سایر منابع:
سایر خبرها
فیلم های تلویزیون در تعطیلات
یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی هاشمی، برزو ارجمند، بهناز جعفری و زهرا سعیدی آمده است: حاج یوسف مرادلو صاحب یک کارخانه تولید روی است. او این کارخانه را پس از سال ها کار و تلاش بی وقفه به یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید روی کشور تبدیل کرده است. او پس از رایزنی با نمایندگان کشور ترکیه و احتساب قیمت های بازار، کارخانه دیگری را خریده و به مجموعه خود اضافه می کند ...
معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت هیچ مطلب پنهانی از نمایندگان ندارد / تعامل دو قوه در حد عالی است
قراردادها هم کاملاً مورد بحث باز قرار گرفت و اصلاحاتی که در آن انجام شد بر اساس همین بحث ها و نظرات کارشناسی بود. ما هیچ مطلبی را در دولت پنهان از نمایندگان نداریم و من آمادگی دارم هر نماینده ای از هر طیفی اطلاعاتی درباره بحث هایی که در مجلس باید انجام شود نیاز داشت در اختیارش قرار دهم. ممکن است یک نفر گلایه ای کرده باشد اما در کل تعامل در سطح کلان بسیار خوب است. امیری با اشاره به ...
مزیت طولانی شدن یک مصاحبه کاری
فرآیندی بروند که یک مکالمه بنیادی تر را ایجاد می کند. رهبران سازمانی دانا می توانند برنامه ریزی شغلی و توسعه ای را به سمت یک مصاحبه و چیزی شبیه نوعی از کاری که دوست دارید انجام دهید و همکاری هایی که می خواهید داشته باشید توصیف کنید. برای انجام این کار به ایجاد چه نوع تجربه ای نیاز خواهید داشت؟ هدایت کنند. ایجاد اهداف و انتظارات: کارمندان به طور مداوم گزارش می دهند که آنها دارای استعدادها و ...
جریان فرهنگی اثرگذار نیاز به استمرار دارد
حال حاضر فکر می کنم هنوز توان این برقراری ارتباط را دارم. مدل تربیتی که مجموعه از آن استفاده می کند، الهام گرفته از چیست؟ مدل تربیتی مجموعه فرهنگی تربیتی بهشت بر اساس مطالعات تربیتی از کتاب های مختلف در این زمینه به خصوص کتب استاد صفایی حائری در مبحث تربیت است و در شش محور اصلی معنوی، هنری، زیستی-بدنی، اقتصادی-سیاسی، مهارتی-فناوری و خلاقیتی تقسیم بندی شده است و این شش محور برای سه ...
چرا ارتش رضاشاه در برابر هجوم متفقین تنها چند ساعت دوام آورد
بار ناشی از پیشینه و تبعات سوء دیکتاتوری فزاینده داخلی و فاجعه تصرف کشور توسط بیگانگان سیر می کردند. چه از یک سو شاهد بودند که این تجاوز خارجی بندهای سراسر فسادآور و سرکوب کننده دیکتاتوری رضاشاه را از هم می گسلد و در همان حال، تجربه خفت آور و تحقیرکننده اشغال کشور توسط بیگانگان را، که پیشاپیش آشکار بود تبعات سوء سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی زایدالوصفی را به دنبال خواهد آورد، بر قاطبه مردم ...
فیلم شیخ صفی ساخته شود
فرهنگ عمومی احتمالا رد می شود، تاکید کرد: با این ترتیب امکانش این بود که تمام استان ها خواستار روز استان خود شوند، ما پیشنهاد دادیم روزی برای بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی نامگذاری شود که هم نام اردبیل در آن هست و هم می توانیم بزرگداشت شخصیت برجسته ای که نقش اساسی در توسعه و ترویج تشیع داشته را گرامی بداریم. جنتی در خصوص ساخت فیلم سینمایی در بحث شیخ صفی الدین اردبیلی اضافه کرد: در صورت وجود فیلمنامه قوی و جذاب ما حمایت و کمک خواهیم کرد. البته تاکید ما روی فیلمنامه خوب است. اگر سریالی هم برای نمایش خانگی باشد و جذاب هم باشد مورد حمایت قرار خواهد گرفت. ...
گفت وگوی فرصت امروز با ایرج طباطبایی، سازنده تنبک / ترنم کوبه های خیال انگیز
. بیشتر برنامه ها و اجراها در تالار وحدت، فرهنگسرای بهمن، تالار محراب و سایر فرهنگسراها بود. وی در مورد بخش دیگری از فعالیت هایش که جنبه آموزشی دارد، می گوید: تدریس و آموزش تنبک را در فرهنگسرای نیاوران و مجموعه آموزشی کاخ سعدآباد انجام داده ام که به طور رسمی به سال 1368 برمی گردد. البته مراکز مهم تر و معتبرتر هم کار کرده ام که مربوط به هنرستان موسیقی روبه روی کاخ مرمر بوده است. به غیر از آن ...
دیوید لینچ؛ از زمین تا مریخ
روزنامه آرمان - شقایق کردیان: گفت وگو با دیوید لینچ از سری مجموعه کتاب های گفت وگو با کارگردانان بزرگ جهان در نشر شورآفرین دعوتی است به خوانش سینمای عجیب و غریب و رمزآلود دیوید لینچ؛ بهترین کارگردان فیلم های مستقل دنیای سینما. جهان لینچی فیلم هایی که در زمان نمایش، تماشاگر را با خود به رویایی خیال انگیز می برد و به او توان پرواز می بخشد تا رهایی ذهنی را تجربه کند و همین ...
توصیه و هشدارهای رهبر انقلاب به سران فتنه/ تشریح خطا و گناه فتنه گران
داشته اند که در ادامه می خوانید: 14/6/1388 کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که میفهمید حرف بزنید. نه، آنچه را که میفهمید، بگویید. البته برای اینکه آنچه میفهمید درست و صواب باشد، باید تلاش و مجاهدت کنید؛ چون در حوادثِ فتنه گون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است . 2/ ...
مصاحبه جدید با رضا رویگری و همسر جوانش +عکس
کرده ام؛ در حالی که من فقط یک بار سکته کردم. خدا را شکر الان بهترم و همراه آقای احمدلو سریال کار می کنم. دلتان برای بازیگری تنگ شده؟ رضا: برای هیچ چیزی به اندازه بازیگری دلتنگ نیستم. البته نقش خوب؛ یعنی آن نقش و بازی ای را که دوست دارم. الان هم بازی می کنم اما نه آن طور که باید. حتی صدایم مشکل پیدا کرده و نه تنها نمی توانم بخوانم بلکه احساس بیان دیالوگی من نیز از بین رفته است. ...
چگونه با دوربین گوشی عکس های بهتری بگیریم؟ (بخش اول)
سه پایه میتوانید یک قاب را انتخاب کنید و در ساعات مختلف روز همان قاب را چند بار ثبت کنید. می توانید داک هایی را خریداری کنید که عکس 360 درجه به شما تحویل می دهند. تجهیزات جانبی عکاسی با موبایل ارزان قیمت هستند و سبک، میتوانید همه جا همراهتان داشته باشید. امروزه دیگر عکاسی محدود به تحصیلات آکادمیک نیست، متاسفانه یا خوشبختانه هر کسی می تواند وارد این صنعت/هنر شود. هر کسی می تواند خود را ...
هفته ای رنگارنگ با هنرگردی در گوشه و کنار شهر
نمایشگاه آإثاری در قالب نقاشی از این هنرمند وجود دارد که راجع به آن نوشته شده : در این مجموعه از آخرین نقاشی های نیلوفر رهنما؛ سکون ناشی از تکرار عادت های فکری و رفتاری بر بوم نقش شده است. نقاش با قرار دادن توده های درهم تنیده ی اشیاء و خاطرات صیقل خورده در زمنیه ای کمرنگ، به زبانی غیر روایتگر یک جا ماندگی را نقاشانه به تصویر کشیده است. این نمایشگاه تا 26 شهریور برقرار خواهد بود ...
مرضیه برومند: کلاه قرمزی ام و طرفدار پرسپولیس!
که خود بسکتبالیست هم بوده، در مورد بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها می گوید: به نظر من خانم ها حتما باید به ورزشگاه بروند. خود من هم دوست دارم برای دیدن مسابقات ورزشی به ورزشگاه ها بروم. اینکه نمی گذارند ما به ورزشگاه برویم، تصمیم ابلهانه ای است. اصلا ورزشگاه را به دو قسمت تقسیم بکنند و یک طرف را برای آقایان بگذارند و یک طرف را هم بگذارند که خانم ها مسابقات را از نزدیک ببینند. مگر چه اتفاقی می افتد ...
جریان جهیمان العتیبی، اخوان سعودی و سلفیه جهادی
معارض وی می شوند، متفاوت باشد. البته نظر دیگری نیز وجود دارد که به گونه ای مسئله مهدویت را به غیر سیاسی بودن جریان جهیمان یا بالعکس، مرتبط می کند. طبق این تحلیل، جهیمان همچون سلفی های سنتی، حاکمیت را تفکیر نکرده است، بلکه مبارزه با ایشان را نیز مشروع نمی دانست (44) و به همین جهت هم دست به دامان رویکرد مهدوی شده است تا عمل خود را نه عمل سیاسی علیه حاکمیت، بلکه عملی دینی جلوه دهد که به گونه ای ...
گفتگوی چالشی با زنی که با یک اعدامی ازدواج کرد
هم نداریم، من امیر را دوست دارم. من فکر می کنم این دوست داشتن باعث شد تو چشمت را روی همه چیز ببندی. مثلا روی چه چیزی؟ روی اینکه تو یک دختر جوان، زیبا و تحصیل کرده ای؛ اما می خواهی با کسی که ممکن است بالاخره اعدام شود و البته معتاد هم بوده ازدواج کنی. معیارهایت خیلی درست نیست، من می گویم این آدم متنبه شده، زجر می کشد و اصلا قصد کشتن نداشته، افتاده روی ...
10 راز که مولتی میلیاردرها هرگز به شما نمی گویند
وب سایت بازده: مولتی میلیاردر شدن مستلزم اراده و پشتکار و تلاش فراوان است. البته داشتن شم اقتصادی هم کمک زیادی در ثروتمند تر شدن می کند. اگر باور و اراده ی عمیقی داشته باشیم، هیچ محدودیتی در رسیدن به آن چه فراتر از آن هستیم وجود ندارد. دوستان پولدار بسیاری دارم که مدت ها است از من خواسته اند این مطلب را بنویسم. دیروز با میلیاردرِ آینده، جاش مک آفی (بنیان گذار موسسه ی مک آفی)، گفت وگو ...
دوستی و اتحاد در ماهی بادکنکی
اگر چه این انیمیشن با تکنیک سه بعدی ساخته می شود، اما فضایی فانتزی و تخیلی دارد و از رنگ های شاد و جذاب در گرافیک و طراحی بصری آن استفاده شده است. نی نی بال (خواهر کوچک ماهی بادکنکی)، اره ماهی (مجسمه ساز و هنرمندی مودب)، جیز ماهی (همیشه دنبال کشف اجسام)، سبیل ماهی (با نمک و چاق) و دیو ماهی (برادر غول ماهی) از دیگر شخصیت های کارتونی این مجموعه هستند. در این انیمیشن، پدر سبیل ماهی، پلیس است و پدر نی نی بال نیز در نقش آتش نشان ظاهر می شود. فست فودها و بازی های رایانه ای سلمی افکاری، کارگردان و تهیه کننده این انیمیشن به جام جم گفت: به 90 قسمتی که در حال ساخت است، شخصیت ها و فضاهای جدی اضافه شد ه اند. برای مثال، چون آغاز سال تحصیلی نزدیک است در یک فصل به مدرسه می پردازیم یا در قسمتی دیگر به بحث فست فودها و بازی های رایانه ای اشاره می کنیم. وی معتقد است: در مجموعه هایی که برای کودکان ساخته می شود، باید مواظب باشیم دیالوگ ها کودکانه باشد و حد وسط را در همه امور رعایت کنیم تا برای کودک بی مزه نباشد. از این رو، گاهی در فیلمنامه ماهی بادکنکی مجبوریم جملات را تغییر دهیم. افکاری بیشترین مشکل حوزه انیمیشن را مالی دانست و عنوان کرد: افراد هنرمند و کاربلد زیاد داریم، ولی بیشتر وقت ها به آثاری ارجحیت داده می شود که می توانند واقعی باشند و لزومی ندارد در قالب انیمیشن ساخته شوند. می توان به کارهای فانتزی بیشتر بها داد و هزینه ها را طوری تقسیم بندی کرد که به همه موضوعات و تکنیک ها اختصاص یابد. در این صورت انیمیشن کشور ما در وضعیت بهتری قرار می گیرد. این کارگردان ادامه داد: انیمشن سازان ما از نظر تکنیکی پیشرفت خوبی داشتند، اما مشکلات مالی باعث افت آنها می شود. این اتفاق باعث شده، خیلی ها این شغل را کنار بگذارند. عده ای فکر می کنند انیمیشن هنر و تفریحی بیش نیست اما برای ما شغل است و با آن زندگی می کنیم. آموزش کارگروهی به کودکان رامین کرمی، نویسنده ماهی بادکنکی درباره روند نگارش فیلمنامه توضیح داد: نگارش فصل سوم یعنی 39 قسمت به پایان رسیده و خلاصه فیلمنامه در 26 قسمت تهیه شده است. این نویسنده ادامه داد: ماهی بادکنکی در مرکز پویانمایی صبا، برای گروه سنی کودک و پخش از شبکه کودک و نوجوان تولید می شود. این اثر جنبه آموزشی دارد و هدف از ساختش دوستی و اتحاد است. در این مجموعه، ماهی بادکنکی قهرمانی نیست که به تنهایی بتواند کاری انجام دهد. اگرچه سرگروه است و از همه باهوش تر و قدرت رهبری اش بیشتر، ولی اگر دوستانش به او کمک نکنند نمی تواند موفق شود. ما قصد داریم در این انیمیشن قدرت کار گروهی را به کودکان آموزش دهیم. کرمی معتقد است: کسی که می خواهد فیلمنامه انیمیشن بنویسد، باید کودک درونش زنده باشد، شیطنت های کودکان را در نظر بگیرد و با روحیات آنها آشنا باشد. در ایران، بیشتر فیلمنامه هایی که برای انیمیشن نوشته شده، باید در قالب رئال تولید شوند چراکه بخش تخیلی شان خیلی کم است. آنچه انیمیشن را از حوزه های دیگر جدا می کند، تخیل است. فضای فانتزی با حس و حال کودکانه محمد میروهابی، کارگردان هنری انیمیشن ماهی بادکنکی نیز عنوان کرد: در گرافیک کار سعی کردیم به سمت رئال پیش نرویم و بتوانیم حسی را که برای یک کار فانتزی لازم است، داشته باشیم. خودمان را محدود به تکنیک و قابلیت هایش نکرده ایم. وی ادامه داد: وقتی اثری با تکنیک سه بعدی ساخته می شود خیلی ها تمایل دارند به سمت واقعیت و زیاد کردن جزئیات پیش بروند، اما ما این وسوسه را کنترل و سعی کردیم این مجموعه حس و حال کودکانه داشته باشد. این کارگردان هنری بیان کرد: من مخاطب انیمیشن را کودک می شناسم؛ اما هرچه کار واقعی تر و پویانمایی به واقعیت نزدیک تر شود، سن مخاطبش می تواند بالاتر برود. در این اثر، شخصیت ها ماهی هستند، اما به آنها حس انسان گونه دادیم؛ یعنی صحبت می کنند و به جای این که باله داشته باشند، چیزی شبیه دست دارند. صحبت کردن با زبان خیال وی در پاسخ این پرسش که تخیل چقدر از میزان باورپذیری می کاهد، تصریح کرد: باورپذیری و همذات پنداری دو مقوله جدا هستند. اگر به زبان کودکان صحبت کنیم، برایشان قابل قبول تر و تاثیرگذارتر است تا این که بخواهیم آنچه را که واقعی است، به آنها نشان دهیم. باید به زبان خودشان که زبان خیال، بازی و فانتزی است، با آنها صحبت کنیم و ما نیز تلاش کردیم این مورد را در کارمان لحاظ و رعایت کنیم. میروهابی درباره ناقص بودن فیلمنامه و تاثیر آن بر ادامه تولید اظهار کرد: در آثار واقعی وقتی فیلمنامه آماده نیست، می توانند فی البداهه عمل کنند یا در صحنه تصمیماتی بگیرند و در نهایت کار انجام شود، ولی در انیمیشن این اتفاق نمی افتد چراکه باید همه چیز مشخص باشد و سپس اجرا شود. بنابراین آماده و کامل نبودن فیلمنامه این اختلال را ایجاد می کند که ما مجبور می شویم کار را متوقف کنیم. فانتزی کارمان خیلی زیاد است کرمی، نویسنده انیمیشن: یک روز به محل کار یکی از دوستانم رفته بودم. او آکواریوم خیلی بزرگی داشت. در مدت زمانی که منتظر آمدن دوستم بودم، به آکواریوم نگاه می کردم و برای ماهی ها غذا می ریختم. ایده داستان از آنجا به ذهن من رسید. ما در این مجموعه، فانتزی کارمان خیلی زیاد است، سعی کردیم تخیل در آن زیاد باشد به طوری که پدر یکی از ماهی ها آتش نشان است؛ یعنی زیر آب آتش سوزی رخ می دهد و آنها آتش را خاموش می کنند. تمام اتفاقاتی که در دنیای خارج از آب رخ می دهد، با شکلی متفاوت و جدید در زیر آب روایت می کنیم. شبنم قدمی ...
ساره بیات با گلزار همبازی می شود
رسیده اند. ساره بیات نیز مانند گلزار در سریال عاشقانه اولین همکاری خود را با منوچهر هادی تجربه خواهد کرد. بیات به تازگی بازی در فیلم های سینمایی لابی و جاده باریک می شود را به پایان رسانده است و با مجموعه عاشقانه برای اولین بار در در یک سریال شبکه خانگی حضور پیدا کرده است. عاشقانه جزو آثار پر بازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی محسوب می شود و در روزهای آتی قرار است چندین بازیگر مطرح دیگر نیز ...
همراه با شبکه های سیما در آخرین ماه تابستان
پخش می شود . در این فیلم با بازی گرارد باتلر و جیمی فوکس خواهیم دید: کلاید در پی کشته شدن همسر و دختر کوچکش در صدد انتقام از دستگاه قضایی کشور بر می آید. وی با وجود اینکه قاتل را دیده بود ولی وی با زیرکی تمام از اعدام شدن فرار می کند و دوستش را به جای خود به کام مرگ می فرستد. کلاید ده سال تمام وقت صرف می کند و بعد تک تک افرادی را که در مجرم شناخته شدن قاتل و کوتاهی کردن آن نقش داشتند را ...
سلفی گری در تونس و آینده پیش رو
محمدبن عبدالوهاب بن سلیمان تمیمی، با الهام از اندیشه های ابن تیمیه و شاگرد او ابن قیم جوزی و با طرح مجدد ادعای بازگشت به اسلام اصیل، اندیشه پیروی از سلف صالح را بار دیگر رواج داد و قرائتی بسیار افراطی را به عرصه منازعات کلامی آورد. البته باید اذعان کرد که سلفی ها نیز مانند همه جریان های دیگر، طیف هایی را شامل می شوند که از افراطی خشونت طلب تا اصلاحی و میانه رو را در بر می گیرد. بروز و حدوث ...
آن قدر کتکم زد که بی هوش افتادم - فردای آن روز از خانه فرار کردم
زنگ می زدم و حرف نمی زدم. به اینجا که می رسد، آه بلندی می کشد و ادامه می دهد: ما از یک طایفه جنوبی هستیم که اگر برمی گشتم و جریان را تعریف می کردم با توجه به رسم و رسوماتی که دارند یا یه بلایی سر پدرم می آوردن یا منو می کشتن یا اگر نمی کشتن، دختری مثل منو به مرد زن دار سن بالا میدن تا موضوع فراموش بشه. هیچ وقت سعی نکردی برگردی؟ خیلی وقتا دوست دارم برگردمو برم سرخاک مادرم ...
دنیای عروسک های بخت برگشته+تصاویر
شخصیت ها را در آنومالیسا و انیمیشن های لایکا، حالا چاپ های سه بعدی از آثار گرافیکی کامپیوتری هستند نه این که از همان ابتدا با دست ساخته شده باشند. به این ترتیب یک شخصیت می تواند میمیک خاص و جدیدی برای هر فریم داشته باشد یا یک چهره می تواند برای عروسک های مختلف بارها چاپ شود تا انیمیشن سازها بتوانند به طور هم زمان روی صحنه های متفاوت کار کنند. لباس های بسیار کوچک غالبا با لیزر بریده می َشوند و ...
بقای ماشین سازی در لیگ، موفقیت است
. این تمرینات تاثیر بسیاری در آمادگی من داشته است. این نخستین سالی است که با رسول خطیبی به عنوان مربی کار می کنم و نحوه تمرینات و شرایط برای من بسیار راضی کننده است. اینکه شما با رسول خطیبی در تیم ملی همبازی بودید مشکلی برایت به وجود نمی آورد؟ از دید من این مسأله مثبت هم هست چرا که ایشان یک مربی جوان است و من کار کردن با مربی های جوان را دوست دارم. در تیم، من تقریبا از لحاظ سنی از ...
پریا روایتی روشن و گویا از ایدز
با دغدغه های امروزی آنچه پریا را این روزها بر سر زبان ها انداخته، علاوه بر سوژه حساسیت برانگیز آن، شخصیت های آشنا و بادغدغه های امروزی است. بروز این بیماری در خانواده ای معمولی که نمونه آن را اطراف خود سراغ داریم و پیوندش با روابط عاطفی و خانوادگی به تاثیرگذاری قصه و درگیر کردن احساسات مخاطب کمک شایانی کرده است. همان طور که گفته شد در گذشته از ایدز و بیماران درگیر با آن تصویری مبهم ...
شبکه کودک با مخاطب 82 درصدی
طی این مدت که مدیریت شبکه کودک و نوجوان را به عهده دارید، چقدر از برنامه هایتان عملی شده است؟ اولین کار ما مطالعه تطبیقی شبکه های کودک و نوجوان با شبکه های دیگر و همین طور تحلیل اطلاعاتی بود که در معاونت سیما یا دیگر مراکز پژوهشی در این زمینه تولید شده اند. به این جمع بندی رسیدیم که باید برای سه رده سنی سه کانال تلویزیونی داشته باشیم؛ برای خردسالان زیر شش سال، کودکان شش تا 12 سال و نوجوانان 12 سال به بالا. بر این اساس کانال های خردسال و کودک راه افتاده و این روزها مشغول آماده سازی برنامه های کانال نوجوان هستیم. در نگاه کلی، یک شبکه پخش کننده انیمیشن برای همه رده های سنی را تحویل گرفتیم و شبکه ای با دو کانال برای خردسال و کودک راه انداخته ایم که کانال سوم آن نیز در راه است. درباره کانال و تفاوت آن با شبکه توضیح می دهید؟ فعلا به دلیل محدودیت های فنی که در پخش فرکانس وجود دارد، دو کانال خردسال و کودک با تفکیک ساعت های پخش روی یک فرکانس پخش می شوند. در واقع یک فرکانس به یک شبکه اختصاص پیدا می کند و بعد چند کانال از همین فرکانس برنامه پخش می کنند. این مدل قبلا هم در کشور ما وجود داشته و هم در کشور آلمان برای یکی از شبکه های کودک و نوجوان اجرا می شود. در واقع راه حلی در دوره گذار است تا زمانی که مشکلات فنی رفع شود. این شبکه در تمام ایران، قابل دریافت است؟ بله. بجز 10 درصد تماشاگران که به صورت آنالوگ تلویزیون تماشا می کنند، برای بقیه کسانی که به صورت زمینی یا ماهوارهای شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، قابل پخش است. از دلایل رشد 6 درصدی مخاطبان شبکه کودک اطلاع دارید؟ از ابتدای راه اندازی شبکه کودک اعلام شد که برنامه سازی در این شبکه بر اساس یک منظومه تربیتی انجام می گیرد و در واقع برنامه های این شبکه یک فرآیند تربیتی را طی می کند که از مبدا میل مترقی شروع می شود و به مقصد نیازهای کودکان خاتمه پیدا می کند. لذا ما یک شبکه سرگرمی صرف نیستیم؛ بلکه با تلفیق جذابیت و تربیت، تولید محتوا می کنیم. براساس بازخوردهایی که از والدین دریافت می کنیم، خردسالان و کودکانی که الان بیننده حرفه ای و وفادار شبکه کودک هستند، به نسبت پنج ماه قبل علاقه بیشتری به کتاب دارند. این یکی از اثرات مجموعه اقدامات شبکه برای ترویج مطالعه است. ما هر روز یک عنوان کتاب جدید را به کودکان و یک عنوان را به خردسالان ارائه و معرفی می کنیم. امیدوارم با استمرار این روند، نسل بعدی ما سرانه مطالعه بیشتری داشته باشد. همچنین کمپین هایی داریم که توجه بچه ها و خانواده ها را جلب کرده است؛ مانند کمپین کوچک تنهاتر است که توجه خانواده ها را به کودکان قربانی آسیب های اجتماعی جلب می کند. آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که 82درصد کودکان ایرانی مخاطبان شبکه هستند. چند درصد از برنامه های این شبکه انیمیشن است و چند درصد زنده؟ چه بخشی به آثار ایرانی اختصاص دارد؟ برای مخاطب خردسال 80 درصد انیمیشن و 20 درصد برنامه زنده تدارک دیده ایم. کانال کودک هم 60 درصد انیمیشن و 40 درصد برنامه زنده پخش می کند. نسبت انیمیشن های خارجی را از 75 درصد کاهش دادیم و با افزایش برنامه های ساخت ایران، فعلا 50 درصد از انیمیشن های این شبکه خارجی هستند. حضور خانم خامنه در کانال پویا می تواند به این معنا باشد که نویسندگان، تهیه کنندگان و برنامه سازانی که در دهه60 برای کودکان برنامه می ساختند به شبکه کودک بازمی گردند؟ بله، با برخی از برنامه سازان آن سال ها مذاکره کرده ایم، اما همکاری با خانم خامنه دلایل دیگری دارد. برای انتخاب مجری کانال ها مطالعاتی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که برای رده خردسال باید شخصیتی همسن پدربزرگ یا مادربزرگ مخاطبان انتخاب کنیم که ضمن ارتباط با خردسالان، جای مادرشان را نگیرد و بهتر است برای رده کودک هم از جوان هایی تقریبا 20 تا 30 ساله انتخاب کنیم که می توانند جای معلم ها باشند. خردسالان نیاز دارند در تلویزیون با مجری ای روبه رو شوند که چهره ای آشنا باشد تا دچار استرس و نگرانی نشوند و بتوانند با او انس بگیرند. مجری کانال ها به این دلیل اضافه شدند و خانم خامنه به عنوان یکی از مجریان ماندگار در عرصه کار خردسال با توجه به تجربه موفق قبلی با ما در این زمینه همکاری می کند. کانال امید با چه اهدافی برای نوجوانان راه اندازی می شود؟ پخش برنامه های نوجوان از 30 فروردین در شبکه کودک و نوجوان شروع شد و ساعات پایانی هر روز را به نوجوانان اختصاص داده ایم. امیدواریم با تمهیدات فنی سازمان صدا و سیما، بتوانیم در یک فرکانس مستقل برنامه های نوجوان را پخش کنیم چراکه خلأ برنامه های مخصوص نوجوانان بسیار جدی است و اردیبهشت ماه امسال مورد انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. به لطف خدا، فعلا چهار ساعت یعنی هشت تا 12 شب برای نوجوانان برنامه پخش می کنیم و امیدواریم کانال امید هر چه زودتر راه اندازی شود. چه برنامه هایی برای شبکه کودک و کانال های زیرمجموعه آن دارید؟ در واقع چند آرزو برای شبکه کودک و نوجوان داریم. اول این که حجم برنامه های خارجی از 50 درصد کاهش پیدا کند، اما با بودجه موجود برایمان مقدور نیست. دوم حذف آگهی های بازرگانی است؛ این آگهی ها بخصوص برای خردسالان آسیب های تربیتی به دنبال دارد چون آنها تفاوت آگهی و برنامه را متوجه نمی شوند. برخی از آنها باعث می شود بچه ها به خانواده ها فشار وارد کنند و برخی اقتضائات تربیتی خانواده ها بر هم بخورد. آرزوی سوم این که هنرمندان با مخاطب کودک و نوجوان آشتی کنند. تلویزیون بر ستون هنرهایی چون ادبیات، تئاتر، سینما، انیمیشن، گرافیک و موسیقی استوار است و تا وقتی هنرمندان قوی و جهانی نداشته باشیم که برای مخاطب کودک و نوجوان آثار جهانی بیافرینند شبکه کودک و نوجوان نمی تواند شبکه ای در تراز جهانی باشد. آرزوی آخر این که سواد رسانه ای خانواده ها افزایش پیدا کند. کودکان باید حداکثر روزانه دو ساعت تلویزیون ببینند و بیشتر از آن آسیب هایی در فرآیند تربیت و رشد کودکان ایجاد می کند. این اتفاق بدون همکاری و مدیریت آنها برای ما مقدور نیست. بازگشت برنامه سازان دهه 60 در دهه های 60 و 70 برنامه های موفقی برای کودکان و نوجوان تولید می شد؛ بنابراین با عوامل برنامه های موفق این دوره مذاکره کردیم. برخی از این حوزه دور شده بودند، پس آنها را ترغیب کردیم که برگردند. بعضی دیگر طرح هایی داشتند که در شبکه های دیگر به تصویب رسیده بود، اما به دلیل مشکلات مالی تولید نشده بود. محمد اعلایی، تهیه کننده با سابقه برنامه های نوجوانانه قول داده با ما همکاری داشته باشد؛ همین طور مهران رسام قرار است یک مجموعه داستانی برایمان کارگردانی کند و با آقای قناد هم صحبت هایی داشتیم. خانم روستاپور هم این روزها مشغول ساخت یک برنامه تلویزیونی متفاوت است. آذر مهاجر ...
مت دیمون و پل گرین گرس چگونه وارد جاسوس بازی شدند!+تصاویر
با یک کلمه ای پر می َشد. *نام گذاری بورن اسم چه ارزشی می تواند داشته باشد؟ برای جیسون بورن، یا اگر بخواهیم اسم واقعی اش را بگوییم، دیوید وب، ارزش زیادی دارد. و برای یک فیلم از سری بورن هم به همان اندازه ارزشمند است. این مجموعه فیلم بیش از این از الگوی ساده ای پیروی می کردند: عنوان یکی از کتاب های رابرت لادلام/اریک ون لاست بیدر را که فیلم براساس آن ساخته شده بود انتخاب می کردند ...
دوئل با مرگ
...، گذراندن زندگی تنها با پول اجاره یک مغازه و حمایت دستگاه های امدادی و ستادهای بحران در حد صفر و شاد کردن دل خانواده های غمگین و داغدیده؛ بله این کاری است که دوست دارم و سال هاست دارم انجامش می دهم. پرورش می گوید تا وقتی عزیزان را به چشم انتظارانشان نرسانم دلم می لرزد و نگرانم. آرام نمی گیرم تا وقتی که بدانم کسی نا آرام و گریان روزها و ماه ها اطراف دریاچه ای، پای کوهی، کنار رودخانه ای ...
تست روانشناسی مایرز- بریگز
نظریه کاترین میرز تمامی مردم در یکی از این شانزده تیپ قرار می گیرند. این بدان معنا نیست که انسان ها منحصر به فرد نمی باشند. تمام تیپ های شخصیتی به یک اندازه ارزشمند هستند. هیچ تیپ شخصیتی بهتر یا بدتر نیست،تیپ شخصیتی افراد بیانگر میزان هوش افراد نیست و نمی توان از روی آن موفقیت اشخاص را پیش بینی کرد. اما روانشناسان با توجه به تیپ شخصیتی اشخاص، می فهمند که چه عواملی به آنها انگیزه می دهد ...
اخوان ثالث از نگاه یک دوست
کهن بوم و بر دوست دارم را آماده پاکنویس می کرد، در چنین حالتی زنگ زد و پرسید که این بیت را به دو صورت گفته ام . بگو ببینم کدامش بهتر است : من افغان هم ریشه مان را که روسان / چرند اندران مثل خر دوست دارم تقریبا چنین صورتی داشت . گفتم : مهدی جان ! این مثل خر دوست دارم به شاعر ممکن است برگردد، خوب نیست . الا قرب یمنع الا بعد . گفت : راست گفتی، عجب ! من از این نکته غافل بودم . بعد که قصیده ...
مجموعه کاملی از وادادگی فرهنگی/ نقد فیلم "بارکد"
دستیابی به یک پول بزرگ برای تغییر زندگی شان هستند اما درگیر اتفاقات عجیبی می شوند. * نقد فیلم بارکد فرض کنیم که یک فیلم، توافقی است که کارگردان در قالب صدا و تصویر با مخاطبان خود طرح می کند تا در جریان فیلم و مهمتر از آن در انتهای آن، نکته و یا تجربه ای را که ارزش صرف زمان و هزینه را داشته باشد، به مخاطب ارائه کند تا شاید با دیدنِ تجربه ی قصه ی آدم های دیگر اتفاقی، هم در ذهن و هم ...