دوشنبه ۰۱ تیرساعت ۲۲:۵۰Jun 2026 22
جستجوی پیشرفته
ایستنا ۱۳۹۵/۰۴/۱۶ - ۱۷:۰۸

از این پس قطع دسترسی به اینترنت نقض حقوق بشر تلقی می شود

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، به تازگی قطعنامه ای غیر الزام آور به تصویب رساند که بر پایه آن، دولت هایی که عمدی و با مقاصد خاص دسترسی کاربران خود را به اینترنت قطع کنند، با عنوان اقدام برای نقض حقوق بشر محکوم خواهند شد. این قطعنامه مبتنی بر بیانیه های سابق سازمان ملل متحد در خصوص حقوق دیجیتالی است و تاکید دارد هرگونه حقوقی که افراد در حالت آفلاین دارند، باید در حالت آنلاین نیز برقرار بوده و صیانت شود ، به ویژه موضوع حق آزادی بیان که ذیل ماده 19 بیانیه جهانی حقوق بشر است. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)