جمعه ۰۷ اردیبهشتساعت ۰۹:۲۰Apr 2024 26
جستجوی پیشرفته

خبرهای الف 26 شهریور 1401 - alef.ir

الف 29 اسفند 1393 الف 29 اسفند 1394 الف 30 اسفند 1395 الف 29 اسفند 1396 الف 29 اسفند 1398 الف 30 اسفند 1399 الف 29 اسفند 1400 الف 31 فروردین 1401 الف 31 اردیبهشت 1401 الف 31 خرداد 1401 الف 31 تیر 1401 الف 31 مرداد 1401 الف 30 مهر 1401 الف 30 آبان 1401 الف 1 شهریور 1401 الف 2 شهریور 1401 الف 3 شهریور 1401 الف 4 شهریور 1401 الف 5 شهریور 1401 الف 6 شهریور 1401 الف 7 شهریور 1401 الف 8 شهریور 1401 الف 9 شهریور 1401 الف 10 شهریور 1401 الف 11 شهریور 1401 الف 12 شهریور 1401 الف 13 شهریور 1401 الف 14 شهریور 1401 الف 15 شهریور 1401 الف 16 شهریور 1401 الف 17 شهریور 1401 الف 18 شهریور 1401 الف 19 شهریور 1401 الف 20 شهریور 1401 الف 21 شهریور 1401 الف 22 شهریور 1401 الف 23 شهریور 1401 الف 24 شهریور 1401 الف 25 شهریور 1401 الف 26 شهریور 1401 الف 27 شهریور 1401 الف 28 شهریور 1401 الف 29 شهریور 1401 الف 30 شهریور 1401 الف 31 شهریور 1401 
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۲۰:۰۶    
تعدادی از شهروندان تهرانی در اعتراض به عملکرد گشت ارشاد و مرگ مهسا امینی تجمعی را در خیابان حجاب برگزار کردند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۹:۲۱    
به مناسبت روز اربعین و برگزاری اجتماع میلیونی مشتاقان امام حسین(ع) در کربلا، نگاهی به سایر اجتماعات بزرگ و مهم مذهبی در جهان می اندازیم.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۲۳:۲۲    
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان دست یافت.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۲۱:۱۵    
آزادکار 61 کیلوگرم کشورمان در مسابقات جهانی صربستان به مدال نقره دست یافت.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۹:۰۴    
استاندار کردستان همراه چند تن از مسوولان استان، در مجلس ختم مرحومه "مهسا امینی" شرکت و با خانواده وی ابراز همدردی کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۳    
کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخشش ستاره ایرانی در پورتو واکنش نشان داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۲:۰۱    
گلزنی مهدی طارمی در دقیقه 90+9 بازی مقابل استوریل که باعث فرار از شکست پورتو شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۰:۰۸    
کامران قاسمپور در فینال وزن 92 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان با پیروزی مقابل جیدن کاکس آمریکایی با نتیجه 2 بر 0 مدال طلا گرفت ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۸:۴۱    
نباید اجازه داد تا اختلاف دیدگاه در یک جامعه میان مردم فاصله بیندازد و باعث دو قطبی و چند قطبی شود. نتیجه چنین اتفاقی باعث دوری مردم از هم و ایجاد نفرت خواهد شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۷:۴۰    
سامسونگ مانند بسیاری از شرکت ها پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، از بازار این کشور خارج شد اما با طولانی شدن جنگ و رکود در بازارهای دیگر ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۶:۳۳    
دانشمندان حالت های جدیدی از آب را شناسایی کرده اند که مانند حالت مایع و جامد عمل نمی کند و در آنها آب به شدت رسانا می شود و پروتون ها به سرعت رانده می شوند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۵:۳۴    
محققان در یک پژوهش جدید نشان داده اند که برای بهبود توانایی سخنرانی و گفتگو در جمع، بایستی به دو مولفه مهم به نام های هوش اجتماعی و تعادل عاطفی توجه ویژه کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۴:۳۵    
مطالعات جدید موسسه خیریه آکسفام (Oxfam) نشان می دهد که هم اکنون بیش از 48 میلیون نفر در 10 کشور جهان از گرسنگی حاد رنج می برند در حالی که این رقم، شش سال پیش 21 میلیون نفر بوده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۳:۳۴    
دولت ژاپن از طرح جدیدی خبر داده است که به موجب آن انجام بازیافت و استفاده مجدد از مواد بازیافتی در این کشور گسترش خواهد یافت.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۲:۳۹    
پزشکان می گویند کلسترول بالا علائم زیادی ندارد اما وجود علامت هایی در پا آن هم هنگام خواب ممکن است نشانه ای از ابتلا به این بیماری باشد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۱:۳۲    
بنیانگذار و رئیس هیات مدیره آمازون، جایگاه دومین ثروتمند بزرگ جهان را به میلیاردر هندی واگذار کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۰:۳۴    
پزشکان و متخصصان قلب تاکید دارند که مهم ترین عامل بروز مشکلات و بیماری های قلبی، انتخاب یک الگوی زندگی ناسالم و غیر بهداشتی است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۳:۳۵    
بسیاری از کاربران ممکن است از سیستم هایی اشتراکی با اعضای خانواده یا همکارانشان، استفاده کنند؛ در این شرایط راهکارهایی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۳:۰۵    
تحلیلگران بازار کار معتقدند افزایش متقاضیان اشتغال و کارجویان از یک سو و گسترش فضای مجازی و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال در حوزه خدمات از سوی دیگر موجب بالا رفتن آمار اشتغال در بخش خدمات و گسترش کسب و ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۲:۴۴    
طبق آمار ورتکسا، در ماه جولای امسال میزان وابستگی اروپا به گازوئیل روسیه 60 درصد بود ولی این میزان در ماه آگوست و سپتامبر (ماه جاری) به 51 و 44 درصد کاهش یافته است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۲:۲۴    
از این پس حساب های تجاری از خدمات ویژه بانکی بهره مند می شوند و حساب هایی که مشکوک به تجاری باشند، مشمول مالیات خواهند شد. البته از تراکنش های غیرتجاری مالیاتی گرفته نمی شود.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۲:۰۲    
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: اگر وضعیت فعلی عراق ادامه داشته باشد، این کشور وارد چرخه جدید ناامنی و انزوا خواهد شد که به نفع عراق و ملت این کشور نیست.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۱:۴۲    
به گزارش فارس، سایت بلیچر ریپورت در گزارشی به معرفی پردرآمدترین فوتبالیست های دنیا در سال 2022 پرداخت که کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن بالاتر از دو اسطوره مستطیل سبز ایستاد. ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۱:۲۶    
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر احتمال محدود شدن عرضه نفت عراق، افزایش یافت اما به دلیل نگرانی از دورنمای رکود اقتصادی، نتوانست کاهش هفتگی خود را معکوس کند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۱:۱۴    
دامن دوست به دست آ ر و ز دشمن بگسل مَرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان کمتر از ذره نه ای پست مشو، مِهر بورز تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۱:۰۵    
با افت تورم در روسیه و پیش بینی چشم انداز اقتصادی مناسب در آینده باک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۰:۴۵    
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که برای مقابله با قاچاق موبایل از طریق رویه مسافری باید تعرفه واردات مسافری افزایش یابد تا صرفه اقتصادی این روش از بین برود.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۰:۲۴    
معاون وزیر اقتصاد توضیحاتی را درمورد تفکیک حساب های تجاری و شخصی ارائه کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۹:۴۲    
براساس نتیجه نظرسنجی "مرکز تحقیقات افکار عمومی سراسر روسیه"، طی یک هفته سطح اعتماد شهروندان روسی به ولادیمیر پوتین 1.2 درصد افزایش داشته و به 81.5 درصد رسیده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۹:۲۱    
براساس داده های اخیر "اتحادیه داروخانه داران آلمان" شمار زیادی از داروها از شربت ضدتب گرفته تا داروهای ضدسرطان، اغلب و بعضا برای مدتی طولانی در دسترس نیستند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۹:۰۰    
فیلمی با عنوان وداع پرستاران بیمارستان کسری با مهسا امینی در فضای مجازی منتشر شده درحالی که این فیلم متعلق به وداع پرستاران بیمارستانی در ارومیه با یک بیمار مرگ مغزی است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۸:۳۱    
شمار زائران ورودی به شهر مقدس کربلا به مناسبت اربعین حسینی (ع) تا روز 20 صفر از 21 میلیون نفر فراتر رفت.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۸:۱۹    
اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت مشترک میان ایران و چین پرداخته که نشان از ثبات نسبی در آمارهای صادراتی دارد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۸:۱۰    
سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تشخیص علت فوت مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۷:۰۰    
وزیر کشور با بیان اینکه فرصت خروج از مرز ها با گذرنامه تمدید شده یا گذر نامه موقت مرزی از صبح اربعین به پایان رسیده، گفت: بازگشت زواری که با این شرایط در عراق حضور دارند، بلامانع است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۶:۳۵    
رییس سازمان توسعه تجارت می گوید رییس جمهوری در جریان دیدار با عضای پیمان شانگهای، دستورات جدیدی را در نحوه تعامل با این کشورها ارائه کرده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۶:۱۵    
هر 3 نماینده ایران در 3 وزن پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان با برتری مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان در صربستان شدند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۶:۱۵    
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خود را به عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری فوت مهسا امینی می دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۵:۵۴    
رییس مرکز پژوهش های مجلس در راستای ضرورت ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه امروز ایران اسلامی، 10 توصیه راهبردی ارائه کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۵:۴۶    
کربلایی تر از شهدا مگر وجود دارد؟ این را تنها از خود نمی پرسم که جوابش را هم بلند می گویم تا همه بدانند که شهدای ما کربلایی بودند. ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۴:۲۷    
تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد: روز جمعه 12 خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین به ونزوئلا برگشتند و برای 7 خدمه اجازه خروج از آرژانتین داده نشده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۴:۰۲    
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه برادران ایرانی وعده کمک در زمینه تامین سوخت به ما داده اند، گفت که هیاتی از وزارت انرژی این کشور عازم تهران خواهد شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۴:۰۲    
یک تحلیل گر انرژی با تاکید بر مزیت های پالایشگاه های فرا سرزمینی می گوید باید ذخایر نفت و گازمان را به گونه ای عرضه کنیم که منجر به اهرم شده و قدرت چانه زنی ما را در حوزه دیپلماسی عمومی و دیپلماسی ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۳:۴۱    
در اربعین سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت های دانشجویی بود و دانشجویان عزادار در حضور رهبر انقلاب اسلامی همنوا با زائران کربلای معلّی یکپارچه ندای لبیک یا حسین سر دادند.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۳:۴۱    
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مجدداً بر نامزدی محمد شیاع السودانی برای پست نخست وزیری عراق تاکید کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۵۵    
رئیس پلیس راه مازندران گفت: باتوجه به ورودی هایی که طی روزهای گذشته در محورهای شمال بودیم امروز شاهد روز پرترافیک در مسیرهای خروجی شمال هستیم.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۵۱    
حکم بازداشت مهاجم سابق پرسپولیس صادر شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۳۹    
پیکر مهسا امینی، پس از انتقال از تهران به شهرستان سقز صبح امروز در آرامستان آیچی به خاک سپرده شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۳۵    
وزیر کشور گفت: مواکب و ناوگان حمل و نقل عمومی تا 28 صفر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۲۲    
هم زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان، مراسم عزاداری هیئت های دانشجویی سراسر کشور در حضور رهبر انقلاب اسلامی ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۲۲    
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار با تاکید بر اینکه تخم مرغ موردنیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: اکنون تخم مرغ با قیمت های مصوب در بازار عرضه می شود.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۱:۵۰    
هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با ایسنا، درباره اجباری بودن تعویض شناسنامه های قدیمی گفت: سالانه حدود 3میلیون و 500هزار تا 4 میلیون شناسنامه جدید صادر می شود ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۹    
رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده مرحومه مهسا امینی تسریع شود.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۵    
دیوید تیلور با اعتراف به اینکه به فکر بازنشستگی بوده است از خود به عنوان کشتی گیر جادوگر یاد کرد و حسن یزدانی را دلیل پیشرفت خود دانست.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۵    
رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: متوسط ماندگاری زایران در مرزها نیم ساعت بوده و مشکلی برای پیک بازگشت نداریم.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۱    
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: نمونه های لازم از بافت ها و اعضای داخلی بدن مهسا امینی برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه ها به آزمایشگاه های تخصصی اقدام شد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۵۹    
رئیس جمهور آمریکا به همتای روس خود درباره هرگونه استفاده از سلاح اتمی یا شیمیایی در اوکراین هشدار داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۴۳    
به گزارش الف با توجه به فرا رسیدن روز اربعین حسینی و بازگشت گروههای زیادی از زائرین ایرانی به کشورمان مشکل وسایل حمل و نقل عمومی در داخل عراق همچنان به قوت خود باقی است. ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۹    
قرقیزستان از نبردی شدید با تاجیکستان خبر داد که تاکنون 24 تن را به کام مرگ کشانده است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۹    
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در زابل، کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۱۰    
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال خبر داد و گفت ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۶    
پس از هشدار بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه نمی توان برای توقف رکود در این کشور کاری انجام داد، ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا روز جمعه به پایین ترین سطح خود از سال 1985 تا کنون سقوط کرد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۹:۴۱    
رییس سازمان حج و زیارت از برقراری دوباره سفرهای ارزان قیمت عتبات عراق پس از اربعین، با قیمت کمتر از سه میلیون تومان خبر داد.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۹:۴۱    
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۹:۳۷    
معاون وزیر امورخارجه آمریکا بدون اشاره به کارشکنی و زیاده خواهی های کشورش در جریان مذاکرات احیای برجام مدعی شد، رئیس جمهور بایدن همچنان به دنبال راه حلی برای بازگرداندن توافق هسته ای است.
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۹:۲۵    
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دستگاه های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت ...
الف   ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۰۰:۲۶    
حب علی(ع) و اولادش به بعد از انقلاب محدود نمی شود؛ حب علی و اولادش قبل از انفجار تکنولوژی و آمدن هواپیما و قطار و موبایل و تلفن بر دل مردمان ایران زمین بود و هست و خواهد ماند ...