وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللهِ وَ یَتَوَلَّی عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَی غَیْرِ دِینِ الله (نهج البلاغه ص88)]خطبه پنجاهم نهج البلاغه[ امام علی (علیه السلام) می فرماید: ابتدای پیدایش فتنه ها و انحرافات فکری، رأی و نظری است که نسنجیده پدید می آید و آرایی است که از سوی افراد نادان اختراع می شود و دارای انحرافاتی است که عده
عالم ملکوت اعلی ذخیره است – به او بدهد، خدا او را به آن اجرها و ثوابها و پاداشها، بهشتها، نعیمها، حورالعین ها، میوه ها که همه اینها حقیقت ادارد و هست می رساند. حال حقیقت اینها به چه نحو است، ما که نرفته ایم ببینیم، به ما اینها را از روی تمثیلات دنیوی گفته اند حقیقتش را تا انسان نرود درک نمی کند یا آنهایی که رفته اند می دانند، اهل حقیقت که با مکاشفه و با وحی به دست آورده اند می دانند. با ما به زبان
/> دکتر رفیعی اظهار می کند: شهادت و شهید شدن آنچنان مقام والایی است که درخواست امامان معصوم(ع) نیز بوده است. دعای امام صادق(ع) این بود که َاَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ وَفاتی قَتْلاً فی سَبیلِکَ یعنی خدایا از تو می خواهم که مرگ مرا کشته شدن در راهت قرار دهی؛ یا در خطبه 156 نهج البلاغه آمده است که حضرت علی(ع) زمان شهادت خود را از رسول الله(ص) جویا و پیگیر بود. پیامبر(ص) او را بشارت داد که پس از من به زودی
. با توجه به آیات فوق به جمع بندی زیر توجه کنید: 1 – ما به جای اطاعت از برنامه ها و توصیه های رهبران الهی ( خدا ، پیامبر ، امام معصوم و ولایت فقیه )، آنها را وسیله امرار معاش خود قرار دادیم و به عبارتی معتقد به ولایت برفقیه شدیم تا ملتزم به ولایت فقیه! هر وقت توصیه ها و برنامه ها ، مطابق ذوق و سلیقه ما شد شعار دادیم و در صحنه حاضر شدیم و هر گاه به ضرر جناحمان و خودمان شد رگ گردنمان
/> امام صادق(ع)، صحبت از حرم امنی می کند که برای اهل بیت(ع) با حضور زنی از اولاد او شکل می گیرد، چنانکه در روایتی آمده است: برای اهل بیت حرمی است و آن قم است و به زودی زنی از اولاد من که فاطمه نامیده می شود در آنجا دفن می شود. هر شخص او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. در روایت های معتبر دیگر نه تنها از قم به عنوان عُش آل محمد یاد شده است، بلکه از حضور زنی از سلاله پاک نبوی در این شهر خبر داده اند