سایر خبرها
غربی ها نمی خواهند کشورها استقلال اقتصادی پیدا کنند/ سرمایه داری مطلوب دولت مبتنی بر واردات است
است. دخالت دولت در اقتصاد ضرورت دارد حرکت اقتصاد غرب به گونه ای شد که سرمایه داری با دید قبلی در حال فروپاشی بود. اقتصاد سرمایه داری همیشه داعیه داشت که دولت نباید در اقتصاد دخالت کند (هرچند از اول دروغ می گفت و دولت ها در اقتصاد دخالت می کردند)، ولی به این نتیجه رسید که با منطق بازار، خروج از بحران امکان پذیر نیست و نیاز جدی به دخالت دولت ها در اقتصاد وجود دارد، در نتیجه دخالت
آقایان لاریجانی، ولایتی، رضایی، فیروزآبادی و بروجردی! به جای ارائه توجیهات نپذیرفتنی از مردم عذرخواهی ...
گذشته به چشمان خود دیدید که آمریکا به صراحت از برجام خارج شد و با این اتفاق بر همگان مشخص شد که مذاکره با یک دولت خونخوار و سلطه جو که هدفی جز سلطه کامل بر ما ندارد و همچنین بویی از اخلاق و شرافت و صداقت نبرده است، جز ضرر حاصل کشور ما نخواهد کرد. نتیجه مذاکره با آمریکا چه شد؟ آمریکا تحریم ها را برداشت؟ یا اینکه صرفا چند اقدام سطحی انجام داد و ساختار تحریم را حفظ کرد و تا جای ممکن برای عدم
نمایی از درون اتاق جنگ اقتصادی آمریکا/ معمار تحریم های هوشمند علیه ایران کیست؟
یک نکته مهم توجه داشت و آن اینکه در تخاصم نرم یا جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، هیچگونه تفاوتی میان دولت های دموکرات و جمهوریخواه در این کشور وجود ندارد. بدین معنا که اگر چه ممکن است تاکتیک های استراتژیست های دولت اوباما با حربه های عناصر دولت ترامپ تفاوت داشته باشد، اما استراتژی آن ها واحد است و عبارت است از ساماندهی و اعمال تحریم های هوشمند علیه ایران و فلج کردن اقتصادی کشور ما به منظور اخذ
مقررات بازدارنده اروپا کلاه گشاد دیگری برای ایران
محافظت کند. اصلی ترین استدلال آنها این است که اروپا یک بار در سال 1996 با تهدید به استفاده از این قانون، آمریکا را به عقب نشینی وادار کرده است. ژان کلود یونکر ، رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره اینکه چه ضمانتی برای اثرگذار بودن مقررات بازدارنده تحریمی وجود دارد گفت: درباره تصمیمی که دیشب برای آغاز فرایند مقررات بازدارنده گرفته ایم می توانم شما را به کاری که در سال 1996 انجام
چرا مشکلات اقتصاد در دولت دوازدهم تشدید شد؟/ یک تیم و این همه تناقض
است. در حالی که سیف نگاه شعبه ای به بانک داری دارد و بانک مرکزی را همانند یک بانک تجاری اداره می کند. بنابراین حساسیتی نسبت به افزایش نقدینگی ندارد. سیف در عمل هم اشتباه های خود را به روحانی آموزش می دهد، نتیجه این شده است که در هیچ سخنرانی از سوی رئیس دولت حساسیت نسبت به افزایش نقدینگی ابراز نمی شود. سعید اسلامی بیدگلی، استاد دانشگاه هم بر این گمان است که در دولت دیدگاه های متضادی وجود
حبیبی : برجام دستاورد بزرگی برای جامعه جهانی است
برجام حفظ می شود، منافع کشور برای دولت از هر چیز واجب تر است. اروپایی ها اگر نتوانستند از سلطه آمریکا خارج شوند و استقلال خود را حفظ کنند، بیشتر ضرر می کنند. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها همچنین در پاسخ به این سوال که عده ای درموضوع برجام شخص رییس جمهوری را هدف قرار داده اند، گفت : همه اقدامات در برجام با مشورت بزرگان نظام انجام می شود و رییس جمهوری اختیارات قانونی دارد و
عباس عبدی: شورای نگهبان مانع وحدت است
توانست اقداماتی کرد، اما این اقدامات اولاً شفاف نبود، ثانیاً سعی نکرد آن را به عرصه عمومی بکشاند، به همین دلیل هم دچار مشکل شد. یعنی می گفت دست ما روی دکمه فیلترینگ نمی رود، اما عملاً این اتفاق افتاد. از نظر مردم این یک مسأله فرعی است که چه کسی این کار را کرده است. مردم به نتیجه نگاه می کنند. آنان به دولت رأی دادند و رئیس جمهوری را انتخاب کردند تا این هدف را پیش ببرند. حالا اگر کس دیگری این کار را می
روحانی: اجازه ندادیم آمریکا به هدف خود برسد!
تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است. * صادرات غیرنفتی کشوردر فروردین سال جاری بیش از 15 درصد افزایش داشته است. این نشان گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است. *ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا
دست از تخریب دولت بردارید/دولت جدا از نظام نیست
امر نقطه عطفی در تاریخ خواهد بود، اگر چه در این راستا به اروپا هم خوش بین نیستیم؛ زیرا استقلال موجود در کشور را فقط مدیون اعتقاد به خدا و خون شهدا هستیم. مهرعلیزاده با بیان اینکه ایران از پتانسیل بالای نیروی انسانی در تمامی زمینه ها برخوردار است، افزود: مردم ایران اصالت و اراده دارند و این عزت و سربلندی ایرانی بود که با تدبیر شخص رهبری و دولت صورت گرفت و در این دو سال اخیر بسیاری از تحریم
استاد دانشگاه سیدنی: ریشه دشمنی آمریکا با ایران، اقتدار منطقه ای آن است
هم میهمان ما در تحریریه کیهان بود، گفت وگویی ترتیب داده ایم، فردی که از نزدیک تحولات منطقه را رصد می کند و ماه های زیادی را در منطقه سپری کرده است. اندرسون پژوهشگر و استاد دانشگاه سیدنی در رشته اقتصاد سیاسی است که در همراهی با شماری دیگر از اعضای آکادمیک این کشور گروهی را با عنوان مرکز مطالعات مبارزه با هژمونیک تاسیس کرده است. وی نویسنده کتاب جنگ کثیف علیه سوریه نیز هست که سال گذشته از آن رونمایی
روحانی گفت: مهمترین پیام انتخابات 96 این بود که به عقب بر نمی گردیم
شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است. * صادرات غیرنفتی کشوردر فروردین سال جاری بیش از 15 درصد افزایش داشته است. این نشان گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است. *ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم ها برگشته و ایران تنها در
کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا کار ترامپ را برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می کنند
پیمان بوده است. روحانی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه سال جاری بیش از 15 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است. ** مردم به خوبی راه خودشان را تشخیص می دهند رئیس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: باید با امید، پشتکار، استقامت و مقاومت راه را ادامه دهیم. این مسئولیت در بلندمدت بر عهده شما جوانان و در کوتاه
نجات اقتصاد ایران به اشتباه به برجام گره زده شد/ دلبستگی دولت به بازار آزاد به سود تولید ملی نیست
چنین باشد که اقتصاددان بازار آزاد برای چه نیاز داریم؟ خب بروند بنشینند در خانه هایشان و بگذارند بازار کار خودش را بکند. حقوق برای چه می گیرند!؟ آنها حتی در رسانه هایشان مشکلات را به گردن مردم می اندازند و نوشته بودند مشکل سپرده گذاران کاسپین این بود که طمعکار بودند و سود بیشتر می خواستند! دولت هم ماهیتا بازارگرای افراطی است. او در پاسخ به اینکه مشکل قیمت ارز بخاطر خروج آمریکا ار برجام
استاد دانشگاه تهران: لغو برجام به نفع ایران در زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است
آلبرت بغزیان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ایران گفت: در حال حاضر تنها آمریکا از برجام خارج شده اما باید منتظر ماند و عکس العمل اروپا را در این زمینه دید، در صورت ماندگاری اروپا در برجام و نیز دفاع از ایران وضعیت بسیار تغییر خواهد کرد. او در ادامه بیان کرد: در صورتی که وضعیت با همین روال ادامه
با یورو و یوان به جنگ دلار برویم!
هموار کند. به نظر من وقت آن رسیده که دولت امید خود را از زندان فکری نئولیبرالی آزاد کند و تا دیر نشده به فکر پیاده سازی الگوی جایگزین کردن واردات بیفتد. با توصیف این شرایط، حالا به زمانی می رسیم که اقتصاد داخل مقاوم نیست و در مقابل، تحریم ها هم به علت خروج ترامپ از برجام دوباره به کشور تحمیل می شود. در این شرایط دولت باید چه کار کند؟ تحریم های جدید می تواند به اقتصاد فعلی شدیدا صدمه
استراتژی نظامی آمریکا چگونه است؟/ بانک ها؛ سرنخ همه پرونده های فساد/ روزی 2 میلیون تومان؛ هزینه همراهی ...
، رسالت، جوان و جام جم بخاطر خروج آمریکا از برجام، تیترهای ضددولت زده اند. اما حتی به عنوان نمونه به یک تیتر اشاره نکرده که ثابت کند رویکرد این روزنامه ها، ضدیت با دولت است. در عوض جدولی من درآوردی (بدون مأخذ) درباره تعداد تیترهای مذکور منتشر کرده و کنار آن، به کلمات پرتکراری مانند ایران، برجام، تضمین، اروپا، مرگ، مجلس، آمریکا، روحانی، هواپیما، مردم، بدعهدی، داخلی و دولت اشاره و استناد کرده است!!
خروج آمریکا از برجام و مسوولیت های ما
جوان آنلاین: وزیر خارجه فرانسه از هم پیمانان آمریکا در اعتراض به رفتار ترامپ در خروج از برجام اعمال قوانین فرامرزی آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و وزیر اقتصاد فرانسه هم مراتب ناخرسندی خود و اتحادیه اروپا را از چنین رفتارهایی که آمریکا را پلیس اقتصادی جهان نشان می دهد را اعلام نموده است. بدعهدی و عدم وفا به میثاق های بین المللی، امری تازه از سوی دولتمردان آمریکا نبوده و نخواهد بود. آمریکا
چرا برخی کالاها 30 تا 40 درصد گران شده اند؟/ توتال باز هم پیچاند؛آقای زنگنه پاسخگو باشید/ بزک اروپا به ...
. * کیهان - بزک اروپا به سبک دولت تدبیر و امید کیهان نوشته است: در حالی که شرکت های اروپایی از جمله زیمنس آلمان اعلام کرده بودند پس از اعمال تحریم ها علیه ایران، از کشور ما خارج خواهند شد، وزیر نیرو اعلام کرده از حضور زیمنس در ایران اطمینان پیدا کردیم! پس از خروج آمریکا از برجام، چندین شرکت اروپایی اعلام کردند تابع دستورالعمل های آمریکا هستند و همکاری خود را با ایران ادامه
نقش اصلاح طلبان در ماجرای کازرون/ اولین تضمینی که اروپا باید بدهد
هسته ای گروه 1+5 با ایران که مجری و ناظر بی طرف آن، اتحادیه اروپا بود، همگی بر صحت و سلامت این توافق تأکید داشتند، ولی دولت جدید آمریکا با زورگویی و بدون اینکه از مکانیسم رفع اختلافات در برجام استفاده کند، خواستار برهم خوردن این توافق و تشکیل مجدد آن بر پایه نظرات دولت جدید آمریکا شده که عملکردی کاملا غیرحقوقی و غیردیپلماتیک است. در جهان توافقات بسیاری وجود دارند که یک طرف بعدا ناراضی
روحانی: عده ای 29 اردیبهشت 96 را باور نکرده اند
داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است. رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر توطئه بیگانگان در سیاست خارجی موفق بوده و قرارمان این است که این موفقیت را ادامه دهیم، گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم ها
عباس عبدی: شورای نگهبان مانع وحدت است
هدایت کننده جدی ندارد، به نظر نمی رسد انسجام داشته باشد و نمی دانیم بر چه اساسی شکل گرفته است. یا در زمینه فیلتر تلگرام، دولت تا آنجا که می توانست اقداماتی کرد، اما این اقدامات اولاً شفاف نبود، ثانیاً سعی نکرد آن را به عرصه عمومی بکشاند، به همین دلیل هم دچار مشکل شد. یعنی می گفت دست ما روی دکمه فیلترینگ نمی رود، اما عملاً این اتفاق افتاد. از نظر مردم این یک مسأله فرعی است که چه کسی این کار را کرده است
واکنش جناب خان به اتفاقات کازرون/ کارگزاران به دنبال مذاکره با ترامپ
: مردم نوعی دلبستگی و وابستگی به تلگرام پیدا کرده اند و 500 هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم های خارجی از جمله تلگرام است. ما باید پیام رسان ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق تر خواهیم بود. من از تلگرام استفاده می کنم و به ناچار برای اینکه با مخاطبانم ارتباط برقرار کنم، پیام رسان سروش را نصب کرده ام اما اعضای کانالم در سروش به 100
فرشاد مومنی: برجام یک خدمت بزرگ ملی بود/ ضرورت اصلاح خطاهای استراتژیک در اقتصاد
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه پاشنه آشیل اقتصاد ایران بنیه تولید ملی است، گفت: برجام فقط یک تهدید را برداشت و همین یک خدمت بزرگ ملی بود. چراکه پاشنه آشیل اقتصاد ایران تولید ملی بود و تحریم کنندگان نیز این را می دانستند، و الا در این سال ها هرگز کالاهای لوکس با تحریم روبه رو نبوده است. به گزارش عطنا ، نشست چشم انداز اقتصاد ایران پس از خروج آمریکا از برجام شنبه 29
طنز؛ ویکی پدیا در کره ماه
وحید میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در میان اخبار فیلترینگ تلگرام و هر چی که هست، خروج آمریکا از برجام، بالاکشیدن دلار و هزاران خبر ناخوشایند دیگر، اخیرا یک خبر علمی منتشر شد که همه دانشمندان و مردم علاقه مند به نجوم را متحیر کرد. بله خبر کوتاه بود و دلربا. اولین کتابخانه ویکی پدیا در کره ماه نصب خواهد شد. طبق گزارش خبرنگار شهرونگ یک بنیاد غیرانتفاعی قصد دارد آرشیو کاملی از ویکی پدیا را
سرپل های خارج از سلطه اطلاعاتی آمریکا برای فروش نفت را از دست داده ایم
های آمریکا هستند و حتی قبل از خروج ترامپ از توافق هسته ای هم به نحوی سعی داشتند حضورشان را در ایران محدود سازند تا خسارتی متحمل نشوند. این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: از طرفی کشورهای اروپایی تلاش دارند استقلال عمل خود را نشان دهند و اینجا پارادوکسی ایجاد شده است. اما نگاه دیگری هم به این اتفاقات وجود دارد که اروپا را مستقل از آمریکا نمی داند. از این دید، اروپا و آمریکا هر دو یک
افزایش قیمت مسکن اصالت نداشته و کاذب است
روز پنجشنبه گذشته 27 اردیبهشت 97 نزدیک مغرب طی نشستی با دکتر سید مصطفی صفاری استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی از ایشان سئوال کردم روند افزایش قیمت مسکن را در چه مسیری تحلیل میکنید. ایشان با توضیحاتی نسبتا قانع کننده اثبات فرمودند که این روند در اثر شوک قیمت دلار در مسیر افزایشی کاذب و رشدی حبابی قرار گرفته است. ایشان هم معتقد بودند، مسکن همواره به عنوان بازاری که هم توان سوددهی داشته و هم
حمایت از کالای ایرانی با توسعه صنایع دستی
ایجاد شغل در آمار و تعداد بالا به نظر می رسد یکی از بهترین فرصت ها برای جهش اقتصادی و رونق وضعیت کشور توجه و همکاری همه جانبه نهادها و مردم به گردشگری باشد؛ فرصت و درآمدی که عملا می تواند نفت فردای ایران، قلمداد شود و جایگزین مناسبی برای خام فروشی. روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی با عنوان 5 اتفاق دیجیتالی دگرگون کننده بازاریابی گردشگری به قلم لیلا حامدی مدرس و مشاور گردشگری نوشت: به طور
کنعانی: برجام بماند، آمریکا نمی تواند از "شرط ماشه" استفاده کند
این توافق مهم است؟ در این باره با دکتر محمدطاهر کنعانی، حقوقدان و مدرس دانشگاه که از نظر می گذرانید: محمدطاهر کنعانی، وکیل دادگستری و رئیس اسبق حقوق بشردوستانۀ بین الملل درباره اینکه خروج آمریکا از برجام قانونی بوده یا خیر گفت: زمانی که این توافق نوشته شد نخواستند در قالب معاهده الزام آور نوشته شود. علت هم این بود که خود طرف ایرانی نمی خواست این توافق هسته ای حالت معاهده الزام اور داشته
نشست چشم انداز اقتصاد ایران پس از خروج آمریکا از برجام
نشست چشم انداز اقتصاد ایران پس از خروج آمریکا از برجام با سخنرانی دکتر فرشاد مومنی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. به گزارش عطنا ، این نشست، شنبه 29 اردیبهشت ماه به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی حول محور مسائل اقتصادی ایران بعد از خروج ایالات متحده از برجام برگزار شد. در این نشست، که با حضور جمعی از استادان، اهالی رسانه
رویترز: تحریم های آمریکا علیه ایران تهدیدی برای اقتصاد افغانستان است
شفقنا- تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم های مجدد بر ایران، هدف اصلی استراتژی آمریکا برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ این کشور را به خطر می اندازد؛ پروژه کمک به ساخت اقتصاد افغانستان. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، بندر چابهار به عنوان بخشی از کریدور جدید حمل و نقل برای افغانستان توسعه یافته است تا بتواند راهی باشد برای میلیون ها دلار تجارت و قطع وابستگی