سایر خبرها
سوء ظن به یکدیگر در موضوع هسته ای مضر است
علی لاریجانی نیز در ششمین نشست مشترک مجلس و دولت که در سالن اجلاس سران به میزبانی قوه مجریه برگزار شده بود، با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: امیدوارم مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به نتیجه مطلوبی برسد و همه باید در جهت حمایت از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده تلاش کنیم . رئیس قوه مقننه ادامه داد: مذاکرات هسته ای مذاکرات پیچیده ای است و از این رو تیم مذاکره کننده
واکنش آمریکا به مصوبه هسته ای مجلس
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی روز یکشنبه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص کلیات طرح صیانت از دستاوردهای هسته ای، واکنش نشان داد. به نوشته سایت شبکه بلومبرگ ، این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که واشنگتن با توافقی که در آن دسترسی ها و اقدامات شفاف ساز لازم برای ارزیابی کامل برنامه هسته ای ایران لحاظ نشده باشد
امریکا در پی مهار قدرت ایران است
عصر خبر:یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکا به دنبال مهار کردن قدرت ایران است. به گزارش ایسنا، "رضا سراج " در همایش استکبار جهانی، مذاکرات هسته ای، تسلیم یا مقاومت اظهار کرد: آمریکا در بحث مذاکرات هسته ای و رسیدن به توافق خوب به دنبال این است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را مهار کند و در یک چارچوب کلان استراتژی اش در این راستا قابل تحلیل است. وی افزود: قدرت منطقه ای ایران
کربلا، نجف و کاظمین اهداف داعش در ماه رمضان هستند
نشان دادن قدرت ماندگار این سازمان و فراگیری اش در سطح جهان حساب خواهد کرد. احتمالا داعش در جریان انجام این کار، حامیان و گروه های منطقه ای وابسته به خود را به انجام اقدامات دیدنی در جهت تحقق اهداف کمپین محلی شان فرا خواهد خواند. احتمالا رهبران داعش برای کسب بیشترین تاثیر در سالگرد اعلام خلافت خود، گروه های وابسته شان را به برنامه ریزی اقدامات دسته بندی شده زمانی تشویق خواهند کرد، بطوریکه همه آنها
نگویید عرضه نداشت برای صنعت بودجه بگیرد، دیگر چیزی نمانده!
سرویس اقتصادی شفاف: وزیر صنعت، معدن و تجارت، در شب چهارم ماه مبارک رمضان ناگفته هایی از صنعت کشور را بیان کرد. او در برنامه نگاه یک اعلام کرد: هنوز صنعت خودروسازی به واردات وابسته است و با وجود رشد6/7 صنعت کشور، هنوز وضعیت رفع تحریم ها مشخص نیست و دولت سناریوهای مختلفی برای ادامه شرایط پس از اتمام مذاکرات دارد. وزیر صنعت و معدن در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: سال 92 خرید
فابیوس: به امنیت اسرائیل متعهدیم
ایران را تهدیدی برای تل آویو خواند و گفت تهدید تهران تنها محدود به مسئله هسته ای نیست، چراکه این کشور حزب الله لبنان را حمایت کرده و اکنون نفوذ خود را در کشورهای مختلف منطقه گسترش داده است. وی همچنین گفت: ما باید تهدید ایران را بسیار جدی بگیریم. ما در معرض تهدید فوری قدرت امپریالیستی ای هستیم که علنا در سازمان ملل اعلام کرده است که می خواهد اسرائیل را نابود کند. تازه ترین دور از مذاکرات هسته ای از هفته گذشته در سطح معاونین وزرای خارجه و مدیران سیاسی هفت کشور در شهر وین اتریش آغاز شده و همچنان در جریان است. طرفین برای رسیدن به توافق جامع تا روز 9 تیر (30 ژوئن) زمان دارند. ...
نتایج رقابت فصلی چهار بازار
برای مذاکرات هسته ای به وضوح در معاملات بورس تهران مشاهده می شود؛ به طوری که در این مدت، اختلاف بیشترین و کمترین مقدار شاخص کل بورس حدود 1500 واحد (معادل 4/ 2 درصد اختلاف) بود. در این میان، بررسی دنیای اقتصاد از عملکرد صنایع بورسی نیز نشان می دهد این گروه ها نیز وضعیت مشابهی داشتند و نوسانات محدودی را در خرداد ماه تجربه کردند. رفت و برگشت های صنایع بورسی بازار سهام در حالی
20 دلیل بی اعتمادی ایرانیان به امریکا
سال 2011 را بیان می کنم: الف- معاون وزیر خارجه ایران، مارک گروسمن نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان را برای سفر رسمی به ایران جهت گفتگو در مورد همکاری در افغانستان دعوت کرد و واشینگتن نپذیرفت. ب- ایران از طرح هسته ای گام به گام روسیه حمایت کرد اما آمریکا نپذیرفت. چهارچوب آن طرح همین توافقی است که اکنون انجام شده است. ج- ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی
واقعا هاشمی نگران فشار تحریم ها بر مردم است؟/ ابلاغیه جدید برای لغو یک مصوبه دولت احمدی نژاد/ ناپدید شدن ...
شود زیرا تحریم های ایران دارای ابعاد هسته ای و حقوق بشری است و بیشتر سیاسی است تا حقوقی، بنابراین در یک توافق خوب تحریم ها بلافاصله در اولین روز اجرای توافق به طور یک جا حذف می شود. موسوی با اشاره به بحث تحقیق و توسعه دانش هسته ای در یک توافق خوب خاطرنشان کرد: حق توسعه یکی از حقوق مسلم بشری است و کشوری حق ندارد سایر کشورها را از این حق محروم کند. ** آرمان ناپدید شدن هدایای
چرا آب و امنیت ملی به هم مربوطند؟ علیرضا شیرازی نژاد
و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده اند ظلم بزرگی مرتکب شده اند اما عده ای در داخل هم نمی دانستند؛ تحریم چیست. مسأله محیط زیست و آب آشامیدنی مردم را به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان (موسوم به 1 + 5) پیوند داد. هرچند که برخی از اهالی رسانه در یک اقدام غیرحرفه ای خیلی زود از
پُشت و روی مذاکرات
و در عین حال طرفین بنا دارند تا زمان سر رسید (10 روز دیگر) به توافق برسند. آیا چنین توافقی، بدون عقب نشینی از اصول کلی در زمینه لغو همه جانبه و بلافاصله تحریم ها، صیانت از برنامه غنی سازی صنعتی و حق توسعه و پیشرفت آن، و ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان و مدیران کشور امکانپذیر است؟ و آیا جریان تجدیدنظر طیف آلوده به فتنه- با عقبه خارجی- به دولت به چشم عامل انتحاری
مجرم های باهوش و جرم های پیجیده
گروه جامعه " رویکرد " - علیرضا بخشی استوار: انتظار و تصور عمومی این است که با بالارفتن میزان تحصیلات، میزان ارتکاب به جرم نیز کاهش یابد، البته آمار و اطلاعات هم این حدسیت را تایید می کند اما خیلی وقت است که دیگر این آمارها تغییر کرده و زنگ خطر برای مسئولین به صدا در آمده است. این آمارها خبرهای خوشی برای ما ندارد، چرا که این نمودارهای مختلف سازمانی که در سرشماری ها اعلام می شوند، عموما
بازتاب خارجی مصوبه هسته ای مجلس ایران/ فاکس نیوز: مجلس ایران می خواهد صدایش شنیده شود
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری فاکس نیوز در این باره نوشت: پارلمان ایران روز یکشنبه با تصویب پیش نویس طرحی با بازرسی از سایت های نظامی به عنوان بخشی از توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1+5 برای مهار برنامه هسته ای ایران مخالفت کرد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره به فاکس نیوز گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش هایی مبنی بر اینکه پارلمان ایران به دنبال تصویب طرحی برای شنیده شدن
غرب به دنبال دستگیری امام زمان است
از بین ببرند. آقای کلهر می گفتند که من جدا معتقدم که اسم داعش را طوری انتخاب کرده اند که به شیعه نزدیک باشد. برای ما تفاوت این دو مشخص است، اما برای کسی که در آمریکای لاتین این دو کلمه به گوشش می خورد خیلی بهم نزدیک است. با برنامه می خواهند کاری کنند که دیگر کسی جرئت نکند به دینداری و امام (عج) فکر کند. البته بسیار قوی عمل می کنند. نباید فراموش کرد که در جریانات منطقه غفلت برخی از
طرح جوانه های صالحین مکمل برنامه صالحین است
حول سه محور قرآن، نماز و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود، افزود: در محور نماز به بحث قرائت صحیح نماز، اسرار نماز، حضور در نمازهای جماعات و جمعه و در محور قرآن نیز به بحث قرائت و صحیح خوانی قرآن پرداخته می شود. معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در محور سبک زندگی نیز موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، نوع معاشرت ها و مشکلات روز جامعه مطرح می شود.
روحانی: دولت در هر شرایطی سیاست خود را دنبال می کند/لاریجانی:برخی کشورهای منطقه دچار خودبزرگ بینی شده اند
اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای گفت: امیدوارم مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به نتیجه مطلوبی برسد و همه باید در جهت حمایت از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده تلاش کنیم. رئیس قوه مقننه ادامه داد: مذاکرات هسته ای مذاکرات پیچیده ای است و از این رو تیم مذاکره کننده کشورمان باید از همه جهات مورد حمایت باشند. همچنین مهم است که حس کنیم که در یک جبهه واحد قرار داریم، زیرا در جبهه مخالف
رشد سه مرحله ای قیمت سهام پس از مذاکرات هسته ای
راحت هم نمی باشد چراکه آینه ی سالمی از آمارهای اقتصادی کشور وجود ندارد اما به طور کلی پیش بینی من از روند مذاکرات و این عامل تأثیر گذار بسیار مثبت می باشد و دلیلی ندارد جو و اخبار منفی را در بازار ترویج دهیم. این کارشناس ارشد بازار سرمایه در رابطه با شروع سیر صعودی بورس اظهار داشت: به نظر می رسد بعد از انتشار اخبار مثبت نتیجه توافق هسته ای روند رو به رشد آغاز شود اما این سیر صعودی از سیر
گرایش نامتعارف
هایی نظیر گاز و انرژی هسته ای و فناوری های نظامی امضا می کند. محمدبن سلمان ، وزیر دفاع عربستان سعودی و جانشین ولیعهد این کشور، چهار روز پیش به روسیه سفر کرد؛ سفری که تا چند ساعت پیش از ترک عربستان علنی نشد و شک و شبهه ها پیرامون تغییر رابطه این پادشاهی با آمریکا را بیشتر کرد. شاید این برای اولین بار است که عربستان مسیر مخالف واشنگتن را پیش گرفته اما برای بسیاری دلیل این تغییر رویکرد روشن است
استفاده نامقدس از واژه های مقدس
کشور هایی که خود قربانی تروریسم هستند به عنوان کشورهای حامی تروریسم اعلام می شوند. از سوی دیگر کشور هایی که حامی تروریست هستند به عنوان مدعیان مقابله با تروریسم در دنیا بیشتر قد علم می کنند. امروز کمتر ملتی است که آمریکا را به عنوان حامی تروریسم و تشکیل دهنده گروهک های تروریستی نشناسد. با این اوصاف وزارت خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه تروریسم که روز جمعه منتشر کرده ایران را به حمایت از
ماجرای گریه هاشمی برای عزل بنی صدر/ هلوکاست رسانه ای علیه مهناز افشار/ احمدی نژاد با نظر رهبری مخالف بود ...
اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند، ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند، دولت دغدغه های لازم را در این زمینه ندارد و این ضعف از ابتدای کار دولت هم وجود داشته و اگر مسأله هسته ای هم نبود این نقص را ما می توانستیم در شاکله دولت و از ترکیب کابینه مشاهده کنیم. امیدوارم به زودی چالش هسته ای حل شود تا بهانه ای
پاتک هسته ای هیات رئیسه به تندروها
به برخی از همان ها گفت: مسئله هسته ای، فروش سیب زمینی نیست . نمونه تغییرات رخ داده در کلیات طرح توجه برانگیز است، به ویژه تغییر در بند اول طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران . جبهه پایداری ها در بند نخست ماده واحده این طرح پیشنهاد لغو کامل و یکپارچه همه تحریم های مقرر در قطع نامه های شورای امنیت، مصوبات اتحادیه اروپا، کنگره و دولت آمریکا در روز توافق را
تأمین هزینه دیپلماسی از جیب مردم!
نظام جمهوری اسلامی و سیاست های اقتصادی و سیاسی کشورمان بود. پس هر چند این روزها در داخل کشور تلاش بسیاری می شود تا حامیان استقلال ملی به عنوان مانعی در برابر رفع تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی کشور نمایش داده شوند اما حقیقت این است که امید دولتمردان به رفع تحریم ها از مسیر دیپلماسی هسته ای بدون معامله رسمی استقلال کشور بسیار کم شده است. در چنین فضایی بی شک لابی اقتصادی پشت پرده طرح توافق به هر قیمتی
دیدگاه : بانکهای ایرانی پس از توافق هسته ای
محدودیت های خارجی و نیز انتظار برای تعیین تکلیف نتیجه قطعی مذاکرات، همچنان منتظر گشوده شدن پنجره های جدید برای عبور از دوران گذار هستند. اما اگر آنگونه که امید می رود توافق نهایی هسته ای طی هفته های آتی حاصل شود وضعیت بانکها ، به عنوان محور اصلی چرخش نقدینگی و تامین مالی در اقتصاد ایران چگونه خواهد بود ؟ در کوتاه ترین مقال، آثار امضای توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 بر روی
از جنگ های صلیبی تا تقابل حاج قاسم و اوباما
تمرکز کردند و کار چندانی برای مقابله با قدرت اقتصادی داعش انجام ندادند . آمریکا معمولا و حتی در مورد گروه هایی که تحت حمایت آن قرار دارند غیرمسئولانه عمل می کند. خطیب می گوید مقامات ارتش آزاد سوریه از وزارت خارجه آمریکا برای تشکیل دادگاه به منظور رسیدگی به مناقشه ها در نواحی تحت کنترل خود در جنوب کشور درخواست کمک کرده اند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده اند. خطیب ادامه می دهد: ارتش آزاد
آخرین دیدارها!
تا دهم تیرماه شده اند. در این مرحله سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز برای تعدیل فضای خبری گفت، موضع پاریس در قبال برنامه هسته ای ایران این است که انرژی هسته ای غیرنظامی آری و انرژی هسته ای نظامی نه. آنچه که در این مرحله دیده می شود، تلاش همراه با امیدواری از هر دو طرف (ایران و گروه 1+5) برای دستیابی به توافق بر اساس تاریخ مقرر دهم تیر ماه است. برای این کار آخرین دیدارها در حال انجام است
انتشار فیلم ضرب و شتم زندانیان رومیه و بازگشت تکفیری ها به خیابان ها درلبنان
لیکس بر طبل رسوایی نامه های دیپلماتیک آل سعود ازجمله نامه های عجز و لابه سران گروه 14 مارس برای اخاذی از ریاض در مقابل هجمه علیه محور مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه ایران ، حزب الله و سوریه کوبیده است ؟ آیا هدف منحرف کردن افکار عمومی از این رسوایی ها بوده است؟ آیا انتشار این فیلم با پیروزی های رزمندگان مقاومت و ارتش عربی سوریه و همزمان شکست های پی در پی تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در
پاسخی به واکنش های مقاله ممنوع التصویری آیینه یزد در یزدفردا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از نشر سرمقاله شماره 411 مورخ 23/2/94 تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟! حجت الاسلام محمدهادی سمتی از شهرستان قم نوشته ای به سایت یزد فردا فرستاده که این گونه آغاز شده است. پاسخی به یادداشت مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد. آیا ظلم به نظام و ملت قانونی است؟ بنابراین نگارنده این سطور ضروری می داند قبل از پرداختن به اصل موضوع توضیحی را در خصوص این عنوان و سئوال به استحضار خوانندگان آیینه برساند: شاید مناسب باشد برای ارزیابی پاسخ به آنچه در سرمقاله این نشریه مورد بررسی قرار گرفته تعریفی از منطق آورده شود. منطق عبارت است از روش درست اندیشیدن و در اندیشه درست، اجتماع نقیضین محال است. ظلم از مقوله تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است در جان و مال و عرض و ناموس و مرتکب ظلم از حد خویش تجاوز کرده و حیات و هستی دیگران را اعم از خود و جامعه به قصد نابودی هدف قرار داده است. لذا عمل ظالم خلاف و مغایر مشی و منش حیات معقول و زیستن انسانی است قبل از آنکه از دیدگاه ادیان الهی این عمل ناپسند و منفور باشد. از طرفی قانون عبارت است از قراردادهای اجتماعی که نخبگان هر جامعه برای زیستن مسالمت آمیز انسان ها طی ادوار مختلف وضع کرده اند. گرچه ممکن است زمینی و انسانی آن بعضا ً مخدوش و جای ایراد و اعتراض هم داشته باشد اما قوانین و مقررات آسمانی و الهی تغییرپذیر نیست و خداوند بر بشر عرضه داشته است تا با عمل به آن راه هدایت و تکامل را طی کند ولی به هر تقدیر مجموعه قوانین و مقررات چه آسمانی و الهی و چه زمینی و انسانی به قصد تنظیم امور زندگانی و اداره جوامع و رشد و ارتقای بشر تدوین شده است و مقوله ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران و سازگاری آن با قانون، اساساً نادرست می باشد و طرح چنین سئوال و پرسشی جواب روشن دارد: چون نه تنها ظلم به نظام و ملت بلکه ستم بر هر یک از افراد هیچ تناسب و سنخیت و هم خوانی با قانون ندارد. از مفاهیم قرآنی نیز برمی آید که هر کس از حدود و مرزهای الهی تجاوز کند ستمگر است و همچنین هر کس از پاسداشت قانون و عمل به احکام قانونی کوتاهی ورزد از ستمگران به خویشتن به شمار خواهد آمد. محمدهادی سمتی در بخش اول مقاله به نقل از آیینه نوشته است: مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد در یادداشتی به موضوع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات پرداخته است که البته حاوی مطالبی به دور از انصاف و منطق بود بنابر این لازم می دانم در چند جمله به یادداشت ایشان پاسخ بدهم. ایشان در ابتدا مرقوم داشته اند که: مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. اولاً باید خدمت ایشان عرض کنم که ما هم مصرانه خواستار برگزاری دادگاه سران فتنه و از جمله رئیس دولت اصلاحات هستیم... نامبرده اذعان می کند تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و به عمد یا به سهو کلمه تنها را از این بخش حذف کرده است. ماده سی و ششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون می داند و در اصل 166 آمده است احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. بنابراین آیا مطالب آیینه دور از انصاف و منطق می باشد؟ وانگهی مطلب آیینه چه منافاتی با اصل 176 ناظر بر وظائف قانونی شورای عالی امنیت ملی دارد؟ که البته اصلی قانونی است ولی نمی شود بر اساس خواست گروهی یا فردی نومن ببعض و نکفر ببعض گردید بلکه باید آن را از طریق هماهنگی احکام صریح و روشن ناظر به حقوق ملت و قوه قضاییه و قانون اساسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد نه اینکه از دیدگاه احساسی و صرفاً تمایلات جناحی و فهم گروهی انسجام و منطق قانون را نادیده گرفت و انشاء نوشت! وی در ادامه می نویسد: سؤال بعدی از جناب سلطان زاده این است که چطور شما دولت نهم و دهم را به انواع فساد محکوم می کنید اما حاضر نیستید جرائم و تخلفات سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات را بپذیرید؟... همگان می دانند هر دولتمردی مسئول عملکرد خود می باشد سازمان های نظارتی و مقامات قضایی و دادگاههای صالح محکومیت افراد را مشخص می نمایند مدیر مسئول آیینه هیچگاه فردی را به انجام کاری متهم ننموده بلکه گوشه ای از آنچه احمدی نژاد و یاران او در دوران 8 سال انجام داده اند بنا به رسالت روشنگری مردم مستنداً به رشته تحریر درآورده است. لذا هر خواننده ای با عنایت به موارد مندرج در سرمقاله 411 بدور از کلی گویی باید مشخص نماید کدامیک از مطالبی که درباره عملکرد دولت نهم و دهم ذکر شده و دیگر بار به شرح زیر یادآوری می گردد قابل تکذیب می باشد؟ در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند. در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، مع ذلک به دلیل سبک مدیریتی گرانی و تورم چهل درصدی کمر مردم را شکست. اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. پاسخگوی محترم نگران این است که چرا در مقاله مورد بحث از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی و مورد احترام میلیون ها نفر ایرانی و انسانی فرهیخته یاد شده است و می نویسد: اگر این همه تعریف و تمجید در حق شخص مورد حمایت شما بر اساس عدالت و بر طبق آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد پس چگونه است یک انسانی با این همه ویژگی خود را ملزم به رعایت حقوق ملت نمی داند؟ چطور یک انسان فرهیخته می تواند به خود اجازه بدهد که رأی ملت پایمال شود؟ چگونه یک انسان مسلمان روشنفکر که اتفاقا از علاقه میلیونی مردم هم برخوردار است نسبت به جان و مال همین مردم می تواند بی اهمیت باشد و با تدارک آتش فتنه جان و مال مردم را به خطر بیاندازد؟ در پاسخ باید گفت اولاً هنوز عامه مردم از تشکیل دادگاه صالحی خبر ندارند که پس از بررسی و محاکمه در صورت اثبات ادعاهایی که شده حکمی در محکومیت رییس دولت اصلاحات مبنی بر پایمال کردن رای ملت و نظایر آن صادر شده باشد. ضمناً توضیح این نکته ضروری است برابر با اصل سی و نهم قانون اساسی حتی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است علاوه بر آن آگاه به اسرار و رموز دل ها پروردگار است و هیچ مخالف یا موافق و مجتهد و عالم و حاکمی نمی تواند بهشتی یا جهنمی بودن مسلمانی را مشخص نماید. خداوند می فرماید:.. ...و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز کسی از شما پاک و پاکیزه نمی شد ولی خداست که هر کس را بخواهد پاک می گرداند و خدا شنوا و داناست.(ترجمه آیه 21 سوره مبارکه نور ) جالب آنکه ذیل این آیه در بعضی تفاسیر روایت تکان دهنده ای از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که:... هیچ کس با عملش به تنهایی نجات نخواهد یافت. راوی حدیث می پرسد حتی شما ای رسول خدا؟ فرمود: حتی من! مگر اینکه خداوند مرا مشمول رحمتش کند. پس ما را نمی رسد به آسانی در رابطه عملکرد افراد به مسند قضاوت و حکم بنشینیم! ثانیاً فرهیخته به انسانی می گویند که علم وادب آموخته باشد از نویسنده محترم باید پرسید در 8 سال دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و سال های بعد از آن با این همه ادعاهایی که علیه وی مطرح شده است!! کجا سراغ دارید که مشارالیه عکس زن مومن و همسر محترمه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن زمان شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را تایید نموده بود در تلویزیون بر سر دست بلند کند و بگم بگم راه بیاندارد، یا چه موقع از خاتمی شنیده اید که در برابر دوربین صداوسیما بگوید: آب بریزند آن جایی که می سوزد یا بدون توجه به حیطه و نوع مخاطب و اثرگذاری آن بنفع مصالح ملی مملکت اظهار نماید مه مه را لولو برد با این توضیح مختصر آیا نباید گفت سیدمحمد خاتمی انسانی مودب و فرهیخته است. راقم این مطالب در جلسه ای 3 نفره کنار شهید محمدعلی رجایی نشسته بود تا به عنوان نماینده تام الاختیار آن شهید والامقام گزارش امور مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را ارائه نماید ناگهان عده ای وسط حیاط وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان بهارستان جمع شده و شعار می دادند مرگ بر بازرگان، پیر خرفت ایران شهید محمدعلی رجایی رو به حقیر و شهید بزرگوار حادثه هفتم تیرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی که در جلسه حاضر بودند نمود و گفت: اینها نمی دانند وقتی در کوچه ها گردو بازی می کردند مهندس بازرگان در تبعید و زندان های شاه با حکومت دیکتاتوری و دست نشانده آمریکا مبارزه می کرده است.!! آقای محمدهادی سمتی! در گفتار و نوشتار باید نام بزرگان را گرامی داشت و به آنها احترام گذاشت. فرد دیگری به نام علی اصغر باقری به تقریب در همان روال و دیدگاه مطالبی نوشته و بی ارتباط به موضوع و فهم مطلب توسن قلم تاخته و زمین و آسمان به هم بافته که در سایت یزد فردا آمده است که نظر خوانندگان را به خلاصه ای از نگاشته های وی جلب می کند: بسم الله القاصم الجبّارین... اما آقای سلطان زاده که خود فرهنگی بوده و در دوران انقلاب هم جزء انقلابیون فعال بوده و خود را روزنامه مستقل می نامد جای بسیار نگرانی است....اگر واقعاً اینقدر در تشخیص حقیقت مشکل دارید چرا دست به قلم شده و دیگران را نیز به گمراهی می کشید؟! اگر هم واقعیات برایتان روشن است و عامدانه در خط و مسیری حرکت می کنید که عزالدین حسینی و امریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند، مردانه بگویید و اینقدر با کلمات بازی ننموده و از قانون نگویید... پس معلوم می شود که قانون برای شما جنبه ابزاری داشته و هر جا که به وفق مرادتان باشد از آن دم می زنید و هر جا نباشد از آن دوری و یا زیر پا می گذارید!!... و امروز کسانی که هم فکر شما هستند به گمانشان با مذاکره می توانند این تحریم ها را کاهش دهند و در حالیکه صنعت هسته ای ما به تعطیلی کشیده شده و در شرف نابودی است و ذخایر 20 درصدمان را نابود کردیم و چتر امنیتی ما بر سر حامیانمان در جهان کاهش یافته و جنگی ناجوانمردانه علیه مسلمانان یمن که جرمشان این است به جمهوری اسلامی علاقه مند بودند راه افتاده و در حقیقت شماها به آمریکا اجازه دادید که چنین جنگی را علیه یمن و سوریه و عراق و دیگر جاها طراحی کند... همین که علی اصغر باقری حقیر را مسبب تمام جنگ های دنیا معرفی ننموده جای شکرش باقیست! یادآوری می نماید ارزیابی ارتباط و منطق اینگونه حرف ها را در نقد سرمقاله این نویسنده به خوانندگان وامی گذارد، زمان درباره همه چیز قضاوت می کند. خوشا به حال آنانکه گفته ها را می شنوند و در ترازوی عقل و با نور علم می سنجند و بهترین آن را پیروی می کنند. خدای، همه ما را به سخن سدید و استوار و با منطق درست و رعایت حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن و به جا گفتن موفق بدارد بلکه کردارمان شایسته و اصلاح گردد و خدای مهربان از گناهانمان در گذرد. امید آنکه ایشان که ید طولایی در رهایی عنان قلم دارد از این پس هر مطلبی می نویسد با آیه رحمت بسم الله الرحمن الرحیم که سرآغاز 113 سوره قرآن حکیم آمده و جمعاً 114 بار در آن مصحف شریف تکرار شده آغاز نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار مدیرمسئول ...
اولین نشست هم اندیشی طیف های مختلف سیاسی بافق برگزار شد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ نشست هم اندیشی طیف های مختلف سیاسی شهرستان بافق با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، امام جمعه و فرماندار بافق ، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ، فعالین احزاب سیاسی مختلف و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگار در محل سالن مدیریت آهنشهر این شهرستان برگزار شد. معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در این نشست اظهارداشت:برگزاری این گونه نشست ها برای افزایش روحیه وحدت و همدلی بین گروه ها و احزاب سیاسی مختلف شهرستان در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده است مفید و موثر می باشد. محمد علی طالبی ، در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این نشست ابتکاری است که تنها در شهرستان بافق به وقوع پیوسته بر ضرورت معرفی آن به دیگر شهرستان ها تاکید کرد. امام جمعه بافق نیز در این نشست تنها و مهمترین عامل رشد و توسعه شهرستان بافق را وحدت ، اتحاد و همدلی دانست و اظهارداشت: زمانی که وحدت سر لوحه کارها قرار گیرد می توان با هر دید و سلیقه ای که وجود دارد به رشد و توسعه دست یافت. سید جوادسلیمانی، در ادامه گفت: برای حل شدن مشکلات باید همه با یک عزم جدی در کنار هم با وحدت و همدلی کارکنند و توقعات نابجا کنار گذاشته شود. فرماندار بافق نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصتی برای خودسازی و مروری بر گذشته و اصلاح انسان دانست. سید مهدی طلایی مقدم در ادامه به چهار محور اصلی سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: اصل اجرای سند چشم انداز شهرستان همدلی و هم صدایی مردم و مسئولین بافق می باشدکه با همراه بودن یکدیگر بسیاری از مطالبات را می توان به راحتی پیگیری و آن را اجرا کرد. وی به پیگیری مطالبات مردم اعم از صنایع جوار معدنی، جوار ریلی، گاز، جاده و.. اشاره کرد و گفت: پیشرفت 67 درصدی ساختمان پلی کلینیک ، شروع فاز 3 گازرسانی به منازل شهرستان ، تکمیل اکثر پل های بزرگراه بافق- یزد و آغاز بکار پل های بزرگ این محور در روزهای آتی، تجهیز کارگاه صنایع جوار معدنی شرکت سنگ آهن از جمله اقدامات و فعالیت های انجام گرفته است. گفتنی است در ادامه این نشست حاضرین پیرامون مسایل روز شهرستان با ارائه سوالات خود از مسئولان ،به بحث و تبادل نظر پرداختند. ...
حصول توافق نهایی بر اقتصاد کشورهای منطقه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت
هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، مزایای اقتصادی قابل توجهی برای شرکای تجاری ایران در خاورمیانه و سراسر دنیا به همراه خواهد داشت چرا که ایران به منابع مالی قابل توجهی دست خواهد یافت. اقتصام (4)1070**1558
دهقانی پوده: مناظره های هسته ای تلویزیون مخرب و آفت مذاکراتند/ توافق مغایر با ارزشهای انقلاب نیست
دیگران در برنامه اش نیست، به چه دلیلی با مذاکره و توافق مخالف باشد. این نکته درست در مورد تحریم هم صادق است؛ تحریم ها اثرندارند و یا کم اثرند؛ بلی در برنامه هسته ای ما تحریم ها بی تاثیر و یا کم تاثیر بوده اند. اما تحریم ها تاثیر داشته اند؛ بلی در زندگی مردم و در ممانعت از رشد و شکوفایی اقتصادی کشور قطعا تاثیر داشته اند. اینکه آنها با تحریم به هدفشان نرسیدند درست است؛ چون هدف آنها بازداشتن