سایر منابع:
سایر خبرها
منصوریان: دربی نقطه عطف ماست/ ایده های برانکو قابل شناسایی است
اید در صورتی که سه بازیکن پرسپولیس را مهار کنید، می توانید پرسپولیس را شکست داده و قهرمان لیگ شوید، گفت: جفت این صحبت ها دروغ و اشتباه است. من قبل و بعد کنفرانس صحبت می کنم و بعضا دوستان گلایه می کنند که چرا غیر از این زمان صحبت نمی کنم. همانطور که گفتم به دلیل اینکه صحبت های من و برانکو برای علاقه مندان جذاب است، قبل و بعد بازی در کنفرانس ها صحبت می کنم. هر صحبتی در این بین را قبول ندارم. به بازیکنانم گفته ام که دربی نقطه عطف شماست و می توانید در این دربی به خیلی چیزها دست پیدا کنید. تسنیم ...
برانکو: به بازیکنانم می گویم حضور در دربی افتخار بزرگی است
هدفم و اهداف مان را گفته ایم و باز هم می گوییم و آن را پنهان نمی کنیم. در بازی با تراکتورسازی و استقلال و هر مسابقه دیگر چه در داخل خانه و بیرون خانه فقط یک هدف داریم و آن هم پیروز شدن است و اینکه بخواهیم هوادارانمان را شاد کنیم. می دانیم همیشه این مسئله شدنی نیست اما این هدف مستمر ماست. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اعتراض علیرضا منصوریان به زمان برگزاری مسابقه و اینکه باشگاه
منصوریان: دربی نقطه عطفی برای جوانان ماست
است. با این حال از اینکه پرسپولیس از این وضعیت فرار کرده خوشحالم. درباره بدنسازی هم باید بگویم که 6 سال است که به شکلی کار می کنیم که بدنساز ما اجرا کننده کار ماست. متاسفانه بدنساز ما چون خانواده اش به ایران نمی آیند این مشکل پیش می آید. ما گروه مان کار بدنسازی را جلو می برند. منصوریان در واکنش به این سوال که آیا گفته اگر سه بازیکن پرسپولیس را مهار کنیم می توانیم این تیم مهار کنیم و
منصوریان: دربی رفت پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت/ بردهایمان ادامه دارد
چه نظری دارید، گفت: من همان شب در جلسه و شب نشینی اعلام کردم با توجه به اینکه 24 بهمن دو تیم باید به مصاف یکدیگر بروند اگر اسپانسرمان مشترک نبود اصل برگزاری چنین جلسه ای اشتباه است. شما فردا می بینید که بازیکنان دو تیم مقابل هم بی رحم بازی می کنند و اصلا نیازی نبود که در آن مراسم باشیم اما چون این اسپانسر دو سال است که دو باشگاه را سرپا نگه داشته و البته ما چند وقت دیگر باید پا به مسابقات اسیای
برانکو: استقلالی ها اعتماد به نفس خوبی دارند
خود من هم مخالف بودم اما در حیطه من نیست و باشگاه باید تصمیم گیری کند. این گردهمایی ها لازم نیست. رفاقت الان معنا ندارد تا بعد از بازی. بعد از بازی همه دوست هستیم اما الان نه. هیچ رفاقتی نداریم. سرمربی پرسپولیس درباره رکورد منصوریان و نباختن چند ساله او به پرسپولیس و همچنین آمار خوب برانکو مقابل استقلالی ها بیان دشت: من به رکوردها کار ندارم. من فقط به بازی با استقلال فکر می کنم. هر چه
خرید و فروش آپارتمان بدون دردسر
، تو را به خدا کمک کنید امروز کارم راه بیفتد. من خانه نیستم. قرار است مشتری بیاید. گفتم باشد. مشکلی نیست. چه می دانستم قرار می گذارد به جای خانه خودش، خانه مرا به مشتری ها نشان بدهد. حالا وقت و بی وقت زنگ می زنند و می گویند از بنگاه آمده اند. من خانه نمی فروشم. این را باید به که بگویم. یکی آمده بود دعوا که شما کلاهبردارید. طبقه چهارم اصلا شبیه خانه شما نیست. تو عالم همسایگی نه
دشمن هم مرجع تقلید می سازد هم مداح
تاریخی بگذاریم برخی از بزرگان اصحاب پیامبر(ص) دور اندیشی و مصلحت اندیشی کردند و فکر می کردند که اگر علی(ع) بعد از پیغمبر(ص) رهبری جامعه اسلامی را عهده دار بشود، بخاطر نوع برخوردی که در غزوات پیغمبر با جگرخوارگان کفر داشته، ممکن است جامعه اسلامی دچار تنش شود و برخی از طبقات اعراب در مقابل حکومت امیرالمومنین(ع) مقاومت کنند. یا چون در بین اصحاب سن و سال دار تر از علی وجود دارد، جوانی مثل علی وقت دارد
از ناتمامیِ راهِ یک محقق
کشی عکس های هوایی در دسترسش نبوده و البته آن زمان که آلفرد در راه تروندهایم بوده هیچ تماسی از سوی والبیف با او برقرار نشده و همچنین اوفتداهل هم که مدیر دپارتمان است، نمی تواند خدمتی به محقق این داستان بکند. مروری توامان با ترس و امید و نتیجه گیری در ذهن خود از برخورد با انسان هایی که در تهیه ی نقشه هوایی به او کمک کردند یا دچار وضعیت های خاصی بودند که نتوانستند به او کمک کنند در متن
منصوریان: هروفت بردیم گفتند با کی روش جلسه داشتی - می خواهیم جایگاه پرسپولیس را به هم بریزیم
کنیم. اولین آبی که در تهران بیاید تمرین در آنجا تعطیل می شود. خوشحالم که پرسپولیس حداقل امکانات را دارد. من جا دارد از خانواده شفیع زاده تشکر کنم که قول داده اند به ما کمک کنند. برای من از همه چیز مهم تر چمن است. با این حال از اینکه پرسپولیس از این وضعیت فرار کرده خوشحالم. درباره بدنسازی هم باید بگویم که 6 سال است که به شکلی کار می کنیم که بدنساز ما اجرا کننده کار ماست. متاسفانه بدنساز ما چون
میراث سیاسی و اجتماعی دارالعلوم دئوبند و نهضت - دئوبندیه - در شبه قاره هند
، که او را پدر دارالعلوم نیز نامیده اند، اعتبار و شهرتی بین المللی یافت و به بزرگ ترین مدرسه دینی عربی زبان اهل سنت در جهان اسلام بعد از الأزهر در قاهره تبدیل شد و به ازهر هند ، ازهر شق و ازهر آسیا ملقب شد. دارالعلوم با ایجاد شرایط مساعدی چون تهیه مسکن، خوراک و لباس برای طلاب، پذیرای دانشجویان از سراسر شبه قاره و کشورهای گوناگون مانند ایران، روسیه، چین، مالزی، اندونزی عراق، عربستان و به ویژه
اعترافات تکان دهنده پسری که پدرش را به آتش کشید
به قتل برسانم تا این که روز حادثه، همه اعضای خانواده ام را از خانه بیرون کردم و گفتم می خواهم با پدر به تنهایی صحبت کنم. آن روز ظهر مادرم خورش قیمه تهیه کرده بود که در یک فرصت مناسب تعدادی قرص خواب آور داخل ظرف خورش پدرم ریختم. او در حالی که کمی بی حال شده بود متوجه تغییر مزه غذا شد و شروع به سروصدا کرد. در این هنگام بود که با او درگیر شدم و کشان کشان او را به اتاق خواب بردم. لوله
تام هنکس: لازم نیست خودم را به احترام زنان وادار کنم!
پرسید چه کار می کنم. گفتم متصدی یک هتل هستم و او گفت: خجالت بکش! این که نشد کار، باید توی تئاتر بازی کنی! و شروع واقعی از همان جا بود. از آن به بعد بود که مرتبا به تماشای تئاتر می رفتم و شوق این که بخشی از آن باشم در من جای گرفت. تنها به سان های تئاتر می رفتم، چون دوستانم مشغولی اسکی یا بسکتبال بودند. تست بازیگری دادم و برای بازی در نقش جرج گیبز در نمایشنامه ی شهر ما (نوشته ی تونتون وایلدر) انتخاب
روایت پیشکسوت پرسپولیس از دزدیده شدنش
و دار، با پسرم علی در قطر تماس گرفتم و همه چیز را به او گفتم و به پسرم گفتم چه توطئه ای برایم چیده اند و چه مدنظرشان است. علی هم آدرس خانه و هم مشخصات آنجا را از من گرفت و خدا را شکر، مأموران کلانتری خانی آباد به آنجا آمدند و مرا از دست آن آدم ربایان نجات دادند. قاضی پرونده چه نظری داشت؟ قاضی پرونده بعد از این اتفاقات روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را به این خانم وقت داده تا
سرایداری که فرمانده جبهه دفاع از "حرم" شد+عکس
نگرانی نیست. وقتی هم که از رفتن با من حرف زد، من باورم نشد تا وقتی که ماشین تا در خانه به دنبالش آمد. تازه فهمیدم که واقعاً می خواهد راهی شود. خیلی گریه کردم. اما گفت هر طور شده باید بروم. گفتم بروی دوباره فرمانده می شوی مسئولیت خواهی داشت و آن وقت باید آنقدر بمانی تا شهید شوی. اما نورمحمد گفت نه فرمانده نمی شوم خیالت راحت باشد. چند بار اعزام شدند؟ اولین اعزامش در مهرماه سال
فاطمه(س) و فاطمیه در کلام و سیره مراجع فقید
در حالی بود که حتی یک گام بر روی آسفالت و با پای برهنه قدم زدن مشکل بود، به طوری که من خود با آن که جوان بودم طاقت نداشتم قدمی بردارم... روزی به مرحوم والد رو کردم و گفتم آقا گرما شدید است و شما اگر اذیت می شوید کفش بپوشید. ایشان همان طور که به سینه می زد و گریه می کرد، فرمودند: فرزندم بگذار پاهایم بسوزد. برای مصیبت فاطمه زهرا (سلام الله عیها) هر کاری بکنم کم است. مگر این دخت رسول خدا (صلی الله
پسرانم نبودند تنهایی به منطقه می رفتم/ مهمات و اسحله به خط مقدم می بردم
تا از منازل همسایه ها را برای پخت غذای مورد نیاز جبهه آماده کردم، هر روز غذاهای بسته بندی شده را در ماشین می گذاشتم و تنها به سنگرها می بردم، کل روز مسیر سنگر به خانه و از خانه به سنگر می رفتم. یکی از انبارهای ریسندگی که بخاطر جنگ کارش تعطیل شده بود را تجهیز کردیم، بعد از آن بود که با چند تن از خواهران، مسئولیت تدارکات جبهه را به عهده گرفتم، مایحتاج جبهه را از مواد خوراکی گرفته تا
شبی که آیت الله وصیتنامه خود را در مسجد خواند!
، تلگراف زدیم! بعد هم که بنای مخالفت با بنی صدر را نهادند و چند باری هم نزد امام رفتند و پافشاری کردند که بنی صدر دارد در جبهه ها کارشکنی می کند... چون شبی نبود که عده ای پاسدار نزد ایشان نیایند و از بنی صدر شکایت نکنند. همانطور که عرض کردم، ایشان خیلی آدم شناس بود. از روز شهادت ایشان برایمان بگویید. با عنایت به اینکه درآن روز، خود شما سخنران پیش از خطبه نمازجمعه یزد بودید
مقاله ای ماندگار از سید معتصم هاشمی / بازار کرمانشاه و دگرگونی های آن
و چون آن به وضوح دریافته نشد. بدست دادن نمایی صحیح و تاریخی که به درستی دربردارنده ی تغییرات و تطورات مربوطه باشد از لوازم بررسیدقیق تحولات اقتصادی و تجاریِ بازار شهر است. بازار فراشباشی به بازار بزازخانه ی نو منتهی می شد و سپس از طریق دو مسیر به بازار بزازخانه ی کهنه و بازار اسلامی می رسیده است. بدیهیست قسمت های اخیر همه در جبهه ی شرقی خیابان مرکزی مدرس ( سپه) واقع اند و پیداست
نقل قولی از آیت الله هاشمی که برای اولین بار باهنر می گوید
علی الکفار. شاید بعضی از این رافت هایش با بعضی ها که ما آنها را معاند یا فتنه گر می دانستیم، ناشی ازاین حس رحمتشان بود. بعد از رحلت ایشان، خارجی ها اظهار نظرهای زیادی کردند از جمله از یکی از مقامات رژیم جعلی صهیونیستی نقل شده که گفته بود "یکی از دشمن ترین دشمنان اسرائیل فوت کرد" و به نظر من این تعریف خیلی خوبی از هاشمی بود او می خواست هاشمی را مذمت کند ولی تعریف بسیار خوبی بود مرحوم
سیاست موتلفه در زندان شاه هم جذب حداکثری بود
آنچه پیش رو دارید شمه ای از خاطرات و مخاطرات زندان ساواک، از زبان یکی از مبارزان دیرین نهضت اسلامی است که می تواند تکمیل کننده پازل خاطرات در این باره باشد . با سپاس از جناب دکتر اسدالله بادامچیان که پذیرای این گفت وشنود شدند . چه انگیزه ای موجب شد وارد عرصه مبارزات سیاسی شوید؟ بسم الله الرحمن الرحیم. بنده در خانواده ای به دنیا آمده ام که سوابق سیاسی طولانی داشتند. پدربزرگم، حاج احمد امانی در نهضت مشروطه شرکت داشت و پس از اینکه رضاخان بر سر کار آمد، با او به مخالفت پرداخت. دایی ام حاج هاشم امانی از اعضای مؤثر فداییان اسلام و دایی های دیگر ...
احمدی نژاد به چه کسی "پاس" می دهد؟!
کاندیدا خواهد داشت یا نه؟ گفته بود: انشاالله سال 96 همه همدیگر را خواهیم دید. در همین راستا نیز سفرهای استانی خود را افزایش داده بود به سخنرانی علیه دولت می پرداخت و به گونه ای صحبت می کرد که گویی تمای مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشور نتیجه بی تجربه دولت یازدهم بود. اما به هرحال بعد از مدتی زمزمه هایی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مطرح شد، مبنی بر اینکه محمود احمدی نژاد به ملاقات رهبر
شاغلام، جدیدترین عروسک شکرستان
عهده محمد لقمانیان است. همچنین صداپیشه جهانگرد مهدی ساکی است. شاغلام مرد ساده شکرستانی است که بسیار مهربان و منعطف است و جهان را بسیار ساده می بیند. او به عنوان پست چی وارد مجموعه می شود، اما کم کم در کنار مظفر شروع به اداره مکانی به نام محل دورهمی که در اصل قهوه خانه است، می کند. در این محل، اصلی ترین نوشیدنی آب و شکر است. وی درباره تغییر در زمان پخش این مجموعه تلویزیونی گفت: به احتمال
سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
سال در مکه پا به پای پدر در اعتلا و پیشرفت اسلام کوشید و در آزار کفار و مشرکان و منافقان یار و مددکار پدر بود. در دره و شعب ابوطالب، سه سال درکنار پدر تحمل کرد و زمانی که مشرکان پیامبر(ص) را آزار و اذیت و زخمی و یا جسارتی می کردند، پیامبر(ص) را دلداری می داد و زخم هایش را مداوا می کرد؛ این گونه بود که پیامبر(ص) ایشان را ام ابیها (مادر پدرش) نامید. فاطمه زهرا(س) در همه حال به یاد پدر
فاطمه(س) حجت خدا بر حجج الهی است
درک می کند، یک. سلمان بعد از امام بهتر از دیگران درک می کند، دو کارهایی که ائمه(علیهم السلام) داشتند یک سلسله کارهای عادی بود که همهٴ می فهمیدند [و] یک سلسله کارهای غیبی و ملکوتی بود که هر چه را آنها می خواستند [مردم] می فهمیدند؛ نه هر چه را مردم بخواهند. مگر جریان قرائت قرآن و قرآن خواندن وجود مبارک حسین بن علی(سلام الله علیهما) را همه شنیدند؟ هر که را خود حضرت می خواست شنید. آن بدن ظاهری حضرت
جشنواره فیلم امسال در یک نگاه
باعث می شود کارگردانی چون علی عطشانی به رغم این که فیلم هایش نه می فروشد و نه مورد توجه مردم و منتقدان و جشنواره ها واقع می شود، بتواند همه ساله فیلم بسازد و بی شمار فیلمساز مستعدتر از او از افسردگی در کنج خانه ها افتاده و شاهد آثار مشعشع این فیلمسازان باشند. همین هم شد که وقتی جشنواره به پایان نزدیک شد دیدیم که بیشتر این فیلم اولی و دومی ها نشانی از جوانی در افکار و آثارشان ندارند و پیرانه سر فقط و
مادرم خواب دیده بود به پرسپولیس گل می زنم
ولی چون نباخته ام، حس شکست خوردن در داربی را نمی دانم. داربی از آن بازی هایی است که همه دوست دارند در آن بازی کنند. من 4 بار بعد از داربی تست دوپینگ دادم و فکر هم می کنم انتخاب من هدفمند بوده است چون همه تلاشم را برای ارائه یک بازی خوب به کار می بستم. سیدعباسی در پایان و در پاسخ به این سوال که خاطره به یاد ماندنی اش در داربی ها کدام است، گفت: وقتی که با لباس استقلال به پرسپولیس گل زدم
از بیستون صعود خواهم کرد اگر صدای استاد شهرام ناظری همراهم باشد
– ضمن عرض سلام و تبریک سال نو، بدون مقدمه سوال اول رو شروع می کنیم. شما فارغ التحصیل تئاتر هستید، چرا در تئاتر به ادامه کار هنری مشغول نشدید و به سمت فیلم و تصویر آمدید؟ نمیدانم. شاید در نگاه اول انگیزه مالی بیشتر به چشم می خورد اما خب سینما هم دنیای متفاوتی است. یک فیلم وقتی ساخته می شود می توان آن را به تمام دنیا نشان داد اما تئاتر محدودیت های خودش را دارد. هر چند که هنوز هم ارتباط چهره به چهره با تماشاچی را یکی از بهترین موقعیت های زندگی یک بازیگر میدانم که میتواند در آن لحظات لذت واقعی از هنرش را تجربه کند. اما به گمان خودم دلیل اصلی روی گردانی از تئاتر مشکلات طاقت فرسای آن است. جمع کردن بازیگران که بدون توجیه مالی هر روز باید سر تمرین حاضر شوند و تو باید ایشان را قانع کنی که به عشق تئاتر و جایگاه والای این هنر مقدس همراه تو باشند و این کار آسانی نیست و شاید یک جایی خود کارگردان هم کم بیاورد. با شعار زندگی کردن کار آسانی نیست تازه این شروع مشکلات است. گرفتن سالن تمرین و اجرا و نداشتن تماشاچی و ... اما وقتی شما بخوای یک فیلم مستند بسازی همه چیز به خودت بر می گردد کافی است با ...
تهران بمب ساعتی است؛ برای نجات، با این فهرست شروع کنیم
لباس های شب رنگ وجود دارد که به محض آغاز مانور آن ها را می پوشند و بعد دانشجویان را راهنمایی می کنند که از ساختمان بیرون بروند و در حیاط حضور و غیاب انجام می دهند، یک مانور سراسری هم هست که سالی یک بار انجام می شود. زنگ آن در سر تا سر کشور شنیده می شود و همه مردم باید زمان شنیدن آن ساختمان ها را ترک کنند و به فضای باز بروند. علاوه بر این در زمان بروز حادثه در یک محله، معمولا شهرداری به همه ساکنان
دومین نمایشگاه مفهومی لباس با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود
. دومین هدف بررسی دلیل و انگیزه حضور رزمندگان در جبهه های جنگ و سومین دلیل نگرش نسل بعد از جنگ به مفاهیم دفاع مقدس. همچنین مجموعه این نمایشگاه روایت است، روایت از زندگی جانبازان و شهیدان جنگ تحمیلی مانند وصیت نامه شهدا، نگاه مادر و فرزندان شهدا، داستان های جنگ و اسرا و حماسه های جنگ مانند شهید عباس دوران. باشد تا توانسته باشیم ذره ای از دِین خود را به آن بزرگ مردان ادا کنیم. موسسه هنری
حرکت اصولگرایان در مدار صفر درجه/ کاندیدا پشت کاندیدا
بنای واسطه گری برای انصراف سعید جلیلی ندارد. کاری نمی شود کرد تصمیم خودش را گرفته است؛ می خواهد حتما در انتخابات اردیبهشت ماه حضور داشته باشد.این گزاره را دیگر چند وقتی است همه تحلیلگران مسایل سیاسی جزو مولفه های پیش فرض خود قلمداد می کنند. او البته مخالفان تند و تیزی هم در جناح اصولگرایان دارد که ابایی ندارند از اینکه اعتراض شان را نسبت به حضور او در انتخابات بیان کنند . شاخص ترین این