پنجشنبه ۰۴ تیرساعت ۰۳:۴۴Jun 2026 25
جستجوی پیشرفته
تماشاگر ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۳:۱۲

اولین زنی که ماراتن را به پایان رساند+عکس

به گزارش جهان ، کاترین سویتزر(به انگلیسی: Kathrine Switzer) اولین زنی است که دوی ماراتن بوستون را با شماره رسمی دویده است. او در این مسابقه در سال 1967 شرکت کرد، 5 سال پیش از اینکه زنان حق شرکت رسمی در این مسابقات را داشته باشند. او تحت نام ک. وی. سویتزر نام نویسی کرد، در نتیجه جنسیت وی پنهان ماند. یکی از مقامات رسمی ماراتن، جاک سمپل، سعی کرد وی را به بیرون مسیر مسابقه بکشد و خطاب به کاترین سویتزر فریاد زد از زمین مسابقه من گم شو بیرون و این شماره را بده به من ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)