سایر منابع:
سایر خبرها
نفت مقصر نیست، خود ما ضعف و کمبود داشته ایم
سال های بعد و نسل های آینده ببینند. درحال حاضر دولتمردان هم از حذف درآمدهای نفتی از بودجه سخن می گویند. برای این که این اتفاق بیفتد چه اقداماتی باید کرد؟ هم اکنون بهترین زمان برای شکل گیری توافق جمعی با توجه به شکست های گذشته است تا پول نفت تماما از دست و کنترل دولت خارج شود و با فکر و برنامه درست و دقیق در مسیر توسعه زیرساخت های نرم و سخت کشور سرمایه گذاری شود.پیشنهاد می کنم یک دوره
مخاطبان نود رای دادند؛عابدزاده بالاتر از حجازی
گرامی داشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد امشب احتمالا تا ساعت یک و چهل دقیقه بامداد در خدمت شما خواهیم بود. در ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهترین دروازه بان فوتبال کشور پس از انقلاب پخش شد. مجری برنامه نود در توضیح نظرسنجی گفت قرار است اگر اتفاق خاصی در لیگ نیفتد پست به پست تا مهاجم جلو برویم و تیم منتخب پس از انقلاب را طی 6 تا 7 برنامه انتخاب کنیم. برای انتخاب گزینه
عبور از سد بنی صدر برای نجات شهرها/ روزی که اوقات آیت الله خامنه ای تلخ شد
آفریدند که برای همیشه در تاریخ مقاومت مردم ایران ثبت شد. با شبیخون این نیروهای به دشمن، عراقی ها آنچنان آشفته و پریشان شدند که با به جاگذاشتن تمامی خودروها و ادوات نظامی شان، قریب 90 کلیومتر یعنی تا مرز 2 کشور عقب نشینی کردند. شبیه این اتفاق که کمتر درباره آن صحبت شده در غرب رخ داد. در همان روزهای نخست جنگ، شهر ایلام و مرکز استان در آستانه سقوط قرار گرفت. مرد جوانی به نام
قالی باف: تا 2 سال دیگر شهردار می مانم
هستم و در طول این 57 شهردار، شاید 3 شهردار هستند به این حد رسیدند و 120 تا 130 ماه توانستند در شهرداری باشند. ثبات در مدیریت در شهرداریها یک ضرورت است. در شهرهای بزرگ دنیا که توانستند یک تحول جدی در آنها اتفاق بیفتد، برنامه ریزی درست کنند و شهررا بر مدار درست قرار دهند. شهردار 2 ساله نمی تواند برای یک کلانشهر برنامه ریزی کند و همه کارها مقطعی می شود.
شیخ های سیاست پیشه
نژاد ندارد و اکثریت جامعه روحانیت اسمی جز احمدی نژاد نمی آورند و در آن جلسه که گفتند احمدی نژاد رأی نیاورده، دروغ گفته بودند؛ چون آن جلسه اصلا به حد نصاب قانونی نرسیده بود و فقط 15 نفر آمده بودند . او مخالفان احمدی نژاد در جامعه روحانیت را فقط حسن روحانی، پورمحمدی و ناطق نوری معرفی و از مرحوم دعاگو، امام جمعه شمیرانات هم انتقاد کرد: چرا آقای دعاگو گفته اند جامعه به طور مصداقی وارد انتخابات نمی شود
مردم به جای دولت کمربندها را سفت کردند
بزرگ ایشان، کار را به جایی رسانده بود که تمام دستگاه های اجرائی به نخست وزیر، رئیس جمهور و امام شکایت بردند. تعداد این شکایت ها به قدری بود که یک بار نخست وزیر به مرحوم عالی نسب گفتند که از نظر راهبردی مسیری که انتخاب کردید را می پسندم اما برداشت عمومی این است که شدت فشاری که بر دستگاه های اجرائی می آورید، اقتصاد را شکننده می کند. مرحوم عالی نسب پاسخ دادند این طور که من ایران را می شناسم، شما
جزئیات کامل طرح خوداتکایی 8 محصول اساسی
های هرز، کشاورزی حفاظتی و طرح های مقایسه ارقام مختلف (دیررس، زود رس و میان رس) از جمله این پروژه ها است. خاکسار با اشاره به اینکه طرح های مذکور در حال حاضر در حال اجراست، گفت: وقتی طرح رسما آغاز و اعتبارات تامین شود، عملیات اجرایی آن شیب تندتری می گیرد. وی اضافه کرد: در طرح افزایش ضریب خوداتکایی ذرت، تحقیق، آموزش و ترویج به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و حتی پروژه های
بستنی فروش ها هم کنکور دارند
و فرمول آن به آزمون دقیق می گذارد. بستنی فروش های معروف تهران معتقدند بستنی کارخانه ای رقیب شان نیست و آن هایی که سنتی خورند کمتر سراغ بستنی کارخانه ای می روند. اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ اطراف میدان انقلاب تهران قرار دارد. همان جا که می توان چیزهای جدیدی درباره بستنی و نحوه گرفتن مجوز بستنی فروشی شنید. دفتر اتحادیه کوچک است و پرسروصدا. با اسکندر آزموده سفیدی رئیس اتحادیه در همین جا صحبت می
خاطره مجیدی از تماشای فیلم محمد رسول الله(ص) توسط رهبرانقلاب
جرأت می توان گفت در مدتی که این خاطره نقل می شد، سکوت زیبایی که نشان از شوق شنیدن بود بر سالن همایش حکمفرما شد . مجیدی درباره آن دیدار ارزنده گفت : اولین کسی که فیلم محمد ( ص ) را دید حضرت آقا بودند، به هر حال ایشان بانی و ایده دهنده فیلم بودند . در طول سال هم مرتب گزارش ها را به ایشان می دادیم و در جریان ساخت و ساز کار بودند و حتی روزهای آخر فیلم هم بازدیدی از شهرک داشتند، بازدیدی که قرار بود 2
بی اعتمادی به آمریکا به این زودی ها برطرف نمی شود
ما مذاکره کردند. سوال: ایجاد اعتماد بین دو کشوری که مدت ها با هم دشمن بوده اند دشوار است. شما چطور می خواهید ذهنیت مردم آمریکا را بویژه با توجه به گزارش های آژانس بین المللی درباره ایران، تغییر دهید؟ رییس جمهوری: بین ایران و آمریکا اعتمادی وجود نداشته و امروز هم وجود ندارد و این مسأله روشنی است. مردم ایران به سیاست های دولت آمریکا اعتمادی ندارند و به اعمال و اقدامات دولت
آیا ایران جبهه مستقیم مبارزه با اسرائیل را گشوده است؟
به گزارش عرش نیوز مهم ترین مسائلی که در دیدگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارائه شده از سوی "ایلی بن مائیر" رئیس بخش مطالعات شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل به مناسبت آغاز سال جدید عبری، منتشر شده، عدم وضوح در نظارت و اطلاعات از تحولات موجود در منطقه است. علت آن نیز تغییرات رو به رشد نقشه تهدیدات منطقه است که می تواند منجر به بروز اشتباه در ارزیابی های اطلاعاتی شود. علاوه بر این که ابزارهای تحلیل
ده تکنیک برای اجرای عملی سنجش و ارزیابی ارتباطات
/> 7 . از معیار/ استاندارد و ابزار استفاده کنید. در سال های اخیر، از استانداردها و معیارهای سنجشی استقبال زیادی صورت گرفته است. با توجه به این که این کار که با اصول و ضوابط بارسلونا (Barcelona Principles) شروع شد، از طریق چارچوب ابزارها و اقدامات سنجشی معتبر (the Valid Metrics Framework) به وضوح بیان و مقوله بندی شد، و از طریق کار SMMSTANDARDS.org تکمیل گردید، در حال حاضر حجم عظیم و غنی ای از
کدام پسورد بیشترین امنیت را برای گوشی شما دارد؟
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ تولید کنندگان تلفن های همراه در تلاش هستند تا شگردهای متفاوتی برای کدگذاری تلفن های همراه ارائه کنند که در عین راحتی از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشد. طبق آمارهای ارائه شده اکنون در کشور حدود 30 میلیون تلفن همراه هوشمند در دست مردم است و با توجه به تعداد مشترکان سیم کارت به نوعی می توان گفت حدود نیمی از صاحبان سیم
علم الهدی:میدان حرکت دشمن فضای مجازی است/نقدی:کانادا از خاوری محافظت می کند/بذرپاش:55درصد تحریم ها را ...
سه جبهه برنامه ریزی شد؛ تهتک و تحجر دو جبهه ای بود که دشمن باز کرد، در همان سال ها بود که دشمن وارد افغانستان شد، پدیده طالبانیزم را مطرح کرد و طالبان نیز تلاش کرد تصویری دیگر از اسلام را در تصور جهانیان رونمایی کند. وی با اشاره به ایجاد رسانه ها از سوی غرب و آمریکا، عنوان کرد: ابزاری که آنان درست کرده اند، ابزاری دوسویه است اما در یک سوی آن، عده کثیری قرار دارند که با منابع صهیونیست ها
عملکرد چیت چیان، وزیر نیرو در سال دوم دولت یازدهم
یازدهم محسوب می شود. البته تغییرات گسترده ای که چیت چیان بعد از دو سال در سطح مدیران ارشد صنعت برق ایجاد کرد، وی را در کانون توجه قرار داد. بحران آبی و اقتصاد برق دو چالش اصلی پیش روی آقای وزیر هستند. برخلاف سابقه مسئولیتی وزیر نیرو در حوزه برق، با توجه به موضوع کم آبی، چراغ عملکرد وی در بخش آب پرنورتر از برق بوده است. نمایندگان ملت در مجلس نیز با چیت چیان آشنایی دیرینه ای دارند؛ چرا که در پی
آوارگان سوری و ادامه بازی فریبکارانه مدعیان
گزارش خبری/ به گزارش "ناصرون " چندی پیش خبر سفر مهاجران غیرقانونی به اروپا در صدر خبرهای رسانه های شنیداری، دیداری، نوشتاری و صفحات پایگاه های ارتباط اجتماعی قرار گرفت و تمام آنچه درباره این موضوع پخش شد،از آماده سازی گسترده قبلی حکایت می کرد تا خبر مهاجران به مهمترین خبری که رسانه ها را به خود مشغول کند، تبدیل شود. با توجه به این مسئله که موضوع مهاجران غیرقانونی در کشورهای
ایرنا خطایش را پذیرفت و خبرش را اصلاح کرد
به جای آن تصویری دیگر قرار داد که آن هم گویای تصویری نسبتا کاملی از این مراسم نیست. قصد پرسش هم همین اصلاح امور و انجام وظیفه درست و حرفه ای ایرنا و نه چیز دیگر بوده و امید است از حد اصلاح یک خبر به اصلاح رفتار و رویکرد بینجامد. امری که ایرنا سرشار از نیاز به آن است چرا که موارد در این زمینه کم نیست که یکی از آنها سفر چهار روزه مدیرعامل به ایتالیاست. مدیرعامل ایرنا خوب است براساس
افزایش ظرفیت مترو به 10 میلیون نفر در روز
هم به تولید داخلی کمک می کند؛ از این رو اگر بتوانیم 1500 واگن وارد کرده و یا در داخل تولید کنیم، به سرعت می توانیم هر ماه ظرفیت متروی تهران را توسعه دهیم. شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره شایعات مطرح شده پیرامون ناقص بودن تاسیسات خط سه مترو تهران نیز گفت: در ساخت خط سه مترو تهران در همه زمینه ها با استاندارد های عمل کردیم و این خط با همه ظرفیت ها، تجهیزات و به صورت صد در صد ایمنی
بازی بی قاعده شاهزاده های صعودی!
را که رابطه نزدیکی با عربستان دارند به خاطر مشارکت نکردن در حمله زمینی به یمن تهدید کرده است و چون درباره مصر از پس تهدید کسی مثل ژنرال سیسی برنمی آمد، دیدار برنامه ریزی شده شاه از قاهره در بازگشت از تعطیلات 2 ماهه را لغو کرد. همچنین نحوه استفاده او از حضور پدر تاجدارش در واشنگتن برای امتیاز گرفتن از اوباما به منظور حمایت از آینده سیاسی اش در عربستان جالب توجه است. جنون قدرت او حد و حدودی
آقای سفیر! با چه استدلالی مناسبات با دشمن منطقه ای را الگوی تعامل معرفی کردید؟
دولت به بهانه های مختلف به باکو سفر کرده اند، سفیر کشورمان نیز به بهانه های مختلف روابط تهران و باکو را استراتژیک؟! قلمداد کرده است. درست از همین تحولات ، باکو به عنوان کارتی برای فشار به غرب استفاده کرده است؟ اما سوال این است که امتیازات کلان به جمهوری آذربایجان که بدون تغییر رفتار باکو درمسایل اساسی صورت گرفته ، چه دستاوردی برای کشورمان داشته است؟ آیا دهها فعال اسلامی از جمله رهبر حزب اسلام که به
چند عملیات تعیین کننده دفاع مقدس در یک نگاه
پیگیری کند، همانگونه که درباره بسیاری از جنگ های بین المللی چنین شد. اما برعکس، آمریکا و غرب در جهت حفظ حکومت عراق و فشار بر جمهوری اسلامی تلاشهای خود را آغاز کردند. آمریکا بدون توجه به حقوق قانونی جمهوری اسلامی، در پی تحمیل مذاکره بدون شرط به ایران بود و در مجموع قدرتهای بزرگ در تلاش بودند که مذاکرات صلح در شرایطی انجام شودکه جمهوری اسلامی در موضع برتر نباشد. به دلیل سابقه تاریخی و
توحید، تونل مانش نیست که ضد آب باشد
سمتی در شهرداری نداشتم از کل هزینه صرف شده بی اطلاعم. ولی یکی از انتقادهایی که به این تونل می شود همین شفاف نبودن مسائل مالی و ریخت و پاش هایی است که در ساخت آن صورت گرفته است. کمااینکه گفته می شود هزینه تمام شده این تونل چندین برابر رقم پیش بینی و اعلام شده بوده است. گفتم که من اطلاعی ندارم ولی باید به این نکته هم توجه داشت که این تونل در شرایطی ساخته شد که مصالح مورد نیاز
پاسخ روحانی به شبکه آمریکایی درباره احتمال دیدار یا تماس با اوباما
خلیج فارس: رییس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا اشتباهات فراوانی در قبال ایران داشته که باید این اشتباهات را جبران کند ، تصریح کرد: مردم ایران به سیاستهای دولت آمریکا اعتماد نداشته و ندارند لذا برای رسیدن به اعتماد نیازمند زمان طولانی هستیم، اما اجرای دقیق تعهدات بر مبنای توافق هسته ای می تواند حرکت در مسیر اعتماد را تقویت کند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی'سی بی اس' آمریکا که یکشنبه شب در پربیننده ترین ساعات روز تعطیل در آمریکا به روی آنتن رفت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی اش با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت که ما برنامه ای برای این دیدار نداریم و فکر می کنم خیلی قدم های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن گفت و گوی 'استیو کرافت' مجری برنامه '60 دقیقه' شبکه تلویزیونی CBSآمریکا با رییس جمهوری چنین است: مقدمه رییس جمهوری: از این فرصتی که پیش آمده تا راجع به موضوعاتی که در شرایط فعلی جهان هم برای منطقه ما و هم برای کل جهان اهمیت دارد، گفت و گو کنیم، خوشحالم. فکر می کنم صلح، امنیت و ثبات مهم ترین اهدافی است که همگان خواهان آن هستند و زمینه ای برای پیشرفت و توسعه خواهد بود که به نفع همه بشریت است. در ابتدای مذاکرات به نقل از جنابعالی اعلام شد که این قدم اول و مهم برای بهبود روابط دو کشور است. آن زمان خیلی خوشبین نبودید که این مذاکرات موفقیت آمیز باشد، اما به توافق رسیدید، اکنون نظرتان چیست؟ توافق بسیار سختی بود، پیچ و خم های بسیار زیادی داشت. در مذاکراتی که نمایندگان 7 کشور با هم، راجع به مسایلی که برای دو طرف بسیار اهمیت دارد صحبت می کنند، پیش بینی اینکه آیا مذاکرات در نهایت به توفیق دست پیدا می کند یا نه،خیلی آسان نیست اما من هیچ وقت نسبت به مذاکرات بدبین نبودم و همیشه می گفتم که خوش بینی شاید زیاد نباشد اما بدبینی هم درست نیست و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت، بکار بگیریم. اولین گام موفقی که در توافق موقت ژنو برداشتیم، معنایش این بود که این راه گرچه سخت است، اما راه درستی است و می تواند ما را به اهدافمان برساند. امروز خوشحالم که قدم های بسیار مهمی در این زمینه برداشته ایم و در حال برداشتن گام های نهایی هستیم. با این توافق به چه چیزی دست پیدا کردید؟ خود توافق بسیار مهم بود. آنهم در یک مسأله بسیار مهمی ، یک طرف توافق یعنی ایران کاری را انجام می داد و آن را برای توسعه خودش لازم می دانست و طرف دیگر نسبت به همان اقدام بدبین بود و احساس می کرد که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت باشد. بنابراین، فاصله بین دو طرف بسیار زیاد بود. خود به دست آمدن تفاهم و توافق یعنی یک موفقیت بزرگ برای دو طرف. آنچه ما به دست آوردیم در واقع اهدافی بود که از روز اول آن را دنبال می کردیم و آن اینکه بتوانیم بدون مشکل فعالیت هسته ای صلح آمیز خود را داشته باشیم. تحریم ها برداشته شود و قطعنامه های ظالمانه ای که علیه ایران بوده، لغو شوند. همانطور که مستحضر هستید در داخل امریکا حزب جمهوریخواه و متحد آمریکا یعنی اسراییل، به این توافق حمله کردند و اسراییل این توافق را یک اشتباه تاریخی خواند. آیا شما متعجب شدید که چنین بحث های داغ و تند و تیزی درخصوص این توافق در آمریکا انجام شده است؟ قابل پیش بینی بود که یک مسأله به این مهمی نمی تواند بدون مخالف باشد اما بعضی از تعبیرات ممکن است مطرح شود که ناخوشایند باشند و شما را متعجب کند. به هر حال عده ای مخالف بودند و هنوز هم مخالف هستند، بعضی ها شاید به دلیل اینکه نمی خواستند حزب رقیبشان در آمریکا پیروز شود، بعضی ها هم دلایل دیگری برای مخالفت داشتند. اصولاً مخالفین توافق منطقشان قوی نبود. دلیلش این است که کشورهایی که به این توافق نظر مثبت دارند، اکثریت قاطع کشورهای جهان هستند و مخالفین به یک رژیم و عده ای در آمریکا محدود شده است. البته در میان کشورها هم ممکن است بعضی از دسته جات و احزاب، مخالف آن باشند، اما دولت های جهان همه با هم به این توافق خوش آمد گفتند. مخالفین گفتند که آمریکا خیلی مصالحه کرده و از ایران چیز خاصی نگرفته، آمریکا قرار است تحریم ها را بردارد و 15 سال محدودیت روی برنامه های هسته ای ایران باقی بماند و بعد از آن ایران آزاد است تا یک بمب اتمی بسازد و آن موقع منابع بیشتری در مقایسه با امروز خواهد داشت. نظرتان در این خصوص چییست؟ و فکر می کنید این سخنان دقیق است و ایران چه چیزی از دست داده و چه امتیازاتی برای رسیدن به این توافق داده است؟ اگر کشوری می خواست با امکانات فنی که دارد به بمب اتم دست پیدا کند این توافق،توافق بسیار بدی برای آن کشور بود چرا که این توافق از همه طرف برای رسیدن به بمب اتم محدودیت هایی را به وجود می آورد. اما اگر کشوری از ابتدا به دنبال فناوری صلح آمیز بوده، هیچ ضرری نکرده است. ما می خواستیم این اتهام نادرست که ایران دنبال سلاح اتمی است، زدوده و برطرف شود و همه دنیا بفهمند که تصمیم و هدف ایران یک فعالیت صلح آمیز است. به نظر من روشن است کشوری که ان پی تی را می پذیرد و عضو پادمان است و درهای خود را روی بازرسین باز کرده، دنبال سلاح اتمی نیست و از آن بالاتر ایران در سال های 2003 تا 2005 به طور داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرد. ساخت سلاح اتمی با عضویت در پادمان و پروتکل، هیچ معنایی نخواهد داشت. بنابراین روشن است که ما در این توافق محدودیت هایی برای یک دوره زمانی پذیرفتیم، به دلیل اینکه اعتماد بیشتری در منطقه و جهان بوجود بیاید. ما در این قدمی که برداشتیم، ضرر نخواهیم کرد. چون ما به فعالیت خودمان در تحقیق و توسعه ادامه می دهیم، اصل غنی سازی در ایران از طرف جهان پذیرفته شده، قطعنامه هایی که علیه ما بوده لغو شده و تحریم ها نیز برداشته می شود. بنابراین در مجموع این توافق یک توافق برد – برد است. هم به نفع ماست و هم به نفع کشورهایی که با ما مذاکره کردند. ایجاد اعتماد بین دو کشوری که مدت ها با هم دشمن بوده اند دشوار است. شما چطور می خواهید ذهنیت مردم آمریکا را بویژه با توجه به گزارش های آژانس بین المللی درباره ایران، تغییر دهید؟ بین ایران و آمریکا اعتمادی وجود نداشته و امروز هم وجود ندارد و این مسأله روشنی است. مردم ایران به سیاست های دولت آمریکا اعتمادی ندارند و به اعمال و اقدامات دولت آمریکا در سال های طولانی گذشته معترض هستند و در آمریکا هم برخی ممکن است نسبت به ایران اعتماد کامل نداشته باشند. اما نسبت به موردی که شما مطرح کردید، به هر حال آژانس بازرسی های فراوانی را از سال 2003 تا 2005 انجام داد، مخصوصاً از زمانی که در سال 2003 ایران پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه پذیرفت و قبول کرد. بعد از صدها ساعت بازرسی و گزارش های متعدد، در قطعنامه شورای حکام در نوامبر 2004 به صراحت آمد که فعالیت ایران هیچگونه انحرافی نداشته و آنچه مهم است اینکه کشوری از مسیر صلح آمیز خودش منحرف نشده باشد، ولو اینکه آژانس ایراداتی را نسبت به فعالیت آن کشور داشته باشد. اما نهایت امر مهم بود که آژانس گفت که هیچگونه انحرافی دیده نشده است. در تمام گزارشات آژانس در طول 12 سال گذشته ،همواره آژانس گفته در سایت های اعلام شده هیچگونه انحرافی را مشاهده نکرده است. این همه گزارش آژانس باید برای افرادی که بی طرف هستند کاملاً اعتمادآفرین باشد.اگر دولتی یا کشوری می خواست دنبال سلاح اتمی برود راه های دیگری برای این کار وجود داشت. ضمن اینکه ایران کشوری است که در طول 200 سال گذشته سابقه تجاوز به هیچ کشوری را ندارد و ایران خود قربانی سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2011 اعلام کرده که ایران آزمایشاتی با مواد انفجاری با قدرت بالا داشته واین نشان داد که گویا برنامه ایران در سال 2003 کاملا صلح آمیز نبوده است؟ ایران با آژانس توافق کردند که این ابهام را به حل و فصل نهایی برسانند. آژانس سوالاتی در این زمینه دارد که ما در حال گفتگو با آژانس برای پاسخ به این سوالات هستیم. در ایران هم توافق،مخالفان خاص خودش را دارد. نظر شما درخصوص این مخالفت ها چیست و آیا تشابهی بین مخالفت هایی که در ایران و آمریکا انجام می شود، می بینید؟ تشابه وجود دارد. به هر حال در آمریکا عده ای با این توافق مخالف هستند و در ایران هم این توافق مخالفانی دارد و این طبیعی است. چرا که مخالفان همیشه حداکثر را نگاه می کنند حال آنکه در یک توافق هیچ طرف به حداکثر نمی رسد. همواره باید دو طرف از آن حداکثر یک مقدار کوتاه بیایند تا به توافق برسند. بنابراین هر کسی که دنبال حداکثر نتیجه است، می بیند کشورش به آن حداکثر نرسیده و اعتراض می کند. اما مهم نتیجه این توافق است. نتیجه این توافق به نفع همه و به نفع دو طرف است. به دلیل اینکه درباره یک موضوع بسیار پیچیده و حساس توانستیم پای میز مذاکره به تفاهم و توافق برسیم و بتوانیم جلوی سوء ظن ها را بگیریم و اولین گام را در مسیر اعتماد برداریم. البته برای دستیابی به اعتماد بین ایران و آمریکا، نیاز به زمان طولانی و فراوانی وجود دارد تا دو کشور به اعتماد برسند. اما مهم این است که از یک نقطه ای شروع کنیم و این نقطه، نقطه ای بوده که ما آغاز کردیم. در اجرای دقیق این توافق می توانیم قدم های بیشتری را برای اعتماد برداریم. برخی از مخالفین توافق در ایران نهادهای قدرتمند هستند، برای مثال سپاه پاسداران با این توافق مخالفت کرده است. شما با این مخالفان چطور کنار می آیید؟ ما همه در کشور یک چارچوب دموکراتیک را پذیرفته و قبول کرده ایم. هر نهادی طبق قانون اساسی اختیاراتی دارد و با آن اختیارات پیش خواهد رفت. زمانی که نهادهای مسئول در ایران توافق را بپذیرند، همه تسلیم آن نهادها خواهند بود. اما قبل از آنکه در یک موضوعی، نهاد مربوطه تصمیم نهایی را بگیرد، روشن است که عده ای مخالف و عده ای موافق خواهند بود و نظرات خودشان را اعلام می کنند اما در نهایت بعد از آنکه توافق مورد تأیید نهادهای مسئول قرار گرفت همه تسلیم آن خواهند بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به آن توافقی که مورد تأیید نهادهای مسوول قرار بگیرد، احترام خواهد گذاشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات حمایت کرد اما این توافق بخصوص را مورد حمایت قرار نداده اند؟ اصل مذاکرات را مقام معظم رهبری تأیید کردند. بارها هم گفتند که من مذاکرات را قبول دارم که دو طرف با هم مذاکره کنند. توافق موقت ژنو با موافقت ایشان اجرا شد. امروز هم تصمیم نهایی را نسبت به این توافق به نهادهای مسئول واگذار کرده اند. بنابراین آن زمانی که نهادهای مسئول در تصمیم نهایی خودشان این توافق را بپذیرند، معنایش آن است که مقام معظم رهبری هم آن را قبول دارند و تأیید خواهند کرد. آیت الله خامنه ای گفتند که این توافق باید بسیار دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و از مجلس خواسته اند که این کار را انجام دهد. به نظر شما امکان دارد که مجلس ایران این توافق را رد کند؟ مجلس فعلاً در کمیسیون ویژه ای که برای این کار تشکیل داده است، این توافق را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین یک نهاد مهم دیگر به نام شورای عالی امنیت ملی این توافق را مورد رسیدگی و بررسی قرار می دهد و این 2 نهاد نظرات خودشان را اعلام خواهند کرد. مهم این است که هر 2 نهاد در این تصمیم گیری طبق قانون و در چارچوب مقرراتی که دارند بررسی این توافق را ادامه بدهند. به نظر من هر دو نهاد در هفته های پیش رو به تصمیم نهایی خواهند رسید. فکر می کنید این تصمیم، تصمیمی مثبت برای توافق خواهد بود؟ به هر حال اکثریت مردم ما در نظرسنجی ها نسبت به این توافق نظر مثبت دارند و معمولاً نهادهایی مثل مجلس و شورای عالی امنیت ملی از نظرات عموم مردم فاصله ندارند و در همان مسیر حرکت می کنند. فکر می کنید که این توافق وتو شود؟ ما سیستمی به نام وتو به آن صورتی که شما در کنگره آمریکا دارید، نداریم. به هر حال شورای عالی امنیت ملی و یا مجلس شورای اسلامی یک چیزی را بررسی، رد و یا تصویب می کنند. مجلس شورای اسلامی موضوعی را مورد بررسی قرار می دهد و با رأی گیری معلوم می شود نظر نهایی اش چیست. به نظر می رسد در پارلمان مباحث بسیار داغی مطرح خواهد شد و فکر می کنید احتمال دارد که مجلس شورای اسلامی این توافق را رد کند؟ هر احتمالی وجود دارد اما به اعتقاد من منطق آنهایی که موافق توافق هستند، منطقی بسیار قوی است. در هفته های گذشته هر دوطرف این موفقیت ها را زیر سوال برده اند و از زمانی که این توافق انجام شده، شعار مرگ بر امریکا و اسراییل سر داده می شود و آیت الله خامنه ای هم هنوز آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند. آیا به نظر شما امریکا هنوز شیطان بزرگ است؟ تخاصمی بین ایران و آمریکا از زمان دولت مصدق تا امروز وجود داشته که مدت زمان بسیار مدیدی است. این اختلاف، فاصله و بی اعتمادی به زودی از بین نخواهد رفت. مهم این است که ما به کدام سمت قدم برمی داریم؛ به سمت تشدید این تخاصم و یا به سمت کاهش این تخاصم. دولت من از ابتدا اعلام کرده که می خواهیم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم و با کشورهایی که تنش و تخاصم بوده، می خواهیم این تنش و تخاصم را کاهش دهیم. من فکر می کنم ما اولین قدم ها را برای کاهش این تخاصم برداشته ایم. فکر می کنید که آمریکا شیطان بزرگ است؟ شیطان در اصطلاح دینی ما به آن قدرتی گفته می شود که دیگری را فریب می دهد و حرف هایش حرف های دقیق و منطبق با واقعیت نیست. آنچه می توانم بگویم آمریکا نسبت به ایران اشتباهات فراوانی در گذشته داشته که باید این اشتباهات را جبران کند. سخت است برای بسیاری از امریکایی ها که اوباما توافقی را با ایران به عنوان کشوری امضا کرده که شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل سر می دهد. شما چطور توضیح می دهید و آیا این ها به خاطر مسایل داخلی در ایران است و آمریکایی ها باید چگونه این شعارها را تفسیر کنند؟ این شعاری که داده می شود، شعار علیه مردم آمریکا نیست، مردم ما به مردم آمریکا احترام می گذارند. مردم ایران در پی جنگ با هیچ کشوری نیستند، اما در عین حال اگر سیاست های دولت آمریکا علیه منافع مردم بوده ، طبیعی است که ملت ما در برابر این مسأله حساسیت به خرج دهند. در انقلاب اسلامی که مردم علیه شاه قیام کردند، آمریکا به شدت از شاه حمایت کرد و تا آخرین لحظات می خواست شاه را حفظ کند و حتی می خواست شرایطی پیش بیاید که شاه را برگرداند. در جنگ هشت ساله آمریکایی ها مخصوصاً در سال های آخر جنگ از صدام حمایت کردند. مردم اینها را فراموش نمی کنند و از یاد نمی برند. ما نمی توانیم گذشته را فراموش کنیم اما در عین حال نگاه ما باید به آینده باشد. منطق ما این است که اگر با کشور و یا دولتی در دورانی هرچند طولانی تخاصم داشتیم، می توانیم برای آینده بهتر فکر و برنامه ریزی کنیم. من فکر می کنم این مذاکرات بین ایران و آمریکا و 5 کشور دیگر بسیار مهم بود و تفاهم و توافقی که انجام گرفت معنایش این بود که ما قادریم مسایل مهم را با مذاکره و با منطق حل و فصل کنیم. مرگ بر آمریکا یک مفهوم ساده است و جای هیچ تفسیری به جا نمی گذارد و شعاری آشتی جویانه نیست. فکر می کنید روزی برسد که در نتیجه این توافق، چنین شعارهایی داده نشود؟ من اگر بخواهم به تاریخ همین سی و چند سال بعد از انقلاب اسلامی اشاره کنم، در یک دورانی بود که شعار مرگ بر آمریکا خیلی شدید بود، در سال های اول انقلاب یعنی سال 1979 و سال 1980. بعد در یک دورانی این شعار کمرنگ شد و دو مرتبه این شعار در یک مقطعی شروع شد. این معنایش این است که همه چیز وابسته به خود آمریکاست، اگر آمریکا تخاصم را کنار بگذارد و اگر حسن نیت را آغاز کند و اگر گذشته را جبران کند، شرایط آینده میان ایران و آمریکا عوض خواهد شد. ایران و آمریکا توافقی برای برداشته شدن تحریم ها امضا کرده اند. اثر این توافق را در آینده چگونه می بینید؟ هنوز که عمل نشده. فعلاً باید مسأله از کنگره عبور کند و تمام شود تا مسأله رفع تحریم ها شروع شود. البته شما می دانید تحریم ها فقط در زمینه هسته ای برداشته می شود. آمریکا یی ها تحریم های دیگری دارند که آن تحریم ها باقی می ماند. ما کلاً با تحریم مخالف هستیم. تحریم راه درستی نیست. تحریم زبان تهدید و فشار است، اگر این زبان را کنار بگذاریم و با زبان احترام با هم صحبت کنیم آن وقت شرایط حتماً عوض خواهد شد. یک سری موانع وجود دارد و اختلافاتی باقی خواهد ماند که آیا ایران به آژانس اجازه بازررسی از مکان های حساس را می دهد؟ شما فکر می کنید ایران و آمریکا به این توافق تا چه اندازه متعهد هستند؟ به هر حال دو طرف که در طول 2 سال مذاکره و چانه زنی کردند و روی کلمه به کلمه و خط به خط این توافق با هم بحث کردند و بعد از 2 سال مذاکره شبانه روزی به توافق رسیدند، معنایش این است که اراده سیاسی دارند که این توافق را اجرایی و عملیاتی کنند. من از طرف ایران می توانم بگویم که ما هر تعهدی را که در تاریخ گذشته امضا و اعلام کرده ایم، نسبت به آن پایبند بوده ایم. حتی در قراردادهای اقتصادی مان شما اگر نگاه کنید با هر کشوری اگر قراردادی داشتیم ما آن قرارداد را اجرا کرده ایم. در سایر معاهدات بین المللی و بین دو کشور، ما پایبند به قرارداد خودمان بوده ایم، در این توافق هم اینچنین خواهد بود. ایران به این توافق و به تعهدات خود عمل خواهد کرد و با آژانس در چارچوب پادمان و بعدها در چارچوب پروتکل الحاقی عمل خواهد کرد و آژانس در چارچوب معاهدات بین المللی می تواند در ایران بازرسی های خود را انجام دهد. مخالفت هایی در هر دو طرف وجود دارد و احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد و حتی جمهوری خواهان گفته اند که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد. آیا این باعث خواهد شد که توافق شکسته شود و ایران آمادگی دارد همچنان در مسیر توافق باقی بماند؟ توافق دو طرف دارد. ما به همه بندهای این توافق متعهد هستیم تا زمانی که طرف مقابل ما هم متعهد باشد و به توافق عمل کند. اگر بخواهد توافق توسط طرف مقابل شکسته شود، طبیعی است که توافق یکطرفه معنا و مفهومی نخواهد داشت. تا زمانی که آمریکا و سایر طرف قراردادهای ما یعنی 5 کشور دیگر متعهد باشند به این قرارداد ما هم به این قرارداد متعهد خواهیم بود. شکستن این توافق به نفع کسی نیست و به ضرر همه خواهد بود و ادامه این توافق به نفع همه است. آیا ممکن است که این توافق از سوی آمریکا به خطر بیفتد ولی نه ضرورتا سایر کشورها؟ اگر همه ما به منافع مشترکمان فکر کنیم چه در آمریکا و ایران و چه در سایر کشورهای دیگر معنایش این است که باید به این توافق احترام بگذاریم. این توافق به سادگی به دست نیامده این توافق با تلاش ها و شجاعت فراوان از سوی دو طرف به دست آمده و این توافق را نباید از دست بدهیم اما به هر حال در دنیای سیاست هر احتمالی وجود دارد. ما خودمان را برای انواع احتمالات آماده کردیم، البته بعد از اجرای این توافق هر مقدار روابط ما با کشورهای مختلف در بخش های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قوی تر شود، احتمال شکسته شدن این توافق به همان نسبت ضعیف تر خواهد شد. ما باید در ماه های اولیه مراقبت بیشتری بکنیم و اگر از ماه های اولیه عبور کنیم به نظرم پایه های این توافق روز به روز محکم تر خواهد شد. فکر می کنید که سطح اعتماد بین ایران و آمریکا به خاطر این توافق بهبود پیدا کرده است؟ در حال حاضر دو طرف یک قدم به پیش گذاشته ایم. دو طرف موارد مورد اختلاف را مطرح کردیم، موارد بی اعتمادی در زمینه مسأله هسته ای را به گفتگو گذاشتیم و در نهایت روی یک متنی به تفاهم و توافق رسیدیم. این به معنای برداشتن یک گام بزرگ است. فکر می کنید این گام سطح اعتماد را بهبود بخشیده است؟ نسبت به قبل بهتر شده اما معنایش این نیست که همه اختلافاتی که داریم حل شده باشد و یا همه بی اعتمادی ها برطرف شده باشد. در یک موضوع و در یک مسأله ما توانستیم بر مشکل فائق شویم. یک سری مباحثی در داخل و خارج ایران و آمریکا هست که توافق هسته ای می تواند کاتالیزوری باشد برای همکاری مشترک بین دو کشور. یکی از این زمینه ها مبارزه با داعش است و هم ایران و هم آمریکا این گروه را مرگبار می دانند. فکر می کنید فضایی برای همکاری یا رایزنی در این زمینه و مبارزه با داعش وجود دارد؟ خیلی زمینه ها وجود دارد که در آن زمینه ها ممکن است اهداف مشترک یا منافع مشترک وجود داشته باشد. اما مهم این است که در همین توافق هسته ای ما در مقام عمل ببینیم دو طرف چگونه عمل خواهند کرد، نحوه عمل ایران و آمریکا نشان خواهد داد که ما در اجرای موضوعی که به تفاهم و توافق رسیدیم تا چه حد جدی و پایبند هستیم. البته زمینه های دیگری در آینده وجود خواهد داشت، مهم این است که در این قدم اول بتوانیم جای پایمان را محکم بکنیم و دقیقاً به این توافق به خوبی عمل کنیم، به خوبی عمل شدن به این توافق فضای جدیدی را بوجود خواهد آورد. گفتید که تمایل دارید با هر کشور درخصوص پایان خونریزی های سوریه صحبت کنید. فکر می کنید یک راه حل عملی برای بحران سوریه چیست؟ در یک کشوری که بخش بزرگی از این کشور توسط تروریست ها اشغال شده و در داخل این کشور خونریزی جریان دارد، میلیون ها نفر از مردم این کشور آواره شد ه اند، چطور امکان پذیر است با تروریست ها بجنگیم بدون اینکه از دولت آن کشور پشتیبانی و به آن کمک کنیم. آیا امکان پذیر است که ما دولت آن کشور را تضعیف بکنیم و همزمان بگوییم ما با تروریست ها می جنگیم؟! هر مقدار ارتش و دولت سوریه تضعیف شود، معنایش این است که زمینه پیش روی برای گروه های تروریستی و از جمله داعش فراهم شده است. بنابراین این متضاد و متناقض است که از یک طرف بگوییم با گروه های تروریستی مخالفیم و از طرف دیگر بگوییم دولت فعلی هم نباید بماند. مگر بدون اینکه آن دولت بماند ما می توانیم با تروریست ها مبارزه کنیم. البته بعد از اینکه با تروریسم مبارزه شد و یک فضای امنی بوجود آمد، آن وقت زمان آن است که بگوییم درباره قانون اساسی و یا حکومت آینده بحث و صحبت شود و گروه های موافق و مخالف پای میز مذاکره بنشینند. اما در شرایط خونریزی و در شرایط اشغال کشور چه راهی وجود دارد؟ آنهایی که می گویند ما می خواهیم داعش را از بین ببریم و حکومت سوریه را تضعیف کنیم، نادانسته و یا دانسته حرف های متضاد و متناقض به زبان جاری می کنند. شما در کمپین انتخاباتی خود گفتید که می خواهید درها را به روی ایران باز کنید، تحریم ها را لغو کنید، آبادانی و رفاه به ایران بیاورید و ایران را به جایگاه خود برسانید. اما به نظر بخشی از وعده های شما تحقق پیدا نکرده است مثل آزادی بیان و آزادی دو رهبر اپوزیسیون که مدتی است در حصر هستند و یا دسترسی های بیشتر به اینترنت. فکر می کنید این پیروزی شما باعث خواهد شد که بتوانید دستور کاری خود را به جلو ببرید؟ من فکر می کنم در زمان دو ساله ای که از دولت من گذشته، نسبت به وعده هایی که دادم تا حد زیادی موفق بود ه ام و به آن وعده ها عمل کرده ام. البته معنایش این نیست که به صد درصد آنچه گفته ام عمل شده اما در همه زمینه ها قدم های مثبتی برداشته شده است. امروز ما در روابط با کشورهای دیگر فضای نویی را احساس می کنیم. ما با دولت های مختلف با کشورهای مختلف روابط نزدیک تری پیدا کرده ایم و علاقمند هستیم با سایر کشورهایی هم که روابط ما صمیمی نیست به سمت روابط بهتر حرکت بکنیم. در زمینه مسایل سیاسی و اجتماعی نیز امروز فضای دانشگاه های ما نسبت به دو سال پیش به مراتب آزادتر، بهتر و با نشاط تر است در مناسبت های مختلف در دانشگاه ها، جلسات مختلف، اجتماعات بزرگ به پا می شود، احزاب مختلف، تفکرات مختلف نطق های خودشان را ایراد می کنند و حرف های خودشان را می زنند. در روزنامه ها و رسانه ها آزادی بیشتری نسبت به گذشته احساس می شود و همین طور ما در زمینه فضای مجازی و اینترنت امروز پهنای باند ما نسبت به دو سال پیش، بیش از 3 برابر شده است. بنابراین فضا کاملاً نسبت به گذشته تغییر کرده. البته برخی از امور است که در اختیار دولت نیست در اختیار قوه قضاییه است، قوه قضائیه ما طبق قانون اساسی مستقل است اما در عین حال مواردی را که دولت بتواند کاری را انجام دهد، در آن زمینه در حد امکانات و اختیارات قانونی خودش اقدام خواهد کرد. برخی کسانی که تابعیت دو گانه دارند مثل جیسون رضاییان در زندان هستند. بسیاری مخالف این قضیه هستند. گویا صحبت هایی هم برای تبادل زندانیان بوده. شما در این ارتباط اظهار نظری می کنید؟ به طور کلی می توانم بگویم راجع به مسایل انسانی ما باید خارج از بحث های سیاسی قدم برداریم، به نفع همه آنهایی که امروز در زندان هستند و یا تحت تعقیب هستند تا جایی که امکان پذیر باشد. ایرانیانی که در آمریکا در زندان هستند، ایرانیانی داریم که تحت تعقیب هستند، بیشتر آنها هم به اتهام اینکه تحریم را دور زدند و شما می دانید که ما از اول تحریم را غلط و نادرست می دانستیم و تشویق می کردیم همه را که تحریم را دور بزنند. چون کار را کار غلط و ضد انسانی می دانستیم. بنابراین همه آن زندانیان را بی گناه می دانیم و زندانی کردن آنان را نادرست می دانیم. ما تلاش خودمان را از لحاظ انسانی و در حد توان انجام می دهیم. انتظار داریم که دولت آمریکا هم تلاش خودش را برای آزادی زندانیان انجام دهد. شما از تبادل زندانیان حمایت می کنید؟ من خیلی این کلمه تبادل را نمی پسندم. ولی باید از لحاظ انسانی اگر می توانیم قدمی برداریم. طرف آمریکایی هم باید قدم خودش را بردارد. هتل های شما مملو از اروپایی هایی است که بدنبال تجارت با ایران پس از لغو تحریم ها هستند. آینده ایران را چگونه می بینید؟ آیا به نظرتان سرمایه گذاران آمریکایی هم باید به ایران چشم بدوزند؟ چرا که نه. آنها هم می توانند به ایران بیایند. به نظر من این فضایی که وجود دارد که آمریکایی ها در ایران سرمایه و تکنولوژی خودشان را نیاورند، نادرست است. فضای ایران برای هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها و هم دیگران باز است برای اینکه به ایران بیایند و بتوانیم با هم فعالیت های اقتصادی داشته باشیم. البته ما امروز بیشتر به دنبال سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی هستیم تا تجارت. همین طور که می دانید گروه های فراوان از کشورهای مختلف اروپایی به ایران آمده اند و در حال حاضر هم گروه هایی در ایران هستند. آمریکایی ها هم می توانند برای سرمایه گذاری و تبادل تکنولوژی به ایران بیایند و اتفاقاً یکی از راه هایی که آن بی اعتمادی کاهش پیدا کند تقویت روابط اقتصادی مخصوصاً بین بخش های خصوصی است. می دانید که ما در ایران اقتصاد را قدم به قدم به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار می کنیم، بخش خصوصی ما و بخش خصوصی آمریکا اگر با هم در سرمایه گذاری و فناوری تبادل داشته باشند، می تواند فضا را مناسب کند و اتفاقاً توافق هسته ای ما را هم پایدارتر می کند. هر مقدار این روابط، روابط نزدیک تری باشد حتی در بخش توریسم. اگر مردم آمریکا به ایران بیایند برای دیدن آثار باستانی و طبیعت و مردم ایران هم به آمریکا بروند برای دیدن آمریکا، این می تواند دیوار بی اعتمادی را کوتاه و شرایط را برای آینده بهتر کند. آیا قصد دارید با رییس جمهوری اوباما در نیویورک آمریکا ملاقات کنید؟ ما برنامه ای برای این کار نداریم. فکر می کنم خیلی قدم های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسیم. تماس تلفنی چطور؟ نیازی نبوده که تلفنی با یکدیگر صحبت کنیم. یکبار نیاز بود که آقای اوباما تماس گرفتند و تلفنی با هم صحبت کردیم. دوباره نمی خواهید این کار را انجام دهید؟ آیا احتمالش هست که ملاقاتی باشد؟ مهم این است که ما باید برای اجرای این توافق بسیار مهم تلاش کنیم و باید اقداماتی که به نفع منافع دو طرف است، انجام دهیم. اگر ما گام های مثبتی را برداریم، شرایط برای آینده عوض خواهد شد. خیلی ممنون از وقتی که به این مصاحبه اختصاص دادید. خیلی متشکر. ...
آیا تلگرام امن است؟
پوتین و دستگاه امنیتی روسیه بر خود در وی کی انتشار داد و اعلام کرد هرگز به روسیه برنخواهد گشت. پاول قبل از خروج از طریق دوست هم دانشگاهی خود با پدر وی مایکل میری لاشویلی آشنا می شود و همراه با سرمایه وی شرکتی به نام قلعه دیجیتال را در آلمان ایجاد میکند که مرکز آن در برلین قرار دارد. تلگرام هواپیمای سفید امنیت در آسمان آبی آرامش یا قلعه دیجیتال آلمانی در خدمت کنگره جهانی یهود
زنان تن فروش را جمع کنید
زمان خاصی کرد؛ اول مهر و روزهای آغازین سال نو، جزء زمان هایی است که زنان تن فروش و کودکان کار و خیابان کانون توجه مسئولان قرار می گیرند، اما باید توجه داشت که دسترسی به آمار مدون درباره تعداد این افراد و همچنین معضلات اجتماعی که در سطح شهر وجود دارد، می تواند در کنار افزایش اطلاعات مردم درباره جامعه ای که در آن زندگی می کنند و همچنین آگاه سازی نهادهای مسئول با استناد به آمار مدون، خانواده ها را مجبور
شوک آخر را باید به بیمار دم مرگ بدهیم
داشتند. در هر صورت، عکاسی جنگ به خاطر علاقه و دغدغه ی آن ها شکل گرفت. در ظاهر، این طور به نظر می آمد که به جز خود عکاسان، کسی نمی آید پای ساماندهی و پژوهش عکس و عکاسی جنگ بنشیند و اگر خود عکاسان آستین بالا بزنند، اتفاقی خواهد افتاد، وگرنه چیزی نخواهیم داشت. ما از استفاده بد از آثار، بدون اطلاعات بودن آن ها، پراکنده بودن شان، نگهداری آرشیوها در شرایط بد و غیراستاندارد، تعریف نشدن آرشیو
ارزیابی 5 هنرمند از تبدیل شبکه پویا به شبکه کودک
راه اندازی شبکه کودک و نوجوان سال هاست که به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران صداوسیما مطرح بوده و در این سال ها با اتخاذ تمهیدات متفاوت سعی در اختصاص یکی از آنتن های خود به این شبکه داشته اند. حتی در مقطعی با تمرکز تولید و پخش تمام برنامه های کودک تلویزیون در شبکه دو، تلاش کردند این شبکه را به عنوان شبکه کودک معرفی کنند، اما ظرف مدت کوتاهی، شبکه دو بار دیگر در تعریفی گسترده تر به عنوان شبکه
علت رکود بازار خودرو
قیمت آن اضافه می شود. قیمت تمام شده برای مصرف کننده در کشورهای مختلف با توجه به مالیات ها و بیمه متفاوت است. قرائی نیز در واکنش به این صحبت ها گفت: در حال حاضر قیمت پراید در بازارهای جهانی معمولا بین هفت هزار و 500 تا هشت هزار دلار است. در بازار عراق قیمت خودرو پراید نزدیک به 30 میلیون تومان بوده و در واقع قیمت پراید پلاک شده در این کشور 9 هزار و 500 دلار است. وی عنوان کرد: در
دفاع مقدس مردم را با کتاب آشتی داد
تمام پهنه های ادبیات دفاع مقدس را به نحو در خوری داستانی کنیم، به عنوان مثال در سال های آغاز جنگ در عرصه زمینی و هوایی توفیق چندانی نداشتیم و تنها این نیروی دریایی ما بود که توانست به طور کلی نیروی دریایی عراق را نابود کند اما ما چند رمان و داستان در خور درباره نیروی دریایی داریم؟ وی ادامه می دهد: در حوزه داستان کوتاه اتفاق های خوبی داشته ایم اما در عرصه زمان شاید به اندازه انگشت های دست هم
احمدی: با پذیرفتن توافق هسته ای برای 6 دولت آینده تعهد ایجاد می کنیم/ نباید به برجام نگاه جناحی داشت
وجود دارد. ولی ما فعلا ورود به این بحث نمی کنیم برای اینکه هنوز به طور قطع، مشخص نیست. با تصریحی که مقام معظم رهبری در دیدار شان با مجلس خبرگان داشتند، تکلیف کار را روشن کردند که مصلحت نیست مجلس کنار گذاشته شود و اینکه مجلس در این زمینه اظهارنظر کند، نظر صریح ایشان بود. وقتی قانون اساسی می گوید که هر گونه قرار داد و معاهده ای که متضمن تعهد برای کشور باشد، مجلس باید درباره آن