سایر منابع:
سایر خبرها
راه پر دردسر اوبر پیش پای اسنپ و تاپسی؛ با تاکسی ها می جنگند!
و این رویه را غیر عادلانه می دانستند. در 26 نوامبر 2015 رانندگان اوبر توسط راننده های تاکسی برزیلی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که البته این اتفاق باز هم تکرار شد. در 22 مارچ 2016 ، رانندگان تاکسی در جاکارتا تظاهرات گسترده ای علیه کمپانی هایی مانند اوبر و گراب به راه انداختند. با همه این احوال همچنان استقبال مردم از اوبر و سیستم های مشابه مانند گراب و لیفت اجازه نداد
اگر سپاه در قانون اساسی و زیر نظر رهبری نبود قطعاً آن را منحل کرده بودند/ به دستور احمدی نژاد بسیاری از ...
سرویس سیاست مشرق - جواد منصوری از با سابقه ترین مبارزین نهضت اسلامی و اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی مشروح با خبرنگار مشرق ضمن توضیح چگونگی ادغام تشکیلات نظامی چهارگانه تشکیل شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز به کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی خودش، تآکید کرد که اگر تأسیس سپاه به عنوان یکی از اصول قانون اساسی به تصویب نرسیده بود و باز هم در قانون اساسی مورد
ثبت لایحه تفصیلی شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری
مودت و روابط اقتصادی و کنسولی بین ایران و آمریکا (1955) که پنجاه سال قبل امضا شده و هنوز معتبر است در تاریخ 13 بهمن ماه 1395 به همت مرکز حقوق بین الملل ریاست جمهوری، در تاریخ 13 بهمن 1395در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه به ثبت رسید. از جمله مهمترین موضوعاتی که در این لایحه به تفصیل بحث شده، . مصادره و ضبط قریب دو میلیارد دلارد اوراق بهادار بانک مر کزی ونیز مصادره اموال و دارایی های
آشنایی با نهادی که به شکایت دو میلیارد دلاری ایران رسیدگی خواهد کرد
الکترونیکی در دفتر دیوان ثبت شده است. در این لایحه، ایران تاریخچه و وقایع مستند ادعای دولت، قواعد و مقررات ذیربط در دعوی، چگونگی نقض تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده با نادیده گرفتن حقوق دولت و شرکت های دولتی ایران بر اساس معاهده مودت 1955 و حقوق بین الملل، ماهیت و نحوه جبران خسارات وارده به تفصیل تشریح و از دیوان بین المللی دادگستری خواسته شده که امریکا را ملزم کند نقض تعهدات بین المللی خود را متوقف
رابطه دانش و واقعیت ارتباط عملیاتی است/ پارادایم های علوم اجتماعی
، توسط پارادایم صورت بندی شده است. همبستگی نیز در قانون عام نهفته است که علم امکان استفاده از آن را پیدا می کند. نظریه ی سیستمی که در علم به کار برده می شود، توسط پارادایم علمی اثباتی، صورت بندی شده است. با این تفسیر، نمی توان از یک روش به کار برد اما در آن پارادایم سیر نکرد. روش شناسی کمی در انحصار اثبات گرایان است، حال آن که روش شناسی کیفی در تفسیر گرایان و انتقاد گرایان حضور دارد.
زیر سقف دودی تلنگری برای خانواده ها/ قاتل اهلی شلخته و پر از شعار
می افتد سطحی پرداخت شده است و آن هم وقتی همسرش خانه را ترک می کند تازه متوجه بحران می شود هر چند خودش از قبل بحران را با ایجاد زندگی دوم ایجاد کرده است اما بعد از ترک خانه توسط همسر و دیدن اتفاقی فیلم عروسی اش از کرده خود پشیمان می شود. زیر سقف دودی اما به خاطر انتخاب جسورانه مضمون یک اثر اجتماعی قابل تامل است و می تواند در این دورانی که خانواده ها به واسطه های مختلف کاملا قابلیت دورشدن
نبود نقدینگی، مانع توسعه صنعت غذایی
تولید شود و هم قیمت ها رقابتی تر شوند. با توجه به اجرایی شدن برجام روند مبادلات شما چه تغییراتی کرده است؟ قبل از برجام به دلیل تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته بود در صنعت غذایی کشور نیز دسترسی به اجناس با کیفیت مشکل تر بود. 38 سال است که از انقلاب ایران می گذرد و در تمام این سال ها ایران تحریم بوده است. در اینجا باید به این موضوع تاکید کرد که تحریم ها در دوره هایی با شدت و
جای خالی اعتماد در دو سوی آتلانتیک
مورد استفاده روسیه قرار گرفت.روسیه هنوز نمی تواند خیالپردازی کند: ترامپ قدرت هدایت سیاست خارجی این کشور بر اساس تمایلات خودش را ندارد. او نیازمند تأیید کنگره است و براساس تجربه پوتین با دو رئیس جمهوری پیش از ترامپ، اوباما و بوش دوستی های نزدیک هم می توانند بسرعت از بین بروند. و حالا جهان همواره در این پرسش است که قدرت چگونه می تواند در ارکان مدیریتی ترامپ تقسیم شود؟ آیا حزب جمهوریخواه بال های
شکایت ایران از آمریکا ثبت شد
مغایر با حقوق بین الملل و نقض موافقتنامه بین دو کشور موسوم به معاهده مودت و روابط اقتصادی و کنسولی بین ایران و آمریکا (1955) که پنجاه سال قبل امضا شده و هنوز معتبر است در تاریخ 13 بهمن ماه 1395 به همت مرکز حقوق بین الملل ریاست جمهوری، در تاریخ 13 بهمن 1395در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه به ثبت رسید. از جمله مهمترین موضوعاتی که در این لایحه به تفصیل بحث شده، . مصادره و ضبط قریب دو
برجام برگ برنده روحانی است؟
راه امروز: ابراهیم اصغرزاده، اصلاح طلبی است که برای رسیدن به جایگاه امروزش فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده و از رادیکال ترین حرکات دانشجویی پیش از انقلاب تا بازی به هم زدن های پس از انقلاب خاطرات فراوانی دارد. او این بار روبه روی حسین دهباشی، مورخ و روزنامه نگار نشست تا در گفت وگویی 4 ساعته زندگی سیاسی اش را مرور کند. در این گفت وگو که محتوای تصویری آن امروز در فضای اینترنت منتشر
نقش انقلاب اسلامی در ورزش کشور/ مازندران، سرزمین دلاوران ورزشی
زنان بود که در این مورد می توان به مسائلی مانند بازی زن ایرانی در فیلم ها بدون در نظر گرفتن شئونات اخلاقی و مذهبی یا مطربی زنان و در نهایت بحث ورزش زنان اشاره کرد. در دوران طاغوت، ورزش زنان به رشته هایی همچون ژیمناستیک، بسکتبال و رقص باله که بیشتر عرض اندام بودند، خلاصه می شد. جنبه نمایشی ورزش بانوان قبل از انقلاب در آن دوران ورزش زنان صرفاً جنبه نمایشی داشت و در آن
آیا ایران می تواند از ترامپ شکایت کند؟
خسارت، توسط دولت ایران مصادره شده است با توجه به ارائه سندی از سوی خواهان که مربوط به دخالت نیروهای انتظامی در رابطه با ضبط اموال وی بود، اعلام کرد که طبق حقوق بین الملل عمومی، دولت ایران باید مسئول اعمال پاسداران انقلاب شناخته شود. در اینجا این سوال مطرح می باشد که آیا اساسا دولت آمریکا در قبال ایران (و از آن طریق، اتباع ایرانی) دارای تعهد حقوقی می باشد؟ اهمیت پاسخ به این سوال
کاشمر؛ پایه گذار هنر تعزیه خوانی ایران
ناصری، معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگر هنرهای آئینی شهرستان کاشمر در گفت وگو با (ایکنا) با بیان اینکه هر چند تعزیه خوانی از بدو اسلام و بعد از عاشورا در ایران شکل گرفته اما اوج تعزیه خوانی از عهد صفوی است، گفت: پیشینه و قدمت این هنر نیز در کاشمر بر اساس دست نوشته ای که در روستای فدافن به دست آمده مربوط به 470 سال قبل بوده که از مراجع تقلید استفتاء کردند مبنی بر اینکه آیا پولی که
نقش حج در تبیین و گسترش شعارها و اهداف انقلاب اسلامی
حق و معرفی چهره واقعی باطل و ستم پیشگان عصر خود استفاده کنند. ازآنجایی که انقلاب اسلامی ایران نیز باعث دگرگونی عظیمی در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شد و تأثیری شگرف در سطح جهانی به وجود آورد، این اجتماع، به عنوان مکان استراتژیک فرهنگی در جهت شناساندن شعارها و اهداف انقلاب اسلامی، می تواند مورد استفاده قرار گیرد که بالطبع، نیاز به مدیریت و برنامه ریزی قوی و کارآمد دارد. لذا هدف این
بررسی تطبیقی انقلاب اسلامی و حج ابراهیمی
تحولات اجتماعی و سیاسی، خصوصاً بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران، در مجامع علمی مورد توجه قرار گرفته است. از میان احکام اسلامی، حج و مناسک آن، به عنوان یک عنصر بین المللی اسلامی، جایگاه ویژه ای در خلق تحولات اجتماعی ایفا می کند. مقاله پیش رو ابعاد معرفتی و کارکردی حج ابراهیمی و انقلاب اسلامی را با مراجعه به برخی از آیات حج و پیام های امام خمینی= به حج و منابع مربوط به انقلاب اسلامی، به روش توصیفی
جهانی شدن شعارهای انقلاب اسلامی و مناسک حج ابراهیمی
. چارچوب نظری مقاله در سطح توصیف و مطالعه چگونگی ، نیاز چندانی به چارچوب نظری ندارد؛ اما برای جهانی شدن و فهم بهتر آن و استفاده بهتر برای مقایسه در نتیجه گیری، به طور اختصار به مبحث نظری جهانی شدن اشاره می شود. به طور کلی نظریه های جهانی شدن، با نگرش های متفاوتی مورد بحث قرار گرفته است. مارتین لی با چند معیار متفاوت به تقسیم بندی نظریه های جهانی شدن پرداخته است: 1. با نگاه
نخستین گام در صنعتی شدن نظام ساخت وساز/ بررسی رابطه سنت با مدرنیته در تحقق توسعه پایدار
بزرگترین مانع تحقق توسعه پایدار در کشور است. گفتگوی مشروح ما را با این صاحب نظر عرصه شهرسازی کشور می خوانید: توسعه پایدار را چگونه تعریف می کنید؟ این موضوع را می توان از دو دیدگاه بررسی کرد. یکی دیدگاه شخصی و دیگری دیدگاه مبتنی بر پژوهش ها و استانداردهای جهانی نگاه اول- دیدگاه شخصی از نظر من توسعه پایدار یعنی تکامل زندگی بشری ناشی از حرکتی متعادل در بستر
نگاهی به کتاب "پیدایش مذاهب" اثر ارزشمند آیت الله العظمی مکارم شیرازی
یادآور شد، که در این بین تبیین اهمیت انتظار در روایات، بیان مفهوم انتظار، انتظار انقلاب محور و تحول خواه و تلفیق آن با مفهوم انقلاب جهانی، زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) و ارائۀ راهکارهای دقیق در تحقق این مهم، خبط آشکار منحرفان غربی را در این مسأله به خوبی نمایان کرده است. 7.1 حقیقت قناعت و توکل در اندیشه دین ستیزان؛ به نام دین گرایی به کام ظلم پذیری صاحب کتاب در بررسی مفهوم
14 استارتاپ هیجان انگیزی که در ادامه سال 2017 باید نظاره گر آنها باشیم
/> 7. اکمپانی (Accompany) این سرویس نام خود را فرمانده کل شخصی شما گذاشته است. اکمپانی هدف خود را در ترکیب بهترین عوامل از سرویس های تقویم هوشمند مثل تمپو و سانرایز با قابلیت های اپلیکیشن رپورتیو در جهت ارائه ی اطلاعات مختصر و مفید مورد نیاز روزانه برای کاربران قرار داده است. این سرویس توسط کارمند سابق گوگل، آرمی چنگ پایه گذاری شده است، اکمپانی سال گذشته 20 میلیون دلار به دست آورد
رشد صعودی تجمعات اعتراضی صنفی پرستاران/خلأ پاسداری از حقوق جامعه پرستاری
، عامل اصلی عدم اجرای این طرح است. طرح مبتنی بر عملکرد و استفاده ابزاری از پرستاران مخالفت با اجرای طرح مبتنی بر عملکرد نیز ازجمله مواردی بود که باعث برگزاری تجمعات اعتراضی مختلف شد. پرداخت مبتنی بر عملکرد از سوی پرستاران، به عنوان طرحی شکست خورده نامیده شد که طبق آن، نیروی پرستاری تبدیل به ابزاری برای بالابردن امتیاز بیمارستان ها استفاده می شود. پرستاران بر این باور هستند که
سنت نژادپرستانه لینچ کردن سیاهان در آمریکا پس از نیم قرن با ترامپ احیاء می شود +عکس و فیلم
جنبه های دیگری هم داشت و بسته به منطقه (مثلاً در غرب کهن یا همان غرب وحشی ) علیه بومیان آمریکا، مکزیکی ها و چینی ها رواج داشت. بخشی از تاریخ این پدیده که موضوع اصلی گزارش حاضر است، طی دوران سرکوب اجتماعی و سیاسی سیاه پوستان توسط سفیدپوستان به ویژه پس از جنگ داخلی و اعطای حق رأی به آمریکایی های آفریقایی تبار شکل گرفت [6] . دوره بازسازی (1865 تا 1877): حق رأی به قیمت جان سیاه پوستان
کارلوس کی روش؛ ایستاده بر شانه غول
ششم، کمابیش در همین حال و هوا بوده ایم. حمایت از مسابقات ملی و برنامه های او، اما برای اولین بار هماوردی برای سرمربی تیم ملی پیدا شده که پیش از کی روش روی همان نیمکت نشسته و همین مسیر را نیز طی کرده است. مربی پرهوادار ترین تیم ایران که دوقطبی آنها اولین بار در نظرسنجی غیرضروری برنامه نود برای انتخاب محبوبترین سرمربی بعد از انقلاب ایران شکل گرفت. این دو بعد از ارتباط مناسب اولیه، به مروز و با بهانه
سرخط ...
برای تشدید تحریم ها علیه ایران و ایران هراسی، غیرمستقیم برجام را مورد هدف قرار داده است. لذا براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب از یک طرف باید به آمریکایی ها تاکید کرد با این وضعیّتی که شماها دارید، آیا می شود به شماها خوش بین بود؟ ، و از طرف دیگر باید به دولت یادآور شد که: یک تجربه مذاکرات هسته ای این است که اگر ما تنازل هم بکنیم، آمریکا دست از نقش مخرّب خودش برنمی دارد- 14 خرداد 95 .
هاشمی سیاست مداری واقع گرا و واقع بین بود
حوزه نیست. شاید شیوه ای دیگری که ایشان داشتند و مورد توجه امروز قرار بگیرد مسافرت هایی است که ایشان قبل از انقلاب در مدت زمانی که زندان نبوده است یا فرصتی پیدا کرده است به خارج از کشور رفته است، برنامه های او را می بینیم که سفر به ژاپن و اروپا را داشته است و این نشان می دهد که سعی کرده است با کشورهای پیشرفته و دارای تمدن ارتباط بگیرد و از نزدیک آنجا را ببیند و به شدت نگاه دقیق و موشکافانه ای دارد
کدام کتاب ها واقعا ارزش خواندن دارند؟
رایت بلافاصله در مقابلش ایست بازرسی برپا می کند. جز ابزار دیجیتال، دانش پژوهان از کمکی های مختلفی برای رفع این مشکل استفاده می کنند که عموما در دسترس همه نیستند؛ این کمکی ها غالبا دسته یی از دیگر دانش پژوهان هستند که فرد به همراه آنها مشترکا حوزه مربوط را پوشش می دهد و همچنین مسوولان نشریات دانشگاهی یا متصدیان آرشیوهایی که در طول زمان به این حوزه تمایل پیدا کرده اند. دانش پژوه دوران اعاده سلطنت
ریشه شناسی قسط به معنای غارت و قساوت
3٫ ریشه شناسی قسط به معنای غارت و قساوت در این بخش با مطالعه ای تطبیقی در زبان های سامی، و با بهره گیری از ریشه شناسی تاریخی، نشان خواهیم داد که قسط در معنای مشهور ظلم و جور، واژه ای اصالتاً سامی است؛ لفظی که دو بار، تنها به صورت اسم فاعل قاسط در قرآن کریم به کار رفته است. شاید بهترین نظیرِ قسط عربی در میان زبان های سامی، صورت فعلی qaśaṭa (قشط) در زبان گعزی (حبشی کلاسیک) به معنای فریب
کاوه آفاق؛ ترکیبی جذاب از جنجال، عصیان و موسیقی راک
کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. به گزارش تیترشهر : کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. همه وهمه نام او را به ترکیبی جذاب تبدیل کرده تا یکی از ستاره های جوان نسل خودش باشد؛ نسلی که عصیان از ویژگی های آن است و می شود آن را در هنرهای مختلف از سینما و تئاتر گرفته تا موسیقی و هنرهای تجسمی دنبال کرد. آفاق اما پکیجی است از همه آنها، به تازگی نمایشگاه نقاشی هایش را برگزار کرد، مجسمه می سازد، فیلم نامه می نویسد، ترانه سرایی می کند، آهنگ سازی و نوازندگی را هم که همیشه کنار خوانندگی داشته. امسال بعد از دقیقا 10 سال که ممنوع الکاری گریبان او و کارهایش را گرفته بود، آلبوم با قرص ها می رقصد را منتشر کرد. سپس به روی صحنه رفت و از پس این سال ها، با مخاطبان وفادارش روبه رو شد. برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد و چند روز بعد از آن با ما به گفت وگو نشست و از برنامه هایش، آرزوهایش و دلایل حرف های جنجالی اش گفت. اولین بار بود که در جشنواره فجر شرکت می کردید. چطور بود؟ دفعه اول بود که از ما خواسته شد در جشنواره فجر شرکت کنیم و ما هم قبول کردیم. جشنواره جای گروه هایی است که از لحاظ مردمی یا هنری موفق هستند. یعنی با اینکه جشنواره های زیادی در ایران نداریم، ولی این جشنواره کاملا معتبر است. مثل جشنواره فیلم مان، اصولا معتبرها هم در آن هستند. به همین دلیل مشارکت در جشنواره برایمان باعث افتخار بود. اما کیفیت اجراها در جشنواره موسیقی فجر با سالن های مستقل و خارج از جشنواره فرق دارد. درست است؟ اگر بخواهیم نگاه درستی به معنای واقعی این جشنواره داشته باشیم، باید برای کسانی باشد که در طول سال موقعیت دیده شدن ندارند و از نظر هنری کارشان اعتبار بالایی دارد ولی چون روش کارشان پول ساز نیست، باید در جشنواره بیشتر دیده شوند و در نقاط مختلف چندین بار روی صحنه بروند. یعنی جشنواره باید جایی باشد برای کشف هنرمندان بزرگی که آثار موسیقایی بزرگ را خلق می کنند. یعنی چیزی مثل ساندنس در سینما. اینکه آدم های شناخته شده به جشنواره دعوت شوند و آخر هم جایزه بگیرند، چیزی به بار فرهنگی و موسیقایی کشور اضافه نمی شود چون چیز جدیدی ارائه نشده است. درست است که گروه های اسم و رسم دار و تهیه کنندگان هم در این میان حق دارند دیده شوند، ولی کاش جشنواره به بستری برای کشف استعدادها تبدیل شود. این طوری است که به فرهنگ کمک کرده ایم. البته سیاست گذاری جشنواره اصلا این نیست. شاید این سیاست در جشنواره موسیقی جوان پیش گرفته شده باشد... . اما ما کسانی را داریم که بیش از 70 سال دارند و یک دفعه در گوشه ای از کشور با موسیقی مقامی کاری کرده اند که تا به امروز کسی انجام نداده است. اینها در جشنواره جوان جایی ندارند. ضمنا جشنواره فجر اعتبار دیگری برای حضور چنین آدم هایی که خیلی هایشان را می شناسم که مثلا در خراسان زندگی می کنند، دارد. اما باز همین هم غنیمت است. می دانم مسئولان ارشاد، آقای مرادخانی و طالبی برای اینکه جشنواره این طوری برگزار شود، جنگیده اند. اگر اهل تعامل باشیم و بدانیم فرهنگ را باید گام به گام با آنچه در ایران و جهان هست پیش برد، نفس بودن این جشنواره را باید غنیمت شمرد. اما منطقی و طبیعی است الان خیلی جلوتر از این حرف ها باشیم. در همین مشهد که امروز کنسرت برگزار نمی شود، 20 سال پیش، استادیوم برای کنسرت پر می شد. برخلاف شما فکر می کنم روندی که الان از نگاه دولتی است، رو به جلو نیست. من رویکرد کلی دولت مدنظرم نبود. در خیلی از دولت ها، آدم ها صدتا اختیار دارند اما جرئت ندارند از 50تایش استفاده کنند. چرا این را می گویید درحالی که خودتان 10 سال نتوانستید کار کنید؟ چون به آدمی که 10 سال به او مجوز نداده بودند، همین آدم ها مجوز دادند. این ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که بالاخره بعد از 10 سال... . فقط همین نیست. اینها از بسیاری از خواننده های جوان پشتیبانی کردند. کنسرت برج میلاد خودمان که داشت لغو می شد، آقای مرادخانی نصف شب خودشان را از مشهد به تهران رساندند و در ردیف جلو نشستند تا جلوی این اتفاق را بگیرند. اما همین که معاون وزیر می آید می نشیند تا جلوی لغو کار را بگیرد، چقدر روی اجرای شما تأثیر می گذارد؟ این اتفاق خوبی نیست اما کشور ما ویژگی های خودش را دارد. البته در هر جای دنیا، هرکسی باید از خدایش باشد که وزیر یا معاونش در یک کنسرت شرکت کنند. در آن کنسرت هم در کار من مشکلی پیش نیامد ولی شاید اگر کسانی دیگر بودند، خودشان را جمع وجور می کردند. مگر می شود حداقل روی ژست و نحوه ظاهرشدن تان تأثیر نگذارد؟ آخر آدم های دیگری را در سالن می دیدم که برای ژست یک آدم خیلی اذیت کننده تر بودند. ایشان که جز خوبی به ما نکردند. من آدم هایی را می دیدم که به ما بدی کردند و آن هم به چشمم نمی آمد. پس برخلاف بسیاری، شما به یک جور رضایت از اوضاع رسیده اید... . نه این رضایت نیست. این پختگی من در امور سیاسی است. از آرمان گرایی های بیهوده به رئالیسم رسیده ام و به گام به گام قدم برداشتن برای هر اقدام فرهنگی معتقد هستم. هر اقدام شتاب زده فرهنگی به سرعت تأثیر می گذارد و به سرعت ناپدید می شود. هر چقدر گام به گام و با تحمل و صبر و رئالیستی تر نگاه کنیم، به نتیجه ماندگارتری می رسیم. این نگاه کنونی من است. حتی در زندگی خصوصی هم هر حرکت شتاب زده یا نقد بدون پشتوانه یا به قولی غرغرکردن بدون ارائه راهکار می شود همان چیزی که الان در تاریخ مان رسیده ایم. کار همه فقط از مشکل و مسئولیت فرارکردن و نیمه خالی را دیدن و غرغرکردن شده. مطالعه و کنکاش و کشف علل و راه های جلوگیری و ارتقای سیستم را کنار بگذاریم و فقط ناله و آه و غر راه بیندازیم، به جامعه ای می رسیم که دو هزار سال است که غر زده و کسی مسئولیتش را نپذیرفته. خیلی کم بوده اند کسانی که غر زده اند و راه هایی برای حل مسئله هم ارائه داده اند. شخصا چقدر آدم سخت کوشی هستید؟ شدیدا. شاید 10، 15 سال است که یکی از معضلات خانواده ام این است که به صورت میانگین روزی بیشتر از سه، چهار ساعت نمی خوابم. همین باعث مشکلات زیادی شده اما اگر این کار را نکنم، وقت کم می آورم. وقت تان را صرف چه کاری می کنید؟ بخش زیادی را صرف موسیقی می کنم. بخشی هم هنرهای دیگر. نقاشی؟ نقاشی هم می کشم. تنها کاری که نمی کنم عکاسی است. معماری و مجسمه سازی می کنم و فیلم نامه هم می نویسم. چند مدل گیتار هم ساخته ام. در تمام 20 سال اخیر، روزی نبوده که به صورت میانگین یک ساعت کتاب نخوانده باشم. روزهایی هم هست که 10 ساعت کتاب می خوانم اما حداقلش روزی یک ساعت است. همین است که وقت کم می آید. همه اینها را سعی می کنید در مشهد انجام دهید؟ من مشهدی نیستم اما در مشهد دانشجو بودم. هنوز هم سه، چهار ماه یک بار می روم. همه آهنگ هایم را هم آنجا می سازم. منبع الهام من تنفس در هوای مشهد است. 90 درصد آهنگ هایی که از من شنیده و دوست داشته اید، در مشهد ساخته ام. حال وهوای مشهد بی نظیر است. دقت کنید، می بینید بیشترین و بهترین موزیسین های کشورمان مال مشهد هستند. خراسان هنرمندخیز است. در 10سالی که مجوز نداشتید، چه می کردید؟ فرصت مطالعاتی بود دیگر! می توانست برای خیلی ها بد شود ولی برای من بد هم نبود. به خیلی از چراهایی که درباره جامعه داشتم بیشتر اندیشیدم و پی پاسخ علمی اش رفتم؛ به ویژه در پنج سال اخیر، کارم کم و فرصتم بیشتر بود. اما برای یک هنرمند که عرضه کردن کارش بخش عمده ای از جهان بینی اش را تشکیل می دهد، شرایط بدی است... . پدرم از بچگی به من می گفت کافی است یک کار داشته باشی که در تاریخ بماند تا وظیفه ات را نسبت به فرهنگ انجام داده باشی. همیشه فریدون فروغی و فرهاد را مثال می زد که عملا یک آلبوم استودیویی کامل شده اصلی و رسمی در زندگی داشته اند که محبوب شده اند. اما ماندگارترین اسم های پاپ کشور هستند. از یک روشنفکر گرفته تا کسی که سواد خاصی ندارد، بوی عیدی فرهاد را بلد است یا لااقل یک بار شنیده است. یا مثلا تارکوفسکی فیلم های زیادی نساخته، اما اسمش سر جایش است. من هم دنبال این هستم که همان یک کار را انجام دهم. در این سال ها برایتان مایه آرامش بود؟ بله، برایم تسکین درد بود. فکر کردم می توانم آن قدر مطالعه کنم تا در هر سنی که شد، بتوانم یک آلبوم ماندگار داشته باشم. از اینکه به عنوان یک هنرمند فراموش شوید، هراس نداشتید؟ چندی پیش یک فیلم مستند درباره استرس های شغل های مختلف می دیدم. بزرگ ترین استرس زندگی همه آهنگ سازان و خوانندگان کل دنیا در کل تاریخ، که دلیل بسیاری از بیماری های روانی آنها هم شد، این است که فراموش شوند. این استرس که هر روزی که کار بیرون نمی آید، رقابت را به دیگری واگذار کنیم، همیشگی و شایع است. ولی من همیشه دلم را با امثال فرهاد و فریدون فروغی خوش می کردم. با توجه به این شرایط که اجازه فعالیت رسمی نداشتید و با توجه به نوع موسیقی تان یک گزینه دم دست، رفتن از کشور بود. چرا نرفتید؟ چون تاریخ ایران را خوانده بودم. می دانستم برای هر ایرانی یک کشور و یک ملت هزینه کرده تا بزرگ شود، از نانی که خورده اند و آبی که حمام کرده اند تا اتوبوسی که سوار شده اند، مالیات مردم است. اگر قرار باشد با هر تلنگری برود و منبع انسانی برای کشور دیگری شود و آنجا پول سازی کند، می شود همینی که هست. وقتی به هرکسی یک تلنگر می زنند درمی رود، چه کسی قرار است بماند و مملکت را بچرخاند؟ آدم می ایستد تا کار درست را انجام دهد؛ اگر به نتیجه رسید چه بهتر و اگر نه، حداقل می دانی ایستاده ای و وظیفه ات را انجام داده ای. چه شد فکر کردید بعد از 10 سال این سد می تواند بشکند؟ باز هم چون تاریخ را خوانده بودم. هر آدمی روزی به حقش می رسد. تا به حال ندیده ام کسی به معنای واقعی تلاش کرده باشد و به چیزی که خواسته، نرسیده باشد. با این اوصاف، قطعا کفش های آهنی به پا داشتید! بله، خیلی ها به من می گفتند تو دیوانه ای! از ایران برو چون کسی به تو مجوز نخواهد داد. کمی به موسیقی تان بپردازیم. خیلی از شنوندگان، از حرفه ای گرفته تا عامه مردم، وقتی موسیقی شما را می شنوند، می گویند نه این راک نیست. شما چه می گویید؟ راست می گویند. راک نیست. اما پاپ هم نیست. شاید بتوان اسم اینها را راک ایرانیزه شده گذاشت. یک نمونه در موسیقی بین الملل، کریس دی برگ است که آثارش نه راک است نه پاپ. روی مرز راه می رود. خیلی جاها مایکل جکسون هم پاپ-راک را دارد. نکته دیگر این است که ما در ایران راک را فقط با گیتارالکتریک می شناسیم اما این طور نیست. ممکن است اثری باشد که فقط با یک پیانو همراه باشد، اما باز راک باشد. مثلا مرد تنها ی فرهاد، با هیچ کدام از المان های موسیقی پاپ هم خوانی ندارد. بدون اینکه گیتارالکتریک داشته باشد، راک است. این موسیقی اعتراض، ژست روشنفکری، نوآوری خاص خودش، خشونت پنهان و المان های دیگر موسیقی راک را دارد. بسیاری از آهنگ های کریس دی برگ هم همین ویژگی ها را دارد. مایکل جکسون هم همین طور است، اما چون برخلاف نظر دوستان و تهیه کننده و مدیر برنامه هایش اسم خودش را king of pop گذاشت، نمی شود از او مثالی زد. آهنگ wish you were here را در نظر بگیرید؛ با اینکه با تصور ما از راک یکی نیست، ولی یک اثر راک است. بنابراین نظرتان این است در ایران وقتی حرف از موسیقی راک می شود، حرف از هارد راک است. دقیقا، توقع شنیدن گیتارالکتریک و دیستوریشن وجود دارد. مشکل این است که منتقدان ما موسیقی شناس نیستند و موسیقی شناسان مان منتقد نیستند. در سینما منتقدانی هستند مثل هوشنگ کاووسی که سینما را می شناسند و کارشان را و ادبیات را هم بلدند. چنین کسی را در موسیقی نداریم که نظر متخصصانه داشته باشد. چون موسیقی هیچ وقت فضایی برای ارائه شدن نداشته و همیشه بحث سر این بود که چطور می شود آن را به هر ترتیب حفظ کرد. غیر از آلبوم رسمی تان، تعداد زیادی قطعه از شما در دست مردم وجود دارد. این قطعات به اتفاق، به فراخور سبکی که انتخاب کرده اید، در همکاری با گروه های مختلف، ترانه های غمگینی دارد و به شکلی غمگین اجرا شده. اما الان مردم می خواهند حداقل در موسیقی کمی از غم فرار کنند. این چقدر شما را وادار به عقب نشینی از طرز فکرتان می کند یا مصمم تر می کند؟ این طوری بگویم 99 درصد شعرها و آهنگ ها را خودم ساخته ام. به خاطر همین حال وهوای آهنگ به شدت به حال وهوای خودم بستگی پیدا می کرد. نمی دانم اینکه گاهی غمگین و گاهی ریتمیک و شادتر بود، از کجا نشئت می گیرد؛ این به حال خودم برمی گردد. خیلی وقت ها پیشنهاد شده از این فضا فاصله بگیرم اما این من نیستم و از من چنین چیزی بیرون نمی آید. اگر هم این کار را انجام دهم تصنعی خواهد شد. تنها وظیفه ای که برای خودم می بینم این است که آنچه به صورت ناخودآگاه از ذهنم می آید، روی کاغذ بیاورم و با هوادارانم به اشتراک بگذارم. اگر روزی یک آهنگ ریتمیک و شاد از من شنیدید، مطمئن باشید آن روز، این حس وحال را داشته ام. کمی درباره صحبتی که در جشنواره داشتید، توضیح دهید. چه اتفاقی افتاد که این حرف را درباره جان لنون زدید؟ این حرف را درباره فردی مرکوری یا مایکل کیمن یا میک جگر نمی زنم. درباره جان لنون می گویم چون خوب می شناسمش. این رفتار را از خودش یاد گرفتم. اولین باری که به آمریکا می رود، در مورد رقیبش الویس پریسلی از او می پرسند، می گوید من اصلا الویس را نمی شناسم. جان لنون خودش می گوید من به هیچ چیز باور ندارم؛ زنده باد زنم. بعد یک نفر در ایران می گوید مردم زنده باد کشورتان. متأسفانه مردم مطالعه ندارند و اینها را نمی دانند. این حرف را فقط درباره جان لنون می زنم که به هوادارانش توهین می کرد. حالا چه اصراری بود دراین باره حرف بزنید؟ من حرفی نزدم. یکی از طرفداران از سر لطفش می خواست بگوید خوش تیپ شدی، من هم گفتم نه ما خیلی از اینها خوش تیپ تریم. شما خبر ندارید آن پشت ها چه خبر است. باید مطالعه کنی تا بدانی در 1956 به بعد در اقتصاد جهانی و در رسانه ها چه اتفاقاتی افتاد. چه کمپانی هایی پشت چه کسانی آمدند که چه تصویری از آنها بسازند. چه بلاهایی سر چه کسانی آمد. بعدش هم یک بیانیه دادم اگر من را با شجریان مقایسه می کردند که رنج بسیار کشیده، بند پوتینش را هم می بستم. یا با راجر واترز مقایسه می کردند که جرئتش را داشت جلوی ملکه انگلستان بایستد، باعث افتخارم بود. یا با فردی مرکوری که یک نوازنده، خواننده، شاعر، بالرین و هنرمند بزرگ است مقایسه شود، فرق می کند. من جان لنون را خیلی دوست داشتم و خیلی درباره اش تحقیق و مطالعه کردم و می دانستم کیست. بنابراین خودم را سانسور نکردم و واقعیت را به مردم گفتم. ایشان نه نوازندگی اش مثل خیلی از ما ایرانیان خوب بود، نه خواننده برجسته ای بود و نه تیپ و قیافه خاص و عجیب وغریبی داشت. پس چرا به نظر شما در جهان اسطوره است؟ شما در فوتبال می بینید علی دایی بهترین گل زن جهان است، به خاطر اینکه باید نگاه کنید چه کسی برای او سانتر می کرده و او توی گل می زده. این فرق می کند با مسی که ژاوی برایش سانتر می کند. آقای مسی نمی توانست یکی از این سانترها را توی گل بزند. این حکایت ما و جان لنون است. کنار او بهترین کمپانی ها و استودیوها و اعضای گروه جهان بودند، بهترین امکانات و پول و آسایش و آزادی را داشت. او می توانست یک دقیقه تصور کند که ممنوع الفعالیت شود؟ تحت کوچک ترین فشاری از انگلستان فرار کرد و رفت آمریکا. با این روحیه هیچ وقت به همکاری با گروه های بین المللی فکر کرده اید؟ بله و یکی از بزرگ ترین ضربه ها را از کلاهبرداری یک گروه انگلیسی خوردم. خوب است فراموش نکنیم تمام نقش مخربی که انگلیس در تاریخ ما داشت. حالا که من گفته ام مرا با اینها مقایسه نکنید، این حرف ها پیش می آید. استایل و شیوه کار شما خیلی مخصوص به خودتان است. این استایل شخصی از کجا آمده است؟ بخشی از این مسئله به آموزش هایی برمی گردد که از کودکی از پدرم دیدم که تئاتری بود. بخش دیگر هم برمی گردد به مطالعاتی که انجام دادم و دوستانی که در حوزه سینما و تئاتر داشتم. اندکی هم به استعدادی برمی گردد که هر آدمی می تواند داشته باشد. بخشی دیگر هم مربوط می شود به اکتسابی که از دیدن حرکات بزرگان موسیقی در کنسرت هایشان داشته ام. چرا این پایه میکروفون را این قدر در اجرا می چرخانید؟! راستش نمی دانم! بالاخره روی استیج باید دستت را یک جوری جمع کنی. اگر گیتار داشته باشی که مشغول هستی اگر نه باید یک کاری کرد. یکی از کارگردان های بزرگ تئاتر همیشه می گوید فرق بازیگرها را فقط این طوری می شود فهمید که ببینی دستشان چطوری بازی می کند. بهترین یا بدترین بازیگر جهان را می توانید وقتی تشخیص دهید که ببینید می تواند وقت بازی دست هایش را جمع وجور کند یا نه. بازیگری که نتواند دست هایش را جمع وجور کند، اگر بهترین و بااحساس ترین گریه ها را روی صحنه کند یا چیزی از این قبیل، باز به دل نمی نشیند. برای جمع وجورکردن دست ها وسایل زیادی هست مثل جیب یا پایه میکروفون که می توان انتخاب شان کرد. کاوه آفاق چه موزیک هایی گوش می دهد؟ همه چیز. از استاد شجریان تا سنگین ترین آهنگ های متال تا هرچه که حتی بسیار بسیار عامیانه باشد، همه را رصد می کنم. یکی از دلایلش این است کارهای اشتباهی که دیگران در آهنگ هایشان انجام داده اند را تکرار نکنم و دیگر اینکه چیزهای مثبتی بیاموزم. به خاطر همین اصولا آثار داخل و خارج از ایران را از کشورهای مختلف پیدا و گوش می کنم. ایده مچ بند از کجا آمد؟ دوستی به نام آقای علیزاده دارم که دکترای مدیریت شهری دارند. ایشان همیشه موسیقی های داخلی را زودتر از من گوش داده اند و جو حاضر موسیقی را به من انتقال می دهند و همیشه از مشاوره هایشان بهره می برم. روز اولی که می خواستم ویدئوکلیپ بدهم، با ایشان هم فکری کردیم که یک نماد از کشورمان داشته باشیم که تا ابد همراهمان باشد. چون آن موقع می خواستم موسیقی بین المللی کار کنم. ایده های بسیاری مطرح شد، یکی این بود که همیشه کفش سفید بپوشم که یکی از بندهایش سبز و یکی قرمز باشد. اما ایده مچ بند را یک روز در خیابان به ذهنم رسید و انتخابش کردم. گروه the ways دیگر قرار نیست فعالیتی داشته باشد؟ نمی دانم. چون بچه های آن گروه از لحاظ جغرافیایی هر کدام از هم دور افتادند و دیگر نمی شود به عنوان یک گروه محسوب شان کرد. از آلبوم جدید بگویید. چه زمانی منتشر خواهد شد؟ برای آلبوم جدید که احتمالا در سال آینده منتشر خواهد شد، 20 تراک حاضر شده که از میان آنها 12تا را انتخاب می کنیم. از این 12 تا، دوتا قبل از آلبوم به صورت تک آهنگ بیرون می آید. در همین هفته هم یک کار به نام امسال ارائه می دهیم. امسال بزرگان زیادی را از دست دادیم؛ از استاد کیارستمی و مرحوم حبیب گرفته تا جعفر والی، آقای رفسنجانی و آتش نشانان مان. برنامه کنسرت هم دارید؟ درخواست برای سالن داده ایم و امیدواریم به زودی اتفاق بیفتد. سعی بر این است تا پایان سال، پیچیدگی های درعین حال ساده اجرای کنسرت هموار شود. با همین ارکستری که در جشنواره اجرا کردید؟ بله، گروه ما سال هاست که ثابت است. در کنسرت قطعات جدید را هم خواهید داشت؟ بله، صد درصد. منبع: ...
بررسی فاجعه پلاسکو از نگاهی دیگر
ایران خودداری کرد. این امر به تیرگی روابط دو کشور انجامید و در ادامه با پذیرش شاه در آمریکا و اشغال سفارت این کشور توسط دانشجویان به اوج رسید و روابط رسمی ایران و آمریکا در اثر این رویدادها در فروردین 59 قطع کامل شد. بعد از انقلاب و مصادره این ساختمان به نفع بنیاد، سرقفلی بیشتر واحدها به مرور زمان به خریداران واگذار شد و صنف پوشاک ایران را با شناسنامه ساختمان پلاسکو می شناختند ولی نقطه اوج
اخبار ورش جهان
ندارد. جذب نابغه 11 ساله لهستانی توسط رئال مادرید باشگاه رئال مادرید اسپانیا نابغه 11 ساله لهستانی را به خدمت گرفت. سایت پولست اسپرت لهستان نوشته است: یاسک چاپلینسکی 11 ساله که هر روز در تیم نوجوانان پوگون اشچچین تمرین می کند به رئال مادرید اسپانیا فراخوانده شد تا تحول عظیمی در زندگی او رقم بخورد. او توسط استعدادیاب های باشگاه رئال مادرید کشف شد و از این پس تمرینات خود را در آکادمی این
وقتی تحلیل گران از انقلاب اسلامی با نام انقلاب چادر ها یاد می کنند
را به بازیافت اصالت خود بشارت داده و به جسمهای بی جانشان حیاتی تازه بخشید . تا قبل از این انقلاب بزرگ، نگرش حاکمان در ایران به زن، نگرشی ابزارگونه برای برآوردن نیازهای مادی بود . ابزاری که پیشرفت آن به معنای تنوع ظاهری و همسان با مدهای رایج و ارضای غرایض شهوانی جنس مخالف البته در لوای عناوین زیبا و آراسته همچون آزادی زنان یا زن مترقی به متن جامعه تزریق می شد. تحول فکری و روحی زنان در