سایر منابع:
سایر خبرها
ژاله صامتی: قاطی جنجال ها نمی شوم
صورت حرفه ای از تئاتر وارد سینما شدم اما این همه ادعا را میان افراد تازه کار نمی فهمم. من هر یک سال یکبار به تئاتر برمی گردم و هیچ گاه از جایگاه خودم نگران نیستم. برای کسی که در کار خود به اثبات رسیده باشد وحشتی وجود ندارد هر زمان به این عرصه بازگردد فضا برای کار هست. خیلی احمقانه است که کسی به خاطر از دست دادن جایگاه خودش به ورود افراد تازه مثل ژوله اعتراض داشته باشد. جالب است زمانی که من نیاز به ...
نحوه شهادت شهید ستاری و یاران و همرزمانش در سانحه هوایی
دادند . همان روز پروفیل لازم خریداری شد و کار ساخت شاسی آغاز گردید . فردا صبح که تیمسار به کارگاه آمدند ، شاسی آماده شده بود . بسیار خوشحال شدند و به یک قسمت آن اشاره کردند و گفتند: این مقدار ، زیادی است. باید اصلاح شود. با راهنمایی تیمسار ، تغییرات انجام گرفت و چند روز بعد ، موتوری که برای شاسی در نظر گرفته شده بود ، روی آن نصب و به ترتیب اکسل های جلو و عقب ، و چرخها آماده شد . صندلی هم ...
کلینتون در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب دموکرات / از دستیابی به توافق با ایران به خود می بالم
هستند که می خواهند متزلزلمان کنند. اعتماد و احترام انسان ها به هم از بین می رود. و درست مثل زمان بنیانگذاران آمریکا، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. این به عهده ماست. باید تصمیم بگیریم که آیا می خواهیم همه با هم کار کنیم تا اوج بگیریم یا نه؟ او یکی از جملات ترامپ نقل کرد و گفت: حرف کسی را که می گوید به تنهایی همه مشکلات را از میان بردارد باور نکنید. کلینتون سپس تاکید کرد ...
مسافران ترکیه چگونه به اشرف رسیدند؟
برزیلی" ، "جیپ های مخصوص جنگ" ، "آیفا"، "اس پی جی" ، "دوشکا" و "راکت انداز 106" ، "تانک چیفتن" ، از عمده ادوات ما بود. البته چند دستگاه تانک "تی 55" نیز در مسیر "کرند" بود که نابود شدند. گلی افزود: ما کلا کمتر از 15 تانک داشتیم و همه آن ها در عملیات "مرصاد" از بین رفت. زره پوش های منافقین در آن زمان توسط هلیکوپترهای هوانیروز، جنگنده ها و سلاح های سبک هدف قرار گرفت و رقمی که کشته دادند ...
همایش یادبود و رونمایی از تندیس بنیانگذار باشگاه شموشک نوشهر باشکوه خاصی برگزار شد
جالب توجه این مراسم بود ، جایی که قدیمی ها با حضور در جایگاه از دوران فوتبالی و حضور در کنار مهندس درویش گفتند ، خاطراتی که یاد مهندس دوست داشتنی را در این مراسم باشکوه زنده کرد . در این مراسم از تندیس مرحوم مسعود درویش رونمایی شد : به گزارش مازند اسپرت؛ این شموشک بود که با ظهورش در ابتدای سال 70 قریب به 20 سال از مازندران حرف زد و سال های اوجش تنها خاطرات شیرین مردمان این ...
آیا پیامبراسلام(ص) دچار سهو می شدند؟!
داند که ناقض صلاة است فلا یعلم انه لم یتم الصلاة اینجا فرمود: فانما علیه ان یتم الصلاة ما بقی منها از آن جایی که مانده، نماز را تمام می کند. دو رکعت دیگر بعد از حرف زدن می خواند، فان النبی صلی الله علیه وآله وسلم صلی بالناس رکعتین ثم نسی حتی انصرف نسیان کرد تا منصرف شد فقال له ذوالشمالین: این ذوالشمالین در ذهنتان باشد! یا رسوالله حدث فی الصلاة شیئ؟ که دو رکعت خواندی فقال: ایهاالناس أصدق ذوالشمالین ...
سهم اندک سیاست در سینمای ایران
...، محمدعلی نجفی، امیرمهدی نیا، مهراوه شریفی نیا، گیتی ساعتچی، عبدالرضا اکبری، حدیث فولادوند و... نقش شخصیت های سیاسی حقیقی را بازی کرده اند. جوانمرد در مورد نمایش شخصیت های سیاسی در فیلم های سینمایی گفت: گاهی به شکل مستند با این کاراکترها رو به رو می شویم مثل فیلمی در مورد گاندی یا فیدل کاسترو و...اما نوع دیگری هم وجود دارد که با نشان دادن یک شخصیت در فیلم یادآور شخصیت سیاسی مورد نظر می ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
شد مسعود اصلانی ای صحن خاکی حرمت دلرباترین ای صحن خاکی حرمت دلرباترین گرد وغبار مرقد تو کیمیاتربن در ذهن ما حریم شما فوق جنت است ای گنبد نداشتهء تو طلاترین با احترام به نجف ومشهدالرضا صحن بقیع خلوتتان با صفاترین با استناد اینکه همه نور واحدید صادق ترین ، عزیزترین ، با خداترین ...
دکتر محسن جلیلوند: شکاف های اجتماعی مهاجران در آلمان تبدیل به شکاف های امنیتی شده است
آلمان بدون برنامه ریزی نیست. وی درباره اینکه آیا مرکل برای منافع شخصی اش و رسیدن به مسائلی چون جایزه صلح نوبل بی محابا دست به مهاجرپذیری زده است، گفت: کسی مثل مرکل در نقش صدراعظم آلمان هرگز به خاطر منافع خودش منافع ملی کشورش را به خطر نمی اندازد. جلیلوند درباره اینکه رفتار مرکل بعد از این حملات و همینطور جو سنگین مخالفان علیه او چگونه خواهد بود، پاسخ داد: خانم مرکل به روش قبل خود ادامه می دهد ولی مسائل امنیتی کشورش را در کوتاه مدت افزایش می دهد اما بعدازمدتی جو امنیتی خود را نیز کاهش خواهد داد ." ...
فایده حضور شتابزده ابتکار در سیمای استان چه بود؟
آبسالاران کشور و برخی خواص مبنی بر انتقال آب کارون چه موضعی داشتید برخلاف زمان پیش بینی شده برای پخش زنده برنامه، استاندار خوزستان ناگهان به پرواز معاون رئیس جمهور اشاره و خانم ابتکار هم تائید کرد و سئوالات دیگر مجری ناتمام ماند و به یکباره با خداحافظی غیرمنتظره برنامه به پایان رسید تا ثابت شود این رفت و آمدها و گفت و شنودهای بی مایه، آبی برای مردم خوزستان گرم نمی کند. ناگفته نماند که مثل همیشه مجری ...
دوستی با غول نجیب و سخنور
یابیم و بود و نبودشان تاثیر چندانی بر قصه ندارد و بدین خاطر در این صحنه ها نه فقط ترسی در ماجرا وجود ندارد بلکه حس شگفتی نیز در کمترین حد است. در نقطه مقابل سکانس های داخل غار که در آن BFG مثل فیلسوف ها حرف می زند و او را مانند یک دانشمند اواخر قرن نوزدهم نشان می دهد، طولانی به نظر می رسد، بخصوص که به مارک ریلنس اجازه داده شده جملاتش را بسیار آرام و شمرده بیان دارد. حال آنکه هر کمدین دیگری لابد به ...
سود صنایع نیشکر صرف سرمایه گذاری در استان شود
جانبی که هم اکنون در تهران مستقر است، در بانک های خوزستان قرار گیرد. یعنی این حساب ها در اهواز فعال و نقدینگی این شرکت در بانک های استان در حال گردش باشد. وی افزود: انتظار داریم با توجه به افزایش ظرفیت برخی از صنایع جانبی این شرکت که اکنون در دست برنامه است، سوددهی شرکت، این سود با عنوان پول نقد به سهامداران داده نشود، بلکه این سود به سرمایه ها و پروژه های جدید برای استان که سود مضاعف برای ...
زندگی مشکل فوتبالیست های حرفه ای؛ دغدغه هایی که مردم عادی ندارند
به گزارش متافوتبال و به نقل از sportskeeda.com، به نظر اکثر مردم، فوتبالیست ها زندگی بی نظیری دارند؛ آن ها همه چیز را با هم دارند. پول، شهرت، خانواده، خانه فوق العاده، ماشین لوکس و هر چیز دیگری که اراده کنند. در کنار این ها آخر هفته های بی نظیری هم دارند و سفرهای تفریحی گران قیمتی می روند. علاوه بر این ها کارشان هم به نوعی تفریح و بازی است. به نظر همه چیز فوق العاده می آید، اما در واقعیت هم این ...
مروری بر کمدی های تلویزیون از دهه 70 تا امروز
عطاران که با ساعت خوش توانست به عنوان یک بازیگر کمدی تمام عیار برای مخاطبان شناخته شود، سه سال بعد خودش کمدی آیتمی سیب خنده را کارگردانی کرد. سیب خنده اولین مجموعه کمدی تلویزیونی بود که به صورت آیتمی ساخته می شد. این برنامه با این که به صورت هفتگی در مدت زمان بسیار کوتاهی روی آنتن می رفت، خیلی زود به یکی از جذاب ترین برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون بدل شد. با این مجموعه بازیگرانی مثل مجید صالحی ...
جام جم نشینان جم را جدی بگیرند!
خودمان در اجتماع جا می افتد. نمونه اش سریال هایی مثل شهرزاد ، میوه ممنوعه ، پایتخت ، دلنوازان ، مدینه ، زیر هشت و خیلی آثار دیگر است که توانستند جایگاه خوبی در میان مخاطب پیدا کنند و توجه بینندگان تلویزیونی را به خود جلب کنند. بخش دیگری از مخاطبان رسانه های فارسی زبان معطوف به بخش های خبر و تحلیل های سیاسی است که ما می توانیم با قوت بخشیدن به این حوزه و بالا بردن کمی و کیفی تولیدات خبری از هر نظر در ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
.... مردی سبزه و عرق کرده همه چیز را زیر نظر دارد و برای هر کاری نظر او را می پرسند. اسمش محمد بالیده است. خودش می گوید دبیر اجرایی برنامه در منطقه ده است. اصرار دارد که آنها یک نهاد مردمی هستند به نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هیچ سازمان و ارگان دولتی از تجمع آنها حمایت نمی کند. می پرسم بدون حمایت دستگاه ها چطور می شود خیابان را بست و مدرسه را کرد ستاد اجرایی تجمع؟ جواب می دهد ...
جابه جایی مدیران، تغییر سلیقه های فردی است
تلویزیون حضور نمی یابند، نسبت به این برنامه اظهار امیدواری کرده و برخی از آن ها اعلام کرده اند حاضرند فقط در این برنامه حضور پیدا کنند. او که معتقد است برنامه سازی برای قشر فرهیخته جامعه، آن هم در رسانه ای که تلاش دارد مخاطب عام را جذب کند امر دشواری است، درباره اتاق فکرهایی که برای تولید محتوای این برنامه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: قاعدتا برنامه هایی مانند زاویه باید نویسنده ...
پاسخ سعید مرتضوی به عباس پالیزدار
جلب کردند. پرونده در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت و با ثابت شدن جرائم او، پرونده بعد از صدور کیفرخواست در دادسرا، برای صدور حکم به دادگاه رفت که دادگاه بدوی او را به 10 سال حبس و دادگاه تجدید نظر هم به هفت سال حبس محکوم کرد. او تا الان باید در زندان به سر می برد؛ اما به دلیل بیماری و مشکل قلبی آزاد شد . مرتضوی خاطرنشان کرد: پالیزدار به جای اینکه به فکر جبران باشد، علیه ...
کودک سرطانی 12 نامه برای خدا نوشت/ میدانی برای 72 ملیت خلق کردم
که با همه می تواند ارتباط برقرار کند. البته من کمی از بار مذهبی اثر کم کردم و به جنبه عرفانی آن اضافه کردم. ستاری با اشاره به اسم هایی که اریک امانوئل اشمیت برای شخصیت های این داستان استفاده کرده است، گفت: این نام گذاری نکات ریز و جالبی دارد؛ اسم هایی مثل اسکار، پاپ کورن ، انیشتین و... اسم هایی 72 ملتی هستند. یا بهتر بگویم، ملیت خاص خود را از دست داده اند و جهان شمول شده اند. ...
فال روزانه 1395/05/08
مورد مشکلات و مسائلی که ذهنتان را درگیر می کنند صحبت کرده و با همفکری یکدیگر راه حلی برای آنها پیدا کنید. امروز از آن روزهایی نیست که بخواهید آن را به بازی و تفریح بگذرانید. در واقع کمی بی حوصله هستید و مثل همیشه سرحال و پر انرژی نیستید. صدایی از درونتان شما را مخاطب قرار داده و از شما می خواهد که در مورد آینده تان و اهداف و برنامه هایی که دارید به طور جدی تصمیم گیری کنید. گذر لحظه ها و ...
شرایط تاسیس داروخانه های سنتی اعلام شد
.... حرف و منافع همه باید در نظر گرفته شود. مهم این است اگر می خواهیم مدیر خوبی باشیم باید منافع مردم را در نظر بگیریم و اگر می خواهیم مدیر خوبتری باشیم باید منافع گروه های درگیر به اضافه منافع مردم در نظر گرفته شود. بنده فکر می کنم که این امر منافع بسیاری از داروسازان را تامین و زمینه اشتغال بسیاری از آن ها را ایجاد خواهد کرد؛ ضمن اینکه تهدیدی هم برای داروخانه های موجود وجود ندارد . با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 6 مرداد 95 ، کد مطلب: 126741 : www.ana. ...
فیلمهای سینمایی تلویزیون در تعطیلات آخر هفته
شدن است. ولی به طور غافلگیرکننده ای خود را در یک شهر قدیمی می یابد که تنها برنده شدن همه چیز نیست ... فیلم تلویزیونی اولین باران پاییزی به کارگردانی افسانه منادی، پنجشنبه 7 مرداد ماه ساعت 22:00 از شبکه کودک پخش خواهد شد.در این فیلم خواهیم دید: پسر نوجوانی به دلیل مشکلات مالی ناچار می شود از یک پیرمردِ نویسنده پرستاری کند. در ابتدا به دلیل تفاوت نسل ها و نگرشی که میان آن دو وجود دارد ...
منتظر بخشنامه های دولتی نمی شویم/ لزوم کار چریکی در عرصه فرهنگ و اندیشه
شناسایی و به تناسب با آن کتاب تولید می کند. حالا اگر کسی مطهری زمان خودش باشد باید بتواند اقتضائات زمان خود را هم درنظر بگیرد و اقتضائات زمان امروز فضای مجازی است. برای همین ما وارد این عرصه مهم هم شده ایم. سایت باشگاه اندیشه را اوایل دهه 80 تاسیس کردیم که اولین سایت تخصصی علوم انسانی به زبان فارسی بود و سایت های دیگر که مقالات فارسی را منتشر می کنند بعد از آن به وجود آمد. البته باشگاه اندیشه فقط منحصر ...
فلسطینی ها با کمک های تسلیحاتی ایران رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده اند/صهیونیست ها توان مقابله با ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از " آرمان کرمان " پیرامون مسائل فلسطین در منطقه گفتگویی با سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی داشته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید. حمایت از مردم فلسطین چه مبنایی دارد و چرا باید ادا مه داشته باشد؟ -در طول سالیان طولانی به مردم فلسطین ظلم شده است، و وظیفه ما دفاع از مظلوم است، امام علی علیه السلام نیز در آخرین وصیت خود به موضوع ظلم ستیزی اشاره کردند. نمونه هایی از این ظلم ها در کشورهای ...
عمل گرایی در ذات انقلابی گری است/ بی تفاوت ها غیرانقلابی هستند
ایجاد نکند نفاق ایجاد می شود. اگر عنصر منافق یا یک فکر منافق بخواهد وارد کشور و لایه های تصمیم ساز و تصمیم گیر بشود و اگر به نحوی باشد که همه لایه های کشور به وجود و ورود آن آگاهی پیدا بکنند، عملا نفوذ و رخنه با انسداد و مشکل روبرو می شود و نمی تواند اتفاق بیفتد . بنابراین رهبر انقلاب فرمودند باید مرز بین خودی و غیرخودی مشخص شود. این خودی و غیرخودی ادبیات دهه 70 رهبری است؛ ایشان در دوران ...
بزرگ ترین ورزشکاران تاریخ المپیک
توانست 3 مدال طلای دیگر را از آن خودش کند. افتخارات مهم دیگر بولت شامل 8 مدال طلا و 2 مدال نقره در جام است. نکته جالب توجه آن است که اوسین بولت در میان پولدارترین ورزشکاران تاریخ قرار دارد و البته در رشته دو میدانی از این نظر بی رقیب است. نادیا کومانچی 5 طلا باید قبول کنیم که ژیمناستیک جزو آن رشته های ورزشی نیست که بتواند مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند (حداقل ...
تب گلدان کردن بدن بین جوان ها
...: می خواهد غولک شود. کمرباریک با بازوهای کلفت، برجسته، قلمبه و گلدانی. حسابی ورزیده و خوش اندام. خودش از اصطلاح غولک استفاده می کند. می گوید همه ما همین را می گوییم غولک. یعنی غول کوچولو. اصطلاح شان من درآوردی است. کمی هم خنده دار. اما خودشان موقع حرف زدن درباره غولک شدن، اصلاً خنده شان نمی گیرد. خیلی جدی درباره اش حرف می زنند. می گویند وقتی هیکل این مدلی می شود، کمی شبیه غول می ...
پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از ...
ادعای شاکی پرونده، صداوسیما مکررا فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 را نقض کرده و راسا برای تبلیغات انحصاری خودش قیمت و ضابطه تعیین می کند که با وجود ممنوعیت تبلیغات ماهواره ای، چنین رویه ای به نابودی کسب و کارها می انجامد. ایلنا این خبر را منتشر کرده است. رونمایی از لباس نهایی کاروان المپیکی بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه ...
سریال های ممنوعه, تصویر سازی کتاب و....
...> فرهادی فیلمساز خوبی نیست! هست! نظر واقعی کارگردان فیلم عادت نمی کنیم درباره اصغر فرهادی چیست؟ رشیدپور مثل علیفر؟ گویا رشیدپور آنقدری که به جنجال برنامه اش فکر می کند، صحت و سقم خوراکی که در برنامه زنده به خورد مخاطبش می دهد، برایش مهم نیست که نمونه آن را می توان در شاهکارهای این چند وقت اخیرش دید. کتاب و ادبیات چاله آسانسور داستان کوتاه: اولین روزی بود ...