سایر منابع:
سایر خبرها
گزارش برگزاری یازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
که بی توجهی به بیان، زبان، گرامر سینمایی و عناصر بصری در قالب آثار رسیده مشهود است. اما برخی از آثار رسیده از تنوع تصویری و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است. ایجاز و اختصار در اغلب آثار مورد توجه قرار نگرفته است. پیشنهاد می شود همکاران روابط عمومی از مشورت صاحب نظران بهره مند شوند و مشاوران هنری و ارتباطات را به خدمت فرا خوانند. 15. تبلیغ ...
چیزهایی که باید درباره ی کودک دارای اوتیسم بدانید
کنند و یا به صورت دیگر آنها را مدیریت کنند. مجهز کردن محیط اطراف کودکان مان همراه با درک ساده ای از عناصر ابتدایی اوتیسم، تاثیر عمده ای بر توانایی شان برای حرکت به سمت بزرگسالی مستقل و پربار دارد. اوتیسم یک اختلال پیچیده است اما برای هدف این مقاله، ما می توانیم خصوصیات بی شمار آن را به چهار حوزه ی اصلی خلاصه کنیم: چالش های مربوط به فرآیندهای احساسی، تأخیرها و اختلالات گفتاری/زبانی، دشواری ...
معرفی کتاب ؛
که احساس کرده این متن برای مخاطب ممکن است کج فهمی ایجاد کند، دست به تفسیر زده و جزئیات شعر را تشریح می کند. موسیقی رمضان در ایران این کتاب، به بررسی و تحقیق درمورد نغمه های آشنا در خاطرات نه چندان دور ایرانیان می پردازد. آواها و نغمه های سحرخوانان، سال ها زینت بخش شب های رمضان بوده و این شب ها را تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین شب های سال کرده است. بخش بندی کتاب بسیار دقیق صورت ...
بقیع در بستر واقعیت رسانه ای
بعضی از مسلمانان از نقاط مختلف جهان به دنبال داشت . در اینجا ماجرای تخریب قبور با مقدمه ای بیان می شود که در ذهن مخاطب نوعی از مشروعیت را به همراه می آورد و درنهایت در نسخه انگلیسی این مطلب این گونه بیان می شود: این تخریب ها (در مدینه و مکه) با وجود اعتراضات جامعه بین المللی مسلمانان به این موضوع صورت گرفت . باید توجه داشت هر یک از این تصویر ها یا به اصطلاح واقعیت ها می تواند مبنای عمل ...
حوزه های معنایی و مفاهیم کلّی سورة احقاف
. عناصر ارجاع برون متنی عناصری هستند که مرجع آنها در خارج از متن و در بافت موقعیّت قرار دارد. عناصر ارجاع درون متنی، با توجّه به مرجعی که در متن دارند به دو گروه زیر تقسیم می شوند: 1 عناصر پیش مرجعی. 2 عناصر پس مرجعی. اگر مرجع ضمیر در متن و قبل از ضمیر واقع شود، آن را پیش مرجعی و اگر مرجع ضمیر در متن بعد از آن واقع شود، آن را پس مرجعی می گویند. ربط به عنوان یکی از مفاهیم نظری زبان ...
ملاک تشخص در ارسطو
نشان داده است، اما پس از آن تأکید می نماید که این بیان ما را ملزم نمی کند که در عین حال وجود کثرتی از افراد جزئی تحت آن کلی را بپذیریم (همان، 278 ب 26). به تعبیر دیگر، آنچه تفاوت بین امر کلی و امر جزئی را تأمین می نماید همان چیزی نیست که وجود افراد کثیر تحت یک کلی را تأمین می نماید، به تعبیر ساده تر، ملاک تشخص متفاوت از ملاک تکثر است. این تفاوت ها نشان می دهند که در هر سیاق بحث باید توجه ...
معماری؛ تسخیر نیروها
در گروه بندی های نانوشته معماران در این پلمیک ها می دانم. امروز، تقریبا، مشی و باور معمارانه آنانی که در فلان نشریه می نویسند یا عضو فلان گروه و انجمن معماری هستند، کاملا با آن دیگری که در نشریه ای دیگر می نویسد و عضو انجمن و کانونی دیگر است، متفاوت و متمایز است. البته، قطعا و طبعا، هنوز این جریان کاملا شکوفا و پخته نیست، ولی وجود دارد. کافی است نگاه خریدارانه ای به معماری خیابان هایی مثل فرصت ...
چرخ فلک به شبکه یک رسید
این به نظر بزرگ ترین برگ برنده کار به شمار می آید و در صورت موفقیت می تواند شبکه های مختلف را به دعوت از کارگردانان و چهره هایی با تفکرات تازه تر دعوت کند و به مجموعه های تلویزیونی رونق ببخشد. به گزارش جام جم، این مجموعه تلویزیونی در 28 قسمت به سرپرستی علیرضا طالب زاده و با طرحی از او به نگارش درآمده و 12 قصه را شامل می شود که هر کدام در دو یا سه قسمت روی آنتن می روند. کارگردانی این قسمت ها هم گرچه ابتدا به عزیزالله حمیدنژاد و بهرام عظیم پور سپرده شده بود، اما در ادامه و با توجه به فشردگی زمان، احسان عبدی پور به این تیم اضافه شد و کارگردانی قسمت هایی را به عهده گرفت. نوری ، کامران ، می نا ، باران ، سارا داوود ، بیتا و خالد از جمله عناوین اپیزودهای این سریال هستند. چرخ فلک با توجه به متعدد بودن خطوط داستانی، بازیگران زیادی هم دارد. میلاد کی مرام، عباس غزالی، امیر آقایی، اندیشه فولادوند، لیلا اوتادی، بهناز جعفری، مهوش صبرکن، آشا محرابی، لیندا کیانی، لاله صبوری، علیرضا جعفری، مینا جعفرزاده، مریم بوبانی، محمد کارت و محمدحسین بلوکات ازجمله بازیگرانی هستند که در اپیزودهای مختلف این مجموعه ایفای نقش کرده اند و مقابل دوربین یکی از این سه کارگردان قرار گرفته اند. ترانه تیتراژ پایانی چرخ فلک را سالار عقیلی با شعری از عبدالجواد موسوی خوانده است. این سریال از شنبه تا سه شنبه ساعت 30/22 دقیقه به روی آنتن شبکه یک سیما می رود. توجه به مضمونی اخلاقی مجید مولایی، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی چرخ فلک است که پیش از این تهیه مجموعه های تلویزیونی دیگری چون تاوان و هفت سنگ را عهده دار بوده. وی در توضیح علت پخش نشدن این مجموعه در ماه رمضان به جام جم گفت: ما از گزینه های اصلی پخش در ماه رمضان بودیم و کار برای پخش از شبکه سه سیما در حال آماده سازی بود؛ اما در ادامه با توجه به فشردگی جدول پخش شبکه سه و همزمانی با مسابقات فوتبال تصمیم بر این شد این شبکه امسال مجموعه ای را برای ماه رمضان در نظر نگیرد و در ادامه هم که با توجه به مضمون کار، پخش آن به شبکه یک سپرده شد. این تهیه کننده در توضیح محتوای این سریال توضیح داد: درست است که این مجموعه برای پخش در ماه رمضان در حال آماده سازی بود، اما این به آن معنا نیست ما دائم از صحنه های مرتبط با روزه، افطار و سحری استفاده کنیم؛ بلکه محتوای کار به لحاظ پیام های اخلاقی و آموزه ای که در مضمون آن وجود دارد، داستان های ما را مثل یک نخ تسبیح به هم ربط می دهد، بنابراین می توانست در ماه رمضان هم روی آنتن برود. کیفیت، شرط اصلی تهیه کننده مجموعه چرخ فلک در ادامه به اتفاق نویی که در این مجموعه افتاده است، اشاره کرد و آن استفاده از چند کارگردان در طول کار است. او معتقد است: فکر می کنم این اتفاق خوبی است که ما بتوانیم چهره های جدیدی را به تلویزیون معرفی کنیم و از حضور این نگاه های تازه در مجموعه سازی هایمان بهره بجوییم. اتفاق خوب دیگر هم این است که تقسیم کار باعث شده از کیفیت کار کاسته نشود. به هر حال از آنجا که ساختار کار دنباله دار نیست، جلب نگاه و توجه مخاطبان سخت تر می شود و ما با این تاکید و تکیه مان روی کیفیت کار می خواستیم تمام تلاشمان را به کار ببریم و فکر می کنم با شروع پخش کار، هم مخاطبان و هم منتقدان خودشان این نکته را بخوبی متوجه خواهند شد. با یک نگاه سینمایی عزیزالله حمیدنژاد، کارگردان فیلم های مطرحی چون هور در آتش و اشک سرما است که سابقه دریافت سیمرغ بلورین فجر را هم در کارنامه دارد و حالا در اولین تجربه کارگردانی خود در سیما به سراغ این مجموعه آمده است. وی در خصوص چرایی قبول کارگردانی این مجموعه گفت: من طرح کلی کار را خواندم و احساس کردم موضوع جذابی دارد و به سراغ سوژه های اجتماعی بکر و دست نخورده ای رفته است که جای کار دارد. احساس می کردم می توان با متر و مقیاس های موجود، کاری خوب و قابل قبول و استاندارد روانه آنتن کرد. تا اینجا هم تمام تلاشم را کرده ام که با وجود تمام محدودیت ها، کارم را بدرستی انجام بدهم و امیدوارم این تلاشم نتیجه بخش باشد. حمیدنژاد به اپیزودیک بودن ساختار این مجموعه هم اشاره کرده و معتقد است: ساخت مجموعه های تلویزیونی در قالب اپیزودیک یکی از دشوارترین کارهاست و هر قسمت از آن انرژی یک کار سینمایی را از آدم می گیرد. با این حال ما کوشیدیم همچنان انسجام را در کار رعایت کنیم و برای این که تمرکز مخاطب هم از دست نرود، به نوعی شخصیت های قسمت های مختلف را به هم ربط بدهیم. برای مثال یکی از شخصیت های فرعی این داستان ممکن است نقش اصلی داستان بعدی باشد و این آدم ها به این ترتیب به هم وصل می شوند. لذا بهتر است مخاطب برای درک بهتر مجموعه، تمام قسمت ها را دنبال کند و ببیند. کارگردان اشک سرما در ادامه به نگاه سینمایی خود و رعایت آن در قالب این ساختار تلویزیونی اشاره و تصریح کرد که کوشیده این نگاه را همچنان در مجموعه چرخ فلک هم ...
هنوز هم دیر نیست
در سال های اخیر که چرخ سریال سازی در تلویزیون در دست انداز کمبود بودجه و کاستی های مالی افتاده است، شبکه های سیما به شکل طبیعی و البته بحق، بخشی از جدول پخش خود را با آثار نمایشی خارجی پر می کنند. ناگفته نماند که جهد و همت مدیران سیما در وهله اول بر ساخت مجموعه های وطنی متمرکز است و با همه نارسایی های مالی، در طول سال چندین و چند سریال ایرانی گاه فاخر و پرهزینه با تعداد قسمت های بالا روی آنتن می رود؛ با این حال، عسرت های بودجه ای در مواردی چنان عرصه را بر دست اندرکاران تنگ می کند که ناگزیرشان می سازد به روی آوردن به مجموعه های نمایشی ساخته شده در آن سوی آب ها. نکته مهم در این میان، انتخاب و خریداری آثاری است که از کیفیت لازم برخوردار باشند. شوربختانه در سال های اخیر سریال های خارجی که به آنتن شبکه های متعدد تلویزیون سپرده می شود، بعضا از کیفیت مکفی بهره مند نبوده و آن چنان که باید و شاید مورد توجه مخاطبان قرار نمی گیرند، هرچند که در سنوات اخیر، وظیفه پخش و نمایش سریال های خارجی بیشتر در حیطه وظایف شبکه نمایش سیما بوده و به این شبکه محول شده است، اما معمولا سایر شبکه ها هم بخصوص در موسم میان پخش دو سریال ایرانی، چنین مجموعه هایی را در جدول پخش خود قرار می دهند. برای مثال، شبکه یک سیما پس از پایان نمایش پادری و تا قبل از پخش مجموعه چرخ فلک که قرار است از امشب روی آنتن این شبکه برود، سریال صعود را در حال پخش داشت. سریال محصول کشور ایتالیا که از کیفیت و کمیت چندانی برخوردار نبود و ظفر قابل توجهی به دست نیاورد در جلب توجه مخاطبان و دوستداران آثار نمایشی. به نظر می رسد گزینش و انتخاب سریال های خارجی آن چنان که لازم است با وسواس و دقت کافی انجام نمی شود و این آثار فقط نقش آنتن پرکن را دارند. همه اینها درحالی است که هستند سریال های جذاب و باکیفیتی که اتفاقا قابلیت پخش از رسانه ملی را هم دارند. فارغ از این مباحث، بخش وسیعی از مخاطبان میلیونی تلویزیون تمایل دارند شاهد سریال های نمایشی باکیفیت و جذاب بین المللی باشند و بر رسانه ملی است که خواسته این طیف از مخاطبان را نیز برآورده کند. گزینش و نمایش آثار نمایشی روز جهان که البته با فرهنگ و مقتضیات اجتماعی و اخلاقی جامعه ایرانی همخوانی و تناسب داشته باشد، می تواند راهکار مناسبی باشد برای صرفه جویی و فائق آمدن بر کاستی ها و نارسایی های مالی. به طور قطع، خریداری یک مجموعه خارجی و دوبله آن، هزینه هایی به مراتب کمتر را در قیاس با تولید سریال ایرانی بر دوش رسانه ملی می گذارد. پاشنه آشیل این ماجرا، انتخاب هوشمندانه و خلاقانه مجموعه هایی است که از استانداردهای لازم برخوردار باشند. هنوز هم دیر نیست، تلویزیون می تواند خاطرات خوش سریال هایی را که نام و نشان شان در ابتدای این یادداشت رفت برای مخاطبان خود تکرار کند. محسن محمدی دبیر رادیو و تلویزیون ...
چرا ما امروز به سرود نیاز داریم ؟/ نقش موسیقی و سرود در پیچ های تاریخی ایران+صوت
خبرگزاری فارس -گروه موسیقی: موسیقی به عنوان عاملی مهم در شکل گیری هویت اجتماعی و فرهنگی جامعه، دارای کارکردهای مختلف سیاسی و فرهنگی نیز می تواند باشد. برای مثال سرودهای ملی و موسیقی های فولکلور به عنوان نمادی فرهنگی از هر جامعه در زمان صلح و ستیز حضور داشته اند. کارکرد این سرودها در زمان ناملایمات و نبرد برجسته تر می شود، چرا که در ناخودآگاه جامعه ریشه و بر عواطف میهنی و هویتی جامعه تاثیر و نفوذ ...
نقد و بررسی نظریه ی قرائت به معنا (1)
تمامی رو در روی هم قرار داشتند. با وجود این، مصحف عثمان در تمام سرزمینها نفوذ خود را می افزود، چون پشتیبان آن، کسانی بودند که در تدوین آن، مشارکت داشتند و پستهای مهمی را در شام اشغال کرده بودند. شاید مقارن همین زمان بوده است که نظریه مشخصی پدید آمد که دلالت بر این داشت که اقدام اصلاحی عثمان ضروری بوده است. برای برخی از مؤمنان، متن قرآن با حرفش مهم بوده است بلکه روح قرآن مهم بود، لذا انتخاب وجه ...
اینستاگرام و آشنایی با 6 ترفند مفید برای بهبود استفاده ی تجاری
اطلاعات خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهید. ابزار اینسایتس به شما نشان خواهد داد که بسیاری از افراد چگونه با هر یک از پست های شما تعامل می کنند. شما باید از این اطلاعات برای پی بردن به چگونگی تنوع و گستردگی استایل های کپشن ها، فیلترها و سوژه های عکاسی استفاده کنید. به عنوان یک مثال، می توانیم به یک استارتاپ طراحی داخلی با نام هوم پالیش Homepolish اشاره کنیم. آنها در ابتدا گمان می ...
تفاوت تبلیغات و فعالیت روابط عمومی
چندکالا (رقابت موثر نام دیگر این تبلیغ است) تبلیغات یادآوری: مصرف کننده را وادار به تفکر در مورد کالا یا خدمات می نماید، به نوعی ایجاد تصویر ذهنی ثابت در ذهن مخاطب هدف از تبلیغات: هدف از هر تبلیغی شناساندن کالا نیست، زیرا با وجود بیشترین حجم تبلیغات نیز، فروش اشباع نخواهد شد. هدف از تبلیغات می تواند هریک از موارد ذیل باشد: ازدیاد نوع مصرف: تلاش برای متنوع کردن ...
ضعف الگودهی در نمایشگاه عفاف وحجاب /وقتی بی حجابی ارزش می شود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زن امروز ،هفته حجاب و عفاف درکشور ما از19 تیرماه آغاز می شود و متولیان امور فرهنگی نیز در این هفته با برگزاری نمایشگاه، همایش و کارگاه های آموزشی سعی در گسترش این فرهنگ دارند؛ مقوله ای که در ایام دیگر سال به آن کمتر توجه می شود.این در حالی است که موج بدحجابی و بی حجابی هر روز در جامعه در حال گسترش است و تهاجمات ضدفرهنگی دشمن کاری به تقویم ما ندارد و ...
همه ی آنچه درباره ی بازی جدید کوجیما می دانیم
ابدیت را در گذر ساعتی آوردن چهار سطر شعر از ویلیام بلیک در ابتدای تریلر بازی جدید کوجیما بسیار به جا به نظر می رسد، چون بلیک هم در عرصه ی ادبیات به آوردن همین ابهامات هیجان انگیز در آثارش مشهور است، طوری که پژوهش گران آثار او، پس از دویست سال اسطوره ی مصنوع اش و ارجاعات اشعارش را به طور کامل درک نکرده اند. این چهار سطر شعر، سطور آغازین یکی از اشعار بلیک به نام نشانه های معصومیت ...
شور زندگی در دنیای کیارستمی
عنوان نگاه شاعرانه کیارستمی باشد. کیارستمی با آنکه سینماگر و عکاسی هنرمند و جهانی است، به شعر و ادبیات فارسی نگاه ویژه خود را دارد و از شعر و غزل قله های ماندگار شعر ایران با نگاه ویژه خود، شاه بیت و مصراعی را بر می گزیند و در گفتگو با مخاطب امروزی تقطیع می کند. این شیوه او پیداست که مدرن است. در آغاز همان اثر نخستین این مجموعه از حافظ، جمله ای از آرتور رمبو شاعر تاثیرگذار قرن 19 فرانسه که ...
7 روایت از یک لحظه تاریخی
دیگه به محل کنفرانس خبری برسونن. آسمان وین حدود ساعت 9 ابری و بارانی بود. از ابتدای مذاکرات در دوره روحانی، شیوه استفاده از زمان در دقیقه 90 که حالا مدت ها بود مذاکرات به وقت اضافه کشیده شده بود از سوی دو طرف دنبال شد . در سه سال مذاکرات چه مقطع توافق اولیه (ژنو) یا مذاکراتی که به تمدید هفت ماهه مذاکرات تبدیل شد و در پایان مذاکرات و حتی در مقطع اعلام اجرایی شدن مذاکرات، موضوعات حساس و مهم ...
همراه با خاطرات علیرضا قزوه از کودکی تا روزهای انقلاب
با احد ده بزرگی صحبت می کردم می گفت ،شعر گهواره خالی، قنداقه خونین - که جزو نوحه های خوب به شمار می رود می شود - را در سن شش سالگی سرودم با توجه به این تابلویی که از کودکی تان برا مان کشیدید در آن سال های کودکی نوحه می گفتید؟ این استعداد را داشتم که بگویم ولی هیچ وقت به عنوان یک نوحه و شعر امتحان نکرده بودم ولی در انشاهایم این فضا انعکاس داشت. از اول راهنمایی تا اول دبیرستان در ...
چرا فحش می دهیم؟
تخلیه شود و در نتیجه مغز به تعادل برسد. برای همین است که خیلی ها حتی وقتی شاد و سرخوش و شنگول هستند هم از واژه های بی ادبانه استفاده می کنند ! هر وقت دیدیم میزان استفاده از کلمات نامناسب و بی ادبانه در بین عده ای از افراد جامعه افزایش یافت، اولین نتیجه ای که می توان گرفت این است که انباشتگی هیجانات منفی و مثبت در مغز آن افراد بیش از حد تعادل است و لازم است آنان با ساده ترین ابزار که زبان ...
احیاگر شعر دهه چهل
با شعرِ زمانه همراه شد، از شعر متعادلِ دهه هفتاد همچون منوچهر آتشی و فرخ تمیمی و تقی خاوری تأثیر گرفت و همچون آنان، آن را مصادره به مطلوب کرد کاری که علی باباچاهی با شعر آوانگارد این دهه کرد و البته به موفقیت رسید. احمدی در دهه هشتاد، کمتر منتشر کرد؛ سختگیرتر شد در انتشار شعر و کتاب و به آنچه می خواست، نزدیک تر. دهه نود، دهه بالندگی شعرش شد فراتر از انتظارها البته نه فراتر از انتظارِ خودِ او! ...
گفتگوی موسیقی ایرانیان با ناصر منتظری : ابراهیم منصفی به ترانه های هرمزگان شخصیت داد
شعرهای بومی توجه چندانی نمی شود فکر می کنید چه قدر این مسئله جای کار دارد و می توان اقداماتی در زمینه حفظ و اشاعه آنها صورت داد؟ کار خیلی مثبت است و بقیه کسانی که دستی در آتش دارند باید جلو بیایند و کارهایی بکنند فقط منصفی نیست بلکه ترانه سراهای دیگری هم هستند، نوازندگان و سازهایی محلی ای وجود دارند که بواسطه پرداختن به ابزار جدید در حال از بین رفتن هستند . سلیقه شخصی من این بوده ...
ولعِ جِم دیدن ایرانی ها!
نمایشی غربی آمریکایی و اروپایی به زبان اصلی بود. البته آن موقع فضای دریافت و سطح فراگیری شبکه های ماهواره ای هم خیلی کم بود. این سریال ها چون خط قرمزها را رد کردند و در فضای متفاوتی بودند، توانستند بخشی از جامعه را به سمت خودشان جذب کنند. اما با زبان اصلی یا حداکثر زیرنویس! که در قالب فیلم های قاچاق، شبکه های فیلم های خانگی زیرزمینی یا اصطلاحا کرایه ای در کشور وجود داشتند. اتفاقا در همان دوره هم فیلم ...
حذف بخش رقابتی و برگزاری جشنواره در استان ها از مزیت های آن است
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، محمدعلی رضایی شاعر جوان کرمانی راه یافته به جشنواره شعر و داستان جوان سوره با اشاره به فرصت های فضای مجازی در حوزه شعر و داستان امروز گفت: اولین فرصت فضای مجازی این است که افراد بی تریبون و کم تریبون به جامعه معرفی می شوند و سهم همه افراد در این محیط یکسان است و جایگاه، شهر و خط فکری افراد تاثیری در آن ندارد. وی افزود: با توجه به گستردگی و پیچیده ...
مهرجویی "پزشکانی که کیارستمی را کشتند محاکمه شوند و واکنش نظام پزشکی به اظهارات مهرجویی/واکنش عضو ...
...> رییس سازمان نظام پزشکی تاکستان در پایان تاکید کرد: اجازه دهید قبل از این که فضا به سمت تشویش پیش رود ، قضاوت را به مراجع تعیین شده در قانون بسپاریم و منتظر بمانیم تا کمیسیون، دادسرا و هیئت انتظامی در فضایی کاملا آرام و کارشناسی موضوع را با حداکثر دقت و در کمترین زمان ممکن بررسی نمایند و در نهایت براساس رای اعلام شده، همه از اقداماتی که باید انجام دهند، تبعیت کنند. جامعه پزشکی ایران تا ابد ...
چرا اپلیکیشن های iOS بر اپلیکیشن های اندروید برتری دارند؟
. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ادله این افراد چندان هم بی منطق نبوده. در این مقاله می خواهیم بدون تعصب و طرفداری از برند و شرکتی خاص، با متد های منطقی فرآیند توسعه اپلیکیشن ها روی این دو سیستم عامل را مقایسه کنیم. بنابراین شما هم فارغ از علاقه تان به اپل و یا گوگل در ادامه با ما همراه باشید. هزینه و زمان مورد نیاز برای توسعه اپ ها یکی از بزرگ ترین دغدغه های برنامه ...
ماهواره و زندگی ما
ای نیز شبکه هایی را اجاره کرد.(5) با توجه به آنچه درباره کارکردهای مهم ماهواره گفته شد، همگان درباره کارکردهای سیاسی و فرهنگی ماهواره ها نگران هستند. دلیل پیوند سیاست و فرهنگ در اینجا و طرح آنها در کنار یکدیگر، رابطه تنگاتنگی است که میان آنها وجود دارد. در گذشته نیز به این پیوند و ارتباط، توجه می شد، ولی امروزه پژوهشگران حوزه های مختلف علوم اجتماعی، آن را به عنوان اصل موضوعه پذیرفته اند. ...
سینمای ده نمکی در اهداف خود کاملاً پیروز بوده است
که می فروشد، و همۀ دلایلی که برای فروش و عدم فروش فیلمی، جدا از آن که خوب باشد یا بد، در جامعۀ ما وجود دارد، نکته ای از سوی کسانی که اصلاً هم در نقد و فیلم دیدن تازه کار به حساب نمی آیند، گفته می شود که حیرت انگیز است. رسوایی 2 شخصی است!!! اینکه رسوایی 2 فیلمی شخصی نیست دلایل بسیار روشنی دارد. این تفسیر اگر که غرض ورزانه نباشد و نشان کامل تحریف گری یک فیلم که البته هدفش، جلب توجه مخاطب ...
هیولاسازی از اسلام ناب در سینمای صهیونیستی غرب
جاسوسی غرب نیز در راستای یکی دانستن اسلامِ ناب و تندروی سلفی وهابی به شمار می آید. شگردهای اسلام هراسی سینمایِ توهم زده و اسلام ستیز غرب و غرب زدگان پشتیبان آن ها با توجه به مقال و مجال اندک، به صورت گذرا به برخی از سرفصل های موجود در مورد این شگردها اشاره می شود که لازم است در مقالات علمی و با روش کمَی و با دسته بندی دقیق تری مورد بازبینی قرار گیرند: - تروریست ...
گروه رجوی چگونه آرمان گریز و بنیادگرا شد؟
، جایی برای ناپختگی، ماجراجویی و گریز از مسئولیت پذیری باقی نمی گذارد. در طول تاریخ مبارزات سیاسی ایران، انقلابی گری و مشی مسلحانه منحصر به سازمان مجاهدین خلق نبوده است و در سازمان هم این ویژگی، حادث و مرتبط با دوران رهبری مسعود رجوی به شمار نمی رود. فلسفه تأسیس سازمان مجاهدین خلق در دهه شصت میلادی که تحت تأثیر گفتمان جهانی چپ انقلابی صورت پذیرفت، اصولاً به تلقی ناکارآمدی از مبارزات ...
تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن شهر قم به جایگاه ملی و بین المللی
بخش ICT رشد های خوبی داشته ایم ولی در حوزه IT ضعیف عمل کرده و در عرصه فناوری اطلاعات به دستاوردهای مورد نیاز هنوز نرسیده ایم. وی با اشاره به ضرورت بهره مندی روابط عمومی از تئوری های علمی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله گفت: در کنار تئوری های علمی، باید روابط عمومی به فن هم توجه داشته باشند و روابط عمومی در عین علم بودن، فن نیز به شمار می رود. سقاییان نژاد ادامه داد: همچنین ...