سایر منابع:
سایر خبرها
پاراگراف کتاب (31)
...> ای پسر جان، هیچ می دانی که ما گاو ها چقدر گوساله بودیم؟ یادت می آید که من چقدر حرف های احمقانه به تو گوساله می گفتم؟ آه... من چقدر در احمقی فرو رفته بودم، آخ... ببخشید. بله ... من چقدر در احمقی فرو رفته بودم و چقدر نا آگاهانه حرف هایی نشخوار می کردم که بوی یونجه گندیده می داد. من چقدر نابخردانه تو را که نسل جوان گاوها بودی و در واقع یک گوساله ساده لوح بودی را تحریک کردم که بیایی و ...
بازگشت سپاهان به جمع مدعیان لیگ
راست و چپ خط دفاعی به میدان می روند. *محرم نوید کیا که آخرین بازی اش را برابر پرسپولیس در هفته دهم انجام داده بود در این بازی به میدان رفته است. *هواداران سپاهان با شعار تراکتور به اصفهان خوش آمدی از این تیم استقبال کردند. *در دقیقه 5 بازی آندرانیک تیموریان روی حاج صفی خطا کرد که زیاد جدی نبود و حاج صفی به بازی ادامه داد. *هواداران سپاهان قبل از شروع بازی گوسفند قربانی کردند ...
حاشیه دیدار استقلال خوزستان- پرسپولیس/طعنه به استقلالی ها و حذف نام عباس زاده
دستیار اول برانکو تیم پرسپولیس را گرم کرد. به گزارش کاپ،حاشیه دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس به شرح ذیل است: *محمد عباس زاده از فهرست هجده نفره پرسپولیس برای این بازی خط خورد و از روی سکوی تماشاگران بازی را تماشا می کند. *پانادیچ، دستیار اول برانکو، شخصا در وسط زمین نظاره گر گرم کردن بازیکنان بود. *هواداران پرسپولیس علیه استقلال شعار سر دادند و به عدم حضور این تیم در آسیا طعنه زدند. ...
کمالوند برنده دیدار ف.ک ها گسترش 3-2 ملوان/پایان نیمه اول: تراکتورسازی 1 -0 سپاهان
این داور مواجه شد. * نونگ مهاجم فولاد در صحنه ای که می توانست با دریبل مدافع نفت با بیرانوند تک به تک شود، توسط داور متوقف شد و با گذاشتن دست روی سر به این تصمیم واکنش نشان داد. *هواداران تیم فولاد که از اهواز برای دیدن این بازی آمده بودند، به تشخیص نیروی انتظامی دچار بی انضباطی شده بودند و پلیس قصد داشت چند نفر را از جایگاه تماشاگران بیرون کند که با پادرمیانی هواداران دیگر ...
هدایتی: برای خدمت به مردم، نظام و پرسپولیس در مزایده شرکت خواهم کرد / بلیت بازی های بعدی را هم می خرم
. هواداران پرسپولیس همواره به من لطف داشتند و از من درخواست کردند که در استادیوم حضور پیدا کنم. من هم مدت ها پیش اعلام کردم که اگر قرار است به ورزشگاه بروم باید شما هم بیایید. یعنی اینکه 100 هزار نفر به استادیوم بیایند تا مشخص شود چند مرده حلاج هستند. بارها از هواداران پرشور پرسپولیس خواستم تا با حضور در استادیوم ها به ما انرژی مثبت بدهند. حالا هم خدا را شاکرم که روز چهارشنبه این اتفاق افتاد و 100 هزار ...
طعنه عنایتی به تماشاگران استقلال: کمی از افغانی ها یاد بگیرید!
اعتراض کاپیتان استقلال را هم درآورد. چرا باز هم تعداد تماشاگران شما در استادیوم به ده هزار نفر نرسید؟ برای خودم هم سوال است. واقعا چرا مردم دیگر رغبت نمی کنند بیایند؟ احتمالا کیفیت پایین فنی استقلال شوق آمدن به استادیوم را از هواداران گرفته. این که دلیل نمی شود. تماشاگران باید بیایند و حمایت کنند تا بازیکنان جو گیر شوند. با این جوی که دیدی از ...
مسابقه با خود یا دیگری؟ موفقیت یا رضایت؟ / مصطفی ملکیان
تا این گونه نشویم دست از سر ما برنمی دارد. جامعه زبان حالش این است که باید مثل بقیه مان شوی. یعنی ما همه داریم با هم مسابقه می دهیم، تو هم بیا و در این مسابقات با ما همراه شو. چه بیماری یا مریضی ای داری که با ما همراه نمی شوی؟ اگر خیلی به ما رحم کند می گوید این شخص بیمار است وگرنه می گوید این عنصر خطرناکی است؛ نه فقط دگراندیش است، اساساً دگرزیست است. برای اینکه به این میان مایگی دچار نشویم و بوی ...
مدیریت بحران!
و در این بازی دستیار وی یعنی پانادیچ به اتفاق کریم باقری هدایت سرخپوشان را در بازی با استقلال صنعتی برعهده دارند و پس از آن پروفسور به تهران می آید تا کارش را به صورت رسمی آغاز کند. سرخپوشان در حالی برای انجام بازی برگشت خود به اهواز سفر کرده اند که در آخرین بازی لیگی خود مقابل راه آهن 10نفره با تساوی 2-2 متوقف شدند تا هواداران برای درخشان شعار حیاکن، رهاکن سر بدهند اما پرسپولیس با حمایت ...
رضاییان: فوتبال آن چیزی نیست که بعضی بازیکنان نفت یاد گرفته اند
توانستم روی ضربه ایستگاهی گل بزنم که جاگیری مناسب دروازه بان این اجازه را نداد. با اینکه بازی شما با نفت مسجدسلیمان بدون حضور تماشاگر بود اما بازهم گویا از سوی هواداران این تیم حاشیه هایی وجود داشت؟ بله با اینکه ورزشگاه بدون تماشاگر بود اما تماشاگران این تیم از پشت فنس ها و همچنین روی دیوارهای مجاور ورزشگاه بازی را تماشا می کردند. حتی من یکی، دو بار که رفتم کرنر بزنم می دیدم که بچه های کوچک ...
خودشیفتگی، سینمای ایران را به یک قدمی ورشکستگی مطلق کشانده
این نسل، بدون فراز و نشیب همچنان روحیات انقلابی اش را حفظ کرده است، در حالی که هیچ گاه شعار نداده است، به این جناح و آن جناح حمله نکرده است و در عین حال یکی از صریح ترین فیلمسازان آرمانگرای ایرانی باقی مانده است. تسنیم: آقای جوزانی، ایران برگر فیلم جدید شما این روزها بر پرده سینماست و با واکنش های متفاوتی روبه رو شده است، خیلی ها فیلم شما را به عامه پسندی و سطحی نگری متهم می کنند. ...
تحریم 30 ساله اسرائیل توسط علی رهبری و برنامه کنسرت های بهاری
به سرزمین های اشغالی رفتید و آنجا به اجرای برنامه پرداختید. همین مسئله یکی از نکاتی است که این روزها درباره شما شائبه های بسیاری به وجود آورده است. ماجرای این اجرا حقیقت دارد و اگر چنین بوده چرا با توجه به موضع گیری صریحی که مردم و حتی جمع بسیار زیادی از هنرمندان ایرانی و جهانی در قبال جنایات این رژیم داشتند، به چنین اجرایی تن داده اید؟ اگر در خاطر داشته باشید درباره جنگ 58 روزه غزه این هنرمندان ...
باعث افتخارم است که عابدزاده اجازه داد در کنار او بازی پرسپولیس را ببینم
گیرند اما در لیگ خودمان اینطور نیست. در بازی های پراسترسی که تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور دارند، پرسپولیس خوب نتیجه می گیرد. * اما برای بازیکن پرسپولیس نباید تفاوت داشته باشد که مقابل چه تیمی بازی می کند. - بله اما الان وضعیت به گونه ای است که عنوان کردم. * بعد از برد پرسپولیس مقابل النصر خیلی ها نسبت به شادی بعد از گل مهدی طارمی انتقاد کردند. نظر تو در این مورد ...
90/ چند خبر کوتاه از فوتبال جهان
بازی کند که فصل آینده در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد.صحبت های تندی که راجرز انجام داد به هیچ وجه از سوی سران لیورپول مورد انتقاد قرار نگرفت اما تردیدهای زیادی در مورد آینده استرلینگ ایجاد کرد. به گفته بسیاری این بازیکن ملی پوش انگلیس از ابراز تمایل آرسنال برای امضای قرارداد با وی خوشحال شده و شاید در فصل نقل و انتقال های تابستانی راهی این تیم شود. پدرو در اندیشه جدایی ...
اظهارات سرخپوشان درباره توهین عربستان
شنوم که یک مقام ورزشی حضور 100 هزار هوادار را تروریسم ورزشی می داند، در حالی که خودشان با افتخار از تجاوز به کشور دیگر سخن می گویند. نژاد فلاح عنوان کرد: با مقامات AFC در مورد اظهارات عرب ها صحبت کردیم و با توجه به اینکه آن ها نیز رضایت کامل داشتند و اعلام کردند مراتب رضایتشان را کتبا اعلام می کنند، با بررسی تمام جوانب به زودی پاسخ عربستانی ها را خواهیم داد. * باقری: عربستانی ...
پس از دعوت حمید گودرزی، او بارها تهدید شد/ ترورها هنوز متوقف نشده!
دیگری درباره قضایای امنیتی در ایران نیست. در ایران همیشه عادت داریم مأمورها اخمو باشند با استایل رسمی، شبیه دژبان های ارتش، خشک، رسمی و عصا قورت داده. در فیلم شما، پرسوناژ حمید (حمید گودرزی) 10 بار به ماموران امنیتی می گوید: آقا شما تا مرا نکشید ول نمی کنید! می گوید: آقا 50 نفر در مترو هستید نمی توانید جاسوس– برادر نتانیاهو- را بگیرید، چه کار می کنید؟ همه این المان ها باعث جذابیت فیلم می شود ...
روحانی: بانو ثقفی در کنار امام (ره) با شهامت و ایمان ایستادگی کرد
، میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و شخصیت هایی همچون آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله ری شهری و حجج اسلام سید یاسر خمینی، سید علی خمینی، علی اکبر محتشمی پور، مرتضی اشراقی، مسیح بروجردی، اختری، شوشتری، آشتیانی و... نیز حضور داشتند، رئیس جمهور در سخنانی با تاکید بر نقش زنان در توسعه جامعه اسلامی، گفت: در اسلام زن سالاری یا مردسالاری نداریم بلکه بر شایسته سالاری تاکید شده است. خانه امام (ره) خانه ایمان بود ...
انتقاد شدید بازیکن استقلال ازهواداران این تیم
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، تیم استقلال با تساوی برابر ذوب آهن عملا از کورس قهرمانی عقب ماند تا امیدهای این تیم برای قهرمانی کمرنگ تر شود. پس از پایان بازی هواداران استقلال که از نتیجه بدست آمده ناراحت بودند شعارهای علیه بازیکنان سر دادند و شعار بی غیرت هم از سوی آنها سر داده شد. یعقوب کریمی با انتقاد از شعارهای تماشاگران استقلال در صفحه اجتماعی خود نوشت: مرسی واسه حرفایی که زدید، بی غیرت گفتنتون و بد و بیراه گفتنتون، آره ما بی غیرتیم که 8 ماه پولی نگرفتیم و به عشق شماها تمرین کردیم و صدامون در نیومد. حق ما این نبود. ...
رخ دیوانه، نسخه اصلاح شده فیلم تقاطع
رنامه این هفته سینما معیار با موضوع فیلم رخ دیوانه و بررسی ژانر اجتماعی در سینمای ایران با حضور کارشناسان دکترسید بشیر حسینی، جبار آذین و ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم رخ دیوانه با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد . مجری در مقدمه برنامه، با اشاره به سالگرد شهادت شهید آوینی، گفت: برخی این سوال را دارند که چرا باید از این شهید بزرگوار هنوز هم دید و خواند؟ آذین در توضیح گفت: در ...
توافق نهایی کاملا شفاف و بدون تأویل باشد/ حادثه فردوگاه جده توحش محض است/ آل سعود شکست در یمن را به زودی ...
بیانیه لوزان خشک نشده بود که اتحادیه اروپا تحریم های جدید وضع می کند یعنی آنان به کمترین قرارهای اخلاقی هم پایبند نیستند. رهبر انقلاب تأکید داشتند که مذاکره کنندگان به این نکته توجه کنند که 1+5 دشمن هستند و مطلقا قابل اعتماد نیست و مردم ما درست متوجه شدند که بعد از گذشت 36 سال مانند شکوه سال های اول محکم می گویند مرگ بر آمریکا . آیت الله خاتمی اضافه کرد: رهبر انقلاب یک خط را اضافه کرد و ...
سرمقاله روزنامه های امروز / 23 فروردین
اما در عمل اکثر این کشورها خود را کنار کشیده و حضور خود را به شروطی مرتبط کردند. پاکستان که به دلیل روابط خاص نوازشریف با آل سعود بیش از دیگران در کانون توجه عملیاتی ریاض قرار داشت در نهایت اعلام بی طرفی کرد. ترکیه راه حل نظامی را مردود دانست و در جریان سفر به ایران روی یک نقشه راه سیاسی که متضمن حقوق نیروهای انقلاب هم باشد، صحبت کرد، سودان علی رغم حضور اولیه، با سقوط یکی از هواپیماهای ...
طارمی: با لهجه بوشهری به سرمربی النصر گفتم کوکا چیزی که عوض داره گله نداره!
داشت با تو حرف می زد. برخی رسانه ها نوشته بودند به تو پیشنهاد حضور در النصر را داده. ماجرا چه بود؟ بله، پیشنهاد داد. من هم گفتم صبر کن ببین اصلاً خودت تا فردا سرمربی می مانی بعد به من پیشنهاد بده ( شلیک خنده) نه بابا! چه پیشنهادی؟ مگر بقالی است که وسط بازی پیشنهاد بدهند. البته حرفی زد که برایم جالب بود. به من گفت تو جوانی و فوتبالت خیلی خوب است اما یادت باشد اینجا فوتبال است، میدان جنگ نیست ...
برگزیده سرمقاله های روزنامه های امروز
در همین آغاز سال، تحت الشعاع مذاکرات لوزان و بیانیه سوئیس قرار گرفت و آن گونه که شایسته بود مورد توجه و تبیین واقع نشد؛ البته از سوی دیگر ضرورت و تا حدودی چرایی انتخاب آن در همین ماجرا تا حدودی آشکار گردید. امسال بیست و دومین سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور رسمی، شعار یا عنوانی را برای سال انتخاب می کنند؛ شعاری که مبتنی بر تحلیل دقیق از شرایط پیش رو و نیاز کشور برای پیشرفت ...
حدادی فر: فکر نمی کنم جیمی جامپ در تیم های پایه ذوب آهن بوده
یکشنبه 23 فروردین 1394 0 فکر می کنی حق تیم تان مقابل استقلال پیروزی بود؟ بله، فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و حق ما فقط برد بود. خیلی ناراحتم که در دو بازی پشت سر هم در حالی که مستحق پیروزی بودیم 4 امتیاز حساس را از دست دادیم. تو هم به پنالتی استقلالی ها معترضی؟ دقیقاً، من نزدیک به صحنه بودم و کاملاً واضح دیدم که بازیکن ما، کاوه رضایی هیچ برخوردی با امید ...
فرار استقلالی ها از دست تیفوسی های معترض...
در گذشته ای نه چندان دور متعلق به پیروز قربانی بود. همان مدافعی که با زدن گل پیروزی در دقیقه 93 دربی محبوبیت زیادی بین هواداران دارد. همه از هم می پرسند او کیست؟ چند دقیقه بعد گوینده ورزشگاه معمای هواداران را حل می کند؛ شماره 20 مجید حسینی... اگرچه فاصله امتیازی استقلال با صدر جدول 7 امتیاز است اما آنها هنوز برای قهرمانی امیدواری زیادی دارند. تماشاگران استقلالی شعرهایی را می خوانند که ...
از رفتن کی روش خیلی ها خوشحال خواهند شد
.... از لطف شما ممنونم. به هر حال من وظیفه دارم کارم را به بهترین شکل انجام دهم. تلاش می کنم همیشه آماده باشم پس باید خوب استراحت کنم و خیلی سخت هم تمرین کنم. سعی می کنم در زمین تمامی وظایفم را انجام دهم و طبیعی است که پاس گل دادن و گل زدن هم برایم لذتبخش است. داستان خوشحالی های بعد از گلت چیست؟ می گویند منظور تو از انجام برخی حرکات سرمربی استقلال است! دلیل ندارد همه بدانند ...
مبانی و اهداف توسعه سیاسی از دیدگاه امام خمینی(رحمه الله علیه)
و حفظ] آزادی بر معیار عقل و عدل و استقلال و خودکفایی، جلوگیری از استعمار، استثمار و استبعاد و اجرای حدود، قصاص و تعزیرات بر مبنای عدل به منظور جلوگیری از تباهی جامعه و راهبری آن بر طبق موازین عقل و عدل و انصاف.(امام خمینی، آخرین پیام: 23) توسعه از دیدگاه حضرت امام(رحمه الله علیه) با توجه به مبانی حضرت امام(رحمه الله علیه) و برداشت ایشان از انسان و هستی، می بینیم که ایشان هدف ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
احسان علیخانی به شایعات پایان داد
احسان علیخانی می گوید که برای آوردن مهمان به برنامه سال تحویل، بمیرد هم 20 میلیون تومان به کسی نمی دهد تا بیاید و عید را به مردم تبریک بگوید. او که با هفته نامه تماشاگران امروز مصاحبه کرده به صورت کامل در مورد ماجرای حضور مهمانان در برنامه بهار نارنج صحبت کرده است. برنامه او که امسال یکی از برنامه های ویژه تحویل سال سیما بود، با حاشیه هایی در ایام نوروز مواجه شد. برخی در ...
محمود خوردبین در گفت و گو با شفقنا ورزشی : کار ما تروریستی است یا کشتار یمن ؟/ شادی طارمی مشکلی نداشت
یکی از مسئولان باشگا ه النصر که حرکت مهدی طارمی را تروریسم ورزشی خوانده و به همه مردم ایران توهین کرده است ، می گوید : به نظر من کار طارمی درست بود و هیچ اشکالی نداشت . النصری ها در بازی رفت همین حرکت را با علامت شمشیر برای ما داشتند و هوادارانشان بی احترامی زیادی را به ما داشتند .من تعجب می کنم که رئیس باشگاه النصر به چه حقی ما و تماشاگران مان را تروریست خواند . حرکت ما و هواداران مان ترورریستی ...
بیانیه باشگاه پرسپولیس پس از اظهارات توهین آمیز رئیس باشگاه النصر / شکایت می کنیم و حقمان را می گیریم
برخی حواشی و شعارهای توهین آمیز بود و یا منتظر باخت تحقیرآمیز پرسپولیس با حضور 100 هزار تماشاگر، اما با تلاش و همت بازیکنان و حمایت هواداران نه تنها پرسپولیس برنده شد بلکه شما هواداران نیز از هرگونه شعار علیه تیم رقیب خودداری کردید. جای تقدیر و تحسین دارد که این حضور بالغ بر 100 هزار نفری با هیچ حاشیه و اتفاق ناخوشایندی جز پرتاب 2 ترقه همراه نبود. شما به رغم برخی اقدامات تحریک آمیز اعضای تیم النصر ...