سایر منابع:
سایر خبرها
عاملان حمله وحشیانه به زن باردار در آبادان دستگیر شدند
... همانطور که زهرا فکر می کرد جنین به خاطر ضربه سنگین دزدان در شکم مادرش به کام مرگ فرو رفته بود. مهران که قبل از شنیدن ماجرای پدرش شدنش متوجه مرگ بچه اش شده به رکنا گفت: همسرم شب ها کابوس می بیند و وقتی از خواب بیدار می شود می گوید دزدان می خواهند او را به قتل برسانند که باتوجه به وضعیت عمومی و روحی اش پزشکان زهرا را با قرص های آرامبخش تحت نظر قرار داده اند. بدین ترتیب ...
روحانی برای انتخابات آینده تردید داشت
روحانی تمایلی برای ادامه کار دارند؟ - ایشان مقداری دچار تردید بودند؛ ولی به این نتیجه رسیده اند که حضور داشته باشند. *در فضای سیاسی بحث رد صلاحیت آقای روحانی مطرح شده است؟ چقدر احتمال رد صلاحیت رئیس دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد؟ -عده ای دوست دارند شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کند؛ ولی دلیلی برای این کار وجود ندارند. من قبل از انقلاب و ...
هر کس در سینما پولشویی می کند، اسمش را بخش خصوصی می گذارد!
با رویاهایم پیش بروم و به شکل یکباره تغییر جهت دادم و در سینمای حرفه ای به شکل آموزشی به مدت 12 سال کار منشی صحنه، دستیار یک و دو کارگردان و برنامه ریز را کاملا تجربی انجام دادم و در نهایت سال 94 فیلم خود را ساختم. *پس علاقه به سینما و فیلم سازی از ابتدا شما را به دستیار کارگردانی و برنامه ریزی با بسیاری از فیلم سازان بزرگ سوق داد و احساس کردید پس از تجربه 12 سال حال نوبت فیلم سازی ...
حمله به خبرنگار به روایت شاهد عینی
نگذشته بود که در پشت ستون سروصداها بلند و بلندتر می شد و در یک لحظه دوست خوب و مؤدب خود آقای بداغی را دیدم که توسط همکارمان جناب آقای قاضی پور به کمدهای جانامه ای کوبیده شد و.... از منت و خواهشی که آقای بداغی می کرد تا بتواند از دستان پرقدرت همکار آذری زبانمان رهایی یابد انصافا متأثر شدم. گرچه آن لحظه از چندوچون مباحثی که صورت گرفته بود، بی اطلاع بودم و بعد که فایل صوتی را گوش دادم، بیش ازپیش متأثر و ...
اصرار داشتم با یک جانباز ازدواج کنم/ در کردستان دوست و دشمن مشخص نبود
ایست قلبی جان خود را از دست داد. انگیزه رفتن به کردستان در سن 19 سالگی همسر اول خود را از دست دادم. این اتفاق تلخ در اوج جوانی تأثیر روحی زیادی در زندگی من داشت و باعث شد خانه نشین شوم و با هیچکس هم ارتباط نداشتم، تا اینکه روزی با خبر شدم تشییع شهدای هوانیروز در اصفهان است. در مراسم تشییع شهدا شرکت کردم و آنجا صحنه هایی را دیدم که از خود خجالت کشیدم. متوجه شدم که همسران این ...
هر آنچه باید دریاره داوود رشیدی بدانید
مغفوریا بازی در نمایش خانه روشنی نوشته غلامحسین ساعدی و به کارگردانی علی نصیریان 1347: کارگردانی و بازی در نمایش در انتظار گودو نوشته ساموئل بکت، در انجمن ایران و آمریکا و ضبط و پخش تلویزیونی ازدواج دوم با احترام برومند مجری برنامه کودک در اسفندماه. برومند از سال 46 تا 57 مجری برنامه کودک در تلویزیون بود. 1358: کارگردانی نمایش دیکته و زاویه نوشته غلامحسین ...
پاسخ های صادقانه نرگس محمدی به مهران مدیری
پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز (BoyerNews.com) : صحبت های صادقانه نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش در برنامه دورهمی موجب شد، مهران مدیری پاسخ های صادقانه این بازیگر را تحسین کند. به گزارش خبر آنلاین، محمدی شنبه شب ششم شهریور ماه مهمان برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری بود. او که در ابتدای ورود با اظهارنظر مدیری مبنی به حاشیه ساز بودن او روبرو شده بود، گفت: درگیری لفظی ...
دشمن، داعش باشد یا پژاک، فرقی نمی کند هرکه باشد از جوانان ما سیلی می خورد
من سفارش کرده بود که من این گلزار را دوست دارم. از آخرین تماس های تان بگویید. چطور خبر شهادتش را شنیدید؟ همسرم در طول مدتی که مأموریت بود بدون استثنا هر روز با من تماس می گرفت. آخرین بار روز 12 بهمن، یک روز قبل از شهادتش بود که تماس گرفت. آن روز سه بار به من زنگ زد. خب ترسیده بودم که چرا این قدر تماس می گیرد. به همسرم گفتم چی شده که این قدر زنگ می زنی؟ گفت می خواهی زنگ نزنم. گفتم ...
مهاجری: روحانی برای انتخابات تردید داشت
باید مقداری فراتر از اخلاق حرکت می کردیم و یک زمانی هم این گونه بودیم. جنگ اصلاً خوب نیست؛ اما وقتی تحمیل می شود باید تحمل کرد؛ وقتی وارد دفاع مقدس شدیم جنگ را به ارزش تبدیل کردیم که اگر همین رویه را ادامه می دادیم امروز نیازی به انقلاب اخلاقی نداشتیم اما پس از پایان جنگ بر سر تقسیم غنائم دعوا صورت گرفت. باید بی پرده بگویم که هر کسی دنبال سهم خود رفت. قدرت هم چیزی است که هر کسی حاضر نیست به آسانی ...
مشروطه هنوز زنده است
مخوف که از دل مشروطه برمی خیزد و حالت سلبی پیدا می کند. در سال های پیش از انقلاب خیلی دوست نداشتند این اتفاق بیفتد. بعد هم خیلی از کسانی که خواستند به مشروطه بپردازند، فضا پیدا نکردند. یادم هست محسن مخملباف در آن زمانی که گرایش های مذهبی تند داشت و به شدت افراطی بود، می خواست داستان شیخ فضل الله را با نام مشروطه مشروعه با جانبداری از دیدگاه های شیخ و با توجه به آرای جلال آل احمد و دکتر تندرکیا جمع ...
جنایتی که فراموش نمی شود
او از معدود بازماندگان انفجار 8 شهریور سال 60 در دفتر نخست وزیری است؛ انفجاری که جان 2 پاره تن انقلاب را گرفت: رجایی و باهنر. مردمی که آن روز در مرکز شهر تردد می کردند حوالی ساعت 3بعدازظهر صدای مهیب انفجاری را شنیدند که شاید برایشان چندان عجیب و غریب نبود. مدتی قبل بمبگذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی جان 72یار انقلاب را گرفته بود و حالا انفجاری دیگر برای انتقام از مردم انقلابی. هر دو بمبگذاری بعد ...
اگر مردم نباشند ما هم نیستیم
نمایشنامه می شود؟ -پاسخ به این پرسش، نیاز به توضیح دارد. این مجموعه شامل چهار جلد است که جلد اول و دوم آن، نمایش هایی را که بعد از بازگشتم به ایران روی صحنه برده ام، دربر می گیرد. جلد اول این مجموعه، ترجمه تعدادی از نمایشنامه هایی است که من با پرویز طباطبائی، جلال ستاری یا به تنهایی ترجمه کردم. ناگفته نماند که همه این نمایشنامه ها قبل یا بعد از انقلاب در تلویزیون یا روی صحنه اجرا شده است. جلد سوم ...
نگویید بهزاد نبوی، بلکه جریانی می خواهد امام را خراب کند [توضیح مهم]
دانست آیا از این امتحان خوب بیرون می آید یا نه؟ اگر که در گذشته در آزمایش های گوناگون از جمله دو سال زیر شکنجه در زندان سخت ترین آزمایش الهی برای ایشان بود و موفق بیرون آمد اما خیلی متکی به آن نبود، ولی چون در گذشته خوب امتحان داده حالا ممکن است در این آزمایش جدید که قبول مسوولیت انقلابی برای مردمی است که خون داده اند، از این هم بتواند سربلند بیرون بیاید. به هر حال خیلی قیافه ی برافروخته و ناراحت ...
فضای مجازی پر از دردسر است
...، پولی که گرفتید حرامتان شود. واقعا چرا وقتی نمایش روی صحنه نرفته، چنین نظری را نوشته بود؟ چه پاسخی می توان به این فرد داد؟ جالب اینجاست زمانی که صفحه این افراد بررسی می شود، متوجه می شویم هیچ مطلبی منتشر نشده و در واقع فرد هویت مشخصی نیز ندارد. گاهی می خواهم پاسخ دهم اما رفتار صحیح، سکوت است. پس برخورد شما در قبال این افراد سکوت است؟ تقریبا بله. یک بار ...
نفس روایتی تازه از تاریخ انقلاب
شبکه سه سیما هم در سال های گذشته مجموعه های موفقی را با همین مضمون روانه آنتن خود کرده است و این بار تصمیم دارد نفس را برای مخاطبانش عرضه کند؛ مجموعه ای تاریخی که در فضای دهه های 50 و اوایل 60 خورشیدی می گذرد و داستانی را در دل انقلاب روایت می کند. نفس را جلیل سامان نوشته که این روزها مشغول کارگردانی آن است. علیرضا کمالی در نقش روزبه و ساناز سعیدی، دو جوان اصلی این قصه هستند که در کنار بازیگران نام آشنای دیگری چون مسعود رایگان، ژاله صامتی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، هدایت هاشمی، خسرو شهناز، رامین راستاد و داریوش فرهنگ به ایفای نقش می پردازند. 3 گانه ای در دل انقلاب سیداحمد کاشانچی از تهیه کنندگان قدیمی و باسابقه صداوسیماست که پیش از این مجموعه ارمغان تاریکی را در کنار سامان تولید و از شبکه سه روانه آنتن کرده بود. این تهیه کننده در تعریف سریال نفس به عنوان تازه ترین ساخته مشترک خود و جلیل سامان به جام جم گفت: نفس، مجموعه ای 26 قسمتی است که در فضایی تاریخی و سیاسی می گذرد. زمان قصه در فاصله سال های 56 به بعد و کمی قبل از انقلاب اسلامی شروع می شود و تا زمان آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق را دربرمی گیرد. خلاصه داستان هم روایت یک پسر جوان به نام روزبه و دختری جوان است که با درگیر شدن در برخی مسائل، روابطشان تحت تاثیر قرار می گیرد. کاشانچی ادامه داد: این مجموعه در واقع ادامه ای بر دو مجموعه تلویزیونی پیشین سامان یعنی ارمغان تاریکی و پروانه بوده و در کنار هم سه گانه ای را با قصه هایی متفاوت تشکیل می دهد. بازسازی دشوار تاریخی علیرضا کمالی، یکی از دو بازیگر اصلی مجموعه نفس و ایفاگر نقش روزبه است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی اش فاش می شود و برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده ای را پشت سر می گذارد. وی درخصوص تجربه بازی در این نقش گفت: نقش های تاریخی مختلفی را بازی کرده ام. چند باری در نقش اصحاب پیامبر و یاران امام حسین بوده ام و در این راه حتی آسیب هایی هم دیده ام، یک بار دنده ام شکسته، بار دیگر انگشت دستم قطع شده و پیوند خورده و اتفاقاتی از این دست. لذا با مجموعه های تاریخی بیگانه نیستم و سختی های کار برایم آشناست. کمالی با اشاره به بازسازی های اصلی مجموعه نفس تصریح کرد: واقعیت این است که بازسازی تاریخ همیشه کار سختی است. ما الان در سال 95،داریم دهه 50 را به تصویر می کشیم. از شن و سنگفرش های خیابان بگیرید تا حتی کلاغ هایی که در آسمان پرواز می کنند طی این مدت عوض شده اند و جلیل سامان هم حساسیت های خودش را دارد و معتقد است که همه چیز باید به همان شکل درست آن دوران به نمایش دربیاید. در مقوله بازیگری هم به همین صورت است و باید اتفاقی که او در نظر دارد در همان چارچوب مشخص ذهنی اتفاق بیفتد. البته من اسم این قضیه را وسواس نمی گذارم و تعریف درست این کلمه را دقت نظر می دانم که اتفاق بسیار خوبی هم هست. کمالی نسبت به استقبال مخاطبان از مجموعه هم ابراز امیدواری کرد و گفت: سلیقه مردم همیشه در حال تغییر است. با این حال از نگاه خودم، نفس در سطحی بالاتر از استانداردهای کنونی صداوسیما در حال ساخت است و فکر می کنم جوابگوی سلیقه و انتظار مخاطب سختگیر ایرانی باشد. بازگشت به تلویزیون بعد از 14 سال ژاله صامتی از جمله بازیگران توانمندی است که بعد از مدت ها برگشتی دوباره به تلویزیون داشته و بازی این روزهایش در مجموعه تلویزیونی نفس به کارگردانی جلیل سامان برای او شروعی نو در تلویزیون محسوب می شود. صامتی درخصوص تجربه بازی در این مجموعه اظهار کرد: در مجموعه نفس، نقش زنی به نام عالیه را دارم که شخصیتی بسیار مهربان و دوست داشتنی است و شبیه همه مادران خوب این سرزمین است. وی به موضوع و فضای اصلی این مجموعه که قصه در آن می گذرد، اشاره کرد و گفت: نفس ماجرایی عشقی دارد که در بستر تاریخ اجتماعی معاصر ایران روایت می شود و داستان دختر و پسری است که بار اصلی قصه را به دوش می کشند و در طول زمان اتفاقاتی برایشان رخ می دهد که ما در قصه خواهیم دید. عالیه هم در نقش زن پدر آن دختر است که نقش این دختر را ساناز سعیدی ایفا می کند و چهره ای تازه در تلویزیون است. بازیگر مجموعه هایی چون آژانس دوستی ، هتل و این زمینی ها به بازگشت دوباره اش به تلویزیون اشاره و تصر ...
یک جفت کتانی یادگاری من از دایی شهیدم است
کدام عملیات به شهادت رسید؟ ماجرای عکسی که نشان دادید مربوط به همان عملیات است؟ دایی سیروس سال 61 در عملیات رمضان، شرق بصره مفقود شد. در خانواده ما مشهور است که تمامی رزمنده های داخل این عکس شهید شده اند. به گمانم همه از بچه های فیروزکوه هستند اما اینکه دقیقاً زمان عکس مربوط به عملیات رمضان باشد یا نه، نمی دانم. احتمال دارد کمی قبل از عملیات باشد. من این عکس را خیلی دوست دارم. یادگاری است از ...
مثلث ماندگاری رشیدی
گفت و گوی جام جم آنلاین با مهندس سید عزت الله ضرغامی را در زیر می خوانید . داود رشیدی در نگاه مهندس ضرغامی چگونه بود؟ مرحوم داود رشیدی شخصیتی برجسته در حوزه هنرهای نمایشی اعم از سینما، تئاتر و تلویزیون داشت. مسئولیت های خطیری که در انجمن بازیگران کشور داشت به هیچ عنوان از کیفیت کارهای فراوانی که روی صحنه ها و مقابل دوربین اجرا می کرد، نکاست. او در هر برنامه ای که حاضر می شد حتی اگر نقش کوتاهی را می پذیرفت، نشان می داد که در بالاترین سطح هنری و حرفه ای کشور قرار دارد. دقت نظر ایشان در ارائه کارهای نو در حوزه نمایش را چگونه ارزیابی می کنید؟ مرحوم رشیدی انسانی آکادمیک، باسواد و مسلط به زبان فرانسه بود. بنابراین همیشه با وسواسی خاص به دنبال سوژه های ناب، جدید و بهره گیری از برخی تولیدات اورجینال سطح بالا و در سطح جهانی بود. علاوه بر این بُعد جهان نگر، او نگاهی کاملاً بومی و ایرانی به هنر نمایشی کشور داشت. شما از نزدیک با منش و اخلاق مرحوم رشیدی آشنا بودید، اخلاق شخصی و اجتماعی ایشان چگونه بود؟ داود رشیدی هنرمندی بسیار با اخلاق چه در روی صحنه و چه در پشت صحنه بود. من در طول سه دهه اخیر با هنرمندان بسیاری از نزدیک معاشرت داشته و دارم و به جرأت شهادت می دهم که رشیدی یکی از با اخلاق ترین هنرمندان جمهوری اسلامی ایران بود. هنرمندان در مقیاس اخلاق به عقیده من به دو دسته تقسیم می شوند یکی هنرمندان با شخصیت و دوم هنرمندانی که کمتر از سجایای اخلاقی برخوردار هستند. لذا تواضع، اخلاق حسنه و محبت سه ویژگی بارزی بود که در ذهن و خاطر کسانی که همیشه با او مؤانست و مجالست داشتند ماندگار شده است. می گویند که وضع زندگی و معیشتی بازیگران به یک دغدغه همیشگی برای او تبدیل شده بود، درست است؟ در طول مدتی که در معاونت سینمایی وزارت ارشاد بودم بطور مستمر با ایشان که ریاست انجمن بازیگران کشور را برعهده داشت در ارتباط بودم. از نزدیک شاهد بودم که چه تلاش فراوانی را برای بهبود وضعیت بازیگران و زحمت کشان حوزه نمایش کشور انجام می داد. هرگاه من هم می خواستم برای بازیگران اقدامی را انجام دهم نخستین فردی که پیشقدم میشد مرحوم رشیدی بود. البته از روی تواضع و متانت برای اینکه کار خود را مخفی کند به من می گفت، این قدر که شما برای هنرمندان زحمت می کشید باید جنابعالی رییس انجمن بازیگران می شدید. بهترین نقشی که رشیدی را در هنر نمایش ایران ماندگار کرد به نظر شما کدام است؟ داود رشیدی چند شخصیت ماندگار در هنر نمایشی ایران خلق کرد که مهمترین آنها نقش خوجه ممد در فیلم بیاد ماندنی شیلات بود. به شخصه معتقدم که شیلات یکی از ده فیلم برتر سینمای انقلاب است. قصه و فضاسازی شیلات بسیار خوب بود اما حضور رشیدی در کاراکتر خوجه ممد روح دیگری به شیلات داد و این فیلم را به یک اثر فاخر تبدیل کرد. نقش های دیگری که در سریال ها و فیلم های سینمایی و تلویزیونی بازی کردند مانند مفتش شش انگشتی در هزاردستان ساخته مرحوم علی حاتمی و نقش حاجی در بازگشت پرستوها ساخته ابوالقاسم طالبی و بسیاری دیگر... همه از خاص بودن این هنرمند مردمی حکایت دارد. سخن پایانی یک دوست قدیمی مرحوم رشیدی؟ کوتاه سخن اینکه مرحوم داود رشیدی تا آخرین لحظه اجرای کارهای هنری خویش، به دنبال سوژه های جدید و خلاقیت در عرصه هنر نمایش بود. شخصیتی مانند او با این جامعیت کمتر در جامعه هنری کشور شکل گرفته است. او به واقع چهره ماندگار عرصه نمایش بود و حق استادی بر گردن بسیاری از ستارگان امروز سینما، تئاتر و تلویزیون کشور دارد. محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین ...
"امکان مینا" فیلمی اجتماعی درباره سیاست است/مجاهدین خلق داعش دهه 60 هستند
فضای اروپا تربیت شده است، تصمیم میگیرد به داعش بپیوندد که یک جریان کاملا زنده خطرناک است که جوانها را شستشوی مغزی میدهد. این همان اتفاقی است که در دهه شصت توسط مجاهدین خلق رخ داد. نمونه اش خود من هستم که دوست خیلی صمیمی داشتم که یک روز فهمیدم عضو سازمان مجاهدین شده و خیلی زود هم در یک درگیری در یک خانه تیمی کشته شد. خبر را که شنیدم تا مدتها منگ بودم که چطور این اتفاق برای او افتاد. چون ...
خاطرات مددکار ایثارگر جنگ های کردستان/از معجزه در بیمارستان تا سلاخی بیسیم چی توسط بعثی ها
با هیچکس هم ارتباط نداشتم. تا اینکه روزی با خبر شدم تشییع شهدای هوانیروز در اصفهان است.در مراسم تشییع شهدا شرکت کردم و آنجا صحنه هایی را که دیدم از خودم خجالت کشیدم. متوجه شدم که همسران این شهدا در چه شرایط سختی شریک زندگی خود را از دست داده اند. یکی از شهدا تازه ازدواج کرده بود و یکی دیگر همسر بارداری داشت و این جرقه ای شد در ذهن من برای خارج شدن از منزل و کمک کردن به هموطنان ایرانی ام، بنابراین ...
10 برابر فروش، سریال آسپرین دانلود غیر مجاز می شود!
ما را شب تا صبح به راحتی دانلود می کنند. بنابراین باید برای این معضل برنامه ریزی و فکری کرد. بنابراین در حال فکر کردن و راه حلی برای مقابله با این معضل هم هستیم. خب همه چیز به عدم فرهنگ سازی در جامعه برمی گردد. – مردم فکر می کنند که دولت یک سری سریال تولید می کند و بخشی را از تلویزیون پخش کرده و مابقی را به فروش می رساند. هنوز خیلیها نمی دانند که چنین کارهایی با هزینه شخصی تولید می ...
مراسم بدرقه داود رشیدی برگزار شد/ نصیریان: من هرگز نمی خواستم بیایم
به گزارش جام جم آنلاین استاد داود رشیدی بازیگر سرشناس روز جمعه دار فانی را وداع گفت که مراسم تشییع و تدفین وی هم اکنون با حضور جمعی از هنرمندان و دوست داران وی در حال برگزاری است. علی نصیریان،رضا کیانیان،مریلا زارعی،مانی حقیقی ، امین تارخ، داریوش فرهنگ، سیاوش طهمورث، مختاباد،عبد الله اسکندری ، سیروس الوند، تا به این لحظه در محل مراسم تشیع پیکر استاد داود رشیدی حضور پیدا کردند. * علی نصیریان در مراسم وداع با داود رشیدی : من هرگز نمی خواستم بیایم به این تالار برای بدرقه تو در سفر آخرت. من میخواستم با تو برای اجرای تئاتر روی این صحنه باشم! نصیریان در ادامه صحبت های خود با ذکر تاریخچه ای از نیم قرن پیش تئاتر ایران، داود رشیدی را یکی از ستون های استوار تئاتر جدید ایران دانست. * جمشید مشایخی در مراسم وداع با داود رشیدی: داود استاد من بود. امیدوارم قبل از اینکه کسی از دنیا برود دربارش صحبت کنیم. زمانی که ایشان بیمار بود چرا کسی نپرسید که ایشان کجا بود؟! الان چه نتیجه ای دارد که من از ایشان تعریف کنم!؟ خانم برومند در مدت بیماری داود زجر بسیار زیادی را کشید. من و داود با یکدیگر در 8 نمایش و چند کار سینمایی از جمله فیلم های علی حاتمی همکاری کردیم. * داریوش فرهنگ در مراسم وداع با داود رشیدی: زمانی که داود رشیدی بود کسی نبود بیاد از من بخواهد درباره همکارم، درباره استادم حرف بزنم. اولین تئاتر حرفه ای را من در 1347 با او شروع کردم. همه داود رشیدی را به خاطر بلند نظری اش دوست داشتند. در فیلم ها، دیکتاتور مابانه ولی کلا خوشرو مهربان بود. هیچ چیزی را از کسی نمیخواست ولی خیلی چیزها به آدم ها داد. * علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: از مردمی که امروز به این مراسم آمده اند و حضور دارند تشکر می کنم. خداوند این بزرگی را به هرکسی نمی دهد. شرایطی که او برای تئاتر ایران فراهم کرد، قابل تقدیر است. از همسر و دختر او صمیمانه تشکر می کنم که در این مدت همراه او بودند و همچنین به پرفسور رشیدی فرزند ایشان که خود را از راه دور به اینجا رسانده اند نیز تسلیت می گویم. یادمان نرود و فراموش نکنیم که رشیدی در کنار خداوند بزرگ جای گرفته و به معشوق خود رسیده است. * حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی: از شما شهریاران فرهنگ و هنر ایران و همه کسانی که در این جمع هستید قدردانی می کنیم. شما قامت در کمان نشاندید تا ایران سربلند باشد. نمی دانم اگر این بزرگان فرهنگ و هنر نبودند از ما چه نشانه ای باقی می ماند؟ ما این بنای بزرگ را مدیون شما هستیم و می دانم همه کسانی که نام ایران را می شناسند امروز عزادارند. از بانو برومند متشکرم که در تمام این سال ها به خوبی از او مراقبت کرد. * احترام برومند: واقعیت هایی هست که باید مطرح کنم. همه ایران در این مدت ما را از شمال تا جنوب یاری کردند و هدایایی بسیاری فرستادند. زمانی که مردم ما را دوست داشته باشند دولتمردان هم مجبورند ما را دوست داشته باشند. من بدون داوود هیچم... او ما را به خوبی سرپرستی می کرد. برای عباس کیارستمی و داود من دعا کنید. ...
آن چه مدیری گفت
بخش سینما و تلویزیون تبیان مهران مدیری در ابتدای این نشست که در هتل هما برگزار شد، درباره موضوع فیلم سینمایی "ساعت 5 عصر" گفت: هشت سال بود که تصمیم داشتم فیلم سینمایی بسازم، اما هر بار به دلایلی نمی شد، چرا که گاهی دوستان پیشنهادهای وسوسه برانگیزی برای ساخت سریال می دادند که اجازه ساخت فیلم را نمی داد و این زمان را نداشتم تا اینکه در نهایت امسال تصمیم گرفتم در دو ماهی که برنامه "دورهمی ...
صدا و سیما با پریا تابوشکنی کرد
که گفت و گو با بعضی از چهره هاست نگاه کرده ام. وی با اشاره به ویژگی های این برنامه و همچنین به روز بودن آن عنوان کرد: رامبد جوان به کارش مسلط است و شخصیت جناب خان نیز در این برنامه جا افتاده است. از طرفی این برنامه گاهی همزمان با موضوعات روز جامعه جلو می رود و اینها باعث شده مردم این برنامه را دوست داشته باشند و مدیر شبکه نسیم هم به خواست مخاطب احترام گذاشته است. اگر این روند ادامه نداشته ...
نرگس محمدی به خودش نمره 100 داد/ از 25 سالگی هیچ خواستگاری در خانه ام را نزد!
به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه شب گذشته دورهمی با موضوع رازداری آغاز شد و سپس نرگس محمدی مهمان برنامه شد. نرگس محمدی درباره ورود خود به دنیای بازیگری گفت: بازیگری را از همان دوره دبیرستان و همان اول که قرار بود انتخاب رشته کنم؛ دوست داشتم. در همان سال ها صداوسیما پیامی داده بود که برای خانم ها هم در هنرستان پذیرش دارد اما اتفاقی افتاد که نتوانستم شرکت کنم تا اینکه مدتی گذشت و مادرم به ...
کی مرام: مشکل با امکان مینا ایدئولوژیک است
خود نسبت به کشورهای منطقه توجه کند. پرداختن به جزئیات و دوری از کلیشه و شعار من فیلم را بسیار دوست دارم و روی تمام جزئیات روابط آن فکر شد تا یک کار شعاری و کلیشه ای ساخته نشود. ازبرخورد اول مینا و مهران در خانه مخاطب احساس می کند مینا یک جوری هست. بعد روند کار را به گونه ای ترتیب دادیم که درام درست شکل بگیرد. مهران نگران حریم خصوصی زندگی و عشقش است که باور دارد از دست رفته و در ...
وقتی مهران غفوریان را مجبور کردند در یک فیلم برقصد! +عکس
ها از ما کمدین ها انتظار داشتند که سناریو بنویسیم و شوخی به آن اضافه کنیم! من مقید به گوش کردن حرف های کارگردان سر صحنه هستم. اما در یکی از فیلم ها یک بار کارگردان از من خواست یک سکانس کامل را برقصم و من قلبا دوست نداشتم. اما خیلی خوب رقصیدم اما شب که به خانه بازگشتم از شدت ناراحتی گریه کردم! اگر فیلمنامه و قصه ایجاب می کرد که من آنجا برقصم اصلا ناراحت نمی شدم اما کارگردان ...
دلیل ازدواج نکردن “نرگس محمدی” در برنامه دورهمی
نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش در برنامه دورهمی حضور یافت و گفت و گویی جالب و جذاب با مهران مدیری انجام داد. در این برنامه “نرگس محمدی” از علت ازدواج نکردن خود گفت. نرگس محمدی در برنامه مهران مدیری به گزارش “پایگاه اطلاع رسانی کرمان 1400 ” نرگس محمدی مهمان شنبه شب ششم شهریور ماه برنامه دورهمی بود. او در بخشی از این برنامه به گفت و گویی که حدود 20 سال قبل با مدیری داشته، اشاره ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...
بازیگری بلد نیستم!
چطور شد برای بازی در فیلم ناردون دعوت شدید؟ جدا از مراسمی مثل دعوت و این حرف ها، من و آقای فریدون حسن پور (کارگردان فیلم) مثل دو برادر می مانیم. ما رفیق هستیم و انگار هر کاری ایشان انجام می دهد من باید یک گوشه اش را بگیرم. به خاطر همین علاقه وقتی ایشان شروع به کاری می کند دیگر نمی پرسم کار چیست یا نقش من چطور است یا... . من فریدون را می شناسم و می دانم نتیجه کارش دلنشین، بی دغدغه و دلچسب خواهد شد. کلا بعضی از اسامی هستند که وقتی پیشنهاد بازی می دهند دیگر جایز نیست سوالی بپرسیم. پس سابقه همکاری با آقای حسن پور را پیش از ناردون هم داشتید؟ بله، خیلی زیاد. هم در سینما و هم در تلویزیون. در مورد نقش تان کمی توضیح می دهید؟ حاجی محسن، معتمد روستاست که علاوه بر مردم روستای خودش از اطراف هم از او حرف شنوی دارند. حاجی محسن مقداری تمکن مالی دارد و در داستان این طور تعریف شده که او باید یک سری کارها را انجام دهد که یک زمین تبدیل به قبرستان شود تا پیرمردی در آن دفن شود... به نظرم روند ساخت آثار طنز در سینما به جایی رسیده که بعضا شاهد فیلم های ضعیف و مبتذلی هستیم که با عنوان طنز به خورد مخاطب داده می شوند. چرا سینما به این نقطه رسیده و خیلی از کارگردان ها هم اصرار بر ادامه این شیوه دارند؟ سینما هم مثل دیگر هنرها دستخوش فراز و نشیب هایی است. مثلا در ادبیات تمام شعرها قابل چاپ نیست یا این که تمام شعرهایی که چاپ می شوند لزوما خوب نیست. در تمام هنرها و مشاغل همین وضعیت است، هر ساخته ای خوب نمی شود و همان طور که کالای خوب داریم کالای بد هم داریم. منتها در سینما چون توجه روی آن زیاد است و اغلب مردم درباره آن نظر می دهند (که البته شاید هم حق داشته باشند، چون سینما برای مردم است) بیشتر مورد هجمه و نقد قرار می گیرد. فیلم های سخیف و مبتذل هم الان ساخته می شود و آنها هم بالاخره طرفداران خودش را دارد. اما در ناردون انگار شاهد اتفاق جدیدی هستیم که مخاطب نه تنها خسته از دیدن یک سری شوخی های کلامی سالن را ترک نمی کند که اتفاقا همراه با فیلم می خندد و لذت می برد! ببینید فیلم خوب یعنی نوشته خوب و نوشته خوب یعنی نویسنده خوب. پس اگر جایی فیلم بی مزه ای می بینید که بازیگر هر کاری می کند مخاطب خنده اش نمی گیرد یعنی فیلم از دست کارگردان به قول معروف در رفته. ناردون نوشته خوبی داشت و فریدون حسن پور هم بشدت بازیگران را کنترل می کرد. البته کلا شیوه کار حسن پور به این صورت است که بازیگران را کنترل می کند که چی بگو، کجا بگو، چطور بگو و... . در چنین فیلم هایی درست است که کار بازیگر سخت می شود، اما مسئولیت تمام خوب و بد شدن کار به عهده کارگردان است. اگر در ناردون مردم می خندند به خاطر این بوده که حسن پور وسواس و حساسیت بالایی سر کار داشت. شما معروف هستید به این که جلوی دوربین خیلی راحت بازی می کنید و اتفاقا همین مسأله باعث می شود مخاطب کاملا شما را باور کند. خودتان دلیلش را چه می دانید؟ یه کلام. چون هنر بازیگری ندارم و خودم را بازی می کنم. شما اهل بداهه گویی هم هستید؟ بشدت. البته در ناردون بداهه گویی خیلی کم بود، اما دیالوگ را مال خود کردن و بهتر ادا کردنش چیز دیگری است که در این فیلم زیاد اتفاق افتاد. بداهه گویی حضور ذهن بالایی می خواهد. این حضور ذهن از کجا می آید؟ بالاخره خصوصیاتی در هر فرد وجود دارد که نهادینه است از جمله بداهه گویی، خوشبینی، بذله گویی و ... . من کلا در زندگی شخصی هم همین طوری هستم. گفتم که اصلا من خودم را بازی می کنم. شما غیر از بازیگری کار دیگری هم انجام می دهید؟ من هیچ کار دیگری بلد نیستم. در واقع بازیگری را هم اصلا بلد نیستم. در کارنامه بازیگری تان کدام یک از کارها را نقطه عطف می دانید؟ من کلا در کارنامه ام هم کار حرفه ای و فاخر دارم، هم کار ضعیف و سطحی. نقطه عطف یا بهتر بگویم علاقه که زیاد دارم. در سینما ناردون ، خانه پدری ، زیر نور ماه ، پارادایس ، از کنار هم می گذریم و در تلویزیون روزگار قریب ، دوران سرکشی ، سه در چهار ، خوش نشین ها و... بهترین فیلمی که بتازگی در سینما تماشا کردید کدام فیلم بوده؟ من و امکان مینا را در جشنواره سال گذشته دیدم که خیلی دوست داشتم. ظاهرا الان هم اکران عمومی هستند. در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید؟ آرزوی سلامت و موفقیت برای همه مردم دارم و این که اگر بعضا کار ضعیفی از ما می بینند حلال کنند. درباره کارگردان فریدون حسن پور متولد 1340 در رامسر است. او فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست و فعالیت خود را سال 1365 با دستیاری کارگردان در فیلم شیر سنگی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد. او فیلم هایی چون تعطیلات تابستانی ، دارا و ندار ، من و زیبا و حالا ناردون را به عنوان کارگردان در کارنامه کاری خود دارد. خلاصه داستان ناردون آقاجون (با بازی سیروس گرجستانی) که پایش لب گور است به دنبال قبری برای خود است، اما روستای کناری که قبرستان دارد حاضر نیست میزبان اجساد روستای آقاجون و جسد او باشد. آقاجون کابوس های متعددی می بیند، به فکر حلالیت طلبیدن از عشق قدیمی خود می افتد و این ماجرا او را به سوی زندگی دوباره سوق می دهد ساناز قنبری ...
از افشاگری عجیب مهران غفوریان تا اقرار گلمکانی به محافظه کاری!
در ادامه با نقل خاطره ای ادامه داد: من مقید به گوش کردن حرف های کارگردان سر صحنه هستم. اما در یکی از فیلم ها یک بار کارگردان از من خواست یک سکانس کامل را برقصم و من قلبا دوست نداشتم. اما خیلی خوب رقصیدم اما شب که به خانه بازگشتم از شدت ناراحتی گریه کردم! غفوریان گفت: اگر فیلمنامه و قصه ایجاب می کرد که من آنجا برقصم اصلا ناراحت نمی شدم اما کارگردان صرفا برای پرکردن فیلم خود و جذابیت آن ...