سایر منابع:
سایر خبرها
طادی: واکنشها نسبت به سرگردون به علت دیده شدنش بود/امامی: برنامه ای 90 دقیقه ای در پاسخ به مستند 60 ...
بفرستند به گوشهٔ پستو و آن را بزنند تا از پا بیفتد و مخاطب نیاید سراغ آن، همین است که بگویند این کار سفارشی بوده و اول از همه بگویند آقای امامی با چند دستگاه ذی ربط هم ارتباط دارد و سفارش گرفته است. شما این سفارش را از کجا گرفتید؟ امامی: اگر به عقب برگردیم، سرگردون2 همانطور که از نامش مشخص است، از یک سرگردونی1 شروع شده است. تقریباً 3 سال قبل، مستندی با همین عنوان سرگردون ، در شبکه نمایش ...
محمد زرین دست سینماگر پیشکسوت درگذشت
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زرین دست فیلمبردار با سابقه سینمای ایران، درباره علت درگذشت برادرش، محمد زرین دست گفت: برادرم به دلیل وجود تومور در کیسه صفرا فوت کرد.
سایه سنگین پاییز بر سینماها / فیلم گلزار به 3 میلیارد فروش هم نرسید!
از اکرانش گذشته نزدیک به 2 میلیارد و 250 میلیون تومان فروش داشته باشد! نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان از آثار عاشقانه سینمای ایران در سالهای اخیر است که آرام و به تدریج مخاطب جذب کرده است. فیلم که از حضور حامد بهداد در نقش جوانی مبتلا به صرع سود می برد به مانند سیانور و آس و پاس 5 هفته اکران خود را پشت سر گذاشته و در این مدت به رقم فروش 1 میلیارد و 320 میلیون تومان رسیده است. ...
مستندی درباره آهنگساز سرود وطنم به نمایش در می آید
هجری خورشیدی در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار به ایران آمد تا به دانشجویان بخش موسیقی دارالفنون آموزش دهد. او هارمونی را به موسیقی ایرانی معرفی کرد و قطعه های بسیاری با الهام از موسیقی ایرانی ساخت و موسیقی دانان برجسته ای از جمله ابراهیم آژنگ تربیت کرد. موسیو لومر سازنده نخستین سرود ملی ایران است؛ سرودی که بعدها به صورت با کلام، با نام ایران جوان به رهبری پیمان سلطانی، شعر ...
تهیه کننده فرمول یک :فوتبال حاشیه زیاد دارد،ضیا مقصر نیست
دو مورد انگشت شمار به چشم نمی خورد، اما تلاش برای ارائه برنامه هایی متفاوت و پرشور و هیجان همیشه ادامه داشته و نتیجه یکی از آنها را این روزها در شبکه یک می بینیم. شبکه یک پرچمدار پخش برنامه صبحگاهی در تلویزیون است، برنامه صبح بخیر ایران چندین سال به طور ثابت روی آنتن این شبکه رفت تا مخاطبانش به تماشای هر روزه این برنامه عادت کنند. اما نزدیک به یک ماه است که این برنامه جایش را به فرمول ...
بهرنگ علوی: دوست دارم نقش ترامپ را بازی کنم
. چراکه به خاطر سیاست های غلطی که به نوعی در دوره های قبلی سامان صداوسیما وجود داشت، سریال های خوب همیشه میان شبکه های یک و سه تقسیم می شدند. نکته دیگری در سریال های تلوزیونی جالب توجه است، این است که امکان دارد بودجه کلانی به پروژه ای تعلق بگیرد و حداقل مخاطب را جذب کند و از طرفی هم پروژه ای هم با کمترین بودجه می تواند جذب مخاطب بیشتری داشته باشد. با معمای شاه نزدیک به چهار سال در کاخ ...
القای فرهنگ از قاب شیشه ای تلویزیون/ صدا و سیما رسانه ای در نقش دانشگاه
در بدنه صدا و سیما و تبلیغات پی در پی و مداوم باعث مصرف گرایی مردم می شود و در جهت تحقق و رواج ساده زیستی خلل ایجاد می کند. به روز نبودن در زمینه های اجتماعی و وجود روزمرگی و تکرار در تولید برخی از برنامه ها، مخاطب را دلزده و جذب شبکه های متعدد و خوش رنگ و لعاب ماهواره ای می کند. از سوی دیگر فیلم ها و سریال ها از جمله برنامه های پر مخاطب صدا و سیما می باشند که نقش به سزایی در تربیت و تشویق ...
پیام سیانور کنارنهادن اسلحه است گفت وگو با بهروز شعیبی، کارگردان و احمدیان نویسنده
گفته اند و ما پذیرفتیم، نباید خودمان قرائت دیگری داشته باشیم و یا هر آنچه به ما گفتند باید بدون هر اندیشه و تفکری صرفاً پذیرا باشیم؟ اما این سؤال برای مخاطب پیش می آید که آنچه الآن به ما داده می شود ماحصل یک تفکر خاص است. به هر حال هر کدام از ما با تفکر خودمان به سمت سوژه ها می رویم و آن را می سازیم. این می تواند آسیب جدی به فیلم یا سوژه بزند. احمدیان: حرف شما تأیید عرض بنده است ...
توافق هسته ی به سوی توافق بسته ی و نقشه ی(B) آمریکا درایران
به شکلی قابل پیش بینی در صورت شکت طرح تغییر روحانی، واشنگتن به تدارک طرح بی ( plan B) ادامه خواهد داد : بی ثبات سازی گسترده کشور، خیلی وسیعتر و قوی تر از فتنه ی سال 1388 خواهد بود. انقلاب رنگی آن سال که توسط سازمان سیا به کمک شیخ خاطره و رهبر اصطلاح طلبان سازمان دهی شده بود،در آن دوران موضوع این بود که تحریف انتخاباتی را مطرح کنند که می بایستی به پیروزی طرفداران ایالات متحده بیانجامد .اما این بار موضوع بر سر تجدید ایجاد انقلاب مصنوعی مانند سوریه در سال 2011 متمرشده است. ...
جعبه های کر و لال و کور و بی آزار؛ توصیف ساختمان های امروزی
شود که نباید سراغ این نمادها به عنوان معماری اسلامی رفت. البته باید استفاده کرد اما به طوری که تقلید گذشته نشود و ساختن امروز با 500 سال پیش فرق هایی داشته باشد و سومین کلمه : ایرانی بودن معماری اسلامی است . در جهان اسلام هنر معماری به جغرافیا و بخش های مختلف تقسیم می شود؛ مثلا کشورهای عرب معماری خودشان را دارند، مالزی معماری خودش را و ایران نیز. ارتباط به لحاظ بینش دینی هست ولی تحت تأثیر ...
تعامل با کلاه قرمزی به نفع تلویزیون است
خلیج فارس:رییس سازمان صدا و سیما و مدیرانش، بیش از سرافراز به تعامل با هنرمندان معتقدند. به همین خاطر حاضر نیستند طهماسب و جبلی هم سرنوشتی مانند دیگر کارگردان های معتبر پیدا کنند و با رفتن به شبکه نمایش خانگی، مخاطب میلیونی برنامه شان را از تلویزیون بگیرند. با کانال تلگرامی خلیج فارس همراه شوید ...
فراز و نشیب های صداوسیما در آموزش پیشگیری از ابتلا به ایدز
صداوسیما همزمان باید به ده ها موضوع مهم بپردازد و هر موضوع هم متولیانی در دستگاه های حاکمیتی و نهادهای غیر دولتی دارد و کارشناسانی هم در رابطه با هر یک از این موضوعات در دانشگاه ها، حوزه ها و پژوهشگاه ها وجود دارند. بنابراین، صداوسیما ناچار است برنامه های متوازنی نسبت به همه این ها داشته باشد و به صورت طبیعی کمتر پیش می آید که دستگاهی از برنامه های پخش شده در صداوسیما رضایت کامل داشته باشد چون موضوع مربوط به دستگاه خود را جزو مهم ترین موضوعات جامعه می داند. ...
آی پی تی وی چیست؟
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی علمی اکسپلنیشن استاف/explanation that stuff اولین سوال در زمینه آی پی تی وی، تلویزیون پروتکل اینترنت Internet Protocol TV یا تلویزیون تعاملی این است که چرا فرد دیگری باید تصمیم بگیرد مخاطب چه برنامه ای را تماشا کند و چه برنامه ای را نبیند. در شرایط کنونی حتی اگر دستگاه مجهزی در منزل داشته باشید که بتواند برنامه ها را ضبط کند؛ باز هم ...
قولی که به پدرم دادم!
کمتر کسی است که بازی عزت الله انتظامی را در فیلم روز واقعه به یاد نیاورد یا آنتونی کوئین را در محمد رسول الله یا داریوش ارجمند را در سریال امام(ع) یا... پروانه معصومی هم یکی از همین بازیگرهاست که با وجود کارنامه پرمحتوای خود، اما بازی ای که در نقش های مذهبی داشته کماکان در خاطره ها مانده است؛ فیلم های سینمایی ناخدا خورشید ، جست وجو در شهر ، وعده دیدار ، ترنج و سریال های امام علی(ع) ، یوسف پیامبر ، پلیس جوان و... از جمله آثاری هستند که معصومی در آنها بازی داشته است. با این بازیگر محبوب و پیشکسوت که چند باری هم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر شده، به گفت وگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید. زندگی در یک خانواده مذهبی من در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم. خاطرم هست سال ها پیش وقتی با پدر و مادرم به لندن رفتم، بعد از گذشت 2015 روز مادرم گفت من می خواهم زودتر به تهران برگردم و وقتی پدرم علتش را پرسید، گفت برای این که در اینجا از هیچ جا صدای اذان را نمی شنوم. آن موقع ها البته سینما هم می رفتیم، اما خیلی کم. خاطرم هست یک بار رفته بودیم سینما یک ربع از فیلم نگذشته بود که مادرم من و خواهرم را از سینما بیرون آورد و گفت این فیلم به درد ما نمی خورد. در آن سال ها کسی باور نمی کرد که یک حاج آقای متدین و سرشناس به دخترش اجازه بدهد که برای تحصیل به خارج از کشور برود، اما او این کار را کرد و من برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتم. زمانی که می خواستم وارد دنیای بازیگری شوم هم ازدواج کرده بودم، اما پدرم که در عین مذهبی بودن خیلی مدرن و امروزی هم فکر می کرد، به من یادآوری کرد ازت خواهش می کنم هیچ وقت کاری نکنی که آبروی من برود و من قول دادم و همیشه روی قولم ایستادم. الان وقتی به قولی که به پدرم دادم فکر می کنم، می بینم حتی اگر پدرم هم این مساله را از من نمی خواست، من با تربیت و سابقه خانوادگی و شخصیت ذاتی که داشتم حتما متوجه این نکات بودم و آن را رعایت می کردم. بازی در فیلم های مذهبی وقتی بازیگری نقشی را در هر پروژه ای (مذهبی یا غیرمذهبی) قبول می کند، ابتدا نمی داند آخرش چه خواهد شد. لزوما هر فیلم مذهبی ای ماندگار نخواهد شد که من یا هر بازیگر دیگری بنا را بر این بگذاریم که چون این یک پروژه مذهبی یا تاریخی است، پس ماندگار می شود و نقش ما هم برای همیشه در ذهن مردم باقی می ماند؛ بنابراین بیاییم و نقش مذهبی تاریخی بازی کنیم. من برای قبول هر کدام از نقش هایم در وهله اول باید آنها را دوست داشته باشم. مثلا صرف نظر از هر چیزی هاجر (زن مالک اشتر) در سریال امام علی(ع) را دوست داشتم. خاطرم هست که برای بازی در نقش هاجر آقای داوود میرباقری (کارگردان) به من توضیحی داد که بنا بر دلایلی (تا به حال هیچ وقت حرف ها و دلایل ایشان را جایی نگفته ام) اگر شما این نقش را بازی می کنی، هاجر را در این سریال می گذارم و اگر بازی نمی کنی آن را نمی گذارم، چون جا دارد که هاجر اصلا در سریال وجود نداشته باشد. درواقع بودن هاجر در سریال امام علی(ع) منوط به بازی من بود و من آن را پذیرفتم. حدود یک ماه و نیم قبل از فیلمبرداری هم به من اطلاع دادند برای بازی آماده شوم، اما آن زمان تاندون های پایم پاره شده و پایم در گچ بود. وقتی ماجرای شکستگی را برای آقای میرباقری تعریف کردم، باور نکرد و فکر کرد دارم بهانه می آورم تا بالاخره خودش دید و باور کرد. بالاخره گچ پایم که باز شد، به هر سختی که بود نقشم را بازی کردم. وضوی آنتونی کوئین به طور کلی همیشه مطالعه آزاد دارم و اصولا کتاب خواندن از علایق من است. در مورد بازی در نقش هایی که ریشه در واقعیت دارند هم قطعا قبل از ایفای آنها در موردشان می خوانم، اما این مطالعه نوعی روشنگری است برای خودم و چیزی که فارغ از هر مطالعه ای در این بین مهم است، خواسته کارگردان و گوش سپردن به هدایت های ایشان است. ضمن این که باور یک نقش در به درست درآوردن آن کمک بسزایی می کند؛ چون اگر بازیگری نقشی را باور نکند، بازی اش تصنعی می شود و ایفای نقش های مذهبی هم از این قاعده مستثنا نیست. البته این باور نقش (خاصه در اینجا نقش های مذهبی) اصلا به این برنمی گردد که یک بازیگر پیرو چه مذهبی باشد و قدرت حرفه ای آن بازیگر است که حرف اول را می زند. به عنوان مثال آنتونی کوئین، بازیگر آمریکایی تباری که بازی در نقش حمزه عموی پیامبر در فیلم محمد رسول الله(ص) را پذیرفت و توانست با آن جای خاصی در میان مسلمانان باز کند. او در فیلم محمد رسول الله وضویی گرفت که ماندگار شد و انگار از کودکی نماز خوانده و وضو گرفتن را کاملا از بر است. مردم ما ریشه مذهبی دارند برای ساخت فیلم های مذهبی همیشه بودجه هست، اما بعضی از کارها نمی توانند آن طور که باید و شاید با مردم ارتباط برقرار کنند و این نبود ارتباط به نظرم دلایل متعددی دارد که مهم ترین آنها به نحوه کارگردانی برمی گردد؛ چون یک کارگردان می تواند با مهارت جوری فیلم را جمع و جور کند که به دل مردم بنشیند، اما متاسفانه اغلب کارگردان هایی که به این سمت و سو می آیند اصلا دغدغه ساخت آثار مذهبی ندارند. آنها فقط به فکر بودجه گرفتن و اسم خود را سر زبان ها انداختن هستند و بس؛ غافل از این که بدون دغدغه مذهبی نمی شود در این حوزه کار کرد و ماند. مردم ما ریشه مذهبی دارند و بی شک از آثاری با این مضامین استقبال می کنند. به عنوان مثال اربعین امسال و آن راهپیمایی باشکوه آن هم در این سرما و با آن شرایط. با وجود چنین مردمی که مذهب با گوشت و پوست شان عجین شده، نمی شود هر چیزی را به عنوان فیلم مذهبی به خورد مردم داد. مردم ما آگاه شدند و فرق خوب و بد را تشخیص می دهند. فیلمنامه های ضعیف و سردستی این روزها کارهایی که پیشنهاد می شود به دلم نمی نشیند. البته در سینما معمولا سالی یک فیلم را دارم، اما در کل فیلمنامه ها به قدری ضعیف و سردستی شده و نقش هایی به آدم پیشنهاد می شود که همان کار نکنم بهتر است. نمی دانم مشکل از کجاست! به اعتقاد من اگر دستمزد فیلمنامه نویس ها را در سینما و تلویزیون بالاتر ببرند، قصه های بهتر و جذاب ت ...
گزارش کامل برنامه نود با خاطره ساز ملبورن
. نگاهی متفاوت به بازی پیکان - پرسپولیس * گزارشی از بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال پخش شد و اتفاقات بازی گیتی پسند و ملی حفاری مورد بررسی قرار گرفت. حواشی و نتایج هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال جنتی: بازنده کردن 6 بر صفر ما درست نیست علیرضا جنتی مدیرعامل باشگاه گیتی پسند در گفت وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون اتفاقات دیدار تیمشان برابر ...
مرد قانون در قاب تلویزیون
شهید مدرس قاطع ، شجاع و تا اندازه ای شوخ طبع بود؛ درباره اش خوانده یا شنیده ایم که وقتی رضاخان تصمیم گرفت از ورود او و یارانش به دوره هفتم مجلس شورای ملی جلوگیری کند و در انتخابات فرمایشی حتی یک رای به نام او از صندوق ها بیرون نیامد، مدرس گفت: اگر20هزار نفر از مردمی که در دوره های گذشته به من رای دادند همگی مرده یا رای نداده باشند، پس آن یک رای را که خودم به خودم دادم چه شده است! او همچنین نطق هایی آتشین داشت که سه مرتبه با بازی هادی اسلامی، خسرو شکیبایی و حسین محجوب به ترتیب در فیلم مرغ حق محصول سال 1365، سریال مدرس سال 1366 و سریال عمارت فرنگی محصول سال 1388، تصویر شده است. امکانات محدود، نتیجه مقبول حسین مختاری، تئاتری به صحنه برده بود که مورد توجه مدیران وقت تلویزیون قرار گرفت و مقدمه ای شد برای ساخت یک فیلم درباره سیدحسن مدرس. در این فیلم که ساختاری تقریبا تئاتری دارد، بیشتر نماها در فضاهای بسته با امکانات محدود تصویربرداری شده است. مرغ حق فاصله زمانی بین عقد قرارداد 1919 با انگلستان تا مرگ مدرس را روایت می کند و پرویز زاهدی در نگارش فیلمنامه به قدر ممکن به تاریخ وفادار بوده است. اجرای نقش مدرس در این فیلم به عهده مرحوم هادی اسلامی بود و جلال معیریان گریمور مدرس و دیگر شخصیت های سریال بود. نقش مدرس در این فیلم علاوه بر بازی هادی اسلامی، وامدار صدای منوچهر اسماعیلی هم هست و فیلم بخوبی توانسته ابعاد مختلف شخصیت مدرس را به نمایش بگذارد؛ قدرت و شجاعت در عین حال طمانینه و آرامش آیت الله مدرس و نیز طنز تلخ و گزنده اش در بازی هنرمندانه هادی اسلامی و لحن اسماعیلی قابل درک است. فیلم مرغ حق، گرچه با امکانات محدود دهه 60 ساخته شد، اما از استانداردهای زمان خود برخوردار و تصویری قابل قبول از مرد قانون به نمایش گذاشته است. بهترین های دهه 60 مجموعه تلویزیونی مدرس که سال 1366 به کارگردانی هوشنگ توکلی و تهیه کنندگی اسماعیل شنگله از شبکه یک به نمایش درآمد، یک تئاتر تلویزیونی است که بر نطق های تاثیرگذار شهید مدرس تاکید داشت. هوشنگ توکلی می گوید که دوستی و همکاری او با علی مدرسی، نوه آیت الله مدرس که کتابی به نام مرد روزگاران (مدرس شهید، نابغه ملی ایران) را نگاشته، زمینه علاقه به شهید مدرس و بعد ساخت سریالی درباره این مرد تاریخ ساز کشورمان شده است. به گفته توکلی، وقتی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه یک، ساخت سریالی درباره شهید مدرس را به او پیشنهاد کرد، شش سال از زمانی که او تحقیق و پژوهش درباره مدرس را آغاز کرده بود، می گذشت و به همین جهت نگارش و تولید این مجوعه طی چهار ماه انجام شد. وی در این باره توضیح می دهد: از آنجا که آمادگی لازم وجود داشت، بسرعت کار را شروع کردم و همزمان با نگارش متن، انتخاب و تمرین بازیگران هم انجام شد و بهترین بازیگران دهه 60 را برای این مجموعه انتخاب کردیم. توکلی درباره انتخاب خسرو شکیبایی برای نقش شهید مدرس می گوید: شکیبایی از بازیگران خوب اداره تئاتر بود و ما سال ها با هم دوست بودیم. از من خواسته بود که برای یک اثر خوب تلویزیونی، همکاری داشته باشیم و این شد که از ایشان دعوت کردم و شاخصه اصلی این کار هم مونولوگ های معروفی است که مرحوم شکیبایی به نمایش گذاشت. ساخت مجموعه مدرس در قالب تئاتر تلویزیونی، تصمیمی است که توسط توکلی گرفته شده و به سابقه او در تئاتر و نیز امکانات محدود تلویزیون در آن دوران ارتباط دارد. همچنین اجرای سخنرانی های شهید مدرس به صورت تک گویی مونولوگ نیز از جمله ایده های هوشنگ توکلی است که گرچه مسعود فروتن به عنوان کارگردان تلویزیونی به دلیل تجربه های معمول، چندان تمایلی به اجرای این ایده نداشت، اما در عوض مورد توجه شکیبایی قرار گرفت. هوشنگ توکلی تله تئاتر مدرس را یکی از آثار موفق تلویزیون در دهه 60 می داند و توضیح می دهد: بر اساس آمارهای منتشر شده از سازمان سنجش، درصد قابل توجهی از مردم این سریال را تماشا می کردند و حتی مواردی گزارش شده بود که برخی درمانگاه ها در ساعت پخش مجموعه مدرس از پذیرش بیمار خودداری می کردند. نقشی همیشه جذاب سریال عمارت فرنگی به کارگردانی محمدرضا ورزی اثری دیگر است که بخش های قابل توجهی از آن به مبارزات آیت الله مدرس با استبداد و قرارداد 1919 اشاره دارد. در این سریال که سال 1388 ساخته شد، حسین محجوب، بازیگر کم کار و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایفای نقش سیدحسن مدرس را به عهده داشت. حسین محجوب به رغم تلاش های فراوان، هرگز نتوانست فیلم یا صدای ضبط شده ای از آیت الله مدرس به دست آورد و به همین دلیل به مطالعه درباره این شخصیت تاریخی و بررسی عکس های او قناعت کرد. محجوب می گوید: از همه امکانات موجود بهره گرفتم تا به نقش نزدیک شوم و به بهترین شکل آن را ارائه کنم؛ چرا که به هر حال شهید مدرس از نظر من شخصیتی جذاب بود و می خواستم به بهانه این سریال درباره او بیشتر بدانم و بهتر او را بشناسم؛ اگرچه قبل از سریال عمارت فرنگی و بازی در این نقش، درباره سیدحسن مدرس اطلاعاتی داشتم. پیش از حسین محجوب، دو بازیگر توانمند نقش آیت الله مدرس را بازی کرده بودند. خسرو شکیبایی با تک گویی هنرمندانه در نقش آیت الله مدرس، کار را تمام کرده بود و می شد که میل و هیجانی در هیچ بازیگری برای ایفای دوباره این نقش وجود نداشته باشد، اما حسین محجوب این کار را کرد. محجوب عقیده دارد: هر بازیگری می تواند بازی متفاوت و خاص خودش را ارائه کند. برای من این نقش همچنان می توانست جذاب و چالش برانگیز باشد. این که بازیگران دیگری آن را بازی کرده بودند، برای من اهمیتی نداشت. این نقش برایم جالب بود؛ به این معنا که همواره دوست داشته و دارم کارهای متنوع انجام بدهم و شخصیت آیت الله مدرس این تنوع و تفاوت را در خود داشت.از نگاه این بازیگر هر کاری تجربه خاص و منحصر به خودش را دارد و بازی در نقش مدرس می تواند همچنان برای بسیاری از بازیگران جذاب و وسوسه برانگیز باشد. تاریخ یک نطق تاریخی هادی اسلامی، خسروشکیبایی و حسین محجوب هر سه در فهرست بازیگران خلاق و توانمند تلویزیون جای می گیرند و هر کدام کوشیده اند به بهترین شکل نقش آیت الله سیدحسن مدرس را به نمایش بگذارند اما بازی خسرو شکیبایی در این نقش ماندگارتر شد؛ چرا که او توانست نطق های دشوار، غامض و طولانی شهید مدرس در مجلس را بی وقفه و قطع بگوید و بازی کند. شکیبایی برای اجرای این نقش سه ماه تمرین کرد و همه دیالوگ های مدرس را از بر شد؛ یکی از تک گویی های او در این نقش 20 دقیقه طول می کشد که با نمای باز (لانگ شات) شروع می شود و در یک نمای بسته (کلوز آپ) به پایان می رسد. بر اساس توضیحات توکلی، این سخنرانی ب ...
از نفس افتاده ها
این فیلم گفت: ما فکر می کنیم صد سال به این سال ها در جمع برای نظام ارزشی ندارد که بخواهیم آن را توقیف کنیم و از مردم نگران نیستیم که صد سال به این سال ها را ببینند که به نوعی انقلاب را نقد می کند .فیلم سامان مقدم با این که پروانه نمایشش را هم دریافت کرده بود، اما هیچ گاه فرصت اکران پیدا نکرد. در چند مرحله، زمان نمایش فیلم به تاخیر افتاد و دست آخر، دوباره در لیست فیلم های توقیفی قرار گرفت. صد سال ...
سریال تاریکی شب روشنایی روز به 70 درصد رسید
حجت قاسم زاده اصل، نویسنده و کارگردان سریال تاریکی شب روشنایی روز در این باره گفت: بتازگی تصویربرداری بخش های بیمارستان بهمن را با حضور سیدمهرداد ضیایی در نقش دکتر انصاری و فرهاد قائمیان در نقش بهنام طریقت اتمام کردیم. از روز شنبه 6 آذر در استودیو موسیقی کار را ادامه خواهیم داد. در این لوکیشن هم قائمیان بازی می کند. وی ادامه داد: بعد از این لوکیشن به مدت دو روز صحنه های باقیمانده خارجی را ضبط خواهیم کرد و بعد از آن راهی دو لوکیشن اصلی و پایانی کار می شویم. 12 روز در کترینگ کار داریم که دکور آن را در خیابان حجاب زدیم. 12 روز هم در مدرسه هستیم. در مجموع 70 درصد از تصویربرداری سریال تاریکی شب روشنایی روز تمام شده است. سریال تاریکی شب روشنایی روز به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی مجید رضابالا چندی پیش در خانه بهنام طریقت (فرهاد قائمیان) در یوسف آباد کلید خورد. داستان این سریال در دو برهه زمانی امروز و گذشته اتفاق می افتد و درباره زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند. بیش از 70 درصد از قصه در زمان حال روایت می شود و 30 درصد ماجرا در گذشته رخ می دهد. فرهاد قائمیان، فرخ نعمتی، مائده طهماسبی، بهاران بنی احمدی، سید مهرداد ضیایی، مهرداد ضیایی، احسان امانی، امیرحسین مدرس، روزبه حصاری، سیدجلال فاطمی، سام کبودوند، بهرام ابراهیمی، پرویز پورحسینی، ناصر ممدوح و رضا امامی در این مجموعه بازی می کنند. عوامل این مجموعه عبارتند از مشاور تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مدیرتصویر برداری: سهیل نوروزی، صحنه و لباس: آیدین ظریف، گریم: ایمان امیدواری، صدا: منصور شهبازی، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، منشی صحنه: لادن رحمتی، گروه کارگردانی: آریانا قاسم زاده اصل نیلوفر کوخانی، دستیار اول صحنه: رضا عسگرخانی، آهنگساز: سعید ذهنی، صداگذار: علی علویان، مدیر تولید: داوود معدنی، مدیر تدارکات: عباس کلانتر، تدوین: کامران جاهدی، برنامه ریز: توماج نورایی و عکاس: هانیه رستمی. ...
اجازه دهند مخاطبان به تماشای فیلم بنشینند
...، در یکی از برنامه های شبکه atv با پخش بخش هایی از فیلم مجیدی، دیدگاه خود را در مورد این فیلم مطرح و با تاکید بر اینکه فیلم محبت تماشاگر را نسبت به پیامبر اسلام بیشتر می کند، به برخی انتقادهای مطرح شده پاسخ داد. از سوی دیگر مجید مجیدی نیز در گفت و گویی با ینی هابر در مورد فضای ایجاد شده اطراف فیلمش و اکران آن در ترکیه صحبت کرد. در ادامه به بهانه سالروز وفات پیامبر اسلام و همچنین اکران ...
خطاهای صدا و سیما به گردن "رسانه ها" و "دست های پشت پرده" افتاد
نظارت بر صدا و سیما ، آب پاکی را بر روی دست مردم و رسانه ها ریخت و حتی صدا و سیما را طلبکار هم کرد؛ بخوانید: نایب رییس شورای نظارت بر صداوسیما در دفاع از رسانه ملی به لزوم اختصاص بودجه بیشتر به این سازمان تاکید کرد و از دست های پشت پرده در انتقادهای تند از تلویزیون درباره سریال هفت سنگ خبر داد. همه برنامه ها در شکل و ساختار از یکدیگر تقلید می کنند و آنچه که نباید باشد این است که در ...
ادبیات آیینی مفهوم جامع تری نسبت به ادبیات مذهبی است
مذهبی متفاوت است. در این ادبیات واژگان آبشخورهای قرآنی دارد، از احادیث برگرفته شده یا به حوزه های تاریخی برمی گردد. در این ادبیات مخاطب عام و فراگیر است. محدودیت تصویر در ادبیات مذهبی وی در بیان مصادیقی برای این سخن، توضیح داد: در ادبیات مذهبی ما تصویرها محدود است چون شخصیت های واقعی هستند و قدرتی دارند و در حوزه انسان کامل قرار می گیرند و نیازی نیست از تصاویر تخیلی برای آنها ...
درخشش آوارگان تلویزیون در اردوگاه "اینترنت"
بارها اعلام کرد که حتی اگر کلاهش هم سمت ساختمان جام جم بیفتد دیگر به تلویزیون برنخواهد گشت اما سال 92 ورق برگشت، انگار اختلاف ها حل شده بود. رضا رشیدپور این بار قرار بود با کارگردانی یک سریال طنز اپیزودیک در شبکه تازه تأسیس نسیم مهمان خانه های مردم باشد؛ اما عینک آفتابی به قدری ضعیف بود که به هیچ وجه مورد استقبال نگرفت. سال94 سال برگشت رشیدپور به روزهای اوجش بود او بار دیگر به سراغ برنامه های ...
از توهم توطئه تا خلاقیت های هنری
.... البته با کمی مختصات جزیی و متفاوت از کلیتی که شما اشاره کردید. من پیش از این هم گفته ام که شیوه های سانسور در جهان مدرن و جهان پست مدرن به شدت تغییر شکل پیدا کرده است. سانسور به شیوه های کلاسیکش سال ها است که از مد افتاده و دیگر برای هیچ کس قابل تحمل نیست. اصولا مردم اروپا و آمریکا دیگر چنین سانسورهایی را نمی پذیرند. سانسور جدید یک سانسور زیرکانه و اثرگذار است. در واقع دولت های اروپایی و ...
آواز ایرانی در مسیر انحراف
از کیفیت که ماندگار شود اصلا تولید نمی شود چه برسد که به گوش مردم برسد. آنهایی هم که نسل جوان و برخی پیشکسوتان تولید کرده اند خیلی هایشان درگیر و دار مجوز پخش و آرشیو شرکت ها مانده است و این بدین معناست که تولید موسیقی خوب سال هاست که مشکلات زیادی برای هنرمند و گروهش ایجاد می کند. به نظرم این یکی از همان دلایلی است که موسیقی ما را ضعیف کرده است. شنونده اگر موسیقی خوب نشنود به سراغ موسیقی ...
مهدی سلطانی از امیرکبیر محبوبش می گوید
را موکول کنند به یک زمان مناسب تر با یک شرایط بهتر، این شانس من بود که سه سال بعد باز لطفشان شامل حال من شد و از من دعوت کردند و خوشبختانه برنامه ها رو طوری هماهنگ کردیم که من بتوانم سر تمرینات تئاتر باشم چون همزمان من درگیر یک تئاتر دیگر و سریال شهرزاد بودم. هماهنگی بین کارها خیلی مهم بود در اینجا هم باید از برنامه ریز خوب سریال شهرزاد آقای نسایی و هم از برنامه ریز دکتر رفیعی که ...
از سینما و تئاتر چه خبر؟
زیارت ،کمی بالاتر ، پنجره ، همه روزهای خوب و مستندهای 23 نفر و نام و نشان را در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین از سال 82 به عنوان مدیر فیلمبرداری در بسیاری از آثار سینمایی همچون: ما همه خوبیم، اتوبوس شب، دهلیز، عصر یخبندان و ... فعالیت داشته است. دیگر عوامل این فیلم بلند سینمایی عبارتند از: فیلمنامه : مهین عباس زاده ، مهدی جعفری/ مدیر فیلمبرداری : هاشم مرادی/ تدوین ...
گفت وگو با جمشید مشایخی درباره مشکلات اقتصادی هنرمندان
جذابیتی که برای مردم ایجاد می کند چه تاثیری دارد؟ وقتی سال 1353 در سلطان صاحبقران که اثر مرحوم علی حاتمی بود، بازی می کردم، شاید پنج الی شش کتاب تاریخ خواندم که ناصرالدین شاه و شخصیت های دیگر را خوب بشناسم. همین طور بی مایه جلو دوربین نیامدم. برای باورپذیرتر شدن نقش ها از مشابهات بیرونی هم استفاده کردید؟ سال 1363 برای نقش استاد کمال الملک خدمت شاگردهای ایشان رفتیم ...
شبکه مستند این هفته بدون خسته نباشید
به گزارش ایران ویج: خسته نباشید با تهیه کنندگی میثم رازفر و کارگردانی شهره رعایتی، یکشنبه ها از ساعت 21:30 دقیقه روی آنتن شبکه مستند می رود. خسته نباشید در هر قسمت از یک حرفه خاص سراغ می گیرد و میثم رازفر، طراح و بازیگر این مجموعه تلویزیونی سعی خواهد کرد با اجرایی متفاوت، مخاطبانش را با ویژگی و دشواری های مشاغل آشنا کند که این هفته هشتم آذر به مناسبت رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسن ...
نمایش بیش از 50 فیلم در تعطیلات آخر هفته
شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این قسمت خواهیم دید: پیتر بِل پسر بسیار پرانرژی و در عین حال بازیگوشی است که شیطنت های او گاهی اوقات باعث عصبانیت اهالی محل می شود. در همسایگی آنها مردی به نام آقای گیلمن صاحب داروخانه است و او نیز گاه گاه از دست شیطنت های پیتر به تنگ می آید. آقای گیلمن پسر بی دست و پا و ساده ای به نام ژوزف دارد که ........ ************************************* فیلم ...
سریال معمای شاه ؛ اثری حساس، پیچیده و قابل تقدیر
. نقطه ثقل این سریال همراهی و استقبال مردمی آن است که چهره ای چون صادق زیباکلام صرف استقبال گسترده مردم از این اثر را دلیل موفقیت آن نمی داند و معتقد است هنوز برای قضاوت زود است. زیباکلام: یک اثر سیاسی جهت دار است صادق زیباکلام، پژوهشگر و مدرس دانشگاه هم در این زمینه می گوید: صداوسیما می خواهد یک نظر خاص را به مخاطب عرضه کند. بنابراین چنین اثری به یک برنامه سیاسی و جهت دار تبدیل ...