سایر منابع:
سایر خبرها
نامه مطهری به آملی لاریجانی، محاکمه متهم پرونده ستایش، احضار برخی مدیران کانال های تلگرامی و...
...: نمی پذیریم هر کس در هر شهر با سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران پذیرفته است که تنها یک رهبر و قانون اساسی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ما نمی پذیریم که هر کسی در هر شهری ادعای رهبری مردم را داشته باشد و بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند چراکه معتقدیم آرامش مردم در صورتی امکان پذیر است که هر روز قانون را عوض نکرده و زندگی مردم را تغییر ندهیم. *جهان ...
واکنش ایران به حمله ترویستی لندن
به گزارش تهران پرس ،"بهرام قاسمی" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حملات شب گذشته لندن و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، تشدید حملات کور و زنجیره ای تروریستی در گوشه و کنار جهان را علامتی هشدار دهنده برای جامعه جهانی دانست. "قاسمی" در این ارتباط گفت: برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی رحم کنونی لازم است برخی دولت ...
آتشی که فروشگاه های برند به جان تولید پوشاک انداخت
بهرام شهریاری - عضو علی البدل هیات مدیره اتحادیه کالای کشباف و جوراب تهران - در این باره در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحث قاچاق معضل بسیار پیچیده ای است که مولفه های متعدد داشته و بررسی آن نیاز به تمرکز بر روی موضوعات مختلف دارد اما طی سال های اخیر اتفاقی که رخ داده آن است که محصولات برندهایی که در اغلب موارد ترک هستند به شکلی سیستماتیک وارد بازار ما شده و حتی توانسته اند با راه اندازی فروشگاه ...
قوای مسلح، مطلقا خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند
ثناجویی و مداحی ازجرثومه های فساد و معادن ظلم و فحشا بسنجند؛ و از تهمتها و نارواها به این جمهوری تازه تولد یافته دست بکشند و با ملت و دولت در صف واحد بر ضدطاغوتیان و ستم پیشگان زبانها و قلمها را به کار بگیرند. و مسئله تبلیغ تنها به عهده وزارت ارشاد نیست بلکه وظیفه همه دانشمندان وگویندگان و نویسندگان و هنرمندان است . باید وزارت خارجه کوشش کند تاسفارتخانه ها نشریات تبلیغی داشته باشند و چهره ...
نقش امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی و اتحاد امت
، رضا سیمبر، به نقل از : http://mazaheb.ir [13] - امام خمینی(ره)، 1361، صحیفه نور، تهران، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی [14] - مقاله جهان اسلام، کلیدهای همگرایی و دامانی واگرایی، رضا سیمبر، حاجتی، میر احمد رضا، امام خمینی و خیزش جهانی اسلام، بر گرفته از کتاب عصر امام خمینی، 1385 [15] _ در جست وجوی راه از کلام امام (تهران، امیرکبیر1363) دفتر هفدهم و بیستم، [16] - پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب، 22/12/ ...
اطاعات از خامنه ای، اطاعت از امام است/ ولایت امروز درست مثل زمان امام است
انتقلاب اقداماتی انجام میدهند بایستیم و نگذاریم افکار امام و رهبری و آرمانهای نظام از این مملکت رخت بربندد. از آنجا که ما رهبر معظم انقلاب را داریم مطمئن هستیم که این سیاست ها و طرح ها جامه عمل نخواهد پوشید ولی ضرر طرح این مسائل هم کم نیست. در دیدار با اعضای ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی – 31/2/1370 هنوز هم انقلاب اسلامی در بین راه است و باید با حفظ اتحاد و برادری ...
خمینی، چگونه خمینی شد؟
مهرداد خدیر درآنچه آیت الله حاج آقا روح الله را از حد یک مرجع تقلید هم بالاتر برد و به امام خمینی بدل ساخت فقط مبارزه سیاسی نقش نداشت. او در عرفان و فلسفه و نوع نگاه به مدرنیته و موارد دیگر هم متفاوت بود... این یک گفتار متفاوت است چون می خواهد به تفاوت های امام خمینی – اگر نخواهیم بگوییم تمایز های او – با روحانیون دیگر بپردازد. تأکید بر تفاوت ها و تمایزها به معنی انکارِ خاستگاه و تعلق اصلی نیست. کما این که وقتی می گوییم حافظ با شاعران دیگر متفاوت بود شاعر بودن او به مثابه یک اصل بدیهی پذیرفته شده است. ایضا هنگامی که از تفاوت پیامبر گرامی اسلام با دیگر پیامبران سخن گفته می شود به منزله آن است که اشتراکات پذیرفته شده و مثال های دیگر. آیت الله حاج آقا روح الله یک مرجع تقلید بود و تا قبل از آن که عنوان امام عام و همه گیر شود همچون دیگر مراجع با عنوان آیت الله العظمی از او یاد می شد. شگفتا که در دی ماه 1356 در نوشته ای موهن این لقب یا عنوان را نیاوردند و تنها 9 ماه بعد ناگزیر شدند تمام نیم صفحه اول روزنامه های کیهان و اطلاعات را به این کلمات اختصاص دهند: آیت الله العظمی خمینی ... با این حال تفاوت های آشکاری در او مشهود بود که اگر نبود خمینی نمی شد. مراد از تفاوت ها یا تمایزها در این نوشته نه صفات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام است و نه کارنامه دهه اول جمهوری اسلامی را برمی رسد بلکه از منظر تاریخی و واقعا تفاوت هایی مد نظر است که در نگاه مراجع و روحانیون دیگر یا نبود یا کمتر دیده می شد: ابن عربی 1- آیت الله خمینی فقیه و مجتهد بود اما یک تفاوت بزرگ با دیگر فقهای معاصر یا ماقبل خود داشت و آن علاقه به محی الدین عربی بود و عرفان را از منظر او پی می گرفت. این در حالی است که ابن عربی از نظر شماری از فقها به کفر هم متهم شده بود. سید جلال الدین آشتیانی در انتهای مقدمه خود بر کتاب مصباح الهدایه می نویسد: نکته مهم در آثار عرفانی امام این است که بیش از همه به بزرگانی چون ابن عربی و ملاصدرا و دیگران که از نظر اهل ظاهر کافر محسوب می شدند و کسی جرأت ذکر نام آنها را نداشت عقاید و اندیشه های آنان را پذیرفته بود و نقل می کرد. -[ زیبا پرستی در عرفان اسلامی- ص 487] آیت الله صابری همدانی نیز می گوید: ایشان در تدریس از دو شخصیت بسیار تعریف می کرد. یکی مرحوم شاه آبادی بود که تعبیر شیخناالاستاد را درباره او به کار می بردند و دیگری محی الدین عربی که کلمه امام العارفین یا کلمه دیگری را برای او می آوردند و همین باعث شد از ذهنیت اولیه دست بکشیم و به این عارف، حُسنِ ظنّ داشته باشیم. -[ حریم امام، شماره 269، ص 31] برخی البته می گویند این مربوط به سال های جوانی امام است. اما جالب است بدانیم در واپسین ماه های زندگی و در پیام مشهور به آخرین رهبر اتحاد شوروی نیز از محی الدین ابن عربی یاد می کنند. صریح و روشن این که کم نبودند و نیستند روحانیون بلند مرتبه ای که ابن عربی و کل عرفان را قبول ندارند اما آیت الله خمینی از جوانی تا واپسین دم حیات در زمره ستایندگان ابن عربی بود. جمهوریت 2- واژه جمهوری نزد کثیری از مراجع یا روحانیون، تابو بود. مخالفت سید حسن مدرس با جمهوریت نه فقط به خاطر رضاخان که با اصل ایده جمهوریت هم بود. امام خمینی البته جمهوری اسلامی را مطرح کرد تا هم با جمهوری متفاوت باشد و هم با حکومت اسلامی اما جمهوری اسلامی هم چنان که در نوفل لو شاتو گفته شد باز نوعی جمهوری است و حتی امام به عنوان فرم و ظرف جمهوری فرانسه را مثال می آورد. در تاریخ ایران و قبل از طرح و موفقیت جمهوری اسلامی 4 بار موضوع جمهوری به میان آمده و هر 4 به دلیل مخالفت های آشکار روحانیت یا عوامل دیگر ناکام مانده است: بار اول جمهوری گیلان که هم از برخی ایده های میرزا کوچک خان قابل مشاهده بود و هم از کودتای احسان الله خان و خالو قربان علیه او وجنبش جنگل. نوبت دوم همان که رضاخان در پی آن بود و می خواست مانند مصطفی کمال پاشا که در ترکیه جمهوری تأسیس کرد با بر انداختن سلطنت چنین کند و مخالفت های فراوان و متنوعی را در برابر دید. بار سوم در شهریور 1320 که رضا شاه باید ایران را ترک می کرد و صحبت از انقراض سلطنت پهلوی بود و ابتدا قرار بود محمد رضا هم با پدر و برادران همراه شود اما محمد علی فروغی اعلام جمهوری ولو با ریاست جمهوری خود را نپذیرفت و پروژه یا سناریوی سلطنت ولیعهد را به جای پدرو برادرانی که راهی تبعید می شدند با موفقیت به اجرا گذاشت. نوبت چهارم هم در روزهای پر التهاب مرداد 1332 که حزب توده از یک طرف و دکتر حسین فاطمی از سوی دیگر زمان را برای تأسیس جمهوری مناسب می دانستند و دکتر مصدق مخالفت کرد و گفت: من، قُرآن مُهر کرده ام که به قانون اساسی مشروطه وفادار باشم. امام خمینی اما با طرح ایده جمهوری اسلامی تفاوت خود را هم با آنان نشان داد و هم روحانیون سنتی که می پنداشتند مدل جمهوری با قواعد اسلامی جور در نمی آید. کاشانی و مصدق 3- این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اگر امام می خواست در 50 سالگی و در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در جریان اختلاف رهبران جانب یکی را بگیرد قطعا سید ابوالقاسم کاشانی را ترجیح می داد چندان که در سال 60 و در نطق هایی علیه جبهه ملی و بنی صدر از کاشانی یاد می کند. اما در سال های آغازین دهه 30 با این که از 50 سالگی عبور کرده و خود نیز اهل سیاست بود نمی خواست ذیل کاشانی تعریف شود و به همین خاطر در سال های مبارزه و تبعید از 42 تا 57 و خصوصا در سال 57 مصدقی ها تعارضی در همکاری نمی دیدند که اگر چنین بود مرد شماره 2 انقلاب – آیت الله طالقانی - نبود که از علاقه مندان مصدق بود و اولین نخست وزیر کسی نبود که خود را با سه واژه ایرانی، مسلمان و مصدقی معرفی می کرد و اولین رییس جمهوری ایران نیز کسی نبود که از اعضای پیشین جبهه ملی و علاقه مند و مبلّغ مصدق در خارج از کشور به حساب می آمد یا نباید دبیر کل جبهه ملی و وزیر فرهنگ دکتر مصدق و همراه او در دیوان داوری لاهه اولین وزیر خارجه جمهوری اسلامی می شد ( دکتر کریم سنجابی ). علی شریعتی 4- در سال هایی که برخی روحانیون و گاه در حد مراجع آشکارا به دکتر علی شریعتی می تاختند و در حالی که مرتضی مطهری هم به صف منتقدین پیوسته بود امام خمینی یک کلمه در نفی و نقد شریعتی نگفت. در تأیید هم البته نگفت اما هرگز مانند بسیاری از روحانیون دیگر علیه شریعتی موضع نگرفت. چرا که نمی خواست در صف مبارزه اختلاف افتد و از سوی دیگر در میان خانواده و نزدیکان خود از برادر عروس – صادق طباطبایی - تا صادق قطب زاده و ابراهیم یزدی همه از دوستان علی شریعتی بودند و می دانست که مهم ترین روحانیون داخلی علاقه مند به ایشان در نوع نگاه به شریعتی با سنتی ها تفاوت دارند. در میان روحانیون مبارز و نسبتا جوان داخلی بیش از همه آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای به شریعتی علاقه و در واقع گرایش داشتند و امام تفاوت خود را با روحانیون سنتی در اینجا هم نشان داد. برخی می گویند پس از درگذشت دکتر شریعتی و در پاسخ به تلگراف تسلیت دکتر یزدی و در قالب پیام به دانشجویان امام از لفظ فقد و نه شهادت برای دکتر استفاده می کند در حالی که واژه فوت را نیز به کار نمی برد و قضیه را مبهم باقی می گذارد و برای فرزند خود – سید مصطفی- نیز لفظ شهادت را به کار نمی برد زیرا نمی خواسته با ضرس قاطع داوری کند. ملاصدرا و فلسفه 5- غالب روحانیون با فلسفه میانه ای ندارند. چندان که به عرفان. امام اما اهل فلسفه بود همچون عرفان و دیدیم که تفسیر او از قرآن را حتی در نخستین سال جمهوری اسلامی تاب نیاوردند. مهم ترین شاگردان و دست پروردگان امام همچون مرتضی مطهری اما اهل فلسفه بودند و همین نیز او را متفاوت و متمایز جلوه می داد. در همان پیام به گورباچوف در کنار نام ابن عربی از صدرالمتالهین نیز یاد می کند و از گورباچوف می خواهد اندیشمندان خود را به مطالعه آرای او ترغیب کند و وقتی ادوارد شوارد نادزه پیام رهبر شوروی را به تهران می آورد و امام احساس می کند برخورد سیاسی دارند و روح پیام را انگار درک نکرده اند به وزیر خارجه وقت شوروی می گوید: من می خواستم دریچه تازه ای به روی شما بگشایم و دیدار را کوتاه می کند. این دریچه تازه را امام با اندیشه های ابن عربی و ملاصدرا گشاده و گشوده می دید. مدرس و پارلمان 6 - نقل شده که آیت الله خمینی در جوانی به تهران می آمده و در ساختمان مجلس شورای ملی نظاره گر مباحثات و گفتار و رفتار شخص سید حسن مدرس بوده است. یادمان باشد مدرس بیش از آن که فقیه سنتی باشد سیاست مدار بود و هر چند در مجلس اول مشروطه نقش نظارتی را پذیرفت اما از مجلس دوم به بعد و تا وقتی استبداد رضاشاهی مجال داد ترجیح داد با رأی مردم نماینده و وکیل باشد و اعتبار خود را تنها از فقه و دین نگیرد. امام هم مدرس را الگو قرار داد و آن قدر که از زبان رهبر فقید انقلاب در ستایش مدرس شنیده ایم هیچ مرجع و روحانی ارشد دیگری چنین یاد نکرده است. در نطق 12 بهمن 57 هم امام وقتی می خواهد به تشکیل دولت اشاره کند می گوید: من به واسطه این که ملت مرا قبول دارد دولت تعیین می کنم. یعنی همچون مدرس به این که مردم هم باید قبول داشته باشند اعتقاد داشته است. توجه به پارلمان و جمله مشهور مجلس، در رأس امور است نیز به احتمال زیاد به خاطر شخصیت پارلمانی مدرس بود. همان مدرس که بر خلاف شیخ فضل الله نوری به مشروطه باور داشت و آن را مشئومه نمی دانست. نفی سلطنت 7- در تاریخ ایران سابقه نداشت که یک مرجع تقلید به نفی کل سلطنت برسد و مهم تر این که سلطنت را به سبب تعارض موروثی بودن با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت برای هر ملت و هر نسل نفی کند. انتقاد مراجع در حد توصیه های اخلاقی بود و حفظ اصل سلطنت را به هر رو لازم می دانستند. کما این که انقلاب مشروطه سلطان را کنار نزد. از قدرت مطلق به مشروط بدل کرد و حتی استبداد محمدعلی شاه کسی را به صرافت برانداختن اصل سلطنت نینداخت. تفاوت مهم امام اما این بود که بعد از سال 42 شخص شاه را مخاطب قرار می دهد. نوع نگاه به نهاد سلطنت و نه شخص شاه او را متفاوت و متمایز ساخته بود. به همین خاطر از 42 به بعد هر گونه ملاقات یا تماس روحانیون ارشد با سلطنت و دربار از نگاه انقلابیون نفی و رد می شد. ترور و فداییان اسلام 8- تفاوت نگاه با روحانیون سنتی اما سبب نشد که به آن سو بگرود و از گروه های مسلح حمایت کند. با این که برای لغو مجازات اعدام سید مجتبی نواب صفوی می کوشد و از اعتبار خود نزد آیت الله بروجردی مایه می گذارد اما شیفته نواب نبود. سال ها بعد که هم آیت الله طالقانی و هم هاشمی رفسنجانی از او می خواهند مجاهدین خلق را تأیید کند نیز امام چنین نمی کند زیرا به روش مسلحانه باور نداشت و به رغم اصرار و ادعای مؤتلفه برای هیچ تروری فتوا صادر نکرد. احکام ثانویه 9- یکی از دلایلی که برخی مراجع را از ایده تأسیس حکومت بازمی داشت نگرانی از شیوه حکم رانی و تصمیم گیری در قبال مالیات، بهره بانکی، حق رأی و اشتغال زنان، موسیقی، حرام نبودن مواد مخدر و مانند اینها بود. امام اما در همه اینها تجدید نظر کرد و در حکومتی که خود در رأس آن قرار گرفت مالیات اخذ شد در حالی که در کتاب ولایت فقیه خمس و زکات برای اداره جامعه کافی دانسته شده است. بانک ها هم تعطیل نشدند و با ساز و کارهای دیگر به فعالیت بانکی پرداختند. زنان انتخاب کردند و انتخاب شدند و اشتغال آنان منتفی نشد. حجاب اجباری شد اما درعمل آنان که از سر الزام حجاب دارند به رعایت حداقل ها متعهدند و حجاب اکمل که در نگاه کسانی چون مرحوم آیت الله احمد آذری قمی در خانه نشینی زنان و دیده نشدن توسط غیر محرم ها جلوه می کند از جانب حکومت و شخص امام رواج نیافت. موسیقی هم به دو گونه غنایی و غیر غنایی تقسیم شد و دومی مجال بروز یافت.مواد مخدر ممنوع اعلام شد در حالی که فقه بر حُرمت آن تأکید ندارد و این تفاوت ها البته ناشی از اقتضائات حکومت داری در دنیای مدرن هم بود. ملیت و ایران 10- روحانیون سنتی چندان درگیر مفهوم ایران نبودند و نیستند. در قانون اساسی اما برای رییس جمهوری قید ایرانی الاصل آمده و به خاطر همین به دستور شخص امام، جلال الدین فارسی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در دوره اول کنار گذاشته شد. هر چند در قانون اساسی برای مقام رهبری قید ایرانی تبار نیامده اما روشن است که خبرگان به یک فقیه غیر ایرانی تبار رأی نمی دهند تا در رأس حکومت قرار گیرد. یاهمین که دین زرتشت هم به رسمیت شناخته شده نشان می دهد مفهوم ایران مورد توجه بوده چندان که در نخستین پیام های پس از شروع جنگ در سال 1359 رهبر فقید انقلاب به دفعات واژه های میهن را به کار می برد و به صرف تعابیر دینی اکتفا نمی کند. مواضع امام علیه ملی گرایی بیشتر به خاطر اتفاقات دهه 60 است و نفی ایدیولوژی ناسیونالیسم و گرنه اگر به مفهوم ایران و مرزهای جغرافیایی باور نداشت در ابتدا با ورود به خاک عراق پس از بازپس گیری بندر خرمشهر مخالفت نمی کرد. در خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده که نگران بوده خبر سقوط فاو در سال 67 را چگونه به امام منتقل کند و سرانجام تصمیم می گیرد بگوید و در مقابل با این واکنش رو به رو می شود: خوب، مال خودشان بود . یعنی فاو را در قالب منطقه ای در جغرافیای عراق می دیده که بنا به مصالح جنگ و برای واداشتن صدام حسین به پرداخت خسارت و خودداری از حمله مجدد در اختیار ایرانی ها بوده است نه این که ما و عراق نداشته باشیم و مرز های جغرافیایی در دنیای مدرن را به رسمیت نشناسد و همه را ذیل امت تعریف کند. نکات دیگر را نیز می توان ذکر کرد اما مطلب را طولانی می کند. غرض این است که گفته شود: آیت الله حاج سید روح الله خمینی روحانی و مرجع بود اما با تفاوت ها و تمایزهایی و همین ها بود که از او امام خمینی ساخت. هم او که از دل سنت برخاست اما ضد مدرنیته نبود چندان که در اولین نطق رسمی خود در بهشت زهرا ( اگر سخنرانی فرودگاه را در حد تشکر بدانیم) در بیان دلیل مخالف نبودن با سینما می گوید: سینما یکی از مظاهر تمدن است. خمینی، خمینی بود نه شیخ فضل الله نوری. نه سید ابوالقاسم کاشانی و نه حتی سید حسن مدرس که آن قدر هم به او علاقه داشت. از این رو برای شناخت او تفاوت ها و تمایزهای 10 گانه را باید شناخت. ...
آخرین اخبار از حادثه لندن /48 زخمی و 10 کشته تاکنون/ شهردار لندن: انتخابات طبق برنامه برگزار می شود/ ...
دموکرات حملات لندن را محکوم و از مأموران پلیس و امدادگران ستایش کرده اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات لندن در توییتر خود نوشت: باید باهوش و چابک باشیم. از دادگاه (سیستم قضایی) می خواهیم که از حقوق ما حمایت کند. ما به اجرای حکم ممنوعیت مسافران برای ایجاد یک لایه فوق حفاظتی نیاز داریم. وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که دولت این کشور آماده کمک به ...
حملات تروریستی لندن؛ مرگ 6 نفر تأئید شد/واکنش های جهانی/ وزارت خارجه: تروریسم با هر هدف و انگیزه ای ...
دیگری در کنار انگلیس ایستاده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای با اعلام اینکه به دقت در حال نظارت بر حوادث اخیر در لندن است، گفته است که واشنگتن آماده کمک به دولت انگلیس است. وزارت خارجه آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی در انگلیس توصیه کرده است به هشدارهای مقامات عمل کنند و از لحاظ امنیتی، هشیار باشند. 'دونالد ترامپ'، رییس جمهوری آمریکا نیز شامگاه شنبه در ...
نقل و انتقالات جدید در استقلال
به گزارش تهران نیوز ، همه چیز از باخت سنگین مقابل العین آغاز شد. جایی که شرایط و اتفاقات دست به دست هم داد تا استقلال در خاک امارات 6 گل از العین بخورد و وداعی تلخ با رقابت هایی داشته باشد که ادعای تخصص را در آن داشت. منصوریان که تا پیش از آن بازی به جوانان تیمش می نازید و می گفت که در نقل و انتقالات فقط 33 بازیکن قرار است جذب کند و ادامه راه را هم با همین جوانان می رود، بلافاصله پس از ...
خودکفایی به معنای قطع تعامل با دنیا نیست/قادریم از تحریم ها و از فشارهای بین المللی عبور کنیم
همه ضد انقلاب ها و فراریان از فرح پهلوی تا سلطنت طلب ها، صف های طولانی در مقابل سفارت خانه های ایران می گیرند تا رای دهند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همچنین آن ها در صدد هستند که از طریق فرهنگی به کشور نفوذ کنند که بر مبنا و اساس اطلاعاتی که در دانشگاه امام حسین جمع آوری کردیم متوجه شدیم تا قبل از آقای ترامپ وزارت خارجه آمریکا بیش ز 80 موسسه فرهنگی ، مطالعاتی، علمی و دانشگاهی را ...
انقلاب اسلامی راه بزرگی را فراروی ملت های مظلوم قرار داد
اطلاعیه این سازمان که در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره)منتشر شده با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تحول بزرگ فکری که در ملت ایران و سایر جوامع و ملل حق طلب پدید آورد، را ه بزرگی را فراروی ملتهای مظلوم ودربند جهان نهاد، آمده است: سیاست راهبردی حضرت امام (ره) که در قالب شعار نه شرقی نه غربی و دست رد زدن به سینه قدرت های استکباری و سلطه گر ...
یک عضو مجلس سنای افغانستان اظهارات منتسب به خود را به شدت رد کرد
به گزارش ایرنا، عبدالله قرلق روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در کابل با رد اظهاراتی که به نقل از وی ادعا کرده اند، این حمله در سفارت ایران طرح ریزی شده است، افزود که من گفته ام تانکر از جاده ای که سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن واقع شده است، به سمت چهارراهی زنبق حرکت کرده و در بین راه توقف کرده و آنجا انفجار صورت گرفته است. این نماینده سنا گفت که وی در باره بیرون آمدن تانکر ...
دلارهای سعودی کاتالیزور طرح های کنگره آمریکا علیه ایران/طرح کنگره آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران مغایر ...
لذا رییس جمهور آمریکا سعی دارد موضوعات غیر هسته ای را در کانون فشارهای خود علیه ایران قرار دهد. برای بررسی این موضوع با دکتر امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل امریکا گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید: اما به نظر می رسد که هدف نهایی این طرح ضد ایرانی، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های تروریستی خارجی یا FTOs که وزارت خارجه آمریکا تهیه می کند، است. ...
پشت نقاب ضدایرانی ترامپ
. او اعلام کرد کشورهای عرب زبان منطقه باید ایران را به انزوا بکشانند. در این رابطه اما تهران در مقابل تهدیدهای ترامپ و متحدان منطقه ای اش با متانت برخورد کرده است، چرا که در عمل اشتیاق دولت ترامپ برای رابطه اقتصادی با ایران آشکار شده است. به تازگی اما خبرهای به ظاهر ناخوشایندی برای ایرانی ها وجود داشته است. نشست هفته گذشته عربی-آمریکایی به میزبانی عربستان سعودی و امضای قرارداد 110 ...
امام معتقد بود به این زودی از دست تربیت یافتگان غرب خلاص نمی شویم
خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه-محمد بحرینی: اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی همچنان زنده و راهنمایی برای نسل های بعدی انقلاب است تا با این چراغ هدایت در مسیر اسلام و انقلاب اهداف متعالی آن را به ثمر برسانند. در این مجال و به مناسبت رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی گفتگویی با محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مورد دغدغه ها و اندیشه های امام خمینی انجام دادیم که در ادامه می خوانید؛ ...
ترامپ؛ مرد تنهای کاخ سفید می شود / پایان لیدری عمو سام ؟
سولهایم ، مدیر برنامه محیط زیست سازمان ملل نیز اعلام کرده حتی اگر آمریکا تصمیم بگیرد به معاهده پاریس پشت کند، ائتلاف مقابله با تغییرات اقلیمی شکسته نخواهد شد. همچنین سران کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه مشترکی به تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق آب وهوایی پاریس واکنش نشان دادند. این کشورها با ابراز تاسف نسبت به خروج دولت ترامپ از توافق آب و هوایی سال 2015 پاریس تاکید کرده اند ...
متن کامل وصیت نامه امام خمینی(ره)
فحشا بسنجند؛ و از تهمتها و نارواها به این جمهوری تازه تولد یافته دست بکشند و با ملت و دولت در صف واحد بر ضدطاغوتیان و ستم پیشگان زبانها و قلمها را به کار بگیرند. و مسئله تبلیغ تنها به عهده وزارت ارشاد نیست بلکه وظیفه همه دانشمندان وگویندگان و نویسندگان و هنرمندان است. باید وزارت خارجه کوشش کند تاسفارتخانه ها نشریات تبلیغی داشته باشند و چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایند؛ که اگر ...
وصیت نامه امام خمینی(ره)؛ منشوری الهی و سیاسی
، مساله مقاومت و استقامت در برابر دشمنی ها و رعایت اخلاق در تمام ابعاد زندگی را مشاهده کرد. مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در ادامه افزود: مردم ایران، رهبری امام خمینی را در جریان مبارزه در برابر رژیم پهلوی پذیرفتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ایشان را به صورت قانونی، رهبر نظام جمهوری اسلامی دانستند تا آن که پس از درگذشت امام(ره)، مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی مردم، آیت الله ...
چرا افغانستان روی آرامش را به خود نمی بیند؟
افغانستان خدمت کرده اند به حلقه های اطراف وی راه پیدا کرده اند برای اعزام نیروی بیشتر به افغانستان به دولت ترامپ فشار وارد می کنند. درست مانند سالهای 2002 و 2003 هنگامی که آمریکا فقط سه هزار نیرو در افغانستان داشت و فشار بر واشنگتن برای اعزام نیرو به افغانستان هر روز بیشتر می شد و سرانجام نیز دولت تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. اینکه چرا ژنرال های ارتش آمریکا به ترامپ برای اعزام نیرو بیشتر ...
اندیشه های امام خمینی(ره) راهگشای مسیر حرکت انقلاب اسلامی
عرفان و اخلاق اسلامی در فیضیه, مسجد اعظم, مسجد محمدیه, مدرسه حاج ملاصادق, مسجد سلماسی, و ... همت گماشت و در حوزه علمیه نجف نیز قریب 14 سال در مسجد شیخ اعطم انصاری (ره) معارف اهل بیت و فقه را در عالیترین سطوح تدریس نمود و در نجف بود که برای نخستین بار مبانی نظری حکومت اسلامی را در سلسله درسهای ولایت فقیه بازگو نمود . امام خمینی در سنگر مبارزه و قیام: روحیه مبارزه و جهاد در راه ...
سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان در سوگ امام(ره)
نیز قریب 14 سال در مسجد شیخ اعطم انصاری (ره) معارف اهل بیت و فقه را در عالی ترین سطوح تدریس کرد و در نجف بود که برای نخستین بار مبانی نظری حکومت اسلامی را در سلسله درس های ولایت فقیه بازگو کرد. ** امام خمینی در سنگر مبارزه و قیام روحیه مبارزه و جهاد در راه خدا ریشه در بینش اعتقادی و تربیت و محیط خانوادگی و شرایط سیاسی و اجتماعی طول دوران زندگی آن حضرت داشته است. مبارزات ایشان از ...
رهبری از سلاله پاکان تا خدا پر کشید، اما زمین خالی از حجت حق نشد
پهلوی بود که روشنگری های ایشان موجب آگاه سازی و روشنگری مردم شد و با هشدارهای تند خود به رژیم پهلوی فهماند که مبارزه جدی است . اما دومین قدم روح اله خمینی در مبارزه خود علیه رژیم پهلوی ” انقلاب سیاه تعبیر کردن انقلاب سفید شاه ” بود . اعلام آمادگی شاه برای انجام اصلاحات آمریکا به مقامات واشنگتن با اعتراضات گسترده امام روبرو شد که در سال 42 با سخنرانی خود شدیدا از سکوت علمای قم و ...
قیامی به بلندای نیم قرن ایام الله ونهضت مردمی
اسلام و سلطنت به صراحت اعلام نشده بود، شاه و ایادی او می توانستند در فرصتهای مناسب خود را طرفدار اسلام و مرجعیت و روحانیت وانمود کنند و با تظاهر به مذهبی بودن، برای خود در میان توده مردم مسلمان، کم و بیش پایگاهی دست و پا کنند. اما پس از پانزده خرداد برای رژیم شاه دو راه بیش باقی نمانده بود؛ یا قبول شکست در برابر نهضت اسلامی و یا مبارزه صریح با اسلام و روحانیت و مرجعیت، و شاه ناچار برای نجات خود راه ...
شوالیه سیاه سیا برای جاسوسی از ایران کیست؟
سال 1979 در سیا کار کرده است، تنها در آوریل سال 2015 بود که یک روزنامه نگار نیویورک تایمز برای اولین بار نامش را به عنوان یکی از معماران برنامه شکنجه و بازجویی سیا از مظنونان تروریسم که پس از حملات 11 سپتامبر 2001 راه اندازی شد، معرفی کرد. او اوایل سال 2006 به ریاست مرکز مبارزه با تروریسم در سیا منصوب شد و تا 9 سال بعد مأموریت رد یابی پیکارجویان در سراسر جهان را به عهده داشت. مأموران ...
امام خمینی(ره) بعد از انقلاب درباره آمریکا چه موضعی داشتند؟
غارت شده با یک غارتگر است. ما می خواهیم چه کنیم. آنها میل دارند که با ما روابط آنها احتیاج دارند که با ما روابط داشته باشند؛ ما چه احتیاجی به امریکا داریم. امریکا آن طرف دنیاست. آنها می خواهند که بازار داشته باشند اینجا. آنها باز طمع دارند که نفت ما را بخورند. ما که، اسلام که، بنا ندارد که ظلم به دیگری بکند، مظلوم هم نخواهد شد. (صحیفه امام، ج 7، ص: 357) دشمنان ما در اشتباهند که گمان می ...
از کاخ سفید تا کرملین
بخواهند که دارایی های کشور را صرف اموری که به سود عربستان نیست نکند زیرا آنها می دانند که ایران علاوه بر اینکه قدرت نظامی قابل توجهی دارد به مردم خود متکی است و اقدامات محمد بن سلمان برای مقابله با تهران بی فایده است و فقط پای قدرت های بزرگ را به مسائل خاورمیانه باز می کند. این پایگاه به نقل از برخی منابع آگاه خود گزارش داده که بعد از پیروزی های نیروهای بسیج مردمی عراق برای مقابله با داعش و ایستادگی ...
واکنش مقامات جهانی به حمله تروریستی شب گذشته در لندن
است که تحت تاثیر این اقدامات وحشیانه قرار گرفته اند. ما در کنار مردم لندن هستیم. جرمی کوربین هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: همه ما از آنچه در لندن رخ داده است شوکه شده ایم. بنابر اعلام دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با مردم انگلیس ابراز همدردی کرد و حملات تروریستی شب گذشته را محکوم کرد. میشل عون رئیس جمهور لبنان با مردم انگلیس ابراز ...
نطق حماسی امام پس از آزادی از زندان که به چندین زبان دنیا ترجمه شد
تبلیغاتی رژیم پرده برداشتند و همگان را به ادامه راه شهدای 15 خرداد فراخواندند. امام خمینی(ره) در این نطق تاریخی، ضمن پاسخگویی به دروغپردازیهای هیأت حاکمه، شخص شاه را که همان روزها در یکی از هرزه سراییهاش گفته بود ما کهنه پرستی و افکار ارتجاعی را می کوبیم (بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی، ج 1، ص 668)، بدین گونه مورد حملۀ مستقیم خود قرار دادند: اگر شما ما را مرتجع می دانید، ما را کهنه پرست می دانید ...
تنش در روابط قطر و عربستان و تأثیر آن بر منطقه
، از دوحه در قبال طمع ورزی های برخی کشورهای همسایه خود حفاظت می کند.امیر قطر در ادامه گفت که این حق قطر است که به صورت همزمان روابط خوبی هم با رژیم صهیونیستی و هم با حماس به عنوان نماینده قانونی و مشروع فلسطینیان داشته باشد. روابط دوحه و تل آویو خوب است و دو طرف مستمراً با هم در ارتباطند.بن تمیم حزب الله را نیز یک جنبش مقاومت معرفی کرده بود. اگرچه ساعتی بعد مقامات خبرگزاری قنا از هک شدن ...