سایر خبرها
فراهم سازی زیرساخت های نسل 3 و 4 تلفن های همراه
و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: ارتباطات مخابراتی از 65 سال پیش تاکنون ایجاد شده است. وی با بیان اینکه عمده این ارتباطات مخابراتی به شکل انتقال صوت و تلفن بوده است، افزود: در میانه برنامه 20 ساله کشور و در دولت تدبیر و امید تحول نوینی در بحث ارتباطات و انتقال اطلاعات پرظرفیت در همه گستره ملی در حال رخ دادن است. رئیس سازمان فناوری اطلاعات از توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور خبر داد
افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات
گروه امورزیربنایی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح می شود. محمود واعظی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت های ارتباطی کشور طی سه سال گذشته گسترش بسیاری پیدا کرده است. وی اظهار کرد: هرچه در شبکه انتقال کشور تا ابتدای کار این دولت موجود بوده در سه سال اخیر 2٫8 تا 2٫9 برابر شده است. واعظی
مروری بر فعالیت های تمام و ناتمام یک وزیر
های ارائه کننده خدمات تلفن همراه برای ارائه خدمات نسل های جدید و پیشرفته خدمات تلفن همراه و افزایش کاربران اینترنت پهن باند از 3.5 میلیون مشترک به 34 میلیون مشترک در این راستا صورت پذیرفت. افتتاح درگاه خدمات هوشمند دولت و گسترش دولت الکترونیک به عنوان یکی از سرویس های مهم بر بستر شبکه ارتباطی برای افزایش شفافیت نظام اداری، کاهش هزینه های کشور، آلودگی های زیست محیطی و تسهیل ارائه خدمات
فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت بهره برداری می شود
همواره در حال تکمیل و به روز رسانی خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر این عقیده هستم که کشور ما در آستانه تحولی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های آتی بوده و ارائه مجوز برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه در دستور کار است. واعظی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت های ارتباطی در استان مرکزی گفت: در استان مرکزی در سفر قبلی که به آن داشته ام
40 پروژه مخابراتی در لارستان، خنج و گراش افتتاح شد
جهت ثبات اقتصادی و کنترل تورم است به طوری که این دولت توانست تورم 40 درصدی را به 9 و شش دهم درصد در سال 95 کاهش دهد. وی با تأکید بر اینکه کاهش تورم و رونق اقتصادی می بایست موازی با هم باشد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توجه به معیشت مردم از برنامه های دولت تدبیر و امید است چراکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی سبب بالا رفتن کیفیت زندگی در جامعه می شود در حالی که بیکاری آسیب های جدی در میان
افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت
با آغاز هفته دولت پروانه های آنها صادر می شود. وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات ایران گفت: موضوع شبکه های ملی قطعا همیشه در حال کامل شدن هستند و تصمیم داریم که فاز اول اول آن را در هفته دولت و فاز دوم آن را در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری برسانیم. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برنامه هایی برای استان مرکزی از سفر قبل داشتیم که شامل طراحی فیبر نوری برای شهرهای مختلف و احداث تلفن های نسل سوم و چهارم بوده است که به بهره برداری رسیده است. انتهای پیام/ ...
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه: افزایش تعرفه در رایتل صورت نمی گیرد
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، مدیرعامل رایتل مهمترین برنامه های شش ماهه دوم سال جاری را گسترش و توسعه شبکه LTE عنوان کرد و افزود: گسترش و توسعه شبکه LTE نسل چهار که مجوز آن در سال گذشته صادر شده و تحت پوشش قرار دادن شهرهایی که از خدمات رایتل محروم هستند، از جمله مهمترین برنامه های شرکت رایتل تا پایان سال 1395 است که در دستور کار قرار گرفته است. صدری خاطرنشان کرد: رایتل علیرغم برخورداری
دسترسی 1081 روستا به تلفن و 257 روستا به اینترنت پرسرعت
بالای 15 خانوار را پوشش اینترنت پرسرعت داده و حدود 2 هزار و 900 کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها بکشیم. وی گفت: تا پایان دولت نیز نسل سوم تلفن همراه در تمام استان و برای 5 شهر نسل چهارم فعال می شود و 1900 میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری می کنیم. وی افزود: با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و فارغ التحصیلان حوزه ict در استان می توان، شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد یا با ایجاد کنسرسیوم با شرکت های سایر استان ها و تهران موجبات اشتغال بیشتر این استان را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کرد. منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات انتهای پیام/ ...
تکذیب تغییر تعرفه های اپراتور سوم موبایل
برنامه های شش ماهه دوم سال جاری را گسترش و توسعه شبکه LTE عنوان کرد و افزود: گسترش و توسعه شبکه LTE نسل چهار که مجوز آن در سال گذشته صادر شده و تحت پوشش قرار دادن شهرهایی که از خدمات رایتل محروم هستند، از جمله مهمترین برنامه های شرکت رایتل تا پایان سال 1395 است که در دستور کار قرار گرفته است. مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: رایتل علیرغم برخورداری از مجوز، از نسل دوم ارتباطات بی بهره است، زیرا
این هفته فاز اول شبکه ملی اطلاعات افتتاح می شود!
واعظی با تاکید بر این که این شبکه همواره در حال تکمیل و به روزرسانی خواهد بود، تصریح کرد: شبکه پهن باند کشور بیش از 6 برابر شده و زمینه ای فراهم شده تا در هفته دولت، فاز اول شبکه ملی اطلاعات افتتاح شود.علاوه بر افتتاح این شبکه بخشی از دولت الکترونیک نیز در کشور به بهره برداری می رسد. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشتم در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان
بیش از دو هزار پروژه مخابراتی در استان فارس به بهره برداری رسید
همچنین دستاورد های دولت در حوزه ارتباطات را در استان فارس اینگونه بیان کرد که شبکه انتقال استان صد هزار e1 بوده که به چهارصد رسیده است و تعداد شهرهای که نسل چهارم هستند 11 شهر در استان است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: تا پایان دولت به تمام شهرهای فارس نسل سوم و به 32 شهر نسل چهارم تلفن همراه ارائه می دهیم. وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با عزم دولت شکاف ارتباطی بین روستا و شهرها تا پایان دولت از بین برود و روستاییان و مناطق محروم همانند شهرهای بزرگ از امکانات و خدمات ارنبتطی بهره مند شوند. ...
بهره برداری از 40 طرح در لارستان
دولت تدبیر و امید 500 میلیارد ریال در شهرستان های لارستان، خنج و گراش برای 600 کیلومتر فیبرنوری سرمایه گذاری می شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تمام شهرهای این سه شهرستان به نسل سوم تلفن همراه متصل و سه شهر لارستان، خنج و گراش نیز به نسل چهارم تلفن همراه متصل می شود.
طرح ترابردپذیری موبایل وارد فاز تجاری می شود
وزارتخانه، اپراتورهای تلفن همراه و دست اندرکاران اجرای طرح، اعلام رسمی می کند. همزمان با آغاز بهره برداری تجاری از طرح MNP قرار است سایر پروژه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در قالب اعطای پروانه به برخی از فعالان عرصه ICT و اعطای اعتبارنامه به آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات نیز افتتاح شود.
آغاز رسمی ترابردپذیری شماره تلفن همراه از فردا
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: طرح ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه (MNP) پس از پایان دوره اجرای آزمایشی فردا با فرا رسیدن هفته دولت در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دست اندرکاران اجرای طرح به بهره برداری می رسد. فردا همچنین پروژه هایی دیگری از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در قالب اعطای پروانه به برخی از فعالان عرصه ICT و اعطای اعتبارنامه به آزمایشگاه های تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات نیز افتتاح می شود. این مراسم در سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار خواهد شد. ...
افتتاح 2057 طرح مخابراتی در فارس
دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: مراسم افتتاح همزمان 2057 طرح مخابراتی در استان فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. محمود واعظی در سفر به استان فارس این طرح ها را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد و در سخنانی اظهار کرد: این دولت تلاش دارد با توسعه شبکه های زیرساخت مخابراتی تمام روستاهای بالای 15 خانوار را به اینترنت پر سرعت تجهیز کند.وزیر ارتباطات از راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه در فارس خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم 35 شهر فارس از زیرساخت نسل چهارم تلفن همراه برخوردار می شوند. وی با یادآوری اینکه اکنون پهنای باند مخابرات در استان به 90 گیگ افزایش یافته است، اعلام کرد: زیرساخت های توسعه مخابراتی کشور در حال اجرا است که استان فارس نیز مانند دیگر استان های کشور از این زیرساخت برخوردار می شود. ...
وزیرارتباطات: توسعه مخابراتی روستاها در اولویت است
به گزارش ایرنا محمود واعظی جمعه در شورای اداری شهرستان لارستان افزود: تمام روستاهای سه شهرستان لارستان،خنج و گراش فارس را که بالای15خانوار جمعیت داشته باشند به اینترنت پر سرعت وصل می شوند. وی ادامه داد: همچنین مشکل تلفن ثابت در این شهرستان هارفع ومشکلات ساختمان پستی در سه شهرستان بر طرف می شود. وزیر ارتباطات گفت:تا پایان دولت 40 طرح مخابراتی با هزینه ای افزون بر 200 میلیارد ریال در
وزیر ارتباطات: شبکه انتقال کشور سه برابر و شبکه پهن باند 6 برابر شده است
پروانه های لازم هستیم. واعظی با اشاره به وضعیت شبکه ملی گفت: در بخش فناوری اطلاعات در آستانه یک تحول بزرگ در کشور هستیم، این در حالی است که شبکه ملی در کشور در حال تکمیل شدن است. وی افزود: فاز نخست شبکه ملی در هفته دولت و فاز دوم آن نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسانیم. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشتم در حوزه زیرساخت های
مشتری باید به صورت آگاهانه اپراتور دلخواه خود را انتخاب کند
رومینگ ملی روزانه حدود یک میلیون مشترک دو اپراتور دیگر از شبکه همراه اول استفاده می کنند و با اجرای طرح ترابردپذیری، با تاکید بر شعار همراه اول به این نکته می رسیم که هیچکس تنها نیست. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم آغاز فاز تجاری ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه گفت: امروز شاهد تحول دیگری در زمینه حوزه ارتباطی کشور هستیم. اولین تصمیم برای خدمت به مردم 2.5 سال قبل
نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) در منطقه آزاد اروند راه اندازی شد
سازمان تشکر و قدردانی نمود و افزود: با حضور این افراد متخصص در بدنه سازمان و مخابرات سطح همکاری و تعاملات سازمان با شرکت مخابرات استان ، شرکت ایرانسل و زیرساخت وارد فازهای جدید و عملیاتی شده و هر روز شاهد تحولاتی در حوزه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم شد . گفتنی است نسل چهارم شبکه تلفن همراه در منطقه آزاد اروند ، یک راه حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده است و بر پایه اصل هرجا و هر زمان داده ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل های قبل در اختیار کاربر قرار می دهد. ...
وزیر ارتباطات خبر داد: بهره بردای از شبکه ملی اطلاعات نزدیک است
اطلاعات و ارتباطات در سال های آتی بوده و ارائه مجوز برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه در دستور کار است. وی با اشاره به طراحی شبکه فیبر نوری در روستاها و شهرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام شهرها و روستاها نسل سوم و چهارم تلفن به بهره برداری رسیده است. وزیر ارتباطات گفت: زیرساخت های ارتباطات کشور طی 3 سال اخیر 2.8 برابر رشد داشته است. زیرساخت های ارتباطات در سه سال گذشته، 2.8 برابر و شبکه پهنای باند کشور 6 برابر افزایش یافته است.
افتتاح 2057 پروژه شرکت مخابرات در استان فارس
حوزه ارتباط تلاش ما این است که ICT را در خدمت تمام صنایع قرار دهیم. وی افزود: تلفیق صنایع مختلف با حوزه فناوری اطلاعات موجب رونق صنعت این صنایع می شود. وزیر ارتباطات همچنین دستاورد های دولت در حوزه ارتباطات را در استان فارس اینگونه بیان کرد که شبکه انتقال استان صد هزار e1 بوده که به چهارصد رسیده است و تعداد شهرهای که نسل چهارم هستند 11 شهر در استان است. دکتر واعظی
تجهیز روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت پر سرعت با اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار
خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت تلاش دارد در استان فارس نسل چهارم تلفن همراه را در این استان اجرایی کند که برای سرمایه گذاری این امر 470 میلیارد تومان اختصاص داده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زیر ساخت اجرایی نسل چهارم تلفن همراه در اکثر شهرهای بزرگ استان فارس اجرا شده است خاطرنشان کرد: تا پایان دولت یازدهم 35 شهر دیگر این استان از زیرساخت نسل چهارم تلفن همراه برخوردار می
آغاز فعالیت رسمی طرح ترابردپذیری
هفته دولت افتتاح خواهیم کرد. علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز در مراسم اجرای رسمی ترابردپذیری، با اعلام اینکه در 3 سال گذشته وزارت ارتباطات در تلاش برای ایجاد فضای رقابتی در بین بازیگران این حوزه بوده تا در نهایت خدمات با کیفیت و متنوع در اختیار کاربران قرار بگیرد، گفت: براساس الزامات شورای عالی فضای مجازی، مقدمات اجرای شبکه ملی اطلاعات تصویب و
آغاز اجرای فاز تجاری ترابردپذیری شماره های موبایل
به گزارش گروه اقتصاد رویکرد ؛ ترابرد پذیری شماره های تلفن همراه (MNT) امروز در آستانه هفته دولت توسط وزارت ارتباطات افتتاح شد. با این امکان مشترکان تلفن همراه می توانند با یک شماره واحد از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده کنند. این طرح امروز با حضور وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه پس از یک دوره آزمایشی رسما به بهره برداری رسید و عرضه تجاری طرح ترابدپذیری آغاز شد.
روستاهای بالای 15 خانوار از تلفن و اینترنت برخوردار می شوند
شد. وی گفت: همزمان با هفته دولت 14 پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردبیل به بهره برداری می رسد و سایت های نسل چهارم در 6 شهر استان تا پایان سال جاری بهره برداری می شود. وی از تجهیز شهرهای پارس آباد، خلخال و مشگین شهر به سایت چهارم خبرداد و گفت: تاکنون 188 روستا در استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند و 746 روستا نیز تا پایان سال زیر پوشش قرار می گیرند.
افزایش هفت برابری اشتراک اینترنت از ابتدای دولت یازدهم
انتقال نیز به 4،5 برابر رسیده است. معاون وزیر ارتباطات گفت: شبکه انتقال و شبکه پهن باند از جمله طرح های در حال اجرا است که با تکمیل و بهره برداری این طرح ظرفیت این حوزه چهار برابر می شود. براری اظهار کرد: عملیات دو هزار و 190 کیلومتر طول فیبر نوری در دست انجام است و تا پایان دولت یازدهم تمام مناطق شهری کشور به تلفن نسل سوم همراه و پنج شهر به تلفن نسل چهارم همراه مجهز می شود
آغاز فعالیت رسمی طرح ترابردپذیری
متفاوت نباشد. فاز نخست شبکه ملی اطلاعات اجرایی می شود علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز در مراسم اجرای رسمی ترابردپذیری، با اعلام اینکه در 3 سال گذشته وزارت ارتباطات در تلاش برای ایجاد فضای رقابتی در بین بازیگران این حوزه بوده تا در نهایت خدمات با کیفیت و متنوع در اختیار کاربران قرار بگیرد، گفت: براساس الزامات شورای عالی فضای مجازی
افتتاح رسمی پروژه ترابردپذیری از امروز
بهره برداری تجاری از طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه (MNP) از امروز، یکشنبه 31 مرداد آغاز می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آستانه فرا رسیدن هفته دولت، طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه (MNP) پس از پایان دوره اجرای آزمایشی، در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مدیران کل وزارت و سازمان ها و شرکت های تابعه، اپراتورهای تلفن همراه و
نه با مسترکارت مذاکره شده نه با تلگرام
آغاز به کار، بدون افتتاحیه فناوران - بخشی از دستاوردهای وزارت ارتباطات در استان مرکزی در سفر محمود واعظی معرفی و آغاز به کار کرد؛ اما قرار شد افتتاح رسمی این پروژه ها با حضور رییس جمهور و در ظرف یکی دو هفته آینده صورت بگیرد. پنجره واحد خدمات الکترونیکی استان مرکزی از جمله این دستاوردها بود. این سامانه دارای بیش از یک هزار فرآیند تعریف شده است و 80 دستگاه اجرایی در سطح استان خدمات خود را از این طریق ارایه می کنند. با استفاده از این سامانه، د
نگاه سلفی ها به ایران نگاهی رقابتی است
استان مرکزی که با توجه به سفر رئیس جمهور به آن زمان موکول شد، اینترنت 218 روستا آماده افتتاح است و اینترنت 323 روستا تا سه ماه دیگر افتتاح می شود. وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات افزود: تلفن همراه نسل سه برای واگذاری به 21 شهر و نسل 4 آن برای واگذاری به دوشهر آماده است، 332 کیلومتر فیبر نوری انجام می شود که 133 کیلومتر آن امروز افتتاح می شود، در استان از ابتدای این دولت 2300 میلیارد ریال