سایر منابع:
سایر خبرها
تشریح برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی در هفته دوم شهریور؛برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام شهادت ...
به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، مراسم ویژه روز دحوالارض با سخنرانی حجت الاسلام شفیعی دارابی و قرائت زیارت جامع کبیره و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) روز یکشنبه از ساعت 17 تا 19 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود. صوت سراسری این برنامه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز پخش خواهد شد. پای منبر حرم از شنبه تا پنجشنبه ...
تلاوت جواد پناهی در حرم امام رضا(ع)+دریافت
به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس ، محمدجواد پناهی قاری بین المللی کشورمان هفته گذشته در حرم امام رضا(ع) به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. وی در این فضای نورانی آیات 59 تا 63 سوره مبارکه نمل را تلاوت کرد که در ادامه صوت آن تقدیم می شود. تلاوت جواد پناهی دانلود انتهای پیام/ ...
انتظارات از یک قاری نوجوان در خانواده ای قرآنی/ وقتی با شاکرنژادها فامیل باشی
کنم از پسر عمه هایم، کمک بگیریم، اما از آنجا که این دو قاری بین المللی قرآن برای تلاوت قرآن دائما در سفرهای تبلیغی داخل و خارج کشور به سر می برند، کمتر موفق به دیدار پیوسته و بهره مندی از تجارب آنها می شوم. دارنده رتبه نخست رشته اذان مسابقات قرآن دانش آموزی خراسان رضوی در سال 95، ابراز کرد: شنبه هر هفته، سعی می کنم در جلسه قرآن شمیم وحی مشهد با تدریس حامد شاکرنژاد حضور پیدا کنم و از راهنمایی ...
حجت الاسلام حائری زاده: گریه بر اباعبدالله(ع) پاک کننده گرد گناه از قلب بنده
...> نمازهایمان را طولانی کنیم. بعدازنماز کمی در سجده بمانیم. بعد از هرنماز دودعا مستجاب می شود. چرا این فرصت استجابت دعارا از دست بدهیم؟ 23 ذی القعده به روایتی شهادت امام رضا علیه السلام و روز زیارت مخصوص امام رضا علیه السلام است . اگر نمی توانید مشهد بروید روبه سمت حرم بایستید ویک زیارت بخوانید. آیا امام این زیارت را متوجه می شود؟ این را بدانید هنگام پیام فرستادن قبل ازاینکه پیام به طرف مقابل برسد ...
سی ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز آغاز شد
افراد پاک؛ از این رو افرادی که توفیق حفظ و قرائت قرآن را به دست آورده اند دارای فطرت و وجود پاکی هستند. وی اظهار کرد: علیرغم همه مشکلاتی که پیش رو بود و با توجه به اینکه در برگزاری مسابقه با محدودیت سنی مواجه بودیم؛ اما جای شکر است که راه یافتگان به مرحله ی استانی که سال گذشته 307 نفر بودند، امسال به 432 نفر توانایی حضور در مرحله ی استانی را به دست آورده اند. مدیرکل اداره اوقاف و ...
رنگین کمان سریال ها در راه است
طی این مدت تلویزیون چاره ای نداشت جز آن که آثارش را بسرعت تولید و عرضه کند و به همین دلیل در بهترین حالت صرفا می توانست از میان سوژه های رسیده دست به انتخاب بزند؛ بنابراین در فاصله زمانی کوتاه سریال هایی با تم های مشترک و موضوعات مشابه و به موازات یا در پی یکدیگر از شبکه ها به نمایش درآمدند. اگرچه هنوز اتفاق قطعی و روشنی درباره شرایط مالی تلویزیون رخ نداده است اما به نظر می رسد، شرایط و وضعیت سریال های تلویزیونی بخصوص از بابت تنوع و تکثر رو به بهبود است. شواهد گواه آن است که بزودی رنگین کمانی از سریال های متنوع در تلویزیون شکل خواهد گرفت و بار دیگر مخاطب می تواند از میان سریال ها دست به انتخاب بزند و موضوعات مورد علاقه اش را دنبال کند. از سریال های پریا و چرخ فلک که موضوعاتی متنوع دارند و در قالب و ساختاری متفاوت از هم روایت می شوند، بگذریم و نگاهی داشته باشیم به آثار در دست تولید که هم به لحاظ تعداد و هم تنوع موضوعی قابل توجه هستند. از جمله سریال هایی که در مرحله تصویربرداری هستند، می توان به پرستاران ، نفس ، ملکا ، آرام می گیریم ، سرزمین کهن ، گشت ویژه ، دیوار شیشه ای ، لیسانسه ها ، بازگشت و یکتا اشاره کرد. سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی همان طور که از نامش پیداست، تلخ و شیرین زندگی پرستاران را نمایش می دهد و داستان هایی را در فضای یک اورژانس روایت می کند که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته است. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان، داستانی را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت. آرام می گیریم روایت متفاوتی از بزهکاری و مناسبات انسانی و عاطفی افراد خانواده را به نمایش می گذارد. سرزمین کهن که چند قسمت از آن قبلا به نمایش درآمده، داستانی را در بستر تاریخ از دهه 20 تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش می دهد. گشت ویژه همان طور که از نامش پیداست یک سریال پلیسی است، لیسانسه ها یک طنز تلویزیونی است، دیوار شیشه ای قصه هایی شبیه به آنچه را در برنامه ماه عسل روایت می شود در ساختار اپیزودیک روایت می کند که همین تفاوت ساختار می تواند به تنوع و تازگی سریال های تلویزیونی کمک کند و سریال های بازگشت و یکتا ملودرام های خانوادگی هستند که نمایش آنها در میان سایر سریال ها و در یک بازه زمانی می تواند پاسخگوی میل مخاطبان به ملودرام های خانوادگی باشد. با گذشت زمان و رونق گرفتن تولید سریال های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی و چینش مناسب تر سریال ها فراهم و این روند در آینده بهتر و بهتر خواهد شد. تمام این پیش بینی ها زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مسائل مالی کمرنگ شود اما نباید فراموش کرد که رونق سریال های تلویزیونی، در جذب آگهی و بهبود شرایط مالی تلویزیون بی تاثیر نخواهد بود؛ به عبارتی سریال ها و در نگاه کلی تر برنامه های خوب و متنوع علاوه بر مخاطب بیشتر در جذب سرمایه ها و درآمدهای بیشتر تاثیر خواهد داشت و درآمد و سرمایه بیشتر در شکل گیری آثار بهتر و باکیفیت تر. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت
، سیاست خارجی ، علم و فناوری ، امنیت ، فرهنگ ، برنامه ششم توسعه و فضای مجازی به عنوان اولویت های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان کردند. مهم ترین محورهای سخنان حضرت آیت الله خامنه ای به شرح ذیل است: هفته دولت -هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش به مردم از کارهای انجام گرفته است. -هفت سرفصل در زمینه های اقتصاد مقاومتی ، سیاست خارجی ، علم و ...
کاوشگر و مهاجرت نخبگان
حال باید به این سوال پاسخ داد که چرا علم و دانش تا این حد مورد تاکید ایشان است و چرا در هر سخن و پندی توجه به دانشمند جوان ایرانی را گوشزد می کنند؟ امروزه چرا تمام تلاش دولت های متکبر بر انحراف و رخوت جوان های مسلمان و بخصوص ایرانی متمرکز شده است؟ اینها موضوعاتی است که رسانه ها باید پاسخ آن را بارها و بارها از مسئولان و فرهیختگان جامعه بخواهند. امروز سرمایه واقعی، سرمایه سخت نیست؛ بلکه سرمایه های معنوی بخصوص صنایع دانش محور است. صنایع مادی را می توان تحریم کرد، لیکن جلوی دانش و علم را نمی توان سد کرد. در همین راستا برنامه کاوشگر که از اول تا پایان هفته از رادیو جوان پخش می شود، تلاش می کند تا با نقد و بررسی چالش های پیش روی تبدیل علم محض به فناوری، پاسخی برای این سوال بیابد، که چرا ایران یکی از 20 کشور اول جهان در تولید علم است، اما این رتبه تأثیری بر استانداردهای زندگی شهروندی و توسعه فناوری های داخلی نگذاشته است؟ زبان کاوشگر ساده است و در خلال آن به وقایع علمی نیز پرداخت می شود. اگر روزمرگی باعث شده است مطالعه را کنار بگذارید، کاوشگر را بشنوید. این برنامه می تواند بخشی از کاستی مطالعه را برای شما جبران کند. امروز برای رسیدن به اقتصادی مقاوم و قدرت درون زا باید به جوان های هوشمند متعهد و بااستعداد اتکا کنیم، زیرا طبق آمار صندوق بین المللی پول خروج هر نخبه، معادل یک میلیون دلار به اقتصاد کشورها صدمه وارد می نماید و با توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی این موضوع یکی از خسارت های بزرگ نظام اقتصادی کشور به شمار می رود. گرچه دکتر سعید سهراب پور استاد دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در برنامه کاوشگر عنوان کرده که این بنیاد تسهیلاتی برای بازگشت نخبگانی که مقیم خارج از کشور هستند در نظر گرفته است. تسهیلاتی که منجر به بازگشت آنها خواهد شد؛ تسهیلاتی که در 15 پایگاه تخصصی طبقه بندی شده است. این خبر خوبی است که نگاه به سرمایه های علمی به عنوان سرمایه های معنوی کشور شده است. اجرای اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان و با تکیه بر سرمایه عظیم علمی جوانان نخبه کشور خوش بینی مستدل نسبت به آینده است. ماندن در کشور و تلاش برای برطرف کردن ضعف ها و منشاء اثر بودن برای مردم، دارای افتخار و شرف است. مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرموده اند: انکار دستاوردهای علمی و دلسرد کردن جوانان، خیانت به کشور است. به هر حال قدرت جمهوری اسلامی بر پایه اقتصاد مقاومتی، باید قدرتی درون زا باشد و این قدرت درون زا بر محور جوان های هوشمند متعهد و با استعداد خواهد بود؛ جوانانی که بزرگ ترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می شوند. به همین دلیل برنامه کاوشگر تلاش می کند تا با پرداخت به این مباحث مطالب و داده هایی جذاب و شنیدنی برای مخاطبان پخش کند تا مباحث برایشان کاربردی باشد. علی سیفی مدیر رادیو جوان ...
فیلم جهانی می سازم
اما اتفاقا و از سوی دیگر عده ای از جمله دوستداران شخصیت کاریزماتیک و آثار محبوب او، به پیروزی مدیری در سینما و در مقام کارگردان امیدوارند و گواه ادعایشان هم شناخت خوب این کارگردان از کمدی و مخاطبان خنده در تلویزیون است. آنها براین اعتقادند که مدیری به دلیل کارنامه عموما معتبر و موفقش در عرصه کمدی و در ارتباط با انبوه تماشاگران و طیف های مختلف، این قابلیت و توانایی را دارد که در سینما هم گلیم خود را با پیروزی از آب بیرون بکشد. اما فراموش نکنیم که هرچند تلویزیون و سینما به دلیل خاستگاه و بستر هنرهای نمایشی، وجه مشترک دارند، اما اساسا اقتضائات و مناسبات آنها به ویژه در ایران، گاه با هم تفاوتی بنیادین دارد. بنابراین درباره موفقیت یک چهره تلویزیونی در سینما و بالعکس یک ستاره سینمایی در تلویزیون، باید با احتیاط و حتی ترس و لرز صحبت کرد. این مساله درباره بازیگران شاید چندان برجسته و محسوس نباشد، اما درخصوص کارگردان ها به دلیل این که نتیجه و خوبی و بدی یک کار به نام آنها نوشته می شود، تیزتر و سخت تر است. با این حال تاکنون دو کارگردان چهره تلویزیونی در عرصه کمدی، یعنی رضا عطاران و سعید آقاخانی، هوس تغییر مدیوم به سرشان زده است و نتایج متفاوتی هم گرفته اند. عطاران طبیعتا موفق تر از آقاخانی عمل کرده و در کمیت هم جلوتر از آقاخانی ایستاده و سه فیلم به نام خوابم می آد ، رد کارپت و دراکولا ساخته است؛ اگرچه هیچ کدام از این فیلم ها نتوانستند آن طور که باید و شاید و شایسته توان و استعداد و طنازی عطاران است، نظر و رضایت منتقدان و تماشاگران را جلب کند و فروش های نسبتا خوب آنها را هم باید به حساب محبوبیت پرسونای عطاران به عنوان بازیگر گذاشت. آقاخانی هم تا اینجا فقط یک فیلم در کارنامه سینمایی اش دارد به نام لامپ 100 که فضایی کمدی جدی درباره مواد مخدر داشت و خیلی با بازخوردهای خوبی هم مواجه نشد. نتیجه حضورهای سینمایی کارگردان های کمدی تلویزیون، در مجموع تا اینجا خیلی چشمگیر نبوده و آنها به هیچ وجه نتوانستند، موفقیت تلویزیونی شان را به عنوان کارگردان در سینما تکرار کنند و پیروزی های عطاران و آقاخانی در سینما، فقط منحصر به عرصه بازیگری است. حالا استاد این دو یعنی مهران مدیری، بسیار دیرتر از بازیگران نخستین مجموعه های کمدی اش در تلویزیون، خود می خواهد با وزنه سنگین سینما روبه رو شود. اینجاست که خوشبین ها و طرفداران مدیری امیدوارند او به پشتوانه کارنامه غبطه برانگیزش در تلویزیون و مهم تر از آن هوشمندی و زرنگی اش و با کمک گرفتن از حرفه ای ها و کاربلدهای سینما، نخستین گام سینمایی اش به عنوان فیلمساز را محکم بردارد و همه را به ورود دیرهنگام یک فیلمساز پیشسکوت درعین حال تازه نفس، امیدوار کند. درحالی که عطاران و آقاخانی به عنوان کارگردان، هنوز در عرصه سینمای کمدی داخلی هم به موفقیت کاملی دست پیدا نکرده اند، سخن گفتن از حضور جهانی آنها کمی دور از دسترس و زودهنگام است. اما از مدیری این انتظار می رود که این همه تجربه گرانسنگش در عرصه کمدی تلویزیونی را در زورآزمایی دشوار سینمایی به کار بگیرد و علاوه بر جلب نظر و رضایت تماشاگران داخلی، نگاهی جهانی و فرامرزی هم داشته باشد. چرا که متاسفانه در همه این سال ها، فقط آثاری عموما جدی و حتی تلخ از سینمای ایران، راه به عرصه جهانی، جشنواره ها و اکران های خارجی پیدا کرده و سینمادوستان آنسوی آب ها، کمدی و طنازی ای از سینمای ما سراغ ندارند و احتمالا گمان نمی کنند ما اصلا چهره های توانمندی هم در سینما داشته باشیم. برای زدودن این چهره عبوس در نگاه جهانیان، مدیری بهترین گزینه است و می تواند آن حضورهای اندک کمدی خوب و ماندگار، همچون اجاره نشین ها داریوش مهرجویی را در سطح جهانی ارتقا دهد. پایان بخش این مطلب، پرسش اختصاصی روزنامه جام جم از مهران مدیری است که در نشست رسانه ای اولین فیلم سینمایی اش، ساعت 5 عصر از او پرسیده شد. خبرنگار ما از این کارگردان سوالی درباره چرایی بی اعتنایی سینمای کمدی ایران به عرصه جهانی پرسید و گفت: فیلمسازان ژانر کمدی در سینمای ایران، عموما نگاه محدود و داخلی دارند و هیچ وقت نگاهی به سینمای جهان نداشته اند. فقط موارد معدودی مثل اجاره نشین ها ساخته داریوش مهرجویی بوده که به عنوان یک کمدی موفق ایرانی، راهی به جشنواره ها و نمایش های جهانی پیدا کرد. شما به عنوان یک کارگردان موفق کمدی در تلویزیون، چقدر تلاش می کنید در فعالیت سینمایی، نگاه جهانی هم داشته باشید و وجهی از استعداد و توان ما در زمینه کمدی ایرانی را به جهان معرفی کنید و بشناسانید؟ مدیری در پاسخ به این سوال گفت: این مساله بستگی به زبانی دارد که برای فیلم انتخاب می کنیم. به نظرم ساعت 5 عصر زبان بین المللی را دارد، برای این که در آن آدم ها خیلی حرف نمی زنند، چون اصلا نیازی به حرف زدن نیست. این موقعیت ها و اتفاقات است که صفر تا صد این فیلم را می سازد و ممکن است در هرجایی از جهان رخ دهد. این وضعیت، خود به خود زبان این فیلم را جهانی می کند. فیلم بعدی من که فضایی تلخ دارد هم زبانی کاملا جهانی خواهد داشت، چون موضوع انسان و جنگ را مطرح می کند و مطمئن و امیدوارم که در نمایش های جهانی هم به خوبی دیده خواهد شد. علی رستگار فرهنگ و هنر ...
جستاری در مکتب عرفانی مرحوم آیت الله قاضی طباطبائی
مراجع و مدرسان برجسته دیگر شرکت کرد. ایشان مدّت زیادی از محضر حضرت آیت اللّه سید علی آقا قاضی طباطبایی و نیز مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در زمینۀاخلاق و عرفان، استفاده برده است. او در سال 1342 ق، برای زیارت مرقد مطهّر امام رضا علیه السلام به ایران آمد و از آن جا به تهران رفت و در حوزۀعلمیۀتهران، نزد آیت اللّه شیخ عبدالنبی نوری، آیت اللّه حسین نجم آبادی، آیت اللّه میرزا طاهر ...
جادوی دیالوگ در سریال ها
مجموعه هایی همچون گرگ ها، روزی روزگاری، سربداران، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و کمی جلوتر شب دهم، مدار صفر درجه، مختارنامه، میکائیل و ... از جمله این آثار هستند. مجموعه هایی که هم به لحاظ ساختار و کارگردانی کار بسیار قوی ای بودند و هم دیالوگ هایی درخشان و به یاد ماندنی داشتند. جذابیت دیالوگ ها و گفت وگوهای رد و بدل شده میان شخصیت های یک سریال گاه چنان جذاب و گیراست که مردم تا مدت ها این اصطلاحات و واژگان را در زندگی و مراودات و محاوره های روزمره شان به کار گرفته و حتی آن را به بخشی از فرهنگ کوچه و بازار تبدیل می کنند. با این حال، به نظر می رسد با کند شدن فرآیند ساخت مجموعه های تاریخی و توجه بیشتر به ساخت ملودرام های اجتماعی، توجه فیلمنامه نویسان به نگارش دیالوگ ها هم کم شده و لحن کلام شخصیت های داستانی از برخی جهات برای مخاطبان تصنعی و نمایشی به نظر می رسد. اما آیا این به معنای آن است که روزگار دیالوگ های درخشان و گفت وگوهای به یاد ماندنی در تلویزیون به سر آمده است؟ هنری که مورد غفلت است نویسنده مجموعه های تلویزیونی چون تولدی دیگر ، نیمکت و فصل زرد ، عامل نبود زمان را در افت کیفیتی که گاهی گریبانگیر متن آثار نمایشی می شود، دخیل می داند و می گوید: دیالوگ به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در هر فیلمنامه محسوب می شود. با این حال عاملی که موجب شده دیالوگ در مجموعه های ما گاهی با غفلت مواجه شود این است که برخی دیالوگ را با گفت وگو نویسی اشتباه می گیرند و فکر می کنند هر دو نفری که با هم کلماتی را رد و بدل می کنند لزوما در حال دیالوگ گفتن هستند. علی خودسیانی در گفت وگو با جام جم تصریح می کند: دیالوگ براساس درام شکل می گیرد و به عنوان عنصری دراماتیک در هر اثر نوشتاری به شمار می آید؛ لذا باید از گفت وگوهای محاوره ای و آن چیزی که این روزها در برخی مجموعه های نمایشی شاهدش هستیم کاملا مجزایش دانست. دیالوگ از چند وظیفه اصلی در هر مجموعه یا اثر نمایشی برخوردار است؛ اول این که به معرفی شخصیت ها و پردازش آنها می پردازد و دوم در پیشبرد داستان نقش دارد. در وهله سوم شرایط و موقعیت کلی کار را تبیین می کند و در واقع زمان و فضای کلی داستان و حتی موقعیت جغرافیایی اثر را برای ما نمایان می کند. بنابراین می بینیم که دیالوگ، عنصر ساده ای نیست و نباید با غفلت از کنارش گذر کرد. در شرایط کنونی دیالوگ صرفا به پیشبرد قصه منحصر شده است و در هر صحنه ای فقط دو آدم را روبه روی هم می گذاریم که به شکلی نمایشی ایستاده اند و جملاتی را با هم ردوبدل می کنند. خودسیانی ادامه می دهد: البته عوامل متعددی در این زمینه دخیل است؛ شاید دستمزدها اجازه وسواس بیشتر را نمی دهد، شاید هم فرصت ها در تلویزیون محدود است و کارها باید بسرعت روی آنتن برسند؛ وگرنه کسی که ذهنیت و قدرت داستان نویسی دارد، قطعا از عهده نوشتن دیالوگ هایی درست هم بر خواهد آمد و کار شاقی نیست. به نظرم اگر می خواهیم آثار بهتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری را هم برای نوشتن کارها به نویسندگان بدهیم. دیالوگ نویسی، فنی تخصصی یک منتقد، دیالوگ نویسی را به عنوان هنری می داند که لازم است به شکلی ویژه تر در نگارش آثار مورد توجه قرار بگیرد. حسام مقامی کیا توضیح می دهد: به هر حال نگارش قسمت های مختلف فیلمنامه از طراحی و پلات کلی گرفته تا داستان پردازی و جنبه های دیگر همه در یک مقال نمی گنجد و وقت و تمرکزی برای نویسنده به منظور دیالوگ نویسی باقی نمی ماند. زبان جاری جامعه سعید جلالی، فیلمنامه نویس هماهنگی ساختار فیلمنامه با دیالوگ را موضوعی اساسی و ضروری دانسته و می گوید: دیالوگ نویسی امری منفک از فیلمنامه نویسی نیست؛ بلکه یکی از ارکان اساسی و تشکیل دهنده آن محسوب می شود. هر فیلمنامه ای از عناصری چون ایده اولیه، طراحی و ساختار و همچنین دیالوگ تشکیل شده است. شما ابتدا طرح کلی داستان را پیدا می کنید، بعد آن را پرورش می دهید و به مراحل بعدی چون نوشتن دیالوگ های کار می رسید. بنابراین دیالوگ نویسی امری نیست که در مسیری جدا باشد. نویسنده مجموعه هایی چون آخرین بازی ، سه، پنج، دو و آوای باران تاکید می کند: نباید فکر کرد که دیالوگ می تواند فیلمنامه ای را نجات بدهد یا برعکس فیلمنامه ای خوب و درخشان با وجود دیالوگ های ضعیف دیده بشود. اینها همه عوامل تکمیل کننده هم هستند و همه عناصر را باید بخوبی در کنار هم چید. اگر تمام کارهای موفق سال های اخیر را بررسی کنید می بینید قطعا از این قاعده پیروی کرده اند. به هر حال دیالوگ نویسی امری است که با قدرت شنیداری مخاطبان سر و کار دارد و هر قدر آهنگین و صحیح تر باشد بیشتر به دل هایشان می نشیند. وی ادامه می دهد: در مجموعه هایی که اخیرا در تلویزیون می بینیم تلاش می شود فضای جامعه بیشتر مد نظر قرار بگیرد و دیالوگ ها را به زبانی بنویسیم که زبان جاری جامعه باشد و اصطلاحاتی را به کار ببریم که از زبان خود مردم هم شنیده شود. احتیاج به یک نویسنده دوم داریم مقامی کیا، منتقد: به نظر می رسد ما امروزه برای پیشبرد متون نمایشی مان احتیاج به یک نویسنده دوم داریم؛ یعنی کسی که فقط نوشتن دیالوگ های آن اثر را به عهده بگیرد و نه چیز دیگر. دیالوگ نویسی استعدادی مجزا و فنی جداگانه بوده که لازم است به شکلی تخصصی مورد توجه قرار بگیرد. نمی گویم لزوما هیچ فیلمنامه نویسی نمی تواند دیالوگ خوب بنویسد؛ نه، اما فکر می کنم امروزه و با توجه به تخصصی شدن هر چه بیشتر رشته ها، بهتر است افراد به این صورت در حیطه های مجزا کار کرده و به هم کمک کنند. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
از فرگام و فجر تا فطرس و حافظ/ رونمایی از "Fateh110-D" دقیق ترین عضو خانواده فاتح + تصاویر
به گزارش سراج24 ،وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از مهمترین ارکان کشور در تولید قدرت به شمار می رود. این وزارتخانه در ادوار مختلف، همواره مورد توجه رؤسای دولت ها بوده و عملکرد آن نیز همیشه زیر ذره بین بوده است. به مناسبت هفته دولت، نگاهی به عملکرد وزارت دفاع در حوزه رونمایی ها و تحویل دهی ها در طول بیش از 3 سال اخیر (دولت یازدهم) داریم. 1- "قادر و نصر"؛ اولین کروزهایی ...
هنرمندان توقعات مقام معظم رهبری را مد نظر داشته و همین مطالبات را در هنر خود اجرا نمایند
هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور وقت شهید محمدعلی رجائی و نخست وزیر وقت شهید حضرت حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد جواد باهنر اشاره نموده و افزود: روز شهادت این بزرگواران بعنوان آغاز هفته دولت نامگذاری گردیده است که فرصتی است برای دولتمردان تا خدمات ارزشمندی را که در ادوار مختلف انجام داده اند، برای مردم تبیین نمایند. حضرت امام (قدس ا ...
واکنش هاشمی به فایل صوتی منتظری/ 3 شرط برای برگزاری کنسرت ها/ پاسخ تند عابدزاده به سیدجواد هاشمی/ ...
تجمعی در حمایت از موضع حجت الاسلام علم الهدی در برابر برگزاری کنسرت در مشهد، فقط حدود 150 نفر در این تجمع از میان 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت این شهر حاضر شدند. در این تجمع 150 کوچک که چند روز پیش فراخوان آن در خبرگزاری تسنیم با تیتر با هدف حمایت از مواضع انقلابی آیت الله علم الهدی تجمع بزرگ مدافعان حریم رضوی پس از نماز جمعه این هفته مشهد برگزار می شود ، شعارهایی به این مضمون سر داده شد: ...