سایر خبرها
خودکفایی در تولید انواع کاغذهای اسکناس و اوراق امنیتی
واکسن و سرم سازی رازی، وزارت امور خارجه و مرکز آمار ایران از طریق استقرار مکانیزم شناسه ی واریز(در راستای انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی). • عملیاتی شدن انتقال روزانه وجوه دولتی از بانک ملی به حساب های خزانه نزد بانک مرکزی از طریق سامانه پایا به منظور تسریع در تمرکز وجوه دولتی در بانک مرکزی. • ابلاغ شیوه نامه مدیریت حساب های دولتی. • راه اندازی پرتال بهداد به ...
از وعده حمایت از ساخت 10 فیلم سینمایی تا سلفی با وزیر!
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرنگار ایسنا در این مراسم حدود چهار ساعته که در سالن همایش های رازی برگزار شد، علاوه بر معرفی برگزیدگان پرشمار جشنواره در چندین بخش مختلف، پیگیری بی طرفانه ی پرونده ی عباس کیارستمی، کمک به درمان مصدومان اسیدپاشی، حضور در خندوانه و گرفتن سلفی! از جمله درخواست هایی بود که از وزیر بهداشت شد. محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت طی سخنانی در این مراسم ...
رفتارهای نادرست ورزشکاران در المپیک
نسبت به آن ها نشان نداد. "لاوینی" دوومیدانی کارپرش بانیزه فرانسه نیز که در رقابت با دوومیدانی کار برزیلی بود در زمان پرش خود با سروصدای تماشاگران روبه رو شد که باعث برهم خوردن تمرکز این ورزشکار شد اما هیچ حرکت نادرستی را نشان نداد. "شب شکست قوی ترین مرد المپیک" بهداد سلیمی در ماه های اخیر با وجود پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت سخت خودش را به بازی های المپیک رساند تا بتواند ...
هنرمندان در منزل داوود رشیدی +تصاویر
بازیگر کهنه کار موجی از پیام های تسلیت در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به راه افتاد که بسیاری از آن ها به هنرمندان عرصۀ بازیگر ی مربوط می شد. برای نمونه رامبد جوان که در برنامه خندوانه از علی نصیریان قول گرفته بود، کار ساخت ایدۀ او را برای اثری با حضور عزت الله انتظامی ، جمشید مشایخی ، محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی برعهده بگیرد، در واکنش به درگذشت داوود رشیدی خیلی کوتاه نوشت: خیلی متاسفم ...
بازیگری بلد نیستم!
چطور شد برای بازی در فیلم ناردون دعوت شدید؟ جدا از مراسمی مثل دعوت و این حرف ها، من و آقای فریدون حسن پور (کارگردان فیلم) مثل دو برادر می مانیم. ما رفیق هستیم و انگار هر کاری ایشان انجام می دهد من باید یک گوشه اش را بگیرم. به خاطر همین علاقه وقتی ایشان شروع به کاری می کند دیگر نمی پرسم کار چیست یا نقش من چطور است یا... . من فریدون را می شناسم و می دانم نتیجه کارش دلنشین، بی دغدغه و دلچسب خواهد شد. کلا بعضی از اسامی هستند که وقتی پیشنهاد بازی می دهند دیگر جایز نیست سوالی بپرسیم. پس سابقه همکاری با آقای حسن پور را پیش از ناردون هم داشتید؟ بله، خیلی زیاد. هم در سینما و هم در تلویزیون. در مورد نقش تان کمی توضیح می دهید؟ حاجی محسن، معتمد روستاست که علاوه بر مردم روستای خودش از اطراف هم از او حرف شنوی دارند. حاجی محسن مقداری تمکن مالی دارد و در داستان این طور تعریف شده که او باید یک سری کارها را انجام دهد که یک زمین تبدیل به قبرستان شود تا پیرمردی در آن دفن شود... به نظرم روند ساخت آثار طنز در سینما به جایی رسیده که بعضا شاهد فیلم های ضعیف و مبتذلی هستیم که با عنوان طنز به خورد مخاطب داده می شوند. چرا سینما به این نقطه رسیده و خیلی از کارگردان ها هم اصرار بر ادامه این شیوه دارند؟ سینما هم مثل دیگر هنرها دستخوش فراز و نشیب هایی است. مثلا در ادبیات تمام شعرها قابل چاپ نیست یا این که تمام شعرهایی که چاپ می شوند لزوما خوب نیست. در تمام هنرها و مشاغل همین وضعیت است، هر ساخته ای خوب نمی شود و همان طور که کالای خوب داریم کالای بد هم داریم. منتها در سینما چون توجه روی آن زیاد است و اغلب مردم درباره آن نظر می دهند (که البته شاید هم حق داشته باشند، چون سینما برای مردم است) بیشتر مورد هجمه و نقد قرار می گیرد. فیلم های سخیف و مبتذل هم الان ساخته می شود و آنها هم بالاخره طرفداران خودش را دارد. اما در ناردون انگار شاهد اتفاق جدیدی هستیم که مخاطب نه تنها خسته از دیدن یک سری شوخی های کلامی سالن را ترک نمی کند که اتفاقا همراه با فیلم می خندد و لذت می برد! ببینید فیلم خوب یعنی نوشته خوب و نوشته خوب یعنی نویسنده خوب. پس اگر جایی فیلم بی مزه ای می بینید که بازیگر هر کاری می کند مخاطب خنده اش نمی گیرد یعنی فیلم از دست کارگردان به قول معروف در رفته. ناردون نوشته خوبی داشت و فریدون حسن پور هم بشدت بازیگران را کنترل می کرد. البته کلا شیوه کار حسن پور به این صورت است که بازیگران را کنترل می کند که چی بگو، کجا بگو، چطور بگو و... . در چنین فیلم هایی درست است که کار بازیگر سخت می شود، اما مسئولیت تمام خوب و بد شدن کار به عهده کارگردان است. اگر در ناردون مردم می خندند به خاطر این بوده که حسن پور وسواس و حساسیت بالایی سر کار داشت. شما معروف هستید به این که جلوی دوربین خیلی راحت بازی می کنید و اتفاقا همین مسأله باعث می شود مخاطب کاملا شما را باور کند. خودتان دلیلش را چه می دانید؟ یه کلام. چون هنر بازیگری ندارم و خودم را بازی می کنم. شما اهل بداهه گویی هم هستید؟ بشدت. البته در ناردون بداهه گویی خیلی کم بود، اما دیالوگ را مال خود کردن و بهتر ادا کردنش چیز دیگری است که در این فیلم زیاد اتفاق افتاد. بداهه گویی حضور ذهن بالایی می خواهد. این حضور ذهن از کجا می آید؟ بالاخره خصوصیاتی در هر فرد وجود دارد که نهادینه است از جمله بداهه گویی، خوشبینی، بذله گویی و ... . من کلا در زندگی شخصی هم همین طوری هستم. گفتم که اصلا من خودم را بازی می کنم. شما غیر از بازیگری کار دیگری هم انجام می دهید؟ من هیچ کار دیگری بلد نیستم. در واقع بازیگری را هم اصلا بلد نیستم. در کارنامه بازیگری تان کدام یک از کارها را نقطه عطف می دانید؟ من کلا در کارنامه ام هم کار حرفه ای و فاخر دارم، هم کار ضعیف و سطحی. نقطه عطف یا بهتر بگویم علاقه که زیاد دارم. در سینما ناردون ، خانه پدری ، زیر نور ماه ، پارادایس ، از کنار هم می گذریم و در تلویزیون روزگار قریب ، دوران سرکشی ، سه در چهار ، خوش نشین ها و... بهترین فیلمی که بتازگی در سینما تماشا کردید کدام فیلم بوده؟ من و امکان مینا را در جشنواره سال گذشته دیدم که خیلی دوست داشتم. ظاهرا الان هم اکران عمومی هستند. در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید؟ آرزوی سلامت و موفقیت برای همه مردم دارم و این که اگر بعضا کار ضعیفی از ما می بینند حلال کنند. درباره کارگردان فریدون حسن پور متولد 1340 در رامسر است. او فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست و فعالیت خود را سال 1365 با دستیاری کارگردان در فیلم شیر سنگی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد. او فیلم هایی چون تعطیلات تابستانی ، دارا و ندار ، من و زیبا و حالا ناردون را به عنوان کارگردان در کارنامه کاری خود دارد. خلاصه داستان ناردون آقاجون (با بازی سیروس گرجستانی) که پایش لب گور است به دنبال قبری برای خود است، اما روستای کناری که قبرستان دارد حاضر نیست میزبان اجساد روستای آقاجون و جسد او باشد. آقاجون کابوس های متعددی می بیند، به فکر حلالیت طلبیدن از عشق قدیمی خود می افتد و این ماجرا او را به سوی زندگی دوباره سوق می دهد ساناز قنبری ...
مدال طلای جناب خان بر گردن بهداد سلیمی
+ 1 - 0 sn_facebook sn_googleplus sn_telegram sn_viber sn_whatsapp sn_whatsapp sn_whatsapp
درخشنده: خوشحالم از وزیر بهداشت جایزه دریافت می کنم
اشاره به اینکه ما باید بتوانیم مشکلات جامعه را ریشه یابی کرده و به تابوها نزدیک شده و از دردها سخن بگوییم، خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه ای دارند و امیدوارم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم. **سلفی رامبد جوان با وزیر بهداشت در ادامه این مراسم پیش از تقدیر از رامبد جوان تهیه کننده و مجری برنامه خندوانه کلیپی طنز درباره ...
رامبد جوان از وزیر بهداشت برای حضور در برنامه خندوانه دعوت کرد
به گزارش وبدا، رامبد جوان در آیین اختتامیه جشنواره فیلم سلامت که در سالن همایش های رازی برگزار شد، خطاب به وزیر بهداشت، گفت: خندوانه تلاش بسیار زیادی کرده تا بتواند در وضعیت و حال عمومی مردم تاثیر گذار باشد. وی اظهار داشت: تا کنون چندین بار از دکتر هاشمی خواهش و استدعا کردم که در برنامه خندوانه حضور پیدا کند و حتی یک بار در مراسم روز خبرنگار به یکباره روی صحنه پریدم و از ایشان دعوت ...
رنگین کمان سریال ها در راه است
طی این مدت تلویزیون چاره ای نداشت جز آن که آثارش را بسرعت تولید و عرضه کند و به همین دلیل در بهترین حالت صرفا می توانست از میان سوژه های رسیده دست به انتخاب بزند؛ بنابراین در فاصله زمانی کوتاه سریال هایی با تم های مشترک و موضوعات مشابه و به موازات یا در پی یکدیگر از شبکه ها به نمایش درآمدند. اگرچه هنوز اتفاق قطعی و روشنی درباره شرایط مالی تلویزیون رخ نداده است اما به نظر می رسد، شرایط و وضعیت سریال های تلویزیونی بخصوص از بابت تنوع و تکثر رو به بهبود است. شواهد گواه آن است که بزودی رنگین کمانی از سریال های متنوع در تلویزیون شکل خواهد گرفت و بار دیگر مخاطب می تواند از میان سریال ها دست به انتخاب بزند و موضوعات مورد علاقه اش را دنبال کند. از سریال های پریا و چرخ فلک که موضوعاتی متنوع دارند و در قالب و ساختاری متفاوت از هم روایت می شوند، بگذریم و نگاهی داشته باشیم به آثار در دست تولید که هم به لحاظ تعداد و هم تنوع موضوعی قابل توجه هستند. از جمله سریال هایی که در مرحله تصویربرداری هستند، می توان به پرستاران ، نفس ، ملکا ، آرام می گیریم ، سرزمین کهن ، گشت ویژه ، دیوار شیشه ای ، لیسانسه ها ، بازگشت و یکتا اشاره کرد. سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی همان طور که از نامش پیداست، تلخ و شیرین زندگی پرستاران را نمایش می دهد و داستان هایی را در فضای یک اورژانس روایت می کند که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته است. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان، داستانی را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت. آرام می گیریم روایت متفاوتی از بزهکاری و مناسبات انسانی و عاطفی افراد خانواده را به نمایش می گذارد. سرزمین کهن که چند قسمت از آن قبلا به نمایش درآمده، داستانی را در بستر تاریخ از دهه 20 تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش می دهد. گشت ویژه همان طور که از نامش پیداست یک سریال پلیسی است، لیسانسه ها یک طنز تلویزیونی است، دیوار شیشه ای قصه هایی شبیه به آنچه را در برنامه ماه عسل روایت می شود در ساختار اپیزودیک روایت می کند که همین تفاوت ساختار می تواند به تنوع و تازگی سریال های تلویزیونی کمک کند و سریال های بازگشت و یکتا ملودرام های خانوادگی هستند که نمایش آنها در میان سایر سریال ها و در یک بازه زمانی می تواند پاسخگوی میل مخاطبان به ملودرام های خانوادگی باشد. با گذشت زمان و رونق گرفتن تولید سریال های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی و چینش مناسب تر سریال ها فراهم و این روند در آینده بهتر و بهتر خواهد شد. تمام این پیش بینی ها زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مسائل مالی کمرنگ شود اما نباید فراموش کرد که رونق سریال های تلویزیونی، در جذب آگهی و بهبود شرایط مالی تلویزیون بی تاثیر نخواهد بود؛ به عبارتی سریال ها و در نگاه کلی تر برنامه های خوب و متنوع علاوه بر مخاطب بیشتر در جذب سرمایه ها و درآمدهای بیشتر تاثیر خواهد داشت و درآمد و سرمایه بیشتر در شکل گیری آثار بهتر و باکیفیت تر. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
باید مردم را در برابر تمام بیماری ها توانمند کنیم
داشته ببینید و شاهد نقش آفرینی بیشتر هنرمندان باشیم . وزیر بهداشت که در این مراسم برای تقدیر از پوران درخشنده به دلیل استمرار در ساخت فیلم هایی در رابطه با آسیب های اجتماعی به روی صحنه رفته بود، در بخش دیگری برای تقدیر از رامبد جوان برای گسترش نشاط در جامعه با اجرای برنامه ی خندوانه نیز به روی صحنه رفت. قاضی زاده هاشمی با تقدیر از فعالیتهای این هنرمند در راستای نشاط جامع گفت ...
فیلم جهانی می سازم
اما اتفاقا و از سوی دیگر عده ای از جمله دوستداران شخصیت کاریزماتیک و آثار محبوب او، به پیروزی مدیری در سینما و در مقام کارگردان امیدوارند و گواه ادعایشان هم شناخت خوب این کارگردان از کمدی و مخاطبان خنده در تلویزیون است. آنها براین اعتقادند که مدیری به دلیل کارنامه عموما معتبر و موفقش در عرصه کمدی و در ارتباط با انبوه تماشاگران و طیف های مختلف، این قابلیت و توانایی را دارد که در سینما هم گلیم خود را با پیروزی از آب بیرون بکشد. اما فراموش نکنیم که هرچند تلویزیون و سینما به دلیل خاستگاه و بستر هنرهای نمایشی، وجه مشترک دارند، اما اساسا اقتضائات و مناسبات آنها به ویژه در ایران، گاه با هم تفاوتی بنیادین دارد. بنابراین درباره موفقیت یک چهره تلویزیونی در سینما و بالعکس یک ستاره سینمایی در تلویزیون، باید با احتیاط و حتی ترس و لرز صحبت کرد. این مساله درباره بازیگران شاید چندان برجسته و محسوس نباشد، اما درخصوص کارگردان ها به دلیل این که نتیجه و خوبی و بدی یک کار به نام آنها نوشته می شود، تیزتر و سخت تر است. با این حال تاکنون دو کارگردان چهره تلویزیونی در عرصه کمدی، یعنی رضا عطاران و سعید آقاخانی، هوس تغییر مدیوم به سرشان زده است و نتایج متفاوتی هم گرفته اند. عطاران طبیعتا موفق تر از آقاخانی عمل کرده و در کمیت هم جلوتر از آقاخانی ایستاده و سه فیلم به نام خوابم می آد ، رد کارپت و دراکولا ساخته است؛ اگرچه هیچ کدام از این فیلم ها نتوانستند آن طور که باید و شاید و شایسته توان و استعداد و طنازی عطاران است، نظر و رضایت منتقدان و تماشاگران را جلب کند و فروش های نسبتا خوب آنها را هم باید به حساب محبوبیت پرسونای عطاران به عنوان بازیگر گذاشت. آقاخانی هم تا اینجا فقط یک فیلم در کارنامه سینمایی اش دارد به نام لامپ 100 که فضایی کمدی جدی درباره مواد مخدر داشت و خیلی با بازخوردهای خوبی هم مواجه نشد. نتیجه حضورهای سینمایی کارگردان های کمدی تلویزیون، در مجموع تا اینجا خیلی چشمگیر نبوده و آنها به هیچ وجه نتوانستند، موفقیت تلویزیونی شان را به عنوان کارگردان در سینما تکرار کنند و پیروزی های عطاران و آقاخانی در سینما، فقط منحصر به عرصه بازیگری است. حالا استاد این دو یعنی مهران مدیری، بسیار دیرتر از بازیگران نخستین مجموعه های کمدی اش در تلویزیون، خود می خواهد با وزنه سنگین سینما روبه رو شود. اینجاست که خوشبین ها و طرفداران مدیری امیدوارند او به پشتوانه کارنامه غبطه برانگیزش در تلویزیون و مهم تر از آن هوشمندی و زرنگی اش و با کمک گرفتن از حرفه ای ها و کاربلدهای سینما، نخستین گام سینمایی اش به عنوان فیلمساز را محکم بردارد و همه را به ورود دیرهنگام یک فیلمساز پیشسکوت درعین حال تازه نفس، امیدوار کند. درحالی که عطاران و آقاخانی به عنوان کارگردان، هنوز در عرصه سینمای کمدی داخلی هم به موفقیت کاملی دست پیدا نکرده اند، سخن گفتن از حضور جهانی آنها کمی دور از دسترس و زودهنگام است. اما از مدیری این انتظار می رود که این همه تجربه گرانسنگش در عرصه کمدی تلویزیونی را در زورآزمایی دشوار سینمایی به کار بگیرد و علاوه بر جلب نظر و رضایت تماشاگران داخلی، نگاهی جهانی و فرامرزی هم داشته باشد. چرا که متاسفانه در همه این سال ها، فقط آثاری عموما جدی و حتی تلخ از سینمای ایران، راه به عرصه جهانی، جشنواره ها و اکران های خارجی پیدا کرده و سینمادوستان آنسوی آب ها، کمدی و طنازی ای از سینمای ما سراغ ندارند و احتمالا گمان نمی کنند ما اصلا چهره های توانمندی هم در سینما داشته باشیم. برای زدودن این چهره عبوس در نگاه جهانیان، مدیری بهترین گزینه است و می تواند آن حضورهای اندک کمدی خوب و ماندگار، همچون اجاره نشین ها داریوش مهرجویی را در سطح جهانی ارتقا دهد. پایان بخش این مطلب، پرسش اختصاصی روزنامه جام جم از مهران مدیری است که در نشست رسانه ای اولین فیلم سینمایی اش، ساعت 5 عصر از او پرسیده شد. خبرنگار ما از این کارگردان سوالی درباره چرایی بی اعتنایی سینمای کمدی ایران به عرصه جهانی پرسید و گفت: فیلمسازان ژانر کمدی در سینمای ایران، عموما نگاه محدود و داخلی دارند و هیچ وقت نگاهی به سینمای جهان نداشته اند. فقط موارد معدودی مثل اجاره نشین ها ساخته داریوش مهرجویی بوده که به عنوان یک کمدی موفق ایرانی، راهی به جشنواره ها و نمایش های جهانی پیدا کرد. شما به عنوان یک کارگردان موفق کمدی در تلویزیون، چقدر تلاش می کنید در فعالیت سینمایی، نگاه جهانی هم داشته باشید و وجهی از استعداد و توان ما در زمینه کمدی ایرانی را به جهان معرفی کنید و بشناسانید؟ مدیری در پاسخ به این سوال گفت: این مساله بستگی به زبانی دارد که برای فیلم انتخاب می کنیم. به نظرم ساعت 5 عصر زبان بین المللی را دارد، برای این که در آن آدم ها خیلی حرف نمی زنند، چون اصلا نیازی به حرف زدن نیست. این موقعیت ها و اتفاقات است که صفر تا صد این فیلم را می سازد و ممکن است در هرجایی از جهان رخ دهد. این وضعیت، خود به خود زبان این فیلم را جهانی می کند. فیلم بعدی من که فضایی تلخ دارد هم زبانی کاملا جهانی خواهد داشت، چون موضوع انسان و جنگ را مطرح می کند و مطمئن و امیدوارم که در نمایش های جهانی هم به خوبی دیده خواهد شد. علی رستگار فرهنگ و هنر ...
جادوی دیالوگ در سریال ها
مجموعه هایی همچون گرگ ها، روزی روزگاری، سربداران، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و کمی جلوتر شب دهم، مدار صفر درجه، مختارنامه، میکائیل و ... از جمله این آثار هستند. مجموعه هایی که هم به لحاظ ساختار و کارگردانی کار بسیار قوی ای بودند و هم دیالوگ هایی درخشان و به یاد ماندنی داشتند. جذابیت دیالوگ ها و گفت وگوهای رد و بدل شده میان شخصیت های یک سریال گاه چنان جذاب و گیراست که مردم تا مدت ها این اصطلاحات و واژگان را در زندگی و مراودات و محاوره های روزمره شان به کار گرفته و حتی آن را به بخشی از فرهنگ کوچه و بازار تبدیل می کنند. با این حال، به نظر می رسد با کند شدن فرآیند ساخت مجموعه های تاریخی و توجه بیشتر به ساخت ملودرام های اجتماعی، توجه فیلمنامه نویسان به نگارش دیالوگ ها هم کم شده و لحن کلام شخصیت های داستانی از برخی جهات برای مخاطبان تصنعی و نمایشی به نظر می رسد. اما آیا این به معنای آن است که روزگار دیالوگ های درخشان و گفت وگوهای به یاد ماندنی در تلویزیون به سر آمده است؟ هنری که مورد غفلت است نویسنده مجموعه های تلویزیونی چون تولدی دیگر ، نیمکت و فصل زرد ، عامل نبود زمان را در افت کیفیتی که گاهی گریبانگیر متن آثار نمایشی می شود، دخیل می داند و می گوید: دیالوگ به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در هر فیلمنامه محسوب می شود. با این حال عاملی که موجب شده دیالوگ در مجموعه های ما گاهی با غفلت مواجه شود این است که برخی دیالوگ را با گفت وگو نویسی اشتباه می گیرند و فکر می کنند هر دو نفری که با هم کلماتی را رد و بدل می کنند لزوما در حال دیالوگ گفتن هستند. علی خودسیانی در گفت وگو با جام جم تصریح می کند: دیالوگ براساس درام شکل می گیرد و به عنوان عنصری دراماتیک در هر اثر نوشتاری به شمار می آید؛ لذا باید از گفت وگوهای محاوره ای و آن چیزی که این روزها در برخی مجموعه های نمایشی شاهدش هستیم کاملا مجزایش دانست. دیالوگ از چند وظیفه اصلی در هر مجموعه یا اثر نمایشی برخوردار است؛ اول این که به معرفی شخصیت ها و پردازش آنها می پردازد و دوم در پیشبرد داستان نقش دارد. در وهله سوم شرایط و موقعیت کلی کار را تبیین می کند و در واقع زمان و فضای کلی داستان و حتی موقعیت جغرافیایی اثر را برای ما نمایان می کند. بنابراین می بینیم که دیالوگ، عنصر ساده ای نیست و نباید با غفلت از کنارش گذر کرد. در شرایط کنونی دیالوگ صرفا به پیشبرد قصه منحصر شده است و در هر صحنه ای فقط دو آدم را روبه روی هم می گذاریم که به شکلی نمایشی ایستاده اند و جملاتی را با هم ردوبدل می کنند. خودسیانی ادامه می دهد: البته عوامل متعددی در این زمینه دخیل است؛ شاید دستمزدها اجازه وسواس بیشتر را نمی دهد، شاید هم فرصت ها در تلویزیون محدود است و کارها باید بسرعت روی آنتن برسند؛ وگرنه کسی که ذهنیت و قدرت داستان نویسی دارد، قطعا از عهده نوشتن دیالوگ هایی درست هم بر خواهد آمد و کار شاقی نیست. به نظرم اگر می خواهیم آثار بهتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری را هم برای نوشتن کارها به نویسندگان بدهیم. دیالوگ نویسی، فنی تخصصی یک منتقد، دیالوگ نویسی را به عنوان هنری می داند که لازم است به شکلی ویژه تر در نگارش آثار مورد توجه قرار بگیرد. حسام مقامی کیا توضیح می دهد: به هر حال نگارش قسمت های مختلف فیلمنامه از طراحی و پلات کلی گرفته تا داستان پردازی و جنبه های دیگر همه در یک مقال نمی گنجد و وقت و تمرکزی برای نویسنده به منظور دیالوگ نویسی باقی نمی ماند. زبان جاری جامعه سعید جلالی، فیلمنامه نویس هماهنگی ساختار فیلمنامه با دیالوگ را موضوعی اساسی و ضروری دانسته و می گوید: دیالوگ نویسی امری منفک از فیلمنامه نویسی نیست؛ بلکه یکی از ارکان اساسی و تشکیل دهنده آن محسوب می شود. هر فیلمنامه ای از عناصری چون ایده اولیه، طراحی و ساختار و همچنین دیالوگ تشکیل شده است. شما ابتدا طرح کلی داستان را پیدا می کنید، بعد آن را پرورش می دهید و به مراحل بعدی چون نوشتن دیالوگ های کار می رسید. بنابراین دیالوگ نویسی امری نیست که در مسیری جدا باشد. نویسنده مجموعه هایی چون آخرین بازی ، سه، پنج، دو و آوای باران تاکید می کند: نباید فکر کرد که دیالوگ می تواند فیلمنامه ای را نجات بدهد یا برعکس فیلمنامه ای خوب و درخشان با وجود دیالوگ های ضعیف دیده بشود. اینها همه عوامل تکمیل کننده هم هستند و همه عناصر را باید بخوبی در کنار هم چید. اگر تمام کارهای موفق سال های اخیر را بررسی کنید می بینید قطعا از این قاعده پیروی کرده اند. به هر حال دیالوگ نویسی امری است که با قدرت شنیداری مخاطبان سر و کار دارد و هر قدر آهنگین و صحیح تر باشد بیشتر به دل هایشان می نشیند. وی ادامه می دهد: در مجموعه هایی که اخیرا در تلویزیون می بینیم تلاش می شود فضای جامعه بیشتر مد نظر قرار بگیرد و دیالوگ ها را به زبانی بنویسیم که زبان جاری جامعه باشد و اصطلاحاتی را به کار ببریم که از زبان خود مردم هم شنیده شود. احتیاج به یک نویسنده دوم داریم مقامی کیا، منتقد: به نظر می رسد ما امروزه برای پیشبرد متون نمایشی مان احتیاج به یک نویسنده دوم داریم؛ یعنی کسی که فقط نوشتن دیالوگ های آن اثر را به عهده بگیرد و نه چیز دیگر. دیالوگ نویسی استعدادی مجزا و فنی جداگانه بوده که لازم است به شکلی تخصصی مورد توجه قرار بگیرد. نمی گویم لزوما هیچ فیلمنامه نویسی نمی تواند دیالوگ خوب بنویسد؛ نه، اما فکر می کنم امروزه و با توجه به تخصصی شدن هر چه بیشتر رشته ها، بهتر است افراد به این صورت در حیطه های مجزا کار کرده و به هم کمک کنند. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
معرفی فیلم 12 صندلی ، عکس های فیلم، پشت صحنه، پوستر و آنونس
...> فیلم دوازده صندلی محصول سال 1390 است. فرزاد دزدمه، بازیگر و خواننده خوزستانی درارتباط با فیلم 2 صندلی گفت: " برای شخصیت اصلی فیلم سه گزینه امین حیایی، رضا عطاران و حامد بهداد را در نظر داشتیم که به دلیل اینکه مشغله آنان به سبب شرکت در فیلمبرداری دیگر فیلم ها، امکان همکاری با این بازیگران را از دست دادیم." چهار بازیگر خوزستانی; فرزاد دزدمه، احمد نجفی، علی اوسیوند و ...
کاش عباس کیارستمی در جمع ما بود/ دعوت مجری خندوانه از وزیر بهداشت برای حضور در برنامه
رامبد جوان در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت: رامبد جوان در اختتامیه جشنواره فیلم سلامت، از فقدان عباس کیارستم ی ابراز تاسف کرد. جوان در ادامه با تشکر از فعالیت های وزارت بهداشت و شخص وزیر از او برای حضور در خندوانه دعوت کرد. پس از این صحبت ها دکتر هاشمی با آمدن روی سن، تقدیرنامه جشنواره و هدایا را به رامبد جوان تقدیم کرد و با او عکس سلفی گرفت. انتهای پیام/ ...
حضور هنرمندان در اردوی تیم های پارالمپیکی +تصاویر
تسنیم: سالار عقیلی، حامد بهداد و حسین پاکدل امروز (شنبه) با حضور در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، در محل برگزاری اردوی تیم های والیبال نشسته مردان و زنان حضور یافتند. آنها در این دیدار در جریان روند تمرینات قرار گرفتند و برای تیم های اعزامی به پارالمپیک آرزوی موفقیت کردند.
از تجلیل پوران درخشنده تا دعوت رامبد جوان از وزیر بهداشت برای حضور در خندوانه
خانواده ها است. ما نیازمند این هستیم که بتوانیم با ابزار هنر به برخی از تابوها در مسایل اجتماعی نزدیک شویم و درباره آنها حرف بزنیم و خوشبختانه وزارت بهداشت هم این دغدغه را دارد. امیدوارم روزی برسد که بودجه ای که صرف درمان می کنیم صرف آموزش و پیشگیری کنیم. مراسم تقدیر از رامبد جوان برای ساخت برنامه خندوانه بخش دیگر مراسم بود. رامبد جوان با اشاره به اینکه کاش عباس کیارستمی نیز در این مراسم ...
علیخانی: از جشنواره فیلم فجر هم چنین استقبالی نمی شود/ جوان: خوشحالم که تشویقم می کنید و کاش عباس ...
تابوها نزدیک شده و از دردها سخن بگوییم . من مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه ای دارند و امیدوارم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم . تقدیر از رامبد جوان بخش دیگری از این اختتامیه بود، وی بعد از دریافت تندیس خود به پشت میکروفون رفته و سلام و علیکی بر سبک خندوانه با حاضران داشت و به جامعه پزشکی کشور سلام داد . وی افزود: خوشحالم که تشویقم ...
هیچ راهی برای پیشرفت جز آگاهی وجود ندارد
. ما باید بتوانیم مشکلات جامعه را ریشه یابی کرده و به تابوها نزدیک شده و از دردها سخن بگوییم. مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه ای دارند و امیدوارم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم. سلفی رامبد جوان با وزیر بهداشت پیش از تقدیر از رامبد جوان تهیه کننده و مجری برنامه خندوانه کلیپی طنز درباره وی نمایش داده شد. وی که شال صورتی رنگی به ...
علم و تجربه دو بال موفقیت مرحوم رشیدی بود
دکتر علی دارابی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین درباره شخصیت و منش مرحوم رشیدی می گوید. مرحوم رشیدی در بیان علی دارابی چگونه تعریف می شود؟ مرحوم داود رشیدی از چهره های نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون کشور بود و کارهای بسیار فاخری را در تلویزیون به یادگار گذاشت. فعالیت گسترده ای در سریال های تلویزیونی داشت، بخصوص ایفای نقش در سریال هزاردستان او را به چهره ای ماندگار در سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد. این ماندگاری شخصیت مرحوم رشیدی در سینما و تئاتر هم اتفاق افتاده است و او را به شخصیتی بی بدیل تبدیل کرد. شاگردپروری از منش انسان های بزرگ است، آیا مرحوم رشیدی نیز چنین اخلاقی داشتند؟ مرحوم رشیدی اهتمام بسیاری به کشف استعدادهای جوان، پرورش هنرجویان بازیگری و روحیه شاگردپروری داشت و به جوانان بسیار بها و میدان می داد. بسیاری از ستارگان امروز تئاتر، سینما و تلویزیون، زمانی شاگرد استاد رشیدی بودند و هستند و نوع بازی آن مرحوم را الگوی بازی خود قرار داده اند. می توانید نمونه ای هم مثال بزنید؟ آن مرحوم تأکید و تلاش بسیاری در کشف استعدادهای جوانان شهرستانی برای ورود به عرصه هنر بازیگری داشت. در سال های 1384 (اصفهان) و 1385 (مازندران) به ترتیب در جشنواره های تولیدات مراکز استان ها به عنوان داور آثار سیمای استان ها حضور فعال داشت و آثار و هنرمندان برتر را شناسایی و معرفی می کرد. در همان جشنواره ها کارگاه های آموزشی راه اندازی شده بود که ایشان می آمد و تجربه و علم چندین ساله خود را به علاقه مندان منتقل می کرد. به عنوان فردی که خیلی خوب ایشان را می شناختید، مهمترین توانایی مرحوم رشیدی را در چه دیدید؟ داود رشیدی دو ویژگی و دو بُعد خاص داشت، اول اینکه او علم بازیگری را به صورت آکادمیک فراگرفت و دوم اینکه تجربه بازیگری را به صورت حرفه ای کسب کرد. این دو بال یعنی علم و تجربه باعث شد تا رشیدی به استادی خاص برای شاگردان، هنرجویان و علاقه مندان سینما و تئاتر و تلویزیون جلوه کند. بارزترین ویژگی اخلاقی مرحوم داود رشیدی را چه می دانید؟ بارزترین ویژگی شخصیتی مرحوم داود رشیدی عبارت بود از مردمداری، اخلاق، تواضع، مطالعه و دانش حرفه ای، تعهد شغلی و اشتیاق در انتقال تجربه. بنابراین شاگردان او هم اگر می خواهند مانند آن مرحوم به چهره ای ماندگار در ذهن و خاطر مردم تبدیل شوند بایستی مانند او اخلاق، مردم داری، مطالعه و تعهد را در دستور کار خود قرار دهند. سخن پایانی و یا خاطره ای از ایشان؟ سال 85 وقتی به مازندران و محل جشنواره استان ها آمد چنان تحت تأثیر محیط زیبا و کیفیت بالای جشنواره قرار گرفته بود که گفت، من کشورهای زیادی از جمله اروپایی سفر کردم و جشنواره های بسیاری را دیده ام اما به جرأت می گویم که نه تنها شمال ایران از اروپا بسیار زیباتر است بلکه کیفیت آثار و مدیریت برگزاری جشنواره مراکز استان ها از بسیاری از جشنواره های اروپایی هم برتر و بالاتر است. محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین ...
در المپیک مزد زحمت مان را گرفتیم/برخی به جای نقد تخریب می کنند/همه شاهد ماجرای بهداد بودند
خود را به نمایش بگذارند. تیم ملی وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلای المپیک کسب کند. این نتیجه چهارسال زحمت و تلاش ورزشکاران و عوامل فدراسیون بود. ما می توانستیم با مدال های بیشتر المپیک ریو را ترک کنیم ولی همه شاهد بودند که چه رفتاری با بهداد سلیمی کردند. او در خصوص برخورد هیات ژوری با بهداد سلیمی ادامه می دهد: همه داوران المپیک با قاطعیت رای به صحیح بودن حرکت بهداد سلیمی دادند و ...
دعوت رامبدجوان از وزیربهداشت
صراط: رامبد جوان از وزیر بهداشت برای حضور در خندوانه دعوت کرد. به گزارش میزان؛ رامبد جوان در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم سلامت از سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در برنامه تلویزیونی خندوانه دعوت کرد.
اختصاصی - فلاحتی نژاد : سلیمی بزودی رکورددار جهان می شود
افتخار کسب کنند. بهترین وزنه بردار جهان در سال 2003 در باره اتفاقاتی که در حرکت دوضرب رقابتهای فوق سنگین برای بهداد سلیمی رخ داد ، افزود : کسب مدال در رقابتهای فوق سنگین همیشه از حساسیت بسیاری برخوردار بوده است و خواهد بود . این حساسیت را در زدن وزنه توسط سلیمی به خوبی مشاهده کردیم . در حرکت دوم سلیمی داوران سه چراغ سفید به او نشان دادند ولی به ناگهان هیات ژوری دخالت کرد و ...
از قول رامبد جوان به وزیر بهداشت تا دو جایزه برای سریال دکتر قریب
هنرمندی بود که در این مراسم از وی تجلیل شد. وی از وزیر بهداشت خواست تا در برنامه خندوانه حاضر شود و قول داد تا شان وزیر در این برنامه حفظ شود. برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم سلامت در بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند: بخش برنامه های تلویزیونی نخستین جشنواره فیلم سلامت جایزه اول و تندیس این بخش به مجموعه برنامه اکسیر از مصطفی شریفی رسید. جایزه دوم و ...
اخبار کوتاه ورزشی
: سحر چغلوند حضور هنرمندان در اردوی تیم های پارالمپیکی هنرمندان سینما و موسیقی کشوردیروز در محل برگزاری اردوی تیم های والیبال نشسته مردان و زنان ایران حضور پیدا کردند. سالار عقیلی، حامد بهداد و حسین پاکدل دیروز با حضور در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، در محل برگزاری اردوی تیم های والیبال نشسته مردان و زنان حضور یافتند. آنها در این دیدار در جریان روند تمرینات قرار گرفتند و برای تیم های اعزامی به پارالمپیک آرزوی موفقیت کردند. ...
مصاحبه ای منتشرنشده از داوود رشیدی
...، هزاردستان، امام علی، گل پامچال، ولایت عشق و ... را مرور کنیم و به منظره حک شده در چشم ذهن خیره شویم. تابستان گرم امسال با مرگ او تلخ شد. داوود رشیدی که پرویز پرستویی او را یکی از پنج تن سینمای ایران می دانست، پیش از آن که آرزوی دوست و هم دوره ای اش، استاد علی نصیریان برآورده شود از دنیا رفت. همین چند روز پیش بود که استاد نصیریان با حضور در برنامه خندوانه آرزو کرده بود فیلمی با حضور ...
اعطای پاداش مدال آوران المپیک و قرعه کشی همراهان آسان پرداخت
طی مراسمی اعطای پاداش مدال آوران المپیک و قرعه کشی همراهان آسان پرداخت در کمپین "قهرمان هواتو دارم" صورت خواهد گرفت. به گزارش تحریرنو ، شرکت آسان پرداخت که پیش از این به عنوان حامی فدراسیونهای وزنه برداری، دوومیدانی و تکواندو معرفی شده بود در نظر دارد علاوه بر اهدای پاداش مدال آوران المپیکی رشته های مذکور،از بهداد سلیمی و کیمیا علیزاده تقدیر ویژه ای بعمل آورد. شرکت آسان ...
آماده تولید 10 فیلم در حوزه سلامت هستیم/ تجلیل از درخشنده و جوان
. رامبد جوان: خندوانه نیاز به استراحت دارد مراسم تقدیر از رامبد جوان برای ساخت برنامه خندوانه بخش دیگر مراسم بود. رامبد جوان با اشاره به اینکه کاش عباس کیارستمی نیز در این مراسم حضور داشت، گفت: در حال حاضر به آخرین قسمت های این فصل خندوانه نزدیک شده ام و در حال حاضر گروه ما بسیار خسته است و همه ما در خندوانه نیازمند استراحت هستیم. البته ایده زیاد داریم اما نیاز به استراحت داریم ...
تیرباران تنها سهم قهرمان بزرگ ایران از سینما
سینمای ایران جای داشته باشد. کیمیا و خاک ، اقتباسی از اندرزگو! عباس رافعی مدعی است در فیلم کیمیا و خاک نقش روحانی فیلم را که حامد بهداد آن بازی کرده است با اقتباسی از زندگی شهید اندرزگو ساخته است. در این فیلم که به وقایع انقلاب اشاره دارد، حامد بهداد در نقش یک روحانی فعال مبارز ظاهر شده است. کیمیا و خاک ولی در مجموع اثر مهم و تأثیر گذاری در سینما به شمار نمی رود. کیمیا و خاک محصول سال ...
پشت بر کف، خیره بر سقف؛ آخرین تصویر از 2 کاپیتان!
خواهد با مدال المپیک وداعی باشکوه با دنیای کشتی داشته باشد اما چه سود که نمی دانست همانند بهداد سلیمی جلادی دیگر این بار در هیات ژوری کشتی قرار است مانعی بر سر راه او شود. کاپیتان به عنوان آخرین نماینده کشتی و ورزش ایران چشم و دعای یک ملت را بدرقه راهش می دید. با پایی لنگان به سالن مسابقات وارد شد تا نگاه ها کمی نگران شود که مبادا باز هم مصدومیت مانعی بر سر راه او شود اما بهتر از همه ...