سایر منابع:
سایر خبرها
روایت آسوشیتدپرس از تهیه پیش نویس قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران
شورای امنیت سازمان ملل که برای تایید برجام صادر شد، انقضای این تحریم ها را در 27 مهرماه سال جاری پیش بینی کرده است. مقام های آمریکایی بدون اشاره به خروج غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده از برجام و بازگرداندن غیرقانونی تحریم ها علیه ایران به آسوشیتدپرس گفتند که آژانس بین المللی انرژی اتمی عدم پایبندی ایران به برخی از بندهای این توافق را تایید کرده و دولت واشنگتن باور دارد که این می تواند مبنایی
مشاور بایدن: تلاش ترامپ برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دورویی محض است
آمریکا طرحی را تهیه کرده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می کند که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت کننده در توافق هسته ای حضور دارد؛ اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته ای سال 2015 لغو شده است. به نوشته این روزنامه، اگر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تجدید نشود، ایالات متحده از این حق به عنوان یک عضو اصلی توافق استفاده می کند و در صورت
آمریکا می تواند ماشه را بچکاند؟
برعهده ایالات متحده قرار داده است. گام بعدی واشنگتن؛ فعال سازی مکانیزم ماشه طبق این گزارش، در صورتی که شورای امنیت، تحریم های تسلیحاتی ایران را تمدید نکند، گام بعدی در طرح آمریکا تلاش برای فعال سازی مکانیزم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران است که شامل تحریم های تسلیحاتی نیز می شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 به رغم پایبندی
آمریکا نمی تواند تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند
شورای امنیت می کنند و کاخ سفید با سوءاستفاده از همین موضوع تلاش می کند تا بهانه ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بیابد. در همین رابطه مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه ای از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند. بر اساس برجام تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر 2020 به پایان می رسد و پس از آن تهران می تواند آزادانه اقدام به
تقلای دولت آمریکا برای تداوم تحریم تسلیحاتی ایران
روسیه و چین مواجه شود؛ زیرا روس ها قبلاً به مقامات آمریکایی و اروپایی گفته اند مشتاق ازسرگیری فروش متعارف اسلحه به ایران هستند. پمپئو برای پیشبرد برنامه راهبردی آمریکا، طرحی را تهیه کرده که طبق آن؛ ایالات متحده ادعا دارد هنوز ازنظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت کننده در توافق هسته ای حضور دارد؛ اما دراصل این طرح برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران است که پس از توافق هسته ای سال 2015
واکنش آمریکا به پرتاپ ماهواره ایران چه خواهد بود؟
جهت کاهش برخی از تعهداتش ذیل این توافق هسته ای گام بردارد. طبق این گزارش، مقام های آمریکایی در حال بررسی گزینه های مختلفی برای ادامه فشار حداکثری به ایران هستند که شامل تحریم هایی علیه ایران به دلیل حمایت از گروههای مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان می شود. این گزارش ادامه داد که از دیگر تلاش های واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری به تهران می توان به تلاش های اخیر واشنگتن در
بازگشت متقلبانه آمریکا به برجام؟
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از فاکس نیوز، این برنامه به ایالات متحده امکان آن را خواهد داد تا در شورای امنیت سازمان ملل متحد بتواند برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران که قرار است در اکتبر 2020 به پایان برسد، تلاش کند تا تحریم های ایران با استناد به نقض تعهدات برجام، تمدید شوند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 و برخلاف تعهدات
پمپئو می خواهد آمریکا را بخشی از توافق هسته ای ایران بداند
تسلیحاتی علیه تهران را تمدید کرده و در میان کرونا دوباره تحریم های سخت را اعمال کند. پمپئو طرحی را می خواهد تصویب کند که براساس آن ایالات متحده به طور قانونی ادعا کند که هنوز از حقوق برجام برخوردار است. وزیر امور خارجه آمریکا از این ادعا به دنبال آن است تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کرده و به دنبال آن تحریم های سازمان ملل را علیه ایران اعمال کند. این در حالی است که همه کشورها از تمدید تحریم پیشنهادی استقبال نمی کنند و روسیه در حال حاضر قصد خود را برای از سرگیری فروش سلاح به ایران ابراز کرده است. ...
طرح جدید کاخ سفید علیه ایران؛ تشدید فشار حداکثری تا رسیدن به مذاکرات جامع
که شامل تحریم هایی علیه ایران به دلیل حمایت از گروههای مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان می شود. این گزارش ادامه داد که از دیگر تلاش های واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری به تهران می توان به تلاش های اخیر واشنگتن در سازمان ملل برای تمدید تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. مقام آگاه دولت ترامپ به این نشریه آمریکایی گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت این مسئله را
پشت پرده طرح جدید آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران
های تسلیحاتی ایران در مهرماه سال جاری که بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل انجام خواهد شد، آمریکا در تلاش است با وجود خروج یکجانبه از توافق برجام، همچنان خود را یکی از مشارکت کنندگان در توافق هسته ای معرفی و برای بهره گیری از ظرفیت های این توافقنامه به منظور فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی تهران و یا حتی شدیدتر کردن آن اقدام کند. بازیگردانی این پروژه جدید از سوی
2 سناریوی آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران در ماه های آتی
حال انجام تلاش هایی در سازمان ملل برای جلوگیری از انقضای تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است. یک مقام ارشد آمریکایی گفت: رئیس جمهور به صراحت گفته ایالات متحده فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده و گسترش خواهد داد تا به رژیم بابت انجام رفتارهای مخرب هزینه هایی تحمیل کند. واشنگتن فری بیکن نوشته دولت آمریکا از چند ماه پیش تلاش های پشت پرده برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه
مناظره داغ حقوقی بر سر ادعای آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران / واشنگتن می تواند مدعی تمدید ...
بین الملل تابناک: در روز های گذشته، تحرکات دیپلماتیک و سیاسی جدیدی از سوی آمریکایی ها و به ویژه وزیر خارجه این کشور برای جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران مطابق برجام و قطعنامه 2231 انجام شده است؛ تحرکاتی که البته با واکنش هایی نیز مواجه شد. در همین رابطه، روز گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، وزیر خارجه آمریکا به دنبال یک استدلال حقوقی است تا نشان دهد، کشورش همچنان عضوی از توافق هسته ای است و از این طریق برای تمدید تحریم
پاسخ ایران به اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور چه خواهد بود؟
اسپوتنیک - در روز دوشنبه، 27 آوریل، روزنامه نیویورک تایمز نوشت؛ ایالات متحده تلاش می کند تا پیش نویس قطعنامه ای را برای حمایت از تحریم تسلیحاتی ایران براساس مفاد برنامه جامع اقدام مشترک که واشنگتن در سال 2018 از آن خارج شد را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند. مطابق با مفاد توافق برجام که در سال 2015 توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران به امضا رسید، تهران
پایان تحریم تسلیحاتی ایران، فشار حداکثری آمریکا را به باد می دهد
روزنامه جروزالم پست در گزارشی درباره تلاش های آمریکا برای تمدید قطعنامه محدویتهای تسلیحاتی علیه ایران که در آبان ماه سال جاری منقضی می شود نوشت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی اخیرا به رسانه ها درز داده اند که قصد دارند به شورای امنیت سازمان ملل فشار بیاورند تا تحریم های تسلیحاتی ایران همچنان ادامه پیدا کند. در توافق هسته ای ایران و 1+5 که در سال 2015 امضا شد
آیا آمریکا به دنبال نابودی کامل برجام است؟
توافق هسته ای است و در سال 2015 میان ایران و پنج کشور قدرتمند جهان بسته شد، مهلت تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل در اکتبر (ابتدای پاییز) امسال به پایان می رسد. چنانچه شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید نکند و آمریکا بخواهد طبق روندی که در توافق هسته ای ذکر شده، اقدام کند، آن وقت به دنبال بازگرداندن تمام تحریم های سازمان ملل خواهد بود. اما دونالد ترامپ از زمانی که به ریاست جمهوری
تردید کارشناسان نسبت به موفقیت طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
پس از آنکه ایران اعلام کرد یک ماهواره را به طور موفقیت آمیز به فضا پرتاب کرده است، خواسته خود را تکرار کرد و مدعی شد که هدف از این فعالیت های ایران صلح آمیز نیست. این تحریم تسلیحاتی (علیه ایران) بخشی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تصویب توافق هسته ای است، توافقی که در سال 2015 در دوران باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا حاصل شد. این تحریم ها قرار است در 18 اکتبر 2020 (اواخر مهر
دیپلمات روس: آمریکا حق دخالت در مسائل برجام را ندارد
نوشت: اکنون ایالات متحده ادعا می کند که همچنان عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و در همین رابطه این حق را بر اساس قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل دارد تا مکانیزمی را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران بوجود آورد. این واقعیت که طرف آمریکایی مدت هاست که از توافق هسته ای با ایران خارج شده و در تلاش است تا این توافقنامه را از بین ببرد، چنین حقی را از این کشور سلب کرده و
ارائه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا در شورای امنیت
ی علیه ایران با وتوی روسیه و چین روبه رو می شود که صریحا خواسته خود برای رفع قطعی این تحریم ها را به واشنگتن گفته اند. با این حال، مقام های آمریکایی گفته اند که تلاش دولت ترامپ در حال حاضر بر استفاده از مکانیسم ماشه یا بازگرداندن همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران متمرکز نیست. آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسما و بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شده،
فعال سازی مکانیزم ماشه؛ راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران
ایران با گروه پنج به علاوه یک برای تکمیل برجام، تهران با حمایت مسکو و پکن تأکید کرد که بایستی به محض اجرای توافق، تحریم های تسلیحاتی برداشته شوند. اما ایالات متحده فشار های خود را برای تداوم تحریم ها علیه ایران افزایش داد و در نتیجه، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برای مدت 5 سال به اجرا در آمد. بر این مبنا در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمام کشور های جهان خواسته شده که محدودیت های
تحلیل رویترز از پافشاری آمریکا بر تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : دیپلمات های سازمان ملل اعلام کردند، اگر آمریکا تهدیدی برای بازگشت همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران محسوب شود و از آن به عنوان اهرم فشار برای وادار کردن 15 عضور شورای امنیت به تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند، ایالات متحده با یک جنگ سخت و نابسامان روبرو خواهد شد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در ادامه بخشی از گزارشی که خواندید ، آورده
گفتگوی پامپئو با وزیر خارجه فرانسه درباره ماهواره نور
می شوند. پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران با نام نور مقامات آمریکایی از جمله پامپئو وزیر خارجه این کشور به دنبال همراه کردن سایر کشور های دیگر برای اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. دیپلمات های غربی گفته اند در صورتی که ایالات متحده بخواهد از تهدید به بازگرداندن همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران به عنوان اهرم فشار به روی 15 عضو شورای امنیت
جزئیات جدید از قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران
تسلیحاتی علیه ایران برای مدت نامعلوم است. مقام های دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و دیپلمات های سازمان ملل متحد بدون افشای نام به آسوشیتدپرس گفته اند واشنگتن قصد دارد از اتمام تحریم های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد قطعنامه فعلی صادرشده برای تأیید برجام (قطعنامه 2231) جلوگیری کند. مقام های آمریکایی گفته اند هدف دولت این کشور این است که این قطعنامه را در ماه می (اردیبهشت ماه
ادعای آمریکا مبنی بر ذی نفع بودن در توافق هسته ای را بررسی می کند
است تا نشان دهد که کشورش همچنان عضوی از توافق هسته ای است و از این طریق برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعمال فشار کند. در این گزارش آمده که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حال آماده سازی یک طرح حقوقی است که نشان دهد آمریکا هنوز عضوی از توافق هسته ای با ایران است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آن خارج شد. این بخشی از یک راهبرد پیچیده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل
رویترز: دشواری تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
دنبال اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی تهران یا حتی افزایش آنها است. بنا بر این گزارش اگر این تحریم ها ادامه پیدا نکند، آمریکا از حق خود به عنوان یکی از طرف های اصلی برجام استفاده می کند تا تحریم های بین المللی علیه ایران را، به شکل قبل از توافق اتمی در تیر مال 1394، بازگرداند. تحریم های جنگ افزاری ملل متحد علیه جمهوری اسلامی در ماه مهر پایان می یابد. به گزارش رویترز
اقدام جدید آمریکا برای حفظ تحریم های تسلیحاتی ایران
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز از اقدامات تازه آمریکا برای حفظ تحریم های تسلیحاتی علیه ایران خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز نوشت؛ ایالات متحده تلاش می کند تا پیش نویس قطعنامه ای را برای حمایت از تحریم تسلیحاتی ایران براساس مفاد برنامه جامع اقدام مشترک که واشنگتن در سال 2018 از آن خارج شد را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند. مطابق با مفاد توافق برجام
پرتاب ماهواره ای که آمریکایی ها را برآشفت
وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: فرانسه و انگلیس در حالی نسبت به امنیت منطقه ابراز نگرانی می کنند که خود سابقه ای طولانی از حضور تنش آفرین در منطقه داشته و سیاست های ثبات زدای آنها مانع مهمی در بازگشت امنیت و ثبات منطقه است. *هیچکدام نمی توانند ایران را موعظه کنند ظریف هم جمعه گفت که ایالات متحده بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت از سال 2017 مشغول زورگویی به همه بوده است