سایر منابع:
سایر خبرها
به گزارش تسنیم از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در این حدیث آمده هم شاگرد باید در برابر استاد تواضع کند، و هم استاد باید در برابر شاگرد متواضع باشد. وی افزود: در مقابل کسی که از او علمی می آموزیم اگر انسان متواضعی باشیم، درس را بهتر می توان آموخت، و عکس آن هم اگر در برابر ...
؛ بین استاد و شاگرد باید چنین ارتباطی وجود داشته باشد. آیت الله مکارم شیرازی یکی دیگر از مسائل مرتبط با تواضع بین شاگرد و استاد را پذیرفتن حرف شاگرد در صورت متقن بودن از سوی استاد دانست و یادآور شد: ما اساتیدی داشتیم که در کنار پذیرش اشکالات این نظرات را دنبال کرده و آن را قبول می کردند و امیدواریم چنین سنتی در حوزه های علمیه همچنان پررنگ باشد. انتهای پیام/ ...
بر این که تواضع استاد وشاگرد در قبال یکدیگر سبب رونق علمی می شود، بیان کرد: خوشبختانه این مساله در حوزه های علمیه از قدیم الایام رواج داشته است؛ خاطرات بسیاری از این مساله در بین بزرگان و علما موجود است و خود ما نیز خاطرات شیرین و فراموش نشدنی از این موضوع داریم. حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: یکی از علائم و نشانه های تواضع این است که اگر شاگرد حرف و سخن منطقی و خوب بیان کرد ...
چنین رابطه ای بین استاد و شاگرد از قدیم در حوزه بوده است. داستانهایی از تواضع استاد و شاگرد در حوزه وجود دارد بهرحال تکبر هم مانع تعلیم و هم تعلم است اما تواضع سبب پیشرفت تعلیم و تعلم است. این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: استاد اگر دید شاگردش حرف اساسی زد بپذیرد و ما دیدیم اساتیدی که به اشکالات شاگردان، بها داده و آن را می پذیرفتند حتی آن اشکال را شرح می دادند چون هدف رسیدن به واقعیتهاست ...
همه هستی باید فدای او شود. استاد حوزه خواهران و شاگرد بانو مجتهده امین با تاکید بر اینکه باران رحمت الهی به اندازه ظرفیت وجودی انسان است و هر کسی باید به کمال وجودی خود برسد، اظهار داشت: در زندگی باید رسول الله(صلی الله علیه و آله) را اسوه قرار می دهیم و رفتار حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) در خانواده و جامعه را الگو قرار دهیم برای مثال رفتار ایشان در خصوص نظافت در آن دوران جاهلیت ...
توجهی از این اشکالات هم توسط بعضی از فلاسفۀ دین در غرب گفته شد؛ لذا این طیف جدیدی که خودش را روشن فکر دینی می داند به معنای آزاداندیش بودن، در برابر اندیشۀ دینی و به نوعی اعتراض به همه چیز، برخی به دنبال میرزا ملکم خان در پی پروتستانیزم اسلامی بودند و بعد عناصر دیگری می آیند و آرام حوزه انتقادی روشنفکران دینی گسترش می یابد. الان جریان روشن فکری دینی در ایران چیزی که در عرف جامعه حداقل هست، حامل ...
اعتراضات گسترده هواداران هم راه به جایی نبرد و برانکو اعلام کرد که به بشاررسن و نعمتی بیش از مسلمان اعتقاد دارد و او در تفکرات فنی او جای ندارد و می تواند از پرسپولیس جدا شود. مدیران پرسپولیس و برخی از پیشکسوتان این تیم با پادرمیانی سعی در عوض کردن نظر برانکو داشتند اما معمارعصر جدید پرسپولیس وساطت آن ها را قبول نکرد و اعلام کرد نیازی به مسلمان ندارد. حتی پست اینستاگرامی مسلمان خطاب به او هم ...