سایر منابع:
سایر خبرها
بسیج دانشجویی 17 دانشگاه کشور خطاب به روحانی
/> در قسمت دیگری از این نامه آمده است: تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی گندم و اعلام به موقع آن توسط دولت، علاوه بر هدایت حدود 1٫5 میلیون گندمکار به کشت این محصول، موجب افزایش حجم تولید و در نهایت زمینه خودکفایی در این محصول حیاتی را فراهم می آورد. با گذشت بیش از 10 روز از آغاز فصل زراعی 94-95 و با وجود ارائه نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد، دولت محترم، قیمت خرید تضمینی محصول حیاتی
جزئیات افزایش قیمت آب و میلیاردها مترمکعبی آبی که اسراف می شود
21 درصد خانوارها ماهانه 15 تا 20 متر مکعب مصرف دارند که افزایش قیمت آب بهای آنها 290 تا 530 تومان خواهد بود. به بیان دیگر، قبض آب این گروه از مشترکان از 4500 تومان به 5000 تومان خواهد رسید. 25 درصد مشترکین نیز 20 تا 40 متر مکعب مصرف آب دارند که افزایش قیمت این گروه پرمصرف 531 تا 3800 تومان می شود و بالاخره برای گروه های بالاتر از 40 متر مکعب که 1.9 درصد کل مشترکان را تشکیل می دهند، 7690 تومان به قبوض آنها افزوده می شود.
بازارسهام به معنای واقعی وجود ندارد
باعث سردرگمی شد. وی با بیان اینکه دولت باید یک اقدام قاطع و هماهنگ انجام دهد تا بازار سرمایه روند رو به رشد بگیرد، تاکید کرد: بورس دماسنج اقتصادی کشوراست و این فضایی که در اقتصاد ایران حاکم شده، تاثیر خود را روی بورس و سودآوری آتی شرکت های بورسی گذاشت. بازارسهام ایران یا بنگاه معاملات سهام؟ حسن نژاد با اشاره به رکود، بیان کرد: به این علت قیمت شرکت ها منفی شده است
ادعای برخی درباره کمیسیون برجام پایه منطقی ندارد/گزارش برجام بازخورد منفی در صحن مجلس نداشت
سازمان پاسخ داد اما حتی یک پاسخ سوال یا سند هم وزارت امورخارجه در اختیار ما قرار نداد. رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به عدم همراهی وزارت امور خارجه اعلام نظر درباره سوالات گفت: آقای قشقاوی یک بار تماس گرفتند و به شوخی گفتند که تو خیلی موضوع را جدی گرفته ای و مساله برجام حل شده است، ولی من پاسخ دادم نه اینگونه نیست و کار بسیار جدی است. زاکانی با اشاره فعالیت های دبیرخانه
قیمت آب افزایش یافت!
_ گروه اجتماعی: پس از زمزمه ها نیمه رسمی در مورد گرانی قیمت آب، سرانجام مصوبه رسمی دولت برای این اقدام صادر شد. به گزارش ندای ایرانیان ، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ تعرفه های آب شرب شهری در کاربری های خانگی به ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از 15 متر مکعب در ماه به میزان 10 درصد، برای بازه مصارف از 15 تا 20 متر مکعب در ماه به میزان 15 درصد، برای مصارف بیش از 20 تا 40 متر
اقتصاد ایران چگونه به رتبه دوم جهانی خواهد رسید؟
حجت الله عبدالملکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با مرتبۀ استادیار در گروه اقتصاد اسلامی دانشکدۀ معارف اسلامی و اقتصاد است و نظریات زیادی در باب دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و رسیدن به آن از مسیر مقاومت دارد. از نظر عبدالملکی اقتصاد مقاومتی یکی از لوازم موفقیت در عرصه های اقتصادی جامعۀ ایرانی است تا بتوان با تکیه بر آن تمام ظرفیت ها و توانایی های موجود در کشور را با هدف رسیدن به پیشرفت و عدالت سامان دهی و مدیریت کرد. درباره ملزومات رسیدن به قل
تعطیلی 30 درصد واحدهای تولیدی کوچک
حاکم شده که باعث کاهش شدید میزان فروش بنگاه ها شده است . وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نفت و گاز راهکار خروج از رکود نیست، گفت : بخشی از رکود عمومی اقتصاد مربوط به شرایط داخلی کشوراست ، منابع مالی و همچنین قدرت خرید محدود شده است، از طرفی هم بانک ها اعتبارات پرداخت نمی کنند. در سرمایه گذاری ها احساسی رفتار کردیم نه عقلانی رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در
چرا بورس همچنان در رکود است؟
. اولین نکته، مساله سود بانکی است. با توجه به اینکه در حال حاضر سود پرداختی بانک ها بیش از امکانات آنهاست، این مسایل باید حل شود. باید توجه داشته باشیم پرداخت سود بالای ارقامی چون 25 تا 30 درصد در توان اقتصاد کشور نیست و باید به این امر توجه شود. وی افزود: البته دولت به مساله بالا بودن نرخ سود بانکی آگاهی دارد و اخیرا در نامه ای بانک مرکزی خواسته است که نرخ سود بانکی مورد بررسی قرار گیرد و
از رکود عبور کردیم؟!
به گزارش مازند اصناف ؛ روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم ابراهیم رزاقی نوشت: شاید مهمترین خبر اقتصادی این روزها نامه هشدارگونه 4 وزیر کابینه در شهریور ماه امسال به رئیس جمهور بود که اخیراً رسانه ای شد. وزرای اقتصاد ، دفاع ، تجارت و کار در این نامه یادآور شده بودند چنانچه وضعیت اقتصادی و تصمیمات نادرست بخش های مختلف دولت ادامه یابد، رکود اقتصادی به بحرانی ملی تبدیل می شود و نتیجه آن چیزی
آیا تورم مانع بهبود وضعیت اقتصاد ایران است؟
شرایط وخیمی قرار دارد. این ماه گزارش شد که شاخص تولید صنعتی بهار گذشته 2% کاهش داشته است و به سطوح کم دوران دولت قبل بازگشته است. ماه گذشته چهار عضو ارشد کابینه روحانی یعنی وزیر اقتصاد، کار، دفاع و صنایع نامه ای به وی نوشتند و هشدار دادند که "این رکود می تواند تبدیل به بحران شود" در این نامه که این هفته رسماً اعلام شد افت بازار بورس تهران بعنوان عامل نگرانی معرفی شد. در مقابل شاید در پاسخ
اصلاحات در نظام بانکی باید فورا کلید بخورد
تجارت، بهای عدم بهره وری بانک ها را در دو جا می پردازند، تصریح کرد: اول از محل گران بودن تسهیلات و دوم شکل گرفتن نقدینگی سرگردان و مهار نشده در بدنه اقتصاد که هر روز خود را به یکی از ارکان بازار تحمیل می کند و موجب برهم خوردن نظم حاکم بر عرضه و تقاضا شده و برنامه ریزی ها را مخدوش می کند. مناقبی با اشاره به این موضوع که موفقیت در دیپلماسی اقتصادی دولت نیازمند همراهی نظام بانکی در کشور است
انتقادبسیج دانشجویی به سیاست گندمی دولت
به گزارش پایگاه 598، بسیج دانشجویی 17 دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نامه ای به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نکاتی را درباره قیمت خرید تضمینی گندم مطرح کردند. در ابتدا درباره علت نوشتن این نامه آمده است: پیرو تأخیر تیم اقتصادی دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خصوصاً محصول حیاتی گندم، بسیج دانشجویی دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضروری دانست نکاتی را در این
عمده مشکلات اقتصادی در ایران وابسته به تحریم ها نمی باشد
به گزارش پایگاه 598 ، حجت الله عبدالملکی کار شناس ارشد مسائل اقتصادی در واکنش به نامه 4 وزیر به رییس جمهور در رابطه با اوضاع اقتصادی کشور اظهار داشت : در این نامه وزرا اشاره به بازار سرمایه داشته اند و اینکه ارزش 500 میلیارد تومان سرمایه از ابتدای دولت تا الان به 300 میلیارد تومان رسیدهکه افت شدیدی را تجربه کرده است . بورس انعکاس واقعیت اقتصاد می باشد وی با اشاره به اینکه
همکاری های جدید ایران و رومانی
.... در این خصوص رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بخارست با اشاره بر اهمیت امضای این سند همکاری عنوان کرد که این تفاهم نامه علاوه بر اینکه سندی در جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری است بر همکاری های علمی و آکادمیک دو اتاق نیز تاکید دارد. دیمیتریو اظهار امیدواری کرد که اتاق تهران و اتاق بخارست بتوانند با کمک یکدیگر و همکاری در پروژه های مشترک موجب ارتقا مراودات دو کشور شوند. خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران نیز پس از امضای تفاهم نامه از مسئولان رومانی خواست که هرچه سریع تر در جهت تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات بانکی و گمرکی گام بردارند. ...
نامه ای اتفاقی ؟!
خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها نامه منتشر شده از سوی وزرای اقتصاد، صنعت، دفاع و تعاون خطاب به رییس جمهور منابع رسانه ای زیادی را درگیر خود کرده است. نامه ای که اصل مطلبش ورود کشور از رکود اقتصادی به بحران اقتصادی است. بحرانی که عملاً کشور را فلج خواهد کرد. به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران ؛ تحلیل های رسانه ای پیرامون این نامه اکثرا روی دو موضوع متمرکز شده است. تحلیلی اول
خیز اقتصاد ایران پس از برجام
کشور را کند کرده است. همچنین، بخش شرکتی اقتصاد ایران با افزایش موجودی انبار قابل توجه و نرخ پایین بهره برداری از ظرفیت کارخانه ای مواجه است. نظام بانکی کشور با حجم بالای دارایی های معوق، نرخ سود (بهره) واقعی بالا و ناپایدار و نیز عدم توانایی در اعطای اعتبار به بخش های واقعی اقتصاد روبه رو است. بدهی های معوق بخش دولتی طی دو سال اخیر بر این مشکلات افزوده است. در دسامبر 2014 نرخ بیکاری در سطح 5/ 10
توضیح یک اقتصاددان درباره نامه 4 وزیر
، بیکاری بسیار افزایش یافت و دولت یازدهم با چالش های بسیار اقتصادی و به تبع آن اجتماعی روبه رو شد. جامساز متذکر شد: هدف نخستین دولت، کاهش تورم بود که البته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که بازار از تاثیرات تورمی گذشته مربوط به افزایش نرخ سه برابری دلار تخلیه شده بود، تورم پایین آمد، اما رکود همچنان بر کشور حاکم بوده و هست و تعجب آور بود که چندین بار مقامات دولتی اظهار داشتند که اقتصاد از رکود
وظایف ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد
برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت نفت- وزارت نیرو – وزارت کشور ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- وزارت جهادکشاورزی- وزارت راه و شهرسازی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح- وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور مجلس رییس جمهور- معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد. منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
در هفتمین نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران مطرح شد دولت بدهی پیمانکاران را تا پایان سال پرداخت ...
/8 درصد کاهش، نشان از وضع نامطلوب غول های صنعتی و اقتصادی کشور، دارد. وی با اشاره به نامه اخیر چهار وزیر کابینه یازدهم خطاب به رییس جمهور، گفت: اگرچه این نامه، به بحران بازار سرمایه اشاره دارد اما باید توجه کرد که بخشی از اتفاقات رخ داده ناشی از سیاست ها و تصمیماتی است که از سوی همین وزارتخانه ها اتخاذ شده است. رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت بازار سرمایه از عدم توجه دولت و بخشی
زاکانی: تهدید کردم پیراهنم را از تنم در می آورم
تقسیم کردم و گفتم بخوانید و اگر ایرادی داشت مطرح کنید و این آئین نامه از روز چهارشنبه تا شنبه در اختیار اعضا بود تا در مورد آن اظهار نظر کنند. کار پیاده سازی آنچه در کمیسیون گذشته بود صورت یک کار سیستمی با رعایت موارد محرمانه انجام شد. اینها نه اینکه همیشه کار غیر سیستمی کرده اند، کار سیستمی را بر نمی تابند، در حالی که مشکل از خود آنهاست". برای هر یک از مواردی که برخی اعضا مانند آقای
تحلیل وزیر سابق از نامه 4 وزیر روحانی/ کرسی های پدرخواندگان پشت پرده اقتصاد صدای وزیران تولیدی را درآورد
شورای اسلامی تاکید کرد: ادعای عدم دسترسی وزرا به ریاست محترم جمهور بی اساس و غیرقابل قبول است، چون هیات دولت مرتب هر هفته دو جلسه با حضور رئیس جمهور دارد. سلیمانی ادامه داد: می توان گفت که این 4 وزیر که در میدان مستقیم اقتصاد حضور دارند، رکود را با جان و تن خود لمس کرده اند و خود را عاجز از حل مسأله با توجه به سیاست های اقتصادی تحمیلی دولت می دانند. این نماینده مردم در مجلس
تعرفه آب تا 30درصد افزایش یافت
به گزارش اینا به نقل از فارس، براساس مصوبه دولت، نرخ تعرفه های آب شرب شهری در کاربری های خانگی به ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از 15 متر مکعب در ماه به میزان 10 درصد، برای بازه مصارف از 15 تا 20 متر مکعب در ماه به میزان 15 درصد، برای مصارف بیش از 20 تا 40 متر مکعب در ماه به میزان 20 درصد، برای مصارف بیش از 40 متر مکعب در ماه به میزان 30 درصد و برای کاربری های غیرخانگی به میزان 20 درصد
هنوز برای رکود چاره اندیشی نشده
عملی کنیم، همان طور که طرف های تجاری ما برای حضور در بازار ایران اعلام آمادگی می کنند، ما هم باید این آمادگی را در خود ایجاد کنیم. اینکه مجلس شورای اسلامی بخواهد درباره برجام تصمیم بگیرد، حق مسلم و قانونی مجلس است. ما هم به نظر نمایندگان احترام می گذاریم، اما تعللی که امروز در اجرای برجام به عنوان یک توافق نامه بین المللی در مجلس ایجاد شده است، حاصل نگاه جناحی تعداد اندکی از نمایندگان محترم مجلس است
هدف گذاری اشتغال مهم تر از هدف گذاری تورم
برعکس عمل کند و با افت شدید بازار بورس شروع شود و به بازار پول (شبکه بانکی) و در نهایت به بخش واقعی اقتصاد و بنگاه های تولیدی سرایت کند. این نکته نیز در همین جا شایان ذکر است که در نیمه دوم سال گذشته دولت اعلام کرد اقتصاد از رکود خارج شده است. این ابراز نگرانی دال بر این است که نرخ رشد مثبت اعلام شده برای نیمه اول سال گذشته به دلایلی چون افت شدید قیمت جهانی نفت و انقباضی شدن سیاست مالی دولت ادامه
ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران تهدید نیست
اهمیت می دهند. این کارشناس اقتصادی با اشاره به شرایط مناسب قوانین ایران برای سهولت در انتقال سرمایه ها و سود ناشی از آن برای سرمایه گذاران خارجی گفت: در قوانین سرمایه گذاری خارجی ما بندی وجود دارد که به صراحت در آن تاکید شده است به هیچ وجه املاک و دارایی هایی سرمایه گذاران خارجی مصادره و تملیک نخواهد شد و هیچ نوع تملیکی از طرف دولت در مورد مصادره اموال و دارایی های سرمایه گذاران خارجی
نتیجه معنادار استیضاح
رکود می دانست و رئیس جمهور در شهریورماه 93 رسماً عبور از رکود را اعلام کرده بود، به یکباره با نامه چهار وزیرکلیدی دولت روبه رو می شویم که وضعیت اقتصاد کشور را نزدیک به بحران می دانند. ترکیب وزرا به گونه ای انسان را یاد روز های پایانی جنگ می اندازد؛ وزرایی که یکی از آنها مسئولیت کار و رفاه مردم را بر عهده دارد و دیگری مسئول تأمین احتیاجات نیروهای نظامی و دفاعی کشور است. همچنین وزرای صنعت، معدن و
ای کاش 4 وزیر به جای نامه، راه حل برای حل مشکلات بورس می دادند
امیر حمیدنژاد در خصوص نامه چهار وزیر دولت یازدهم به رئیس جمهور در خصوص اوضاع اقتصادی و بورس کشور گفت: این که اقتصاد کشور دچار رکود است و اثر آن در بورس اوراق بهادار به عنوان نبض اقتصاد دیده می شود موضوعی روشن است و بهتر بود در این نامه راه حل هایی توسط این چهار وزیر برای خروج از رکود و حل مشکلات بورس عنوان می شود. این کارشناس بازار سرمایه افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم
تکنوکرات ها در میدان سیاست
در سال های اوج دوران اصلاحات، یکی از نشریات نزدیک به انصار حزب الله به طور متناوب در بخش طنز خود، جمله ای را درباره حزبی از گروه های 18گانه جبهه دوم خرداد تکرار می کرد: راهنمای راست می زند، اما به چپ می پیچد . مطایبه مستتر در این جمله آن هم در عصر دو قطبی های قطعی سیاسی، تعجب برانگیز نبود چه اینکه همواره در دوگانگی سیاسی، ارتباط گیری یک تشکیلات سیاسی با هر دو جناح کشور امری ناپسند تعبیر می شود. این هم از فرازوفرودهای عالم سیاست در ایران است که 20سال بعد از رسمی شدن نام کارگزاران سازندگی ایران ، رئیس شورای مرکزی آن، معاون اول دولتی شود که اتفاقا به دنبال تحقق همین رؤیاست؛ اینکه نیروهای کارآمد کشور در سطوح کلان دستگاه اجرائی گردهم آیند و از ظرفیت نیروهای درون سامانه سیاسی - بدون توجه به تابلو حزبی آنان- و البته در صورت دارابودن شرط میانه روی ، بهره گرفته شود. دولتی که اگرچه از واژه دولت ائتلافی پرهیز می کند اما شمایی از آن را داراست. نام این حزب اصلاح طلب ناخودآگاه با دولت سازندگی و آیت الله هاشمی رفسنجانی پیوند خورده است. نه فقط به این دلیل که فرزندان وی، برادرش و پسرعموی همسرش یعنی سیدحسین مرعشی، از اعضای مؤسس یا عضو شورای مرکزی آن بوده و هستند بلکه به سبب مقطع تولد، ضرورت های منجر به شکل گیری و البته مشی حرکتی آنکه بسیار به شیوه موردعلاقه آیت الله نزدیک است، کارگزاران تنه به نام رئیس جمهور دوران سازندگی می زند. از همان روزهای انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، می شد حدس زد باقی ماندن آیت الله هاشمی در جامعه روحانیت با وجود ساختار فکری نامنطبق او با علمای روحانی اصولگرا، دوام و بقا نداشته و پیوندها در این تشکیلات سنتی شکسته خواهد شد. پس از پایان دهه اول انقلاب و تغییرات کلی سیاسی بعد از سال 68 در کشور، تصور عمومی این بود که کناررفتن جناح چپ از فعالیت های رسمی، یکدستی سیاسی را ثمر خواهد داد. پیروزی قاطع آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پنجم و اتفاقات انتخابات مجلس چهارم که با رد صلاحیت 48 نماینده جناح چپ در دور سوم و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی این جریان، مجلسی با اکثریت قاطع راست شکل داد، ماه عسل این جریان سیاسی قلمداد می شد. حتی هاشمی رفسنجانی برای پرهیز از مواجهه با مجلس چهارم، نام سه وزیر نزدیک به جناح چپ را از کابینه پیشنهادی دوم خود حذف کرد. بااین همه مشخص بود که مخالفت های صورت گرفته توسط برخی نمایندگان مجلس با برنامه های رئیس جمهور دوران سازندگی، در یک جایی سر باز خواهد کرد و درست در همین بزنگاه، کارگزاران متولد می شود. البته پیش از این، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه سال 69، موضوعی را مطرح کرده بود که برخی فعالان سیاسی، آن را به شدت مورد انتقاد قرار دادند: از مناظر زیبا استفاده کنیم. در یکی از چیزهایی که در جامعه ما انحراف وجود داشت و متأسفانه هنوز اصلاح نشده، این بود که در این مملکت، هر جای خوش آب وهوا و منظره، تعلق به طاغوت ها و رفاه طلب ها داشت و جاهای غیرمناسب همیشه مالِ مسلمان ها بود. شمال شهر و مناطقِ لبِ دریا مالِ آنها بود، مناظر خوب، مراتع و جنگل ها و کوهستان ها را آنها تصرف می کردند... فرهنگی وجود دارد مبنی بر اینکه آدم های متدین و مقدس و حزب اللهی زندگی شان برابر است با جاهای بدمنظره و بی زینت و نامناسب... اصلا باید مانور تجمل باشد نه تجمل فوق حساب، آن زیبایی هایی که هست. خب الان این جوری نیست و قبول کنید که در بعضی مساجد که آدم می رود، وقتی که اجتماع هست، بوی عرق پاها، انسان را آزار می دهد . ...
پدر علم ترویج کشاورزی : واردات، حاصل ترک کشاورزی است
داریم. تولیدی که کمترین فشار را به جامعه و دولت وارد می کند. روستائیان کسانی هستند که تولید می کنند و توقع وام های نجومی کم بهره و داراز مدت از دولت ندارند. تولیدکنندگانی هستند که کمترین ارزبری را دارند. یعنی در شرایط سخت اقتصادی دیروز و امروز و شاید هم فردای کشور، هزینه کارهایی که انجام می دهند مستلزم وجود دلار، یورو، پوند و ین نیست. آنها با حداقل امکانات و با استفاده از امکانات خودشان
وظایف ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت با تصویب هیأت وزیران، به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آنها، ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود. بر اساس این مصوبه، از جمله وظایف این ستاد عبارتند از: • هماهنگی جهت تدوین برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی ملی و