سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۳:۲۴Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
چند ثانیه ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۴:۲۶

عقب نشینی عربستان و متحدانش در مقابل دیپلماسی نفتی ایران

دولت یازدهم پس از پیشبرد موفق دیپلماسی سیاسی در مذاکرات هسته ای با 6 قدرت جهانی و دستیابی به برجام، توانست در نشست الجزایر نیز با نمایش دیپلماسی موفق نفتی، عربستان و متحدانش را وادار به پذیرش خواسته خود کند. به گزارش ایرنا، پس از گذشت پنج سال از ماجرای فریب خوردن دولت سابق از عربستان و موافقت با حذف نظام سهمیه بندی در اوپک که بستر بی ثباتی در بازار جهانی نفت را فراهم کرد، دولت یازدهم توانست در نبردی دیپلماتیک، ریاض را وادار به پذیرش خواسته خود کند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)

برچسب خبرهای مرتبط