سایر منابع:
سایر خبرها
فراستی منتقد خوبی بود /همه می خواهند سر به تن هفت نباشد/ می خواهند سینمای ایران را تعطیل کنند
کرده بود. آن موقع تیرش به آقای کیمیایی خورده بود و چون پخش برنامه زمان مدیریت آقای ضرغامی بود، برخورد تندی با عوامل شد و خیلی سریع آقای فراستی را کنار گذاشتند و از آقای کیمیایی هم عذرخواهی کردند. این ادبیات از کجا می آید؟ چرا پیش از این چنین ادبیاتی در صدا و سیما به کار برده نمی شد اما حالا... بعد از تجربه کردن هشت سال دولت نهم و دهم، دیگر تقریبا می توانیم بگوییم این طور ...
مرضیه برومند: عاقبت به خیر شدم
قابل قبولی از خود به جای بگذارند. چه خوب است که آدم با بالا رفتن سن اش به طور نسبی از گذشته اش راضی باشد. می پرسیم پروژه های ناتمامش چیست، همان پروژه هایی که آرزو دارد آن ها را به انجام برساند؟ و او توضیح می دهد: بعضی از آن ها اصلا قابل اجرا نیست. مثلا چند سال پیش با نغمه ثمینی سریالی نوشتیم به نام تاکسی سرویس پریان روایتی امروزی از افسانه های ایرانی بود که مسائل روز را با افسانه های قدیمی ...
چرا نباید هاشمی را جدی گرفت؟/ فرزند کروبی: رفع حصر فعلا بعید است/ مجوز مفتی عربستان برای روزه خواری
: معروف است که مردی خوشبین از بالاترین طبقه یک برج بلند فرو افتاده بود. در میان راه به هر طبقه که می رسید می گفت تا اینجا که خوب بود ، تا اینجا که به خیر گذشت این حکایت سیاستمدار کهنه کاری است که سقوطش برای اولین بار در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه 1378 علنی شد. با این حال شاید کمتر کسی به اندازه او تا این حد سوژه مورد علاقه و تیتر یک مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته و البته تا این حد ...
هدیه تهرانی، ستارگی در عین سادگی
به گزارش جام جم آنلاین ، این بیرحمی خوف انگیز خاصیت سینماست. با این حال ستاره ها این قدرها هم دست و پابسته نیستند و باوجود مشقت های قبل و حسرت های بعدِ دوران ستاره بودن، زمانی که در بورس توجه و شهرت و محبوبیت هستند، در آسمان ها سیر می کنند و دنیا به کامشان است. ستاره ها هر چقدر تواناتر باشند و باید بدانند که چگونه مسیر حرفه ای شان را هدایت و مدیریت کنند، البته بخت هم با آنها یار باشد، می توانند کمی این دوران را بیشتر امتداد دهند تا جایی که هربار و هرسال با نقشی و با حرکتی مثبت و فرانقشی، زمان ستاره بودنشان را عجالتا تمدید کنند. اما خب همان طور که گفتیم سینماست و بی رحمی و ذات عجولش و نو که به بازار می آید، ستاره های کهنه دل آزار می شوند. سن و سال که کمی بالا می رود و انواع و اقسام بزک روی چهره جواب نمی دهد و ستاره از زمانه و سلیقه جدید مردم عقب می افتد، نقش های اصلی و جوان اول فیلم ها هم با او قهر می کنند و غروب بتدریج طوری نمایان می شود که انگار دیگر خبری از طلوع نیست و شب هایی ابدی از راه می رسند که دیگر سوسوزدن ستاره سابق و افول کرده دیگر چندان در آن به چشم نمی آید. با این همه ستاره هایی هستند که باوجود فاصله گرفتن از دوران اوج، همچنان و برای همیشه میان مردم جایگاه ویژه ای دارند و مخاطبان همواره کنجکاو این هستند که از حال و روز و فعالیت هایشان باخبر شوند. هدیه تهرانی ستاره بی چون و چرای سینمای ایران در دهه 70 و 80 یکی از این ستاره هاست که در آن سال ها به قدری خوب کار کرد و درخشید که تلالوی درخشش برای همیشه در سینما باقی خواهد ماند، حتی اگر دیگر اتفاق ویژه ای از سوی او در بازیگری نیفتد. بازگشت ستاره هدیه تهرانی را سال های اخیر چندان در سینما ندیده ایم. درواقع آن چندان را هم از روی رودربایستی و تعارف گفتیم و از نظر مخاطبان خاص تر سینما عرض کردیم که او را در یکی دو فیلم هنری تر و متفاوت تر و با نقشی کوتاه دیده اند، وگرنه از نظر مردم باید بگوییم او را اصلا این اواخر در فیلم ها ندیده ایم. آخرین فیلمی که از او اکران عمومی شد و مردم آن را در سینما دیدند، پل چوبی ساخته مهدی کرم پور بود که تهرانی با بهرام رادان و مهناز افشار همبازی بود. با این حال بتازگی فیلم عادت نمی کنیم ساخته ابراهیم ابراهیمیان با بازی او اکران شده که در آن با بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، حمیدرضا آذرنگ و ساره بیات همبازی است. این موضوع برای طرفداران این بازیگر قطعا خوشایند است و کم نیستند بازیگرانی که به خاطر حضور او به تماشای این فیلم خواهند رفت. این مراجعه بیشتر از هرچیز بار خاطره بازی و تداعی دوران ستارگی خانمِ ستاره را دارد. ضمن این که خیلی ها امیدوارند که هدیه تهرانی وسواس و گزیده کاری اش را کنار بگذارد و بیشتر از قبل بازی کند. پرسونای ستاره تا پیش از هدیه تهرانی، تقریبا بیشتر نقش های زنان در سینمای ما زنانی بودند توسری خور یا در نهایت رنجور همراه همسرانشان، بچه به بغل و نالان از زندگی و با چشم هایی گریان، اما وقتی فیلمسازان و تهیه کننده ها بسادگی و سردی چهره تهرانی پی بردند و بتدریج آن را کشف کردند، پرسونای جدیدی در سینمای ایران شکل گرفت. زنی که قصد تسلیم شدن به شرایط را نداشت و نهایت تلاش خود را برای استقلال و هویتی جدا از مردان می کرد. البته گاهی موفق می شد روی پای خود بایستد و گاهی هم به دلیل جبر شرایط و زمانه، اوضاع آن طور که او می خواست پیش نمی رفت، ولی مهم مقاومت و تلاش او برای مبارزه بود. کم به یاد داریم که تهرانی در فیلم ها اشک ریخته باشد. او سیمای جدیدی از زن مقاوم و مبارز ایرانی ترسیم کرد که همگام با زمانه بود و همان طور که زنان در جمهوری اسلامی ایران و در سال ها و دهه های اخیر رشد و پیشرفت اجتماعی چشمگیر و تاثیرگذاری در اجتماع داشتند، او هم آینه این زنان مستقل و هویت دار در سینما بود. تهرانی با استقلال زنانه، راه را برای بسیاری از زنان بازیگر باز کرد و باعث شد نقش هایی مهم تر برای بانوان در سینما و تلویزیون بنویسند. مادرانگی ستاره تهرانی با این که در سال های اولیه بازیگری اش، نقش دختران و زنان تنها و مستقل را بازی می کرد، اما از جایی به بعد همین استقلال و هویت منحصربه فرد را در جایگاه خانواده ادامه داد و نقش همسران و مادران را به عهده گرفت و نقش های زیادی را از او به یاد می آوریم که برای بقای زندگی مشترک و تربیت فرزندانش تلاش متفاوتی می کرد. این مساله با بالارفتن سن او بیشتر هم شد. او در فیلم قرمز مادری به نام هستی مشرقی است که نگران زندگی دختر کوچکش طلاست. بازی زیبای او در فیلم کاغذ بی خط نقش رویا هم از خاطره ها نمی رود؛ زنی که هم می خواهد با فیلمنامه نویسی رویایش را محقق کند و حضوری موثر و اجتماعی داشته باشد و هم به عنوان مادر، فرزندانش را خوب تربیت کند. نگرانی زنانه و مادرانه از مهم ترین ویژگی های تهرانی در فیلمی چون چهارشنبه سوری است. او در همین فیلم تازه اکران شده عادت نمی کنیم هم یک مادر است. حضور اجتماعی ستاره هدیه تهرانی بازیگری است که جدا از حرفه اش، به نقش و جایگاه اجتماعی خود هم آگاه است و در هر بزنگاه و موق ...
عربستان چطور سیاست خارجی آمریکا را گروگان گرفت؟
: همه در ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، ژاپن تلاش می کردند دستشان را در جیب سعودی ها کنند. برای سعودی ها، سیاست نقش مهمی در اصرار آنها برای ناشناس ماندن سرمایه گذاری وزارت خزانه داری بازی می کرد. تنش ها هنوز با گذشت ده ماه از جنگ یوم کیپور، شعله می کشید و در سراسر جهان عرب دشمنی زیادی علیه ایالات متحده به خاطر حمایتش از اسرائیل وجود داشت. بر مبنای تلگرام های دیپلماتیک بزرگترین ...
سریالی پلیسی با چاشنی طنز
سریال حس سوم که هم اکنون از شبکه دو شاهد پخش مجدد آن هستیم، یک سریال پلیسی نه چندان معروف اما از چهره ای شناخته شده در عرصه تولید سریال های پلیسی، مهدی فخیم زاده است. یک روایت ساده حس سوم که در سال 1384 تولید و پخش شد، یک سریال در ژانر پلیسی است که درون مایه ای طنز نیز دارد. شخصیت های اصلی در سه گروه قرار می گیرند: نیروهای پلیس که در تعقیب اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر هستند، در برابر آنها قاچاقچیان و تبهکاران زبده و کار کشته ای که تلاش می کنند پلیس را فریب داده و از دست آنها فرار کنند و در این میان، شخصی به نام ایرج که کارش وصول چک های برگشتی است اتفاقی همراه با همسرش سیما درگیر این تعقیب و گریزها می شود. در قسمت های ابتدایی، داستان و روایت هرسه گروه با هم پیش می رود اما در اواسط کار روایت آنها از هم کاملا جدا شده و هر کدام بخشی از داستان را پیش می برند. قطعا محوری ترین شخصیت سریال ایرج با بازی خود فخیم زاده است. موقعیت های طنز را نیز بیشتر در واکنش و رفتار های او می بینیم؛ مثلا صحنه ای که در اداره پلیس بازجویی می شود و جواب های ساده لوحانه او در برابر پلیس بیننده را به خنده وا می دارد. یا در صحنه ای دیگر واکنش ها و ژست هایش در برابر آینه مخفی در اتاق بازجویی که همراه با بهت و تعجب نیروهای پلیس است لحظات مفرحی را برای بیننده رقم می زند. البته این سکانس کاملا یادآور سکانسی از فیلم مستر بین در گالری است. ویژگی دیگر سریال حس سوم تکیه بر حس بویایی قوی و خارق العاده همسر ایرج است که همین موضوع او را درگیر این تعقیب و گریز ها می کند. خلاقیت اصلی فیلمنامه نیز همین ویژگی است که با پرداخت به آن کارگردان سعی کرده تا مجموعه ای پلیسی و البته متفاوت بسازد. شخصیت پردازی ها به گونه ای است که تقریبا هیچ کدام پیچیدگی خاصی ندارند و داستان نیز به گونه ای طراحی نشده که بیننده را غافلگیر کند. تنها قرار است بیننده در برابر روایتی قرار بگیرد که پای پلیس و قاچاقچیان نیز در میان باشد. حس سوم داستانی پیچیده و معماگونه ندارد اما روایتی خسته کننده نیست و می تواند بیننده را با خود همراه کند. رقیبی برای خواب و بیدار حس سوم سریال خوش ساخت و پرداختی است که چاشنی طنز نیز آن را دیدنی تر کرده؛ اما در جذب مخاطب چندان موفق نیست. شاید یکی از دلایل آن خود فخیم زاده است. او پیش از این سریال خواب و بیدار را ساخته بود که همچنان یکی از سریال های پلیسی موفق و پر مخاطب تلویزیون به شمار می آید. جدا از ریتم صحیح و شکل و فرم بدیع سریال خواب و بیدار، شخصیت پردازی این سریال بخصوص نقش های منفی آن در مقایسه با شخصیت های دیگر سریال های پلیسی تلویزیون به شکلی عجیب برای مخاطب باورپذیر بودند، به طوری که بیننده را به خاطر خصوصیات منحصر به فردشان جذب می کردند. خلق شخصیتی باهوش و البته خلافکار به نام ناتاشا که هنوز هم نام آن را بسیاری به خاطر دارند در داستانی پر کشش و جذاب و پایانی که تا دقایق آخر برای بیننده قابل پیش بینی نبود، خواب و بیدار را به اثری دیدنی تبدیل کرد و البته انتظار ها را از فخیم زاده بالا برد اما این موفقیت در حس سوم که دومین اثر پلیسی وی به شمار می آید، تکرار نشد. در حالی که خواب و بیدار سرشار از لحظات غیر قابل پیش بینی و ورود و خروج آدم های جریان ساز در داستان بود، حس سوم فرجامی قابل پیش بینی دارد و روابط آدم ها و وقایع در آن بسیار ساده تعریف شده است. حس سوم ابتدا قرار بود در چند سری ساخته شود ولی این گونه نشد. فخیم زاده پس از این مجموعه دو سریال پلیسی دیگر به نام های بی صدا فریاد کن و ساختمان 85 را ساخت که اگرچه سریال های خوش ساختی بودند اما هیچ کدام نتوانستند موفقیت خواب و بیدار را تکرار کنند. بازیگری همه کاره حضور فخیم زاده در آثارش یکی از مهم ترین عوامل موفقیت کارهایش محسوب می شود طوری که فیلم هایش را به واسطه نقش هایی که در آنها حضور داشته به یاد می آورند. البته خودش می گوید در بیشتر موارد اصراری برای بازی در فیلم هایش ندارد اما وقتی بازیگری را برای بازی در نقش مورد نظرش پیدا نمی کند خودش گزینه اول بازی در نقش می شود. اکثرا نیز حضور او یکی از نقاط قوت آثارش بوده و این موضوع در سریال حس سوم نیز کاملا مشهود است و شاید غیر از او شخص دیگری نمی توانست نقش ایرج را بازی کند. لیلا برخورداری نیز که تقریبا پای ثابت سریال های فخیم زاده است و با بازی در نقشی متفاوت در سریال خواب و بیدار نامش در عرصه بازیگری مطرح شد، در این سریال نقش دختر سیما و ایرج را بازی می کند. نکته دیگر در مورد بازیگران این سریال نیز بازی حبیب دهقان نسب است که برخلاف این که همیشه نقش های مثبت را بازی می کند، این بار بدمن داستان است و در نقش یک قاچاقچی ظاهر شد. اکنون چند سالی از آخرین ساخته پلیسی فخیم زاده می گذرد. با قاطعیت می توان گفت او اگر بخواهد بار دیگر سریالی پلیسی بسازد، حاصل تجربیاتش در چهار سریال قبلی می تواند به خلق اثری دیدنی منجر شود. ...
نقد همراه با امید بخشی
همانا دشمن است نتوانستیم موفق عمل کنیم. رسانه های داخلی یک نگاه وحدت یافته را در مقابل هجمه های دشمن نتوانستند ایجاد کنند. بنابراین داشتن نگاه جبهه ای برای تکمیل اتحاد رسانه ای داخلی یک امر ضروری است. پرهیز از بَزک رسانه های بیگانه مدیر مسئول روزنامه جوان تصریح کرد: رهبری با هشدار به برخی رسانه ها، تأکید دارند که حتی با حرف حق نباید پازل دشمن را تکمیل کرد. در سال گذشته ایشان سه ...
سرگرمی شب های رمضان با برادر و پادری
...> مجموعه تلویزیونی تنهایی لیلا کار قبلی این کارگردان نیز تابستان سال گذشته از شبکه سه پخش شد که با استقبال مخاطبان روبه رو شد و این بار لطیفی قصد دارد مخاطبان را با یک قصه متفاوت برای ایام رمضان سرگرم کند. این مجموعه که تصویربرداری آن نیمه اردیبهشت ماه 95 به پایان رسید، در 21 قسمت هر شب به غیر از جمعه ها و شب های قدر از شبکه اول سیما پخش می شود. موسیقی پادری توسط حمیدرضا صدری ساخته شده و علی زند ...
اسرار 40 ساله روابط مالی واشنگتن و ریاض
آمریکا با فیصل شاه سعودی قدم می زند. شکست جزو گزینه ها نبود ژوئیه 1974 (تیر ماه 1353) بود. وقتی ویلیام سیمون وزیر تازه منصوب خزانه داری ایالات متحده و معاونش گری پارسکی صبح آنروز از پایگاه هوایی اندروز به پرواز درآمدند، نم باران پیش از سپیده دم راهی در آسمان ابری گشوده بود. در آن سال، بحران نفت، آمریکا را متاثر ساخته بود. ممنوعیت های اعمال شده از سوی کشورهای عرب عضو اوپک _به دلیل ...
قصه ها و افسانه های برومند
به گزارش جام جم،این که من نمره امتحان نقاشی را 20 شدم، در مقابل این همه خاطره خوب که از مدرسه موش ها در خاطر من و هم نسلانم ثبت شده، هیچ اهمیتی ندارد. نسل ما با مدرسه موش ها اولین ثانیه شماری های عمرش را تا رسیدن عقربه ها به ساعت 5 عصر و شروع برنامه های کودک تجربه کرد. آن زمان نه ما آن قدرها بزرگ شد ...
ایستاده در غبار شیوه ای خاص از روایت گری است
به دو دلیل انجام می گیرد. اول این که هنرمندان شاید منتظر دیدن فیلم خوب از ما جوان ترها نبودند و نتیجه کارمان از تصورشان بیشتر بود و احساس کردند باید این تصورات را به دیگران هم منتقل کنند. نکته دیگر هم این است که آن ها لطف دارند و ما فیلم سازهای جوان حمایت می کنند. وی با اشاره به علاقه اش به فیلمسازی برای کودکان و تنوع نگاهش به تجربه ژانرهای مختلف عنوان کرد: علاقه نسل ما به سینما به دلیل ...
تغییرات ایستاده در غبار با هماهنگی خانواده جاویدالاثر متوسلیان بود
می کنند. ضمن اینکه منتظر دیدن فیلم خوب از ما جوان ترها نبودند. نکته دیگر هم لطف دارند و ما فیلم سازهای جوانی هستیم که در سینما کار می کنیم و نیاز به حمایت داریم. وی در مورد اینکه در ژانر دفاع مقدس فیلم ساخته است گفت: جنگ موضوع جذابی برای فیلم ساختن است و در دنیا کارگردان های زیادی دوست دارند در این زمینه کار کنند. اما در ایران بعضی کارگردان ها با ساخت فیلم در این ژانر از امکاناتی بهره مند می ...
زندگی هنری پرویز مشکاتیان + آخرین مصاحبه های پرویز مشکاتیان (عکس)
گذشته و ما هنوز ننشسته ایم به پدیده ای به نام موسیقی به عنوان هنر اول بپردازیم. همه چیز به تعارف برگزار شده. اصلاً یک نفر از رسانه ی ملی آمده توضیح بدهد که به چه دلیل ساز نشان نمی دهند؟ این ساز متعلق به فرهنگ چند هزار ساله ی ایرانی هاست. جوانی که در زمان انقلاب کودکی بیش نبوده ساز مادری خودش را ندیده است، ساز و موسیقی که از زبان پیش تراست. اما اکنون بحث ما این است که چرا موسیقی ایرانی ...
پخش اولین قسمت از سریال رمضانی پادری در شبکه یک سیما
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی از فردا شب (دوشنبه) به جز روزهای جمعه، حوالی ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. سریال پادری مضمونی طنز و کمدی دارد که جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت پیشه در آن ایفای نقش کردند. در این مجموعه خواهیم دید که با تعطیلی قالیشویی و فشارهای اقتصادی و مالی که به خانواده مشتاق وارد می شود، فیروز در پی یافتن راهی جدید برای برون رفت از این مشکلات است.در آستانه نوروز او به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریانش، سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. در ادامه فیروز با این سوال مواجه می شود که آیا می تواند از طریق قالیشویی گذران زندگی کند یا باید به سمت شغل جدیدی برود؟ مجموعه تلویزیونی پادری محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در 21 قسمت 42 دقیقه ای به نمایش در خواهد آمد. علاقه مندان می توانند تکرار قسمت های پخش شده را در ساعات یک بامداد، 9:45 و 14:45 روز بعد تماشا کنند. در فاصله بین چهارم تا هشتم تیر هم (مصادف با لیالی قدر و شب های احیا) سریال مناسبتی پنج قسمتی پیش بینی شده است که جایگزین سریال پادری خواهد شد. جمعه ها هم طبق روال هر هفته سریال تاریخی معمای شاه به روی آنتن می رود. عوامل تولید مجموعه پادری عبارتند از: نویسنده کوروش نریمانی، مدیر تولید مرتضی متولی، مدیرتصویربرداری امیر کریمی، طراح صحنه و لباس محسن نوروزی، طراح گریم ایمان امیدواری، صدابردار علی عدالت دوست، مدیر برنامه ریزی علی صابری، مدیر تدارکات حسین فیض آبادی، منشی صحنه رضا بقایی و عکاس مهدیه لطیفی. ...
خاطره رامبد جوان از ماجرای مادر شدن جناب خان/ جشن تولد دو سالگی خندوانه + فیلم
به گزارش جام جم سیما ، سالروز شروع خندوانه ای که بعد از گذشت دو سال همچنان می تازد و نقش خنده را روی چهره ها حک می کند، آغازی برای برنامه این دفعه شد. رامبد جوان هم ضمن تبریک این تولد، شادی برنامه را به عوامل، دوستداران و در اصل خندوانه ای ها تقدیم کرد، همچنین در این شادی محیط بانان کشورمان که در خندوانه حضور داشتند، سهمی بردند. در بین حاضران نیما با چهره ای تغییر یافته نشسته بود و با ...
عطر رمضان در شبکه های رادیویی
برنامه به فرهنگ و آداب و رسوم ماه رمضان در قالب مستند گزارشی و معرفی اماکن مذهبی تهران اختصاص دارد. آشنایی با آداب و رسوم و مناسکی که ایرانیان در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحرگاه از قبیل شاهنامه خوانی و پرده خوانی برپا می کردند، از جمله بخش های این برنامه است که ساعت 20 و 15 دقیقه پخش می شود. رادیو جوان تو رو نفس می کشم ویژه برنامه اذانگاهی افطار شبکه جوان است که به گویندگی ...
5 عکس از اولین کارگردان زن تا سوپراستارهای زن
ساخت فیلم پیش از انقلاب هستند؛ فیلم های شاخصی از کار در نَه آمدند. پس از انقلاب 57، زن ها خانه نشین می شوند. مرضیه سادات برومند یزدی 35 ساله (ملقب به مرضیه برومند و خواهر راضیه برومند بازیگر و احترام السادات برومند مجری)، هشت سال پس از شروع خانه نشینی زن ها، خانه و آشپرخانه را ترک می کند و یک راست می آید پشت دوربین سینما و شهر موش ها را مشترکا با مردی به نام محمدعلی طالبی، می سازد ...
فرهنگ در رسانه
ایران معتقدند اکران فیلم هایی مثل من سالوادور نیستم و کوچه بی نام نشان داد که نباید به نام اکران نوروز یا عید فطر خط و محدوده ای برای نمایش فیلم ها تعیین کنیم و باید تمام سال را مناسب اکران بدانیم. اتفاقی که در اکران ماه رمضان امسال افتاده و با توجه به اکران هشت هفته ای فیلم های سینمایی، شورای صنفی نمایش، برنامه مجزایی برای اکران عید فطر تدارک ندیده است. ایران/گفت و گو با عبدالمحمود ...
منم می خوام روزه بگیرم
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، کودک من عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که به موضوعاتی در حوزه فرزند پروری و تربیت فرزندان می پردازد. در برنامه کودک من ، از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه با حضور دکتر مریم حلی ساز، روان شناس موضوع منم می خوام روزه بگیرم را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. گفتنی است، برنامه کودک من ، روزهای شنبه ...
کلاه قرمزی بچه ماند اما مخاطب هایش 25 سال بزرگ شدند
: واقعیت هم این است که حضور صرفا دو پرسوناژ کلاه قرمزی و پسرخاله در کار حوصله سربر می شد. 25 سال پیش که این دو تنها بودند ریتم آنقدر تند نبود. یک عروسک برای یک برنامه بس بود. اما حالا ریتم زندگی و تغییرات تند شده است و برای سرگرم نگه داشتن بیننده، به تعداد پرسوناژها اضافه شد. کلاه قرمزی بچه ماند اما مخاطب هایش 25 سال بزرگ شدند برنامه کلاه قرمزی عید، سال هاست که ساعت 8.30 شب از ...
همکاری دوباره گیلنهال با بازی های ویدئویی
به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم سینمایی با نام جداسازی جلوی دوربین می رود. این فیلم براساس داستانی از تام کلانسی نویسنده سرشناس ساخته می شود. دنیای بازی های ویدئویی مدتی قبل داستان این نویسنده را به صورت یک بازی ویدئویی درآورد. این کار با استقبال زیاد دوستداران این بازی ها روبرو شد. فروش بالای این بازی کامپیوتری صنعت سینما را به فکر تولید نسخه سینمایی آن انداخت. این در حالی است که دنیای سینما با کارهای تام کلانسی بیگانه نیست. داستان بازی در شهر نیویورک اتفاق می افتد. پس از شیوع یک ویروس خطرناک و مرگبار، زندگی در این شهر خطرناک است و آدم ها در معرض مرگ قرار می گیرند. کاراکتر اصلی بازی، جوانی است که در یک گردان ویژه مشغول به کار است و راهی ماموریت های خطرناک و غیرممکن در داخل شهر نیویورک می شود. وظیفه اصلی این کاراکتر، از بین بردن این ویروس خطرناک و منبع تولید آن است. در عین حال، او باید با دارودسته هایی هم مبارزه کند، که در سطح شهر به فعالیت غیرقانونی مشغول هستند. شیوع ویروس مرگبار، فضا را برای فعالیت گروه های خلاف کار باز و فراهم کرده و ماموران پلیس، به تنهایی قادر به کنترل شهر و حفظ امنیت آن نیستند. کمپانی پارامونت تهیه کننده جداسازی است. این اکشن آینده نگرانه و علمی تخیلی، با هزینه تولید 90 تا 10 میلیون دلاری وارد مرحله تولید می شود. به نوشته هالیوود ریپورتر، هنوز زمانی برای شروع کار فیلم برداری فیلم تعیین نشده است. کمپانی پارامونت هم اکنون در جست و جوی کارگردانی مناسب برای آن است. جیک گیلنهال چند سال قبل در اکشن ماجراجویانه شاهزاده فارسی بازی کرد. این فیلم که فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماها کرد، براساس داستان یک بازی ویدئویی موفق ساخته شد. ...
فلش جلوی دوربین می رود
به گزارش جام جم آنلاین ، اعلام زمان شروع فیلم برداری فلش با اعلام نام کارگردان تازه آن همراه بوده است. ریک فاموییوا کارگردان فیلم است. او جایگزین ست گراهام اسمیت شده که ماه قبل انصراف خود را از همکاری با این پروژه ابرقهرمانانه و کمیک استریپی اعلام کرد. این فیلم نامه نویس با فلش به جمع فیلم سازان سینما می پیوست. وی نویسنده فیلم نامه فیلم هم هست، فیلم نامه ای که قرار است فاموییوا آن را جلوی دوربین ببرد. البته این فیلم ساز اعلام کرده، تغییراتی در آن اعمال خواهد کرد. کمپانی برادران وارنر که فلش را با همکاری شرکت انتشاراتی سی دی فیلمز تهیه می کند، گفته برای نقش کاراکتر اصلی آن از یک بازیگر تازه وارد استفاده خواهد کرد. به نوشته امپایر آنلاین، داستان فلش در باره جوان ماجراجویی است که مثل بقیه ابرقهرمانان داستان های کمیک استریپی، از قدرت های ویژه ای برخوردار است. او که با نام فلش شتاخته می شود، با گروهی از نیروهای پرقدرتی که قصد نابودی کره زمین و ساکنان آن را دارند، مبارزه ای سخت و نفس گیر می کند. قرار است این اکشن ماجراجویانه هم تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله دار سینمایی شود. هزینه تولید قسمت اول فیلم، حدود 120 میلیون دلار خواهد بود. تهیه کنندگان فلش از آن به عنوان رقیب اصلی فیلم های موفق کمیک استریپی و ابرقهرمانانه شرکت فیلم سازی مارول اسم می برند. فلش برای نمایش عمومی در تابستان سال 2018 آماده می شود. ...
سفر هیجان انگیز تازه پیشتازان فضا
حضور جاستین لین در پشت دوربین فیلم برداری بوده و او، چیزهای تازه ای به داستان قدیمی سفرهای ستاره ای اضافه کرده است. او جایگزین جی جی آبرامز شد، که به خاطر کارگردانی قسمت تازه مجموعه فیلم علمی تخیلی جنگ ستارگان همکاری اش را با کمپانی پارامونت قطع کرد. قسمت تازه ماجراجویی های سفینه اینترپرایز و سرنشینان آن با نام سفرهای ستاره ای: ماورا به روی پرده سینماها می رود. سایمن پگ یکی ...
کارنامه ای از کودکی
این وجود سعی شده تا با نگاهی سیاه و سفید نگریسته نشود و تمام آنچه در آرشیوها موجود بوده در حوزه کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شود از این رو در این نمایشگاه می توان شاهد نمایش آثار مکتوب، تصویرسازی، عکس، انیمیشن و حتا فیلم بود. در این نمایشگاه با نگاه آرشیوی به آثار نگریسته شده و سعی شده تا آنچه به نمایش در می آید با نگاه جانب دارانه نباشد و بر اساس پژوهش شخصی علی بختیاری، پیمان پور حسین و یاشار صمیمی مفخم گردآوری شده است و تا 25 مرداد ماه سال جاری میزبان علاقه مندان خواهد بود. ...
دلم می خواهد مردم سریال های تازه ببینند
بی صدا فریاد کن هشت شخصیت اصلی دارد و تلاش یک افسر پلیس برای دستگیری یک باند تولید قرص های اکستازی تقلبی را نمایش می دهد. در این سریال نیز فخیم زاده سراغ بازیگرانی رفته که معمولا از آنها در آثارش استفاده می کند؛ کسانی چون محمد صادقی، لیلا برخورداری و البته فریبا کوثری. از آخرین باری که کوثری را در تلویزیون دیده ایم دو سال می گذرد؛ او در سریال های متعددی بازی کرده که از آن جمله می توان به معصومیت از دسته رفته، بی گناهان، دلنوازان، مختارنامه، سقوط یک فرشته، یلدا، بوی باران و فوق سری اشاره کرد که نوروز سال 93 از شبکه یک به نمایش درآمد. کوثری که در یکی دو دهه اخیر بیشتر از هر چیز با تلویزیون همکاری کرده و در سریال های متعددی حضور داشته، از بی پولی سازمان صداوسیما و بازپخش سریال های تلویزیونی اظهار تاسف می کند. از سال 1393 تقریبا هیچ سریال جدیدی از شما ندیده ایم. در این مدت بیکار بوده اید یا احیانا در سفر؟ آخرین سریالی که بازی کردم سریال فوق سری به کارگردانی آقای فخیم زاده بود و بعد از آن هم سریال های کمی ساخته شد. در گذشته حداقل سه چهار شبکه برای ماه رمضان سریال تولید می کردند و برای شب های تابستان آثار هر شبی ساخته می شد، ولی مدتی است که تعداد تولیدات تلویزیون بسیار محدود شده. زمانی بود که حداقل تلویزیون در طول یک سال 40 تله فیلم می ساخت و همین طور سریال های مختلف الف ویژه، الف و ب اما حالا بیشتر از تولیدات آرشیوی استفاده می کند. من بدم نمی آید سریال هایی که بازی کرده ام بارها و بارها پخش شود، اما واقعا دوست ندارم مردم کارهای تکراری تماشا کنند. کاش تلویزیون می توانست مانند گذشته فیلم و سریال تولید کند. البته شما همیشه در انتخاب هایتان سختگیر بوده اید و معمولا هم با کارگردان های خوب کار کرده اید. بله. برای این که معتقدم هر کاری را باید به بهترین نحو انجام داد و همین حالا در شرایط بیکاری هم اگر سریالی پیشنهاد شود که احساس کنم مال من نیست و با نقش ارتباط برقرار نکنم، آن را بازی نخواهم کرد ولی اگر من در سال ده پیشنهاد کاری داشته باشم، حداقل دو تا از آنها را می توانم بپذیرم، اما اگر همین هم نباشد چه باید کرد؟ در شرایطی که تلویزیون بودجه ندارد، باز هم باید خسته نباشید گفت به کارگردان هایی مانند سیروس مقدم که توانسته اند در این اوضاع کارهای خوب به مردم ارائه کنند. در این دو سال پیشنهاد کاری داشتید یا نه؟ بله داشتم. الان هم پیشنهاد سینمایی دارم که باید جواب بدهم؛ اما من باید بتوانم با نقشم ارتباط برقرار کنم؛ آدمی نیستم که فقط کار کنم تا نشان بدهم حضور دارم و هستم! ترجیح می دهم با کمال افتخار از این حرفه خداحافظی بکنم تا این که مجبور باشم به خاطر آن هر کاری بکنم. خدا را شکر می کنم که مادر با سیاست و تدبیری دارم که همیشه حامی من بوده و من به لحاظ معیشتی دچار مشکل نیستم و نیازی به این حرفه ندارم؛ اما در بین همکارانم کسانی هستند که به درآمد این حرفه نیاز دارند. شاید من هم اگر مشکل معیشت داشتم دشواری هایم دو چندان می شد، چون دغدغه یک بازیگر، بازی کردن است. من به عنوان یک بازیگر دوست دارم بازی کنم چون با کار کردن فعال هستم و احساس زنده بودن می کنم. اگر قرار است در خانه بمانم اگر بعد از ده روز افسرده نشوم حتما بعد یک یا چند ماه این اتفاق خواهد افتاد. همه ما همین طور هستیم مگر بازیگران هالیوود با آن همه درآمد نیاز مالی دارند که کار می کنند یا کریستین رونالدو احتیاج مالی دارد که فوتبال بازی می کند؟ همه ما به این زنده ایم که احساس کنیم وجود داریم، هستیم، مفیدیم، چیزی خلق می کنیم اما متاسفانه هنرمندان ما هر قدر پخته تر، باتجربه تر و پیشکسوت تر می شوند، رو به کم کاری و حاشیه نشینی می روند و در عوض نابازیگرها جایشان را می گیرند. به لطف شبکه های مجازی بسیاری از آنها برای خودشان صفحاتی راه انداخته اند و زیر عکسشان یک عنوان بازیگر نوشته اند در حالی که حتی بسیاری از فعالان این عرصه هم نمی دانند بسیاری از اینها کی و کجا از جلوی دوربین رد شده اند. یعنی با حضور نیروهای جوان مخالف هستید؟ نه اصلا. این حرفه نیز نیروی جوان می خواهد؛ اصلا با آن مخالف نیستم و اصلا هم فکر نمی کنم مشکلاتی که امروز بازیگرها با آن مواجه هستند به نیروهای جوان مربوط است. مشکل اصلی بی پولی سازمان است. چند وقت پیش بازی در یکی از سریال های تلویزیون به من پیشنهاد شد که دستمزدی به اندازه دو سال پیش را برایم در نظر گرفته بودند در حالی که طی این دو سال همه قیمت ها تغییر کرده است. به طور طبیعی در این شرایط یک بازیگر کم تجربه با دستمزد کمتر ایفای نقش را به عهده می گیرد و خب نتیجه کار احتمالا آن چیزی نمی شود که باید بشود. متاسفانه بودجه ای که تلویزیون می گیرد به اندازه هزینه جاری آن است و چیزی برای برنامه سازی نمی ماند؛ در نتیجه بازیگران ما همه یا به سمت تئاتر و سینما رفته اند یا کافه داری می کنند، مزون می زنند و مدیریت سالن به عهده می گیرند. چون انسان به پویش، تلاش و خلق کردن نیاز دارد. با این حساب از بازپخش سریال بی صدا فریاد کن اصلا خوشحال نیستید! نه این که خوشحال نباشم، اما می پرسم چرا تلویزیون باید مجبور باشد آثار قدیمی را پخش کند؟ دوست دارم تلویزیون امکان ساخت سریال های تازه را داشته باشد و مردم کارهای خوب و تازه ببینند. تلویزیون رسانه ملی ماست چرا باید وضعیتش این طور باشد؟! باید بتواند سریال های تازه بسازد، مس ...