سایر منابع:
سایر خبرها
تبلیغ مواد غذایی ناسالم در خلاء جرایم بازدارنده
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی د گفت: مجموعه دانشگاهی علوم پزشکی به عنوان یک نهاد آکادمیک که متولی امر سلامت در جامعه است باید نسبت به نظارت و استاندارد تغذیه ای مردم نگران و حساس باشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان در همایشی با عنوان "ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره" که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی به مردم را در کنار وظایف
دانشگاه های علوم پزشکی درباره مواد غذایی ناسالم اطلاع رسانی دقیقی نداشتند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ،علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره که امروز اول اردیبهشت ماه به مناسبت هفته ملی سلامت در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت سلامت غذایی و ابعاد کنترلی و نظارتی آن توسط دانشگاه ها، اطلاع رسانی در زمینه معضلات غذایی را مهم ارزیابی کرد. جعفریان با اشاره به شعار هفته ملی
خودمراقبتی در زمینه تغذیه موجب زندگی سالم می شود
سلامت نیوز : مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، تغذیه مناسب و سالم را یکی از مهم ترین مولفه های سلامت جامعه است و گفت: اطلاع رسانی و افزایش دانش مردم برای خودمراقبتی در زمینه تغذیه، می تواند به مردم کمک کند انتخاب بهتر و در نتیجه زندگی سالم تری داشته باشند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، خورشید وسکویی با اشاره به موضوع روز جهانی بهداشت در سال 2015، گفت: روز هفتم آوریل
ایمنی غذایی با گسترش انتخاب های سالم محقق می شود/ اجبار در برچسب گذاری مواد غذایی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) همزمان با نخستین روز هفته ملی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران همایشی را با عنوان ایمنی مواد غذایی از سفره تا مزرعه امروز، اول اردیهشت ماه در محل ستاد دانشگاه برگزار کرد. در این نشست که با حضور کارشناسان مختلف غذایی، دارویی و بهداشتی مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند، منان حاجی محمودی، معاون غذا و داروی علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به
سفیران سلامت دانشجویی کاشان در هفته سلامت آموزش می بینند
مربیان بهداشت مدارس، رابطین مراکز بهداشتی، پرسنل ادارات، نمازگزاران مساجد و کارشناسان بهداشت حرفه ای در هفته سلامت خبر داد. مروجی برگزاری پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش سفیران سلامت دانشجویی درباره سبک زندگی سالم و اجرای همایش پیشگیری از عوارض دیابت برای بیماران دیابتی و خانواده های بیماران را از ویژه برنامه های هفته سلامت توسط این معاونت نام برد. به گزارش تسنیم: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار"ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره" نامگذاری شده است. انتهای پیام/ ...
یک مسوول: 80 درصد مردم از روش تغذیه سالم بی بهره هستند
حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان ایلام و بنابر مصوبه وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور در دبستان هیات امنایی دخترانه سارا برگزار شد. نواختن زنگ سلامت، توزیع مسواک و خمیر دندان رایگان میان دانش آموزان، توزیع صبحانه سالم میان دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شامل عسل، پنیر، شیر، تخم مرغ، خرما و نان و برگزاری مسابقات مرتبط با بهداشت از دیگر برنامه های این آیین بود.
رعایت موارد ایمنی غذا تنها وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نخواهد بود
حائز اهمیت دانست وگفت: زیرا با سلامت همه افراد جامعه مرتبط است وی ادامه داد:هم اینک سموم آفت کش غیر استاندارد و بی کیفیت به میزان زیادی در بازار یافت می شود و این موضوعی است که مسئولان ذی ربط باید با جدیت با آن برخورد کنند. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ایمنی غذا مسئله ای جهانی است و در کشور ما هم تمامی موادغذایی وارداتی توسط آزمایشگاه های کنترل وزارت
نمایشگاه هفته سلامت در زاهدان گشایش یافت
به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره تعیین شده است گفت: سلامت به عنوان یک نعمت و حق از جایگاه بالایی برخوردار است به طوری که برای داشتن جامعه ای سالم باید همه افراد جامعه تلاش کنند زیرا سهم وزارت بهداشت در این حوزه 20تا 25 درصد، عوامل ژنتیکی 10 درصد و عوامل محیطی و اقتصادی
برگزاری جشنواره خیریه غذا به کام بیماران سرطانی در همدان
دانشجویان و نظارت مسئولین دانشگاهی و شهرستانی است به گونه ای که خود آنها این امر را از صفر تا صد مدیریت کنند. وی اهداف دیگر این جشنواره را ترویج غذاهای سالم و محلی، کسب در آمد از کمک های مردمی برای کمک به بیماران سرطانی، آموزش روش های پیشگیری از سرطان به مردم توسط مجمع خیرین سلامت و فرهنگ سازی در امر مشارکت های جمعی و مسئولیت های عمومی در مردم دانست. جشنواره خیریه غذا تا (4 اردیبهشت ماه )در درب ورودی دانشگاه علوم پزشکی همدان پذیرایی عموم علاقمندان است. پایان پیام/ پایان پیام/ 444 ...
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب کنترل غذا و دارو در غرب کشور می شود
...> **اجرای طرح روستای سالم در کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شهرک سلامت و ایجاد روستای سالم از دیگر اهداف دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری سلامت در جامعه است وی با بیان اینکه از هر شهرستان در استان کرمانشاه یک روستا به عنوان روستای سلامت انتخاب شده و تمهیدات لازم در آن اجرا شده افزود: سلامت نقطه توقف ندارد و باید همواره بررسی کرد که ارائه الگوهایی عینی به مردم تا چه اندازه بازدهی داشته است. این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 20 به مدت یک هقته برای بازدید علاقه مندان دایر است. 8066/ ...
برنج وارداتی باید کد رهگیری داشته باشد
شویم که کجای زنجیره این مواد غذایی ایراد داشته است. حاجی محمودی خاطرنشان کرد: به همین علت تاکید بر روی ردیابی ماده غذایی در همه کشورها وجود دارد و چندی است که در ایران نیز آغاز شده است. وی ادامه داد: از این رو برنج های وارداتی حتما باید کد رهگیری داشته باشند تا قابل ردیابی باشند. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این امر در محصولات صادراتی نیز اتفاق می افتد
شیوع بیماریهای غیرواگیردار ناشی از تغذیه ناسالم است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار در این مراسم که با حضور مسئولان ، مدیران ، معلمان و دانش آموزان برگزار شد ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به شعار بهداشتی این هفته " ایمنی غذا از مزرعه تا سفره " گفت: امروزه شیوع بیماریهای غیرواگیردار ناشی از تغذیه ناسالم خطر بسیار مهمی در سلامت آحاد جامعه دارد. دکترعلیرضا مسلم افزود: باید توجه مردم را به سمت استفاده از مواد سالم و دارای
عدم امنیت غذایی بزرگترین تهدید حوزه سلامت است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بام ایران ،کامبیز حسن زاده با اشاره به آغاز هفته سلامت،اظهار داشت:شعار وزارت بهداشت در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی،ارتقای عادلانه سلامت است. وی با اشاره به برگزاری اولین مجمع سازمان جهانی بهداشت در سال 1948،گفت: بنا به نگرانی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اهمیت مصرف مواد غذایی سالم ،هفته سلامت امسال با شعار امنیت غذا از مزرعه تا سفره
یکی از چالش های جدی سلامت موضوع تغذیه سالم و بهداشت است
: رسانه ها به عنوان بازوی توانمند و حامی اصلی در اجرای سیاست ها و راهبردهای حوزه سلامت هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شعار محوری امسال هفته سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی شامل ایمنی غذا از مزرعه تا سفره خاطرنشان کرد: امروزه یکی از چالش ها و آسیب های جدی در مقوله سلامت موضوع تغذیه سالم و بهداشت است. چمن تصریح کرد: تحقق این مهم نیز بدون مشارکت جدی و همراهی مردم و
هشداروزیربهداشت درباره افزایش چاقی
داد: این کمبود در مناطق کوهستانی غرب، شمال و شمال غرب کشور بیش از دیگر نقاط است. وی همچنین به توزیع مکمل ویتامین D در مدارس اشاره کرد و گفت: 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع مکمل ویتامین D میان دانش آموزان مدارس تحت پوشش خود را آغاز کرده اند و به مدت 9 ماه این کار را انجام می دهند. سیاری ادامه داد: پس از 9 ماه اثر توزیع ویتامین D بررسی می شود. به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر سلامت
نشانی که به محصولات پُر چرب داده نمی شود
سلامت هم به شرکت های واجد شرایطی اعطا می شود که گرایش به غذاهای سالم والبته ایمن تر مثل محصولات ارگانیک، کم نمک و ... دارند. وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچگاه به محصولات پُر چرب این نشان داده نمی شود، تصریح کرد: این تبلیغ آشکار "سلامت محوری" آنقدر مهم است که درج نشان آن بر روی محصولات، برای تولید کنندگان امتیاز ویژه محسوب می شود. دیناروند در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به
عادت غذایی خانوارها باید تغییر یابد
های آموزشی با مشارکت صدا و سیما نیز در دستور کار قرار دارد تا به مردم در زمینه نحوه تهیه غذای سالم اطلاع رسانی شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم جای گرفتن هر پنج گروه مواد غذایی در سبد خانوارها تاکید کرد و گفت: در برنامه های آموزشی تلاش خواهیم کرد تا به تدریج عادت های غذایی غلط را تغییر دهیم و از جمله شاهد کاهش مصرف شکر ، نمک و چربی های جامد باشیم. او در ادامه از معاینه رایگان
دانش آموزان نخستین گروه هدف سلامت دهان و دندان هستند
تمامی بازرسین و کارشناسان بهداشتی ما با نظارت ها و بازرسی های مستمر در راستای تولید و عرضه محصولات سالم به مردم تلاش می کنند و با خاطیان نیز به شدت برخورد می کنند، ولی بایستی این نکته را مد نظر قرار دهیم که افراد نیز مراقب سلامتی خود باشند و در انتخاب و مصرف مواد غذایی سالم جهت حفظ سلامتی خود و خانواده دقت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همکاری تمام حوزه ها را در ارتقای سیستم بهداشت و درمان بسیار مؤثر قلمداد و اعلام کرد: با ارتباط و همکاری های بین بخشی و افزایش سیستم های نظارتی و همچنین فرهنگ سازی مردم در مصرف غذاهای سالم شاهد سلامت یکایک همه مردم باشیم. ...
سامانه "راسف" در خوزستان راه اندازی می شود
تولید نقش دارند، همچنین سازمان های متعددی در زمینه نظارت بر تولید تاثیرگذارند. بنابراین راه اندازی سامانه راسف به منظور انجام واکنش سریع در برار بحران های غذایی و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در این موضوع بسیار حائز اهمیت است. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که همزمان با هفته سلامت از "سامانه راسف" رونمایی می شود، گفت: در واقع هدف از راه اندازی سامانه
چگونه بدنی سالم داشته باشیم!؟
معنویت ها نیاز به بدن سالم است و ابوعلی سینا در کتاب خود به ورزش و تغذیه تاکیید زیادی داشته است. حمد اله محمودی با اشاره به شعار هفته سلامت بیان داشت: این شعار همان گونه که به سلامت غذایی تاکیید دارد، مسئولین را نیز موظف می کند تا سلامت غذایی مردم را از همان مزرعه تا سر سفره در نظر بگیرند. این کارشناس تغذیه ادامه داد: آبیاری سالم مزرعه، نگهداری محصولات غذایی از نظر رطوبت و بهداشت
سند راهبردی تغذیه و سلامت استان همدان تدوین شد
برنامه های آن در حوزه های مختلف عملیاتی می شود. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: ایجاد امنیت غذایی با در اختیار قرار گرفتن غذای سالم مورد نیاز تمام سلول های بدن تأمین می شود و ایمنی غذا نیز مراقبت، نگهداری و محافظت کردن از مواد غذایی از هر گونه آلودگی است که باید مورد توجه همگان به ویژه والدین قرار گیرد. انتهای پیام/ ب
نمایشگاه دستاوردهای حوزه سلامت در خراسان جنوبی افتتاح می شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، کبری ناصری ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند با اشاره به آغاز هفته سلامت، اظهار داشت: شعار سازمان بهداشت جهانی امسال با نام "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" نامگذاری شده است و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این راستا اقدامات گسترده ای در حال انجام دارد. وی افزود: با آغاز هفته سلامت امروز افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های
همکاری های مثبت علوم پزشکی با آموزش وپرورش مصداق همدلی وهمزبانی است
به گزارش پانا، " مرتضی تمجیدی" در این مراسم، هفته سلامت را فرصتی مغتنم برای آگاهی از نقش مهم مواد غذایی در سلامت جسمانی وروانی مردم دانست واظهار داشت؛ با توجه به اینکه غذای سالم، پیش نیاز یک یادگیری موفق وتأمین کننده سلامتی دانش آموزان است، لذا در این راستا همکاری های بسیار مثبت وسازنده ای بین علوم پزشکی وآموزش وپرورش برقرار است که مصداق بارز همدلی وهمزبانی است. وی در بخشی از سخنان خود
پیاده روی بزرگ سلامت خانواده ها در کرمانشاه برگزار می شود
پارک شاهد برپا است. کریم شعار پارک سلامت کرمانشاه را ایمنی غذا از مرزعه تا سفره عنوان و اظهار کرد: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم، فرایندهای تهیه غذای سالم و نیز سفره سالم را در این نمایشگاه به مردم معرفی می کنند. وی با اشاره به انجام برنامه هایی آموزش محور در حوزه های مختلف سلامت و انجام مشاوره های سلامت در پارک سلامت افزود: با توجه به فضای طراحی
بالاترین میزان مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بیان روز ،فرید بهرامی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تبریک هفته سلامت افزود: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی است. وی بیان کرد : فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید بر اصلاح
مصرف نمک در استان اردبیل پنج برابر بیشتر از حد مجاز است
میزان بیماری های منجر به مرگ و میر افراد در ایران را به خود اختصاص داده است. وی اظهار کرد: مصرف بیش از حد مجاز نمک ، غذاهای پر چرب و فست فودی به همراه کم تحرکی و بی توجهی به ورزش مهم ترین عامل گرفتار شدن افراد سالم به بیماری های فشار خون بالا ، قند خون و انواع بیماری های قلبی و عروقی در سنین مختلف است. شکارچی هدف از اختصاص اولین روز هفته سلامت در خلخال به برپایی سفره های سلامت در مدارس
خود مراقبتی رکن مهم سلامتی است / ایمنی غذا از مزرعه تا سفره
نامناسب و استفاده از فست فودها یکی از عوامل چاقی و اضافه وزن است، ادامه داد: استفاده از رژیم غذایی مناسب و سالم و افزایش تحرک کمک می کند تا از بسیاری از بیماریها دور بمانیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین نقش مدارس در آموزش های پیشگیرانه برای حفظ سلامتی را موثر دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دو رکن مهم در امر پیشگیری از ابتلا به بیماری به شمار می روند و مدارس می توانند در این
شش هزار دانش آموز گنابادی، تحت پوشش مکمل یاری های غذایی هستند
آموزان داده می شود. وی افزود: با توجه به اینکه هزینه این مکمل ها به صورت آزاد حدود 500 هزار ریال هزینه دارد، لذا از اولیا دانش آموزان، فرزندان خود را به مصرف به موقع و منظم این مکمل ها تشویق نمایند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت که ایمنی غذا از مزرعه تا سفره می شود، خاطرنشان کرد: تمامی مردم بویژه دانش آموزان به تغذیه سالم نیم روزی
میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشت در دولت یازدهم افزایش یافت
بیان شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره و عنوان هفته سلامت با عنوان عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، گفت:فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقاء سلامت، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم نیاز است. وی گفت:شعار امسال به ما یادآور می شود که باید از انتخاب بذر مناسب و سالم تا کشت و کار صحیح
"زنگ سلامت" در البرز
خبرآنلاین-البرز: درطی این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی، حمید درفشی ضمن اشاره به نوع زندگی سالم و راه های کسب سلامت جسمانی و روانی به دانش آموزان اظهار داشت: یکی از روزهای هفته سلامت به روز" سلامت و مدارس" اختصاص یافته و با توجه به شعار اصلی امسال ایمنی غذا از مزرعه تا سفره قرار شد به شکل نمادین تمامی دانش آموزان پایه اول متوسطه در دبیرستان نمونه دولتی شهید فلاحی گرد هم آمده و برنامه های