سایر منابع:
سایر خبرها
مقصر حوادث مرگبار کیست؟
سالانه بیش از 800 هزار تصادف که از این تعداد 19 هزار مورد به فوت و 300 هزار مورد به صدمه منجر می شود دقیقا در رتبه اول تصادفات مرگبار بین کشورهای جهان قرار دارد. اگرچه هرازچندگاهی که چند دانشجو، دانش آموز یا سرباز جزو قربانیان این حادثه می شوند اخبار این تصادفات همه گیر می شود اما بسیاری از تصادفات در نهایت خاموش باقی می مانند و اخبار آنها هرگز شنیده نمی شود. در این میان، لزوم افزایش
استقبال یک روزنامه زنجیره ای از مادر تحریم ها!
مدیریت نفت و گاز کشور بود برخی روزنامه های زنجیره ای از پیروزی دیپلماسی گازی زنگنه خبر داده بودند ، گزارشاتی که این روزها و با انتشار برخی خبرها که نمونه ای از آن ذکر شد زیر سؤال می رود. از سمنان تا داراب؛ برخورد سازمانی کجاست؟! روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز به موضوع حادثه دلخراش تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان در داراب پرداخته که منجر به جان باختن هفت دختر دوره متوسطه شد. این
تاکید بر تداوم حصر در جلسه اخیر شورا/رجایی خارج از زندان دچار سرطان شد/طاهری در شعبه هم عرض مجدد به ...
حادثه جانسوز واژگونی اتوبوس و جان باختن دختران دانش آموز اظهار تاسف می کنم و جا دارد دولت و وزارتخانه های ذیربط تدبیری داشته باشند که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. وی افزود: دولت با همه امکانات وارد شود و اقدام کند، دادستان هم وارد شده اما باید حتما اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد. اژه ای در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کشتار مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز باید به حال سازمان های
حرکت شبانه اتوبوس دانش آموزان؛ قانون یا بی تدبیری؟
تسنیم نوشت : حادثه تلخ تصادف اتوبوس دختران دانش آموز هرمزگانی که برای اردوی ملی به شیراز می رفتند با جان باختن 7 دانش آموز، یک مربی و دو قطع عضو بار دیگر ایران را سیاهپوش کرد. هر چند این نخستین باری نیست که آموزش وپرورش شاهد تصادف خونین اردوهای دانش آموزی است. یک دهه اخیروقوع حادثه در اردوهای دانش آموزی کم نبود از جان باختن 26 دانش آموز بروجنی در سال 91 تا حادثه ای که در چند
تقدیر یا تقصیر؟!
اتفاق اتوبوس حامل دانش آموزان دختر واژگون شده و نزدیک ده نفر از آنها را به کام مرگ می کشد! ابتدایی ترین سوال این است که چه ضرورتی داشت که اتوبوس در ساعت 3 بامداد حرکت کند؟ آیا اساسا برای مسئولان برگزاری اردو این دغدغه وجود داشته که راننده اتوبوس با 40 نفر از دانش آموزان از چه سطحی از بیداری و خستگی برخوردار است؟ آیا به میزانی که برای حاشیه های غیرمهم اردوهای دانشجویی در این سال ها بر آشفته شدیم
خون دانش آموزان هرمزگانی به گردن چه کسانی است؟ پشت پرده یک قتل عام شبه عمد
کشتارهای دسته جمعی مسافران دیگر استانها، توریستها، سربازان و دانش آموزان کشیده شده است. حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در محور جنت شهر شهرستان داراب که بامداد جمعه رخ داد منجر به کشته شدن 9 نفر و مجروحیت 34 نفر شد که در این میان 2 نفر از دانش آموزان از ناحیه دست و پا دچار قطع عضو شدند و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز 3 نفر دچار آسیب نخاعی شدند.این محور همواره یکی
جزئیات جدید تصادف اتوبوس هرمزگان | رودان، میناب و جزیره هرمز غرق در اندوه دختران
هزارنفری مردم، مراسم خداحافظی باشکوهی را با دانش آموزان جانباخته رقم زد. این درحالی است که مدیر سازمان دانش آموزی هرمزگان از سمت خود استعفا داد. همچنین قرار است روز سه شنبه کمیسیون آموزش مجلس، جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد این حادثه تلخ، برگزار کند. از ساعت 8 صبح دیروز، مردم میناب، رودان و هرمز شاهد صحنه های تلخ وداع با دانش آموزان قربانی شده در تصادف اتوبوس بودند. مراسم تشییع و تدفین
اعتماد والدین مهم ترین مصدوم حوادث اردویی
اکرم رضائی نژاد عصراقتصاد: اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که در راه عزیمت به همایش ملی فرزانگان عازم شیراز راهی استان فارس بودند، در ساعت 03:58 سحرگاه جمعه، 10 شهریور 96 در محور داراب - بندرعباس،قبل از روستای قلعه بیابان، واژگون گردید و ضمن کشته شدن چندین دانش آموز، مربی و کمک راننده و مصدومیت دهها نفر از آنها، حال بعضی از دانش آموزان نیز وخیم گزارش شده است! حادثه غم انگیز
طنز؛ حذف حوادث اردوهای دانش آموزی در سه گام!
بشوند. حالا فوقش دانش آموزان و معلمان مجبور می شوند یکی دو روزی راه بروند که این خودش حکم ورزش کردن را دارد و تازه برای سلامتی شان هم خیلی مفید است! گام دوم: اما حذف وسیله نقیله از اردو به تنهایی کافی نیست چرا که یک قانون تعریف نشده در رانندگی وجود دارد به اسم توام نزنی، بهت میزنن . سالانه بسیاری از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند عابرین پیاده هستند پس برگزاری
وقتی همه مقصریم
کرده و به طور مستقل بر همه این بخش ها نظارت کند. به گزارش گسترش تجارت، واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در یکی از جاده های استان فارس در سحرگاه جمعه، منجر به کشته شدن 7 دانش آموز، یک سرپرست و یک راننده شد. در این سانحه 34 نفر نیز مصدوم و در این میان، دو نفر دچار قطع عضو شدند. این خبر تلخ، بار دیگر بالا بودن آمار تصادفات و تلفات رانندگی در کشور را یادآوری کرد. اگرچه آمار تلفات سوانح جاده
فقط راننده مقصر نیست
در این سفرها اغلب راننده های کم تجربه به کارگرفته می شوند. در حوادثی مانند سانحه اخیر، نمی توان فقط راننده را مقصر دانست، هرچند ممکن است خواب آلوده باشد و باید پیش تر، ناظر دیگری رفتار او را بررسی کرده و کنترلی بر او وجود داشته باشد یا قانون، اجازه ندهد او در نیمه شب حرکت کند. البته راننده اتوبوس می گوید خواب آلوده نبوده و نور خودروی روبه رو او را دچار مشکل کرده است؛ اگر این مسئله درست و جاده
جزیره هرمز، دخترش را به خاک سپرد | تشییع جنازه زهرا زرنگاری دانش آموز نخبه هرمزی
تشییع شد. جمعی از مردم داغدار هرمز و برخی از مسوولان شهرستان قشم در آیین تشییع زهرا زرنگاری حضور یافتند. یک دستگاه اتوبوس ولوو با 45 سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان های رودان، میناب و هرمز که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود، بامداد جمعه دهم شهریور ماه 96 در محور داراب - بندرعباس واژگون شد و در این سانحه 9 نفر جان باختند و 35 نفر نیز زخمی و معلول شدند. سایت آفتاب؛ درگذشت زهرا زرنگاری دانش آموز نخبه هرمزی را به خانواده او، و تمام مردم جزیره تسلیت می گوید.
طنز؛ مقصر اصلی چپ شدن اتوبوس قضا و بلاست
همه اش حرف است. مقصر حتی راننده اتوبوس هم نیست. آن بنده خدا هم خوابش می آمده. مگر شما نمی خوابید؟ مقصر اصلی همان قضا وبلاست. هر اتفاقی اینجا می افتد، مقصرش قضا و بلاست. ما هم فرهنگ رانندگی خوبی داریم، هم اتوبوس ها و هواپیماهای درست و درمانی داریم و هم ژن مسئولان مان شکر خدا خوب است. این ها همه بهانه است و به خاطر این است که ما قضا و بلا را دست کم می گیریم، وگرنه اگر مانند عده ای از مسئولان، بچه
ماجرای خروج نیروهای امنیتی از خانه کروبی
الاسلام محسنی اژه ای پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. دولت و وزارتخانه ها فکری به حال حوادث جاده ای کنند/ جهان اسلام برای جلوگیری از کشتار مسلمانان اقدامی کند حجت الاسلام محسنی اژه ای در صدوهفدهمین نشست خبری خود گفت: بابت حادثه جانسوز واژگونی اتوبوس و جان باختن دختران دانش آموز اظهار تاسف می کنم و جا دارد دولت و وزارتخانه های ذیربط تدبیری داشته باشند که دیگر شاهد چنین حوادثی
اردوی شبانه ممنوع
ایلنا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش درباره تغییر در شیوه نامه برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: طبق دستوری که وزیر آموزش وپرورش بعد از حادثه اخیر ابلاغ کرد، تا بررسی شیوه نامه، برگزاری اردوها و حرکت کاروان های دانش آموزی، حرکت اتوبوس های اردوهای دانش آموزی در شب ممنوع شد. مهدی فیض گفت: هفت دانش آموز و یک مربی از استان هرمزگان در حادثه واژگونی اتوبوس از دست رفته اند. همه این دانش آموزان
نماز عید فطر سال انقلاب و یادی از شهید دکتر محمد مفتح
قبل از رفتن خطاب به ما گفت: به خانم ها بگویید این رفتن من مطلقا مسئله ای نیست. مبادا مراسم به هم بخورد. عروسی امشب باید برگزار شود. هیچ مشکلی وجود ندارد . با توجه به امر دکتر مفتح مراسم عروسی در آن حالت بحرانی برگزار شد . حادثه بسیار غم انگیز و تأثیرگذار 17 شهریور 57 در میدان ژاله تهران - میدان شهدای فعلی- مسیر انقلاب را خونین و تکلیف همه انقلابیون و رهبران آن را با شاه و نظام شاهنشاهی کاملا
روزنامه های دوشنبه
. پیش از این مواردی از کودک آزاری و قصور منجر به مرگ در آسایشگاه های بهزیستی رسانه ای شده بود، اما مورد اخیر بسیار تکان دهنده است و افکار عمومی را جریجه دار کرده است. از رنجی که می برند ... حرا - تهران- ایرنا- روزنامه ایران در گزارش میدانی از زندگی دشوار خانواده 3 دانش آموز جانباخته و مصدوم هرمزگانی نوشت: دور از خانه شیوا مبینی دختر 17 ساله مینابی که سه روز پیش در حادثه تصادف
ادعای سیاسی در کنار پیکر دانش آموزان هرمزگانی
مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه هرمزگانی غیرممکن باشد اما قطعا با برنامه ریزی و اندیشیدن ابتدایی ترین تدابیر مربوط، آمار آن را به کمترین میزان کاهش داد تا این گونه خانواده های زیادی داغدار عزیزان خود نشوند. نکته قابل اهمیت این است که در صورت بروز چنین حوادثی دولتمردان و منتقدان همه و همه در مرحله اول به جای اندازه گیریهای سیاسی باید به فکر برون رفت از این حادثه عمومی و در مرحله بعد به فکر آینده و جلوگیری از حوادث بعدی باشند. داغ وقوع چنین حوادثی برای مردم ایران و مخصوصا بازماندگان بزرگتر از آن است که بشود در کشمکش های سیاسی و دعواهای بعد آن جا بگیرد. ...
جاده های فارس همچنان قربانی می گیرد/ ابراز تأسف دوای درد خانواده های داغدار است؟
قبل از حضور آن ها مردم نیز با کمک های اولیه به ما یاری رساندند. مرضیه نجفی، دانش آموز مصدوم دیگری است که طی حادثه اخیر در بیمارستان داراب بستری شده است. وی که از ناحیه زانو و ساق پا آسیب دیده، گفت: هنگام وقوع حادثه راننده خواب آلوده بود و قبل از تصادف نیز یکی دو بار از مسیر منحرف شد. وی خاطرنشان کرد: ما برای مسابقات کشوری فرزانگان عازم شیراز بودیم که این اتفاق ناگوار رخ داد
نماینده اهواز خطاب به خانواده های داغ دیده هرمزگانی: مطمئن باشید مظلومیت شمارادر مجلس فریاد خواهیم ...
مسئولان در چنین حوادثی به مراتب بیشتر از خواب یک راننده اتوبوس است. مطمئن باشید این مظلومیت را در خانه ملت،مجلس دهم همچون قبل فریاد خواهیم زد و از قصور مقصرین نخواهیم گذشت. این مصیبت دردناک را به بازماندگان دانش آموزان و دیگر متوفیان و همه آنانی که دل در گرو ایران اسلامی و جنوب و جنوب غرب کشور دارند تسلیت می گویم و روح این دانش آموزان معصوم شاد و یادشان گرامی باد.
پیام تسلیت کانون تربیت اسلامی فرهنگیان هرمزگان به خانواده دانش آموزان جانباخته
به گزارش جنوب ایران، کانون تربیت اسلامی فرهنگیان هرمزگان در پیامی ضایعه جانباختن دانش آموزان دختر هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس در جاده داراب را تسلیت گفت. الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان عضو گروه فرزانگان استان هرمزگان ،در آستانه مهرماه که منجر به درگذشت و مصدوم شدن جمعی از دانش آموزان عزیزمان گردید
سازمان دانش آموزی: گفته بودیم راننده بی تجربه است
دانش آموزان هرمزگانی حادثه دیده درسانحه رانندگی، شایعه ای بیش نیست. وی در خصوص توصیف شرایط از آغاز اردوی دانش آموزان به شهر شیراز گفت: قبل از راهی شدن دانش آموزان بار ها از جانب مدیر مدرسه به راننده اتوبوس هشدار داده شد که راننده بسیار جوان است و از تجربه کافی برای رانندگی در ساعات شبانه برخوردار نیست، اما متأسفانه هشدار های لفظی به جایی نرسید و راننده جوان 32 ساله با تجربه 8 تا 12
بیمه دانا از 4 شنبه پرداخت خسارت دیه دانش آموزان را آغاز می کند
حضور پیدا کردند و به بررسی ابعاد مسئله پرداختند. صادق خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سانحه 7 دانش آموز و 2 تن از دیگر سرنشینان خودرو جان باختند، 2 نفر قطع عضو و 2 نفر قطع نخاع شده اند، بر این اساس و با توجه به تعهداتی که در بیمه نامه راننده و شرکت حمل و نقلی وجود دارد، در اولین فرصت یعنی چهارشنبه هفته جاری با حضور در استان هرمزگان، بخشی از خسارت خانواده های خسارت دیده را پرداخت خواهیم
یک نماینده مجلس: در دستورالعمل نحوه اعزام به اردوهای دانش آموزی بازنگری جدی شود
محمدجواد ابطحی در خصوص واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی که منجر به کشته شدن 9 نفر از آنان شد، گفت: معتقدم کمیسیون آموزش و تحقیقات این حادثه تلخ را حتماً پیگیری خواهد کرد و باید یک بازنگری جدی در دستورالعمل نحوه اعزام به اردوهای دانش آموزی داشته باشیم. باید مسئولان دستگاه های مربوط مثل آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی و همچنین معاونت وزارت راه و پایانه ها، پلیس راه و قوه قضائیه با تشکیل کمیته
داغ گلبرگ های فرزانه بر دل ایران
.... بسیاری از مسئولان در اظهارنظرهای خود پس از این حادثه، شیوه نامه اردوهای دانش آموزی را خوب ارزیابی کردند و درست اجرا نشدن آن را به عنوان مشکل نام بردند اما بعد از چند روز تقصیرها به دوش شیوه نامه افتاد و اعلام شد برگزاری اردوهای دانش آموزی به منظور بازنگری در شیوه نامه برگزاری اردو در شب به استثنای وسایل نقلیه ریلی و هوایی، ممنوع است. مدیر سازمان دانش آموزی استان هرمزگان هم تنها مسئولی بود که در پی این قصور استعفا داد. چند روز دیگر این حادثه غم بار فراموش می شود اما مهم عدم تکرار این قبیل حوادث است که شاید بیش از قوانین، دقت و تدبیر در اجرا را می طلبد. ...
◄ توهین رادیو جوان به رانندگان/ رئیس انجمن صنفی پیگیری و رادیو جوان عذرخواهی کند
مالک نخعی* در پی تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، برنامه پی نوشت رادیو جوان تلفنی را پخش کرد که در آن کلیه رانندگان را شیره ای و خمار خطاب شدند این درحالی است که تست الکل و اعتیاد راننده اتوبوس دانش آموزان نیز منفی شد تا دیگر بهانه ای در دست نباشد. ما منکر وجود معضل اعتیاد در بین رانندگان نیستیم ولی خواهان معرفی تعداد معتادان صدا و سیما هم هستیم تا بهانه ای داشته باشیم و بتوانیم
هیچ گاه نتوانستم به مطب داری فکر کنم
بگویم که در اسفند سال هفتاد من از سمتم استعفا کردم. البته تخصصم درزمینه بیماری های عفونی گرفته بودم و می خواستم مطب بازکنم. آن زمان استادیار دانشگاه شهید بهشتی هم بودم. بعد از استعفا هفته ای دو روز هم به بیمارستان لقمان می رفتم و کارآموزشی انجام می دادم. هر جا رفتم مطب بازکنم یک ماه ودیعه ساختمان را پیش می خواستند و من هم پولی نداشتم. این در حالی بود که 27 سال سابقه خدمت داشتم. همه زندگی ام
مربی فقید دانش آموزان هرمزگانی در شیراز به خاک سپرده شد
پرورش استان فارس، این اردو از روز جمعه 10 شهریورماه جاری در شیراز آغاز شده است و تا روز دوشنبه 13 شهریورماه ادامه دارد. شعبانی افزود: در این اردو دانش آموزان دختر برگزیده عضو تشکیلات فرزانگان از استان های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،بوشهر،خوزستان و فارس حضور دارند و با توجه به تالمات روحی ناشی از حادثه واژگونی اتوبوس، 2 دستگاه اتوبوس دیگر حامل دانش آموزان هرمزگانی روز جمعه از داراب به
گزارش هایی کم فایده و باری به هر جهت
حادثه تأسف بار تصادف اتوبوس حامل دختران دانش آموز و نخبه هرمزگان در استان فارس یک بار دیگر مسأله مهمی را در دستور کار قرار داد؛ این که گزارش این حادثه باید شامل چه نکاتی باشد؟ این حادثه مصادف شد با گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو. گزارشی که به نظر نمی رسد از جهت مورد نظر این یادداشت مفید فایده باشد. به طور کلی، گزارش ها را می توان به چند نوع تقسیم کرد. نخست
حادثه خبر می کند!
زندگی مون برسیم! خب خب، دیگه داره هوا تاریک میشه، بریم که به اهل و عیال برسیم، چه قورمه سبزی ای درست کرده عزیزم! راه بیفت بریم... با شمام! هی سرت توی گوشیته! روشن کن بریم! شبا که آقا پلیسه و آقا راهداره و آقا راننده خوابه، معلوم نیست کی بیداره! دو روز قبل از تصادف- مدیرکل اردوهای جداگانه دانش آموزی: بفرستید اردو آقا، بفرستید! یعنی چی امکانات نداریم! بچه ها رو اردو نفرستیم که اداره ما رو باید