سایر منابع:
سایر خبرها
خسرو حیدری: کی روش گفت شما شاگردان من نیستید!/ خیلی ها منتظر حمله به فوتبال هستند
تصمیمات اتخاذ شده سخت تر از قبل شده است و ممکن است خیلی از تیم های قوی در یک گروه قرار بگیرند. * تیم ملی فو تبا ل ایران در مدت اخیر رنکینگ اول تیم های آسیایی در فیفا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که کی روش دائما عنوان می کند تیم هایی همچون کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از ایران بهتر هستند و شرایط مطلوب تری برای صعود به جا م جها نی دارند به گونه ای که تقریبا صعود آنها به مرحله بعد ...
پیش بازی | موناکو – پاری سن ژرمن / فینال زودرس لوشامپیونه
. اردوی موناکو: موناکو فصل شلوغی را آغاز کرد، آن ها در حالی که برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان می جنگیدند در تلاش بودند تا خود را در کورس قهرمانی لو شامپیونه نیز نگه دارند. قرمز و سپیدپوشان موناکو علی رغم پیروزی 2 بر 1 برابر والنسیا در بازی برگشت در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان، از راه یابی به این مرحله باز ماندند و به لیگ اروپا فرستاده شدند. آن ها در لیگ اروپا با آندرلخت ...
به عادل و مزدک هم پول نرسید!
فوتبال 120 تولید نشده است. این برنامه با اجرای حمید محمدی به بررسی مسابقات هر هفته فوتبال اروپا اختصاص دارد و بخش های جدی و فانتزی جذابی را در بر می گیرد. با این وجود این برنامه هم که هفته ای دو ساعت روی آنتن می رفت فعلا به سرنوشت لیگ یک مبتلا شده و خبری از تولید فصل جدید آن نیست. در حال حاضر مسابقات همه لیگ های ممتاز اروپایی آغاز شده و اخیرا نیز ضمن قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، جایزه ...
آرسنال مقابل بایرن شانسی ندارد
بعد از انجام قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، اوتمار هیتسفلد نسبت به شرایط بایرن مونیخ اظهار خوشبینی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، او گفت: بایرن مونیخ در گروه خود شانس بسیار زیادی برای صعود دارد. آرسنال حریفی است که یک فوتبال بسیار خوب، هجومی و از نظر تکنیکی عالی به نمایش می گذارد اما آنها در رویارویی با بایرن امسال هم شانسی نخواهند داشت. مقابل دو حریف یونانی و کروات نیز جای نگرانی نیست و بهتر است گواردیولا مقابل آنها به ستارگانش استراحت دهد. ...
ویدیوهای اجرای کمدین ها در مسابقه خنداننده برتر (استنداپ کمدی) خندوانه
...، کربلایی ، علی مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاج عبدالهی 16 کمدین شجاعی هستند که حضور در این ماراتن رقابتی جذاب را پذیرفتند. ویدیو های این رقابت را می توانید در این مطلب مشاهده کنید. جهت رای در این رقابت علاقه مندان می توانند به سمانه #780* تماس برقرار کنند. گروه دوم مرحله نیمه نهایی (جواد رضویان-مهران غفوریان) ویدیوهای جواد رضویان و مهران غفوریان ...
جشنواره سوره ماه؛ زنگار غفلت را از تئاتر خراسان جنوبی زدود
جشنواره تئاتر سوره ماه در خراسان جنوبی، آثار کمد دیواری و هشت و نیم به روی صحنه می رود و جلسه نقد و بررسی به همراه اختتامیه این جشنواره برگزار می شود. بدیهی است، آثار فاخر و برگزیده این دوره از جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه، به مرحله کشوری راه یافته و به رقابت می پردازند. گزارش از محبوبه قاسم زاده انتهای پیام/69035/ن20/ ...
اکبری: محکوم به برد بودیم
...: تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات کیفیت بسیار خوبی داشتند و تیم ها فراتر از انتظار بودند. برزیل قهرمان دوره گذشته این رقابت ها نتوانست به نیمه نهایی صعود کند. جالب است که 4 تیم بازمانده به مرحله نیمه نهایی قدرتمندتر از تیم های صعود کننده هستند. تیم ملی والیبال ایران فردا در گروه تیم هایی که برای کسب مقام پنجم تا هشتم رقابت می کنند به مصاف تیم ملی آرژانتین می رود، اکبری در پایان به ...
اروپا تا چه حد از بایرن مونیخ هراس دارد؟
باید مراقب باشد که تنها اسیر یک فلسفه خاص از فوتبال نگردد، او مایل است برنده باشد اما تنها تنها می خواهد با فلسفه خاص خود از فوتبال به موفقیت برسد. عدم انعطاف پذیری یکی از نکات منفی تیم های پپ گواردیولا است و این مسئله در هنگام نبود بازیکن نابغه ای نظیر لیونل مسی در تیم های گواردیولا بیشتر به چشم می آید. بازی رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل مقابل بارسلونا یکی از بدترین ...
حمله ماتادورها به اروپا
طرفداری- بعد از پیروزی والنسیا در بازی برگشت پلی اف لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو و راه یابی این تیم اسپانیایی به این رقابت ها، اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی با پنج تیم بارسلونا ، رئال مادرید ، ا تلتیکو مادرید ، سویا و والنسیا حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهد نمود. ده سال پیش فوتبال جزیره نیز می توانست با پنج نماینده در این رقابت ها حضور داشته باشد که چنین افتخاری به دلیل شکست ...
حقیقی مسافر لیورپول شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، گروه هایی که هر یک در دل خود تیم های صاحب نامی را جا داده بودند تا این فصل از رقابت ها دارای حساسیت بیشتری از سال های قبل باشد. نکته جالب توجه این فصل از یورولیگ حضور دو ملی پوش ایرانی در این رقابت هاست؛ جایی که علیرضا جهانبخش با پیراهن AZ آلکمار هلند و علیرضا حقیقی با پیراهن روبین کازان روسیه باید به مصاف رقبای قدرتمند خود بروند تا فوتبال دوستان ...
توافقی امضا نکرده ایم که مجلس بخواهد تصویب کند - از زمان رفع تحریم ها تا مشاهده آثار آن در جامعه، ط
متخصصین را به اقصی نقاط کشور رساندیم همه استان ها و شهرهای کوچک امروز شاهد حضور پزشک هستند و تجهیزات بیمارستانی در حال نوسازی است. در زمینه سیاست خارجی ما به یک آرامش، ثبات و تعامل مثبت با جهان رسیدیم و هم بازسازی چهره ایران در افکار عمومی صورت گرفته است. امروز نگاه به ایران نگاه دیگری است نام ایران بیش از همیشه در رسانه ها در این ماه های اخیر مطرح بوده اما شما کمتر شاهدید که در ...
محرومیت تماشاگران پیکان و بانک سرمایه در بازی دوم
به گزارش سرویس ورزشی برنا، با پیروزی ایران مقابل مصر، شاگردان پیمان اکبری توانستند جایگاه سومی خود را در گروه A رقابت ها تثبیت کنند و برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی رقابت ها باید رو در روی آرژانتین قرار بگیرند. حریف روز یکشنبه ایران از تیم های با کیفیت این دوره از رقابت ها محسوب می شود که در بازی های گذشته خود موفق به پیروزی مقابل برزیل شده است. سایر رقابت های روز یکشنبه به شرح زیر است ...
طرح ارزشیابی توصیفی را ارزشیابی کنید
اشتباه است، بلکه شکست شکست می آورد. ج. صداقت از معلمان با تجربه دوره ابتدایی در این باره می گوید: با توجه به اینکه زیر ساختها از قبیل فضای فیزیکی مناسب، وسایل کمک آموزشی (سخت افزار و نرم افزار) و معلم کمکی باید قبل از اجرای طرح آماده و پیش بینی می شد و همچنین کلی گویی در اجرای این طرح و کمبود وقت تدریس در عمل معلم را دچار سردرگمی و فشار روحی روانی کرده، معلم باید خود را به آب و آتش بزند تا ...
نشست خبری رئیس جمهوری؛ 40 محور سخنان روحانی در پنج حوزه
هم انتخابات خبرگان رهبری و هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و این بسیار مهم است که مردم ما حضور و مشارکت داشته باشند و کاری بکنیم که رقابت ها بیشتر شود و حس کنند که همه در رقابت حاضر هستند. انتخاباتی که مد نظر ما است یعنی اینکه مردم بیایند در یک فضایی همه چهره ها، افکار و نظرات مختلف را ببینند و از بین آنها انتخاب کنند. هر چه فضا برای حضور بیشتر احزاب و گروه ها فراهم تر باشد، انتخاب باشکوه تر و قشنگ ...
انتخابات در ایران همیشه سالم برگزار شده است/ معاهده ای امضا نکرده ایم که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد
ای که روی میز روابط بین الملل قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت : ملت ایران توانست با یک حرکت بسیار خوب و منسجم به نقطه بسیار مطلوبی برسد. آنچه باعث موفقیت ما در تمام زمینه ها از جمله در زمینه سیاست خارجی شده است این بوده که از اتخاذ تصمیمات عجولانه و یک شبه پرهیز کرده ایم . با صاحب نظران مشورت کرده و از خرد جمعی استفاده کردیم. هر جا هم پیروز شدیم ناشی از خرد جمعی ، وحدت ملی، مشارکت مردم و حضور مردم ...
سیمئونه: لیگ قهرمانان فراتر از تیم ها و نام هاست
ما بهترین است. سرمربی اتلتیکو مادرید در مورد قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا هم عنوان کرد: راهی طولانی در این رقابت ها در پیش داریم. باید خودمان را خیلی خوب آماده کنیم تا بتوانیم با حریفان مان رقابت کنیم. حضور در لیگ فوتبال اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا خیلی سخت است. تیمم تلاش می کند تا بتواند حضوری موفق داشته باشد. رقابت های اروپایی بسیار سخت است و فراتر از نام ها و تیم ها است. دیدار نخست ما در این تورنمنت، خارج از خانه است. این یک چالش بزرگ برای ماست. باید شروع خوبی داشته باشیم زیرا اگر نتیجه خوبی نگیریم، شاید دیگر نتوانیم به بازی ها برگردیم. ...
در انتخابات قصد دعوا با هیچ نهادی نداریم/ اگر برجام را به مجلس ببریم، کار را به نفع 1+5 انجام داده ایم
کنند . هر چه فضا برای حضور بیشتر احزاب و گروه ها فراهم تر باشد، انتخاب باشکوه تر و قشنگ تر می شود و مردم با نشاط بیشتری در انتخابات شرکت می کنند و در نهایت بهانه هایی که دیگران علیه انتخابات می گیرند ، از دست آنان گرفته می شود. دکتر روحانی در پاسخ به اینکه بعد از تحریم اولویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس چگونه خواهد بود، اظهار داشت: طی دو سال گذشته تا قبل از اینکه به ...
مشکلات آموزش و پرورش پشت سنگر ساماندهی / ریشه مشکلات در کندی عملکرد است
، دوره متوسطه اول نیز شاهد کاهش یک پایه بود که تدابیر خاص خود را در بعد ساماندهی نیرو طلب می کرد. وی ادامه داد: بعد از سه سال نوبت به متوسطه دوم می رسید که طبیعتاً در طی این فرصت سه ساله با عبور از موج متوسطه اول به دوم، هر ساله تعداد قابل ملاحظه ای از دبیران دوره دوم بازنشسته شده و عملا در کنار راهکارهایی این مشکل حل می شد. وی افزود: البته کاهش یک پایه، از آنجا که در مرحله گذر ...
چایی، راند آخر از توجه داشتن به ارزش ها سخن میگوید
مدیر اجرایی اثر از عوامل این نمایش هستند این نمایش آخرین کار گروه تئاتر میست است که مراحل پایانی تمرینات خود را به سرپرستی سید ایمان طباطبایی فرد برای حضور در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر استان فارس سپری می کند. داستان نمایش مقاطع زمانی حال، آینده و یا گذشته فردی را نشان می دهد که در یک مقطع زمانی تصمیمی گرفته که این تصمیم اشتباه برایش مسائلی را ایجاد می کند. این ...
دفاع روحانی ازطرح تحول سلامت/بازسازی چهره ایران در افکار عمومی
سال برنامه ریزی شده و انجام گرفته در دولت های قبل نبوده است. حدود 10 میلیارد دلار برای آب در نظر گرفته ایم. روحانی با بیان این که در زمینه آبیاری مدرن قدم های خوبی برداشته شده ، گفت: فقط در منطقه خوزستان و ایلام در سال گذشته 44 هزار هکتار را تحت پوشش برنامه ریزی کشاورزی مدرن قرار دادیم و امسال 82 هزار هکتار را در این منطقه انجام خواهیم داد. رییس جمهوری در بخشی از این نشست به ...
در دوران پساتحریم مشکل اشتغال، ازدواج و اعتیاد حل می شود
با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش پوشش بیمه بهداشت و سلامت عنوان کرد: امروز متخصصان و پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور دارند. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: در زمینه هسته ای پرونده بسیار پیچیده ای روی میز قرار گرفته بود. ملت ایران توانست با حرکت خوب و منسجم به نقطه مطلوبی در این خصوص دست یابد. در سیاست خارجی تصمیم عجولانه و یک شبه ...
ایران با شکست مصر دور مقدماتی را به پایان برد/ کوبا صدرنشین ماند
با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 12 و 15 بر 9 به پیروزی رسیدند تا با کسب 8 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه به کار خود در دور مقدماتی پایان دهند. ملی پوشان ایران در چهار بازی قبلی خود دو پیروزی مقابل کره جنوبی و امارات و دو شکست برابر کوبا و ایتالیا به دست آورده بودند و یک روز قبل پایان دور مقدماتی از حضور درجمع چهار تیم برتر بازماندند. پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال زیر 23 سال ایران ...
زنگ خطر برای ورزش ایران
وضعیت قهرمانان ورزش کشورمان در فاصله یک سال مانده تا المپیک نگران کننده است و نتایجی که برخی از آنها در چند وقت اخیر گرفته اند، زنگ خطر را به صدا در آورده است تا نگرانی های درباره نتایج احتمالی کاروان ایران در المپیک 2016 بالا بگیرد. آخرین آن هم مقام بیست و چهارم احساس حدادی در مسابقات قهرمانی جهان بود. حدادی در حالی در پکن نتوانست حتی از مرحله مقدماتی هم بالا برود که مدال برنز دوره گذشته قهرمانی ...
چهره تیم چهارم نیمه نهایی مشخص شد
به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در ادامه پنجمین روز از رقابت های والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان در دیداری حساس و سرنوشت ساز تیم ملی والیبال برزیل به مصاف ترکیه رفت. این دیدار حساس در پایان با برتری 3 بر یک برزیلی ها همراه شد اما ترکیه به دلیل تفاضل بهتر در مجموع ست های برده و باخته با وجود امتیاز مشابه با تیم برزیل در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت و ...
توافقی امضا نکرده ایم که مجلس بخواهد تصویب کند/ از زمان رفع تحریم ها تا مشاهده آثار آن در جامعه، طول می ...
اقصی نقاط کشور رساندیم همه استان ها و شهرهای کوچک امروز شاهد حضور پزشک هستند و تجهیزات بیمارستانی در حال نوسازی است. در زمینه سیاست خارجی ما به یک آرامش، ثبات و تعامل مثبت با جهان رسیدیم و هم بازسازی چهره ایران در افکار عمومی صورت گرفته است. امروز نگاه به ایران نگاه دیگری است نام ایران بیش از همیشه در رسانه ها در این ماه های اخیر مطرح بوده اما شما کمتر شاهدید که در اول سال ...
تک جمله 511 شخصیت درباره روحانی/ از هاشمی و حسن خمینی تا انتظامی و مشایخی
را هم لمس و هم حس می کنم. خدا یارتان باد. 52**مرضیه برومند؛ نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون: تا به حال که آقای روحانی دائما درگیر مسائل هسته ای بوده است انشالله از این به بعد به دیگر موضوعات مثل حقوق شهروندی بیشتر توجه کنند و اولویت اصلی را این موضوع قرار دهند. 53**مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون: برای اعضا هیات دولت سخت کوش جناب آقای روحانی آرزوی موفقیت ...
مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در خراسان شمالی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام علی خادمی اظهار کرد: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد و در محل دارالقرآن عترت این شهرستان برگزار شد. وی با بیان این که مسابقات قرآنی مزبور به همت دارالقرآن الکریم نهاد تبلیغات اسلامی و در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد، افزود: منبع مسابقات بخش شفاهی و بخش مفاهیم این ...
ایثار قم با حمایت شهرداری به دنبال دومین قهرمانی در بسکتبال با ویلچر ایران
باشگاه های کشور از مهرماه سال جاری آغاز می شود و با قرعه کشی انجام شده، تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم در فصل جدید با مربیگری عباس خاکی حریفان خود را نیز شناخته است. به همین منظور نمایندگان هشت تیم حاضر در رقابت های فصل جدید لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه های کشور برای برنامه ریزی مسابقات و موارد مربوط به این بازی ها، در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین حضور یافتند و در ...
کلاهبرداری سیاسی بنام طایفه داری
محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائسیصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالیمن تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر [...] محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائس یصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالی من تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر ، از شما بدست آورده ام . عذاب و قهر من به قومی می رسد و آنها نابود می سازد و بخشش من بر قومی دیگر می رسد و به آنها زندگی و نشاط می آورد.( 1 ) بر محققین و تاریخ پژوهان پوشیده نیست که بخش عمده تاریخ سیاسی گذشته کشور ما را کشمکش های قبیله ای و طایفه ای تشکیل داده و هریک از سلسله های قدرت با پشتوانه قبیله ای و طایفه ای خود توانسته است برای مدتی سایر طوایف را سرکوب و سیطره خود را بر آنان بگسترانند تا اینکه طایفه ی قویتر سر بر آورد و طومار طایفه حاکم را بپیچد و بدین منوال ظهور و سقوط سلسله های حاکم در چرخه قدرت سیاسی گذشته ایران جریان داشت لذا این وضعیت بر ذهنیت تاریخی و فرهنگ سیاسی ما اثری ژرف گذاشته است بطوری که استمرار این فرهنگ سیاسی با وجود بیش از سی وشش سال از عمر پر برکت انقلاب که با تأسی از ارزشهای اصیل و اسلام ناب و تربیت نسل جدید بر اساس باورهای دینی و طرد باورها و پندارهای غلط از جمله طایفه مداری این دشمن اتحاد و انسجام ملی هنوز سایه ی کریه آن در بعضی از شهرها و مناطق که بافت طایفه ای و قبیله ای خود را حفظ کرده اند گسترانده و جهت دهنده رفتار سیاسی مردم در عرصه ی انتخابات بوده و نشان می دهد که این وضعیت سد راه تفکر، تحلیل و تصمیم گیری درست سیاسی است به طوری که نزد عده ای مناقع قبیله ای و طایفه ای خود بر مصالح جامعه و ملت برتری می یابد. لذا تفکر طایفه مداری به عنوان یکی از منابع قدرت، مانعی جدی بر سر راه انتخاب نمایندگان و مسئولین شایسته که بتوانند گره از مشکلات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه بگشایند گردیده و در چنین شرایطی تعصبات کور طایفه ای مانع از وفاق اجتماعی و مشارکت ها و رقابت های اجتماعی و سیاسی سالم شده است . این وضعیت بیگمان با فرهنگ اسلامی و تمدن و دنیای مدرن در تناقض آشکار است. عصبیت و برتری طلبی طایفه ای جریانهای فکری و سیاسی را در مسیر طایفه گرایی و قبیله گرایی قرار داده بطوریکه در جریان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و یا گزینش ها و عزل و نصب های مدیران با وضوح بیشتری آشکار می شود. بی شک فعالیت سیاسی بر اساس چنین تفکر و میزانی راه را برای برگزیدن افراد توانمند و شایسته دشوار می سازد و افکار و اندیشه های پویا و منتقد را بر نمی تاید . لذا در صدد بر آمدیم تا از سر دردمندی آفتها و آسیبهای پندار غلط طایفه مداری بعنوان اسلوب نادرست و معیار باطل مشارکت سیاسی را در چند سطر در محضر مخاطبین محترم ارائه نمایم تا راه تحقیق و پژوهش عزیزان تحصیل کرده در خصوص نقش طایفه گرایی در مدار توسعه نیافتگی سیاسی و اقتصادی شهرستان عزیزمان هموار نمایم چکیده: مرکز و محور فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در طایفه گرایی از راه تحریک عواطف و هیجان های جمعی شکل می گیرد که این امر به عوام فریبی می انجامد طایفه گرایی چون بر مدار عوام گرایی است نخبگان ، خردمندان و افراد تحصیل کرده و دانشگاه رفته نادیده گرفته می شود و خرد ورزی زیر چکمه های طایفه مداری خرد می شود ، اعضاء را تنگ نظر و متعصب بار می آورد ، نقادی علمی و بی طرفی چون با منش طایفه اندیشی سازگاری ندارد سخت سرکوب می کند قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد در طایفه گرایی منافع طایفه بر منافع سایر طوایف و حتی مصالح ملت ترجیح داده می شود زیرا اعضاء خود محور و انحصار طلب اند اگرطایفه اندیشی برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی چون موجب تحریک سایر طوایف می شود ضررهای بسی بدتر از منافع آن نظیر تخریب وحدت و انسجام و ترویج بداخلاقی و کاهش آستانه تحمل برای آنها همراه خواهد داشت طایفه مداری سخت با ضوابط و هنجارهای رسمی اداری مخالف است و انجام امور بر اساس سفارش و پارتی بازی ترویج می نماید بنابراین قانون گریزی یک امر رایج بوده و کسانیکه در چنین جامعه ای در عرصه مدیریت قرار می گیرند قانون گریزترند لذا اینان در چشم طایفه محبوبتر و عزیزترند تا کسانیکه به قانون و ضوابط پایبندند در طایفه گرایی آنچه مطمح نظرمردم است این است که در انتخاب یک نماینده نه بر اساس شایستگی و صلاحیت علمی و اخلاقی بلکه بر اساس میزان تعلقات و درجه وفاداری به طایفه داری مبادرت به حمایت و پشتیبانی از آنها می نمایند لذا کاندیداهایی که به تعلقات طایفه ای وقعی نمی نهند و صرفاً بر معیار حق و در نظر گرفتن ضوابط قانونی و شرعی عمل می کنند و دلالان سودجو طوایف در تصمیماتشان جایگاهی ندارند مقبول واقع نشده و از دایره انتخاب طایفه مداری خارج می شوند طایفه مداری در تقابل با دین مداری است زیرا در طایفه مداری رفتار مردم بر محور خون و تبارمشترک شکل می گیرد لذا رضایت طایفه هدف غایی است ولی در دین مداری رفتار مردم بر محور توحید و کلام وحی شکل می گیرد و صرفاً رضایت خدای تبارک و تعالی مورد نظر است بنابراین از دیدگاه دینداران همه انسانها از هر قوم و طایفه با هر رنگ و نژادی برابر و بنده خدا محسوب می شوند . لذا عدالت و حق محوری رفتار غالب دینداران است ولی رعایت عدالت و جاری کردن حق در طایفه مداری جایگاهی ندارد طایفه مداری در تقابل با جامعه مدنی است زیرا در طایفه مداری فرد و استعدادهایش نه تنها نادیده گرفته می شود بلکه در طایفه هضم می شود ولی در جامعه مدنی فرد به معنای واقعی خود موجودیت دارد و زیر چرخ اجتماع خرد نمی شود . در طایفه مداری غرایز بر جامعه حاکم است و مدیریت جامعه بر مدار غرایز می چرخد اما در جامعه مدنی عقل به رسمیت شناخته می شود و لذا نه تنها مدیریت جامعه در دست عقلا بوده و عقلانیت و خرد ورزی محور فعالیت آنها خواهد بود بلکه مردم در چنین جامعه ای عقلایی می اندیشند و عمل می کنند . طایفه مداری و حذف شایسته سالاری امروزه بر کسی پوشیده نیست که کاربرد های عملی علم در مهندسی ، صنعت ، پزشکی و رشته های مختلف علوم انسانی از جمله مدیریت ، اقتصاد و تعلیم و تربیت و ... بیش از پیش بر زندگی ملتها امروزی تأثیر شگرفی بر جای گذاشته است البته باید توجه داشت که آنچه جوامع پیشرفته غربی در مقایسه با کشورهای عقب مانده در خصوص اثرات و خدمات علم در این دو جوامع متفاوت کرده است ارج نهادن جوامع پیشرفته به مقام عالمان و متخصصین در عرصه های مختلف علوم و واگذاری امور به ایشان است به همین دلیل است که دکتر سمیعی متخصص مغز و اعصاب بی توجه به ملیت ایشان جانشین استاد خود پروفسور کورت شورمن در بیمارستان جراحی مغز و اعصاب در آلمان می شود. ولی در جامعه ما بویژه استانهای با بافت طایفه ای در واگذاری مدیریت جامعه به متخصصین و نخبگان علمی خساست بخرج داده و جامعه را از دانششان محروم می نمایند زیرا در طایفه گرایی تبار و نسب بی توجه به توانایی ها و شایستگی ها ی ناشی از تلاش خود فرد به عنوان یک امتیاز شناخته می شود بنابراین دانش و خردمندی در مدیریت جامعه جایگاهی ندارد بلکه این پایگاه اجتماعی و نفوذ طایفه ای است که نقش محوری در عزل و نصب ها ایفا می کند لذا انتصاب سلسله مراتب اداری در نهادهای دولتی متأثر از آن است بطوریکه عواقب منفی اینگونه عزل و نصب ها بر سرنوشت مردم ، تأثیرات نامطلوبی بجای گذاشته است. حاکم شدن جاهلان در قالب طایفه گرایی و محروم کردن جامعه از مدیریت خردمندان و افراد شایسته و کاردان دو پیامد نامطلوب به دنبال دارد اولاً انتصاب افرادنالایق موجب می شود آینده جامعه بویژه جوانان که سرمایه های کشور محسوب می شوند تلف و بودجه و اعتبارات را بدلیل سوء مدیریتشان ضایع می کنند ثانیاً ناکار آمدی جاهلان در عرصه مدیریت جامعه موجب سست شدن پایه ها و ارکان نظام سیاسی گردیده و بدبینی مردم را نسبت به حکومت بر می انگیزند که این امر در دراز مدت زمینه زوال و فروپاشی حکومت را فراهم می کنند علامه جوادی عاملی در این خصوص چنین بیان می فرمایند : بدترین صفت برای کار گزاران یک نظام همان تحجر فکری و نابخردی عملی آنان است که باعث فروریختن آن نظام می گردد ، زیرا یک کار گزار جاهل یا طرح باطل و برنامه غلط تدوین و تهیه می کند ، یا در اجرای طرح و برنامه صحیح به افراط و تفریط می گراید و کار را از مسیر اصلی خود منحرف می سازد و باطلی را حق و حقی را باطل قرار می دهد و هرگاه باطل در یک نظام راه یافت و غلط در یک قانون رخنه کرد وسایل فرو ریختگی آن نظام و محو این قانون فراهم می گردد ) ( 2 ) امام صادق ( ع ) در خصوص بکار گیری جاهلان در عرصه مدیریت جامعه می فرماید : لا ابالی الی من ائتمنت : خائنا او مضیعاً در نظر من فرق نمی کند که کار را به آدم خائن بسپارم یا آدم ناشی ( ناپخته ، غیر متخصص ، کار ضایع کن ) .( 3 ) زیرا در هر حالت موجب تباهی جامعه و سقوط در فساد می شود . کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی بنام طایفه گرایی: در زبان سیاسی جدید، دماگوژی به معنای عوام فریبی و مردم فریبی به کار میرود، یعنی بهرهگیری نادرست از احساسات و تعصبهای عامه مردم. ( 4 ) در واقع طایفه گرایی همان کلاهبرداری سیاسی است که شخص به جای بهره گیری از ادله عقلی و بهره گیری از خردجمعی برای تحقق عقاید و نیات خود و یا رسیدن به مقاصد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی خود سعی می کند از راه تحریک عواطف و هیجان های طایفه ای و با بهرهگیری نادرست از فوران احساسات و تعصبات عامه مردم و جوّ حاکم بر طوایف به نوعی تصدیق جمعی نسبت به هدفٔ مطلوب دست یافته و با رنگ و لعاب مشروع و در کسوت حق عمل کرده به شیوه ای که آحاد طایفه چنین می اندیشند که آن ها با پذیرش این عقیده، به نوعی یگانگی با گروه و طایفه می رسند و این یگانگی به آن ها امنیت و قدرت می بخشد و اگر کسی با این ایده مخالفت کند، به او بر چسب بی تعصب و ضد طایفه داری زده می شود فلذا از امتیازات و توفیقات آن که ناشی از قدرت مکتسبه است محروم گردیده و مورد بی مهری شدید قرار خواهد گرفت.ا تیره بختی اینجاست که عده ای از اقشار تحصیل کرده و دانشگاه رفته که باید مدیریت راهبری جامعه و طایفه خود در مسیر درست را بدست گیرند، از یک طرف بدلیل گریز از بی مهری و طرد شدن از سوی طایفه اندیشان و از طرف دیگر بدلیل رسوب فرهنگ طایفه گرایی در جریان اجتماعی شدنشان در طوفان خانمان سوز اقیانوس طایفه گرایی گرفتار شده و عوام زده می شوند و متعصب تر از عوام و با بهره گیری از اندوخته های علمی و دانشگاهی شان در توجیه رفتارهای طایفه مداری جانبداری می نمایند و در واقع ابزار دست سود جویان و دلالانی می شود که با کلاهبرداری خاص خودشان صرفاً به مقاصد نامشروع خود می اندیشند و لاغیر و بقول سنایی چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا طایفه گرایی و عوام باوری یکی دیگر از پیامدهای طایفه گرایی در فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی عوام باوری یا پوپولیسم است ؛ پوپولیسم در فارسی معادل واژه های عوام گرایی و مردم باوری استعمال شده است این واژه در مقابل خردگرایی، عقلانیت و نخبه گرایی است؛ در عوام گرایی فرد برای جلب پشتیبانی مردم به شعارهای عامه پسند و کلی گویی روی می آورد و برای پیشبرد اهداف شخصی و گروهی خود و مستقل از نهادها و احزاب موجود، گام برمی دارد. امروزه عده ای فرصت طلب سیاسی در استانها و شهرستانهای با بافت طایفه ای که از مجراهای پذیرفته شده نظیر احزاب و انجمنها و .... قادر به جلب آراء و نظر مردم نیستند با دامن زدن به طایفه گرایی و شعارهایی که مورد پسند طوایف است به پوپولیسم و عوام باوری روی می آورند این اینگونه افراد اگر بخواهند درباره موضوعی تصمیم بگیرند به جای این که سراغ خردمندان، بزرگان فکر و اهل اندیشه و کارشناسان و افراد دارای تخصص بروند، بر اساس جو روانی حاکم بر طوایف تصمیم می گیرند. لذا به گفتمانهای روزمره میان عوام مراجعه می کنند و آنچه مورد پسند و رضایت آنان است صرف نظر از اینکه حق باشد یا باطل معیار فعالیت خود قرار می دهند و در واقع بجای اینکه عوام از خواص پیرو ی نمایند این خواص اند که از عوام پیروی می کنند وپوپولیسم با بی توجهی به خرد و فکر و برنامه ریزی و آینده نگری موجب می شود که آینده را از دست بدهیم و از گذشته عبرت نگیریم. پوپولیسم در واقع چارچوب های منطقی تصمیم گیری را مختل می کند؛ مردم را برای یک دوره زمانی کوتاه راضی نگاه می دارد و منابع و سرمایه های اقتصادی و اجتماعی را تلف می کند از آنجا که پوپولیست ها به دنبال حفظ وضع موجود و بهره برداری از امکانات برای منافع فردی و گروهی خود هستند با هر نوع افکار و عقایدی که منافع آنها را به مخاطره اندازد سخت مخالفت می کنند. کسانی که امروزه به عنوان کاندیدا به طایفه گرایی دامن می زنند و خود را مرید و خدمتگزار طایفه می دانند و در قالب این طرز تفکر برای جلب آرا مردم فعالیت می نماید خود نوعی عوامفریبی است اینگونه کاندیداها در فعالیتها و شعارهای انتخاباتی خود به تحریکات گمراه کننده و هدایت آنان در دالانهای فکری خود دست می زنند و تلاش دارند مردم را تحت تاثیر قرار دهند تملق گویی از طوایف را سرلوحه کار خویش قرار می دهند. بنابراین مخاطبش احساسات و غرایز و پیشداوری ها طایفه ای است و با بهره گیری از این احساسات از طوایف بی مزد سواری می گیرند. طایفه مداری و نژادگرایی یکی از پیامدهای ناگوار طایفه گرایی ترویج برتری طلبی نژادی و طایفه ای است مراد از نژادپرستی آن است که شخص؛ گروه ، قبیله و یا طایفه ای که به آن تعلق دارد معیار حق و باطل قرار میدهد.و در واقع حق در تعلق خاطر طایفه می داند و باطل در تنفر و بیزاری آن خلاصه می کند در واقع فلسفه ی طایفه گرایی بر پایه ی رجحان و اصیل دانستن یک طایفه بر سایر طوایف و اقوام قرار دارد نتیجه نهایی این عقیده شکل گیری نژاد پرستی است ؛ در نژاد پرستی انسانها به دلیل پاره ای تعلقها و وابستگی ها؛ از قبیل خون، نژاد و نظیر اینها، خود را از دیگران جدا می شمارند و به قومی خاص، احساس تعلق و وابستگی می کند و توجه خود را به تأمین منافع طایفه ای و قومی، حتی اگر مستلزم زیان دیگران هم باشد، معطوف می گرداند. هیچ کس منکر میهن دوستی، و دوستی هم طایفه ، همشهری و خویشان نیست و حتی در ادیان آسمانی بویژه اسلام مذموم محسوب نمی شود، بلکه بدان هم سفارش شده است. اکثر علمای اجتماعی معتقدند که وطن دوستی غیر از وطن پرستی است. وطن پرستی یک انحراف است،زیرا به برتری نژادی و خونی و تحقیر سایر اقوام و نژادها می انجامد و این مذموم است. ولی وطن دوستی، عشق به دفاع از سرزمین و خدمت گذاری و تلاش در راه اعتلا و پیشرفت همه جانبه و زدودن چهره فقر و بیکاری در سطح جامعه و ارج نهادن به آن است . لذا در جامعه ای که حب وطن وجود نداشته باشد ، طمع تجاوز همه جانبه اجانب در بخشهای مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را فراهم می نماید لذا باید میان حب وطن و وطن پرستی که یک انحراف است تفاوت قائل شد. تحلیل پتانسیل و انرژی جامعه (غلبه محوری ) تهلیل پتانسیل و نیروهای جامعه در مسیرهای غیر ضروری و انحرافی و صرف انرژی مردم در راه مقاصد شخصی و درگیر کردن مردم با مسائل چالش برانگیز نظیر غلبه محوری و برتری طلبی طایفه ای در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی بجای صرف انرژی مردم در خدمت گذاری و رقابت بر سر ارائه بهترین راه حلهای معضلات اجتماعی نظیر بیکاری ، فقر و توسعه اقتصادی صرفاً انرژی مردم در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و تغلب طوایف به بهای حاکم کردن فرصت طلبان سیاسی است امروزه معتقدین به طایفه مداری به عنوان یک گروه فشار و متعصب در جریان فعالیتهای سیاسی و عرصه انتخابات با تلاش در راه غلبه یک طایفه بر طوایف دیگر دارای ریشه تاریخی بلندی به قدمت شکل گیری اقوام بشری در روی این کره خاکی است این خوی غلبه گرایی در گفتار فارابی در تبیین خصایص انواع مدینه چنین بیان شده است (( مردم در مدینة تغلب در راه تحقق بخشیدن به چیرگیها و غلبت ها به یکدیگر معاونت می نمایند و این وضع هنگامی پیش می آید که همة مردم آن شیفتة غلبه بر اقوام دیگر شوند ... به هر حال هدف و شیفتگی آنان در همة انواع چیرگیها خوار کردن و مقهور کردن دیگران است )) ( 5 ) لذا بدلیل در گیر شدن در اختلافات طایفه ای مشاهده می شود که افراد متشخص و تحصیل کرده و حتی نخبگان سیاسی در افکار اصلاح طلب و یا اصول گرایند ولی در عمل طایفه طلب و پای بند به اصول طایفه ای است زیرای برای این عده رقابت در قالب طایفه گرایی از رقابت در قالب جریانهای سیاسی و حزبی مهمتر است .در اینجاست که در عرصه انتخابات مشاهده می شود افرادی اصلاح طلب هستند اما برخلاف گرایش سیاسی و حزبی خود به اصول گرایان طایفه خود رأی میدهند و یا برعکس اصولگرایان از اصلاح طلبان طایفه خود حمایت می کنند لذا آنچه برای توجیه چنین رفتارهای متناقض و متلون به نظر می رسد صرفاً طایفه مداری و منفعت طلبی شخصی چنین افرادی است که باعث نوعی ساختار شکنی جدید سیاسی و حزبی در عرصه جامعه شده است بدلیل غالب بودن رقابتهای قومی و طایفه ای به تجربه مشخص است که نقش غالب جهت دهی سیاسی به نفع یک کاندیدای خاص را نه تحصیل کرده ها و نخبگان سیاسی و یا لیدر های حزبی بر عهده دارند بلکه متنفذین طوایف و قبایل هستند که چنین نفوذ و قدرتی دارند لذا در این شرایط دیگر این فعالین سیاسی نیستند که باهم رقابت می کنند بلکه این متنفذین قبایل و طوایف اند که در مقابل هم صف آرایی می کنند و هر کدام به نفع کاندیدایی با یکدیگر مبارزه می نمایند اینجاست که پس از انتخابات دیگر مردم طوایف و بویژه جوانان برای حل مشکلات و گرفتاریهای خود و یافتن شغل نه اینکه بر اساس ضوابط به افراد ذی صلاح مراجعه می کنند بلکه به سراغ متنفذین طایفه ی خود می روند که در مبارزات طایفه ای توانسته زمینه استیلای یک کاندیدا را فراهم نماید و او را وامدار خود نموده. از این رو، افراد صاحب نفوذ یک طایفه یا خانواده گسترده نقش تعیین کننده ای همچون لابی کردن ، فراهم آوری فرصتهای شغلی، تسهیل فرایندهای اداری اخذ یک وام بانکی ، و بوی ژه صعود سلسله مراتب اداری مدیریتی کارکنان دوایر دولتی را بر عهده دارند. تبعیض در ارائه خدمات عمومی و محرومیت اغیار جامعه شناسان، مورخان و انسان شناسان معتقدند وقتی دو گروه با قومیت های متفاوت با هم در تماس قرار می گیرند و بر سر یک موضوع رقابت می کنند تبعیض نژادی با شدت و خشونت بیشتری بروز می کند. اما جوامعی که عاری از هر گونه درگیری قومی و طایفه ای هستند از پتانسیل همه ی شهروندان خود بهره برده و بسوی حذف این تعصبات گام بر می دارند. تبعیض به فعالیتی اطلاق می شود که حق اعضای یک گروه [و طایفه و قوم] را برای استفاده از فرصتهایی که در برابر دیگران گشوده است سلب می کند.( 6 ) تبعیض تهدیدی جدی برای دمکراسی بویژه نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود و در تعارض با ارزشهای بنیادی هر جامعه دمکراتیک و دینی قرار دارد، تبعیض به شیوه مستقیمی نمایانگر عدم قائل شدن ارزش برابر و یا برابری حقوقی انسانها می باشد. ممنوعیت عمومی تبعیض بعنوان یکی از ستون بنیادی حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم بند نهم به صراحت برای رسیدن به اهداف خود بر )) رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی)) تأکید شده است. از منظر جامعه شناختی صیانت و حمایت از اقلیتهای ملی، قومی و دینی یکی از وجوه مهم امنیت ملی و بین المللی می باشد. و هر کس با هر نامی و تحت هر عنوانی [ طایفه مداری ] آنرا خدشه دار نماید ضد امنیت ملی عمل کرده و خائن به ملت شناخته می شود. ابرام و اصرار بر قوم گرایی و طایفه مداری خواه ناخواه با تبعیض و مثله کردن عدالت در جامعه همراه است زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد ( 7 )قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود لذا همراهی اقوام و طوایف همدوش جریانهای سیاسی که خود بعد از پایان رقابتهای انتخاباتی و حاکم شدن در عرصه قدرت که به محروم کردن رقبای سیاسی خود از خردترین تا کلان ترین امتیازات و حقوق اجتماعی مبادرت می ورزند به تبعیض های قومی مشروعیت بخشیده و به آن رنگ ولعاب سیاسی می دهند . صیانت و حمایت برابر و هم ارج از همه گروهها و طوایف مختلف جامعه و همچنین تامین رابطه ای مطلوب بین اجتماعات و گروههای ملی و قومی داخل آن، و توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات بی توجه به قوم و طایفه خاصی همواره بعنوان یکی از اهداف امنیت ملی و یکپارچگی کشور نگریسته می شوند لذا هر نوع طایفه گرایی در جذب اعتبارات و استخدام های دولتی و رفع محرومیت ها و ... گامهایی بر علیه امنیت ملی محسوب می شود تخریب وحدت و انسجام اگر چه طایفه مداری برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی بیش از آنچه برای آنها منفعت داشته باشد به زیان آنها و کل جامعه خواهد بود زیرا دامن زدن به طایفه گرایی موجب تحریک عواطف و احساسات آنها شده و هر طایفه خود را برتر از دیگر طوایف می داند لذا برتری طلبی طوایف که با تحقیر دیگر طوایف همراه است موجب جریحه دار شدن طرف مقابل شده و این امر زمینه ظهور تنشها و درگیریها را در سطح جامعه فراهم می کند و این موجب ترویج تضاد و اختلاف میان طوایف خواهد شد و وحدت و انسجام جامعه را به عنوان یک امر ضروری در شرایط کنونی خدشه دار خواهد کرد آنچه امروز در افغانستان ، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه همین اختلافات طایفه ای است که دشمن بیگانه به آن دامن زد تا شرایط فعلی در این کشورها پدیدار شد بطوریکه جبران خسارات ناشی از این اختلافات به سادگی میسر نخواهد بود در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند : امروزه انگیزه تحریک قومیت ها جدی است. دشمن مشغول تحریکات است. دشمن را نباید دست کم گرفت. مراقب باشید. این از جمله چیزهای بسیار مهم است. احساس می شود دستهایی در جریان هستند برای اینکه زمام این کار را از دست دولت خارج کنند. ترویج بداخلاقی و پرخاشگری طایفه ای در طایفه گرایی که از مصادیق دماگوژی یا عوام فریبی است ، شخص گروه زیادی از مردم را مخاطب قرار داده، با انحراف افکار عمومی از واقعیات پیش روی جامعه نظیر مشکل مسکن ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد با شعار طایفه گرایی هیجانات و شور طایفه ای احساسات و عواطف مردم بویژه جوانان و نوجوانان را تحریک می کند و با تکیه بر همین شور و هیجان ، آن ها را نسبت به نتیجه و مدعای خود که همان طایفه داری است متقاعد می کند در اینجاست که اخلاق محوری و منطق فکری جای خود به غریزه محوری و احساسی می دهد بطوریکه هریک مخالفین خود را با الفاظ رکیک و توهین آمیز نظیر خائن ، وطن فروش بی تعصب بی غیرت مبادرت به جریحه دار کردن رقبا شده و بدینوسیله به بد اخلاقی و پرخاشگری در عرصه اتتخابات دامن می زنند اینجاست که رقابت سیاسی به تنش و درگیری طایفه ای مبدل می شود. افراد اینگونه جوامع ، دارای آستانه ی تحمل بسیار پایین بوده و قادر به تحمل آرا و اندیشه های رقبا ندارند لذا گاهی شعارهای حقی را بیان میکنند ولی مراد باطلی از آن مستفاد می نمایند نظیر شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند . در واقع این شعار ؛ کسانی سر می دهند که از حقانیت مولای متقیان و تنهایی او در احیاء و جاری کردن ارزشهای متعالی و مترقی اسلام ناب که داشت در مدیریت جامعه به دست فراموشی سپرده می شد و داشت سنتهای قومی و طایفه ای دوران جاهلیت را بر جامعه مسلط می کردند ابراز می نمایند و لذا رهبرانی که در هر زمان و برهه ای قیام به اقامه ارزشهای با محوریت حق نمایند حامیان ایشان این شعار را برای حمایت از آنها بیان می دارند ولی طوایفی که برای اعلام پشتیبانی از کاندیدای طایفه ای شان از این شعار فحش گونه چون پتکی بر علیه رقبا خود فارغ از هر حقی و هر نوع شایستگی و لیاقتی فقط به صرف اینکه فلان کاندیدا از هم طایفه ای شان است استفاده می کنند . اینان شور طایفه گرایی چنان شعله ور می نمایند که از مصادیق فعالیت های جماعت مورد نظر لوبن در نظر می می آید. لوبن این موقعیتها را چنین تحلیل می کند ((هنگامی که مردم در جریان هیجان جمعی قرار می گیرند که توسط جماعت بوجود آمده ، موقتاً برخی قوای تعقل منطقی ای را که در زندگی عادی دارند از دست می دهند . آنها فوق العاده تلقین پذیر گردیده و به آسانی تحت تأثیر اصرار و ترغیب رهبران غوغا یا عوامفریبان قرار می گیرند . تحت تأثیر جماعت افراد دستخوش سیر قهقرایی به سوی انواع واکنش ابتدایی تر می شوند.......یعنی موجودی که بر اساس غریزه عمل می کند)) ( 8 ) منابع: 1-داود فیروحی قدرت ، دانش و مشروعیت در اسلام ص 211 2-علامه جوادی عاملی ، اخلاق کار گزاران در حکومت اسلامی ، ص 189 3- محمد رضا حکیمی ، حکومت اسلامی ( بخشی از کتاب الحیات ) ص 119 4-داریوش آشوری ، دانشنامه سیاسی ،157 5-ابونصر فارابی سیاست مدنیه ، ترجمه سید جعفر سجادی ص 180 6-آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 281 7- ساروخانی ، فرهنگ علوم اجتماعی ص 120)) 8 -آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 677 درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
استفاده از ماده بلانکیت سرطان زا در نان سنتی
لبنی قرار نگرفته است. بنا بر این گزارش زرگران با بیان این که 43 درصد کالری خانوار شهری و 56 درصد کالری خانوار روستایی کشور از نان تأمین می شود گفت: در حال حاضر در شهر تهران هشت هزار واحد تولید نان وجود دارد اما تردیدهای فراوانی در مورد سلامت نان وجود دارد.کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران امیدوار است بتواند با پرداختن به این مساله گامی در جهت سالم سازی بیشتر و فزایش کیفیت ...