سایر منابع:
سایر خبرها
نقش امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی و اتحاد امت
تفکر اسلامی، پیروزی اسلام گرایان در انتخابات مجالس و شهرداری های کشورهای اسلامی، تشکیل دولت هایی با اهداف و شعارهای اسلامی، و حضور انبوه مسلمانان در محافل مذهبی، تنها بخشی از آثار روح خودباوری مسلمانان است که حضرت امام خمینی(ره) با نفس مسیحایی خود در پیکر نیمه جان جوامع اسلامی دمیدند؛ [10] همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: امام (ره) با این انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد و ...
نصرالله اسداللهی در گفت و گو با باریش: فهم تاریخ سبب استقلال کشور می شود
نصرالله اسداللهی، کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با قیام 15خرداد در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز گفت: در سال 1341 هجری شمسی دولت با ارسال لایحه کاپیتولاسیون به مجلس که برای آمریکایی های ساکن در ایران مسئولیت حقوقی و قضایی داشت، به این معنی که اگر اتفاقی افتاد حق محاکمه ی آمریکایی ها در دادگاه ایران وجود نداشت و باید در کشور خودشان محاکمه می شدند، امام خمینی(ره) این تحقیر را برای ملت ایران ...
امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با باریش: ادامه راه انقلاب لازمه افزایش معنویت در بین مردم است
راه ادامه مسیر امام خمینی(ره) ولایت مداری و اطاعت از امام زمان(عج) است، اکنون مقام معظم رهبری سکاندار ادامه راه حضرت امام خمینی(ره) است که با اطاعت از ایشان میتوانیم راه امام(ره) را ادامه دهیم. وی در پایان تاکید کرد: علت حدود انقلاب همان علت بقای انقلاب است برای بقای انقلاب باید معنویت را زیاد کنیم . ...
اطاعات از خامنه ای، اطاعت از امام است/ ولایت امروز درست مثل زمان امام است
ایران به دنبال داشت. حضور میلیونی مردم در عرصه های مختلف انقلاب و نظام موجب شد که همه ی توطئه های استکبار جهانی خنثی شود و امروز هم که انقلاب اسلامی در میان راه است خطرات و توطئه های آنان هر لحظه موجودیت و حیثیت اسلام و انقلاب را تهدید می کند زیرا رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به پیروی از امام و مراد عظیم الشان مان پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزه مظلومین با دنیای ظلم و جور است و این ...
چالش های بزرگی مثل بیکاری و مسائل زیست محیطی در کشور وجود دارد
به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در ضیافت افطار رییس جمهور با وزراء، معاونان، استانداران و روسای سازمان ها با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم در انتخابات با رای خود اعلام کردند که چه می خواهند و چه نمی خواهند. معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در مقطع فعلی با رأی بالای مردم به دکتر روحانی ...
زنده تر از تو کسی نیست، چرا گریه کنیم؟
به گزارش خبرگزاری برنا، ماه تمام برنامه ای ترکیبی که در کنار ایجاد فضایی معنوی تلاش می کند تا حالی خوب را در ماه مهمانی خدا به مخاطبان خود هدیه کند در شب سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، میزبان یادگاران انقلاب اسلامی بود. هشتمین برنامه ماه تمام با حضور محمد گلریز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حاج اکبر صالحی 13 خرداد ماه ساعت 23:30 به مدت 75 دقیقه به روی آنتن شبکه دو رفت. ...
پرونده انتخابات مختومه شد، تفرقه نیاندازید
باید بدانیم خط امام در مذاکره با آمریکا و مستکبران مشخص بود. وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بیشترین تاکید را بر وحدت ملی دارند این وحدت ملی قدرت عظیمی دارد همدلی مردم به هیچ عنوان نباید به مخاطره بیفتد هر رای مردم آری به نظام است در این راستا شورای نگهبان قانونی انتخابات را دنبال کرده است و به برخی از تخلفات نیز توسط قوه قضائیه رسیدگی می کند اما پرونده انتخابات تا اینجا مختومه است. رقابت ...
خمینی، چگونه خمینی شد؟
مهرداد خدیر درآنچه آیت الله حاج آقا روح الله را از حد یک مرجع تقلید هم بالاتر برد و به امام خمینی بدل ساخت فقط مبارزه سیاسی نقش نداشت. او در عرفان و فلسفه و نوع نگاه به مدرنیته و موارد دیگر هم متفاوت بود... این یک گفتار متفاوت است چون می خواهد به تفاوت های امام خمینی – اگر نخواهیم بگوییم تمایز های او – با روحانیون دیگر بپردازد. تأکید بر تفاوت ها و تمایزها به معنی انکارِ خاستگاه و تعلق اصلی نیست. کما این که وقتی می گوییم حافظ با شاعران دیگر متفاوت بود شاعر بودن او به مثابه یک اصل بدیهی پذیرفته شده است. ایضا هنگامی که از تفاوت پیامبر گرامی اسلام با دیگر پیامبران سخن گفته می شود به منزله آن است که اشتراکات پذیرفته شده و مثال های دیگر. آیت الله حاج آقا روح الله یک مرجع تقلید بود و تا قبل از آن که عنوان امام عام و همه گیر شود همچون دیگر مراجع با عنوان آیت الله العظمی از او یاد می شد. شگفتا که در دی ماه 1356 در نوشته ای موهن این لقب یا عنوان را نیاوردند و تنها 9 ماه بعد ناگزیر شدند تمام نیم صفحه اول روزنامه های کیهان و اطلاعات را به این کلمات اختصاص دهند: آیت الله العظمی خمینی ... با این حال تفاوت های آشکاری در او مشهود بود که اگر نبود خمینی نمی شد. مراد از تفاوت ها یا تمایزها در این نوشته نه صفات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام است و نه کارنامه دهه اول جمهوری اسلامی را برمی رسد بلکه از منظر تاریخی و واقعا تفاوت هایی مد نظر است که در نگاه مراجع و روحانیون دیگر یا نبود یا کمتر دیده می شد: ابن عربی 1- آیت الله خمینی فقیه و مجتهد بود اما یک تفاوت بزرگ با دیگر فقهای معاصر یا ماقبل خود داشت و آن علاقه به محی الدین عربی بود و عرفان را از منظر او پی می گرفت. این در حالی است که ابن عربی از نظر شماری از فقها به کفر هم متهم شده بود. سید جلال الدین آشتیانی در انتهای مقدمه خود بر کتاب مصباح الهدایه می نویسد: نکته مهم در آثار عرفانی امام این است که بیش از همه به بزرگانی چون ابن عربی و ملاصدرا و دیگران که از نظر اهل ظاهر کافر محسوب می شدند و کسی جرأت ذکر نام آنها را نداشت عقاید و اندیشه های آنان را پذیرفته بود و نقل می کرد. -[ زیبا پرستی در عرفان اسلامی- ص 487] آیت الله صابری همدانی نیز می گوید: ایشان در تدریس از دو شخصیت بسیار تعریف می کرد. یکی مرحوم شاه آبادی بود که تعبیر شیخناالاستاد را درباره او به کار می بردند و دیگری محی الدین عربی که کلمه امام العارفین یا کلمه دیگری را برای او می آوردند و همین باعث شد از ذهنیت اولیه دست بکشیم و به این عارف، حُسنِ ظنّ داشته باشیم. -[ حریم امام، شماره 269، ص 31] برخی البته می گویند این مربوط به سال های جوانی امام است. اما جالب است بدانیم در واپسین ماه های زندگی و در پیام مشهور به آخرین رهبر اتحاد شوروی نیز از محی الدین ابن عربی یاد می کنند. صریح و روشن این که کم نبودند و نیستند روحانیون بلند مرتبه ای که ابن عربی و کل عرفان را قبول ندارند اما آیت الله خمینی از جوانی تا واپسین دم حیات در زمره ستایندگان ابن عربی بود. جمهوریت 2- واژه جمهوری نزد کثیری از مراجع یا روحانیون، تابو بود. مخالفت سید حسن مدرس با جمهوریت نه فقط به خاطر رضاخان که با اصل ایده جمهوریت هم بود. امام خمینی البته جمهوری اسلامی را مطرح کرد تا هم با جمهوری متفاوت باشد و هم با حکومت اسلامی اما جمهوری اسلامی هم چنان که در نوفل لو شاتو گفته شد باز نوعی جمهوری است و حتی امام به عنوان فرم و ظرف جمهوری فرانسه را مثال می آورد. در تاریخ ایران و قبل از طرح و موفقیت جمهوری اسلامی 4 بار موضوع جمهوری به میان آمده و هر 4 به دلیل مخالفت های آشکار روحانیت یا عوامل دیگر ناکام مانده است: بار اول جمهوری گیلان که هم از برخی ایده های میرزا کوچک خان قابل مشاهده بود و هم از کودتای احسان الله خان و خالو قربان علیه او وجنبش جنگل. نوبت دوم همان که رضاخان در پی آن بود و می خواست مانند مصطفی کمال پاشا که در ترکیه جمهوری تأسیس کرد با بر انداختن سلطنت چنین کند و مخالفت های فراوان و متنوعی را در برابر دید. بار سوم در شهریور 1320 که رضا شاه باید ایران را ترک می کرد و صحبت از انقراض سلطنت پهلوی بود و ابتدا قرار بود محمد رضا هم با پدر و برادران همراه شود اما محمد علی فروغی اعلام جمهوری ولو با ریاست جمهوری خود را نپذیرفت و پروژه یا سناریوی سلطنت ولیعهد را به جای پدرو برادرانی که راهی تبعید می شدند با موفقیت به اجرا گذاشت. نوبت چهارم هم در روزهای پر التهاب مرداد 1332 که حزب توده از یک طرف و دکتر حسین فاطمی از سوی دیگر زمان را برای تأسیس جمهوری مناسب می دانستند و دکتر مصدق مخالفت کرد و گفت: من، قُرآن مُهر کرده ام که به قانون اساسی مشروطه وفادار باشم. امام خمینی اما با طرح ایده جمهوری اسلامی تفاوت خود را هم با آنان نشان داد و هم روحانیون سنتی که می پنداشتند مدل جمهوری با قواعد اسلامی جور در نمی آید. کاشانی و مصدق 3- این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اگر امام می خواست در 50 سالگی و در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در جریان اختلاف رهبران جانب یکی را بگیرد قطعا سید ابوالقاسم کاشانی را ترجیح می داد چندان که در سال 60 و در نطق هایی علیه جبهه ملی و بنی صدر از کاشانی یاد می کند. اما در سال های آغازین دهه 30 با این که از 50 سالگی عبور کرده و خود نیز اهل سیاست بود نمی خواست ذیل کاشانی تعریف شود و به همین خاطر در سال های مبارزه و تبعید از 42 تا 57 و خصوصا در سال 57 مصدقی ها تعارضی در همکاری نمی دیدند که اگر چنین بود مرد شماره 2 انقلاب – آیت الله طالقانی - نبود که از علاقه مندان مصدق بود و اولین نخست وزیر کسی نبود که خود را با سه واژه ایرانی، مسلمان و مصدقی معرفی می کرد و اولین رییس جمهوری ایران نیز کسی نبود که از اعضای پیشین جبهه ملی و علاقه مند و مبلّغ مصدق در خارج از کشور به حساب می آمد یا نباید دبیر کل جبهه ملی و وزیر فرهنگ دکتر مصدق و همراه او در دیوان داوری لاهه اولین وزیر خارجه جمهوری اسلامی می شد ( دکتر کریم سنجابی ). علی شریعتی 4- در سال هایی که برخی روحانیون و گاه در حد مراجع آشکارا به دکتر علی شریعتی می تاختند و در حالی که مرتضی مطهری هم به صف منتقدین پیوسته بود امام خمینی یک کلمه در نفی و نقد شریعتی نگفت. در تأیید هم البته نگفت اما هرگز مانند بسیاری از روحانیون دیگر علیه شریعتی موضع نگرفت. چرا که نمی خواست در صف مبارزه اختلاف افتد و از سوی دیگر در میان خانواده و نزدیکان خود از برادر عروس – صادق طباطبایی - تا صادق قطب زاده و ابراهیم یزدی همه از دوستان علی شریعتی بودند و می دانست که مهم ترین روحانیون داخلی علاقه مند به ایشان در نوع نگاه به شریعتی با سنتی ها تفاوت دارند. در میان روحانیون مبارز و نسبتا جوان داخلی بیش از همه آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای به شریعتی علاقه و در واقع گرایش داشتند و امام تفاوت خود را با روحانیون سنتی در اینجا هم نشان داد. برخی می گویند پس از درگذشت دکتر شریعتی و در پاسخ به تلگراف تسلیت دکتر یزدی و در قالب پیام به دانشجویان امام از لفظ فقد و نه شهادت برای دکتر استفاده می کند در حالی که واژه فوت را نیز به کار نمی برد و قضیه را مبهم باقی می گذارد و برای فرزند خود – سید مصطفی- نیز لفظ شهادت را به کار نمی برد زیرا نمی خواسته با ضرس قاطع داوری کند. ملاصدرا و فلسفه 5- غالب روحانیون با فلسفه میانه ای ندارند. چندان که به عرفان. امام اما اهل فلسفه بود همچون عرفان و دیدیم که تفسیر او از قرآن را حتی در نخستین سال جمهوری اسلامی تاب نیاوردند. مهم ترین شاگردان و دست پروردگان امام همچون مرتضی مطهری اما اهل فلسفه بودند و همین نیز او را متفاوت و متمایز جلوه می داد. در همان پیام به گورباچوف در کنار نام ابن عربی از صدرالمتالهین نیز یاد می کند و از گورباچوف می خواهد اندیشمندان خود را به مطالعه آرای او ترغیب کند و وقتی ادوارد شوارد نادزه پیام رهبر شوروی را به تهران می آورد و امام احساس می کند برخورد سیاسی دارند و روح پیام را انگار درک نکرده اند به وزیر خارجه وقت شوروی می گوید: من می خواستم دریچه تازه ای به روی شما بگشایم و دیدار را کوتاه می کند. این دریچه تازه را امام با اندیشه های ابن عربی و ملاصدرا گشاده و گشوده می دید. مدرس و پارلمان 6 - نقل شده که آیت الله خمینی در جوانی به تهران می آمده و در ساختمان مجلس شورای ملی نظاره گر مباحثات و گفتار و رفتار شخص سید حسن مدرس بوده است. یادمان باشد مدرس بیش از آن که فقیه سنتی باشد سیاست مدار بود و هر چند در مجلس اول مشروطه نقش نظارتی را پذیرفت اما از مجلس دوم به بعد و تا وقتی استبداد رضاشاهی مجال داد ترجیح داد با رأی مردم نماینده و وکیل باشد و اعتبار خود را تنها از فقه و دین نگیرد. امام هم مدرس را الگو قرار داد و آن قدر که از زبان رهبر فقید انقلاب در ستایش مدرس شنیده ایم هیچ مرجع و روحانی ارشد دیگری چنین یاد نکرده است. در نطق 12 بهمن 57 هم امام وقتی می خواهد به تشکیل دولت اشاره کند می گوید: من به واسطه این که ملت مرا قبول دارد دولت تعیین می کنم. یعنی همچون مدرس به این که مردم هم باید قبول داشته باشند اعتقاد داشته است. توجه به پارلمان و جمله مشهور مجلس، در رأس امور است نیز به احتمال زیاد به خاطر شخصیت پارلمانی مدرس بود. همان مدرس که بر خلاف شیخ فضل الله نوری به مشروطه باور داشت و آن را مشئومه نمی دانست. نفی سلطنت 7- در تاریخ ایران سابقه نداشت که یک مرجع تقلید به نفی کل سلطنت برسد و مهم تر این که سلطنت را به سبب تعارض موروثی بودن با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت برای هر ملت و هر نسل نفی کند. انتقاد مراجع در حد توصیه های اخلاقی بود و حفظ اصل سلطنت را به هر رو لازم می دانستند. کما این که انقلاب مشروطه سلطان را کنار نزد. از قدرت مطلق به مشروط بدل کرد و حتی استبداد محمدعلی شاه کسی را به صرافت برانداختن اصل سلطنت نینداخت. تفاوت مهم امام اما این بود که بعد از سال 42 شخص شاه را مخاطب قرار می دهد. نوع نگاه به نهاد سلطنت و نه شخص شاه او را متفاوت و متمایز ساخته بود. به همین خاطر از 42 به بعد هر گونه ملاقات یا تماس روحانیون ارشد با سلطنت و دربار از نگاه انقلابیون نفی و رد می شد. ترور و فداییان اسلام 8- تفاوت نگاه با روحانیون سنتی اما سبب نشد که به آن سو بگرود و از گروه های مسلح حمایت کند. با این که برای لغو مجازات اعدام سید مجتبی نواب صفوی می کوشد و از اعتبار خود نزد آیت الله بروجردی مایه می گذارد اما شیفته نواب نبود. سال ها بعد که هم آیت الله طالقانی و هم هاشمی رفسنجانی از او می خواهند مجاهدین خلق را تأیید کند نیز امام چنین نمی کند زیرا به روش مسلحانه باور نداشت و به رغم اصرار و ادعای مؤتلفه برای هیچ تروری فتوا صادر نکرد. احکام ثانویه 9- یکی از دلایلی که برخی مراجع را از ایده تأسیس حکومت بازمی داشت نگرانی از شیوه حکم رانی و تصمیم گیری در قبال مالیات، بهره بانکی، حق رأی و اشتغال زنان، موسیقی، حرام نبودن مواد مخدر و مانند اینها بود. امام اما در همه اینها تجدید نظر کرد و در حکومتی که خود در رأس آن قرار گرفت مالیات اخذ شد در حالی که در کتاب ولایت فقیه خمس و زکات برای اداره جامعه کافی دانسته شده است. بانک ها هم تعطیل نشدند و با ساز و کارهای دیگر به فعالیت بانکی پرداختند. زنان انتخاب کردند و انتخاب شدند و اشتغال آنان منتفی نشد. حجاب اجباری شد اما درعمل آنان که از سر الزام حجاب دارند به رعایت حداقل ها متعهدند و حجاب اکمل که در نگاه کسانی چون مرحوم آیت الله احمد آذری قمی در خانه نشینی زنان و دیده نشدن توسط غیر محرم ها جلوه می کند از جانب حکومت و شخص امام رواج نیافت. موسیقی هم به دو گونه غنایی و غیر غنایی تقسیم شد و دومی مجال بروز یافت.مواد مخدر ممنوع اعلام شد در حالی که فقه بر حُرمت آن تأکید ندارد و این تفاوت ها البته ناشی از اقتضائات حکومت داری در دنیای مدرن هم بود. ملیت و ایران 10- روحانیون سنتی چندان درگیر مفهوم ایران نبودند و نیستند. در قانون اساسی اما برای رییس جمهوری قید ایرانی الاصل آمده و به خاطر همین به دستور شخص امام، جلال الدین فارسی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در دوره اول کنار گذاشته شد. هر چند در قانون اساسی برای مقام رهبری قید ایرانی تبار نیامده اما روشن است که خبرگان به یک فقیه غیر ایرانی تبار رأی نمی دهند تا در رأس حکومت قرار گیرد. یاهمین که دین زرتشت هم به رسمیت شناخته شده نشان می دهد مفهوم ایران مورد توجه بوده چندان که در نخستین پیام های پس از شروع جنگ در سال 1359 رهبر فقید انقلاب به دفعات واژه های میهن را به کار می برد و به صرف تعابیر دینی اکتفا نمی کند. مواضع امام علیه ملی گرایی بیشتر به خاطر اتفاقات دهه 60 است و نفی ایدیولوژی ناسیونالیسم و گرنه اگر به مفهوم ایران و مرزهای جغرافیایی باور نداشت در ابتدا با ورود به خاک عراق پس از بازپس گیری بندر خرمشهر مخالفت نمی کرد. در خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده که نگران بوده خبر سقوط فاو در سال 67 را چگونه به امام منتقل کند و سرانجام تصمیم می گیرد بگوید و در مقابل با این واکنش رو به رو می شود: خوب، مال خودشان بود . یعنی فاو را در قالب منطقه ای در جغرافیای عراق می دیده که بنا به مصالح جنگ و برای واداشتن صدام حسین به پرداخت خسارت و خودداری از حمله مجدد در اختیار ایرانی ها بوده است نه این که ما و عراق نداشته باشیم و مرز های جغرافیایی در دنیای مدرن را به رسمیت نشناسد و همه را ذیل امت تعریف کند. نکات دیگر را نیز می توان ذکر کرد اما مطلب را طولانی می کند. غرض این است که گفته شود: آیت الله حاج سید روح الله خمینی روحانی و مرجع بود اما با تفاوت ها و تمایزهایی و همین ها بود که از او امام خمینی ساخت. هم او که از دل سنت برخاست اما ضد مدرنیته نبود چندان که در اولین نطق رسمی خود در بهشت زهرا ( اگر سخنرانی فرودگاه را در حد تشکر بدانیم) در بیان دلیل مخالف نبودن با سینما می گوید: سینما یکی از مظاهر تمدن است. خمینی، خمینی بود نه شیخ فضل الله نوری. نه سید ابوالقاسم کاشانی و نه حتی سید حسن مدرس که آن قدر هم به او علاقه داشت. از این رو برای شناخت او تفاوت ها و تمایزهای 10 گانه را باید شناخت. ...
3 وصیت مهم امام خمینی (ره) به مدیران و مردم/ جناح های سیاسی از اتهام زنی بپرهیزند
...> ماندگاری با اشاره به برگزاری مراسم تشییع امام خمینی(ره) اظهار کرد: میلیون ها نفر در مراسم تشییع امام راحل شرکت کردند و این نشانه قدرشناسی مردم بود و افراد زیادی از سراسر ایران و جهان در مراسم تشییع امام خمینی(ره) حضور داشتند. وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به این جمله امام علی(ع) باور داشتند که هر کس می خواهد دنیا در چشمانش کوچک شود، باید خدا در وجودش بزرگ شود. امام راحل می دانست که آمریکا و شوروی ابرقدرت های جهان هستند، اما چون خدا در وجود امام خمینی(ره) بزرگ بود، این ابرقدرت ها در چشم امام راحل کوچک بودند. انتهای پیام/ ...
فرماندار کبودراهنگ : امام راحل با هنرمندی تمامی تفکرها را حول انقلاب گرد آورد
اضافه کرد: پس از اینکه امام راحل در پاسخ به سهم خواهان فرمودند 'خط انقلاب مشخص است' شکاف بین جریاناتی که دنبال سهم خاهی بودند با انقلاب ایجاد شد. فرماندار کبودراهنگ اظهارکرد: تلاش، مجاهدت و پایداری بنیانگذار کبیر انقلاب میراث گرانبهایی را برای مسلمانان و ملت های ستمدیده جهان برجای گذاشت. قنبری با ذکر اینکه امام بر قلب ها و دلهای مردم حکومت می کرد افزود: با وجود گذشت حدود سه دهه از رحلت این ...
روایت نماینده اهل سنت از انتخابات هیات رئیسه مجلس
شدت این اتهام توطئه گران را تکذیب می کنم. مراجع عظام همواره بر حفظ وحدت و رعایت حقوق جامعه اهل سنت تاکید داشته اند و اگر غیر از این بود، بنده سال قبل به هیأت رئیسه راه نمی یافتم. طی یک سال گذشته نیز بنده در ملاقات علمای بزرگوار، بارها شاهد ابراز خرسندی آن ها از حضور حقیر در هیأت رئیسه بوده ام و عنایت ویژه جناب آقای دکتر لاریجانی به حقیر خود گواهی بر همین ادعاست. دشمنان نظام از ...
امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده برای ملت ایران و جهان اسلام است
بودن نهضتی است که دشمنان 38 سال است برای ضربه زدن به آن تلاش می کنند اما ملت ایران و جمهوری اسلامی که برآمده از آن نهضت الهی است، هر روز قوی تر و پوینده تر از قبل به پیش می رود. وی عنوان کرد: امام راحل (ره) در مکتب خود نیروهای ارزشمندی را تربیت کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از برجسته ترین روحانیون پرورش یافته در مکتب اسلام و امام (ره) بود که پس از رحلت امام خمینی (ره) سکاندار انقلاب ...
رسانه ها برای مانایی چهره امام خمینی(ره) بکوشند
معرفی شود تا از این طریق از به فراموشی سپرده شدن این چهره مهم و اثرگذار جلوگیری شود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عدم معرفی چهره امام خمینی به نسل جوان و آیندگان باعث به فراموشی سپرده شدن بنیانگذار کبیر انقلاب خواهد شد، افزود: در این بین آن کسی که ضرر خواهد کرد مردم و نظام بوده و دشمنان اسلام و انقلاب از این اتفاق سود خواهند برد. آیت الله ممدوحی اظهار کرد: مبانی ...
شب شعر و شروه در بوشهر برگزار شد+تصاویر
دینی در مراکز اصلی شهرستانهای استان، تهیه انیمیشنی در خصوص زندگی امام راحل و توزیع آن در بین کودکان، برگزاری کارگاه گرافیک با موضوع امام راحل از جمله دیگر ویژه برنامه های حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت 14 و 15 خرداد است. امید پارسایی فر ادامه داد: امام خمینی (ره) امام زیبائی ها و رحمانیت است و دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ و هنر متعالی است. ...
شورای جدید پلدختر مطالبات برزمین مانده مردم را مد نظرقراردهد
برای احقاق حقوق و خواسته ها و مطالبات خود هستند ازجمله امام جمعه شهرستان درراستای استیفای حق مردم این شهربانگاهی عمیق وکارشناسانه ومرورنارسائی های گذشته وانتظارات وتوقعات برزمین مانده مردم ابتدا به مردم بگویند چه نهادی را ازلحاظ وضعیت مالی ،میزان درآمد وبدهی ،وضعیت کمی وکیفی نیروی انسانی و ترکیب اداری وپرسنلی تحویل گرفته اندتاهم تابلوی روشنی از وضعیت گذشته که هیچگاه به مردم گفته نشده درمقابل دید و ...
ولایت فقیه نص قانون و فصل الخطاب است/ امام خمینی(ره) فقه را از حجره ها به متن جامعه آوردند
امام راحل را مورد بررسی قرار می دهیم در می یابیم که ایشان یک انسان تمام عیار بودند. وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فقه را از حجره های مدارس علمیه به متن زندگی مردم آورد بیان کرد: ایشان نظریه ولایت فقیه را در بین فقهای اسلامی معرفی کرده و در عصر غیبت کبری نظریه ولایت مطلقه فقیه را معماری کرد. امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظامی ...
روحانی: نمی پذیریم هرکسی ادعای رهبری مردم را داشته باشد
به حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: تنها نوجوانان و جوانان در این انتخابات رأی اولی نبودند، بلکه برای اولین بار کهنسالان 68 و 70 سال نیز در این انتخابات پای صندوق ها آمدند. روحانی با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرشور خود در انتخابات عظمت بزرگی را آفریدند و مسئولیت سنگینی را بر دوش ما قرار دادند، گفت: ما باید راه و مسیری که مردم نشان دادند را ادامه ...
گرامیداشت یاد وخاطر ه امام راحل در شهرهای ایران
15 خرداد ، پل باقر آباد که محل قتلگاه شهدای 15 خرداد است، گلباران شد. همچنین در اراک نیز خبر ها حاکی از حضور مردم در مراسم ارتحال امام (ره) در مدرسه طلبگی ایشان بود. آستانه فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، حجره طلبگی بنیان گذار انقلاب اسلامی در مدرسه تاریخی سپهداری شهر اراک گلباران شد. حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در ساختمان مدرسه تاریخی سپهداری واقع شده و ...
عقلانیت و اعتدال در اندیشه امام خمینی(ره)
کج اندیشی ها نمی شوند. امروز در آستانه سالگرد ارتحال امام مهربانی ها و با گذشت 54 سال از قیام روشنگرانه 15 خرداد، می توانیم به پیر و مقتدای خود با افتخار بگوییم که مردم سربلند این سامان در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت با انتخاب مسیر عقلانیت نشان دادند که آموزه های مکتب امام را بخوبی فرا گرفته اند. ایرانیان سرفراز با انسجام، وحدت، همدلی و همگرایی، در زمانه ای که تفکرات جزم اندیش و خشونت گرا، چهره اسلام عزیز را مخدوش و منطقه خاورمیانه را جولانگاه افراطی گری کرده اند، میراث دار اسلام نابی هستند که امام به ما آموخت و امروز رهبر معظم انقلاب پرچمداری عقلانیت، اعتدال و اخلاق را بر عهده دارند. ...
اجتماع بزرگ عاشقان امام خمینی(ره) در اراک برگزار می شود
وحید سلیم آبادی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال امام راحل(ره) اظهار داشت: باید با بزرگداشت و تجدید پیمان با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی راه امام خمینی(ره) را به خوبی شناخته و در آن مسیر نورانی همواره حرکت کنیم. وی افزود: باید راه و سیره حضرت امام(ره) در طول ایام مختلف و زمان های گوناگون موردتوجه همه مردم قرار بگیرد تا آحاد جامعه به ویژه ...
همدان در سالگرد عروج ملکوتی معمار بزرگ انقلاب سوگوار است
به گزارش ایرنا، مردم استان همدان همزمان با مردم سراسر ایران سالگرد ملکوتی ارتحال امام راحل (ره) را در سوگ نشسته و با حضور در مساجد و تکایا با برپایی آیین های عزاداری با آرمانهای امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند. مردم استان همدان که از امتحان بزرگ 29 اردیبهشت با سربلندی بیرون آمده اند و با شرکت در انتخاباتی بزرگ با آرمانهای شهدا و امام شهدا پیمان دوباره بستند این بار در اجتماعاتی عظیم در غم ...
پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهررشت به مناسبت سالگردارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران وقیام 15 ...
میکردند یادآورشد:در هیچ کجای دنیا چنین ارادتی از سوی ملتهای جهان دیده نشده است وهمه اینها نشان دهنده روح بزرگ وشخصیت مردمی واندیشه ناب امام راحل است که اینگونه مردم عاشقانه به ایشان ارادت دارند. رئیس شورای اسلامی شهررشت ضمن گرامیداشت یادوخاطره امام راحل وقیام 15 خرداد ادامه داد:برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران خونهای پاک وبیگناه فراوانی توسط مزدوران رژیم پهلوی برزمین ریخته شدوملت سرافراز ...
گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره ) در گلستان
به قدرت مردم و توکل به خداوند را از ویژگی های امام خمینی بر شمرد و از مسئولان خواست : ادامه دهنده راه امام باشند. در آزادشهر هم حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس در مسجد علی بن الحسین این شهرستان گفت : این شخصیت الهی نظام ، مدلی برای اداره جامعه اسلامی در عصر کنونی اجرایی کرد که الگویی برای ایستادگی دیگر کشورهای اسلامی مقابل ستمگران شد. وی با بیان اینکه هر کسی که خالصانه برای خدا کار کند محبوب قلوب می شود افزود: امام به گونه ای در قلوب مردم جا گرفت که پس از ارتحال ملکوتی میلیون ها دل سوخته در مراسم تشییع ایشان حضور داشتند. ...
استقبال و تشییع میلیونی از امام(ره) دنیا را شگفت زده کرد
است و ما باید قدردان باشیم. امام جمعه موقت شهرضا تاکید کرد: امروز باید با انجام اعمال دینی و حضور در عرصه های مختلف قدردان این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشیم و راه امام را ادامه دهیم و قبل از آنکه دشمنان برای نسل آینده ما نقشه بکشند به فکر تربیت دینی فرزندان خود باشیم. مسیب نجیمی مسئول ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت ...
توان گفتمانی اصولگرایان فرسوده شده است/تریبو ن های نماز در اختیار یک جریان سیاسی قرار گرفته است
شود اما برخی می گویند مردم دارای حق رای و حق حاکمیت نیستند و این در حالی است که امام فرمودند میزان، رای مردم است و رهبری اشاره کردند رای مردم حق الناس است. افرادی در جریان اصولگرایی با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله دارند این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در جریان اصولگرایی هنوز افرادی هستند که با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله دارند، گفت: اما این افراد خود را انقلابی خطاب می ...
شاکری: متاسفانه روحیه اشرافی گری مسئولان در برخی دوره ها با مشی امام (ره) سازگار نیست
. وی به حضور 41 میلیونی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: برای آمریکایی ها حضور میلیونی پای صندوق های رای رویا است که چنین درصدی را بتوانند پای صندوق رأی بیاورند. عضو شورای اسلامی شهر و روستای تهران اضافه کرد: ما باید به نقد درونی خود بپردازیم در بخش هایی موفق بودیم اما در قسمت هایی دیگر کاستی داریم. وی خاطر نشان کرد: در بخش نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی و مباحث علمی خوب عمل کردیم اما در بحث اشتغال و حمایت از تولید داخلی ضعف هایی داریم که لازم است برطرف شود. انتهای پیام / ...
پروژه تعامل خطرناک ترین حرکت دشمن برای از بین بردن انقلاب/ دشمنان در پروژه تعامل می خواهند رهبرسومی ...
که سیاست های دهه اول انقلاب ناکارآمد و ناموفق بوده است و در روزنامه صبح امروز نیز در سرمقاله تاریخ اول اسفند ماه 1377 نوشتند که مردم را ما نباید اینگونه جمع کنیم به صحنه که مردم دنبال یک آقایی هستند که در اینجا منظورش امام است و بعد می گوید ما باید مردم را به عنوان جامعه مدنی جمع کنیم. حسینی اراکی ادامه داد: در روزنامه همشهری نیز در 19 شهریور ماه 77 نوشتند "که جامعه ولایی جامعه انحصار ...
وصیت نامه امام راحل نقشه راه کشور است
دل های مردم مظلوم و بی دفاع و خسته از ظلم طاغوت را زنده کرد. وی با اشاره به رابطه عمیق و معنوی امت و امام راحل گفت: در سال 56 و 57 مردم ایران پس از توهین یک روزنامه به امام کفن پوش به خیابان ها آمدند و از امام حمایت کردند. امام جمعه دهلران با اشاره به سند ننگین 2030 اظهار کرد: همانگونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی در مقابل اجرای قانون کاپیتالاسیون جانانه و شجاعانه ایستاد امروز ...
انتصاب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دنا
تفکر و نهضت امام ( ره) را از دیگر ماموریتهای امام راحل به سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: گروههای حزب الهی اکنون در سراسر عالم مبلغی برای اسلام و انقلاب اسلامی هستند و با تاسی از سپاه به خاری در چشم دشمنان بشریت و اسلام ناب محمدی تبدیل شده اند. فرمانده ارشد نظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبارزات گروههای مقاومت در کشورهای عراق و سوریه و لبنان افزود: قطعا جنگ یمن به نفع مردم این ...
روایت رهبر انقلاب از دعای مورد علاقه امام (ره)
باشگاه خبرنگاران: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه سال 75 از دعاهای مورد علاقه امام خمینی(ره) روایت کردند که در ادامه می خوانید. من یک وقت از امام راحل بزرگوارمان پرسیدم: در بین دعاهایی که هست، شما کدام دعا را بیشتر از همه می پسندید و بزرگ می شمارید؟ امام تأملی کردند و گفتند: دو دعا؛ یکی دعای کمیل، یکی هم مناجات شعبانیّه. احتمالاً مناجات شعبانیه هم از امیرالمؤمنین است ...