سایر منابع:
سایر خبرها
...: 38-73. داود فیرحی. “ملاکهای سیلان یا انقطاع نسل ها.” نگاهی به پدیده گسست نسل ها -، 1 (1383): 71-81. داود فیرحی. “نسبیت هویت و خرده هویت ها.” هویت و بحران هویت -، 1 (1383): -. داود فیرحی. “دولت مدنی پیامبر ( ص).” مجموعه مقالات اسلام و ایران؛ بررسی تاریخی 1، — (1384): -. داود فیرحی. “مبانی فقهی مشروطه خواهی از دیدگاه آخوند خراسانی.” مجموع مقالات همایش مشروطیت -، — (1384): 192-214. داود فیرحی. “دین ...
، تالیفات، کتب و مقالات علمی فراوانی برجای مانده است که بخش مهمی از آن به حوزه فقه و سیاست و دین و دولت اختصاص دارد. از آثار معروف او می توان به کتاب جریان های اسلامی معاصر؛ با نگاهی به تحولات خاورمیانه ، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول حکومت داری و فقه حکومت اسلامی ، دین و دولت درعصر مدرن ، نظام سیاسی و دولت در اسلام ، دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی و فقه و سیاست در ایران معاصر: فقه سیاسی و فقه ...
خیلی ها نوشته اند، من هم چند سال پیش در مقاله ای به اسمِ نثر جلال، شناسنامه اوست نوشتم از نثرهایی است که خیلی دوست دارم. می دانید که هانیبال الخاص هم برای این قصه طرح های زیبایی کشیده و همراه کتاب چاپ شده. طرح ها سفید و سیاه و آبستره است، و تم و فضای گوتیک قصه را به خوبی نشان می دهد. این هم بر اهمیت هنری قصه می افزاید، گرچه اعتبار آن برای الخاص است! و اما درباره ...
زبان و قلم در مصالح امور مُلک آزاد شد و جرائد و مطبوعات برای انتشار نیک و بد مملکت حریت یافت. دهخدای جوان در این زمان، مشروطیت دولت را عصری جدید و همراه با گسست از روزگار گذشته می دانست و البته از دیگر سو، مولفه های بنیادین فکر مشروطه خواهی را مانند حریت و سعادت و ترقی مملکت در نظر می آورد. دهخدا مشروطه خواهی بود که با یک زمینه قوی فکری، ادبی و سیاسی مهم سخن خود را بیان می کرد و اندیشه ترقی خواهی، مهم ترین زمینه او در ت ...
. این نکته بی آن که ما را از ارزش فراوان افسانه غافل کند، یا از آن بکاهد، درخور توجه است. افسانه به منزله کوک کردن ساز بود - یا نه - به مثابه کرشمه و درآمدی بود گوشه های عالی و اعجاب انگیز گاهان شعر نیما در دنباله آن بود. از سالی که افسانه منتشر شد و بگومگوهایی راه انداخت، تا سال های شکفتگی و بلوغ شعر نیما، که به نظر من از 1316 و 17 به بعد است، نیما در خانه خود گویی چله نشسته بود و در بوته آزمایش های ...
افراد و طیف های سطحی نگر در درون حوزه همواره با انعکاس گزینشی مطالب مربوط به ایشان، سعی کردند چهره ایشان را افراطی و تندرو جلوه بدهند. چه نیکو فرمود رهبر معظم انقلاب که تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست . ایشان سال 1394 در دیدار مردم نجف آباد فرمودند: آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور می گویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. آنهایی که می گویند تندرو، منظورشان ...