سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی متفاوت به پدیده دیوار مهربانی
مشهد - در روزنامه ایران نوشته است: در سال های اخیر گاه و بی گاه حرکت های نیکوکارانه خودجوش و جمعی شکل گرفته که گاه انعکاس رسانه ای گسترده ای نیز بویژه در شبکه های اجتماعی یافته است؛ از جمله حرکت هایی نظیر دیوار مهربانی یا یخچال مهربانی و ... اقدام هایی از این دست توجه فراوانی جلب می کند، اگرچه از سوی بعضی با نقد نیز مواجه می شود. نفس توجه عموم به چنین اقدام هایی و استقبال از آن، نشانه ...
خندوانه بازار کتاب را به هم ریخت
آثاری هستند که این روزها تبلیغ در رسانه ملی پیرامون آنها افزایش یافته است، طرحی که سرانه مطالعه را هدف قرار داده است. گردان قاطرچی ها، دیدم که جانم می رود، میشکنم در شکن زلف یار، تن تن و سندباد و من دیگر ما از جمله آثار دیگر پرفروش این هفته شمرده می شوند. ردیف عنوان نویسنده نویسنده اول محمد میرکیانی نویسنده دوم محسن عباسی ولدی، حمید داوود آبادی ...
تیم چوگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قهرمان جام گابریک شد
که دو تیم در یک بازی نفس گیر و پر حادثه دیدار حساسی را بر گزار کردند و در نتیجه ، تیم نزاجا 6 بر 4 پیروز میدان شد و جام گابری را تصاحب کرد داوران سوار امیر علی عبیدی و اعظم حیات نون و داوران نشسته و ناظر خانم کتایون جلایی و بهرام جهانبانی بودند. از نکات جالب توجه این دوره از رقابت ها می توان به پرشتاب بودن آن اشاره نمود که به دلیل بالا بودن هندیکاپ بازی ها و به کارگیری ...
دستمزد محمدرضا گلزار, مهناز افشار و بازیگران سریال عاشقانه از کجا تامین می شود؟
. همین که عاشقانه یکباره خبری شد و هر خبری که از آن منتشر می شود مورد توجه همه قرار می گیرد به این خاطر است که نزدیک 6 ماه به دنبال کارهای اولیه و تامین بودجه بودیم و وقتی همه چیز آماده و مهیا شد تصمیم به رسانه ای شدن آن گرفتیم. وی بیان کرد: خوشبختانه کسانی که در این سریال ایفای نقش خواهند کرد غالبا یا از دوستان من یا منوچهر هادی هستند و ما مشکلی در ایجاد ارتباط گرفتن و هماهنگی با آنها ...
گزارش نشست شب درخشش قرآن مجید در مغرب زمین/عرضه اسلام شیعی به غرب
حضور شخصی قرار گرفته است که علم و حکمت را از مرحله فکر به مقام عمل رسانیده و آنچه می گوید چشیده و پیموده است. در کوچه های تنگ و خاکی و در عین حال پرلطف (درکه) در مراجعت از محضر استاد، فورا طرح نگارش یک سلسله کتاب در باره شیعه برای مردم مغرب زمین توسط علامه طباطبائی و با همکاری این جانب، مطرح گردید و چندی بعد برنامه کار پی ریزی شد و استاد بزرگوار در عرض سه سال بعد، دو اثر پر ارزش که یکی کتاب فعلی ...
جای روحانی بودم برجام را در اقتصاد برجسته نمی کردم/ بهتر از این می شد مذاکره کرد
عبور کرده انجام داده و تمام شده و ممکن است از کسی که این کار را کرده است متشکر هم باشند، اما از حالا به بعد دغدغه شان به دست آوردن نتایجی از آن اتفاق است. فراموش نکنیم برجام شرط کافی برای اصلاح کشور نبود، بلکه شرط لازم بود. یعنی چه؟ فرض کنید می خواهید به کشور دوری سفر کنید. شرط لازمش این است که با وسیله نقلیه ای مثل اتومبیل یا هواپیما بروید، ولی شرط کافی نیست، چون ویزا، پول و کلی چیزهای دیگر می ...
ادعای ارسال نامه جدید به ایران از سوی امریکا/ مجادله یک جانباز با احمدی نژاد
...، واشنگتن و مسکو در سطح کارشناسی شده است. درخواست امریکا برای مذاکره بر سر یمن بدون حضور عربستان سعودی نشان می دهد که واشنگتن درصدد است راهی برای پایان دادن به جنگ پیدا کند. بیش از 18ماه از آغاز عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن می گذرد اما این کشور نه تنها به هیچ دستاورد مشخصی دست نیافته است بلکه شاهد حملات گسترده نیروهای یمنی علیه مناطق جنوبی خود است. روزنامه کیهان نیز در یادداشتی به ...
سیاه نمایی و سفیدنمایی مطلق بسترساز سوء استفاده دشمن
زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان قسم خورده ملت ایران فراهم می سازد، سیاه نمایی و سفیدنمایی مطلق در عملکرد دولتهاست که در عرصه رسانه اعم از رسانه آشکار (جرائد و مطبوعات) و پنهان و مرموز (شبکه های مجازی) و به ویژه رسانه های وابسته به امپریالیسم خبری و جبهه استکبار همچون ماهواره ها و سایتهای ضدانقلاب انعکاس می یابد. تحرکات مرموز بیگانگان، ضدانقلاب و ائتلاف پنهان و آشکار عوامل استکبار یعنی ...
جرات نمی کردند به من پیشنهاد ملک بدهند
دیگر زیست محیطی است که مفهوم آن تبخیر بیشتر و از دست دادن آب بیشتر است. همه این عوامل کنار هم باعث شده بیابان زایی در کشور افزایش یابد، رودخانه ها و سفره های آب زیرزمینی یکی یکی خشک شوند و در نهایت نشانگر نهایی که خشک شدن تالاب هاست. حال برای حل مشکل باید به صورت ریشه ای پرداخت. دنیا می گوید خود را با تغییر اقلیم سازگار کنید یعنی کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم شود. امروز کشورهایی که شرایط ...
ضرورت شناخت غرب و مدرنیته به عنوان نماد پیچیدگی جبهه باطل
زدایی و جایگزین کردن عقلانیت خود بنیاد به جای آن. 2- به دست گرفتن مدیریت قدرت، اطلاع و ثروت برای جهانی شدن. 3- ایجاد موازنه یک سویه به نفع قدرت های مسلط برای تضمین بقاء مجموع این حرکت در موج جهانی خود منجر به تولید سه پدیده مهم امپراطوری های سیاسی، امپراطوری های فرهنگی و شرکت های بزرگ اقتصادی شده است. این سه پدیده در غرب برای مدیریت جهانی و تحقق برنامه عینی این تمدن ارائه شده ...
نشان ندادن تصویرم تبلیغاتی نیست/ اهل خودنمایی نیستم
سختی را سپری کردیم و من برای رسیدن به کارها شب های زیادی بی خوابی کشیدم، اما خوشبختانه همه برنامه ها به ترتیبی که پیش بینی شده بود انجام گرفت و ما می توانیم روزهای 29 شهریور و 3 مهر در خدمت تماشاگران باشیم. عباسی در معرفی گروه اجرایی کنسرت هم توضیح داد: ارکستری که برای این کنسرت در نظر گرفتیم، یک ارکستر نیمه پاپ-نیمه راک است و بر همین اساس در تلاشیم آهنگ های متفاوتی برای مخاطب اجرا کنیم ...
آقای احمدی نژاد منابع یارانه 250هزارتومانی را از کجا تأمین می کنید؟
...، هنوز با کسری حدود شش هزارمیلیارد تومانی روبه رو است. درحالی که طبق برنامه طرح هدفمندی، قرار بوده در سال قبل، 70درصد بودجه به صورت نقدی پرداخت شود؛ اما عملا 108درصد پرداخت شده است6. حال اگر مبنا را بر پایه درآمد تخمینی از طرح هدفمندی یارانه ها از سوی آقای میدری حدود 30هزارمیلیارد تومان قرار دهیم؛ برای پرداخت یارانه نقدی 250هزارتومانی آقای احمدی نژاد با کسری بودجه 21هزارمیلیاردتومانی (21000 ...
سحر زکریا: بلد نیستم جوک تعریف کنم!
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برنامه دورهمی شب گذشته با موضوع حسادت به روی آنتن شبکه نسیم رفت و آیتم نمایشی خود را هم به این موضوع اختصاص داد. در ادامه برنامه مهران مدیری از سحر زکریا به عنوان مهمان خود دعوت کرد. سحر زکریا در پاسخ به سوال ابتدایی مدیری درباره ورزش مورد علاقه اش گفت: کیک بوکسینگ ورزش مورد علاقه ام است؛ چرا که همه خشم آدم را خالی می کند. ...
اولین بازیگری هستم که در تلویزیون نقش طنز پلیس بازی کردم
به گزارش جام جم ، یکی از این بازیگران، مجید شهریاری است که بازیگری را ازسال 68 با بازی در تئاترهای آزاد و در ادامه در آثاری مثل اخراجی ها، رسوایی، پله آخر، معراجی ها، باغ سرهنگ، متهم گریخت، خانه به دوش، سه درچهار، سه دونگ سه دونگ و ترش و شیرین، شش و بش، پنجاه کیلو آلبالو و ساختمان پزشکان حضور داشته است. شهریاری توانایی بازی در قالب هر نوع نقشی اعم از دکتر در ساختمان پزشکان، بنگاهی (سه دانگ سه دانگ)، راننده کامیون (شاهگوش) و غیره را دارد. بازیگری که پیشینه تئاتریش کمک کرده است با تسلط نقش های کمدی را با تکیه برکار بداهه بازی کند و با برخی از کارگردان های طنز مثل رضا عطاران، سعید آقاخانی و سروش صحت همکاری داشته است. نمایش کمدی قصر زرین به کارگردانی محمدحسن غمخوار و تهیه کنندگی مهدی محبی نیز از تجربیات موفق تئاتری شهریاری محسوب می شود. شهریاری سوای بازیگری از مداحان اهل بیت هم هست. با این بازیگر در باره نقش های کمدی و شخصیت های متفاوتی که در قاب کوچک تلویزیون بازی کرده است،گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. بیشتر علاقه دارید نقش های طنز و کمدی بازی کنید یا نقش های جدی؟ طنز را خیلی دوست دارم، اما نقش های جدی را هم می توانم بخوبی نقش های طنز بازی کنم. این نظریه را که طنز باید به صورت ژنتیکی در وجود یک بازیگر وجود داشته باشد تا بتواند نقش کمدی را بازی کند چقدر قبول دارید؟ خیلی از کارها را می شود با تمرین و ممارست به دست آورد، اما بازیگر کمدی شدن نیاز به خمیرمایه دارد و باید در خون آدم باشد. کمدی امر ذاتی است و نه اکتسابی. خیلی وقت ها پدر و مادری سراغ من آمده اند و گفته اند پسرمان خیلی بامزه است و در مهمانی های فامیلی با جوک گفتن سر همه را گرم می کند. آیا می توانید کاری کنید که بازیگر بشود؟ همه فکر می کنند جوک بلدند می توانند بازیگر کمدی بشوند. به چه دلیل عامه مردم تصور می کنند بازیگری کار سهل و آسانی است؟ مهم ترین دلیلش وجود همذات پنداری مخاطب با قهرمان سریال یا فیلم هایی است که می بیند. مخاطب جوان تر پای تلویزیون می نشیند و در درونش خودش را در قالب این شخصیت ها می بیند و با خودش می گوید من هم می توانم براحتی این طوری جلوی دوربین بازی کنم. طبق آمارهای تائید شده بازیگری، کارگر معدن و جوشکاری زیر آب جزو سخت ترین مشاغل دنیاست. ممکن است به لحاظ فیزیکی بازیگری کار سختی نباشد، اما روح و روان شما را درگیرخودش می کند. همه از پنج حس شان استفاده می کنند. بازیگر باید در کارش از حس ششم نیز استفاده کند. یکی از تجربه های جدی موفقتان در قالب یک نقش خاکستری در سریال زمانی برای عاشقی رخ داد... بله، در سریال زمانی برای عاشقی محمدحسین لطیفی در نقش فرش فروش را که نقش اصلی داستان با بازی فرهاد قائمیان است بازی کردم. این شخصیت تحت تاثیر ماه محرم قرار می گیرد و آدم دیگری می شود در اصل این سریال تاثیر گذاری ائمه اطهار را در رفتار و منش آدم ها نشان می دهد و ازجمله نقش های جدی ام بود که دوستش دارم. فکر می کنید چه میزان از توانایی شما در بداهه کاری به سابقه تئاتری تان مربوط است؟ 26 سال بازی در تئاتر بداهه را در من پرورش داد. در تئاتر من در بازی صحنه حتی به بازیگران روبه رویم هم در ارائه بداهه کمک می کنم و البته حضور نزدیک تماشاگر به شما انرژی مثبت می دهد تا کارتان را به نحو احسن ارائه کنید. در فیلم تلویزیونی ثبت باسند برابر است تنها در یک سکانس بازی داشتم. تدوینگر کار به من گفت موقعی که کار تدوین این فیلم را شروع می کنم. یکی از سکانس های مهم بازیگریش سکانسی است که من بازی داشتم. در فیلم شیش و بش که با محمد رضا گلزار و امین حیایی همبازی بودم، نقش یک سمسار را به عهده داشتم و بخوبی توانستم از قابلیت های بازی ام در کمدی استفاده کنم و در صحنه های سه نفره با گلزار و حیایی صحنه های خنده داری شکل گرفت. آیا صرفا به بازی حسی اعتقاد دارید یا از تکنیک در بازیتان استفاده می کنید؟ من از حس و تکنیک توامان استفاده می کنم. در یکی از کارهایم در اوج خنده در یک صحنه تراژیک اشک از چشمانم سرازیر شد. نمایش این دو حس متفاوت با استفاده از تجربه و تکنیک به وجود می آید. در چند سریال نقش پلیس را خوب بازی کرده اید... در سه در چهار مجید صالحی در نقش یک افسر عالیرتبه اداره پلیس که بسیار با هوش است بازی کردم و نقش جذابی بود . به نوعی من اولین بازیگری هستم که در تلویزیون نقش پلیس را طنز بازی کردم. در یکی از سریال ها بازیگری را برای ایفای نقش پلیس انتخاب کرده بودند که ظاهر جدی و عبوسی داشت. سردار رادان که در آن دوران رئیس پلیس بود، گفت ما دیگر پلیس تلخ و عبوس نمی خواهیم و باید چهره پلیس مردمی و منعطف تر نشان داده شود و از بازیگری که در سه در چهار نقش پلیس بازی کرده، استفاده کنید. من زیر و بم نقش پلیس، خط قرمز ها و دیگر خصوصیاتش را می شناسم و در بازی ام بجا و در زمان مناسب از آنها استفاده می کنم . البته مدتی است که دیگر نقش های پلیس را بازی نمی کنم . بازی کردن با کارگردان هایی مثل عطاران، سروش صحت و مجید صالحی که تجربه بازیگری هم دارند برای شما چگونه بود؟ تجربه خوبی است، زیرا کارگردانی که جلوی دوربین بازی کرده است . تمام حس های بازیگرش را درک می کند و با او همراه و همدل است. در خانه به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین با رضا عطاران همکاری داشتم. او در شرایط سخت تولید سه کار که به صورت فشرده برای پ ...
آدم ریسک پذیری هستم
به گزارش جام جم ، ازدواج یک مرد سنتی، اما با نگاهی معتدل به مسائل هنری که در ضمن شغل پدری اش یعنی انتشاراتی را ادامه می دهد، با دختری نویسنده که دغدغه های روشنفکری دارد و خانواده اش هم وضعیت نابسامانی دارند (خواهر الکلی و متارکه کرده و مادر بیمار) در نهایت به شکست منجر می شود و دختر سودای مهاجرت به آن سوی آب ها دارد و مرد هم برای بازپس گیری دخترش در یک سفر ادیسه وار وارد چالش بزرگی در زندگی اش می شود. سامیه لک بازیگر جوان و مستعد سریال مرگ تدریجی یک رویا با درک درست از نقش خود توانست بخوبی ابعاد شخصیتی یک دختر جوان روشنفکر و نویسنده که تحت تاثیر راهنمای های مخرب خواهرش قرار می گیرد را بازی کند. با سامیه لک درباره ویژگی های نقش مارال، حضور در نقش اصلی سریال و همکاری با فریدون جیرانی گفت وگویی انجام داده ایم. موقعی که متوجه شدید قرار است در سریال مرگ تدریجی یک رویا در نقش اصلی سریال که محور اتفاقات درام است بازی کنید چه حسی پیدا کردید؟ همه اتفاقات و حضور و بازی ام در سریال مرگ تدریجی یک رویا خیلی سریع رخ داد (از مرحله انتخاب تا تست گریم و تصویربرداری) و من هیجان، شوق و انگیزه زیادی داشتم. ولی این هیجان همراه با دلهره یا ترس نبود چون اصولا آدمی ریسک پذیر و عاشق تجربه کردن عرصه های مختلف هستم. (البته برای ریسک کردن هم یک چارچوب منطقی دارم و هیچ گاه بدون منطق و تفکر این کار را انجام نمی دهم) شاید بهتر باشد بگویم دائما در حال محک زدن خودم و توانایی هایم هستم. در کل در ایفای نقش مارال به عنوان نقش محوری چیزی برای از دست دادن نداشتم جز تجربه کردن یک دنیای دیگر و آموختن مسائل مختلف و جدید. چگونه برای بازی در سریال انتخاب شدید؟ فریدون جیرانی برای نقش مارال دنبال یک چهره نو، تازه و دیده نشده بودند، چهره ای که دیدنش برای مخاطب تجربه نشده و توام با جذابیت باشد و علاقه ای نداشتند برای ایفای این نقش از یک بازیگر شناخته شده استفاده کنند. دوستی من را به ایشان معرفی کرد و به دفترشان رفتم و در ابتدا سوالاتی از من پرسیدند و درباره مسائل مختلف نقش مارال صحبت کردیم و جیرانی با نگاه حرفه ای از من پرسید، می توانی از پس ایفای نقش محوری این سریال بربیایی و آیا اعتماد به نفس چنین کاری را دارید؟ در جواب ایشان گفتم نمی توانم در دایره لغات من جایی ندارد و تا به حال هر کاری را که در زندگی انجام داده ام از عهده اش برآمده ام. فریدون جیرانی با شنیدن حرف های من خیالش راحت شد و بعد از انجام مراحل مختلف تمرینات دورخوانی نقش و آشنایی ام با کاراکتر مارال به من اعتماد کرد و نقش مارال را به من سپرد و جا دارد از این اعتماد ایشان تشکر کنم. آیا با سبک و شیوه کاری فریدون جیرانی آشنایی داشتید؟ بله، اغلب فیلم ها و سریال های فریدون جیرانی از قبیل قرمز را دیده بودم و با سبک کاریشان آشنایی کامل داشتم. در دوران نوجوانی که به مطالعه مجلات تخصصی سینما علاقه داشتم، نوشته ها، گفت وگو ها و نقدهای ایشان را در مجلات تخصصی مثل هفته نامه سینما می خواندم و نگاه تحلیلی که به سینما و تلویزیون داشتند برایم خیلی حائز اهمیت بود و از جمله نویسندگانی بودند که در فیلمسازی هم موفق بودند. همبازی شدن با هنرمندانی چون ناصر طهماسب، دانیال حکیمی، هوشنگ توکلی، پولاد کیمیایی و بخصوص با ستاره اسکندری که در اغلب سکانس ها با او همبازی بودید و سایرین چه دستاوردها و ویژگی ای داشت؟ همبازی شدن با هنرمندانی که نام بردید و هرکدامشان جزو بهترین های سینما و تلویزیون هستند، قطعا یکی از بهترین اتفاقات زندگی ام بود، دانیال حکیمی با بزرگواری و شکیبایی با من همراهی کرد و در اغلب سکانس های دو نفره مثل یک پارتنر حرفه ای و دلسوز به من کمک های زیادی کرد و دیگر بازیگران هم هر کمکی که از دستشان برمی آمد، دریغ نمی کردند که جا دارد از همه شان به خاطر این همراهی تشکر کنم، در مورد ستاره اسکندری موضوع فرق می کند. ستاره اسکندری بازیگر ارزنده تلویزیون که همه خاطرات خوبی از نقش آفرینی هایش در مجموعه هایی مثل نرگس در یاد دارند. در تمام مدت فیلمبرداری مثل یک رفیق، همراه خوب و دلسوز در کنارم بود و به نظرم مثل یک معلم و استاد به من کمک کرد تا بتوانم از پس ایفای چنین نقش بزرگی بربیایم و درست مثل نقش هایمان در سریال که خواهر بودیم، مثل یک خواهر بزرگ تر پشتیبانم بود. من از ستاره اسکندری یاد گرفتم ستاره اسکندری بعد از گذشت سال های زیاد از ساخت سریال هنوز بهترین دوست و همراهم است و اوقات زیادی را با هم سپری می کنیم و در خیلی از سفرهایش همراهش هستم. با توجه به وضعیت متزلزل مادر مارال، چقدر رابطه مارال و ساناز رابطه مادر فرزندی می تواند تلقی بشود یا همان رابطه میان دو خواهر قابل تعریف است؟ رابطه ساناز و مارال رابطه مادر و فرزندی نیست، رابطه بین دو خواهر است، البته یک رابطه مریض، از بنیاد مریض، دلسوزی و اعتماد بیش از حد و اشتباه مارال به ساناز که خودش(ساناز) دچار مشکلات اساسی در نگاه به زندگی است واین اعتماد کردن برای ساناز فاجعه تراژیکی را رقم می زند. تصمیم ازدواج مارال بامردی که با او فاصله فرهنگی دارد چقدر درست بود. با توجه به این که مارال دختر تحصیلکرده و روشنفکری بوده است؟ نمی شود گفت تصمیم ازدواجش درست بوده یا قابل نقد کردن است. وقتی پای یک علاقه مشترک در حد عشق در میان است، عشق هر دوی آنها (حامد و مارال) به نوشتن، ادبیات و حتی نویسنده های مشترک، ضمنا علاقه مندی آنها به هم بی تاثیر نبوده و می گویند عشق چشم عقل را کور می کند. ضمن این که حامد مخالف روشنفکری نیست و تفکراتش منطقی و مبتنی بر دموکراسی و احترام به نظر طرف مقابل است. برای ...
کلوپ هایی که کارشان جمع آوری اطلاعات برای آمریکا بود
شدن ملت ها به یکدیگر، سازمان های مخفی کارکرد خودشان را از دست دادند. هر چند که از بین نرفتند مانند همین صهیونیزم بین الملل که با ساختار فراماسونری در حال حکومت کردن بر دنیاست. چون چهار فراماسونر بزرگ دنیا قرار است وقتی صهیونیزم پیروز شد در معبد سلیمان تاجگذاری کنند. این گونه نیست که ما فکر کنیم فراماسونری جمع شده بلکه به دلیل نزدیکی ملت ها در بحث رسانه و اطلاع رسانی سریع تغییر رویه داده است. در ...
می خوام سوپر استار شوم!
از منظری دیگر بازیگر هنرمندی است که با اتکا به بدن، روح و صدایش به گونه ای منحصر به فرد دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. همین تعاریف و معانی است که اهمیت این حرفه را در یک اثر نشان می دهد. حرفه ای که تمام عوامل تولید یک فیلم سینمایی یا سریال را در خدمت بهتر و دقیق تر نشان (و نمایش) دادن بازیگر و کارهای او قرار می دهد و حتی توانایی یا ناتوانی بازیگران یک اثر معیاری برای انتخاب آن یا برتری آن از دیگر آثار تصویری می شود، جذابیت های ظاهری چون جلوه گری و شهرت نیز این حرفه را بیش از پیش قابل بحث و تامل می کند. همین بحث کافی است ما را به تب بازیگری در میان نسل جوان هدایت کند که بسیاری از آنها حاضر هستند به دلیل انتخاب شدن در نقش هرچند کوتاه در یک فیلم سینمایی یا سریال، بهای گزافی پرداخت کنند. دسته ای از این بازیگران که بیشتر شبیه مدل هستند و هدف تهیه کنندگان از انتخاب آنها ستاره سازی و بهره گیری از نمای ظاهری شان است، توان بازیگری چندانی ندارند و در حال و هوای شخصیت های قصه در مرتبه دوم و سوم قرار می گیرند، اما هستند علاقه مندانی که بازیگری را به عنوان یک حرفه دنبال می کنند و در پی ارائه نقش های طبیعی و منطبق بر شخصیت های فرضی داستان هستند و از این جهت به دنبال آموختن هنر و توان بازیگری می روند. بدیهی است که در این میان نقش آموزشگاه هایی در عرصه آموزش بازیگری فعالیت می کنند، پررنگ تر می شود. آموزشگاه هایی که با حضور یک چهره معتبر و موفق سینمایی سعی در جذب افراد بیشتری برای ثبت نام دارند و با وعده و وعیدهایی که به جوانان جویای نام می دهند مسیر زندگی بسیاری از آنان را تغییر داده و البته گاه به مسیری نادرست هدایت می کنند. هرچند در طول سال های سال بسیار بوده اند علاقه مندانی که از طریق این آموزشگاه ها وارد سینما شده، بعضا هم به چهره های ماندگار سینمای ایران تبدیل شده اند؛ اما این که هر روز آموزشگاه جدیدی در عرصه آموزش بازیگری دایر می شود و با وعده و وعید اعتماد جوانان را به این مقوله مخدوش می کند، فریبی است که ماحصل آن سوءاستفاده از اشتیاق و شور معصومانه جوانان مشتاق عرصه بازیگری است. دروازه ای به سوی بازیگری با نگاهی به نحوه ورود علاقه مندان بازیگری به عرصه سینما و تلویزیون می بینیم که بخش اندکی از بازیگران موفق امروزی از طریق کلاس و آموزشگاه های سینمایی و بازیگری بازیگر شده اند و می بینیم که دانشجویان رشته های بازیگری، تئاتر و حتی رشته های مرتبط با صنعت سینما و داشتن ارتباط فامیلی با بازیگران و اهالی سینما یا معرفی از طریق دوست و آشنا راه های دیگری است که سینما و تلویزیون برای جذب چهره های جدید از آن بهره می برد. در این میان وجود کارگاه های آموزش سینما و آموزشگاه های بازیگری در کنار رشته های تخصصی سینما در دانشگاه ها فی نفسه نه به ضرر صنعت سینما و نه آسیب زننده به این حرفه است و بسیاری از افراد به عنوان بازیگر از این آموزشگاه ها فارغ التحصیل شده اند؛ اما نکته قابل توجه این است که آیا این آموزشگاه ها به جایگاهی که تعریف شده اند رسیده اند یانه؟ در حالی که هر سال صدها نفر در این آموزشگاه ها ثبت نام می کنند، چند هنرجو از کلاس های بازیگری به جایگاه مناسب رسیده اند؟ گاهی حتی این سوال پیش می آید که آیا در این آموزشگاه ها واقعا افراد حرفه سینما را یاد می گیرند و به شکل آکادمیک وارد این حرفه می شوند؟ و در نهایت آیا مافیای سینمای ایران یا تهیه کننده های تلویزیون این اجازه را به فارغ التحصیلان این آموزشگاه ها می دهند که بتوانند از طریق کلاس های بازیگری وارد این عرصه شوند؟ در حالی که عده ای از منتقدان این آموزشگاه ها معتقدند که آنها تنها بازیگران نقش دوم و سوم را به سینما و تلویزیون تحویل می دهند و تنها موجب سوددهی بیشتر و بیشتر دارندگان این آموزشگاه ها می شوند. ضمن این که تعدادی از ثبت نام کنندگان اطلاع درستی از کم و کیف کلاس ها ندارند و صرف وجود یک نام یا چهره کارگردان یا بازیگر پیشکسوت و صاحب نام وارد این آموزشگاه ها می شوند که البته گاهی می بینیم برخی از این نام ها جنبه تبلیغاتی دارند و اصلا در کلاس ها حضور ندارند. نکته قابل تامل دیگر چگونگی ورود به مافیای قدرت در سینماست. نمی توان از نقش پول و پارتی چشم پوشید و این حقیقت تلخ و اسفبار همچنان وجود دارد که کشف یک استعداد به تنهایی دغدغه بعضی از کارگردانان نیست و کسی اگر سفارش نشده باشد از طریق کلاس های بازیگری، در سینمای ایران به جایی نخواهد رسید. فرصتی برای دیده شدن بازیگران جوان بازیگری یک فن است و اغلب بازیگران موفق علم و دانش این فن را در دانشگاه کسب کرده اند. به گفته مهدی فخیم زاده، کارگردانی که خود صاحب کارگاه آموزشی است و البته برخی از بازیگران مجموعه های تلویزیونی اش را از هنرجویان آموزشگاه خود انتخاب کرده است، تحصیلات دانشگاهی برای حضور در حرفه بازیگری یا هر رشته هنری لازم و ضروری است، اما آنچه مهم تر است استعداد و علاقه فرد در این حرفه است. وی می گوید: می توانم در همین جا نام بسیاری از بازیگران خوب ایرانی را ببرم که تحصیلات آکادمیک نداشتند، اما بازیگران قابلی از آب درآمدند. اما این به آن معنی نیست که نقش آموزش را نفی کنیم. به نظر من آنچه در آموزشگاه های بازیگری رخ می دهد این است که فرد متوجه می شود که اصلا برای بازیگر شدن ساخته شده است یا نه و تا آموزش نبیند، متوجه این مطلب نمی شود. با کشف این استعداد او باید مطالعات آکادمیک خود را در این رشته آغاز کند و تازه شروع راه برای اوست. وی که با انتخاب لیلا برخورداری و انوشیروان فاطمی دو نفر از شاگردان آموزشگاهش ب ...
تلاش ایران برای ساخت ماهواره های مدارپایین
از وقوع حادثه اطلاع می یابیم که مهار آن آسان تر و کم هزینه تر می شود. رییس سازمان فضایی ایران مزیت های دیگر ماهواره های سنجشی را تشخیص میزان پیشرفت کویر های کشور، استفاده در کشت محصول های کشاورزی و... برشمرد و بیان داشت: در حال برنامه ریزی برای ساخت و تکمیل ماهواره سنجشی با طول موج مرعی و همچنین رایزنی برای خرید تصاویر مورد نیاز هستیم تا با استفاده از آنها برنامه ریزی پیشگیرانه داشته ...
اکراه اروپایی ها از صحبت به زبان انگلیسی/ شباهت مردم جنوب ایتالیا به ایرانیان/ انجمن فلسفه ایتالیا در ...
هایی که در ایتالیا منتشر می شود چقدر خط و ربطی در دنیا ایجاد کرده و جریان سازی داشته است ؟ - ایتالیا به هر حال کشور تمدن ساز بوده، روم باستان را داشته است فیلسوفان مهمی در تاریخ آن شاهد هستیم اما یک خصیصه گذشته گرایی و تأکید بر تمدن گذشته را به صورت منفی در خود دارند و ما در حداقل دو دهه گذشته دیگر شاهد رشد فیلسوفان و اساتید مطرح ایتالیایی مثل گذشته نیستیم. بدون شک ایتالیا به ...
آیا نظام انتخاباتی آمریکا دموکراتیک است؟
آن به دیگر کشورها فخر می فروشند؛ اما باید دید که آیا - همان طور که آن ها دم از آن می زنند- آن چه در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد انتخاب همه مردم آن جاست یا خیر؟! در تاریخ انتخابات ایالات متحده، دانشمندان زیادی به نقد روند انتخابات این کشور پرداخته اند؛ اما این سیستم انتخاباتی که بیش از دو قرن پیش طراحی شده، مورد اصلاح قرار نگرفته است. به قدرت رسیدن رئیس جمهور اقلیت، جامع نبودن ...
نگاهی به کمپین دیجیتال شرکت لبنی رامک / تبلیغ یا مسابقه استعدادیابی؟
همه ما در آن فعالیت می کنیم، براساس گروه هدف یا تعریف نمی شود یا اگر تعریف شود کلی تعریف می شود. اما شاید مهم ترین نکته ای که باید اینجا مدنظر قرار گیرد، ذات محصول است. در واقع پاسخ به سوال شما به دیدگاه شخصی من بر نمی گردد بلکه به گستره مخاطبان محصول باز خواهد گشت. باید دید در برنامه بازاریابی برای این محصول گروه مخاطب چطور تعریف شده است. اینکه من بگویم باید روی چه گروهی تمرکز کنند ...
بررسی امپراطوری دیش ها و جادوی اینترنت در ایران
روشن است، سریال های رنگارنگ و شوهای تلویزیونی با داستان های مهیج و ماجراهای دنباله دار و ستارگان پر زرق و برق و جذاب همه می توانند فرصتی برای گریز از این کسالت باشند. سایت های بسیاری هم با امکان دانلود فیلم و سریال و سرگرمی پهنای باند را به راحتی می بلعند. پس بهترین گریزگاه سرگرمی است؛ سرگرمی انفعالی که ماهواره و اینترنت آن را سهل و ممتنع در اختیار مخاطب قرار می دهند. گروه دیگری از افراد ...
جامعه روحانیت مبارز در شرایط جدیدی قرار گرفته است/ هاشمی یا مصباح؟
پر اهمیت شده است. ساز و کار تازه؟ ماجرا از این قرار است که در جریان یک نشست خبری، غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به جلسات اخیر جامعه روحانیت گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و کمیته سیاسی اخیرا جلساتی با نمایندگان احزاب اصولگرا داشته است. انتظار از احزاب اصولگرا این بوده که جامعه روحانیت فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کنند. اصولگرایان همراهی خود را با ...
هفته نامه غذا و خراسان میزبان مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی
شده است؛ چون می تواند حداقل هر شب برنامه ای را در بحث غذا تهیه و پخش کند. لذا اگر برنامه هایی از این دست از صدا و سیما پخش شود اطلاعات مردم در حوزه غذا بیشتر خواهد شد . ولی متاسفانه این اتفاق تا کنون رخ نداده است. مهندس امیری در پایان افزود: هفته نامه غذا و خراسان متعلق به بخش خصوصی است و مورد حمایت هیچ سازمانی قرار ندارد. بنابراین من از حضور شما به عنوان مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی ...
من اولین موج موسیقی تلفیقی همه گیر بازار را ایجاد کردم
اولین بار مطرح کرد. این گفتگوی مفصل را حتماً تا پایان بخوانید: * قرار است که پس از حدود هفت ماه روز 14 مرداد در تهران روی صحنه بروید. دلیل این غیبت طولانی چه بود؟ در سیستم کاری خودمان تغییراتی لحاظ کردیم و همچنین دوره نقاهت پس از عمل جراحیِ دست -که زمستان سال گذشته داشتم- کمی طولانی شد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا مدتی از استیج دور باشم. این تغییرات را ایجاد کردیم تا ...
موسیقی ایرانی، یک هنر در انزوا و گوشه گیر
پس از مدتی مستهلک خواهد شد و به زودی کارایی خودش را از دست خواهد داد. حالا که این سوال مطرح شده، لازم می دانم توضیحاتم را تا حد ممکن در این باره کامل کنم. صاحب امضای شخصی بودن یکی از نکات اصلی و مهم است که در عالم هنر باید مورد توجه قرار بگیرد. این مسأله فقط مربوط به لحن و شیوه خوانش نمی شود و در انتخاب شعر، فضاسازی ارایه کار و بسیاری موارد دیگر نمود پیدا می کند. یک خواننده در موسیقی ...
مشایی:احمدی نژاد کاندیدا نمی شود
هیچ برنامه ای برای این انتخابات ندارد و ایشان در این دوره نامزد نمی شود. و در واکنش به اینکه او بدون محافظ بیرون آمده بود هم گفته است که تمام شد. دوره ما به پایان رسید. واضح است که این گفت وگو حداقل 2 هدف داشته است. نخستین هدف را بدون شک باید مظلوم نمایی دانست به ویژه آن بخش آخر که به نقل از مشایی آمده است دوران ما تمام شده است . همراه بودن محافظ با افراد نشانگر اهمیت آنهاست و اکنون که به نقل از ...
گویندگی مساوی است با عشق
به همین دلایل رادیو هنوز در سپهر رسانه می درخشد و در میان مردم جایگاه خودش را دارد. در خط مقدم این رسانه گویندگان رادیو حضور دارند که هر روز با دقت و حساسیت زیادی کارشان را انجام می دهند. به همین دلیل سراغ آنها رفتیم و این سوال را مطرح کردیم که کار در رادیو چه ویژگی هایی دارد و چه انگیزه هایی این چنین آنها را دلبسته و پایبند به کار در رادیو کرده است؟ متن، گوینده را هدایت می کند بهروز رضوی: گوینده حرفه ای و موفق در رادیو نباید خودش را در برنامه به رخ مخاطب بکشد و باید تمام تمرکزش روی متنی باشد که اجرا می کند. بچه های رادیو همیشه با عشق و علاقه مندی کار می کنند. گرچه دستمزدهایشان پایین است، اما این مساله تاثیری بر کارشان نگذاشته است. کار گویندگی در رادیو راحت نیست و گوینده باید با حس و صدایش مباحث متعدد را به شنونده انتقال دهد. واقعیت این است که نزدیک به 40 سال تجربه در زمینه گویندگی به من کمک می کند هر برنامه ای را با توجه به محتوایی که دارد اجرا کنم. من همیشه به همکاران جوان و تازه نفسی که به رسانه می آیند و در کلاس هایی که دارم به گویندگان تاکید می کنم اگر می خواهند موفق شوند، خودشان را به حس متن بسپارند. حس متن، گوینده را خیلی صحیح هدایت می کند. فعالیت دوباره بعد از بازنشستگی فاطمه رکنی: من34 سال سابقه گویندگی در رادیو را دارم. بازنشست شدم و دوباره فعالیتم را شروع کردم. بعد از بازنشستگی به خاطر عشقی که به این رسانه دارم به فعالیتم در رادیو ادامه دادم. همکارانم در رادیو با عشق کار می کنند و اگر چنین انگیزه ای نداشته باشند، نمی توانند دوام بیاورند. جالب است برایتان دو خاطره تعریف کنم. یک بار خانمی وقتی جایی آرام نشسته بودم و متوجه شد که من گوینده رادیو هستم خیلی با تعجب به من نگاه کرد و خطاب به من گفت مگر شما همیشه با انرژی نیستید! من هم به او گفتم ما هم مثل بقیه مردم هستیم، گاهی خوبیم و گاهی غمگین؛ اما روی آنتن با انرژی صحبت می کنیم. روزی هم یک پسر بچه ده ساله بعد از این که متوجه شد من گوینده هستم، خطاب به مادرش گفت که این خانم پس یک دانشمند است. به همین دلیل ما باید مراقب جایگاه مان باشیم. عاشقانه کار می کنم حسن اسماعیل پور: راستش علاقه شخصی ام به رادیو بود که باعث شد فعالیت در آن را انتخاب کنم. نسبت به رادیو جوان حس و حال خوبی دارم. همیشه علاقه مند بودم در رادیویی کار کنم که نتیجه و بازتاب کارم را ببینم. به همین دلیل شبکه جوان را انتخاب کردم و در این سال ها عاشقانه کار کردم و برای حرفه ام انرژی و وقت گذاشتم. این حرفم به هیچ وجه شعاری نیست و به آن اعتقاد دارم. معتقدم یک گوینده باید به نوع، جنس و مخاطب برنامه اش توجه کند. این مساله اهمیت دارد که برنامه را با چه موضوعی و در چه ساعتی اجرا می کنیم و مخاطب مان چه کسانی هستند. اگر من به عنوان گوینده مخاطبم را بشناسم، می توانم با آنها ارتباط برقرار کنم، ولی اگر نوع اجرایم به گونه ای باشد که با فضای برنامه همخوانی نداشته باشد، طبیعی است که مخاطب برنامه هم به مرور کمتر می شود و دیگر کسی علاقه مند شنیدن برنامه های من نیست. اصالت و جایگاه فاطمه آل عباس: فاطمه آل عباس: من 23 سال از عمرم را در استودیوهای رادیو گذرانده ام و همیشه عاشقانه کار کرده ام. به نظرم گویندگان رادیو با عشق در رادیو کار می کنند وگرنه نمی توانند دوام بیاورند. گویندگان رادیو سعی می کنند هم سختی کار را تحمل کنند و هم این که دقت و حساسیت شان روی آنتن زیاد باشد. البته برخی گمان می کنند کار در رادیو راحت است، اما این طور نیست و گوینده باید از طریق صدا همه حس ها را به مخاطب منتقل کند. به نظرم رادیو همیشه جایگاه و اصالت خاص خودش را داشته و دارد، زیرا رسانه در دسترسی است و مردم هم از برنامه های آن استفاده می کنند. نداشتن حس غریبی سعید توکلی: سال 1379 وارد رادیو شدم و بعد از مدتی اجرای زنده را تجربه کردم. این طور نیست که مردم در عرض یک شب مرا با برنامه سلام ایران شناخته باشند ...
از انتقاد به عدم برخورد با مسببان حقوق های نجومی تا اعتراض به محدود کردن تشکل هایی دانشجویی انقلابی
...، خدمت گذار و حیاتی کشور تحریم می شوند! آنهم به بهانه حضور در لیست تحریم های غرب! این دانشجوی بسیجی تاکید کرد: حالا ممکن است بگوئید چه شده که این چنین وقیحانه دست به تحریم نهادهای انقلابی کشور می زنند! که باید عرض کنم این اول راه است. طبق توافق FATF که چندی پیش بوسیله وزیر اقتصاد امضاء شد، ما باید در کشور خودمان، و به دست خودمان، فرزندان رشید کشور را تحریم کنیم. چرا؟ چون در لیست تحریم ...
از کارگاه احمدرضا درویش تا پیشتازی پارسا پیروزفر
، صدابردار: محمدکیان ارثی، مدیرتولید: اصلان مرتضایی،دستیاراول کارگردان: رضا بختیاری نیک، برنامه ریز:مجتبی خادمزاده، ، منشی صحنه:غزل رشیدی، جلوه ھای ویژه کامپیوتری: امیر ولیخانی،مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، عکاس و فیلمبردارپشت صحنه:آیدین قشلاقی، مدیرتدارکات:مجتبی زندیه، مجری طرح : علی اشکان و تهیه کننده:ایرج محمدی. ادامه مطلب در تالار مولوی نمایش ادامه مطلب نوشته و کار مهدی شایان از بیست ...