم هفته گذشته در جلسه هیئت دولت گفت: قبل از برجام هر روز در انتظار این بودیم که چه محدودیت، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می کنند، اما اکنون هر روز یک گشایش جدید برای مردم حاصل می
ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ +سند
برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید. به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق اسناد بالا که از صورت های مالی شرکت ارج استخراج شده، این شرکت از سال 84 زیان ده بوده و از سال 86 ورشکسته محسوب می شود. یعنی عملا 10 سال است که این شرکت ورشکته شده است نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام بلکه حاصل مدیریت معجره هزاره سوم است سرکوب نرخ ارز در آخر دوره
دولت، ارج را با تورم تک رقمی به تاراج داد/ ارج اولین و آخرین کارخانه ای نیست که در دولت یازدهم تعطیل می ...
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج ، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت 80 سال در صنعت ایران اظهار داشت: جای تاسف دارد که هر بار خبرهای تعطیلی کارخانجات را از کشورمان آگاه می شویم و من در هفته گذشته تذکر جدی به وزیر اقتصاد را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. وی با بیان اینکه ارج اولین کارخانه تعطیل شده نیست افزود: کارخانه ارج اولین و آخرین
نورِتابانِ برجام چشم کارخانه ها را کور کرد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج ، در ادامه سریال تعریف و تمجید های رئیس دولت تدبیر و امید در باره برجام، وی از لزوم شکرگذاری این دستاورد نعمت گونه خبر داد؛ اخیرا رئیس جمهور روحانی در دیدار رمضانی با شوراهای عالی کشور گفته بود که: قبل از برجام هر روز در انتظار این بودیم که چه محدودیت ، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می کنند، اما اکنون هر روز یک گشایش جدید برای مردم