سایر منابع:
سایر خبرها
دست از تخریب یکدیگر برداریم
(ره) با بیان این که هرجا حقی بود و آن را به صاحب حق ندادیم وی را مورد ظلم قرار داده ایم، ادامه داد: تعریف دوم، عدالت را به معنای انصاف می داند و ریشه های قدیمی هم دارد که اگر انصاف بورزید، عادلید و اگر نه، عادل نیستید. سیدحسن خمینی تأکید کرد: بعضی چیزها در تاریخ بشر دستاورد همه ملت ها است. انصاف نیز یعنی هرچه برای خودت می پسندی، برای دیگران هم بپسند و هرچه بد می دانی برای دیگران هم بد
قرآن شفادهنده چه بیماری هایی است؟
کرده اند. لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم ؛ با نگرشی الهی به این موضوع یقین می کنیم که خالق انسان و عالم مطلق و تدبیر کننده امور عالم انسان را آفریده است و خلقت او را مبتنی بر احسن تقویم و بهترین قوام قرار داده است بنابراین خروج از اعتدال باعث ایجاد امراض می شود، در نزول قرآن و بشارتی که خداوند داده است جای تامل فراوان وجود دارد در شناخت بیماری توسط خداوند هیچ تردیدی نیست بین این نسخه و
------ " روز جمعه " ------
وَلاتَبْدِیلَ حقا ً تو توئی خدا نیست معبودی جز تو یگانه نیست شریکی برای تو ونه انبازی ونیست تخلفی درگفتارت ونه تبدیل وَأَنَّ مُحَمَّدَاًصَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ عَبْدُکَ وَرَسُولُکَ أَدَّی مَاحَمَّلْتَهُ إِلَی الْعِبَادِ وَجَاهَدَ فِی بدرستی که محمد درود خدا براو وبر آل او بنده وفرستادۀ تست ادا کرد آنچه راتحمیل کردی به اوسوی بندگانت وکوشید در راه اللَّهِ عَزَّ
یادگار امام: از فراز و نشیب ها نترسید
تخریبی علیه او یک ظلم نسبت به شناخت درباره او ایجاد می کند. امثال شهید بهشتی قدرت سیاسی داشته اما تحت ظلم واقع شده است چرا که او را نمی شناختند. یادگار امام گفت: گاهی ما مظلوم واقع می شویم اما حق نداریم ظلم را بپذیریم. آدم باید با همه توان در برابر ظلم بایستد. پذیرش ظلم به ظلم رسمیت می بخشد. انسان گاهی مظلوم واقع می شود اما طبق دستور دین نباید انزوا را بپذیرد که گناه کبیره است. ظلم اتفاق
دانشگر: ثابت می کنم چرا شفر انتخابم کرد
امیدوارم بتوانم در تیم خواسته هایی که از من دارد را برآورده کنم. * خودت چه حسی داشتی؟ محمد دانشگر گفت: خب خیلی خوشحال بودم. حس خوبی داشتم و وقتی دیدم سر تمرین تیم بزرگ استقلال هستم، متوجه شدم در این سال ها که فوتبال بازی کرده ام در مسیر درستی پیش رفته ام که الان در تیم استقلال هستم. * برخورد بازیکنان و کادر با تو خوب بود؟ محمد دانشگر گفت:
از شکل گیری و نفاق تا روابط نامشروع در میان مجاهدین خلق +عکس
اعتقاد به چیزهایی که داری، چرا می آیی پیش من؟ من که نه خدا هستم، نه پیغمبر، نه امام، من یک طلبه ام در نجف. این آمده بود که من را بازی بدهد؛ من همراهی کنم با آنها. من هیچ راجع به اینها حرف نزدم، همه اش را گوش کردم. فقط یک کلمه را که گفت ما می خواهیم قیام مسلّحانه بکنیم ، گفتم: نه، شما نمی توانید قیام مسلّحانه بکنید. بی خود خودتان را به باد ندهید. (صحیفه امام، ج 12، ص 466) دستگیری های سال 50
خداوند که به عبادات بندگان نیاز ندارد پس چرا ما عبادت می کنیم؟
وارث : یکی از سوالاتی که همواره ذهن افراد متدین و حتی بی دین را به خود مشغول ساخته این است؛ با توجه به عدم نیاز خدا به عبادت ما حقیقت و فلسفه ی عبادات چیست؟ آفرینش هستی و بعثت پیامبران (عالم تکوین و تشریع) برای عبادت است. خداوند میفرماید: وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ(1) هدف آفرینش هستی و جن و انس، عبادت خداوند است. کارنامة همة انبیا و رسالت آنان نیز، دعوت
سید حسن خمینی: دست از تخریب یکدیگر برداریم / امید شرط حرکت به جلو است/ ما حق نداریم ظلم را بپذیریم
سیدحسن خمینی با اشاره به شعری از پروین اعتصامی گفت: خدا دروغ نمی گوید. خدا را فرصت دهید و دست از تخریب هم بردارید. یک هدف و یک آینده داریم و در یک کشتی نشسته ایم و یک ناخدا داریم که باید بیش از همیشه، از خدا بخواهیم سایه او را بالای سر ما نگاه دارد.اگر به این لوازم علیه ظلم تن دهیم پیروزیم اما باید به لوازم مقابله با ظلم پایبند باشیم. بزرگترین صفت بهشتی در زمان امام، شهید مظلوم بود و مظلوم بود چون مورد تخریب قرار داشت، مظلوم بود ولی به ظلم تن نداد ما هم نباید به ظلم تن دهیم و دست در دست هم آینده جمهوری اسلامی روشن خواهد بود ...
حسین رضایی نیا: وقتی برای اولین بار آقای شجریان را دیدم، پاهایم می لرزید
ها تا این اندازه گسترده نشده بود و درس ها محدود بود. من اما چند ترم کلاس های شان را می رفتم و هر چقدر خود استاد بیژن می گفت، لازم نیست؛ ادامه می دادم. خب چرا؟ چون در کلاس ها گاهی از تجربه های اجرایی و ضبط شان می گفتند و به اندازه ای این حرف ها برایم جالب شد که از همان ابتدا الگوی سازی من شدند، به قول معروف یک دل نه صد دل عاشقش شان شدم. (خنده) بالاخره ایشان بعد از سه ترم به من گفتند، دیگر
اراک| انتقاد شدید سردار دهقان از نامه برخی ها برای مذاکره با آمریکا / استکبا ر برای هیچ ملتی عزت نمی ...
بویه بوده است این درحالیست که آل بویه از تشیع دفاع می کند و حتی روز عاشورا تکریم می کنند و حتی کتاب روضه معروف هم از آن دوره نوشته شد ولی در همان زمان هم آل بویه مذهب تشیع مذهب رسمی حکومت خود ندانسته بود. سردار دهقان ادامه داد: در دوره صفویه تشیع مذهب رسمی کشور می شود، اما حاکم از عالم جداست. وی افزود: امام با طرح نظریه ولایت فقیه در اصل نظام سیاسی مبتنی بر دین را بنیان گذاشتند
منشا اعتراضات کجاست؟
کشور را حل و فصل می کند و... باعث شده است که انتظاراتی به وجود بیاید که به آن ها پاسخ داده نشده یا اصلا توان پاسخ به آن ها وجود ندارد. او ادامه داد: بنابراین طبیعتا ما نمی توانیم بگوییم که تمامی این اتفاقاتی که رخ داده است، جنبه واقعی ندارد و صرفا واکنش روانی به برخی اختلالات در بازار یا خروج آمریکا از برجام است. اما شکی نیست که هر حرکتی که به صورت متشکل در این راستا انجام می شود، بدون
امروز مردم نمی توانند به پاسخ مهم ترین شبهات فکری خود برسند/ حوزه باید به پالایش و غربالگری درونی ...
بزرگی است که از همه عناوین عالم بالاتر است لذا مقام عبودیت و عبد بودن از سوی خدا باید بیاید. روحانیون از جمله کسانی هستند که باید صدای انتقاد و اعتراض مردم را به گوش افراد ذی ربط برسانند، روحانیونی که امروز در نهادهای سیاسی حوزوی عضو هستند به محدودیت گفتاری و علمکردی که به آن اشاره کردید، دچار هستند یا خیر؟ نقویان : شما وقتی در چارچوب یک تشکل قرار گرفتید، خود به خود یک ساختار
سینمایی ها حتما این گزارش را بخوانند؛هنروران زیر هجوم توهین و تحقیر
پیرزن و پیرمردهایی را که به خاطر همین مبلغ و یک ناهار پنجهزار تومانی چه توهین ها و تحقیرهایی که نشنیده اند که فقط خدا می داند وبس.از عوامل صحنه می خواهم به این قشر زحمتکش نیازمند احترام بگذارند،چون ما همه انسان و هموطن هستیم و در برابر یکدیگرمسئولیم . می گویند دوست نداری نیا! دلاور سوم متولد 1335 و نامش امام علی داداشی است.او نوشته: با اینکه پنج سال است هنرورم،اما اغلب می بینم سر صحنه
مصاف تک تک با رونالدو جزیی از رویاهایم بود
سربازی مطمئن برای ملتم باشم و سال ها برای موفقیت سربلندی کشورم تلاش کنم. اما پیش از جام جهانی چنین اعتمادی به تو وجود نداشت. خب الان وقت این نیست که بخواهم درباره گذشته حرف بزنم. من صادق هستم و هیچ وقت اینطور نبوده که بخواهم از روی عمد دل کسی را بشکنم یا حرفی بزنم که علیه کسی باشد. مردم هم همیشه دوستم داشتند و این را از حس مثبتی که در مدت جام جهانی از آنها گرفتم به خوبی لمس کردم
ماجرای اذن ورود دادن سید الشهدی انقلاب به کربلا
قسم خورده انقلاب به خصوص منافقین کوردل واقع شد تا جایی که حتّی برخی خودی ها نیز پشت سر او حرف می زدند! تا اینکه با انفجار دفتر حزب جموری اسلامی در هفتم تیر سال 1360 به 72 یار خود به سوی مولایش پرکشید. امام راحل عظیم الشّأن در پیامی فرمودند : ملّت ایران در این فاجعه بزرگ 72 بی گناه به عدد شهدای کربلا از دست داد... بعد از شهادت ایشان، مادر این سیّد بزرگوار که نقش ویژه ای در
بیرانوند: می گفتند رونالدو بیچاره ات می کند
کلیپ هجمه های زیادی به من شد و حتی بعد از قیچی برگردانش به یوونتوس گفتند چه گفتی؟ بیچاره ات می کند اما قربان خدا بروم که کمکم کرد. تصویری از تو در فضای مجازی دست به دست می شود که در مقابل برج آزادی نشسته ای، می گویند پسری که از کارتن خوابی شروع کرد حال به جایی رسیده که در جام جهانی می درخشد و نتیجه می گیرد. به هر حال من هیچ وقت آن روزهای خودم را فراموش نمی کنم. می دانم تمام
پشت پرده حادثه 7 تیر به روایت آیت الله طباطبایی نژاد/پس از شهادت شهید بهشتی همه اشک می ریختند
؛ بعداً معلوم شد همان که می خواست همه بیایند گلچین کرده بود، واقعاً انسان پلیدی آن ها را به شهادت رساند. – شهید بهشتی معتقد بودند آنچه در اسلام اصالت دارد روحانیت نیست بلکه عالم عامل متعهد مسئول است، به نظر شما این دیدگاه تا چه میزان در بین جامعه روحانیت موردتوجه قرار دارد؟ آیت الله طباطبایی نژاد: بدون شک این حرف، حرف همه روحانیون هست یعنی اینکه کسی صرف اینکه لباس روحانی پوشیده
چرا حضرت عبدالعظیم از خلیفه زمان خود فراری بود ؟
بدی را مرتکب نشده ام ، و در هر موضوعی که اقدام کرده ام عاقبت آن به خیر بوده است . پس از این از بغداد حرکت کردم و بطرف سامراء رفتم ، موقعی که به این شهر رسیدم ابتداء نزد وصیف ترک که از اصحاب وی بودم رفتم ، او بمن گفت : به خدا قسم اگر موئی از سر این مرد کم شود ، خودم از تو انتقام خواهم گرفت من از گفتار این دو مرد تعجّب کردم ، وقتی که پیش متوکل رفتم و جریان امر علی بن محمّد را باو گفتم
رحیم پور ازغدی: بهشتی غرب دیده ای بود که غربزده نشد
که بروم در شورای قانون اساسی، منتها شورای حزب و جامعه مدرسین قم همه گفتند بروید، چون مدیریت مجلس آسیب می بیند اگر شما نباشید. مجلس خبرگان قانون اساسی را بهشتی اداره می کرد یعنی فردی بود که اگر باشد و نباشد مجلس دو مدل مدیریت می شود، در بین تمام آن افراد مدعیان و بزرگان همه جریانات بودند، اما آقای بهشتی به عنوان نایب رئیس رای آورد. البته رئیس مجلس آقای منتظری بود، اما بعد از چند
اشعار رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
/> در این دیار بر همه عالم سرآمدیم شب های جمعه گریه کنان کنج این حرم انگار صحن کرببلا رو به گنبدیم بیهوده نیست خیل گدا دارد این حرم حال و هوای کرببلا دارد این حرم ای شاه سر بریده عزیز خدا حسین این سرزمین گرفته شمیم تو را حسین با هر سلام در حرم سیدالکریم پر می کشیم تا حرم کربلا حسین این خاک بوی خون گلو را گرفته است
گزارش شب شعر و موسیقی بزم رزم در تبریز
درباره امید بستن برخی به برجام و عدم پایبندی غربی ها به آن و همچنین مشکلات اخیر کشور از جمله گرانی های اخیر اجرا کرد با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد. قاسم صرافان شاعر انقلابی که بیشتر با شعرهای آیینی خودش شناخته می شود، سروده ای درباره آزادی خواند که ابیاتی از آن در ادامه می آید. پاک می کنن اشکاتو تا باور کنی شادی گاهی اسیرت می کنن با اسم آزادی تو روز
همه وجوه مبارزاتی آیت الله بهشتی را نمی توان با زبان اسناد بیان کرد/ بسیاری اسناد فعالیت های پس از ...
ها در موضوع تاریخ اسلام نیست که کتابی هم درباره ارتباط دینداری و شاهنشاهی نوشت؟ بله خودش است. باقر نجفی از خانواده پولداری می آمد و پدر همسرش هم انسانی متدین و ثروتمند در خرمشهر بود. آدم با استعدادی بود و وقتی هم به تهران آمد به جلسات علامه محمدتقی جعفری وارد شد و روش تحقیق را از این عالم برجسته فرا گرفت. بعدها نوشتن را آغاز کرد و قم خوبی هم داشت. اسم پسرش را ابوذر گذاشت. در آن دوران که
عصبانیت شهید از احتکار اجناس توسط مغازه دار تبریزی / خود را برای همه دربان می نامید
/> وقتی 9 سالم بود پدرم به رحمت خدا رفت. حسن (سردار شهید حسن شفیع زاده) بعد از فوت پدر احساس مسئولیت ویژه ای در منزل می کرد. البته شرایط ما به نحوی نبود که نیاز باشد از نظر اقتصادی کمک خرج هزینه های زندگی شود ولی از نظر معنوی پشتیبانی قوی برای مادرم بود. از همان کودکی رفتار و منش بزرگی داشت با اینکه کوچک بود و اختلاف سنی ایشان با برادر دومم، تنها یک سال بود اما در همان عالم بچگی عفو
پاسدار شهیدی از دیار مازندران که لحظاتی قبل از شهادتش دل نوشته ای برای پدر و مادرش از جنس حماسه و معرفت ...
آرامش عجیب و شاید دوست داشتنی. قرآن را بالای سرش گرفتم و بدرقه اش کردم. گفت چندماهه برمی گردد. *تمام دارایی من به صالح گفتم از علاقه ات خبر دارم و واقعاً دوست دارم در هر جای دنیا هر کاری از دستت ساخته است انجام دهی. بگذار آن دنیا بگویم خدایا هر چقدر در توان داشتیم برای تو انجام دادیم. بعد از شهادتش، فقط به حضرت زینب(س) گفتم من بهترین ها را برای شما داده ام، از من
مروری بر آنچه در هفتم تیر رخ داد؛ بچه ها بوی بهشت می آید
اید؟ به ایشان گفتم: خودم خواندم و به آقایان هم گفتم. در دفتر نشستند و گفتند: دوباره به آقایان تلفن کنید. من همان ساعت با آقای مهدوی صحبت کردم. ایشان گفتند: فلانی می دانی که من در این امور عوام هستم، از همان وقت که گفتی تا کنون دو بار خوانده ام. به آقای دکتر بهشتی تلفن زدم و گفتم: آقای محقق اینجا نشسته اند و تأکید می کنند که نماز را نخوانید. ایشان فرمودند: جناب آقای امامی ما از صبح که از
واکاوی اندیشه های سیاسی شهید بهشتی
دارد، ولی اینها هدف از زندگی نیست. اقتصاد، وسیله است، نه هدف. صنعت، کشاورزی، دامداری، پزشکی و بهداشت ما البته باید خوب باشد. بازرگانی و سیستم بانکی باید خوب کار بکند، همه اینها لازم است، ولی اینها به عنوان هدف مطرح نیست، بلکه به عنوان وسیله مطرح است. وسیله برای چه؟ وسیله برای اینکه انسان های این جامعه در راه خداجویی، در راه عشق به حق، عشق به کمال و عشق به خدا باشند و از همه امکانات اقتصادی و رفاهی
سفره هفت سین 60 میلیونی و هزینه های عجیب جشن یزد
ما؟!اگر این پول ما خودمون بود اینگونه مدیریت می کردیم؟هرجا کم می آورند شهرداری !!! مدیریت را می گذارند شهرداری !مادرخرج هم شهرداری!!!و خیلی از تعهدها را عمل نمی کنند !! گفتند یک سوم شهرداری و یک سوم بخش خصوصی و یک سوم هم استانداری؟؟؟ !!! به جرأت به شما ها می گویم دولت اگر می تواند برود خودش را جمع کند !!و یک ریال در این قضیه نمی گذارد و شهرداری همه اش را ...
■ فلسفه نماز در کلام گهربار شهیددکتر بهشتی- 02
العاده طبیعی خود را ببازد؛ اسلام می گوید در این هنگام فوراً بگو: الله اکبر ؛ یعنی اینها هیچ عظمت ندارد، خود را نباز! اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنید می بینید شعار سربازان مسلمان در میدان جنگ الله اکبر بود؛ یکمرتبه همه با هم می گفتند الله اکبر ، و پشت دشمن را به لرزه در می آوردند. بنابراین، من مسلمانم و نماز را شروع می کنم: الله اکبر یعنی من نه مرعوب چیزی هستم، نه مجذوب چیزی. خدا از همه
نگاهی به زندگینامه شهید بهشتی/ بزرگترین امتحان شهید بهشتی/ بهشتی غرب دیده ای بود که غربزده نشده بود/ ...
اساسی، منتها شورای حزب و جامعه مدرسین قم همه گفتند بروید، چون مدیریت مجلس آسیب می بیند اگر شما نباشید. مجلس خبرگان قانون اساسی را بهشتی اداره می کرد یعنی فردی بود که اگر باشد و نباشد مجلس دو مدل مدیریت می شود، در بین تمام آن افراد مدعیان و بزرگان همه جریانات بودند، اما آقای بهشتی به عنوان نایب رئیس رای آورد. البته رئیس مجلس آقای منتظری بود، اما بعد از چند جلسه جای خودش را به آقای
به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر
/> وطبق آیه کریمه واَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم شما در پرتو ایمان به خدا و انقلابتان به مهرو الفت رسیدید. خطاب به پیغمبر است که ولَو نَفَقتَ ما فِی الاَرضِ ما اَلفتَ بینِ قلوبِهم اگر همه آنچه که در زمین است برای ایجاد الفت خرج می کردی با عامل اقتصادی و با تألیف قلوب مالی هرگز نمی توانستی چنین الفت و برادری را بوجود آوری. این تحقق عینی الفت و برادری ایمانی را که انسان می بیند، مسئولیت سنگینی را که