سایر منابع:
سایر خبرها
الوند: علی البدل شخصیت مهرانفر است
ای در فیلم و سریال های ما وجود دارد که البته بیشتر آهنگ است و ما آن را هم استفاده نکردیم. چراکه همه بازیگران سریال باید بتوانند از همان آهنگ استفاده کنند، تا کار یک دست باشد. اما از آنجایی که سریال بازیگران زیادی داشت و عده زیادی هم نقش های فرعی بازی می کردند، این کار سخت بود. بنابراین همه به صورت معمولی و فارسی عادی صحبت می کنند. الوند با اشاره به اینکه فضای داستان پرداخت مستقیمی دارد ...
نولان: از بازی تاج وتخت الهام گرفتیم
مضامین علمی-تخیلی است. داستان از اساس، در مسیری متفاوت با آن چه در نسخه 1973 فیلم مایکل کرایتن به تصویر کشیده شده، روایت می شود. در سریال شبکه اچ بی او، ربات های هوشمند قدرت را به دست می گیرند و از تاریک ترین انگیزه های بشری سوءاستفاده می کنند. جاناتان نولان خالق اصلی سریال که به همراه لیزا جوی نگارش قسمت های وست ورلد را برعهده داشته، در این باره می گوید: سریال ما درباره ربات ...
فیلم توقیف شده ای که به سینماها بازگشت!/ تیر ماه؛ آغاز پیش تولید "شهرزاد"
است و مرحله پیش تولید آن از اواخر تیرماه شروع می شود . این فصل تا به حال در 26 قسمت در نظر گرفته شده است اما بنا به ظرفیت فیلمنامه احتمال افزایش قسمتهای آن وجود دارد . سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدمحمدهادی رضوی به عنوان بزرگترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور به صورت هفتگی توزیع می شود. این مجموعه در یک ...
انتظار برای پروانه نمایش ثبت با سند برابر است / فقط وعده می دهند
بنشینیم؟ به نظر من این اتفاقات نارحت کننده است. این کارگردان با اشاره به زمان مناسب اکران فیلم سینمایی ثبت با سند برابر است اظهار کرد: اگر یک فیلم پتانسیل خوبی داشته باشد هر زمانی که اکران شود قادر به جذب مخاطب است، اما با این وجود به نظرم نیمه اول سال برای نمایش فیلم ها زمان مناسبی است. از این رو ما هم دوست داریم ثبت با سند برابر است را در مرداد ماه اکران کنیم، زیرا به هر حال در انتخاب ...
صمد بهرنگی منتشر شد/ شرح راز مرگ خالق ماهی سیاه کوچولو به قلم نویسنده تبریزی
خودم است. در بحث بیوگرافی به کتاب اسد بهرنگی، برادر مرحوم صمد بهرنگی مراجعه کرده ام. همچنین تصاویری از بهرنگی در قسمت پایانی کتاب موجود است که تا به حال منتشر نشده و من این تصاویر را از برادرزاده صمد بهرنگی گرفتم. نویسنده کتاب صمد بهرنگی در توضیح دلایل نگارش این کتاب اظهار کرد: در این کتاب سعی شده نکات اساسی بیان شود و نوشته هایی را مد نظر قرار داده ام که همگی مهم و شناخته شده هستند ...
متوسلیان با پاسپورت عباس عبدی به شناسایی رفته بود
اثری سینمایی مواجه شدند که بازیگر و شخصیت های شناخته شده نداشت اما تلاش شد تا جایی که به داستان لطمه نزند تصویر واقعی تری ارائه شود. اسماعیل کوثری: قبل از سال 1378 که من در لشکر 27 محمد رسول الله سپاه بودم، فیلمنامه ای درباره حاج احمد متوسلیان نوشته شده بود که برای ساخت آن با آقای فرجی در شبکه 2 با بودجه 475 میلیون تومان به توافق رسیدیم. کارگردان فیلم ایستاده در غبار تلاش کرده همه ...
مواجه با تیرگی های درون
یک فیلم سنتی ترسناک براساس فرهنگ این منطقه و بازگشت کابوسی از گذشته است. می خواستم یک داستان تکان دهنده و درجه اول را ارائه بدهم که پیشتر با این مدل و روال توضیح داده نشده باشد. این یک باور قدیمی در نیو انگلند و بسیاری از جاهای دیگر است که جادوگران می توانند تمامی کارهایی را که در این فیلم می بینید، انجام بدهند. البته لازم بود که بینندگان را به سمت عقب می بردم و در فریم و چارچوب فکری قرن هفدهم ...
کیارستمی، اصلی که کپی ندارد
ن که هلیکوپتر نشست، ما از آن پیاده شدیم و هر دو به هم نگاه کردیم. تازه متوجه شدیم که داستان چیست و چگونه باید برای فیلمبرداری از هلیکوپتر استفاده کرد. البته نه این که با همان یک پرواز ما این موضوع را متوجه شده باشیم بلکه فهمیدیم کاملا آدرس اشتباهی را رفته بودیم و انجام این پلان به سادگی نبوده است. این عدم موفقیت در گرفتن پلان و تجربه این پرواز، هم برای من و هم برای کیارستمی، معنای خاصی ...
در برنامه ماه عسل قسمت 10 چه گذشت؟
پریناز فروزان: احسان علیخانی دهمین قاب "ماه عسل" را با تشکر از دکتر صادقی معاونت پیشگیری قوه قضائیه، آقای قبادی و مسئولین دادگستری و دادستانی استان خراسان رضوی بابت برنامه روز گذشته آغاز کرد. وی با اشاره به ابهامات داستان محمد در روز گذشته بیان کرد: صحبت کردن راجع به جزئیات پرونده ای که از سوی قوه قضائیه مختومه نیست غیر قانونی است. درست است که جزئیات قصه ای که روایت شد باید برای مخاطب شفاف باشد ...
- قاچاق - دوباره گریبان 4 فیلم را گرفت!
زیرزمینی فروخته می شود. در حالی که چنین نیست و اگر نام آن قدری غیرمتعارف است به این دلیل است که فیلم درباره یک اختلال روانی ویژه است و ما ناچار بودیم اسم لاتین بیماری را استفاده کنیم. اما فیلم من هرگز یک فیلم زیرزمینی نیست و مخاطب زیرزمینی ندارد. او با بیان اینکه قصد گله و شکایت ندارد، اضافه کرد: همان زمان که متوجه شدم فیلم روی سایتی منتشر شده است، به دادسرا اعلام کردم که این سایت با چنین ...
هاشمی: چرا می گویید نمایش مذهبی مخاطب ندارد؟
کرده و باعث شده تا بسیاری از هنرمندان، عطای کار مذهبی را به لقایش ببخشند. شاید اگر کمی اعتماد و اطمینان هنرمندان و مسئولین از یکدیگر بیشتر شود، فضای کار به شکل مناسب توسعه یابد. با این حال معتقدم با همه ی سخت گیری ها لازم است تا هنرمند متعهد ما جرأت بازگو کردن عقایدش را داشته باشد. هاشمی در مورد عدم اقبال عمومی نسبت به نمایش های مذهبی تصریح کرد: چرا می گویید که نمایش مذهبی مخاطب و تماشاگر ...
رویارویی خیر و شر در قاب رمضان
به گزارش جام جم سیما ، ریشه این علاقه حداقلی را نیز می توان به پیشینه کمرنگ داستانی در باب این موضوعات و کمبودهای ابزاری در زمینه تولید نسبت داد و البته به سبب همین کمبود اسباب، خرده نگرفت بر این گرایش کمرنگ و سیرسکونی تولیدات نمایشی از این نوع. به علاوه چنانچه ترجیح کم و بیشی نیز در کار باشد رفع نیاز با خیل انبوهی از محصولات پذیرفتنی غیروطنی شدنی است که غنای تکنیکی و داستانی را توامان داراست. در این میان اگرچه برآیند داشته های آن ور آبی و نداشته های ما در موضوع این آثار در گذر سال ها سبب کم تجربگی سینما و تلویزیون در قالب تخیلی یا ماورایی و البته تولید آثاری تحویل گرفته نشده منجر شده است، اما تجربه حکایت از این دارد که تعدادی آثار ساختارمند و پرداخت شده نیز بوده که در مقیاس توان داخلی مقبول نظر و رای مخاطب افتاده است. در چنین شرایطی و در روزهای تکامل و قدرت افزایی چشمگیر محصولات هالیوودی در قالب تخیلی و در مقابلش کاهش سرمایه گذاری و ریسک پذیری در این زمینه در سینمای ایران، تلویزیون اما در دوره ای چند ساله سراغ این شکل روایی و به نوعی میانبرگونه در طرح مضامین حساس اخلاقی و دینی رفت. رویکردی مثبت و تاحدودی غافلگیرکننده در سریال های ماه رمضان و منجر به تولید آثاری موفق در انتقال مفاهیم دینی که متاسفانه دچار آفت تکرار و پس از حیاتی کوتاه، یکباره کنار گذاشته شد. به این سان مجموعه های نمایشی با ساختار تخیلی و ماورایی که می توانست تا سال ها خوراک سریال های موفقی باشد، گرفتار سرنوشت بسیاری از رویکردهای گذرا و غیرمتعادل تولید بی درنگ، بناگاه به مرحله دلزدگی و توقف و نهایتا درهای خروج رسید. شروع پرجلوه تولید آثار ماورایی بسان تولید دوره ای و بی تناسب آثار کمدی یا اجتماعی و حتی اکشن در دهه های گذشته در سینمای ایران روی تعادل را به خود ندید تا همچون تب های زود به عرق نشسته، این قالب روایی نیز به خاطره رمضانی دور و دورترشده مخاطب تبدیل گردد. حال این که به علت تازگی نظرگاه و تفاوت لحن، اغلب خوب دیده و پسندیده شد، اما حالا دیگر سهمی از آثار رمضانی ندارد و فرا رسیدن دوباره این ماه شاید فرصت مغتنمی باشد برای مروری اجمالی و تجدید خاطره یا حتی ترغیب برای احیای آثاری از این جنس که زمانی رونق رمضانی تلویزیون بودند. کمکم کن برای اولین بار تلویزیون عرصه را برای فضاهای کمتر کار شده داستانی ماورایی فراهم کرد تا سلیقه مخاطبی که پیشتر به پاداش و عقاب دنیایی اعمال خوگرفته بود، دریچه ای متفاوت و تاثیرگذاری از تجسم اعمال به رویش گشوده شود. قاسم جعفری، سازنده آثار موفق تلویزیونی آن روزها، خطر این پاگشایی محتوایی و موضعگیری های احتمالی آینده را به جان خرید تا سریالی به مرحله تولید برسد که در سال های آینده رهروان بسیاری نیز یافت. کمکم کن به مدد قصه و روایتی تازه در موضوعی متافیزیکی و به مدد رویای جوان در کمارفته قدم اول را محکم برداشت. جوان آلوده به گناه و از کما بازگشته، مسئول حلالیت طلبی از هم اتاقی های بیمارستانی اش می شود که در برزخ اعمال ناصحیح گرفتارند. بازخورد های اولیه نشان از موثر افتادن نیت و هدف سریال می داد، چرا که سرگذشت آدم های در اسارت عقوبت گناه از جنس همان داستان های عبرت آموز و کنجکاو کننده ای بود که در خود مفاهیم نهفته اعتقادی و دینی بسیار داشت. از طرفی تماشای سرگذشت آدم ها از انتها و در روزهای استیصال آنها، گیرا و چه بسا سهل تر از روایت آثاری شد که در شکل دادن سرانجام کاراکترهای خود به مشکل برمی خورند. کمکم کن البته به عنوان پیشگام ضمن روایت خویش، مسئول ایجاد آشنایی و رضایت مخاطب با موضوعی استفهامی و سوال برانگیز از عالم دیگر نیز بود که نظرگیر شدن سعی آن از پی پرسش های بی شمار در زمان پخش پیدا بود. او یک فرشته بود علیرضا افخمی به عنوان ناظر کیفی آثار پرمخاطب تلویزیونی و کارگردان سریال تب سرد در حالی مسئولیت کارگردانی اثری مناسبتی را عهده دار شد که شواهد رسانه ای قبل از پخش نشان از اثری توجه برانگیز نمی داد. نوع مواجهه ما با اثر در قسمت های ابتدایی نیز در عین دادن کدهای اولیه از جنس دیگر آثار معمول تلویزیونی بود. به عبارتی عادت ذهنی و انتظار اصولی، کمتر یا به نوعی اصلا سوی ابعاد ماورایی و حلول شیطان را نمی گرفت. رفته رفته اما سریال در مسیر هدفگذاری اش پیش رفت و به شیوه ای قطره چکانی همپای داستان، صورت ماورایی اش را نشان مخاطب داد. در این راه سریال با محور قرار دادن زندگی کسی که کبر و غروری بیجا ریشه گمراهی و فاصله گرفتنش از خود و ایمان واقعی است که به بهترین وجه در معرض امتحان قرار گرفتن و همراهی اش با شیطان را به تصویر می کشد، حتی تا جایی پیش می رود که وجوه دلهره آمیز و کمتر کار شده در فراوانی موقعیت های پرتعلیق با افزودن بر شوق مخاطب، پیگیری فرجام خواسته و ناخواسته شخصیت های ماجرا را هر قسمت بیشتر نیز کرد. او یک فرشته بود نهایتا با تکیه بر عناصر ماورایی نو و مقبول به یکی از آثار مثال زدنی ...
فیلم اصغر فرهادی پروژه معماری میشود
...> لطفا با مثالی از فیلم توضیح دهید که کار اصلی شما روی این پروژه به چه شکل بوده است. اگر بخواهم مثالی بزنم؛ مثلا نقطه ای که در کل فیلم خیلی پررنگ است و همه به یکباره به کشفی درخصوص داستان می رسند، همان جایی است که کاراکتر ساره بیات، به دفتر لیلا حاتمی رفته و می گوید که ماشین به من زده است. این همان نقطه ای است که مخاطب متوجه می شود تا این لحظه موضوعِ به این مهمی را نمی دانسته و انگار کل فیلم ...
طنازان آهنین در 10 برنامه برتر تلویزیونی
برای خودش نگه دارد یا نه؟ موضوع جذابی است که به هیجان مخاطب تا پایان برنامه توجه دارد. One car too far and car vs.Wild این دو برنامه بیشتر به ایستادن کنار راه و ماجراجویی می پردازند و انصافا از برنامه های تلویزیونی باورنکردنی و بسیار جذاب هستند. تا کنون قسمت های اندکی از هر دو ساخته شده است. اما داستان این است که 2 نفر با یک جیپ رنگلر 1998 در جایی کاملا متروک و دور از دسترسی ...
90 درصد فیلمنامه هایی که می فروشند!
بحثی درباره اهمیت سناریو در فیلمسازی در یکی دو دهه گذشته فیملنامه های زیادی را می بینیم که از الگویی تکرار شونده بهره می برند ، بی انکه مخاطب و تماشاگر حس کند که این قصه ها شبیه بهم اند!!! گویی داستان ها در تمام دنیا یکی هستند و به زبان ها و فرم های گوناگون به اجرا در می آیند. سالها قبل فقط یک متُد و الگو وجودداشت که اکثر فیلمنامه نویسان از آن بهره می بردند و آن ساختار سه ...
گفتگو با سازنده پربیننده ترین برنامه اینترنتی کشور
نظرمان می رسد که مخاطب دکتر سلام به نقطه ای رسیده است که می شود از این برند استفاده و یک سری برنامه های دیگر را تهیه کرد. فعلاً در حال برنامه ریزی برای اینها هستیم. ان شاءالله بتوانیم در ماه های آینده کار کنیم. فرم دکتر سلام اجازه نمی دهد که بیشتر از این در اتفاقات عمیق شود انتقادی مطرح است که شما هم تلویحاً به آن اشاره کردید. آن انتقاد این است که دکتر سلام به اتفاقاتی که می افتند ...
دو برخورد اتفاقی در نمازخانه و ساختمان مجلس را به نام دیدار ثبت کردند/ شغل ما در حد آن جناب نیست که از ...
به گزارش گیل خبر، به نقل از زبان گویا وی در این یادداشت گفت با اشاره به اینکه اصلاً جلسه و نشستی با نماینده فعلی لاهیجان و سیاهکل نداشته است، افزود: ایشان در دو مرحله به میل خودشان که یک مورد در نمازخانه مجلس شورای اسلامی و در هنگام نماز و شاید به دلیل سرعت در بستن نماز، به طور اتفاقی کنار ما قرار گرفت و یک مورد وقتی با دو نفر از نمایندگان محترم در ساختمان مجلس در حال صحبت بودیم آمدند و چند جمله ...
گفتگو با بهرام رادان به بهانه فیلم بارکد ؛ دیده شدن فیلم هایم اولویت دارد، نه دریافت جایزه
فیلم را به دوش بکشند. یعنی بازیگری که کارگردان و فیلم بتوانند به او تکیه کنند؟ بله. به عنوان نقش اول. هرچند به نظر من، بازیگر نقش اول، دوم یا مکمل، برتری خاصی نسبت به هم ندارند فقط نقش اول باید بتواند به عنوان راوی داستان، زمان طولانی تری مخاطب را با خود و فیلم همراه کند. البته بسیاری از بازیگران نقش مکمل هستند که حتی از نقش الو هم بیشتر می درخشند. فکر می کنم این تداوم بیشتر ...
تهدید فزاینده سینمای ایران!
ناراحت می کند، این است که فیلم من هنوز اکران نشده و دو سال است در نوبت اکران گروه هنر و تجربه هستیم و همه چیز برای اکران مان در حال آماده شدن بود اما حالا نمی دانم تکلیف مان چه می شود. او با اشاره به شرایط سینمای ایران خاطرنشان کرد: از آنجا که سینمای ما هنوز خیلی به صنعت تبدیل نشده، افراد چشم شان به مخاطب است. بازیگران فیلم من بسیار امید داشتند تا مخاطبان بازتاب کارشان را ببینند و ...
یک کتاب مصور بدون جذابیت های تازه روی پرده سینما
داستان مهمانی رفتن پیرزنی است که در راه با گرگ و روباه وشیر وببر روبرو می شود، به آنها وعده چاق شدن در مهمانی و برگشتن برای خورده شدن توسط حیوانات وحشی را می دهد. از میان آنها عبور می کند ودر موقع بازگشت در کدوی بزرگی پنهان می شود. فیلم پرویز صبری هیچ جذابیت تازه ای بر این داستان قدیمی نمی افزاید، نه در اجرا ونه در محتوا این فیلم تقریبا هیچ تفاوتی با کتاب مصور ندارد. داستان ها تمام وکمال به همان ...
سیکاریو سه گانه می شود
همان ابتدا قرار نبوده بلانت در داستان سولدادو نقشی داشته باشد. او همچنین در اشاره به چالش های ساخت دنباله فیلمی که توسط ویلنوو کارگردانی شده، گفته: شیفته سیکاریو شدم. حس می کنم فیلمی است که کاملا با رویکردهای مشابه خودم ساخته شده و انگار قرار است صرفا ادامه فیلمی را که قبلا ساخته ام جلوی دوربین ببرم. سولدادو بیش از آن چه در سیکاریو دیدید سینمایی خواهد بود؛ قرار است کلی سکانس های خارق ...
شخصیت مولانا را برای حفظ میزهای خود قلع و قمع کردند
تغییر ریاست سازمان، احتمال جانشینی آقای سرافراز همه جا ورد زبان مسئولین فرهنگی شبکه برون مرزی بود و ناگفته پیدا بود که می خواهند این مجموعه را به عنوان اثری فاخر از آن مدیریت در همان بدو ورود عرضه کنند. برای همین هم بسیار عجله داشتند. در بهمن ماه سال 90 که پیش تولید رسماً شروع شد، رئیس شبکه مُصر بودند که حتماً در اردیبهشت سال 91 یعنی سه ماه بعد تصویربرداری شروع شود و ابداً توجه نداشتند که در حال ...
گفت وگو متفاوت با چند فحاش فضای مجازی
موضوع بی فرهنگی ماکاملاواضح است، ازرفتن درپیج لیونل مسی گرفته تا غیره وذلک نشانه همین بی فرهنگی هاست. البته حسادت هم دراین واکنش ها دخیل است چرا که این افرادبابستگان خودشان هم همین رفتارها را دارند. اشکان یکی از جوانانی محسوب می شود، که خودش معترض به این برخوردهاست وبه عنوان شخص اهل فرهنگ وهنر، از وی انتظار می رفت که حداقل هایی از استانداردهای فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد اما وی در بخشی ...
تادونه برندی قدیمی از عروسک بازی کودکان مازندران+ تصاویر
اهالی منطقه دارد . مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره عروسک درزندگی مردم استان گفت:ساخت یک عروسک با خود نحوه لباس پوشیدن، مشاغل اجتماعی، شیوه معماری و سکونت، آداب و رسوم و حتی حالات روانی سازنده را با خود به مخاطب منتقل می کند . دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه متأسفانه در کشور ساخت عروسک و به طورکلی اسباب بازی ها، سالهاست که جزو شاخه های گمشده ی صنایع دستی ...
20 روانی به یاد ماندنی تاریخ سینما ( قسمت اول )
رفتار ها و اعمال خود ندارند. " افراد شرور و پلید وجود دارند ولی به جز آنها بیماران روانی هم هستند ، این گروه دوم نسبت به گروه اول که به کلیشه ای هالیوودی تبدیل شده اند و معمولا با بذله گویی و شوخ طبعی همراه اند طبیعی تر و واقعی تر هستند . و حتی می توان گفت که ما با بیماران روانی بیشتر از افراد پلید و شرور در زندگی واقعی خود برخورد داشته ایم. تعریفی که ارائه شد بایستی به عنوان یک دستور ...
گردش فرهنگی پنجشنبه های عصرایران/ فیلم های خاطره انگیز در چارسو، شکارمرغابی در ایرانشهر و اکران بارکد
عصرایران - در نظر داریم در این بخش هر پنجشنبه در قالب چند پیشنهاد فرهنگی، مخاطبان گرانقدر عصرایران را در جریان آخرین رویدادهای فرهنگی هنری یک هفته آینده قراردهیم و در نهایت قدمی هر چند کوچک برای نزدیک تر شدن زیست و حال مردم عزیزمان با رویدادهای فرهنگی کشورمان برداریم. شکار مرغابی در ایرانشهر نمایش شکار مرغابی به کارگردانی حمیدرضا قطبی این روزها در سالن استاد ناظرزاده کرمانی ...
چ فردا در تلویزیون
شبکه یک فردا: چ، ساعت 16 به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، فردا ساعت 16 از شبکه یک پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در اواخر مرداد سال 1358، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می کند به پاوه برود و درگیری داخلی به وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه راس درگیری مورد نظر را مردم پاوه، کردهای جدایی طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح جویانه اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد که ... فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان در چ هنرنمایی کرده اند. شبکه دو امروز: هینوکیو، ساعت 8 فردا: پاپوش، ساعت 8/ عملیات قطب شمال، ساعت 17 و 30 دقیقه سینمایی هینوکیو به کارگردانی تاکاهیکو آکیاما امروز ساعت 8 صبح از شبکه دو پخش می شود. فیلم تلویزیونی پاپوش به کارگردانی منوچهر هادی نیز فردا ساعت 8 روی آنتن می رود. بهنام تشکر، حدیث میرامینی و اصغر محبی بازیگران این فیلم هستند. در همین روز، فیلم سینمایی عملیات قطب شمال به کارگردانی گرا بوآل، ساعت 17 و 30 دقیقه نمایش داده می شود. شبکه سه فردا: آرزوهایت را به خاک نسپار، ساعت 10 فیلم تلویزیونی آرزوهایت را به خاک نسپار به کارگردانی مهدی چوپانی و تهیه کنندگی میثم ریاحی، جمعه 28 خرداد ماه ساعت 10 از شبکه سه به نمایش درمی آید. در این فیلم خواهیم دید: زنی به نام نرگس در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد اما با تمام وجود تلاش می کند تا این اتفاق نیفتد و در این مسیر از اعتقاداتش کمک می گیرد... امید روحانی، سارا بهرامی، معصومه آقاجانی، بهرام کمیجانی و سمیرا گودرزی در فیلم تلویزیونی آرزوهایت را به خاک نسپار ایفای نقش کرده اند. شبکه چهار امروز: عیار 14، ساعت 20 و 30 دقیقه فیلم سینمایی عیار 14 به کارگردانی پرویز شهبازی امروز ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می رود. محمد رضا فروتن، پوریا پورسرخ، کامبیز دیرباز و مینا ساداتی در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند. شبکه پنج فردا: غذای دریایی، ساعت 9/ نبردگاه ممنوعه، ساعت 13 و 30 دقیقه انیمیشن غذای دریایی به کارگردانی آن هو گوه، فردا ساعت 9 از شبکه پنج پخش می شود . در خلاصه داستان فیلم با بازی استیون بون، کولین چانگ، چی رن چانگ و جیسون کاتوم آمده است: یک گربه ماهی کوچک با یک نهنگ گوشتخوار دوست است. گربه ماهی، چند تخم روی صخره ای مرجانی پیدا می کند و خوشحال می شود که اقوامش را دیده، اما دو ماهیگیر تخم ها را با خودشان می برند و ... فیلم سینمایی نبردگاه ممنوعه به کارگردانی جان ارل و آدریان پاورز نیز ساعت 13 و 30 دقیقه نمایش داده می شود. شبکه کودک امروز: خرگوش مخملی، ساعت 22 انیمیشن سینمایی خرگوش مخملی به کارگردانی میچل لندن جی آر، امروز ساعت 22 از شبکه کودک پخش خواهد شد. فردا نیز انیمیشن سینمایی باسیل موش کارآگاه زبل به کارگردانی جان ماسکر و دیو میچینر ساعت 22 از این شبکه روی آنتن می رود. شبکه نمایش فیلم های سینمایی و تلویزیونی الیور تویست ، خبرچین ، نیکولاس نیکلبی ، سر پر سودا و هشت میلی متری امروز ساعت 11،15،17،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود. فردا نیز فیلم های سینمایی و تلویزیونی سر پر سودا ، خوش آمدید ، مرد عوضی ، تحول هنری و وثیقه ساعت 11، 17،15، 21 و 23 از این شبکه پخش می شود. ...
از تصنیف های میهنی مشروطه تا سرودهای انقلاب
به شکل تصنیف و در دستگاه خواندم در حالی که هیچ کس آهنگی برای آن تا به حال نساخته است. تأثیر همان معلم موسیقی و تصنیف های جشن و البته صفحه های گرامافون آن دوره، ملودی ها را در ذهن من بیدار نگه داشته است و منظورش از معلم موسیقی، اشاره ای بود که در ابتدای مصاحبه داشت: کلاس پنجم ابتدایی من معلم موسیقی داشتم. آن موقع در سبزوار، به مدرسه ای می رفتم که تا کلاس نهم بیشتر نداشت. قلندریان نامی بود که ...
پادری تکرار دودکش نیست
این بازیگر بعدها در سریال های تلویزیونی بسیاری همچون پنجره ای رو به آفتاب، آژانس دوستی، خانه ای در تاریکی، حلقه سبز، جوانی، دومین انفجار، وکلای جوان و در چشم باد، دودکش و... بازی کرد. تیرانداز این شب ها سریال پادری را از شبکه یک سیما روی آنتن دارد. با این بازیگر درباره شخصیت عفت که ایفاگر نقشش در این سریال است به گفت وگو نشسته ایم که در ادامه می آید. چگونه شد که بازی در سریال پادری را قبول کردید؟ من هم مانند همه بازیگران که پیشنهاد نقشی به آنها می شود، نقش عفت در پادری را مطالعه کردم. وقتی متن سریال را خواندم، متوجه شدم سناریوی نوشته شده توسط کوروش نریمانی بسیار دلخواه من است. اما مهم ترین دلیل حضورم در این سریال، توصیه و مشاوره برزو نیک نژاد، نویسنده دودکش1 بود. کار در این سریال و کنار افرادی مانند آقایان برق نورد و تشکر چگونه بود؟ همیشه خدا را شکر کرده ام که در تمام عمر بازیگری ام در گروه های هنری و کنار همکاران خوش اخلاق و بی حاشیه قرار گرفته ام. پادری با این که کاری پرجنب و جوش است، اما از یک آرامش کامل در روند تولید برنامه با حضور بازیگران خوبی مانند آقای برق نورد، تشکر، رستمی، خانم عابدی و بقیه دوستان برخوردار بود. جمعی صمیمی با انرژی های مثبت فراوان که باعث می شود یک سریال خیلی خوب پیش برود. امیدوارم تلاش جمعی همکارانم در پادری، باعث شود این سریال در ذهن مردم ماندگار و مورد پسند واقع شود. کار با کارگردانی مانند لطیفی برای شما چگونه تجربه ای است؟ تجربه ای بسیار عالی. آقای لطیفی شخصیتی بسیار دوست داشتنی و نازنین دارد و به جرأت می گویم که ایشان انسانی شریف، خوب، آرام و کارگردانی کاربلد است. همکاری با او شاید آرزوی خیلی از بازیگران باشد و خوشحالم که در این سریال برای فردی کاربلد کار کرده ام. آرامش وجودی لطیفی باعث می شود تا همه بازیگران چه در دودکش و چه پادری با یک اعتماد به نفس و آرامش در کنار یکدیگر کارکنند. از این که در ماه مبارک رمضان توسط مردم دیده می شوید، چه احساسی دارید؟ پخش در ماه مبارک رمضان یک توفیق برای هر سریالی می تواند باشد، چراکه خوب دیده می شود. به نظرم، رمضان یک جشن است. خوشحالم و خدا را شکر می کنم که توانسته ام در این جشن رمضانی حضوری هرچند مختصر داشته باشم و خدمتی به مردم و هموطنان عزیزم انجام دهم. سریال های رمضانی همیشه مورد توجه مخاطبان بوده و هست و امیدوارم پادری هم که در این چند روزه نخست رمضان شروع خوبی داشته است تا آخرین قسمت بتواند بر تعداد مخاطب خود بیفزاید و رضایت مردم را فراهم کند. در یک کلام، حس بسیار خوبی دارم از این که مردم را در این ماه عزیز خوشحال می کنم. آیا پادری را می توان به نوعی تکرار سریال دودکش تصور کرد؟ خیر. مخاطبان به هیچ وجه نباید پادری را تکرار دودکش تلقی کنند به دلیل این که این دو در فضایی متفاوت از یکدیگر نوشته شده است. طبیعی است که اگر دو سریال در یک جهت، یک فضا و داستان حرکت کنند، مخاطب خواهد گفت کار تکراری است. سریال ها نباید یک تم و داستان را تکرار کنند، وگرنه خسته کننده می شوند. آقای نریمانی در سریال پادری با تغییرات و فضایی متفاوت، خوب توانست ادامه سناریوی دودکش، نوشته آقای نیک نژاد را بدون آن که کپی کاری و تکرار کند، پی بگیرد. سناریوی دودکش بسیار قوی و خوب نوشته شد و فیلمنامه پادری هم توانست آن قدرت و جذابیت را حفظ کند. اما برخی افراد معتقدند که پادری تکرار دودکش است و نظری منفی به این سریال دارند. نقد یک اثر هنری خوب است، اما نظر منفی دادن به یک فیلم یا سریال که حاصل کار جمعی است به نوعی بی انصافی محسوب می شود. نظر دادن روی کارهای نمایشی خیلی آسان است، اما شرط انصاف نباید فراموش شود. کسانی می توانند در مورد خوب یا ضعیف بودن یک سریال، نظر و ارزیابی داشته باشند که خودشان بتوانند یک سطح بالاتری از آن را بسازند. بی انصافی در ابراز نظر، آن هم نظر منفی باعث می شود خستگی به تن گروه برنامه ساز بماند. پیشنهاد جدیدی برای بازی در سریال یا فیلم تازه ای دارید؟ بتازگی سه پیشنهاد داشتم، اما به خاطر امور مالی یا شرایط نامناسب کار و زمان یا عدم علاقه شخصی نتوانستم آنها را قبول کنم. و سخن پایانی ... وقتی می بینم در فضای مجازی بخصوص در اینستاگرام برخی افراد وارد صفحه های هنرمندان و چهره های شناخته شده می شوند و پیام های بسیار زشت و زننده می گذارند، بسیار دلخور می شوم. معتقدم این کار به هیچ عنوان اخلاقی نیست. هنرمندان با هزار زحمت و مشقت یک سریال، فیلم یا یک اثر هنری را به وجود می آورند که درست نیست کار آنها را نازل نشان داد. شخصیت عفت را دوست دارم عفت، زنی متفاوت است و این تفاوت برای من خیلی دوست داشتنی است. او آدمی خاکستری است کما این که بسیاری از شخصیت های پادری خاکستری هستند. به عبارتی نه خیلی اصرار دارند که خوب و نه خیلی بد باشند. به عقیده من، آدم خوب مطلق یا بد مطلق وجود ندارد. عفت از یک طبقه خاص اجتماعی است که نگه دارنده خانواده خویش است. او زنی تقریبا سنتی است و حاضر است از خانواده خود به هر قیمتی دفاع کند. محمد زندکریمخانی ...
حواشی برنامه ماه عسل 95 و پیام دو وزیر به احسان علیخانی
برخی عنوان می کنند خندوانه در برخی برنامه ها به موضوعات ماه عسل نزدیک می شود و سوژه های اجتماعی را وارد برنامه می کند، چقدر این مسئله را قبول دارید، گفت: به نظرم اینطور نیست، وظیفه ما در خندوانه این هست که با چنین مواضعی مواجه بشویم. ممکن است یک جاهایی غم انگیز به نظر بیاید، اما به نظرم در عین غم انگیزی امید و حال خوب وجود دارد. او درباره ماه عسل نیز عنوان کرد: در ماه عسل هم اوضاع به همین شکل ...