سایر منابع:
سایر خبرها
افق شیرین سازی 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز
جنوبی به بیش از 50 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید. با اجرایی شدن عملیات نصب و راه اندازی سکوهای این فاز تا پیش از پایان آبان امسال، تولید گاز از بخش فراساحل فاز 13 آغاز و جایگزین گاز ترش فازهای 6 تا 8 می شود. طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی برای استخراج روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش از 38 حلقه چاه دریایی و برداشت روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 2900 تن گاز مایع (LPG)، 2750 تن اتان
عملکرد ضعیف وزارت راه ریشه اعتراض رانندگان کامیون ها/ سرنوشت مبهم استانداردهای 85 گانه خودرو/ تکلیف قیمت ...
قیمت ها می چرخد. پُز حمایت از مصرف کننده به گفته عباس آخوندی، عده ای از دوستان تصور می کنندکه می توانند با قراردادن دست های شان در جیب مردم و با دادن پُز حمایت از مصرف کننده، اقتصاد را مدیریت کنند؛ در شرایطی که این موضوع صحت نداشته و نتیجه عملکرد آن ها در این سال ها مشخص است. با وجود اینکه از برنامه نخست توسعه تاکنون تاکیدی 25 ساله در لغو نظام قیمت گذاری صورت گرفته اما هنوز ما
هدررفت آب در کرمانشاه بالا است
چند منبع از جمله چاه های منطقه "ده پهن"، "میان دربند"، سراب قنبر، قنات روزان و به میزان بسیار کم از چشمه تاقبستان تامین می شود. وی درباره طرح اضطراری تامین آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز افزود: قیمت تمام شده آبی که از این محل به دست ما می رسد بسیار بالاست و تلاش می کنیم استفاده از این آب در اولویت آخر باشد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه معتقد است، در شهر
آبادی، رؤیای مردم خرمشهر
غضبانپور عکاس خرمشهری به ما می گوید. عکاس حرفه ای که از سال 1355 به صورت خودآموز عکاسی را آغاز کرد و با شروع جنگ ایران و عراق به عنوان امدادگر در جبهه حضور یافت و از سال 1360 و پس از سقوط خرمشهر، عکاسی در جبهه های جنگ را به صورت نیروی مردمی طی آن 8 سال انجام داد. عکاسی از خرمشهر بعد از بازپس گیری آن از دشمن بعثی، عکاسی از تهران در ایام موشکباران این شهر در سال 1367 و کار در ستاد تبلیغات جنگ به عنوان
چالش بزرگ ترین کارخانه تولید ماشین آلات راهسازی خاورمیانه
آقای زنگنه، با اینکه از نظر اخلاقی واقعا انسان سالمی بود، اما تخصصش در نفت بود و هر چیزی را با نفت مقایسه می کرد. می گفت فلان دستگاهی که تولید می کنیم خیلی ارزان است؛ پول این تعداد بشکه نفت است. باید گران کنیم. همین افزایش قیمت ها بخشی از مشتریان ما را تاراند. در نهایت هم زنگنه نتوانست آنها را تحمل کند و بعد از یک سال ونیم از هپکو رفت. ضمن اینکه در همان سال ها یک خیانت بزرگ در حق هپکو و کشور انجام شد
کوتاه از دنیای انرژی
که به چاه شماره یک معروف شده و هم اکنون در مرکز شهر مسجدسلیمان در کنار منطقه یی که به همین عنوان شناخته می شود در حال تبدیل به موزه و تحت نظارت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در دست احداث است؛ چاه موزه یی که از بین نرده های ورودی آن هم می توان آن را به راحتی دید. روند صعودی پیک مصرف برق پاون| براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز شنبه 42هزار و 535
طرح ازدیاد برداشت در میادین نفتی جنوب
وی اظهار کرد: بخش خصوصی توانمند داخلی نیز حضور و قابلیتی کم نظیر دارد؛ که هم از نظر تأمین خدمات و اجرای طرح های بزرگ و از هم به لحاظ طراحی و تولید کالا و تجهیزات پیشرفته، توان کار و رقابت در فضای بین المللی را دارند، همچنین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سومین عنصر اثرگذار و همکار با انگیزه صنعت نفت در این مدت به خصوص دو دهه اخیر به شمار می آیند. عالی پور به ضرورت و مراوده علمی با جهان و به اشتراک نهادن دستاوردهای درون زای علمی، از آخرین پیشرفت های تکنولوژی به ویژه در حوزه های ازدیاد برداشت و شیوه های نوین حفاری اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته تفاهم نامه های متعدد با شرکت های داخلی و خارجی بسته شد و انعقاد نخستین توافق نامه با کنسرسیوم پرگس در اواخر اردیبهشت سال جاری به منظور انجام این مهم بود که پس از تبدیل به قرارداد، ضمن جلب سرمایه ...
الزامات سرآمدی صنعت در آستانه یکصد و ده سالگی نفت
بیژن عالی پور- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب 5 خرداد 1397 مصادف است با آغاز یکصد و ده سالگی صنعت نفت ایران؛ در چنین روزی نخستین چاه خاورمیانه در میدان نفتون مسجدسلیمان به نفت رسید و به نوعی مهمترین رویداد اقتصادی جهان در منطقه غرب آسیا را رقم زد. اهمیت پیدایش نفت در ایران به عنوان یک نقطه عطف تا بدانجاست که بر مبنای آن می شود تاریخ کشور ما را به عصر قبل و بعد از نفت تقسیم و تعیین
تقدیر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش پایگاه خبری بدر پرس بنقل ازروابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، طی این آیین که از سوی دفتر ارتباطات مردمی علی عسکر ظاهری نماینده شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در تالار یادمان ایل و در نزدیکی چاه شماره یک برگزار شد از توجه و همکاری مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در توجه به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت تجلیل به عمل آمد .
کنترل بیش از هزار نقطه تولید و مصرف گاز در سراسر کشور
این عملیات باید به گونه ای انجام شود که فرآورش و انتقال گاز پایداری خود را از دست ندهد و خللی در روند تولید و توزیع گاز کشور به وجود نیاید. به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی مرکز دیسپچینگ، در 6 ماه دوم سال، به ویژه ماه های آذر، دی و بهمن، بیشترین میزان گاز تولیدی برای مصرف کنندگان داخلی به ویژه بخش خانگی اختصاص می یابد، بنابراین نرم افزاری برای ارتباط مستقیم با سازمان هواشناسی در این مرکز
لوله چیست و چگونه ساخته میشود؟
. کلیه فرآیند ها از استخراج نفت تا پالایش و فراوری مواد اولیه نفتی با کمک شبکه ای از لوله های فولادی انجام میشود. البته آلیاژ فولاد به کار رفته در این لوله ها و نحوه تولید آن ها در صنعت نفت و گاز بسیار اهمیت دارد لذا از هر لوله فولادی نمی تواند مثلا برای انتقال گاز ترش یا گاز شهر استفاده کرد. این لوله ها باید طبق استاندارد انجمن تولید لوله های نفت آمریکا (API) تولید شده باشند و روش تولید
اندر احوالات تیم فوتبال نفت و گاز گچساران/ صعود نفتی ها تا "پلی آف" کار بزرگی بود+تصاویر
بین المللی و جهانی، سرمایه بزرگی از حمایت و همدلی ملی را با خود همراه می کند. این سرمایه ملی می تواند در جوامع و مناطق مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته و راهکار ها و تدابیری برای بهره گیری درست و صحیح از آن، اندیشیده شود. در دیدار نفت و گاز گچساران با استقلال جنوب تهران جمعیت زیادی از هموطنان ساکن تهران از سلایق و تیپ های مختلف شخصیتی و همینطور برخی از هم شهریان گچسارانی از محلات فقیر
مسجدسلیمان در سپیده دم نفت
، دو روز مانده به پایان هفتمین سال واگذاری امتیاز نفت به دارسی، هنگامی که سرمایه سندیکای اکتشاف رو به کاستی نهاده و می رفت تا پرونده کشف نفت در ایران بسته شود، آخرین ضربه های مته کوبه ای دستگاه شماره یک حفاری، سقف گنبدی مخزن آسماری را شکافت و صدایی مهیب همراه با فوران نفت و گاز،کارگران خسته را جانی تازه بخشید. حفاران کانادایی و لهستانی گرداگرد چاه به پایکوبی پرداخته و کارگران بومی شادمانه
راه نجات برجام
ارائه می کند و به تشریح تعهدات کشورهای طرف معامله ایران می پردازد. به گفته او، ضمانت های متقابل ایران و اروپا باید بر خرید تضمینی 760 هزار بشکه در روز نفت متمرکز شود که منابع حاصل از این معامله صرف خرید کالاهای فناورانه، فناوری پایه و خود فناوری شود. درواقع منابع مالی حاصل از فروش این میزان نفت، به صورت پروژه هایی در زمینه نیروگاه های برقی، آب شیرین کن، استخراج و اکتشاف نفت، خرید هواپیما و... می
ایجاد موزه اکتشاف نفت در چاه شماره یک مسجد سلیمان
وی ادامه داد: در کنار این پروژه، احداث پارک موزه برق تمبی در مجاورت نخستین کارخانه برق با پیگیری های شرکت نفت منطقه و با هدف توسعه اماکن تفریحی و گسترش فضاهای رفاهی شهروندان تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن از نیمه ی دوم سال گذشته آغاز شده است. او همچنین از پیشرفت فیزیکی بیش از 65 درصدی این پروژه خبر داد و افزود: آن پروژه شامل ترمیم و بهسازی محوطه کارخانه برق تمبی، ایجاد چشم اندازی
ردپای دولت احمدی نژاد در سیاه ترین خصوصی سازی تاریخ ایران
گذاشته شد و خیلی زود به دلیل قرارگرفتن در شاهراه ارتباطی ایران رشد کرد. از سال تأسیس این شهر تا تبدیل شدن به شهری صنعتی دو قرن زمان لازم بود. اولین قدم های صنعتی شدن شهر اراک را محمد خزائلی مردی نابینا اما نابغه در دهه 40 برداشت. خزائلی که در کودکی بر اثر آبله بینایی را از دست داده بود، حافظه ای بسیار قوی و پشتکاری مثال زدنی داشت.وی را به مکتب فرستاده بودند تا قرآن بیاموزد اما خیلی زود به
تحریم داخلی خطرناک تر از تحریم خارجی
. مشارکت نکردن شرکت های بزرگ غربی در حوزه نفت و گاز ایران، حتما اتفاق خجسته ای نیست. تبادل دانش در زمینه آخرین فناوری های استخراج و پالایش نفت و گاز، یک ضرورت جدی برای توسعه این بخش ثروت آفرین و بهبود بهره وری منجر به افزایش درآمدهای نفتی است؛ اما ایران در طول سال ها فعالیت در بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، تجربه و دانش قابل قبولی را اندوخته است. در اجرای بالادستی که شامل حفاری چاه های نفت و گاز
سالها مشعل ما پیش رو دنیا بود
شدن نفت که تعمیر وسایل و سیستم های فنی و الکترونیکی مخابراتی کل مناطق که توسط کارکنان مخابرات انجام می گرفت. می خواهم بدانم نقش بختیاریها در توسعه ی زیرساخت های صنعت نفت چقدر است، به نظر می رسد این نبوغ هنوز در صنعت نفت به مسجدسلیمانی ها تعلق دارد، شما چگونه ارزیابی می کنید؟ همان طور که می دانید 109 سال است که از زمان فوران نفت در میدان نفتون می گذرد و مطمئناً بیش از این تاریخ است که
تهدید جدّی صلح و امنیت جهانی با افزایش چشمگیر هزینه های تسلیحاتی
منابع انرژی دنیا هستند. نژادپرستی در همه جا موج می زند. برخی از کشورها می خواهند به هر قیمتی برتر از دیگران باشند. مطبوعات دنیا علناً می نویسند که جنگ در سوریه و شمال آفریقا و افغانستان و دیگر مناطق برای کنترل گذرگاه ها و ذخایر گاز و نفت و تسلط بر معادن غنیّ این کشورهاست. آنهایی که می خواهند دیگران را خلع سلاح هسته ای کنند خودشان بیشترین کلاهک هسته ای را در اختیار دارند و ... لذا به نظر می رسد جامعه
دولت مقتدر اولویت امروز عراق
، الانبار، صلاح الدین ،کرکوک، اربیل، سلیمانیه و دهوک سنی و کردنشین هستند و اقلیت های دیگر نیز در استان های مختلف سکونت دارند. رودخانه های عراق نیز بیشتر شمالی – جنوبی بوده و منابع عظیم نفت و گاز این کشور هم بیشتر در بخش های جنوبی و برخی حوزه های آن در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای ایران قرار دارد و دسترسی آن به آبهای آزاد جهان نیز از طریق مناطق جنوبی امکانپذیر است. در روزهای اخیر با
روایتی از سرگذشت صنعت نفت ایران که امروز 110سالگی خود را جشن می گیرد
قرارداد با کنسرسیوم سابق با نام امور اکتشاف و استخراج ادامه داد. در سال 1345این شرکت در دشت مغان آذربایجان و درسال 1346درگرگان به ترتیب نفت وگاز کشف کرد. بهره برداری از نفت دشت مغان به علت تراوایی بسیار کم سنگ مخزن اقتصادی نیست. گاز کشف شده در گرگان نیز به علت بهره دهی کم چاه که 5میلیون پای مکعب در روز است اقتصادی تشخیص داده نشده است. امور اکتشاف و استخراج شرکت ملی نفت ایران در سال 1347میدان عظیم
گزارشی از روزگار ساکنان مسجدسلیمان، 110سال پس از اکتشاف نخستین چاه نفت
استخراج نفت از میادین نفتی مسجدسلیمان به سرعت کاهش یافت . بخش عمده منابع نفتی شهر استخراج شده بود و برای استخراج نفت از دیگر میادین نفتی، باید آب و گاز تزریق می شد. بدین ترتیب دلیل اولیه ایجاد شهر از بین رفت. در فاصله سال های 45 تا 55 آثار افسردگی در مسجدسلیمان، آشکار و شهر، مهاجر فرست شد. شهر تلاش می کرد در مقابل زوال خود ایستادگی کند اما بسته شدن چاه ها و توقف استخراج نفت در سال های 6059 و در
عوارض اقتصادی خروج از برجام
نیست. تبادل دانش در زمینه آخرین فناوری های استخراج و پالایش نفت و گاز، یک ضرورت جدی برای توسعه این بخش ثروت آفرین و بهبود بهره وری منجر به افزایش درآمدهای نفتی است؛ اما ایران در طول سال ها فعالیت در بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، تجربه و دانش قابل قبولی را اندوخته است. در اجرای بالادستی که شامل حفاری چاه های نفت و گاز و سپس پالایش نفت و گاز استخراج شده است، توان فنی و سرمایه انسانی وجود دارد.
تصویب 8 مصوبه در چهل و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار/ تشکیل کارگروه پیش نگری از گسترش بافت ...
خوزستان را کالبد محور و پروژه محور بودن اقدامات در فرآیند توسعه گذشته استان برشمردند و توسعه انسانی را در ردیف دوم مطرح کرد. وی همچنین تأکید کرد که به منظور حمایت اهرمی اقدامات و پیشنهادات استان بایستی در چارچوب برنامه مشخص، با اهداف کیفی و کمی روشن تدوین شود. در پایان پس از اظهار نظر اعضاء ستاد، موارد مطرح شده در قالب مصوبات ذیل جمع بندی شد: مصوبات جلسه: 1
گرامیداشت یکصد و دهمین سال تولد نفت خاورمیانه درمسجدسلیمان
شکل گیری است این شهرستان سهم بسزایی ازطریق توسعه چاه های نفت و گاز برای شکوفایی اقتصادی مردم خواهد داشت . وی به برخی از اقدامات انجام شده دراین شهرستان اشاره کرد و افزود: احداث جاده مسجدسلیمان- ایذه از مسیر جریک تا امامزاده سید صالح(ع) که موجب کوتاهی مسافت 100 کیلومتری دو شهر و کاهش زمان مسافرت می شود، احداث 290 کیلومتر جاده روستایی جهت تسهیل در ارتباط روستاییان و عشایر مناطق دور افتاده
6 خرداد - 27 مِی؛ در تاریخ چه گذشت؟
به نفت رسید و دشواری ها آغازشد از به نفت رسیدن نخستین چاه در ایران به نفت در منطقه مسجد سلیمان ( 27 مه 1908) 99 سال گذشت. این چاه با رسیدن به نفت ، دشواری های تازه ای هم برای ایرانیان به همراه آورد!. امتیاز نفت ایران از نخستین سال قرن بیستم در اختیار انگلیسی ها بود. درست ربع قرن پس از رسیدن نخستین چاه مسجد سلیمان به نفت (هفتم خرداد 1312 = 28 مه 1933) مجلس تنها با هشت رای مخالف و ممتنع
به مناسبت فرا رسیدن یکصد و دهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت منتشر شد پیام مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت ...
نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از مدت ها تلاش و در حالی که امید تیم اکتشافی به نا امیدی گراییده بود مته حفاری سنگ بستر میدان نفتون را شکافت و نفت با جهشی چند ده متری از دکل چاه شماره یک فوران کرد . با این اتفاق مهم ، نفت بعنوان کلید توسعه و سنگ بنای صنعتی شدن و دروازه ورود مدرنیته به ایران گشت . در ادامه پیام قباد ناصری آمده است : در حالیکه 110 سال از آن روزگار می گذرد ، همچنان نفت محور
دومین ردیف پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی بهره برداری شد
: ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی نیز در 29 اسفندماه سال گذشته در سفر نوروزی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عسلویه راه اندازی شده بود. معتمد اظهار کرد: ردیف اول شیرین سازی پالایشگاه فاز 13 هم اکنون روزانه 9 میلیون مترمکعب گاز ترش فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی را فرآوری و به شبکه سراسری ارسال می کند. وی گفت:با بهره برداری از دومین ردیف شیرین سازی این طرح، پالایشگاه
معادن یکی از پتانسیل های منطقه ترشیز
انجام شده است. بنیادی با اعلام این که در سه شهرستان طی سال گذشته و امسال چاه های حفر شده و یا برخی دیگر امسال حفر خواهند شد ، عنوان کرد: به رغم اینکه سال گذشته برای آب شرب روستایی هر شهرستان در استان 1.5 میلیارد تومان اختصاص یافت اما هیچ شهرستانی جز نماینده مردم منطقه ترشیز نتوانست این مبلغ را جذب کند. وی همچنین مخازن و لوله های فرسوده آب را یکی از مشکلات اصلی در بخش کوهسرخ
سپردن وظایف سازمان برنامه به معاون اول کار غلطی است/ نهادهای اقتصادی کشور از ریخت افتاده اند
نهادهای حمایت کننده از ریخت افتاده اند. ضرب آهنگ سیاست های توسعه اقتصادی، اجتماعی و دیگر بخش ها هماهنگ نیست و سازمان برنامه و بودجه به عنوان رهبر این ارکستر مانند توپخانه خاموش عمل می کند. البته برای برون رفت از وضعیت کنونی در اقتصاد نیز راهکارهای جالب و شنیدنی دارد. گفت وگو را با بهروز علیشیری بدین شرح ادامه می دهیم. * حمایت از کالای ایرانی با تدوین استراتژی توسعه معنا می یابد