سایر منابع:
سایر خبرها
اعترافات تلخ با چاشنی کلیشه و تناقض؛ ماحصل حضور 60 دقیقه ای معاون وزیر خارجه در گفت و گوی ویژه خبری/ ...
گروه سیاسی-رجانیوز: عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام شب گذشته مهمان گفت و گوی ویژه خبری بود تا پیرامون خروج آمریکا از توافق هسته ای و مذاکرات اخیر با کشورهای اروپایی سخن بگوید. صحبت های تکراری و بعضا متناقض به همراه اعتراف به برخی از واقعیت های تلخ برجام، از جمله مهم ترین ویژگی های این گفت و گو یک ساعتی بود. به گزارش رجانیوز در گزارش های بعدی به نقد و بررسی
گزارشی از یک اتفاق تأسف برانگیر!/ بازجویی از دانشمندان هسته ای؟!
هسته ای ایران رسماً برای نخستین بار دو سال پیش در 2 خردادماه 94 از زبان ماری هارف ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شد؛ او گفته بود: موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران مسأله ای است که در جریان رایزنی های هسته ای بین دیپلمات های ایران و 1+5 مورد بحث قرار گرفته و درباره آن توافق صورت گرفته است. ما و ایرانی ها بر سر فرایندی برای تهیه لیستی از دسترسی ها برای حل موضوع جنبه های نظامی احتمالی برنامه
عراقچی: تضمین دادن اروپا درباره برجام سخت است اما این مشکل آنهاست
نمود پیدا کرده است. درباره شرکت ایرباس سه هواپیما تحویل ایران شد و بقیه قرار بود از 2018 تحویل شود بنابراین اینکه می گویید بسیاری از این قراردادها عملی نشد، درست نیست. عراقچی تاکید کرد: بسیاری از شرکت های اروپایی وارد فضای اقتصادی ایران شدند و محیط همکاری خوبی در چارچوب برجام ایجاد شد. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به اینکه آیا اروپایی ها واقعا می توانند در مقابل خروج
تسلیم یاوه گویی های آمریکا نمی شویم
حیات تازه ببخشد باید تعهدات کاملی که در برجام به ایران داده شده است تضمین نماید. اما اگر نتواند و یا نخواهد در این مسیر گام بردارد طبیعتا ما نیز سیاست های مستقل خودمان را دنبال خواهیم کرد . سوال هفتم : اگر توافق هسته ای شکست بخورد چه خواهد شد؟ الان ایران و اروپا و برخی از کشورهای جهان در تلاش هستند که توافق هسته ای پابرجا بماند اما اگر بر فرض مثال به مرحله ای برسیم که ادامه
شکاف در اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا درباره رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته ای باید همراهی بیشتری داشته باشد و نگرانی های واشنگتن را در نظر بگیرد . این بخشی از گفت وگوی جاکیچ کژاپوتوویژ ، وزیر خارجه لهستان، با خبرگزاری رویترز است. به گزارش ایسنا ، وزیر خارجه لهستان گفته: تهران در حال فشار بر اروپاست تا یک سری اقدامات اقتصادی را برای جبران خروج آمریکا از توافق هسته ای اتخاذ کند، اما اتحادیه اروپا توجه بیشتری به نگرانی
عراقچی: مذاکره موشکی خط قرمز ماست
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مذاکره در زمینه موشکی را ' خط قرمز تیم مذاکره کننده ایران' خواند و گفت: چنین مذاکره ای انجام نخواهد شد. به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: در دو هفته اخیر پیشرفت های خوبی در مذاکره با اروپا داشتیم اما هنوز در نقطه ای نیستیم که بگوییم می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. معاون سیاسی وزارت امور خارجه در گفت و گویی
نگاهی به کارنامه سیاهِ قاره سبز!
از این بیانیه آمده است: اعضای باقیمانده برجام بر تعهد خود برای اجرای مستمر و کامل توافق و رفع تحریم های مرتبط با هسته ای تاکید کرده و ایران هم پیشنهاد کرد که در گام بعدی نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرا برگزار شود. عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی در این نشست اعلام کرد به حفظ برجام مطمئن تر شدیم ! کارنامه اروپا همزمان با اظهارات عراقچی درخصوص اطمینان
افکار خطرناک سیاسی و روشنفکران غیر سیاسی
باشد. هرچند ممکن است به لحاظ ذهنی این استراتژی مشخص باشد. شاهدی که برای این مدعا وجود دارد اظهارات مقامات بلند پایه نظام و تلاش برای حفظ اعتدال و آرامش از سویی و شنیده شدن اظهارنظرهایی از برخی جریان های خاص سیاسی مبنی بر خروج از برجام و ان. پی . تی از سوی دیگر است. در واقع ما الان درگیر دو نگاهی هستیم که البته هر کدام تبعات خود را خواهند داشت. یک نگاه قائل به حل مساله با دیپلماسی و مذاکرات است. این
فواد ایزدی: نگران وضعیت امروز بودیم
، وزیر امور خارجه درباره الزام حقوقی آمریکا به برجام با توجه به اظهارات آن زمان جان کری مبنی بر اینکه برجام یک توافق الزام آور نیست، می پرسد و از ظریف می خواهد در این باره توضیح دهد. این استاد دانشگاه به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و تاکید آنها بر پاره کردن برجام پس از پیروزی در انتخابات اشاره می کند و خواستار پاسخ ظریف در این باره می شود. محتوای سوال ایزدی نشان می دهد او نسبت
زمزمه های خیابانی پس از خروج امریکا از برجام/ این روزها مردم به چه می اندیشند؟
جدی می شود. با خودم فکر می کنم این وضعیتی است که همه جا جریان دارد. مردم تنها منتظر تلنگری هستند برای راه انداختن یک بحث جدی. محمد معصومیان/ روزنامه ایران شفقنا- بعد از خروج امریکا از برجام یا به تعبیر رئیس جمهوری، خروج مزاحم از آن و خط و نشان های ترامپ و وزیر امور خارجه اش، بحث های داغ کوچه و بازار همچون همیشه شنیدنی است. حالا یکی دو هفته ای هست که هرجا بروید صحبت از واکنش
عراقچی: برجام گره فعالیت های موشکی ایران از برنامه هسته ای را باز کرد
خوبی در چارچوب برجام ایجاد شد. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به اینکه آیا اروپایی ها واقعا می توانند در مقابل خروج آمریکا از برجام منافع ایران را تامین کنند و یا به مقابله با تصمیم های آمریکا بپردازند، اظهار کرد: اروپا با دو مشکل اساسی در این زمینه روبه رو است. اول مشکل سیاسی است. آنها شریک استراتژیک آمریکا هستند؛ این به معنای آن نیست که در همه چیز عین هم فکر می کنند و در یک سال
عزت الله ضرغامی: عده ای با ماسک انقلابی اهداف دشمن را به پیش می برند
قبل با دیگران هم گفت وگو می شد. وقتی امریکا به این توافق پشت پا می کند، عملا برجام معنایی ندارد. بالاخره مواضعی که رییس جمهور مطرح کرد، مواضع نظام بود. حتی شخص رهبری هم آنچه مدنظر شماست را عنوان نکردند. بر فرض که نظام بخواهد با اروپا کمی جلوتر برود. اشکال ندارد ولی ما هم باید ضرب الاجل بگذاریم تا تکلیف همه چیز روشن شود. از طرفی من الان روی مواضع نظام بحث ندارم بلکه به عنوان یک فرد رسانه
مخالفت امام خمینی با اعتصاب غذا
علی رغم تمام منافع شخصی، غیرشخصی و اجتماعی حاضرند همه را فدا کنند تا اینکه حرف آن مرجع زمین نخورد. وقتی قرار داد تنباکو با انگلیس بسته شد و دربار و ناصرالدین شاه، پشت این قرارداد بودند و متقابلاً انگلیسی ها از پادشاهی ایران حمایت می کردند، یک مرجع از نجف اشراف یک خط حکم نوشت؛ “امروز تنباکو حرام است” و در ایران تمام قلیان ها شکسته شد. نقل می کنند ناصرالدین شاه در دربار دستور داد برایش
گرفتن ضمانت ها از اروپایی ها در مرحله ارزیابی است
ارائه می کنند راه حل همه مشکلات ارایه شود. در پایان این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی نظرات خود را درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مطرح کردند و قرار شد روز سه شنبه جمع بندی نهایی صورت گیرد و گزارش به هیات رییسه ارسال شود، با این تاکید که باید شرایط مورد نظر به لایحه افزوده شود.
اخبار ویژه
دیدار با سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام با ترسیم شروط ایران برای مذاکره با کشورهای اروپایی که در واقع باید آن را خطوط قرمز مذاکرات پیش رو دانست، خاطرنشان کردند: آمریکا قطعنامه 2231 را نقض کرده است؛ آنهایی که عضو شورای امنیت اند بایستی در مقابل این حرکت آمریکا، قطعنامه ای علیه او به شورای امنیت ببرند؛ یک قطعنامه علیه آمریکا به عنوان اینکه این [کشور] ناقض قطعنامه 2231 است. یکی از
شروط پمپئو قدرت منطقه ای ایران را نشانه گرفته است
است. جترس با تاکید بر اینکه دور زدن کنگره در امور جنگ و صلح بر خلاف قانون اساسی آمریکا است، افزود: به نظر من این کار بیشتر یک بیانیه سیاسی از جانب دو حزب است که به دنبال جنگی تازه نیستیم اما در دهه های گذشته، روسای جمهوری ما وارد جنگ های زیادی شده اند که اساس قانونی نداشته است. در جنگ کوزوو در سال 1999، کنگره علیه مداخله نظامی امریکا و اختیارات بیل کلینتون رای داد اما وی توجهی نکرد
حکیمی پور: وراثت و رفاقت در بستن لیست اصلاح طلبان تاثیرگذار است
شورای پنجم ارائه داد. حکیمی پور که از منتقدان شورای عالی سیاست گذاری است در مصاحبه انتقادهایش را به سازوکار این شورا گفت و با صبر و حوصله به سؤالات ما پاسخ داد. متن زیر مشروح گفت وگوی تسنیم با احمد حکیمی پور است که مشروح آن را در ادامه می خوانید. همچنین بخش اجمالی این گفت وگو را می توانید اینجا بخوانید. از موضوع برجام شروع می کنیم. با توجه به اینکه اخیراً آمریکا اقدام
لهستان خواستار همفکری بیشتر اروپا با آمریکا درباره ایران
منافع برجامی ایران تاثیر نامطلوب بگذارد. از آنجا که فعال سازی قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا به موافقت همه کشور های عضو این اتحادیه بستگی دارد، مخالفت احتمالی لهستان با فعال سازی این قوانین می تواند منجر به شکست آن ها شود. اگر چه لهستان اعلام کرده که هنوز تصمیمی در خصوص حمایت از فعال سازی قوانین مسدودساز نگرفته است، اما اظهارات کژاپوتویژ نشان داد که لهستان با سایر کشور های حامی حفظ برجام
شروط رهبری انقلاب درباره مذاکره با اروپا تبدیل به قانون می شود
رئیس جمهور چرا اروپا در مقابل آمریکا قرار دهد و وقتی می گویید برجام می ماند و آن را با اروپا ادامه می دهیم آقای رئیس جمهور در صحبت تان گفتید یک مزاحم رفت یا به صدق این حرف اعتقاد دارید و یا ندارید. اگر اعتقاد دارید پس حرف گذشته تان چه شد که می گفتید هر چه با اروپا کار کنیم لقمه را دور سر چرخانده ایم و باید با کدخدا مشکل را حل کرد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور کدام
دروغی دیگر برای تحمیل خسارتی جدید: پیوستن به پالرمو تصمیم نظام است!
سرویس سیاسی- دولت و مجلس هر کدام وظایفی بر عهده دارند که طبعا می بایست آنها را به نحو احسن انجام دهند. تقدیم لایحه به مجلس از وظایف دولت و بررسی و تصویب آن هم بر عهده مجلس شورای اسلامی است. مراد و منظور ارگان دولت از اینکه تصویب کنوانسیون پالرمو در مجلس، در نهایت تصمیم نظام است چیست؟ مگر به تکلیف، مأموریت و رسالت دولت و مجلس واقف نیست؟ می خواهد با برجسته سازی عبارت تصمیم نظام ، تقدیم
خروج آمریکا از برجام تقلا برای گرفتن امتیاز بیشتر در حوزه های موشکی و منطقه ای بود
و گفت: در دوره ترامپ و زمانی که طرف مقابل تهدید به خروج کرد دولت و باز هم آقای روحانی در راس این ادبیات بود که اعلام کرد اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران در برجام می ماند و با اروپا ادامه می دهد؛ آقای روحانی در سفر به خراسان رضوی و در کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایران با اروپا برجام را ادامه می دهد و روز بعد ترامپ اعلام خروج کرد و چند روز هم زودتر نظرش را بیان کرد. ایزدی در پاسخ به این سؤال که
هدف شرط های پمپئو قدرت منطقه ای و تمامیت ارضی ایران است
مشاور پیشین سناتورهای جمهوریخواه آمریکا، تضعیف قدرت منطقه ای و تمامیت ارضی ایران را هدف شروط دوازده گانه وزیر خارجه آمریکا دانست و گفت: اسرائیل و سعودی ها نمی خواهند ایران نقش برتر را در منطقه داشته باشد.
مروری بر اخبار مهم روز؛ پیام تحریم هواپیمای رییس جمهور/ انتقاد عضو فراکسیون امید از عارف/ توضیح عجیب ...
ماجرای تخریب ویلای رحمانی فضلی حجت الاسلام محسنی اژه ای امروز در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود گفت: مشایی و بقایی هر دو نفرشان هنوز بازداشت هستند... مشایی در بازداشت موقت برای تکمیل شدن تحقیقات پرونده اش است و بقایی هم دوران محکومیتش را می گذراند... اینکه این افراد شکنجه شده و به کما رفته باشند به هیچ وجه صحت ندارد... امروز که سوال کردم گفتند 40
شرکت های تجاری اروپا می توانند از امریکا سرپیچی کنند؟
در ایران، با وجود تصمیم امریکا برای شرکت های بزرگ نفتی غیرممکن است. مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا در گفتگو با تجارت نیوز به چند پرسش در این زمینه پاسخ داده است. با توجه به خروج امریکا از برجام پیش بینی شما در مورد وضعیت تجارت ایران با سایر کشورها چیست؟ پاسخگویی به این سوال برای من تنها در دو بخش کوتاه مدت و میان مدت امکان پذیر است. در بلندمدت و با در
اروپا باید خرید نفت ایران را تضمین کند
،گفت و گویی داشته ایم که در ادامه ازنظر می گذرد: آیا اروپا می تواند به توافقی برای زنده نگه داشتن برجام برسد؟مقررات مسدود کردن تحریم ها که اروپا برای حفظ برجام اتخاذ کرده است، می تواند راه حل مناسبی باشد؟ اروپا تلاشی راکه انتظار می رفت،انجام داد.در مذاکرات(وزیرخارجه انگلیس،رییس جمهور فرانسه)با آمریکا برای ماندن در برجام، به طورمستقیم صحبت کردند اما متاسفانه اثری نداشت.اکنون
بخشی از مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا سقف 1 میلیارد تومان پرداخت می شود/با برخی از مواد ...
در پاسخ به سؤال قدس آنلاین درباره نظر قوه قضائیه در مورد لوایح چهارگانه دولت برای پیوستن به کنوانسیون FATF از جمله لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که نمایندگان دولت در جلسه با مجلس آنرا در راستای افزایش اختیارات قوه قضائیه عنوان کرده بودند گفت: قوه قضائیه در مورد این لوایح نظر خود را به دولت و مجلس داده است و حتما هم اختلاف نظرهایی هست. لذا باید منتظر مانیم و ببینیم مجلس چه چیزی را تصویب می
شمخانی: تسلیم یاوه گویی های آمریکا نمی شویم
تداوم حضور در برجام نخواهیم داشت، سیاستهای مستقل خودمان را دنبال خواهیم کرد. * به سیاستهایمان ادامه می دهیم سوال هفتم: اگر توافق هسته ای شکست بخورد چه خواهد شد؟ الان ایران و اروپا و برخی از کشورهای جهان در تلاش هستند که توافق هسته ای پابرجا بماند اما اگر بر فرض مثال به مرحله ای برسیم که ادامه توافق امکانپذیر نباشد ایران سیاستهای خودش در منطقه را کمافی السابق ادامه میدهد یا اینکه شاهد
عقبگرد زودهنگام و فرصتی که باید پاس داشت
بحران درونی در ایران تبدیل کند، اما این تلاش نه تنها به نتیجه نرسید، بلکه به دلایلی چند که به آن اشاره خواهد شد، به ضد خود تبدیل شد. رفتارهای اخیر امریکایی ها و دیگر دشمنان نظام اسلامی نظیر منافقین و سعودی ها را در این عرصه در چند حرکت شاخص رسانه ای می توان دنبال کرد. 1- شایعه پراکنی و دروغ پراکنی علیه مسئولان و خدمتگزاران نظام، به گونه ای که در این عرصه حتی شخصیتی نظیر سردار
رفتار رسانه ملی در ماجرای سال 88 صد درصد درست بود
بگذاریم تا تکلیف همه چیز روشن شود. از طرفی من الان روی مواضع نظام بحث ندارم بلکه به عنوان یک فرد رسانه ای درباره نحوه بیان این مواضع صحبت دارم. من اگر جای آقای روحانی بودم، اصلا به ترامپ توجه نمی کردم و حرف های او را با یک شوخی پاسخ می دادم. به مردم کشورم اعلام می کردم مردم ایران! از اینکه نسبت به امریکا چهره ای دیگر را برای شما ترسیم کرده بودم، عذرخواهی می کنم. این می توانست شبیه یک موشک سهمگین
انتقادات تند ذوالنوری از روحانی
ماند و ایران هم می ماند پس من می روم و فشار را اضافه خواهم کرد و این نتیجه سوءتدبیر در اظهارنظر و اتخاذ موضع در زمینه برجام بود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور در صحبت تان گفتید یک مزاحم رفت اما یا به این حرف خود معتقد هستید یا خیر. اگر آری پس حرف گذشته تان چه شد که می گفتید هر چه با اروپا کار کنیم لقمه را دور سر چرخانده ایم و باید با کدخدا مشکل را حل