سایر منابع:
سایر خبرها
صفا و رضایت از زندگی با 3 عامل!
...، تنبل و تن پرور و بیکار نباشید. آن کاری که طبیعتتان اقتضا می کند و شریعتتان اجازه می دهد دنبال آن بروید. از راه حلال، مال بدست آورید؛ اگر چه کم باشد، به همان قناعت کنید. حرص و طمع شما را به کار حرام و نامشروع وا ندارد؛ هر چند آن کار، پر درآمد باشد. قانع باشید که سعادت شما در همین است به آینده فکر نکنید که چه خواهد شد. آینده را به خدا واگذارید و این آیه ی قرآن را همواره به خود تلقین کنید ...
کار و تلاش اقتصادی از دیدگاه امام صادق(ع)
دست آوردن درآمد حلال در مقابل آفتاب آزرده شود. آری، بهترین و پاکیزه ترین درآمدهای انسان، زمانی است که با عرق جبین و کد یمین به دست آمده باشد و رسول گرامی اسلام اولین شخص عالم امکان، دست چنین فردی را می بوسید و می فرمود: هذه ید لا تمسهاالنار؛(23) این دستی است که آتش جهنم به آن نخواهد رسید. بازرگانی و تجارت از دیگر مشاغلی که امام صادق(ع) به آن تاکید می کند، تجارت و ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
...> درهم و دینار مزّه کرده است تا هیا هوئی بپاشد جا زدند نیشتر بر پیکر آقا زدند مصلحت اندیشی آخر تاکجا دشمنی با خط رهبر تاکجا بشنود هر کس که باشد اهل خیر آن تباهی های فرزند زبیر پور نااهل،عمر خاکستر کند سیف الاسلام زمان کافر کند ای که بر حفظ ولایت عاشقید جمله شاگرد امام صادقید حوزه های ...
زن مظهر خلاقیت الله
ضلالت را پاره کرد و احکام خدا را حیات بخشید و به گفته خود ایشان شیطان بزرگ یعنی امریکا که محبوبیت خود را به دروغ در دل ها جا زده بود به رسوایی و خذلان کشد. از خدای تعالی می خواهیم که ایشان را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و انقلابشان را تا ظهور امام زمان مستدام فرماید. خلاصه: بدبختی زن ها بی سوادی آن ها است. مقصود از سواد فنون امروزه که مشکل دیگری برای آنان به وجود آورده نیست بلکه علم و ...
توبه حضرت موسی از چیست؟
ارزش خواهد بود. از سوی دیگر، همانگونه که قبلاً هم اشاره شد، نبیّ اکرم (ص) فرمود: لَن یَرَی اللهَ أَحَدٌ فِی الدُّنیَا وَ لاَ فِی الآخِرَه (قاضی، بی تا: 181 و 252). حال به فرض صحّت روایت ابوهریره، با روایت جابر قابل جمع است، بدین صورت که منظور از تشبیه در روایت ابوهریره چنین است که در قیامت شهود الهی به قدری جلیّ و آشکار است که به همان وضوحی که ماه را در آسمان شب چهارده می توان مشاهده کرد، خدا ...
فتوا و نقش آن در تحریم تکفیرِ اهل قبله در تفکر علمای اسلام
سیاست و برنامه های سیاستمداران نباشد. فتواها باید فراگیر بوده و بیان گر رأی گروهی باشند که نماینده ی امت مسلمان هستند تا بدین صورت به مقصود شارع نزدیک تر باشند. چون، دین به تمامی حق است و عدل، رحمت است و صلح، حکمت است و برادری و عمل صالح. سیاست نیز منافع است و نیرنگ، گمراهی است و پنهان نمودن حقیقت، ارائه ی دروغ به عنوان حقایق ثابت است و شیطان شمردن رقیب برای توجیه نابودی وی. ...
حقوق بشر و جریان های تکفیری
مورد آن صورت گرفته امروزه تأکید بیشتری نسبت به آن می شود و تلاش های انجام شده توسط بشریت برای رواج آن، و آنچه در این راه از تجربه و خطا بدست آورده، به منظور تحقیق و قرار دادن آن در وضع کنونی این هدف را عملی می کند، البته با کمک گرفتن از امکان استفاده از تجربیات بدست آمده در این راه که از هزاران سال پیش ادامه یافته است؛ که در زمان اسلام حقوقی برای انسان در برابر حاکمان وضع شد و در هنگام کامل شدن نزول ...
محکم و متشابه در قرآن
...> از روز نزول این آیه، مسأله ی محکم و متشابه در میان صحابه و تابعان و بعداً در میان مفسران مطرح بوده و بر اثر مرور زمان، و دوری از امت اسلامی از قرائن حالی موجود در عصر نزول قرآن، اختلاف عظیمی در تفسیر این دو نوع آیات پدید آمده است تا آنجا که پیرامون مقصود از آیات محکم و آیات متشابه، رازی در تفسیر خود چهار قول (1) و مؤلف المنار ده قول (2) و علامه طباطبائی در المیزان (3) شانزده نظریه نقل کرده اند می ...
موجود ممکن و مالکیت سود و زیان
نه از این جهت که لفظ الذین در آیه قرینها است، زیرا این لفظ به خاطر مشاکله به بتهای سنگی، فلزی و چوبی نیز گفته می شود، بلکه به خاطر جمله های: یَبْتَغُونَ إِلَی رَبِّهِمُ الْوَسِیلَةَ یَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَیَخَافُونَ وَ... که بی شک از آن یک موجود زنده است. از آنجا که معبودهای آنان به صفات عالی انسانی مانند تقرب جوئی امید و بیم توصیف شده اند، قطعاً مقصود از آن، معبودهای بشری مانند فرعون و نمرود ...
فال روزانه - فال امروز شما چهارشنبه 6 مرداد 1395
. اگر متأهل هستید خودتان را برای یک بعد از ظهر خوب آماده کنید، اگر هم مجرد هستید گوش به زنگ باشید، شاید بتوانید نیمه گمشده تان را بیابید. فال حافظ امروز متولدین اردیبهشت : خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت***به قصد جان من زار ناتوان انداخت نبود نقش دو عالم که رنگ الفت بود***زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت تعبیر: از در آشتی درآی، وگرنه ایام جوانیت خراب ...
روش صحیح تفسیر قرآن
از زندگی تنگ و روح آنان فشرده شد؟ ه - چگونه فهمیدند که پناهگاهی جز خدا نیست؟ و- مقصود از توفیق الهی در مورد آنان چیست؟ پاسخ به هر یک از این سئوالها با مراجعه به شأن نزول این آیه به دست می آید. در اینجا از تذکر نکته ای ناگزیریم و آن اینکه هر شأن نزولی قابل اعتماد نیست باید در اعتماد بر شأن نزولها از موازینی که به وسیله آنها صحیح از غیر صحیح تمیز داده می شود، استفاده نمود ...
جریان های تکفیری و خطرهای آن برای امت اسلامی و بشریت و عوامل شکل گیری آن
شرکت و بت پرستی نزدیک می سازد دوری کنند. اما زمانی که اسلام و قوانین آن در اعماق جان مسلمانان رسوخ کرد و قلب مسلمانان بدانها اطمینان یافت قبرها ساخته شد و مورد احترام قرار گرفت. این امر با وجود اختلاف زمان، عادات، عرف و گسترش جمعیت و استقلال مردم در مساکن خاص خود و نیز تنگی مساحت زمین سبب شد که مردم قبور مردگان خویش را و جایگاه آن را بدانند تا وقف آن ها شود، و بلکه اسامی مردگان را بر آنها بنویسند ...
زن مظهر خلاقیت الله؛ به قلم بانو مجتهده علویه همایونی
خانواده ای متوسط و از سادات حسینی به دنیا آمد. وی 50 سال بطور مستمر در خدمت بانو مجتهده امین تحصیل و در تمام امور از ایشان پیروی کرد. بانو همایونی اولین حوزه علمیه بانوان به نام مکتب فاطمه(س) را در سال 1344 شمسی در اصفهان تأسیس کرده است. مقدمه مولف در اصول کافی از امام محمد باقر علیه السلام روایت شده است که: لَمّا وُلِدت فاطمه اَوحَی اللهُ اِلی مَلَکٍ فَأنطَقَ بِه ...
بسامد مفاهیم جامعه در قرآن
که وجه مشترکی مانند دین واحد، زمان واحد و مکان واحد به طور اختیاری یا اجباری داشته باشند (ر. ک؛ راغب، بی تا: 86). این واژه، 65 بار در قرآن تکرار شده که 52 مورد آن به صورت مفرد و 13 مورد به صورت جمع آمده است. اطلاق این واژه در برخی آیات قرآن، بیشتر به معنای جامعۀ بشری و گروهی همسان در دین و آیین یا گروهی دارای جهت مشترک اطلاق شده است که عصر یا مکان واحد آن ها را به هم پیوند داده باشد و در پناه ...
زن مظهر خلاقیت الله؛ به قلم بانو زینت السادات علویه همایونی
و از سادات حسینی به دنیا آمد. وی 50 سال بطور مستمر در خدمت بانو مجتهده امین تحصیل و در تمام امور از ایشان پیروی کرد. بانو همایونی اولین حوزه علمیه بانوان به نام مکتب فاطمه(س) را در سال 1344 شمسی در اصفهان تأسیس کرده است. مقدمه مولف در اصول کافی از امام محمد باقر علیه السلام روایت شده است که: لَمّا وُلِدت فاطمه اَوحَی اللهُ اِلی مَلَکٍ فَأنطَقَ بِه لِسانَ مُحَمّدٍ ...