سایر منابع:
سایر خبرها
تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه 423
ضَلَٰلٗا مُّبِینٗا 36 و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار نمایند) و هر کس نافرمانی خدا و رسول او کند دانسته به گمراهی سختی افتاده است (پیغمبر زینب دختر عمه اش را به زید، غلام آزاد کردۀ خود تزویج کرد و زینب گفت: من از اشراف قریشم غلامی را به شوهری نپذیرم این آیه نازل شد و پذیرفت) وَإِذۡ تَقُولُ لِلَّذِیٓ أَنۡعَمَ ٱللَّهُ ...
پاداش کسانی که صابرهستند چقدر است؟ + صوت
آنچه روزی آن ها کردیم انفاق می کنند. فایل صوتی تلاوت آیه 54 سوره قصص کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تفسیر آیه 54 سوره قصص برای صبر آثار فراوان دنیوی و اخروی می توان برشمرد؛ امام علی (ع) در بخشی از تحلیل خود نسبت به عزّت و ذلّت برخی اُمم گذشته می فرماید: چون خدا دید چگونه در راه دوستی او بر آزار شکیبایی اند، و چه سان از بیم او ناخوشایندی را ...
تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه 424
تلاوت صفحه چهارصد و بیست و چهارم سوره احزاب از آیه 44 تا 50 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ تَحِیَّتُهُمۡ یَوۡمَ یَلۡقَوۡنَهُۥ سَلَٰمٞۚ وَأَعَدَّ لَهُمۡ أَجۡرٗا کَرِیمٗا 44 تحیّت مؤمنان (و پذیرایی ایشان) روزی که به لقاء رحمت حق نائل شوند سلام (خدا و بشارت لطف الهی) خواهد بود، و بر آنان پاداش با کرامت و شرافت ...
وقتی خدا همه جا هست قبله چه معنایی دارد؟
خانه خدا بر روی کره زمین است که توسط حضرت آدم بنا شد و پس از ویرانی در طوفان نوح مجدداً به وسیله ابراهیم تجدید بنا شد.[سایت ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد] تفسیر در شأن نزول آیه روایات مختلفی نقل شده است: ابن عباس می گوید: این آیه مربوط به تغییر قبله است، هنگامی که قبله مسلمانان از بیت المقدس به کعبه تغییر یافت یهود در مقام انکار بر آمدند و به مسلمانان ایراد کردند که مگر ...
لیست گناهان کبیره
که می فرماید: هر که زنا کند کیفرش را خواهد دید و عذابش در قیامت مضاعف و دو چندان شود و با ذلت و خواری به جهنم جاوید و ملخد گردد (سوره فرقان - 68) قسم ناحق: و دیگری قسم نا حق یاد کردن است. یاد کنندگان ناحق در آخرت بهره ای از رحمت الهی ندارند چنان که می فرماید: آنان که عهده خدا و سوگند خود را به بهایی اندک بفروشد اینان را در آخرت بهره و نصیبی از رحمت خداوندی نیست . خیانت: و ...
نظر قرآن درباره بدقولی چیست؟/ محروم شدن از رحمت خدا در زندگی دنیا و آخرت، اثر دائمی بدقولی است
پس از پیمان بستن (با خدا و رسول) عهد خدا را می شکنند و هم از آنچه خدا امر به پیوند آن کرده پاک می گسلند و در روی زمین فساد و فتنه برمی انگیزند اینان را لعن (خدا) و منزلگاه عذاب سخت دوزخ نصیب است. نکته قابل توجه این است که خداوند از حق بنده هایش نمی گذرد و تا کسی مورد بخشش مردم قرار نگیرد، خدا هم او را نمی بخشد. به این صورت است که ضرورت پایبندی به عهد و پیمان بین مردم پررنگ تر می شود تا کسی خیال ...
کیفیت نزول وحی بر پیامبر اکرم (ص)
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از حوزه نت، پیامبر (ص) هنگام نزول وحی مستقیم، بر خود احساس سنگینی می کرد، و از شدت سنگینی که بر او وارد می شد بدنش داغ می شد، و از پیشانی مبارکش عرق سرازیر می گشت اگر بر شتری یا اسبی سوار بود، کمر حیوان خم می شد و به نزدیک زمین می رسید علی (ع) می فرماید: ((موقعی که سوره مائده بر پیامبر نازل شد، ایشان بر استری به نام ((شهبا)) سوار بودند وحی بر ایشان سنگینی کرد، به طوری که حیوان ایستاد و شکمش پایین آمد دیدم که نزدیک بود ناف او ...
علل تکرار چندین باره برخی آیات در قرآن
آدم و همسرش، با توسّل به چه کسی، مورد عفو الهی قرار گرفتند؟ 1) رسول خدا و حضرت علی علیهماالسلام 2) حضرت زهرا و فرزندانش حسن و حسین علیهم السلام 3) پنج تن آل عبا 5- آیات 169 و 170 سوره آل عمران، بر چه امری تأکید دارد؟ 1) حیات اخروی شهدا 2) حیات برزخی شهدا 3) حیات معنوی شهدا علاقه مندان می توانند از طریق بخش مسابقات سایت www.Qaraati.ir و یا ...
عروج حضرت عیسی علیه السلام؛ دیدگاه ها، چالش ها و رویکرد نو به مساله
نظر این گروه اینکه دیگر مفسران این کلمه را به معانی دیگری چون خواب و قبض و غیره گرفته اند، به خاطر وجود روایاتی است که در این باره رسیده، اما بهتر است روایات را تأویل کرده و آیه بر ظاهر خود باقی بماند (ابن عاشور، 3/108 و 5/27). این گروه درباره ورود روایات رفع و نزول عیسی(ع) در آخرالزمان دو گونه پاسخ می دهند. اول اینکه روایات اخبار آحاد هستند (که ظنی هستند) و در امر اعتقادی تنها دلیل ...
تشویق به کار و تلاش از منظر قرآن و روایات
رشد معنوی انسان: در روایتی نیز از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است: به هر کس از دوستان خود که رسیدید، سلام برسانید و بگویید که: جعفر بن محمد علیه السّلام به شما سلاممی رساند و می گوید: بر شما باد رعایت تقوای الهی و انجام دادن هر کاری که می توان با آن به پاداش های خداوند رسید. به خدا سوگند که شما را جز به چیزی که به خود فرمان می دهیم، فرمان نمی دهیم. پس به کوشش و تلاش بپردازید. چون نماز ...
سبک تغذیه در سلامت انسان از دیدگاه آیات و روایات
... ﴿ انما حرم علیکم المیته و الدم و لحم الخنزیرو. ..لغیر الله ﴾(بقره/ 173) و آیه سوم سوره مائده که در این آیه خداوند پلیدها را مفصل تر بیان می کند: ﴿ حرمت علیکم المیتة والدم ولحم الخنزیر وما اهل لغیر الله به والمنخنقة والموقوذة ﴾ (مائده/ 3) امام علی(ع) فرموده اند: بئس الطعام الحرام : حرام، بد غذایی است (آمدی،1387، حدیث 4379: 354). رسول گرامی اسلام ...
آیا پیامبر (ص) در هنگام بیماری به طبیب مراجعه میکردند؟
، به طور گذرا و از باب مشت نمونه خروار، به برخی از مویدات اشاره می کنم: "عن جابر، عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام، قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ عِلْمِ الْعَالِمِ، فَقَالَ لِی: ...یَا جَابِرُ، عَرَفُوا مَا تَحْتَ الْعَرْشِ إِلی مَا تَحْتَ الثَّری... . (الکافی ج. 1، ص. 271). ما علم ائمه علیهم السلام را با این دست روایات شناخته ایم نه با الفاظی، چون مرشد که در افواه عامه مردم ارتکازی سطحی و نازل ...
با کلام وحی؛ سوره شمس
سوره شمس را قرائت نماید مانند آن است که به اندازه آنچه خورشید و ماه بر آن تابیده، صدقه داده است. تلاوت سوره شمس با صدای کریم منصوری - اجلاس سران کشورهای اسلامی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی نامگذاری سوره این سوره را به این دلیل شمس می نامند که خداوند در آغاز آن به خورشید سوگند یاد کرده است: وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا: سوگند به خورشید و تابندگی اش ...
فضائل و برکات سوره ضحی
به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما ، سوره ضحی یا والضحی نود و سومین سوره و از سوره های مکی قرآن است که در جزء سی ام جای دارد. این سوره از جمله سوره هایی است که یک جا بر پیامبر(صلی اله علیه و آله) نازل شده است. درباره شأن نزول سوره ضحی آمده است این سوره بعد از مدتی که بر پیامبر وحی نازل نشده بود و کافران بر او خرده می گرفتند که خداوند او را رها کرده، نازل شد. آشنایی اجمالی با ...
آیا خداوند در قرآن به حجاب زنان اشاره کرده است؟ + صوت
... فایل صوتی تلاوت آیه 31 سوره نور کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تفسیر آیه 31 سوره نور از امام صادق (روایت شده که در توضیح آیه: إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها، فرمود: یعنی صورت و دو ذراع (ساعد دست ها) . همچنین از آن حضرت روایت شده که در توضیح إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها، فرمود: زینت آشکار یعنی سُرمه و انگشتری ؛ و در روایت دیگری فرمود: زینت آشکار، انگشتری و ...