سایر منابع:
سایر خبرها
خط 3 مترو به اسلامشهر می رسد
عصر خبر:محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد که امروز با حضور سردار حسینی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ و لاله افتخاری نماینده مجلس و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، با بیان اینکه جلسه ای با شورای شهر و شهرداری اسلامشهر در خصوص رساندن خط 3 مترو داشته ایم، اظهار کرد: امیدواریم با ظرفیت های فنی و با کمک دولت بتوانیم به مردم اسلامشهر که مردمی محروم هستند، کمک
عبور مترو از دیوار تحریم
اعتبارات کمک های لازم را ارائه دهند. وی تصریح کرد: می توانیم حداقل دو ایستگاه تا اسلامشهر بسازیم که این امر می تواند از حجم خودروهای ورودی به شهر تهران و کاهش آلودگی موثر واقع شود. اعتبارات مترو از کجا تامین می شود؟! محمدباقر قالیباف درباره چگونگی تأمین اعتبار اتصال خط سه مترو تهران به اسلامشهر، اظهار داشت: طبق قانون حومه جزو تهران است، اما اعتبارات آن باید از سوی دولت تأمین
قالیباف: مترو به اسلامشهر می رسد
تکرار کنند. شهردار تهران با بیان اینکه رایزنی هایی برای ادامه خط 3 مترو تهران به اسلامشهر انجام شده است، گفت: اسلامشهر دو میلیون نفر جمعیت دارد و می توان با هماهنگی بین شهرداری ها که گویا با ثبات تر نیز هست، مشکل مترو را حل و فصل کنیم. قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد از لحاظ اجرایی و فنی به شهرداری اسلامشهر کمک کند، گفت: قطعا مجلس و دولت نیز اعتباراتی را تخصیص خواهند داد و اگر بتوانیم حداقل دو ایستگاه بسازیم، می توانیم حجم زیادی از تردد خودروها را کم کنیم. به گفته وی برگزاری جلسه برای ساخت این مترو پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود. ...
قالیباف: ادامه خط 3 متروی تهران به اسلامشهر
احداث خطوط مترو اتفاقی نیفتاده است. وی گفت: طرح در سالهای پایانی دولت دهم مجداً تصمیم گرفت شد که متروی تهران و حومه را به شهرداری واگذارنند و ما دو مرتبه کار را شروع کردیم. وی با اشاره به ادامه بخش جنوبی خط 3 متروی تهران به اسلامشهر گفت: در این زمینه جلساتی با شورای شهر و شهردار اسلامشهر برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدام موثری را انجام دهیم چرا که در منطقه اسلامشهر بیش از 2 میلیون نفر زندگی می کنند.
شهرداری آماده توسعه مترو حومه تهران با همکاری دولت است
شهرداری واگذار شد خاطرنشان کرد: پس از آن موضوع مترو ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) به سرعت دنبال شد. قالیباف تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف با مدیران شرکت راه آهن، مقرر شد خط سه مترو تهران با همکاری شهرداری تهران، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر تا این شهرستان ادامه یابد. وی یادآور شد: در این پروژه اعتبارات از سوی دولت تامین می شود و شهرداری تهران کمک های فنی و اجرایی
بهره برداری از ایستگاه عبدل آباد در خط 3 مترو
خط 3 طولانی ترین خط متروی تهران محسوب می شود که با 37کیلومتر طول، از جنوب غربی تهران تا شمال شرق امتداد دارد.در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد، محمدباقر قالیباف همچنین خبر جدیدی درباره تکمیل متروی شهرهای اقماری تهران داد. وی درباره ساخت ادامه خط3 مترو تا اسلامشهر گفت: از یک ماه قبل به این جمع بندی رسیدیم که بعد از ماه مبارک رمضان طی جلسات مشترکی با شهرداری و شورای شهر اسلامشهر مقدمات ساخت ادامه
مترو به عبدل آباد رسید
به شهرداری بدهند و شهرداری تهران به جد احداث مترو فرودگاه و ورامین را پیگیر شد. شهردار تهران گفت: دوباره بحث هایی مطرح شد که دولت مجدداً خودش دست به کار شود. قالیباف افزود: در روزهای گذشته با همفکری همکاران به این جمع بندی رسیدیم که اگر شرایط فراهم شود و شهرداری و شورای شهر اسلامشهر همکاری کنند ادامه خط 3 را به اسلامشهر ببریم. وی گفت: اسلامشهر حدود 2 میلیون نفر
واکنش قالیباف به منتقدان امیرکبیر
یک ایستگاه مترو در هر ماه، ایستگاه مترو عبدل آباد نیز در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت تا برای تردد مناسب تر و بهتر در جنوب شهر مورد استفاده قرار گیرد گفت: با برنامه ریزی انجام شده و در ادامه موضوع ساخت مترو حومه ای تهران، قرار شد تا جلساتی را با شهرداری و شورای شهر اسلامشهر برقرار کنیم و این خط را تا اسلامشهر ادامه دهیم تا هم هدیه ماه مبارک رمضان برای مردم جنوب شهر
نحوه اتصال متروی تهران به اسلامشهر از زبان قالیباف
محمدباقر قالیباف در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، درباره چگونگی تأمین اعتبار اتصال خط سه مترو تهران به اسلامشهر، اظهار داشت: طبق قانون حومه جزو تهران است، اما اعتبارات آن باید از سوی دولت تأمین شود که در حال حاضر نیز برای آن ردیف بودجه وجود دارد و سال گذشته نیز برای آن اعتباری تعیین شده بود. وی با بیان اینکه اما اگر شهرداری اسلامشهر کار ایستگاه ها، زمین ها و تملکات آن را
قالیباف: مصلی را هنوز به ما تحویل نداده اند
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح خط ایستگاه متروی عبدل آباد و درجمع خبرنگاران در مورد ادامه ساخت خط 3 مترو که قرار است در صورت همراهی مسئولان شهر اسلامشهر به آنجا برسد، گفت: جلساتی با شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر برگزار خواهیم کرد تا مترو به این شهر نیز برسد. وی افزود: این هدیه ماه رمضان شهرداری به مردم جنوب تهران است. شهردار تهران در
افتتاح ایستگاه متروی عبدل آباد
صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و شهرداران مناطق ایستگاه عبدل آباد (بخش جنوبی خط 3 متروی تهران) به بهره برداری رسید. پروژه خط 3 متروی تهران با هدف اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی آن
زمان بهره برداری از خطوط 6 و 7 مترو
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد از بخش جنوبی خط 3 متروی تهران که صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم تهران در مجلس برگزار شد، اظهارداشت: با برنامه ریزی صورت گرفته ما به افتتاح نود و دومین ایستگاه در متروی تهران رسیدیم. وی با اشاره به منطقه عبدل آباد گفت: این محل از شمال به پارک ولایت و منطقه
قالیباف: مصلای تهران هنوز به شهرداری واگذار نشده
به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه افتتاح ایستگاه عبدل آباد از بخش جنوبی خط 3 مترو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: احداث خطوط مترو در جنوب شهر در اولویت قرار دارد و انشاالله ادامه خط 3 مترو از ایستگاه عبدل آباد به سمت اسلامشهر با همکاری شهرداری و شورای شهر اسلامشهر اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: ما بنا داریم به نوعی خط را ادامه بدهیم تا اسلامشهر و این هدیه ای از سوی
سخنان مطرح شده درباره تونل امیرکبیر اجحاف در حق مهندسان و شهرداری بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مترو عبدل آباد در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره ادامه خط سه مترو به اسلامشهر گفت: قرار است با شورای شهر و شهرداری اسلامشهر رایزنی کنیم تا بتوانیم ادامه خط سه به اسلامشهر برسانیم. این کار به عنوان هدیه شهرداری در ماه رمضان به مردم جنوب تهران است. وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری پروژه مصلی به
جابجایی 25 هزار مسافر از ایستگاه عبدل آباد
به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هابیل درویش مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد از خط 3 متروی تهران که امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، با بیان اینکه ایستگاه عبدل آباد از شمال به پارک ولایت و از جنوب به نعمت آباد متصل می شود، اظهار کرد: این ایستگاه از آزادراه آزادگان به سمت ساوه و اسلامشهر نیز متصل می شود. وی ادامه
ایستگاه متروی عبدل آباد به بهره برداری رسید
در شمال شرق تهران آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان ادامه دارد. خط 3 مترو پایتخت با عبور از نقاط پر ترافیک پایتخت مانند میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان ولیعصر(عج)، میدان فاطمی، ایستگاه های در حال ساخت شمالی و تقاطع با خطوط 1، 4، 6، 7 مترو نقش مهمی در جابجایی مسافران شهر تهران دارد. به گفته شهردار تهران با توافقات انجام شده قرار است بخش جنوبی خط 3 متروی تهران به اسلامشهر وصل شود.
افزایش ساعت کار خط 1 مترو همزمان با نمایشگاه قرآن
های ماه مبارک رمضان دوپسرویس بیشتر خواهد بود. نایبی با اشاره به استقرار 30 دستگاه خودروی ون در محوطه نمایشگاه افزود: این خودروها بازدیدکنندگان را به خط اتوبوس بی آرتی واقع در میدان ونک انتقال می دهند. سال گذشته به دلیل استفاده از خط یک مترو برای عملیات عمرانی سایر خطوط،امکان افزایش ساعت کاری مترو برای بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن وجود نداشت. در طول برپایی نمایشگاه اتوبوس های ویژه ای
بهره برداری کامل از خط شش و هفت مترو تهران نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است
دولت یازدهم به پروژه مترو تهران را یک هزار و 100 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با این وجود دو هزار میلیارد ریال بابت عوارض واگن هایی که وارد بندرعباس شده بود به دولت پرداخت کردیم. مدیرعامل شرکت مترو تهران ایستگاه عبدل آباد را نود و دومین ایستگاه بهره برداری شده مترو پایتخت عنوان کرد و گفت: این ایستگاه در 2 طبقه احداث شده و از شمال به بوستان ولایت و از جنوب به میدان نعمت آباد، کمربندی
همشهری: بازگشت امضاهای طلایی به بازار سیمان و پتروشیمی
قالیباف: مترو به اسلامشهر می رود، تیتر دیگر این روزنامه است. ایستگاه عبدل آباد به عنوان نود و دومین ایستگاه متروی پایتخت در بخش جنوبی خط 3 متروی تهران به بهره برداری رسید. در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد، محمدباقر قالیباف همچنین خبر جدیدی درباره تکمیل متروی شهرهای اقماری تهران داد. وی درباره ساخت ادامه خط 3 مترو تا اسلامشهر گفت: از یک ماه قبل به این جمع بندی رسیدیم که بعد از ماه مبارک رمضان طی
افتتاح ایستگاه عبدل آباد/سرفاصله حرکت قطارها میانگین 5دقیقه است
به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز ایستگاه عبدل آباد با حضور شهروندان تهرانی، شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران به بهره برداری رسید.ایستگاه مترو عبدل آباد در زیربنای 11 هزار متر مربع اجرا شده است. برای ساخت این ایستگاه که صددر صد توسط کارگران و مهندسین داخلی اجرایی شده، 82 هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده و 4 هزار تن میلگرد، 27 هزار مترمکعب بتن و 25 هزار مترمربع قالب به
مدرسه فوتبال شهرداری اسلامشهر افتتاح شد
همزمان با شروع فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، فعالیت مدرسه فوتبال شهرداری اسلامشهر در ترم تابستان به همت سازمان فرهنگی ورزشی در ورزشگاه امام خمینی (ره) اسلامشهر آغاز شد . در مراسم افتتاح این مدرسه فوتبال که با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان و اولیای هنرجویان برگزار شد، ولی الله اصغری رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه
تهران بدون مترو غیر قابل تصور است
به کار رفته است. مهندس تشکری هاشمی با بیان این که بخش جنوبی خط سه مترو با 12 کیلومتر طول، از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران تا چهار راه حضرت ولی عصر (عج) در مرکز شهر امتداد دارد و سال گذشته با 5 ایستگاه به بهره برداری رسید، تصریح کرد: در نهایت خط سه به طول 37 کیلومتر تا ازگل در شمال شرق تهران ادامه خواهد یافت. معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که با راه اندازی
کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت
عبدل آباد مردم جنوب غرب تهران دسترسی سریع تری به حمل و نقل عمومی خواهند داشت . معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل عمومی و سیستم یکپارچه حمل ونقل در جنوب شهر بیش از شمال شهر احساس می شود، تصریح کرد: طی دو سال اخیر تلاش شده توسعه یکپارچه حمل ونقل عمومی در مناطق جنوب شهر تهران گسترش یابد. تشکری هاشمی با بیان این که بخش جنوبی خط سه مترو با 12 کیلومتر طول، از بزرگراه
مشکل آلودگی هوای تهران را طرح زوج و فرد حل نمیکند
به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران با مشکل مواجه هستیم و نمی توانیم با قبول فاینانس دولت که تنها یک وام ارزی است مشکلات خود را کنیم. * آمادگی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران برای خدمات رسانی به شهروندان در مناسبت های ماه رمضان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به حضور گسترده شهروندان در آیین های ویژه لیالی قدر تصریح کرد: مقرر شده تعداد اتوبوس، تاکسی و همچنین ساعات تردد قطارهای مترو دراین ایام به منظور رفاه بیشتر شهروندان افزایش یابد. ...
نیاز 12 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خط 6 و 7 مترو
این کار در سال 93 انجام شده و دولت تنها 110 میلیارد تومان به ما پرداخت کرده و نکته جالب این است که در همان سال گذشته 200 میلیارد تومان در قالب عوارض و ترخیص واگن ها از گمرک را به دولت بازگرداندیم. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در ادامه با تأکید بر اینکه خط 6 و 7 مترو نیز تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: بهره برداری این خطوط 12 هزار میلیارد تومان هزینه می خواهد که از دولت می خواهیم در این زمینه کمک کند. انتهای پیام/1
تسهیل بازدید از نمایشگاه قرآن با اختصاص حمل و نقل عمومی ویژه
1394/4/9 - 15:03 469393 به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف ، شهردار تهران از همکاری مناسب مجموعه شهرداری با وزارت فرهنگ و ارشاد برای برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قران خبر داد و گفت: با اختصاص اتوبوس های ویژه از میادین اصلی شهر و وجود دو ایستگاه مترو شهدا حقانی و همت دسترسی شهروندان به نمایشگاه تسهیل شد. شهردار تهران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی
انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه های قطار با فرانسه
وی با بیان اینکه به این فرصت قبلاً پرداخته نشده بود، افزود: وزارت مسکن فقط در توسعه شهری و وزارت راه فقط در توسعه حمل و نقل حضور داشت، اما توسعه شهری بدون محوریت حمل و نقل امکانپذیر نیست. مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه این کار در سایر کشورها هم صورت گرفته و اتفاق خوبی است، گفت: حمل و نقل و توسعه شهر را باید در کنار هم طراحی کنیم و موضوعی که مورد توجه وزارت راه در این قرارداد قرار دارد، حمل و نقل حومه ای است. پورسید آقایی ادامه داد
آغاز پذیرش مسافر در ایستگاه مترو عبدل آباد
به گزارش خبرگزاری مهر ، محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به افتتاح نود و دومین ایستگاه متروی تهران توسط دکتر قالیباف و جمعی از مسولان شهری گفت: بلافاصله پس از افتتاح ایستگاه عبدل آباد توقف قطارهای خط سه و مسافرگیری آنها در این ایستگاه آغاز شد. وی افزود: ایستگاه متروی عبدل آباد در محدوده بزرگراه شهید چراغی واقع شده است و سومین ایستگاه در نیمه جنوبی خط سه
عباس افراسیابی عضو جدید شورای شهر شیراز شد/ مخالفت شورانشینان با اجرای فاز سوم قطار شهری شیراز/ شهردار ...
ضرورت توسعه غربی برای مترو، پیشنهاد مطرح شده مبنی بر این بود که طرح مربوطه با تامین منابع اعتباری دنبال شود. همچنین حاجی زمانی اینگونه ادامه داد: مسیر فاز سوم خط از پل بصیرت تا شهرک گلستان به طول 11.7 کیلومتر و ادامه آن به شهر صدرا است، لازم به ذکر است که بیشتر مسیر به صورت روباز است و هزینه کمتری نسبت به تونل مترویی دارد. شهردار شیراز نیز از مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای
ایران و فرانسه قرارداد توسعه راه آهن کشور را امضا کردند
Modal) شهر تهران با هدف دسترسی آسان بین انواع شقوق حمل ونقل درون شهری و برون شهری، جانمایی و طراحی ایستگاه راه آهن تندرو شهر تهران به عنوان مبدا شبکه راه آهن تندرو، جانمایی و طراحی ایستگاه های راه آهن حومه ای شهر تهران با هدف پوشش حداکثری شهرهای اقماری شهر تهران، بهینه سازی محوطه ایستگاه تهران با رویکر ساخت یک ایستگاه و سایت مدرن به عنوان محرک بازآفرینی شهری حوزه پیرامون ایستگاه راه آهن تهران