سایر خبرها
لزوم ذبح دام در کشتارگاه های صنعتی
اند. خلج گفت: جلوگیری از کشتار دام در کشتارگاه های غیرمجاز و کشتار در مکان های غیر از کشتارگاه های صنعتی، مبارزه با انگل ها و کنه ها، الزام رعایت اصول نگهداری گوشت در سردخانه و یخچال به مدت 24 ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در 5 استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است. وی افزود: گردشگران طبیعی بهتر است از پمادهای دور
مصرف 4 میلیارد تومان سم برای مقابله با کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو
ها نیز از منابع استانی برای تامین سموم مورد نیاز اقدام کرده اند. خلج گفت: جلوگیری از کشتار دام در کشتارگاه های غیرمجاز و کشتار در مکان های غیر از کشتارگاه های صنعتی، مبارزه با انگل ها و کنه ها، الزام رعایت اصول نگهداری گوشت در سردخانه و یخچال به مدت 24 ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در 5 استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است
هشدار! ذبح خارج از کشتارگاه، ممنوع
در کشتارگاههای غیرمجاز و کشتار در مکان های غیر از کشتارگاه های صنعتی، مبارزه با انگل ها و کنه ها، الزام رعایت اصول نگهداری گوشت در سردخانه و یخچال به مدت 24 ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو بویژه در 5 استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است. گردشگران از پماد دور کننده کنه استفاده کنند وی افزود: گردشگران طبیعی بهتر است از
تب کریمه کنگو کاملا کنترل شده است
گوشت در سردخانه و یخچال به مدت 24 ساعت از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو بویژه در 5 استان مورد گزارش وزارت بهداشت بوده است. وی افزود: گردشگران طبیعی بهتر است از پمادهای دورکننده کنه ها استفاده کنند. رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: افرادی که برای تفریح به مناطق روستایی می روند، اگر در این مناطق گوشت قرمز تهیه می کنند حتماً گوشت را
مبارزه با عوامل بیماری زا تب کریمه کنگو استان تشدید شد
شود، تصریح کرد: این بیماری در دام به شکل تب خفیفی بروز می کند به همین دلیل دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو غیرمشخص است. پرور با بیان اینکه شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان در کنترل است، خاطرنشان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان تا کنون یک مورد فوتی در این زمینه گزارش شده است. وی اضافه کرد: افراد در معرض این بیماری شامل کارگران کشتارگاه ها، کشتار کنندگان
ورود دام قاچاق به ایرانشهر برخورد قانونی در پی دارد
نبی بخش داودی روز یکشنبه در نشست کارگروه بهداشت با محوریت مبارزه با تب کنگو اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام و همچنین طبخ گوشت دام سبب جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می شود. وی با تاکید بر آموزش راههای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به ویژه برای بانوان و قصابان گفت: با آموزش می توان سواد سلامتی جامعه را ارتقا بخشید. وی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش
مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان(20 خرداد)
تیر 96 متوقف کنند. ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان: *** تشدید مبارزه با عوامل بیماری تب کریمه کنگو در دامداری های اصفهان نیز از اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس اعلام وزارت بهداشت درباره مشاهده موارد بیماری در انسان ها، مبارزه با عوامل بیماری زا در بخش دام در روستا ها و شهرستان های استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان
موردی از تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفتگو باخبرنگار قدس آنلاین گفت: همه ساله در استان خوزستان شاهد چند مورد از بیماری تب کریمه کنگو هستیم. در سال گذشته نیز 7 مورد از این بیماری در استان خوزستان گزارش شد ولی خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری تب کریمه کنگو خوزستان مشاهده نشده است. سلمان زاده افزود: یکی از راه های پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو مبارزه با کنه ای از جنس
تهیه 2 هزار لیتر سم برای پیشگیری از تب کریمه در زنجان
بیماری تب کریمه کنگو در این استان که بیشترین آلودگی به کنه را دارد توسط اکیپ های دامپزشکی در حال پایش است. مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از دامداران خواست، در محلی از مراتع که دام های خود را مستقر می کنند در صورت مشاهده کنه مورد را با دامپزشکان استان زنجان مطرح و مشاوره های مورد نیاز در این باره را دریافت کنند. کرمی در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی ها مورد را با شماره 1512 دامپزشکی استان زنجان برای بررسی و پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو گزارش دهند. انتهای پیام / ...
برگزاری دوره آموزشی تب کریمه کنگو در لنده
همواره گوشت تازه باید قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در دمای یخچال(4 درجه) نگهداری شود. رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده گفت: بهترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری است که در این راستا سازمان دامپزشکی هر سال در حد امکان عملیات سم پاشی در مناطق آلوده به کنه را با وجود کمبود اعتبارات و کمبود نیروی انسانی انجام می دهد.
مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند
به گزارش خزر و به نقل از ایسنا، دکتر عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام هیچ گونه علائم بالینی بجز تب مختصر ندارد، گفت:لازم است شهروندان از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی گوشت قرمز را خریداری کنند. وی به تعطیلی کلیه کشتارگاههای سنتی استان و استحصال گوشت به طریقه بهداشتی و پس از طی شدن مراحل پیش سرد(4 تا 0)درجه سانتی گراد در سه کشتارگاه صنعتی اشاره
معاون استاندارگلستان: ساماندهی کشتارگاه ها سبب پیشگیری از بیماری تب کِریمه کنگو شد
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 96 اظهار داشت: تلاش ها از سال 94 تاکنون در این حوزه باعث شده تا امروز شاهد عرضه گوشت مورد تأیید دامپزشکی و بهداشت در مراکز توزیع گوشت قرمز استان باشیم. وی ادامه داد: البته هنوز در برخی از نقاط استان بویژه در روستاها دام را به صورت سنتی ذبح کرده و گوشت آن را به فروش می
معدوم سازی بیش از 2 تن گوشت قرمز و گوشت سفید در گلپایگان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مسعود غفاری در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: رسالت اصلی سازمان دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام و جلوگیری امراض دامی و طیور و آبزیان است. وی بیان داشت: شبکه دامپزشکی در راستای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان کلاس آموزشی برای قصابان، دامداران و چوپانان و نیروهای خدماتی
اقدامات پیشگیرانه در خصوص تب کریمه کنگو در کاشان
شهرستان، برگزاری کلاس توجیهی برای سلاخان و قصابان در محل کشتارگاه دام کاشان را از دیگر اقدامات این شبکه برشمرد. رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با اعلام اینکه خوشبختانه تا کنون مورد مبتلا در این شهرستان وجود نداشته است و هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین این شبکه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت مقابله با هرگونه مورد احتمالی وجود دارد. ایشان ضمن توصیه به دامداران برای رعایت مسائل بهداشت فردی، بهسازی محل
وزیر بهداشت: تب کریمه کنگو موضوعی تمام شده است/ نماینده مجلس: تب کنگو در دامداری های سنتی در حال شیوع است
تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود، با وجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک گیر و همه گیر آن در انسان نیز اتفاق می افتد، این بیماری متأسفانه مرگ و میر بالایی دارد. طبق اعلام محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت؛ سال گذشته 62 مورد از این بیماری گزارش شده
رعایت اصول بهداشتی؛ مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به تب کنگو
نگه داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت موردنیاز از محل های مطمئن و زیر نظارت دامپزشک، رعایت اصول ایمنی در هنگام تماس با گوشت تازه، جگر و سایر آلایش دام، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوانات(پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، خودداری از خوردن گوشت و جگر خام یا نیم پخته، نگهداری جگر، دل، قلوه به مدت 48 ساعت در یخچال و سپس استفاده از آن، می تواند تا اندازه زیادی از بیماری تب کریمه کنگو در انسان، پیشگیری کند. ...
تب مرگ
ابتلا به این بیماری دارد. قربانیان اغلب، قصابان و دامداران هستند، همان کسانی که به گونه ای با ذبح دام در ارتباطند و نخستین گزینه ها برای ابتلا به این بیماریند. آخرین گزارش های اعلام شده از رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نشان می دهد از ابتدای امسال تاکنون 28نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند. سیستان وبلوچستان، کرمانشاه، بندرعباس، اصفهان و هرمزگان جزو استان هایی هستند
مورد تاییدشده ای از تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است
برای پیشگیری از شیوع آن در شورای سلامت استان و همچنین شورای سلامت شهرستان ها مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. به همین منظور جلساتی نیز با اداره کل دامپزشکی و شهرداری جهت تشدید نظارت بر عرضه و توزیع گوشت دام برگزار شده است. رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری بومی است، عنوان کرد: سال گذشته 6 نفر در خوزستان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند و
مردم بدون ترس از "تب کریمه" گوشت تحت نظارت دامپزشکی را بخرند
عباس عباسی مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در ارتباط با نگرانی های احتمالی درباره ابتلا به ویروس کشنده "تب کریمه کنگو" با مصرف گوشت قرمز اظهار کرد: با وجود اینکه عامل بیماری تب کریمه کنگو از کنه های آلوده ایجاد می شود و دام و دامدار را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث آلودگی می شود ، اما در صورت مصرف و خرید گوشت قرمز از
آموزش تب کریمه کنگو در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه
ویروسی است که نوعی کنه سخت، مخزن و ناقل آن است و جزو بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود. این ویروس می تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند. البته از طریق انسان به انسان نیز قابل انتقال است. از آنجا که تماس با دام آلوده، گوشت و خون آن و نیز مصرف گوشت آلوده می تواند موجب انتقال این بیماری شود، سازمان بهداشت کشور تاکید دارد که افراد به طور جدی از خرید گوشت از مراکز
ماجرای چند گِرَم گوشت گَرم!
مردم استان هرمزگان می خواهم در مکان های غیرمجاز برای کشتار وارد نشوند؛ کشتارگاه هایی مانند کشتارگاه 600 دستگاه و دام هایی که وارد آنجا می شود تحت کنترل سازمان دامپزشکی نبوده و مشخص نیست از کجا تأمین می شود. صحبت های آقای جانباز که تمام شد از یکی از کارکنان مشغول به کار دعوت کردیم تا از شرایط کار و وضعیت بهداشت محل کارش برایمان توضیح دهد. تمامی دوره های ذبح شرعی، بهداشت و ایمنی
شیوع بیماری های مشترک انسان و دام با افزایش گرما
خرداد: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می توان برخی دامداری ها را قرنطینه کرد، گفت: گزارش نحوه نظارت بر دامداری ها به این کمیسیون ارایه شود. به گزارش خانه ملت، بشیر خالقی، درباره هشدار وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو با مصرف گوشت دارای تاییدیه دامپزشکی، افزود: با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و
سرد خانه کشتارگاه دام خمین فعال شد
سازی گوشت کمک شایانی می شود. وی تصریح کرد: نگهداری لاشه ها به مدت 24 ساعت سبب از بین رفتن بسیاری از عوامل بیماری زا ازجمله عامل بیماری تب کریمه کنگو می شود. رئیس شبکه دامپزشکی خمین ادامه داد: کشتارگاه دام خمین سومین کشتارگاه در سطح استان مرکزی است که از امکانات پیش سرد کن برخوردار است. وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری مشترک خطرناک تب کریمه کنگو اقدامات گسترده ای برای
تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در بروجرد مشاهده نشده است
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ جباری رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در فصل گرما و زمان شیوع بیماری تب کریمه کنگو باید موارد و نکات لازم از سوی شهروندان رعایت شود. وی افزود: کارکنان کشتارگاره اعم از کارگران سلاخان، دامپزشکان و بازرسان یکی از اقشار در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند، بر این اساس شهرداری بروجرد موظف شده است که نسبت به تهیه ماسک
توزیع روزانه 2 تن گوشت قرمز سالم در بازار کهگیلویه
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ کرم الله کیانی گفت: این مقدار گوشت با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه دهدشت ذبح و به بازار انتقال داده می شود. وی با اشاره به تلاش نیروهای دامپزشکی در راستای مبارزه و کنترل بیماری های مشترک میان انسان و دام گفت: لاشه دام های مشکوک به انواع بیماری قبل از ورود به کشتارگاه امحا می شود. کیانی عنوان کرد: نظارت بازرسان شبکه
2 تن آلایش غیرخوراکی در استان سمنان ضبط و معدوم سازی شد
پیش سردکن بالای صفر کشتارگاه دام در دامغان نیز خبر داد و تصریح کرد: این سیستم پیرو پیگیری های مستمر اداره دامپزشکی این شهرستان در راستای ارتقای کیفیت بهداشتی و امنیت غذایی گوشت قرمز راه اندازی شده است. مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در اجرای این طرح، لاشه های استحصالی و آلایش های خوراکی دام (دل، جگر و 000) قبل از عرضه به بازار مصرف در سالن پیش سرد کشتارگاه در دمای صفر تا چهار درجه
شرق مازندران عاری از آلودگی تب کنگو / دامداران همچنان مراقب باشند
از موارد تهدید شیوع بیماری برشمرد و تاکید کرد : انتظار ما از مردم این است که گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند. فرماندار بهشهر بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی در باره بیماری تب کریمه کنگو در دام ها و انسان ها تاکید کرد و گفت : اطلاع رسانی بویژه در گروههای در معرض خطر نظیر دامداران ، کارکنان کشتارگاهها ، سلاخان ، قصابان ، کشاورزان و بخصوص روستائیان و
مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در همدان گزارش نشده است
که مردم برای تهیه گوشت مصرفی خود به مراکز معتبر مراجعه کنند این اطمینان را به آنها می دهیم که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نخواهند شد. وی افزود: سیستم بهداشت و درمان استان همیشه نسبت به چنین بیماری هایی حساس بوده و به طور حتم نخواهیم گذاشت از این پس نیز موردی به این بیماری مبتلا شود. *مصرف گوشت نیمه خام ممنوع معاون بهداشتی دانشگاه از مردم خواست تا از مصرف گوشت به صورت
لزوم مراجعه به پزشک در صورت بروز تب و خونریزی/ مردم از مصرف گوشت غیر بهداشتی پرهیز کنند
به گزارش ، رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به گزارش ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان اظهار کرد: از آن جا که این بیماری از طریق تماس با گوشت، ترشحات و لاشه دام های آلوده منتقل می شود، باید مردم گوشت مورد نیاز خود را از منابع رسمی و مجاز تهیه کنند. دکتر مسعود دهقانی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشتارهای زیادی از سوی قصابان به صورت خودسرانه و بدون رعایت اصول بهداشتی
استان قم عاری از ویروس تب کریمه کنگو
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر نیک پور با اشاره به اینکه ویروس این بیماری خطرناک نخستین بار در جمهوری کریمه دیده شده است گفت : هیچ گونه مورد مبتلا به این بیماری در استان مشاهده نشده اما باید اقدامات پیشگیری کننده با جدیت از سوی مردم و مسئولان مد نظر قرار بگیرد. وی با بیان اینکه این ویروس از راههایی همچون تماس با خون، بافت و ترشحات دام آلوده، گزش کنه آلوده و مصرف گوشت دام های آلوده