سایر خبرها
افتتاح طرح های هادی روستایی جلفا با استفاده از اعتبارات ملی
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، طی مراسمی با حضور معاون عمرانی فرماندار شهرستان جلفا، بخشداربخش مرکزی، مدیربنیاد مسکن شهرستان جلفا، دهیار واعضای شورای اسلامی و جمعی ازمسئولین ادارات شهرستان جلفا، طرح هادی روستای زاویه ازتوابع بخش مرکزی افتتاح ومورد بهره برداری اهالی محترم روستا قرارگرفت. به گزارش خبرنگار مهر ، حامد احمدپور چهارشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های هادی روستایی اجرا شده
انتشار گزارش اهم اقدامات وزارت کشور در دو سال اخیر
سامانه کنترل مصوبات شوراها در 50 شهر (شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استانها) در مرحله اول 26- برگزاری منظم جلسات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور 27- تصویب بالغ بر 185 طرح عمران و توسعه شهری و تهیه نقشه راه نوسازی و تحول در مدیریت و نظام اداری شهرداری ها و انجام اقدامات لازم برای پیاده سازی آن با همکاری شهرداری های کشور 28- تهیه آئین نامه اداری و استخدامی شهرداریها و
با حضور استاندار مرکزی پروژه های عمرانی شهرستان خمین به بهره برداری رسید
1394/6/4 چهارشنبه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، با حضور استاندار مرکزی در اولین روز از هفته دولت 13 پروژه عمرانی روستای ریحان علیا با اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان بطور همزمان به بهره برداری رسید. ساختمان شرکت گاز ناحیه قورچی باشی نیز در زمینی به مساحت 1300 متر مربع با 550 مترمربع زیر بنا و اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال که از محل منابع داخلی شرکت
750 روز پرفراز و نشیب در آموزش و پرورش
التدریس است اما با همه اینها 30 هزار نیرو خواهیم داشت که کسری ساعت موظف خواهند داشت و بهترین کار در این میان افزایش بهره وری است. رتبه بندی ملعمان: بهبود وضعیت معیشتی همواره دغدغه ای برای معلمان بوده است، هرچند در این خصوص اقداماتی انجام می شود اما هیچ گاه رضایت بخش نبوده و معلمان خواهان تساوی حقوقشان با سایر دستگاه های دولتی بوده اند. دولت یازدهم برای جبران کمبودهایی که مدعی است بخش بزرگی
میزان برخورداری لرستان از راه های روستایی، 83 درصد بوده است
گذاریم. از این 407 روستا، 69 روستا مربوط به شهرشتان دلفان است. لرستان از لحاظ جمعیت شهری وضعیت مناسبی ندارد استاندار لرستان یادآور شد: شاخص جمعیت روستایی بهره مند از نعمت گاز به 407 مورد در حال مناقصه از 37 درصد در سال 92 به 60 درصد در سال 94 رسیده است. بازوند تصریح کرد: از لحاظ برخورداری جمعیت شهری جزو استان هایی هستیم که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم.
افزایش 80 برابری مشترکان اینترنت موبایل/ شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت به پایان نمی رسد
اقتصادی خاصی را برای ما به دنبال داشته باشد. در این حوزه در ابتدای کار دولت ظرفیت های موجود 116 گیگابیت در ثانیه بود که اکنون این رقم به حدود 558 گیگابیت در ثانیه افزایش افزایش پیدا کرده است. واعظی در عین حال به افزایش 70 برابری مشترکان اینترنت موبایل اشاره کرد و یادآور شد: تعداد کاربران اینترنت موبایل طی دو سال گذشته از حدود 250 هزار مشترک به بالغ بر 20 میلیون رسیده است. اما
بازسازی ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه ارومیه به زودی کلید می خورد
بازسازی ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه در حال انجام است وی افزود: پروژه ساختمان ایمنی زمینی 90 درصد پیشرفت داشته است و تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید. مدیرکل فرودگاه ارومیه گفت: اعتبار صرف شده برای این پروژه بالغ بر 32 میلیارد ریال است. پرهیزکار همچنین در خصوص آغاز بازسازی ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه افزود: کار مطالعات و طراحی پروژه به اتمام رسیده و پیمانکار پروژه
کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر امتناع کنند
وزیر نیرو گفت: هفته دولت یک شعار تبلیغاتی نیست. به گزارش خبرنگار ایسنا در همدان، حمیدچیت چیان در شورای اداری شهرستان رزن اظهار کرد: هفته دولت صرفا نام گذاری نمادین نیست بلکه هفته دولت به این دلیل نام گذاری شده که تمام دولت مردان از بالاترین حد تا پاییین ترین باید بدانند که از این دو شهید تاثیر بپذیرند. وی به همزمانی سفر دولت تدبیرو امید با هفته دولت به استان همدان اشاره کرد
پناهی برای همه مسافران
برای زائرین فرهنگی درنظر گرفته شده هم بهره مند شوید. فقط باید حتما پیش از سفر این مکان را رزرو و مبلغ ناچیزی را واریز کنید؛ مثلا برای یک اتاق 2 تخته همراه با صبحانه به مدت 3 شب اقامت باید حدود 40 هزار تومان بپردازید. فقط فراموش نکنید که هنگام مراجعه به محل اسکان، فیش واریزی را حتما به همراه داشته باشید.
سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشتیم
دولت و ملتی است در دنیا که موفق شده باشد بدون آنکه قطعنامه های ظالمانه را برای یک لحظه اجرا کرده باشد، آنها را ملغی و لغو بکند و حق غنی سازی خودش را نه تنها با شعار و پشت تریبون که از طریق قطعنامه سازمان ملل این حق مسلم مردم ایران را در تاریخ تثبیت کرده است. به حول و قوه الهی زنجیرهای تحریم یکی بعد از دیگری خواهد گسست و مردم ما از همه حقوق اقتصادی و تجاری خودشان بهره مند خواهند شد و ان
بسترسازی دولت یازدهم برای جهش جدید صنعت نفت
میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه در روز رسیده است. ** افزایش 35 درصدی تولید گاز پیش از روزی کار آمدن دولت یازدهم و وزارت زنگنه قرار بود همه فازهای پارس جنوبی در دولت دهم و تا خرداد ماه 1392 متعاقب قراردادهایی تحت عنوان قرارداد های 35 ماهه به بهره برداری برسد. این در حالی است که هیچکدام از این طرحها بعد از گذشت حدود 60 ماه از امضای قراردادها به بهره برداری نرسیده است. پیش از این
94 وعده اقتصادی آقای رئیس جمهور در انتخابات
میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید. حال با گذشت دو سال، با استناد به متن سخنرانی های حسن روحانی در ایام تبلیغات قبل از انتخابات و هفته های پس از
9 روستای شهرستان چگنی از نعمت گاز بهره مند شدند
به گزارش بی باک، همزمان با هفته دولت پروژه گازرسانی به 9 روستاهای شهرستان چگنی پیش از ظهر چهارشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان چگنی افتتاح شد. حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده آملی امام جمعه شهرستان چگنی ضمن تبریک هفته دولت از فرماندار و پرسنل شرکت گاز شهرستان چگنی و همچنین مدیر عامل گاز استان لرستان برای پیگیری گازرسانی به روستاهای این شهرستان قدردانی کرد و
افتتاح 33 پروژه عمرانی، خدماتی و ورزشی هفته دولت در آبادان
عزیزالله شهبازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه پروژه های بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی برای افتتاح به این فرمانداری اعلام شده بودند، اظهار کرد: هدفگذاری ما افتتاح پروژه هایی بود که پس از آن مردم بتوانند بلافاصله از خدمات آن بهره مند شوند. وی از افتتاح بازارچه مرزی اروندکنار به
معاون اقتصادی منطقه آزاد اروند:این منطقه ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی دارد
برخی از کشورهای دیگر نیز به طور غیرمسقیم ارتباط تجاری وسرمایه گذاری برقرار کرده و از آغاز دولت جدید نیز تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی و جذب دانش فنی از کشورهای اروپایی انجام شده و تفاهم نامه هایی داشته ایم. وی اضافه کرد:طی هفته جاری نیز قرارداد یک شرکت آلمانی درمحدوده منطقه آزاد اروند به منظور احداث نیروگاه بادی منعقد شد، در این راستا منطقه آزاد اروند با کشور های همچون عراق، کویت ، امارات
کاهش نرخ بیکاری حاصل تلاش دولت تدبیر و امید در لرستان
اشاره به بهره مندی 57 هزار خانوار در این دو سال گفت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال 202 روستای استان گازرسانی شده است. وی اضافه کرد: با انجام طرح های گازرسانی وعرضه گاز طبیعی به مردم سالانه بیش از 160 میلیون لیتر بنزین، 500 میلیون لیتر گازوئیل و یک هزار میلیون لیتر نفت سفید جایگزین شده است. ***بهره برداری دو سد ایوشان و مروک و آبگیری سد حوضیان مدیرعامل شرکت آب منطقه
آیا توسعۀ کشاورزی کمکی به اشتغال ما کرده است ؟
دکتر محمدمراد شیخی / میرملاس : ضمن تشکر از همه عزیزانی که در مطالب قبلی به یادداشت های بنده توجه نمودند و با اظهار نظر دلسوزانه خود باعث دلگرمی بنده در ارائه یادداشت های بعدی شدند، صحبت غیر علمی بعضی ار مسولین کشوری و منطقه ای مبنی بر توسعه لرستان در بخش کشاورزی مرا [...] دکتر محمدمراد شیخی / میرملاس : ضمن تشکر از همه عزیزانی که در مطالب قبلی به یادداشت های بنده توجه نمودند و با اظهار نظر دلسوزانه خود باعث دلگرمی بنده در ارائه یادداشت های بعدی شدند، صحبت غیر علمی بعضی ار مسولین کشوری و منطقه ای مبنی بر توسعه لرستان در بخش کشاورزی مرا بر آن داشت که مطالبی را به عرض برسانم. نگاهی گذرا به سهم اعتبارات عمرانی مناطق مختلف کشور از بودجه نشان می دهد که چگونه محرومیت می تواند به بازتولیدِ محرومیت کمک کند. عکسِ این مسئله هم صادق است و استان ها و مناطق توسعه یافته و برخوردار به واسطۀ برخورداری از امکانات و فرصت های بیشتر، هر سال نسبت به سال قبل سهم بیشتری از اعتبارات را هم مطالبه کرده و آن را صرف عمران و آبادانی بیشتر مناطق خود می کنند. به عبارت دیگر اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد مناطق برخوردار و توسعه یافته روز به روز آبادتر و مناطق محروم نیز روز به روز محروم تر می شوند. تجربۀ دو دهۀ اخیر گواه آن است که در حالی که مناطق توسعه یافته و برخوردارِ کشور کماکان بر روی ریل توسعه و آبادانی در حرکت بوده اند و امروزه شاخص های اقتصادی و رفاهی این مناطق به شکل مضاعف همدیگر را تقویت می کنند، در مناطق محروم هم روز به روز بر ابعاد نگران کنندۀ محرومیت افزوده شده و اندک فرصت های موجود هم به خاطر فقدان آگاهی برخی از مدیران و مسئولان بنگاههای کار آفرین و اشتغال زا از امور برنامه و بوجه و مراحل جذب اعتباراتِ عمرانی به راحتی از دست می روند. فقدان برنامه و استراتژی روشن و قابل دفاع در امر توسعه یکی از مهم ترین دلایل عقب ماندگی و محرومیتِ مناطقی چون منطقۀ ماست. وقتی که برنامه و راهکار و استراتژی روشنی پیش پای مسئولان محلی نباشد، بخش کلانی از ظرفیت ها و توانِ مسئولینِ محلی و نمایندگان محترم مردم در مجلس هم صرف ِ مشاجرات و دعواهای جناحی و جبرانِ کم و کاست های ناشی از آن می شود. البته نمی توان تلاش های این عزیزان و بسیاری از مدیران فعال و دلسوز منطقه و استان را نیز نادیده گرفت. بخصوص می توان از تلاش شبانه روزی استاندار محترم و برخی از معاونت های استانداری و تعدادی از ادارات کل و سازمان ها یاد کرد. اما متأسفانه فقدان تعریف مشخص و هدفمندی برای توسعۀ استان و شهرستان هایی چون شهر ما باعث گردیده است که بسیاری از فرصت های توسعه یا نادیده گرفته شوند و یا به علت سیاست گذاری غلط نه تنها مشکلی از مشکلات منطقه را حل نکنندۀ، بلکه بر ابعاد محرومیت منطقه بیفزایند. بسیاری از فعالیت های جاری ادارات و سازمان های ما به معنای واقعی کلمه بر اساس برنامه و استراتژی بلند مدت تنظیم نشده اند. بلکه در یک سیکل معمول هر ساله اعتباراتی اندک بصرف امور و فعالیت های روزمره می شود. اگر توسعۀ یک منطقه دارای نقشه و راهنمای عمل بوده و بر اساس استراتژی هدفمند طراحی شده باشد ، باید آثار چنین برنامه هایی را به شکل آشکار در منطقه رؤیت کرد فقدان برنامه و استراتژیِ روشن درادارات و سازمانهای دولتی نه تنها باعث هرز رفتن و فرسایش توان کارشناسی این سازمان ها در امور معمول اداری و کارهای روزمره می شود، بلکه هزینۀ بالاسری طرح های عمرانی و اشتغالزا را بالا برده و باعث می گردد که مثلاً پروژۀ کلانی که در یک استان برخورداربه سهولت قابل انجام است، همان پروژه در مناطق محروم به دشواری قابل انجام باشد. و بدیهی است وقتی این هزینۀ بالاسری بر پروژه های عمرانی ما تحمیل شود، دولت در بحث مزیتِ نسبی، اولویت را به مناطقی می دهد که این پروژه ها را با اعتبار کمتر اجراء می کنند.وقتی که استراتژی روشن و راهگشایی در دسترس نباشد، تمام فرصت ها و اعتبارات صرف امور پیش پا افتاده شده و بی هدف می شود ومنابع و نیروی انسانی ما به مرور هرز رفته و از عملیاتی کردن پروژه های کلان ناتوان خواهد ماند. اما تمامِ مشکلِ مناطق محرومی چون منطقۀ ما صرفاً ناشی از فقدان استراتژیِ توسعه نیست. گاه استراتژی هم وجود دارد ولی این استراتژِی ریشه در نیازهای واقعی و فرصت ها و چالش های منطقه ندارد. اگر استراتژی توسعه هدفمند و کارآمد باشد، آثار آن به شکل متوازن در هر بخشی دیده می شود. زیرا توسعۀ هر بخشی به توسعۀ بخش های دیگر کمک می کند. اما اگر استراتژی توسعه هدفمند و مبتنی بر نیازهای واقعی منطقه نباشد، چه بسا توسعۀ یک بخش به تضعیفِ بخش دیگر کمک کند و این روندی است که آثار آن را می توان در منطقۀ ما به خوبی مشاهده کرد. توسعۀ بی هدف اشتغال ایجاد نمی کند و اگر هم ایجاد کند مقطعی و موقت و اندک است. با این مقدمات اگر نگاهی گذرا بر روند توسعۀ اقتصادی و اجتماعی شهر کوهدشت بیفکنیم ، خواهیم دید که در 20 سال اخیر در منطقۀ ما سرنوشتِ دو بخش صنعت و خدمات فدای توسعۀ کشاورزی بدون برنامه شده است. بطوریکه همین توسعۀ کشاورزی به علت مولد نبودن و عدم اشتغالزایی ِ پایدار جز رشدِ سطحی آثارمثبتی برای شهروندان و حتی روستائیان ما به دنبال نداشته است. کشاورزی ما از نظر مکانیزاسیون رشد کرده است ، اما همین رشد باعث تشدیدِ بیکاری جوانان روستایی شده است. سیستم های آبیاری ما رشد کرده است، اما این رشد به قیمت نابودی محیط زیست تمام شده است. ما در زمینۀ افزایش تولید کشاورزی رشد داشته ایم اما این رشد هیچ کمکی به افزایش ثروت و رفاه کشاورزان ما نکرده است. به راستی چرا چنین است ؟ آیا غیر از این است که تمام سرمایه و نیروی ما در بخش کشاورزی در این 20 سال هرز رفته است و این توسعه نه تنها هیچ کمکی به توسعۀ صنعت و خدمات نکرده بلکه حتی نتوانسته است به شکل منطقی به توسعۀ عمرانی روستاها، بهبود دامپروری و توسعۀ صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی هم کمک کند؟ واقعیت این است که بخش زیادی از دلایل بیکاری جوانان در منطقۀ ما ناشی از همین بی برنامگی ها و سیاست گذاری های غلط بوده است که باعث گردیده منابع ِ اعتباری و بودجه حداقلی به بخش هایی تزریق شود که هیچ کمکی به توسعۀ اقتصادی و اجتماعی این منطقۀ محروم نکرده اند. مسئولان گذشتۀ ما به جای توسعۀ هدفمند و متوازن ، تمام فرصت های توسعه را در پیِ امور روزمره سوزانده اند. امروزه بیکاری نه تنها یک مشکل و مانع بزرگ بر سر راه توسعه اقتصادی، اجتماعی این منطقه است ، بلکه می توان ادعا کرد که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، به شکل مضاعف سیکل بزرگی از بحران های دیگر را به دنبال خواهد داشت. بیکاری وقتی که تا مرز خطرناک بحران پیش برود، زنجیره ای از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، روانی و حتی جمعیتی را به دنبال دارد که نگارنده خواهد کوشید در یادداشت دیگری به شکل مستقل به آن بپردازد.واقعیت این است که عامل اصلیِ شیوع بیکاری در منطقۀ ما گرایش دولت و مسئولان محلی به توسعۀ کشاورزی بدون توجه به توسعه صنایع مرتبط با آن در دهه های 70 و 80 بوده است. متأسفانه در توسعۀ کشاورزی تمرکز دولت های 20 سال گذشته صرفاً بر روی توسعۀ زراعت و تا حدودی باغبانی و بخصوص طرح های پوشش انهار و توسعه و تجهیز چاههای عمیق به سیستم های آبیاری تحت فشار بوده و این توسعۀ کمی ( که به جای توسعه باید آن را رشد نامید ) حتی قادر به رفع مشکل بیکاری در میان خانوارهای ذینفع هم نبوده است. از آن جا که بدون شناخت ماهیت ، دلایل و چند و چون این گرایش به توسعۀ کشاورزی نمی توان در خصوص چشم انداز آتی اشتغال در منطقه هم تصویر روشنی ارائه نمود، ناچاریم کمی به عقب برگردیم . مردم ما به یاد دارند که چگونه در اواسط دهۀ هفتاد کوهدشت انبار غلۀ کشور و قطب کشاورزی استان نامیده می شد. حضور رئیس جمهور وقت ( آقای هاشمی رفنسنجانی ) در میان کشاورزان کوهدشتی ( در منطقۀ باغزال ) اوج این توجه و تمرکز بر روی توسعۀ کشاورزی بود. در آن هنگام هنوز سطح بیکاری به این ارقام نگران کنندۀ بالای 40 درصدی نرسیده بود و رئیس جمهور و مقامات استانی همراه او نیز برای توسعۀ کشاورزی،بدون توجه به طرح های اشتغالزا بر روی توسعۀ منابع آب تأکید نمودند و حجم بالایی از اعتبارات عمرانی منطقه ( که قاعدتاً بایستی سود آن به عموم شهروندان می رسید ) بدون برنامه علمی دقیق صرف توسعۀ سیستم های آبیاری تحت فشار، دو برابر شدن چاههای عمیق، افزایش عمق چاههای آب، احداث بندهای انحرافی و ... شد. این سیاست گذاری و استراتژی ناقص باعث شد که عملاً در 20 سال گذشته تمام اعتبارات عمرانی حداقلی این منطقه صرف توسعه و تجهیز چاههای عمیق شده و نه تنها خیری از این اعتبارات به عمومِ شهروندان نرسید ، بلکه بزرگترین نتیجه ای که از این توجه ویژه عاید مردم و حتی کشاورزان کوهدشت شد، کاهش منابع آب زیر زمینی و کمک به بحران های زیست محیطی شد. به عبارت روشن تر رئیس جمهور و مقامات استان اجازه دادند حجم بالایی از اعتباراتِ عمرانی صرفِ پروژه هایی شود که امروزه حتی خودِ کشاورزان ذینفع هم از اجرای آن ها پشیمان شده اند. کشاورزی که در دهۀ هفتاد مثلاً از 50 لیتر در ثانیه آب برخوردار بود ، امروزه حتی برای تأمین 15 لیتر بر ثانیه هم با مشکلات عدیده روبروست. آیا این عملکرد نتیجه ای جز نابودی ِ ثروت های عمومی، کمک به بحران های زیست محیطی ، کاهش سطح زیر کشت ِ آبی و کاهش عملکرد و راندمان تولید حتی در بخش کشاورزی داشته است ؟ به عبارتی این تجربۀ بیست ساله نشان داد که اعتبارات عمرانی نه فقط مشکلی را از اشتغال این منطقه حل نکرد ، بلکه این اشتباه تاریخی باعث شد که برخی از فرصت های شغلی هم از دست بروند و محیط زیست این منطقه هم وارد وضعیتِ بحرانی شود. با این مقدمات بایستی روشن شده باشد که ادامۀ سیاست توسعۀ کشاورزی به شکل جاری یک سیاست شکست خورده است. لذا حتی اگر مسئولان هنوز هم بر توسعۀ این بخش تأکید دارند، لااقل باید بر روی بخش صنعتی کشاورزی ( سد سازی، احداث صنایع غذایی و بسته بندی و کارخانجات فراوری محصولات کشاورزی ) تمرکز کنند. زیرا چنین طرح هایی هم به سودآوری بیشتر بخش کشاورزی و هم به ایجاد اشتغال در پروژه های واسط کشاورزی و صنعت کمک می کنند. امروزه حتی مردم عادی هم برای قضاوت در خصوص بهره مندی یا محرومت هر منطقه ای می توانند با نگاهی گذرا به سطح خیابان ها، روان بودن یا ناکارآمدی خدمات شهری، سطح رفاه اجتماعی و بهداشت مردم و بخصوص وجود یا فقدان ِطرح های بزرگ اشتغالزا و جمعیت بیکاران و بی سوادان و ... حقایق را به عینه مشاهده کنند. بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان معتقدند که آثار روانی ِ محرومیت و پدیده هایی چون بیکاری حتی از خودِ محرومیت و بیکاری تهدید کننده تر هستند. زیرا فقدان پروژه های بزرگ تولیدی و بیکاری مفرط آثار یأس و دلمردگی را مثل خاک ِ گور بر مناطق محروم پاشیده و کمترین امیدی برای ساکنان باقی نمی گذارند. همه ی ما در این واقعیت و تجربۀ دردناک و آزاردهنده شریک هستیم که با نگاهی به سطح خیابان ها و نمای عمومی شهر و روستاهایمان این حسِ آزار دهندۀ نومیدی را می بینیم. اما این قضاوت هر چند ملموس و مبتنی بر واقعیت ممکن است از نظر کارشناسی مسولین قضاوتی دقیق نباشد، زیرا امروزه برای سنجش و ارزیابی عملکرد. مسئولان و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ای شاخص های مختلفی را ارائه می دهند که با بررسی این شاخص ها می توان مستند تر در خصوص نقاط ضعف و قوت و چالش ها و فرصت ها سخن گفت. نگارنده در سلسله ای از یادداشت ها با استناد به همین شاخص ها و تغییراتِ بودجه نشان خواهم داد که مسئولان ما در کجا خوب عمل کرده اند و در کجا به خاطر بی عملی و برخوردار نبودن از قدرت چانه زنی و بخصوص عدم درکِ روشنی از مراحل تصویب پروژه های بزرگ اشتغالزا فرصت های توسعۀ منطقه ای را از دست داده اند. تا آن زمان می توان به عنوان نتیجه گیری از این بحث از مسئولان استان تقاضا نمود که ضمن مشاوره با کارشناسان خبره ، پروژه های پیشنهادی خود را تا فبل از ارسال لایحۀ بودجه بر روی طرح های بزرگ اشتغالزا متمرکز کنند. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
تأمین آب آشامیدنی در روستاها از اولویت های کاری استانداری خراسان جنوبی است
جمهور و روستائیان به منظور شنیدن انتظارات، مسائل و مشکلات روستائیان و عشایر نیز از جمله مهم ترین اقداماتی است که در این زمینه به انجام رسیده است. استاندار خراسان جنوبی تامین آب آشامیدنی به ویژه در روستا ها را از دیگر دستور کارهای دولت در این زمینه دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های چند ساله در استان، اقدامات بسیار خوبی برای تامین آب روستائیان در خراسان جنوبی به انجام رسیده است
مجهزترین سالن تیراندازی جنوب غرب کشور در آبادان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، صبح امروز در حضور مسئولان از مجهزترین سالن تیراندازی غرب کشور در آبادان بهره برداری شد. افتتاح این سالن یکی از برنامه های هفته دولت در آبادان بود که در سومین روز از این ایام به بهره برداری رسید و تحویل اداره ورزش و جوانان این شهرستان شد. این سالن به نام شهید تکاور اولاد نامگذاری و در مجموعه ورزشی شهید قنوتی، سالن کوثر دو آبادان واقع شده است
سلام بر محمد، خاتم رسولان
آمده بود و ما از برکت این کار بهره مناسبی بردیم. بیژن میرباقری بازنویس فیلمنامه حس اشتیاق از تماشای نور من 9 ماه پیش از شروع فیلمبرداری به گروه اضافه شدم و پیش از این تاریخ تحقیقات مفصلی از سوی گروه با استفاده از مشاوران دینی و حوزوی و تاریخی انجام شده بود تا منابعی مفصل تهیه شود و در اختیار نویسندگان فیلمنامه قرار گیرد. در واقع من از ابتدای سال 90 بخشی از کار همکاری خود
برخورداری روستاهای پارس آباد از نعمت گاز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرماندار شهرستان پارس آباد افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و با حضور استاندار اردبیل، گازرسانی به 20 روستای شهرستان پارس آباد به بهره برداری رسید و عملیات گازرسانی به 50 روستای دیگر نیز آغاز شده است . مهدی احمدی گفت: در حال حاضر 72 روستا در شهرستان پارس آباد از نعمت گاز برخوردار هستند که 70 روستای دیگر نیز در دست اقدام برای
افتتاح 6 طرح تولیدی و بهداشتی در کنارک
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان، علی شهرکی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت شش پروژه تولیدی و بهداشتی در شهرستان کنارک افتتاح شد. وی با بیان اینکه این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 150 میلیون ریال اجرایی خواهند شد، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای 23 خانوار فرصت شغلی جدید در
از تصمیمات هیجانی اقتصاد پس از تحریم حذر کنیم منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 94/06/04
نزدیک به 70 ماده معدنی در ایران شناسایی شده؛ به طوری که ظرفیت ذخایر معدنی کشور که تا امروز کشف و تایید شده، بالای 57 میلیارد تن بوده و کار اکتشاف حدود 7 درصد آنها نهایی شده است. البته در این 7 درصد هم از نظر فناوری اکتشاف معدن هنوز عقب ماندگی داریم، بنابراین اگر یک کار دقیق انجام شود، این عدد 57 میلیارد تن به طور حتم به 2 برابر افزایش پیدا می کند.کشور ما گاز، ظرفیت های زیرساختی از نظر نیروی انسانی
بهره برداری از 101 پروژه عمرانی در آق قلا و گمیشان
شهرداری انبارالوم از دیگر پروژه های مهم هفته دولت در این شهرستان می باشد که باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به بهره برداری رسید. آق قلا براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 حدود 110 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر ساکنان آن را ترکمن ها تشکیل می دهند، این شهرستان ازشمال به کشور ترکمنستان از جنوب به شهرستان گرگان و علی آباد از شرق به شهرستان گنبدکاووس و از غرب نیز به بندرترکمن محدود
9 طرح عمران شهری در اراک بهره برداری شد
هزار و 970 مترمربع با هدف توسعه زیرساخت های رفاهی و تفریحی مردم این کلانشهر به بهره برداری رسید. عباسی عنوان کرد: بوستان های رودکی،پردیس و بعثت کلانشهر اراک نیز با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر اراک ساخته شده است. وی یادآور شد: بوستان محله ای شهید حسنی به عنوان یکی دیگر از طرح های هفته دولت شهرداری اراک با اعتباری بالغ بر 800 میلیون
وزیر ارتباطات: با پارازیت های غیرمجاز شدیدا برخورد می کنیم/ فیلترینگ هوشمند هنوز اجرایی نشده است
آنها نقش سیاست گذاری دارند. *تا پایان سال جشن تلفن دار شدن روستاها را می گیریم* وزیر ارتباطات اشاره ای به عدالت ارتباطی داشت و ابراز کرد: سال گذشته 240 میلیارد تومان هزینه روستاها کردیم و امسال بنا داریم 324 میلیارد تومان برای آن هزینه کنیم. برنامه داریم به تمام روستاهای بالای 20 خانوار تلفن خانگی و زیر 20 خانوار، یک خط تلفن عمومی بدهیم. وی افزود: تا 90 درصد کار را
همت کشاورزان، کوتاهی مسئولان!
سهم بیش از 80 د ر صدی بخش کشاورزی در مصرف ذخایر آبی کشور به دلیل حاکم بودن سیستم آبیاری سنتی، مدیریت و حمایت هر چه بیشتر دولت و دستگاه های مربوطه از تبدیل روش های سنتی آبیاری به روش های نوین را بیش از هر زمان دیگری می طلبد. با توجه به سهم قابل توجه بخش کشاورزی در از بین رفتن معادن آبی، یاری رسانی به بهینه سازی مصرف در این حوزه کمک به نجات کل کشور از بحران کم آبی خواهد بود. در بودجه امسال مبلغ 300 میلیارد ریال در قالب جزء (ط) تبصره 2 بودجه و
ابوترابی فرد: با بی عدالتی شفاف در پرداخت حقوق وزارتخانه ها مواجهیم
در حوزه درمان پرداختند؛ امروز پرداخت های بیمار در حوزه هایی به کمتر از 10 درصد رسیده، در روستاها خدمات خوبی ارائه می شود و اینها مثبت است. نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به اظهارات مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز اشاره کرد و گفت: نکته آقای پزشکیان این بود که ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم. در همین زمینه می توان گفت نظام رتبه بندی و طبقه بندی از جمله مسائلی است که در قانون برنامه پیش
گشت های 8 ساعته کارمندان در تلگرام، واتس آپ و لاین/ خرج بیت المال در شبکه های اجتماعی
مسئله دارای ریشه های عمیق فرهنگی و اجتماعی است که لزوم توجه جدی مسئولان، نخبگان و متولیان فرهنگی جامعه را به این مقوله مهم می رساند. از طرف دیگر وجود محدودیت های شغلی و درآمدهای اندک همچنین ضعف مدیریتی موجب کاهش روزافزون انگیزه کاری کارکنان می شود و ایشان را به داشتن شغل های متعدد و صرف زمان اداری برای انجام این شغل ها تشویق می کند. در هر صورت هفته دولت فرصت مغتنمی است تا
فرماندار کرمانشاه:تحولی که دولت تدبیر وامید در بخشهای مختلف کشور ایجاد کرده کم نظیر است
طرح تحول سلامت را از دیگر اقدامات شاخص دولت عنوان و یادآور شد: با اجرای این طرح بسیاری از نگرانیها و دغده های مردم در خصوص بحث هزینه های درمانی از بین رفت به گونه ای که هم اکنون ساکنین شهرها 6 و ساکنین روستاها تنها سه درصد از حق درمان خود را می پردازند، طرحی که در نظرسنجیهای صورت گرفته مردم کرمانشاه از آن رضایت خوبی داشته اند. وی، همگانی شدن بیمه سلامت را از دیگر شاخصهای این طرح دانست و