سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۱:۵۷Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
بام میبد ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۶:۴۰

جشن عروسی در یزد

در یزد در قدیم پس از پرس وجو وانتخاب دختر به خواستگاری او می رفتند وقرار جلسه صداق طی کنان که همان مهر برون یا قباله برون است را می گذاشتند . ویک شب بزرگتر هاواقوام نزدیک به خانه عروس می رفتند . وباخود شیرینی مثل باقلوا ونقل هم می بردند. وبزرگترها با تعارف به همدیگر مهر یا صداق دختر را توافق می کردند مثلا چند دانگ از یک خانه یا ملک وچند هزار تومان پول نقد وقرار خرید از بازار وچگونگی برگزاری مهمانی های بعد در این مجلس بعداز اینکه صداق طی می شد به شادی می پرداختند وشربت وشیرینی نوش جان می کردند ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)

برچسب خبرهای مرتبط