سایر منابع:
سایر خبرها
فیلم های تازه ای که در راهند
در قالب یک یادداشت منتشر کرد، بالاخره از اواخر مهر ماه پس از فیلم ربوده شده در گروه سینمایی استقلال اکران خواهد شد. سیانور دومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی این کارگردان دارد. این اثر در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. در خلاصه داستان سیانور آمده است: پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از ...
زن قهرمان در هر حالتش برای من جذاب است!
فیلمم روی پرده می آید و دقیقاً بهمن 94 در جشنواره فجر این اتفاق افتاد و برای خودم خاطره حماسی است که با وجود تحصیل در رشته دیگر، 10 سال برای فیلم سازی فرصت خواستم و دقیقاً همان زمان به وعده ام عمل کردم. *با وجود کار کردن با فیلمسازان متعدد و حرفه ای در سینما، چرا عبدالرضا کاهانی را به عنوان مشاور خود انتخاب کردید؟ چقدر با سلیقه او در فیلم سازی همراه هستید؟ بیشترین تعداد فیلم ...
نویسندگان مهم دنیا چه عادت هایی دارند؟
می دارد. همه معلم های داستان نویسی به شاگردان شان می گویند درباره چیزی بنویسید که می دانید. البته این کاری ا ست که در وجه اول، درست به نظر می رسد اما سوال اینجاست که آدم تا چیزی را ننوشته از کجا بداند که آن چیز را می داند یا نه؟! حرف من این است که نوشتن همان دانستن است. شما فکر می کنید کافکا در مورد معاملات بیمه و این حرف ها خبره بود؟! بنابراین این جور حرف هایی که در کلاس های داستان نویسی می زنند ...
خوش شانس ها به اسکار می روند؟!
. امسال ایران برای رفتن به هشتاد و نهمین مراسم جایزه آکادمی اسکار دست پری دارد و فیلم هایی که پیش از این در جشنواره های خارجی مثل فیلم کن و... جایزه های مهمی دریافت کرده بودند، از جمله گزینه های خوش اقبال هستند. هرسال شورایی تشکیل می شود و هیأت انتخاب از بین فیلم های ایرانی، گزینه هایی که به استانداردهای جهانی و اعتبار بین المللی شدن نزدیک تر هستند را به عنوان گزینه های پیشنهادی به اسکار ...
فیلم های تازه ای که در راهند
منتشر کرد، بالاخره از اواخر مهر ماه پس از فیلم ربوده شده در گروه سینمایی استقلال اکران خواهد شد. سیانور دومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی این کارگردان دارد. این اثر در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. در خلاصه داستان سیانور آمده است: پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را می ...
کیهان نوشت: فروشنده یک فیلمنامه سردرگم و کسالت بار و تکراری است
(موریس پیالا) و ... و دهها فیلم دیگر که از نظر منتقدان و کارشناسان سینما و حتی بسیاری از مخاطبان، آثار ضعیفی تلقی شدند را فیلم های خوبی قلمداد می کردیم، زیرا جوایز اسکار و جشنواره هایی مانند کن را درو کردند!!! بنابر مثال های فوق و دهها مثال دیگر می توان نتیجه گرفت که وقتی حتی قضاوت مستقیم و غیرمستقیم شش هزار نفر اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا نتوانست نتایج قانع کننده ای را در طول 88 ...
زندگی خطرناک در میان دوستان نامطمئن
به مهر نباشد و بر زبان های دیگران نیز جاری شود. از آن قبیل اند کارلوس (مایکل شین) و همسر او (آندریا رایز یورو) که دائماً درباره تصاحب جواهر آلات الیزابت تیلور هنرپیشه سابق و فقید هالیوود حرف می زند. پس از 20 سال دوری در میان این دوستان نامطمئن، روزی داستانی از ادوارد به دست وی می رسد و آن هم 20 سال بعد از آخرین مرتبه صحبت شان در داستان جدید ادوارد، کاراکتر تونی (باز هم با بازی جیک ...
تولد دوباره مل گیبسون با ستیغ اره ای
برنده اسکار کاملا به حاشیه رانده شد. آن قدر که مجبور شد برای حضور در سینما به مشاوری کارگردانان چینی روی بیاورد و در پروژه های آسیایی شرکت کند. سکوت اول اما این اولین بار نبود که گیبسون به حاشیه رفته بود. سال 1995 بعد از اکران فیلم موفق شجاع دل مل گیبسون در مصاحبه با یکی از مجلات پر فروش آمریکایی بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات وقت ایالات متحده را یک نان به نرخ روز خور سطح ...
درون منوچهر آذری را ببینید
برای حمید عاملی بود که طرفداران زیادی داشت. مرتضی احمدی در این زمینه خیلی کار کرده بود. من با فرهنگ مهرپرور هم خیلی کار کردم. مهین نثری هم همین طور که در حال حاضر در رادیو است. خاطره های منوچهر آذری با فرهنگ مهرپرور آذری درباره ی خاطره هایش با فرهنگ مهرپرور می گوید: در مدرسه در جشن ها و اعیاد خیلی نمایش بازی می کردیم، نمایش های تاریخی، کمدی بازی می کردیم، آن سال ها جشنواره هایی ...
صحبت های خواندنی پیرمرد متجاوز به ترانه علیدوستی در فروشنده!
دیده و برای این نقش در نظر گرفته است؛ سجادی حسینی بستن قرارداد برای فروشنده را این طور توصیف می کند: هفته ای دو سه بار ملاقات داشتیم، مدتی صحبت می کردیم، فیلمنامه را می خواندم و بالاخره همای سعادت بر شانه ما نشست. مثل فیلم های قبلی فرهادی که بازیگران جلسات تمرین های بسیاری را از سر می گذرانند، سجادی حسینی درباره میزان تمرین برای این نقش نیز این طور توضیح می دهد: خیلی زیاد تمرین داشتیم ...
جدیدترین اخبار تصاویر غافل گیرکننده از کیارستمی در ونیز
و انتظار می رود با تغییراتی در سایر جشنواره های مهم سال جدید میلادی نیز به نمایش گذاشته شود. در این فیلم که هیچ مصاحبه ای در آن وجود ندارد از ویدئوهای اختصاصی صمدیان از زندگی و حرفه کیارستمی استفاده شده است تا هنرمندی مستعد و مردی استثنائی توصیف شود که زندگی را با تمام لذت در آغوش کشیده بود. مخاطبانی که پیش از تماشای این مستند در انتظار آشکار سازی های روانشانشناختی از شخصیت کیارستمی ...
بی اعتنایی کارتل های سینمایی به داوودنژاد مجارستان!
واری هم کم نبودند فیلم هایی که پیش تر در جشنواره هایی چون کن 2016 مورد توجه داوران یا منتقدان قرار گرفته بودند. آیا صنعت سینمایی که به چرخش پول بسیار تکیه دارد، به این فیلم بی اعتنایی می کند، چون فکر می کند در قاعده های آن نگنجیده است؟ این درحالی است که یکی از دلایل دیده و برجسته شدن فیلمسازانی چون عباس کیارستمی در چند سال گذشته، این بوده که در برابر سینمای پرهزینه ی هالیوودی نشان دادند که ...
زیر پوست بازار ترجمه کتاب/ سود نبود کپی رایت در جیب پخته خوارها!
دسترسی ندارم. بعد از 2 یا 3 سال که این برنامه ها را شروع کرده اند، تازه دارد به یک جاهایی می رسد و در خیابان، اتوبوس و قطار می بینید که مردم کتاب به دست گرفته اند و دارند به سمت مطالعه بر می گردند. امرایی: بگذارید یک پرانتز میان صحبت شما باز کنم. در رومانی اگر هنگام ورود به اتوبوس و وسیله نقلیه عمومی کتاب در دست شما باشد، از شما پول نمی گیرند یا هزینه را به طور کامل نمی گیرند. ...
نگاهی اجمالی به ساختار فیلم "فروشنده"
مضاف بر آن این بار امنیت هم از اهل خانه سلب شده و شرایط زندگی شان را متشنج و ملتهب کرده است. خانه جدید هم به واسطه ساکن قبلی اش که زنی بدنام بوده نه تنها نتوانست اوضاع را بهتر کند بلکه باعث شد رعنا به عنوان ساکن جدید آن مورد تعرض و تجاوز نیز قرار بگیرد و حس ترس از تجاوزی دوباره ، فضای خانه اش را برای او جهنم سازد. حس نا امنی رعنا درخانه خودش به حدی است که نمی تواند به تنهایی در خانه بماند ...
برانکو: همه داریم به خاطر تیم ملی می لرزیم
؟ - بله، آنها روز به روز بهتر می شوند اما این راحت نیست که تا به ایران رسیدی خودت را هماهنگ کنی. این بازیکنان رفته رفته به فرم مطلوب می رسند. * می رسیم به موضوع تیم ملی که شما تماشاگر بازی آخر آن در برابر قطر بودید؛ کمتر کسی انتظار داشت که کی روش بعد از آن بازی شما را مورد خطاب قرار دهد؛ البته غیر مستقیم! - من نمی دانم ایشان چه صحبت هایی کرده است و دنبالش هم نیستم ...
نگاهی به فیلم های اکران شده در اصفهان/ نکاتی درباره لانتوری، فروشنده و من
تابناک اصفهان - تحریریه : در بین سینماها اصطلاحی هست به نام فیلم دهان به دهان، یعنی مخاطب فیلم را ببینید و به بقیه پیشنهاد کند دیدن آن را؛ حالا اینجا قرار است به قسمت دهان به دهان فیلم های روی پرده اصفهان برویم و به حاشیه نویسی درباره آن ها بپردازیم. فروشنده اصغر فرهادی (کارگردان) - درباره "فروشنده" اینگونه آمده که به زندگی زن و شوهری می پردازد که در حال بازی در نمایش مرگ ...
صادقی: با تقلید و بازنویسی و اقتباس راه به جایی نمی بریم
قطب الدین صادقی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- علی نامجو: جریان نمایشنامه نویسی در ایران به شیوه امروزی، از دوره قاجار و با نوشته های میرزا آقا تبریزی و میرزا فتحعلی آخوندزاده آغاز شد. با این توضیح، از آن تاریخ تا امروز اکثر اجراهای جدی و به یادماندنی تئاتر در ایران مربوط به آثاری است که از زبان های دیگر به فارسی ترجمه شده اند. ایبنا برای بررسی وضعیت و چالش های موجود در جریان نمایشنامه نویسی به ویژه آثار تألیفی، پرونده ای را گشوده و در آن به سراغ فعالان عرصه نمایش رفته ...
درباره 99 خانه ، فیلم یک ایرانی-آمریکایی
مشهور سینمای مستقل آمریکا یعنی ساندنس به نمایش درآمد و مورد ستایش قرار گرفت. دومین فیلم بحرانی با عنوان خرده فروشی نام او را به عنوان یک فیلمساز جوان و آینده دار مطرح کرد. راجر ایبرت منتقد بزرگ سینما خرده فروشی را رد رده ششم بهترین فیلم های دهه اول قرن بیست و یکم قرار داد و بحرانی را به عنوان فیلمساز بزرگ دهه آینده معرفی کرد. خرده فروشی نخستین بار در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن و سپس ...
داستان تحت تعقیب ترین مرد دنیا
لوتر کینگ جونیور بسازد اما فیلم "سلما" با تحسین منتقدان ساخته شد. سپس فیلم قتل عام "مای لای" ساخته شد. مریل لینچ حامی مالی شد، قرار بود بروس ویلیس در فیلم بازی کند و استون برای فیلم برداری یک دهکده کامل در تایلند ساخت. اوضاع خراب اقتصادی در سال 2008 تامین بودجه فیلم را با مشکل روبرو کرد. استون گفت: "این زخم ها به وجود می آیند و از بین نمی روند." بنابراین استون شک و تردید داشت. اما این ...
پاپ، به عنوان یک جوان خودشیفته آمریکایی، که مدام سیگار می کشد/ دو اپیسود از سریال HBO به کارگردانی ...
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر بریتانیایی هالیوود در سریال پاپ جوان به کارگردانی پائولو سورنتینو نقش یک آمریکایی به نام لنی بلاردو را بازی می کند که با وجود بزرگ شدن در محیط یتیم خانه در سلسله مراتب کلیسای کاتولیک به بالاترین مقام می رسد. نمایش دو قسمت نخست این سریال در جشنواره فیلم ونیز با تحسین منتقدان روبه رو شد، اما مسیحیان کاتولیک در سراسر جهان احتمالاً به اندازه منتقدان از ...
خودم را از مخاطب پنهان نمی کنم
مخاطبان سینما اولین بار حضور حرفه ای پورعرب را در فیلم عروس مشاهده کردند. این بازیگر به همراه نیکی کریمی به عنوان چهره های اول و اصلی این فیلم توانستند مخاطبان زیادی را به سینماها بکشانند. پورعرب به مرور زمان تلاش کرد با انتخاب های گزیده نقش های متفاوت تری را تجربه کند. او که حالا میانسالی را با کوله باری از تجربه پشت سر می گذارد، معتقد است این روزهایش را بیشتر از جوانی دوست دارد، چراکه در جوانی مرتب سر کارهای مختلف بوده و گذر روزهای عمر را خیلی متوجه نشده است، اما این روزها بهتر میانسالی را درک می کند. این بازیگر کهنه کار، این روزها مشغول بازی در سریال روزهای بی قراری است و همین بهانه ای برای گفت وگوی ما با او شد. این روزها مشغول بازی در سریال تلویزیونی روزهای بی قراری به کارگردانی کاظم معصومی هستید. با توجه به این که در تلویزیون گزیده کار هستید، این نقش برایتان چه ویژگی هایی داشت که شما را برای پذیرش بازی قلقلک داد؟ وقتی برای بازی در این سریال با من تماس گرفتند، اولین سوالم این بود که چه کسانی در این اثر هستند؟ من و معصومی از دوران کودکی با هم دوست بودیم. درس خواندیم، سربازی رفتیم و همکاری داشتیم. اولین فعالیت من و او نمایش نظاره بر شب سال 61 بود. سال 1364 هم دستیار او در فیلم سینمایی دزد و نویسنده بودم. با آقای شریفی هم در فیلم قاصدک آشنا شدم. او تهیه کننده پرتلاشی است. در این سریال دوستی هایمان را خرج می کنیم. از سوی دیگر، قصه سریال روزهای بی قراری را دوست داشتم. این سریال قصه نویی دارد و از زاویه ای متفاوت به آسیب های اجتماعی همچون اشتغال جوانان و بزهکاری می پردازد. همه این موارد باعث شد تا بازی در سریال روزهای بی قراری را بپذیرم. درباره نقش تان در این سریال بگویید؟ در سریال روزهای بی قراری نقش بزرگ تری را بازی می کنم که بین جوانان است و سعی دارد موقعیت های خوب اشتغال برای آنها فراهم کند. نقش یک دایی را به عهده دارم که مثل همه دایی ها مهربان و دوست داشتنی است. این نقش را دوست دارم، چون خودم هم دایی ای داشتم که ثروتمند نبود، اما همیشه از جان و دل مایه می گذاشت. در مجموع داستان سریال روزهای بی قراری پیرامون خانواده و کشمکش های اجتماعی است. به نظرم سریال روزهای بی قراری مردم را بی قرار می کند و آنها را به فکر وامی دارد که نسبت به جامعه و آسیب های اجتماعی حساسیت داشته و بدانند چگونه رفتار کنند. خوشحالم که دوستانم آقایان معصومی و شریفی این سریال را می سازند. مطمئن هستم مردم از تماشای قصه این سریال لذت می برند، چراکه نگاه خاصی به آسیب های اجتماعی دارد. چرا در تلویزیون گزیده بازی می کنید، علاقه مند نیستید مخاطب شما را بیشتر ببیند؟ مخاطب مهره اصلی است. نبودن مخاطب یعنی نبودن ما. ما خودمان را از مخاطب پنهان نمی کنیم، بلکه از قصه های بد پرهیز می کنیم. من در تلویزیون کمتر بودم و بیشتر در سینما فعالیت کردم. در تلویزیون، کار کارگردانانی را پذیرفتم که دوستشان داشتم و علاقه مند بودم با آنها همکاری کنم. ما باید مراقب باشیم مخاطب را از دست ندهیم. باید نیروهای متخصص کار کنند، چراکه امروز شاهدیم شبکه های ماهواره ای هنرمندان را صید می کند. بنابراین باید به کیفیت کارهایی که تولید می کنیم، توجه ویژه نشان دهیم. بعد از پخش سریال مسافر و بازی خوبتان در این اثر، مخاطب انتظار داشت شما را بیشتر در تلویزیون ببیند؟ من اعتقاد دارم نباید روند کار ما به سمت کلیشه شدن پیش برود. مخاطب حق دارد ما را ببیند، اما به چه قیمتی؟ این مساله مهم است و نباید به آن بی توجه باشیم. هنرمند برای همه مردم است. اگر همزمان دو کار خوب پیشنهاد شود که یکی تلویزیونی باشد و آن یکی سینمایی، کدام یک را انتخاب می کنید؟ قصه هر کدام از کارها را که دوست داشته باشم، می پذیرم. یعنی رسانه برایتان تفاوت ندارد؟ نه، قصه برایم بیشتر اهمیت دارد. وقتی قصه خوب باشد، می توان انتظار یک کار خوب را داشت. با توجه به این که در میانسالی به سر می برید، علاقه مند هستید چه نقش هایی به شما پیشنهاد شود؟ دوست داشتن من اهمیت ندارد، چون بازیگر انتخاب می شود، اما در مجموع میانسالی ام نسبت به روزهای جوانی برایم رضایت بخش تر است. راستش روزهای جوانی را متوجه نشدم که چگونه گذشت. چرا؟ چون مرتب درگیر کار بودم، ولی میانسالی را بیشتر درک می کنم. به نظرتان در دوره میانسالی هم می توان نقش اول بازی کرد؟ بله، حتما این اتفاق می افتد. به عنوان مثال در فیلم گاو، عزت الله انتظامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی بازی کردند. همه نقش اول بودند و دیده شدند. باید تاکید کنم که من میانسالی ام را دوست دارم، چراکه رسیدن به این مقطع روی رفتار و برخورد اجتماعی ام تاثیر گذاشته است. من با بازی در فیلم سایه های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی میانسالی را تجربه کردم. شما چهار سال به دلیل بیماری کار نکردید و دوباره فعالیتتان را آغاز کردید. برایتان سخت نبود که این مدت فاصله میان بازی هایتان افتاد؟ الان که فعالیتم را بعد از چهار سال دوباره شروع کردم، احساس می کنم روابط آدم ها و ارتباطاتشان نسبت به چهار سال قبل خیلی تغییر کرده است. نمی گویم بد شده، اما من نسبت به این روابط غریبه هستم. آیا در میان جوانان این دوره استعدادهای خوب می بینید؟ بله در سریال شهرزاد شاهد چند بازی خوب بودیم. زمانی تعداد بازیگران خوب محدود بود. به عنوان ...
یک اتفاق تازه و مبارک در تلویزیون
چرخ فلک همچنین به دلیل حضور کارگردان های سینمایی اش هم حائز اهمیت بود. چهره هایی که در سینما پرسابقه هستند حالا برایشان حضور در تلویزیون تجربه ای جدید است. جام جم با بهانه اتمام پخش این مجموعه به سراغ منتقدان و کارشناسان رفته و نظرشان را درخصوص ساختار کار و ارزیابی این اتفاقات تازه در سیما جویا شده است. توجه به درون مایه ای واحد احمد طالبی نژاد، نویسنده و منتقد رویکرد جدید صدا و سیما در ساخت هر چه بیشتر مجموعه های نمایشی اپیزودیک را امری مثبت تلقی می کند و به جام جم می گوید: ساخت مجموعه های اپیزودیک و با ساختارهای سینمایی در تلویزیون اتفاق جدیدی نیست و حتی در سطح جهان هم مجموعه هایی چون ماموریت غیرممکن: بالاتر از خطر را به یاد داریم که بیش از ده، دوازده کارگردان داشت و برای مدت طولانی به روی آنتن می رفت. لذا به نظر من این رویکردی که در مجموعه هایی چون چرخ فلک در پیش گرفته شده خوب است؛ هر چند باید این قضیه را هم مد نظر داشت که لازم است درون مایه کلی این اپیزودها در نهایت در مسیری مشترک باشند تا انسجام کار محفوظ بماند. طالبی نژاد با اشاره به ترس برخی کارگردانان مبنی بر این قضیه که اپیزودیک بودن کار ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز مخاطبان و همراهی نکردن آنها با اثر شود، این نکته را هم خاطر نشان می کند که: سریال با خودش عادت را به همراه می آورد. مخاطب عادی تلویزیون بعد از دو سه قسمت تماشای کار به این قضیه خو می گیرد که قصه را دنبال کند و کنجکاو است که بداند داستان در نهایت چطور می شود و به چه سرانجامی می رسد. خب به نظر می رسد که ما در مجموعه های اپیزودیک از توجه ویژه مخاطب بی بهره می مانیم و تماشاگر تا بخواهد به شخصیت ها عادت کند و به آنها نزدیک شود، بعد از دو سه قسمت کار تمام می شود و به سراغ داستان دیگری می رود. لذا نگه داشتن مخاطبان برای کارگردان به امر سخت تری تبدیل می شود. سلیقه در حال تغییر مخاطبان سحر عصر آزاد، روزنامه نگار و منتقد هم رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک را در سیما از دیدگاهی دیگر مورد بررسی قرار می دهد. او می گوید: رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک با توجه به تغییراتی که در ساختار مجموعه سازی در همه جای جهان به وجود آمده، اتفاق خوبی است و اتفاقا این روزها مخاطبان هم استقبال خوبی از این مجموعه ها به عمل می آورند. مهم ترین ضابطه ساخت این آثار هم این است که برخلاف مجموعه های کلاسیک و سنتی که داستانی ثابت و در مسیری کلی را دنبال می کنند، مجموعه های اپیزودیک داستانی متفاوت تر دارند و می توانند منجر به جلب نظر طیف وسیع تری از مخاطبان با سلایق گوناگون شوند. اما در عمل باید دید که این مجموعه ها چه تاثیراتی را به روی مخاطبان می گذارند و آیا به لحاظ کیفیت هم قدمی رو به جلو محسوب می شوند یا نه. این منتقد و فیلمنامه نویس ادامه می دهد: تفکر سنتی و البته غلطی که از گذشته وجود دارد و در ذهن بسیاری از کارگردانان و مجموعه سازان شکل گرفته این است که همواره سلیقه مخاطبان را امری ثابت و غیرقابل تغییر در نظر می گیرند و فکر می کنند که تا ابد باید مثل زمان های گذشته مجموعه سازی کنیم و در همان قالب ها بمانیم. در صورتی که من برایتان مجموعه موفقی چون باران عشق را مثال می زنم که در اوایل دهه 80 از شبکه تهران روی آنتن می رفت و چند کارگردان مختلف و البته تا پیش از آن زمان سینمایی، مثل احمد امینی از سازندگانش بودند. این مجموعه هم در آن زمان با این که کار متفاوتی محسوب می شد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و این ساختار جدید مورد توجه قرار گرفت. فکر می کنم لازم است که در ساخت مجموعه های جدید هم از ترس ها و نگرانی هایمان فاصله بگیریم و این نکته را مورد توجه قرار دهیم که سلیقه مخاطبان هر روز در حال تغییر است و در این زمینه، چرخ فلک گامی جدید و رو به جلو به حساب می آید. تغییراتی روش مند و هدف دار یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: ساخت مجموعه هایی با رویکردهای جدید و نگاه های تازه، مشابه اتفاقی که در چرخ فلک شاهدش بودیم، اتفاق خوب و رو به جلویی در همه جای جهان تلقی می شود. منتهی شرط اصلی این است که این تغییرات روش مند و هدف دار باشند و این طور نباشد که صرفا از روی سلیقه تصمیمات مان را بگیریم. رضا درستکار یادآور می شود: باید حواسمان باشد که هدف اصلی از ساخت هر مجموعه ای جلب نظر مخاطبان و ارتقای سطح فرهنگشان است؛ در کنار آن عنصر سرگرم کنندگی را هم داریم که باز از دیگر وظایف یک رسانه است. چرخ فلک اثری خوب و قابل دفاع است و حرکتی نو محسوب می شود، اما اگر قرار باشد امروز ناگهان تصمیم بگیریم که ساختار همه مجموعه ها را به اپیزودیک و قسمتی بودن تغییر بدهیم و فردا دوباره به مجموعه های داستانی و یک خطی برگردیم خیلی خوب نیست و به نظرم لازم است برنامه ریزی های درازمدتی در این زمینه صورت بگیرد. در همه چیز میانه روی و پیدا کردن نقطه تعادل مهم است و باید مورد توجه بیشتر برنامه سازان باشد. درستکار همچنین به تحسین تیم کارگردانی چرخ فلک پرداخته و ورود و فعالیت این افراد را در قالب تازه تلویزیون امری مثبت و حرکتی رو به جلو قلمداد می کند. درستکار تصریح می کند: این اتفاق حرکتی خوب و ارزنده است و من از این بابت خوشحالم؛ چون به هر حال سینما نگاهی حرفه ای تر را می طلبد. فردی که در حوزه سینما کار می کند، در یک نظام عرضه و تقاضا بارها محک می خورد و سلیقه و نیاز مخاطبان را به دست می آورد. لازم است از ورود چهره ها و استعدادهایشان به تلویزیون حمایت کنیم که این قضیه هم خود به نوعی برنامه ریزی احتیاج دارد. پیشنهاد من این است که تلویزیون فرصت همکاری با این افراد را غنیمت بشمارد و با توجه به افکار عمومی و نیاز مخاطبان و موضوعاتی که دلشان می خواهد در ساخت مجموعه ها مورد توجه قرار گیرند، از حضور هر چه بیشتر کارگردانان با نگاه ...
زنده باد تجاوز!
دقیقه ای خود چیز بیشتری از دو شخصیت اصلی فیلمش به ما نمی دهد! تکلیف بقیه شخصیت های فرعی هم که مشخص است. فروشنده ظاهراً درباره تجاوز است. رعنا که در خانه جدیدشان دارد استحمام می کند مورد تجاوز قرار می گیرد. خانه ای که بعدتر معلوم می شود در آن زن بدکاره ای زندگی می کند. و کسی که به رعنا تجاوز کرده در واقع یکی از مشتری های آن زن است. جدای از اینکه 20 دقیقه قبل از این اتفاق هیچ کارکرد دراماتیک و ...
معصومه رامهرمزی و خاطرات خودنوشت یکشنبه آخر
یک داستان نیست، بلکه خاطرات یک زن رزمنده است که شاهد مرگ پدر در دوران نوجوانی بوده و مرارت های فراوانی را متحمل شده است. معصومه رامهرمزی دراین داستان، روایتی از جنگ و شهادت برادرش را به تصویر می کشد که به گفته وی سخت ترین بخش نگارش کتاب، توصیف لحظه شهادت برادرام بود. با او در مورد کتابش که کتاب برگزیده نهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس نیز شده است، گفت وگویی انجام داده ایم که از ...
دلیل موفقیت زوج ویشکا آسایش و رضا عطاران؟!
دو با یکدیگر، به خصوص در سکانس هایی که آن ها بعد از سال ها همدیگر را می بینند و همین دیدار منجر به ازدواجشان می شود، جزء سکانس های خوب و بامزه فیلم است. گریم متفاوت هر دو در این فیلم هم جزء ویژگی های خاص نقش شان در نهنگ عنبر است. این فیلم برای اکران با موانع بسیاری رو به رو شد اما سرانجام به نمایش درآمد و گیشه خیلی خوبی هم داشت. 1394 دراکولا؛ رضا عطاران نوع همکاری ...
ماهواره و سبک زندگی
مقدمه تماشای شبکه های ماهواره ای از شیوه های جدیدِ گذرانِ اوقات فراغت برای افراد و خانواده ها است. این شبکه ها از ویژگی ها، جذابیت ها و تنوع بسیاری برخوردارند و مخاطب آن ها روز به روز در حال گسترش است. این وسیله جدیدِ ارتباطی با توجه به توانایی خود در جهت کسب اخبار و ارسال پیام و تصویر به نقاط دوردست، زمینه های مخابراتی ارسال برنامه های رادیو تلویزیون، پیش بینی آب و هوا و تغییرات جوی و مداخله در امور نظامی و جاسوسی و ابعاد تجاری آن یا فروش عکس های ماهواره ای، اهمیت این محصول ساخته انسان و استفاده از آن را مضاعف کرده است. [1] در تعریف م ...
برانکو: قلعه نویی واقعا آقا است!
طرفداری کنم از تیم ملی ایران. من خودم 5 سال در تیم ملی ایران مربی بودم.شاید نیاز به یادآوری باشد که تیم ملی ایران تحت رهبری من در سال 2005 در رتبه 15 جهان قرار گرفت. ما قهرمان بوسان شدیم. سوم آسیا شدیم. به جام جهانی رفتیم و چند بار هم قهرمان غرب آسیا شدیم پس نمی توانم نسبت به این تیم بی تفاوت باشم. علاقه دارم که بدانم این تیم چه می کند. من و کادرم رفتیم استادیوم آزادی تا هم به عنوان یک شخص حقیقی و هم ...
کانلت هیل در جزیره وحشت
به گزارش جام جم آنلاین ، کلید فیلم برداری این محصول مستقل و کم خرج سینما، امروز در لوکیشن های شهراسکاتلند زده می شود. داستان فیلم در باره سه دریانورد است که از زندگی شهری دور شده و سر از یک جزیره دورافتاده درمی آورند. این داستان در سال 1856 اتفاق می افتد و حال و هوایی ماورا طبیعی دارد. کشتی شکسته دریانوردان، در یک محل عجیب و غریب به گل می نشیند. در این جزیره دورافتاده، فقط چهار نفر زندگی می کنند. گورستانی که دریانوردان پیدا می کنند، باعث ترس و وحشت شان می شود. به دنبال این موضوع است که این سه دریانورد، تلاش خود برای فرار از جزیره و بازگشت به محل اصلی زندگی شان را آغاز می کنند. به نوشته هالیوود ریپورتر، کانلت هیل در نقش یکی از سه دریانورد ظاهر می شود، که رهبری شان برای فرار از جزیره را به عهده می گیرد. کار نگارش فیلم نامه جزیره را تیم دو نفره متیو باتلر و فیز جینجر انجام داده اند. این دو امر کارگردانی فیلم را هم به عهده دارند. این محصول مستقل سینمای انگلستان با هزینه ای 10 میلیون دلاری تولید و برای بهار سال آینده میلادی، آماده نمایش می شود. کانلت هیل در مجموعه تاریخی بازی تاج و تخت شبکه اچ بی او، در نقش کاراکتر لرد واروس بازی می کند. ...
چگونه جلوی یک تروریست را بگیریم؟
اختصاصی" ایجاد شد که افراط گرایان از دیگر زندانی ها جدا شوند. بااین حال، گزارش سال 2015 به این نتیجه رسید که برای افرادی که از مناطق جنگی به فرانسه بازمی گردند، "حبس روش درمان نیست" . نمی توان گفت برای افرادی که سعی به ترک کشور کرده اند نیز این تنها راه حل است. در اواخر ماه ژوئیه، عادل کرمیچ 19 ساله به عنوان یکی از مهاجمان در حمله به یک کلیسای کاتولیک در شهر سنت اتین دو رووره در نرماندی ...
هاشم زاده: فیلم محمد کولاژهای کوتاه و بدون ارتباط/ میرباقری: در سینمای مجیدی درام وجود ندارد
مجیدی (شاعرانگی) همیشه وجود داشت. ممکن بود هزار پیشنهاد تاریخی که جنبه درام داشته باشد به ایشان پیشنهاد شده باشد اما چون یک نگاه ثابت و نگاهی که متکی بر لحظات مکاشفه مجیدی نسبت به این شخصیت بزرگوار بوده، مورد پذیرش قرار نمی گرفت. وقتی مجید لحظه لحظه فیلمنامه را قصد داشت تصویر کند می دید که همزمانی می کند با شخصیتی که 1400 سال پیش زندگی می کرده و آن حس خودش را به تصویر کشید. وقتی با کارگردانی با این ...