سایر منابع:
سایر خبرها
محسن تنابنده: برخی زیر باد کولر آروغ روشنفکری می زنند
چهارم و اصلا لزوم ساخته شدن آن مطرح می شود. تنابنده معتقد است که نظر مردم تاکنون تفاوت های بسیاری با نقد منتقدان داشته است و اساسا همین نگاه و نظر مخاطبان این مجموعه است که آن را تا فصل چهارم کشانده است. چگونگی ساخت فصل چهارم و واکنش به نقدهای پیرامون پایتخت موضوع صحبت ما با محسن تنابنده بود. این روزها بحث و نظرهای مختلفی درباره فصل چهارم سریال پایتخت مطرح است. باوجود اقبال زیاد مخاطبان
غرویان:عده ای معتقدند برای حفظ نظام ، حتی می توانیم دروغ بگوییم و تهمت بزنیم
را بکار می برند. علت چیست؟ ما یک روایتی داریم که می گوید: " حب الدنیا راس کل خطیئه". من از دور که نگاه می کنم، می بینم این حملات، جنگ قدرت است . حالا قدرت یک موقع قدرت سرنیزه و پول و ثروت است و کسی می خواهد ثروت و اسلحه اش را به رخ بکشد . یک موقع هم نه می خواهد محبوبیت مردمی خود را به رخ دیگری بکشد و بگوید که من بیشتر محبوبیت ،شهرت دارم ،حرف من را بیشتر می خرند ودر جامعه طرفدار بیشتر
گفتگو با راننده کامیونی که 6 لکسوس را از بین برد!+عکس
دیگر دست و دلم به نشستن پشت فرمان نمی رود دارم دنبال یک کار جدید می گردم. شاید هم دوباره از صفر شروع کردم. این راننده بدشانس ادامه می دهد: خدا را شکر که همه ماشین ها و ماشین کشنده بیمه بودند. خودم هم بیمه بودم. این جور بارهایی که ارزش شان میلیاردی هست باید حتما بیمه سنگین داشته باشند. همه شرکت ها هم بیه این قبیل بارها را قبول نمی کنند چون هم مسیرها طولانی است هم جاده ها زیاد استاندارد
حدادی: کامرانی با یک کلمه بسکتبال ایران را زیرسوال بُرد/ سرمربی تیم ملی برایم دلالی نکرد
زد. کاملا نگران شده بود و صدایش می لرزید. با او صحبت کردم و گفتم که خوب هستم و مشکلی ندارم. پس از آن گوشی را که برداشتم متوجه شدم تعداد زیادی پیام و تماس دارم. هر کاری کردم که وارد صفحه اینستاگرام شوم نمی شد و اعلام می کرد رمز شما اشتباه است. اینترنت هم در آنجا ضعیف بود و مجبور شدم از گوشی برادرم ببینم چه کاری کرده اند که متوجه شدم یک مطلبی دروغین نوشته اند که من تصادف کرده و به کما رفته ام که
طلبکاران اروپایی علیه یونان
مشترک بنا نهاده شده است. وزیر دارایی آلمان که از مخالفین هرگونه کمک به یونان به شمار می رود اعتقاد دارد بحران مالی یونان ممکن است در نهایت به فروپاشی نظام بانکی این کشور منجر شود و از همین رو نهادهای مالی اروپایی باید مراقب عواقب این موضوع باشند. خروج احتمالی یونان از منطقه پولی یورو موقت خواهد بود. یونان بخشی از منطقه یورو است و در این مساله جای هیچ تردیدی وجود ندارد. این که یونان در منطقه یورو
برای دیدن این بازیگرها به سینما می روید؟
/> گینسِ تنابنده؛ گینس و تنابنده اش گینس اولین فیلمی است که محسن تنابنده در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است. نقش آفرینی دلنشین محسن تنابنده در آثاری چون سن پترز بورگ و سریال پایتخت او را به یکی از چهره های محبوب سینما و تلویزیون تبدیل کرده است. آخرین فیلمی که از تنابنده اکران شده، ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی) است که در اکران نوروز تبدیل به پرفروش ترین فیلم گیشه شد و در حال
تأملی در مفهوم هنر زمینه ساز
مهدویت سخن می رود، بی شک بر نقش این زمینه سازی تأکید ویژه ای وجود دارد. پیش از آن که بخواهیم در این باره سخنی بگوییم و مطالعه یا پژوهشی را بر مبنای آن صورت دهیم، لازم است دربارۀ این ترکیب یعنی هنر زمینه ساز کمی تأمل کنیم. به همین لحاظ، به نظر می رسد پیش از آغاز، لازم است بعضی مفاهیم را تعریف کنیم: منظور از هنر چیست؟ مراد از زمینه سازی چیست؟ و هنر زمینه ساز کدام است؟ کدام هنر
مودت اهل بیت به مثابه پاداش رسالت
گفت ضمیر خطاب (کُم) به مؤمنان بر می گردد؛ حتی اگر این هم نادیده گرفته شود همان گونه که قبلا گفته شد این آیه از سوره شوری، مدنی است و در آیات مدنی معمولاً خطاب مربوط به مؤمنان است مگر اینکه قرینه ای وجود داشته باشد که براساس آن بتوان ادعا کرد آیه درباره یهودیان یا منافقان سخن می گوید و در این آیه چنین قرینه ای وجود ندارد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که مخاطب قول پیامبر، مؤمنان هستند. از
تفسیر آیات متعارض
ناشی از نوع نگاه افراد به معجزه بودن این آیه است. چراکه برخی معتقدند اگر واژه فوق را بر همان معنای گسترش در نظر بگیریم، مفهوم اصلی دحو که همانا گردِ غیر کامل مانند گردی تخم مرغ و نیز حرکت به دورِ خود است، از بین می رود. از نگاه آنان مردم منطقه صعید که ریشه بسیاری از آنان عرب است نیز، به تخم مرغ، دحو یا دحی یا دح می گویند. در این صورت، با نگاهی غیر از این، معجزه ای از معجزات قرآن را از دست خواهیم داد
سجده دوربین بر بارگاه
پرتو نورانی دیده نشده اند؛ گاه یک تکه کاشی یا طراحی یک سقف و شمسه در این روضه های منوره از چند قرن پیش مانده است که پازل زاویه نگاه و نوآوری های هنری یک سده را کامل می کند؛ بدیهی است فقط هنرمندان خاص و نخبه فرصت خلق اثر در این اماکن متبرکه را یافته اند، ازهمین رو این نقاشی ها، خوشنویسی ها...، که در خدمت معماری این فضاهای متبرک درآمده اند، به عنوان یک سند باید جداگانه زیر ذره بین بروند و ضمن ظهور
انسان موجودی ناشناخته
/> به هر حال، نفس و قوای آن به عنوان منشأ ایجادی و تکون مراحل رفتار انسان از آغاز تا انجام، دخالت دارند و فرایندی را ایجاد می کنند که فرد در درون به سوی رفتارهایی می رود که در گذر ادراکات (شناخت ها) و اهداف (مقاصد) و انگیزه ها (نیت ها) و براساس انتخاب و سپس اراده عمل به تحقق آنها می پردازد. کارکرد نفس انسان را می توان در سه نظام رفتاری مورد بررسی قرار داد (امیری، 1386).
رویکرد مدیریت هوش هیجانی در اسلام
نگاه دینی: خودآگاهی، همدلی و حل مسئله، مشهد، انتشارات دانشگاه علوم رضوی، چ 3. قربانی، محمود، وحید ثانوی گروثیان، غلامرضا معمارزاده، حسن بخشایی و حمید افشاری، 1388، مدیریت رفتار سازمانی، مشهد، پژوهش توس، چ 1. کافی، محمدمهدی، 1388، شمیم سیب بهشت، قم، انتشارات مؤسسه امام هادی(علیه السلام)، چ 2. کریس، وایدنر، 1389، هنر تأثیرگذاری، ترجمه امیرحسین مکی، تهران، نسل نواندیش، چ 1.
ایران مثل یک ابرقدرت مذاکره می کند/ زنجیر و اسلحه کشی برای لغو کنسرت/ یزدی چگونه 12 میلیارد دلار به ...
احمدی نژاد به اندازه ای بزرگ نیست که خیلی به آن بپردازیم. بازگشت او هم چندان معادلات سیاسی کنونی را به هم نخواهد زد. کوهکن افزود: عده ای از یاران او نیز اکنون مجموعه ای را تشکیل داده اند که اعلام می شود نسبتی با احمدی نژاد ندارد. من هم با شناختی که از آنها دارم آن را منتسب به احمدی نژاد نمی دانم. از سوی دیگر معتقد هستم که احمدی نژاد هم مانند هر کس دیگر برای خود جایگاهی دارد که باید در همان جایگاه
پشت پرده از رییس جمهور پاداش نگیرید از زبان کارگردانش کمال تبریزی
شرایطی به وجود بیاید که شرایط ساخت فیلم دشوار شود. اما با این حال من مجموعش را که نگاه می کنم دوست دارم و کاملا احساس می کنم آن حسی که موقع ساخت داشتم هنوز در فیلم وجود دارد و می تواند با مخاطب ارتباط برقرار بکند. پس باید منتظر گیشه خوب برای فیلم بود. نه لزوما! از نظر تبلیغی ضعیف هستیم، شیوه اکران ضعیف است. تعداد سینماهای مناسب کم است و سینماهای حوزه هنری هم فیلم را نمایش نمی
گفت و گو با جوان اعدامی بخشیده شده: 8 بار خودکشی کردم
/> من آن موقع غیرت الکی داشتم کسی نگاه چپ به دختران محل می کرد خونم به جوش می آمد. با مهدی دعوایم شد که 10 درصد آن مربوط به دختران محل بود. او رفت تا رفیق هایش را جمع کند، من هم رفتم چاقو برداشتم تا او را دیدم، چاقو زدم. دو روز فرار کردم، عذاب وجدان تمام وجودم را گرفته بود. خودم را معرفی کردم. مرا به زندان رجایی شهر فرستادند. یک سالی طول کشید تا به دادگاه کیفری رفتم و بعد دادگاه حکم قصاص را داد
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
چرا برخی جوان ها با روزه جورند اما بانماز نه؟
یا ترانه ها و موسیقی؟! گوشی که به سراغ گناه گوش دادن رفت، به سمتی رفت که صحبت نامحرم را بشنود و لذّت ببرد، این دستی که به سمت گناه رفت که چت کند و ...، چشمی که می رود صور قبیحه را می بیند و ...، معلوم است حالش عوض می شود، این زبان دیگر توفیق ندارد، این گوش حوصله دعا شنیدن ندارد. چشم حوصله نگاه کردن به آیات و دعا را ندارد. همه این ها گرفته می شود. لذا اگر به خودت ظلم کنی، بعد به دیگران هم ظلم می
چهره ها در شبکه های اجتماعی (130)
. این پوزیشنی که امید در این سکانس دارد، فقط یک نفر قبل از این در تاریخ سینما داشته است و آن هم خدابیامرز مارلون براندو در فیلم پدرخوانده 1 اثر فرانسیس فورد کوپولا بود! حسین یاری عزیز از قاب دوربین بابک مانی. حسین یاری فعالیتی در شبکه های اجتماعی ندارد و دارد زندگی اش را می کند! حامل یک خبر بد هستم که امیدوارم تحمل شنیدنش را داشته باشید! این شلوارهایی که در پای علی
روایت کمال تبریزی از فریب پلیس سعودی
هایی وجود داشت که خیلی هم سخت بود نه مجوزی به ما می دادند نه اجازه کار. تمام پلان هایی که در آنجا گرفتیم تمامش مخفیانه گرفته شده است. این مخفی گرفتن ها در همه چیز تاثیر می گذارد و تمام اینها باعث می شود شرایطی به وجود بیاید که شرایط ساخت فیلم دشوار شود. اما با این حال من مجموعش را که نگاه می کنم دوست دارم و کاملا احساس می کنم آن حسی که موقع ساخت داشتم هنوز در فیلم وجود دارد و می تواند با مخاطب
من کاری نکرده ام!(پاورقی)
! دفاعیات متهم به نام خدا، پیام ده پناه هستم متولد 1368 دانشجوی هوافضا دانشگاه خواجه نصیر قاضی: براساس کیفرخواست صادره از دادسرای عموم انقلاب تهران اتهامات شما دایر بر: [متن کیفرخواست قرائت شده]، دفاعیات خود را بیان کنید! متهم: من در تخریب اموال عمومی شرکت نکردم؛ در درگیری ها شرکت نکردم؛ هیچ گاه دست روی کسی بلند نکردم؛ هیچ جا را تخریب نکردم؛ من را در میدان هفت تیر نگرفتند، من
نه در اندازه نام روزبه بمانی
به گذشته اش ارجاع داد تا خاطره ی ایجاد شده ی مربوط به همان ترانه های قدیمی راضی اش کند و بدین ترتیب بار از دوش ترانه ی تازه مان برداشته شود؟ دوسِت دارم یه عالمه هر چی بگم بازم کمه! سبد سبد / مسعود فردمنش هر لحظه دیدنت، بود و نبودمه از عاشقی برات، هر چی بگم کمه عمر دوباره / شهرام صولتی و می توان این لیست مثال را خیلی بیشتر از این ادامه داد
نمی توانم سفارشی شعر بگویم
نگاه کنم، حتما پذیرا هستم. * بگذارید آخرین سوال را هم درباره بازار نشر و کتاب بکنم. بالاخره شما مخاطبانی دارید. وضعیت کتابخوانی را در کشور چطور می بینید؟ خیلی بد. ما برای پوسترهای تئاتر هم که صحبت می کنیم، نگران این هستیم که مطالب را در حد دو سطر اضافه کنیم چون می گوییم مردم نمی ایستند که این دو خط اطلاعات را بخوانند. این وضعیت، واقعیتی است که وجود دارد. * با این
ارتباطات و بحران کم آبی
همچنان انتظار یاری دارم . 2 - در کلیپ های کوتاهی ( جدا جدا ) کارگران سدها و مخازن را درحین کار سخت نشان دهند که ثانیه ای دست از کار می کشند و با نگاه به دوربین، مثلاً می گویند : به کمکت نیاز دارم تا کارم را خوب انجام دهم ! و به کار خود ادامه می دهند . ترجیحاً بهتر است که فیلم برداری در این صحنه ها از نوع رودوشی و با تکان دوربین همراه باشد تا به واقعی بودن صحنه ها و از پیش طراحی نشدن آن ها
اسلام یعنی تسلیم شدن به امر ولی خدا/ جزع کردن؛ نقطه مقابل تسلیم
اثر این عقب نشینی، زندگی اش ذلت بارتر و رنج آور تر می شود و مدام خفیف و ذلیل می شود و بیشتر نابود می شود. مردم پای رکاب امام حسن مجتبی(ع) از شروع دوبارۀ جنگ و درگیری ترسیدند و عقب نشینی کردند و در نتیجۀ این کوتاهی و سُستی، به یک مرگ همیشگی دچار شدند. بعد از آن ماجرا، دائماً در طول تاریخ، در کوفه بدبختی و خونریزی بوده است؛ شاید تا حدود هزار سال یا بیشتر. این همه درد و رنج برای چه!؟ یک
حاشیه های دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب
صدایشان کرد و کتابی سمتشان گرفت. آقا کتاب را نگاه کردند و با دقت خواندند: مخزن الا...شرار. تا نمک ترکیب نام کتاب به آقا مزه داد، خنده شان گرفت. ازآن خنده ها که کمی غیر ارادی است و لابد دلچسب تر. کتاب را پشت و رو کردند و باز گفتند: مخزن الاشرار! این بار به لبخند. جمع برای افطار آماده بود و آقا همان ابتدای ورودی که سفره ی خانم ها بود، ایستادند. خانم ها که بیشترشان جوان بودند، جمع شده بودند
محمود احمدی نژاد؛ کاریزمای سادگی / در ترکیه ملی گرایان حامی و اسلام گرایان مخالف ایران هستند
ترکیه از امریکا آوردند. او مأمور امریکا بود و اتفاقاً اقتصاد ترکیه را نابود کرد. در نظم نوینی که بر منطقه حاکم شد، حمله امریکا به منطقه و تحولاتی که در منطقه اتفاق افتاد، در گرایش ها و نگاه جریانات سیاسی در ترکیه نسبت به دوره شوروی تحولات گسترده و عمیقی را ایجاد کرد. بر اثر این تحولات، در طیف لائیک و چپ گرای ترکیه فقط بخش کوچکی در مقابل ایران هستند. البته دشمن ایران نیستند، فقط با ایران موافق
جریان انحرافی و بازخوانی خط امام/ ورود به کمای هسته ای در وین/ آغاز شناسایی نامزدهای اصلاح طلب برای مجلس
گونه نبوده است. وی درباره انتخابات خبرگان یادآور شد: کمیته ای بررسی ها را آغاز کرده تا افرادی را که در این زمینه آمادگی دارند و قبلاً بوده اند شناسایی کند اما هنوز ضرورت نمی بیند که در صحنه عمومی شورای عالی جامعه مدرسین آن را مطرح کند. او همچنین در گفت وگو با آنا تاکید کرد: نگران ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیستیم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه مدرسین قصد دارد به صورت
امینی:طراحی دوقطبی اقتصاد-هسته ای برای به حاشیه بردن "استقلال" است/عبدی:دولت ناچاراً این دوقطبی را ساخت
درست مطرح خواهد شد، همان نکاتی که آقای امینی اشاره کردند را اگر بررسی کنیم. البته ایشان جواب سوال خود را در صحبت هایش داشتند. باید دیگران بیایند حرف خودشان را بزنند تا معلوم شود چیزی که به نام استقلال مطرح شده است واقعا استقلال است یا یک وابستگی محض است و فقط صورتی از استقلال دارد؟ عبدی با بیان اینکه "به نظر من مسئله این است که در خصوص استقلال بسیار صفر و یکی نگاه می کنیم" افزود: یعنی
پاسخ عبدالرضا هلالی به شایعه ای درباره علت تغییر صدایش
/> من بچه جنگ زده جنوبم، اصالتاً خوزستانی و به دنیا آمده بندرعباسم که البته در تهران بزرگ شدم. خانواده من عِرق خاصی به خرمشهر داشتن و همه میگفتن ما در خرمشهر میمونیم و همونجا میمیریم. تا اینکه یک روز یک بمب یا خمپاره به خانه مجاور ما برخورد کرد و تکه هایی از جسد بچه های همسایه داخل حیاط افتاد. پدربزرگ من با دیدن این صحنه تصمیم گرفت که از خرمشهر نقل مکان کنیم و اعراب هم سنتی دارند که همه تابع پدر
عوامل عصر یخبندان : نه به جایی وصلیم، نه از کسی می ترسیم
/> سینمای هالیوود را بیشتر دوست دارم کارگردان بعدازظهر سگی اضافه کرد: اصولا علاقه من به سینمای هالیوود بیشتر از سینمای اروپاست و به همین دلیل فیلم های بعدی ام هم نمی تواند خیلی از این مسیر دور باشد. وی با تاکید بر گروهی بودن کار سینما افزود: متاسفانه تفکر رایج این است که کارگردان آقای صحنه است و حرف اول و آخر را می زند. هرچند معتقدم کارگردان باید مدیریت کند، اما با افراد